Mirciulik
7 Feb 2007, 12:33
Am o problema cu schimbatorul de viteze. Motorul merge bine...la relanti la 4000-5000 ture nu se aude nici o bataie. Insa se aude un mic suierat la relanti precum si in treptele 1 2 si 3 parca ar fi un suierat de cooler de calculator care variaza in functie de turatie. In schimb in treptele 4 si 5 nu poti sta in masina...daca o las in frana de motor in treapta 4 sau 5 suieratul foarte puternic dispare si se aude la fel ca in celelalte trepte (adica foarte incet, nu deranjeaza). La fel, daca la 100Km/h o las pe liber suieratul dispare, in schimbm daca incerc sa mentin viteza sau sa accelerez in treptele 4 si 5 suiera foarte tare.
Ce solutie rapida si cu bani foarte putini imi recomandati. Cu ce sa incep? Sunt student...nu am nici bani nici timp prea mult.
Cum stai cu uleiul in cutie?
Sa nu fie si rulmentul la placa de presiune.
ydaniel
7 Feb 2007, 12:46
nu e.e de la pinioane...
QUOTE(ydaniel @ 7 Feb 2007, 12:46)
pai si daca e de la pinioane?asta n`ar insemna ca totusi nu e ulei pe acolo de suiera?
mihai0070
7 Feb 2007, 13:01
Palca de presiune nu este. Aia nu suiera poate rulmentul de presiune dar ala fluiera .... si sa stii ca si la nova mea fluiera treapta a 5 a si ulei am adica am pus (completat) ca imi pierdea putin pe la planetara pana am schimbat semeringurile ... dar tot fluiera ... posibil sa fie uzura la pinioane ...
O intrebare ... daca merg cu a 4 a se invart si pinioanele de a 5 a ????
ydaniel
7 Feb 2007, 13:07
in cutia de dacie toate pinioanele se invart.
mihai0070
7 Feb 2007, 13:29
Aha si totusi dece suiera doar cand cuplez a 5 a ... lipsa de ulei sau pinion uzat ... si daca este uzat dece nu fluiera tot timpul ...
Mirciulik
7 Feb 2007, 13:51
am uitat sa precizez...masina abia am cumparat-o si e pentru firma...am luat-o foarte ieftin si urgent iar scopul a fost sa fie o masina care sa nu fie lovita, sa aibe lonjeroanele bune si putina rugina....restul s-ar putea rezolva...Masina trebuia cumparata in 2 zile....asa ca m-am ales cu asta...
Referitor la problema......am cumparat ulei de motor filtru de ulei....ulei de cutie de viteze....Diseara la schimb..in acelasi timp vad si ce a fost inauntru...
Si inca ceva...frana e cam slaba...daca calc pedala de 2-3 ori se mai intareste..semn ca i-ar trebui si o aerisire insa am observat in borcanel ca lichidul de frana este negru-negru parca e ulei de motor. E normal? sau golesc circuitul si il schimb?
ydaniel
7 Feb 2007, 14:59
se uzeaza in timp.la mine face intr-a 4-a.dar evolueaza in timp.si pana la urma va trebuie demontata schimbate piesele uzate si facute reglajele necesare ale CV.numai dupa ce este demontata se poate spune exact ce piese sunt de vina.asa e greu.dar in principiu verifica uleiul sa fie la nivel si mai ales sa nu fie uzat si sa fie de calitate.in principiu multi folosesc uleiuri romanesti slabe calitativ.dar nu isi dau seama ca si cv la fel ca motorul are nevoie de un lubrifiant adecvat,de calitate si mai ales sa se schimbe la un interval regulat si sa nu se uite sa se verifice.cam la 2-3000km nivelul in cutie,sau mai des,daca stiti ca are scurgeri de ulei,care de altfel sunt frecvente la cv de dacia.
AAlpine1
7 Feb 2007, 15:13
QUOTE(Mirciulik @ 7 Feb 2007, 13:51)
am uitat sa precizez...masina abia am cumparat-o si e pentru firma...am luat-o foarte ieftin si urgent iar scopul a fost sa fie o masina care sa nu fie lovita, sa aibe lonjeroanele bune si putina rugina....restul s-ar putea rezolva...Masina trebuia cumparata in 2 zile....asa ca m-am ales cu asta...
Referitor la problema......am cumparat ulei de motor filtru de ulei....ulei de cutie de viteze....Diseara la schimb..
in acelasi timp vad si ce a fost inauntru...
Si inca ceva...frana e cam slaba...daca calc pedala de 2-3 ori se mai intareste..semn ca i-ar trebui si o aerisire insa am observat in borcanel ca lichidul de frana este negru-negru parca e ulei de motor. E normal? sau golesc circuitul si il schimb?
si daca nu iese nimic ce aflii ???
daca fluiera = pinion nou
uleiul de frana se schimba la max 2.5 ani TOT (se spala conducte, se schimba garnituri etc......)
