mihai0070
3 Feb 2007, 22:14
Salutare ... probleme din nou ... cand masina este rece intra foarte greu vit 1 si a 2 ... dupa ce se incalzeste intra mai bine (am dat vina pe ulei care ma gandeam ca este gros )dar chiar dupa ce o las 5 min sa se incalzeasca la fel de greu intra ... cineva mi-a spus ca ar fi ambreajul de vina ...cablul nu ar fi strans suficient este adevarat asta ... eu am mai strans cablul ... si se simte o diferenta in modul cum intra in viteza ...nu numai pe loc ci si in timpul mersului ... acum intrebarea mea este ... am ambreajul pe moarte ??
... sau doar s-a slabit ...ca nu a mai umblat nimeni de mult ... sau cutia are probleme??? ... mentionez ca nu scoate nici un zgomot cand schimb vitezele sau cand bag in "R"... nici miau nici caraiala ... doar intra mai greu ... in viteza in special 1 si 2 ...3 si 4 ... eu sunt multumit si 5 o folosesc mai rar ....
C a t a l i n
3 Feb 2007, 22:48
Mihai, si la mine intra 1 si 2 greu in primele 10min de cand pornesc motorul, acum cand e rece si afara... Vara merge bine...
Flaviu4u
4 Feb 2007, 16:05
am avut si eu un prieten care avea o problema asemanatoare si s-a dus la un mecanic care se pricepea foarte bine la cutii de viteza. am aflat de la el ca la cutie exista niste reglaje care trebuie facute (nu stiu cum). dupa ce i-a reglat cutia ... merge foarte bine si nu mai are probleme cu bagatul in viteza.
mihai0070
4 Feb 2007, 19:13
QUOTE(Catalin Marinarul @ 3 Feb 2007, 23:48)
Mihai, si la mine intra 1 si 2 greu in primele 10min de cand pornesc motorul, acum cand e rece si afara... Vara merge bine...
Cred ca ai dreptate ... am uitat de acest aspect ... exact asa se intimpla si la mine dupa 10 min incepe sa mearga bine .... rezulta ca este de vina uleiul din cutie care este mai gros
trebuia sa imi dau seama ...
mihai, asa greu intra si la mine in viteza pana nu se incalzeste putin masina.
dupa aia intra super usor.
cred ca asa se intampla la toate novele.
mihai0070
7 Feb 2007, 09:26
am gasit beleaua ... acum zici ca am cutie de Solenta intra in a 1 a cu degetul mic ... dimineata inainte de pornire motor ... stiti care era beleaua ... cutia de nova are doua tije de comanda una in interiorul cutie si una in esterior care nu stiu ce face ... la prima cea din stanga ... burduful de cauciuc este spart ...
si nu mai avea gram de vasilina ... asa ca am pus acolo o tona si prins asa un pic burduful ...(trebuie desfacuta masian pe jumate ca sa schimb burduful si mi-e lene) cat sa nu cada si merge BETOON ....
Mihai , tocmai mi-ai dat o idee
la mine mai e burduful, dar nu m-am uitat acolo nici macar o data.
am sa verific ca tot trebuie sa ma bag sub ea sa verific starea la acea bucsa de plastic de la schimbator.
ca din cauza ei, imi zdrangane maneta de zici ca e clopotel
De cand a venit frigul, patesc urmatoarea chestie, dupa pornire, cam 10 minute, dar nu tot timpul, cand schimb din treapta 1 in 2, apare o mica caraiala/smucitura, nu intra greu, dar parca ar agata, cand se incalzeste nu mai face. In restul treptelor nu face , merge cursiv. Ulei Texaco Geartex 80w90.
De la ce sa fie?!
mihai0070
7 Feb 2007, 10:05
Apollo verifica burduful ... la mine acolo este beleaua ... rezolvata pe moment (trebuie burduf nou) bucsa aia la mine este in perfecta stare ... zgaltiala aia este si la mine dar am inteles ca din cauza tampoanelor de la cutie sau motor ... odata schimbate nu mai face asa ...
Argon ... si la mine face asa ... te intreb o chestie... ambreajul unde tine ... jos sau sus ... si mai incearca o chestie (la mine merge ) cand vreau sa ii dau a 2 a din a 1 a mai intai o las la punct mort ... si pe urma bag a 2 a si nu se mai aude nici miau ... daca bag direct (in linie dreapta maneta spre stanga ) agata exact cum spui tu si caraia putin ... eu am mai strans putin ambreajul si acum face mai rar ... dar aplic si metoda cu punct mort ... parerea mea este ca poate zic poate ...este pe duca sincronul ... desi inclin sa cred ca nu ... si mai dau si eu vina pe ulei sau frig ... incearca ce ti-am spus si vezi daca mai face ...
