fotman80
5 Feb 2007, 17:31
Am si eu o mare intrebare legata de sistemul meu de franare....
Mi-am cumparat o masina de Craciun, si am mai facut cate ceva pe la ea....
La frane, am dus-o la un service si mi-au dat aia toate rotile jos, mi-au pus placute noi au aerisit tot si .....am plecat la drum.Dupa vreo 200km s-a inmuiat pedala la frana si ...a inceput circuitul (10 km pedala moale si abia abia tine si ea cate putin dupa care se intareste pedala si mi se incing rotile de pe fata....continui cu ea asa....iar se inmoaie pedala si nu tine frana si tot asa....)
M-am dus inapoi la aia....nush ce mi-au facut iar...si iarasi ...200 km si restul din paranteze de mai sus....
Lichid nu pierde asa ca AJUTATI-MA cu niste sfaturi...
M-am saturat de service-urile astea care te jupoaie si te rezolva pt putin timp si de ochii lumii...
speedy82
5 Feb 2007, 19:24
Ce lichid de frana ti-au pus? Cumva lichid de frana Dacia?
fotman80
6 Feb 2007, 00:04
DOT 4 scria pe bidonasul ala....
Pune i sa ti verifice pompa de frana si stai langa ei. La mine au schimbat 3 pompe de frana si 7 limitatoare pe spate.
Majoritatea problemelor sunt de la limitator. Bagate sub masina si apasa pe protectia de praf a limitatorului (este actionat de un surub lung prins de puntea spate). La tina sigur iti pierde pe la limitator, pe la piston sau pe la tevi (conicitatea sau filetele nu sunt bune).
Bafta si stai pe capul lor, spunele ca trebuie sa te duci la RAR de la ei.
QUOTE(fotman80 @ 5 Feb 2007, 16:31)
.Dupa vreo 200km s-a inmuiat pedala la frana si ...a inceput circuitul (10 km pedala moale si abia abia tine si ea cate putin dupa care se intareste pedala si mi se incing rotile de pe fata....continui cu ea asa....iar se inmoaie pedala si nu tine frana si tot asa....)
Se pare ca la tine se cam blocheaza pistonul/le la etrieri fata, adica au momente cind se retrag , au momente cind ramin blocate si automat se mareste cursa la pedala - acea inmuiere( suna cam ciudat dar asta e).
SAU posibil sa ai garnituri pompa (circuit fata zic eu) uzate cu momente cind lasa sa treaca lichid pe linga ele ( se inmoaie pedala) si momente cind creeaza presiune.
Parerea mea- verifica garniturile si pistoanele etrieri roti fata.
In primul rand da jos pompa de frana si mai infileteaza 1-2 mm capacelul acela de pe tija din servo. Apoi trebuie reglati f bine sabotii pe spate, daca nu-s reglati corect e cursa mare la pedala. Vezi ca frana de mana sa nu depaseasca 7-8 dinti.
Fa apoi o aerisire la toate rotile, incepand cu cea mai ndepartata.
Fa treaba asta si mai vorbim.
fotman80
6 Feb 2007, 23:29
Azi am schimbat garniturile la etriere si am si facut aerisire....acum tot nu tine frana dar cand ajunge pedala la fund se blocheaza rotile de pe fata...in rest nu tine deloc de-a lungul cursei ei.
Placutele REPET sunt noi....lichid nu pierde deci.....ce ramane???
Si sincer sa fiu OVI_AB daca as sti sa dau pompa jos as da-o cu cea mai mare placere....dar decat sa fac alte tarasanii....????mai bine...nush ce sa mai zic.
nambanidealtceva
7 Feb 2007, 00:35
intotdeauna la dacie e un concurs de defectiuni, remedierea uneia singure nu rezolva problema.. sa o luam metodic.. ai garniturile de etrier schimbate.. placute noi.. aerisire facuta; pedala moale inseamna 3 chestii: 1 - si cel mai probabil - pompa proasta si/sau cu garnituri uzate; 2 - saboti prea departati de tambur (mecanismul de autoreglaj functioneaza rar... mecanismul se ancreaseaza repede etc..) 3 - pierde lichid pe undeva (improbabil, s-ar goli repede borcanul si ai ramane fara frana urgent) 4 - pompele cu by-pass (4 conducte) se aerisesc al naibii de greu si nu oricum (eu personal am desfiintat circuitul de bypass cu un dop in pompa si limitator vechi, nu va sfatuiesc sa faceti la fel) si a ramas aer pe circuit (cade si asta, daca zici ca a fost aerisita in service.. desi...).
Asadar, merg in principal pe varianta 1, la care se adauga cu siguranta si varianta 2 intr-o oarecare masura (incearca sa tragi doi-trei dinti frana de mana, dar fara sa se infraneze masina.. daca pedala se intareste considerabil, ai un raspuns); in ceea ce priveste pompa, ori o schimbi cu totul (probabilitatea sa gasesti tot una proasta noua este de luat in seama) ori mergi undeva sa schimbe garniturile. Si inca un sfat - ai grija la lichidul de frana, sa nu amesteci DOT 3 cu DOT 4. Calitatea lichidului e si ea importanta, insa pedala care merge pana in podea cu siguranta se datoreaza altei probleme. Bafta!
Ford_V6
7 Feb 2007, 01:56
schimba pompa cu una straina si o sa vezi ca ai alta masina . . .d.p.d.v. al franarii ma refer . . . .
mihai0070
7 Feb 2007, 08:11
Trage frana de mana vre-o 3 dinti pleaca de pe loc si apasa pedala de frana este mai tare ???????? daca nu incearca cu 4 dinti ... daca se intareste ... inseaman ca nu mai ai saboti pe spate ... s-au tocit de tot...
AAlpine1
7 Feb 2007, 16:51
uitate la furtunele de frana de pe fata !
aerisirea la frane ti-a facut-o si pe spate ?
mai poti sa aerisesti si pompa de frana.....
parerea mea e ca ar trebuii sa te uiti la garniturile de frana f+s si cum fac aerisirea si la MONTAJ poate fac o eroare....
Ai rezlovat problema pana la urma?
Daca da, unde a fost defectiunea?
fotman80
8 Feb 2007, 15:28
inca nu...
tot fara frana merg in "trafic"
Luni am sa incerc la cineva sa vad ce rezolv si revin cu mesaj dupa!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.