Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bornele de baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gdm
Se intampla destul de des ca bornele de baterie sa se oxideze si atunci "moare" masina. Eu atunci la repezeala bat un cui intre borna si papuc si pe moment am rezolvat problema.



Intrebarea este ce solutie este pt a rezolva definitiv problema. Unii mi-au zis sa ung bornele cu vaselina, altii cu miere de albine etc.

Voi cum procedati?
fion98
eu le-am uns cu veselina anul trecut in decembrie, cand am schimbat si bateria, si de atunci nu am probleme. totul este in buna stare, nici macar nu a trebuit sa completez cu vaselina asa de bine ce a stat.
Laurentiuu
[quote] Se intampla destul de des ca bornele de baterie sa se oxideze si atunci "moare" masina...ce solutie este pt. a rezolva definitiv problema? Unii mi-au zis sa ung bornele cu vaselina, altii cu miere de albine,etc.

Voi cum procedati?[/quote]

Intii trebuie sa cureti bine bornele si asta o faci prin scufundarea bornelor de la fire si o parte din conductori intr-un borcan cu apa. In scurt timp vei observa reactia dintre oxid si apa. Dupa ce ai facut acest lucru, ia cu joja ulei de motor si unge atit bornele bateriei, bornele firelor cit si capetele litate ale firelor. Garantat scapi de oxid. Daca totusi doresti sa dai ceva bani pe "alifii", iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie.
SPAWN
da si eu zic la fel treaba cu uleiul sau vaselina e cea mai buna si rapida solutie
Laurentiuu
[quote]...e cea mai buna si rapida solutie[/quote]

Nu e cea mai rapida ci, cea mai durabila solutie.
SPAWN
dar e si destul de rpida ca doar cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:
Laurentiuu
[quote]...cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:[/quote]

Depinde ce cantitate de oxid ai PE si IN fire. Cu cit ai oxid mai mult cu atit trebuie sa tii firele/bornele in apa.
inconturnabil
[quote]

iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie

[/quote]

[quote]

altii cu miere de albine

[/quote]

Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta.

Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif
daciaclub-Mihai
Sau pentru a scapa pe veci de problema asta tai 2 patratele de pasla, le afunzi in ulei dupa care tai in centrul fiecarui patratel un mic cerculet de marimea bornelor; pui bucatelele de pasla pe bornele bateriei (deasupra lor fiind plusul si minusul ) si presto ai scapat de belea...solutie garantata nu am mai avut probleme de genul de circa un an :mrgreen:
gdm
[quote][quote]

iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie

[/quote]

[quote]

altii cu miere de albine

[/quote]

Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta.

Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif[/quote]



Treaba cu un consumator permanent nu merge. De ex eu am patit-o si cu o masina straina care avea ceas cu quartz la bord.
gamezcdr
De cand am pus acumulator Rombat Calciu nu se mai oxideaza. Inainte orice faceam facea "floare".
Laurentiuu
[quote]Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. [/quote]

Cosumatorul este pt a mentine mereu acumulatorul pe un consum minim de curent electric (curent de sarcina). Nu este pt anti-oxidare.
EvilOne
Astea capsulate nu prea mai fac floare. Eu am Caranda Calciu e capsulata dar de ceva vreme a inceput sa imi oxideze bornele.
eduardponovescu
Bornele oxideaza deobicei cand contactul nu este perfect. Bornele de la baterie sunt conice, capetele alea cu surub de la fire sunt si ele tot conice. Nu totdeauna conurile alea se potrivesc si deaceea oxideaza, cred eu.
clr
Eu aveam problema asta la berlina, mi se oxidau in draci. Cu vaselina s - a incetinit procesul, dar nu s - a eliminat complet. In schimb, cand am pus miere de albine s -a rezolvat complet.
daciaclub-Mihai
Pasla e solutia, repet :wink:
van den plas
QUOTE


De cand am pus acumulator Rombat Calciu nu se mai oxideaza. Inainte orice faceam facea \"floare\".



Si eu am tot baterie Calciu - Calciu (Piese de origine Dacia - produsa de Fiamm - Italia) si dupa un an si trei luni de utilizare, inca nu s-au oxidat bornele, desi nu le-am uns cu nimic.
Ov
Mihai, are dreptate, asta e cea mai eficienta metoda. Eu am 2 rodele de plastic, exact pe forma bornelor, si bateria este rombat. De aproape un an de cand am pus-o, arata ca noua. Ideea cu oxidarea, nu apare datorita contactelor imperfecte, ci datorita faptului ca borna nu este lipita bine de carcasa bateriei si ies vapori de ceofipeacolo pe laga borna si aia fac mizeria aia. Parca am vazut si la benzinarii intr-o vreme cerculete d'alea de pus pe borne. Eu le-am gasit pe ale mele o baterie aruncata de cineva.
StefanT
de ce nu incercati voi sa cumparati borne de plumb, care se gasesc in magazinele de piese auto si costa cu tot cu cabluri 120 de mii? plumb pe plumb nu oxideaza ph34r.gif ..garantat...cele de cupru oxideaza cel mai tare..cupru e f bun conducator de curent electric, dar oxideaza cu draci
Al Cap0nE
QUOTE(inconturnabil @ 3 Aug 2004, 06:58)
Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop.  smile.gif
*