Ambreiajul prinde unde trebuie sa prinda, jocul pedalei de ambreiaj e 20 mm ca la carte, daca era din cablu, facea si in alte trepte..cand schimb a doua trag direct in jos, in linie dreapta, dar cand e cald nu face, o sa ma uit la burduful ala ca si la mine e spart, si o sa bag vaselina.
Burduful, mama lui.si la mine cand din a 1a trag a 2 a in linie dreapta, intra greu tare.de fapt , parca nu gasesc a 2 a .asta doar ptr 5 minute, dupa aia intra.
mai demult,cand m-a lasat electromotorul, am vrut sa o pornesc impinsa.am impins vreo 4 la ea si cand sa o bag in viteza, nu voia sa intre in nici una.
mihai0070
7 Feb 2007, 10:21
Hmmm faza cu ambreazul nu este chiar asa .... ambreazul se regleaza cu motorul pornit si se verifica cu treapta de mers inapoi ... daca aia intra usor si fara caraiala este bine ... si burduful ala nu stiu cum este la tine parca tu ai berlina ??
e posibil ca de la uzura butucului, sa-mi fi afectat toata bieleta?
ca inainte mi-a pocnit rulmentul, mi-a blocat roata si am mers si asa cu masina, ca sa ajung acasa.
Inca ceva..pe loc nu face, doar in mers..probabil era evident.
mihai0070
7 Feb 2007, 11:35
Hmmm era evident ca nici a mea pe loc nu face nimic ... incep sa cred tot mai mult ca este sincronul ... dar daca merge cu scos la punct mort si bagat a 2 a ii mai lungesc viata ... ca nu mai caraie
ciudat, a ta cârâie si a mea nu.
ideea e ca si a ta si a mea intra greu in viteza.
a mea mai cârâie in marsarier.atat.dar cred ca nu calc eu bine ambreiajul.
[SIZE=1]De ieri s-a incalzit vremea, nu mai face absolut deloc la rece, am si completat , au intrat cam 200 ml de ulei, dar oricum nu mai facea dinainte sa completez.
Daca era de la sincroane nu era normal sa faca tot timpul? sau se manifesta doar iarna?!
mihai0070
8 Feb 2007, 10:54
Nici nu ai idee cat ma linisteste faza ca nu este de la sincroane ... o sa mai bag si eu ulei sa vada daca mai intra ... poate din cauza asta o fi ...
apropo , se intampla ceva daca am pus in cutie mai mult ulei decat trebuia sa fie?adica am depasit nivelul ca am bagat putin fortat si nu am mai asteptat sa se scurga din cutie uleiul care era in plus.
mihai0070
9 Feb 2007, 07:42
Te referi la nova ta ... pai nici sa vrei nu ai cum sa depasesti nivelul ... poate daca il bagi cu preiune ... si bagi repede dopul ...
stai linistit ca nu ai depasit nici un nivel ... ai masurat uleiul si ti-a iesit mai mult .... Nova are 4 litri ...
C a t a l i n
9 Feb 2007, 11:23
La mine acele 2-3 burdufuri par in regula, in schimb, cand am desurubat dopul de completare cu ulei al CV surpriza! Nivelul e cu vreo 3cm mai jos de filetul lui... Ma duc sa cumpar ulei sa completez...pana il schimb pe tot in curand
mihai0070
9 Feb 2007, 11:53
Si cum bagi uleiul in cutie ... ???? cu furtun si palnie ... eu am incercat asa si am fumat un pachet de tigari langa ea rugandu-ma sa curga
C a t a l i n
9 Feb 2007, 14:49
Nu, am folosit o seringa
cu cat mai mare cu atat mai repede...
Oricum, am adus uleiul la nivel, iar acum vad ca imi picura pe la burduful de comanda al schimbatorului...
mihai0070
9 Feb 2007, 14:57
Pe acolo imi pica si mie dar cam asa de intimpla la toate novele ... cam la 2- 3 luni completez ... si intra defiecare data cam 200 ml ... care se pierd pe acolo ...si eventual pe la planetare ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.