Deci de asta nu am eu pic de urma de oxidare la borne (dupa mai mult de un an) ? Am un licurici dinala cu 3 leduri. Uite ca pana la urma e bun de ceva.
heaven
Eu am dat jos bateria care avea 2 "flori" albe de toata frumusetea si am spalat atat bornele cat si papucii aia cu apa CALDA (asa mi s-a spus ) dupa care am montat la loc bateria si am uns cu miere de albine.
Concluzia : Dupa approx. 2 ani de la operatiune bateria este curata si uscata fara urme de oxidare / deci recomand cu incredere mierea de albine 04.gif
andreic200
Vezi ca ai bateria cam dusa sau incarca cam mult , masoara tensiunea pe baterie, poti mult si bine sa dai cu vaselina.Asta e un semn ca bate sa te pregatesti de o baterie.
driverx
Am Dacie batrana, are 27 de ani, bateria a tinut 6 ani pe ea, flori nu am avut sau alte chestii.. Cum dracu reusiti? Si mai grav...cum dracu puneti botul si imbratisati tot felul de tampenii ca si cu mierea.

Imediat o sa aud ca unii pun sarmale sa acopere gaurile din caroserie. Sau un cartof pai sa vada nivelul la ulei.

Pe un alt thread se pomenea ca Dinescu ar fi zis ca romanu nu mai are simtul ridicolului...daca chiar asa a zis....MAAARE dreptate a avut.
asarban
Baaa copyrightul!
gattoman
Sal.Am si eu o problema asemanatoare.Nu imi oxideaza bornele dar oxideaza pe la capacelele pe unde se toarna lichid in baterie.Nu prea inteleg de ce, caci sunt bine fixate.Stie cineva de ce? biggrin.gif
Sir_Alex
Eu folosesc vaselina siliconica (se-aia de care se baga si sub collerele pc). gattoman, la intrebarea ta nu am nici un raspuns. Probabil ca ceva nu este etans sau e "prea plin".
gattoman
Sal.Am verificat toate capacelele si sunt toate etanse, iar lichidul in baterie este la nivel.O alta chestie e ca se sulfateaza uniform in jurul capacelor, nu mai tare la unul si deloc la altul.Stie cineva prin Iasi vreun service unde se "regenereaza" baterii? biggrin.gif
RIon
gattoman, dac o sa cauti bine, am postat un tutorial in sectiunea cu acelasi nume despre regenerarea bateriei...
KoD
Eu le-am uns cu vaselina si nu am avut probleme niciodata(vreo 2 ani am si uitat de baterie, pana a trebuit sa o schimb smile.gif ). Iti recomand cu caldura aceasta metoda(dar nu te zgarci la veselina ca nu e scumpa).
CiprianPJM
Bateriile nu sunt etansate bine si ies vapori de H2SO4 (acid sulfuric). Bornele se curata cu apa cum ati spus si ca sa nu mai apara faceti doua rondele din pasla groasa pe care le imbibati bine in ulei. Pasla de la un halat mai vechi de molton, de la un pres, de la ceva. Iese "lucru de Evanghelie", cum ar zice un mecanic batran.
Rondelele ar trebui sa se potriveasca EXACT pe borne. Peste ele bagi contactele.
diaconuliviu
QUOTE(CiprianPJM @ 8 May 2005, 19:43)
Bateriile nu sunt etansate bine si ies vapori de H2SO4 (acid sulfuric). Bornele se curata cu apa cum ati spus si ca sa nu mai apara faceti doua rondele din pasla groasa pe care le imbibati bine in ulei. Pasla de la un halat mai vechi de molton, de la un pres, de la ceva. Iese "lucru de Evanghelie", cum ar zice un mecanic batran.
Rondelele ar trebui sa se potriveasca EXACT pe borne. Peste ele bagi contactele.
*


EXACT; solutie pe care o folosesc si nu sint probleme.
rtulea
Cred ca nu avem ce face impotriva oxidarii. Cuprul si aluminiul NU ruginesc dar formeaza oxizi pe suprafata exterioara. Acum nu ca vreau sa ma laud dar am o baterie "Start" de 44Ah, pe care o am de 5 ani si care functioneaza perfect. Din cand in cand mai desfac legaturile la bornele bateriei, le curat cu smirghel iar dupa montare aplic un strat insistent de valelina neutra. Cred ca voi vinde masina tot cu bateria asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.