Edit moderator:Si toate pinioanele din c.v. se misca incontinuu...........
ydaniel
7 Feb 2007, 15:20
:)la 3 ani
lichidu:)cel mai bine ar fi mai devreme;)
AAlpine1
7 Feb 2007, 15:25
[...]Editat moderator!!!
la dacie schimbi mult mai repede lichidul pentru ca mai faci o aerisire, mai se duce o garnitura etc.......
schimba uleiu' in cutie, s-ar putea sa dispara suieratu'...
este cam cea mai ieftina varianta!!!
bafta!
alinushy
7 Feb 2007, 18:45
aceeasi problema o am si eu cu suieratu' in a4-a si a 5-a, am completat uleiu in cutie,1L !!! era lipsa, si parca s-a mai ameliorat putin, dar am mai auzit de la "meseriasi" ca e pe duca vre-un pinion sau ceva sincroane.
ct03nut
7 Feb 2007, 20:08
cand m-am dus la mecanicul meu sa imi schimbe tot lichidul de frana ca era contaminat, era cenusiu, mai avea putin si ma scuipa, cum, ca el n`a facut niciodata asa ceva, si este mester batran cu experienta...
ydaniel
8 Feb 2007, 08:45
ar fi bine sa se spele instalatia cu alcool tehnic.ca sa fie treaba buna
@ mihnea: da te urmaresc:) probleme:))?
AAlpine1
8 Feb 2007, 09:23
uleiul (lichidul) de FRANA se schimba la max 2.5 ani TOT (se spala conducte, se schimba garnituri etc......)
daca ai putina rabdare si te uiti la postul unde i-am raspuns lui Mirciulik o sa vezi ca i-am raspuns dupa problema fraza cu fraza, ultima e de la mine , dar primile 2 sunt pt problema cu c.v. iar a 3 e pt problema cu frana.......
diaconuliviu
8 Feb 2007, 10:44
Am sters offtopicareala-mistocareala.
1. Lichidul de frinare - nu e ulei, are oarecari proprietati de ungere, dar este un amestec.
2. Pinioanele in cutia de viteze de Dacia si nu numai se rotesc TOATE, solidarizarea uneia din perechi cu arborele secundar se face pe rind (prin intermediul acelor butuci de cuplare actionati de furcile de cuplare.
Exista un singur pinion la Dacia care nu se roteste decit sporadic: cel de cuplare "marsarier", in rest este angrenare permanenta.
Ungerea la treapta a 5-a, fiind pseudoseparata, se face prin niste orificii si prin rulmentul biconic; exista uneori posibilitatea ca in "capac" sa existe ulei mai putin ducind la uzura mai accentuata a danturii pinioanelor si a rulmentului cu ace de la pinionul superior al treptei 5.
mihai0070
8 Feb 2007, 10:58
Deci in acest caz trebuie completat ... cu ulei dar daca nivelul este la maxim ... trebuie schimbate pinioanele de a 5 a ... cat se poate merge cu fluieratul asta ... in viteza a 5 a viteza (fiind cuplata) ... si cat se poate merge cu flueratul asta daca nu dau a 5 a adica merg cu a 4 a risc sa uzez si restul cutiei sau mai rau si a 5 a daca nu o folosesc sau nu este nici o diferenta ... cuplata ne cuplata nu conteaza ... uzura este aceasi ...
diaconuliviu
8 Feb 2007, 12:50
Uzura creste cu sarcina. Adica se vor uza mai INCET doua roti angrenate in gol fata de doua care transmit un efort.
Dar, la o cutie nu se repara/inlocuiesc piese din info de pe forum; astea sint POSIBILE defecte, in fapt se demonteaza cutia si se cauta cauza exacta a defectului dintre 1-2-3..n posibile.
Edit: CORECTAT!!!
mihai0070
8 Feb 2007, 12:57
Aha deci sfatul tau este sa merg si cu a 5 a decat sa evit sa o folosesc ...
AAlpine1
8 Feb 2007, 14:11
ideea este alta
nu stii in ce stare se afla pinionul care fluiera (daca cuplezi treapta respectiva si fluiera c.v inseamna ca s-a dus pinionul respectiv selectat de tine) si e posibil sa se sparga..........
la berlina stiu ca poti sa desfaci capacul din spate de la c.v si sa te uiti la pinionul de a 5 si sa vezi in ce stare e............acum la nova nu stiu cum este....
incearca sa nu forteti treapta respectiva (care fluiera)....
mihai0070
8 Feb 2007, 14:36
Aha am inteles ... pai sa stii ca la nova se poate lucra tot asa pe la roata din stanga acolo este capacul de la a 5 a ... si daca il dau jos si ma uit ce trebuie sa vad ... cum arata un pinion uzat ... sau mai exact ce il face sa fluiere...
Istoric ... cand am luat masina treapta a 5 a nu mergea deloc ... de vre-o 2 ani ... cauza a fost sincronul care era dus ... nu puteai sa bagi a 5 a in mers de pe loc mergea ok deci lipsa sincronizare ... desfacut cutia ... schimbat sincron in service ... pus pe masina ... serviceul fiind in colentina langa casa nu am avut unde sa testez a 5 a ... asa ca la vre-o luna am iesit din bucuresti si cand i-am dar a 5 a a inceput sa fluiere ... am schimbat si uleiul si tot asa face ... manopera s-a realizat cu mine de fata ... exclus schimbat cu alte pinioane mai uzate ... deci treapta a 5 a a mai fost folosita abia dupa 2 ani si ceva pe aceasta masina ... cum se putea uza asa ... de rau ... daca nu a fost folosita ... sau a fost folosita excesiv inainte de acesti 2.5 ani si de aici uzura la pinion mare si a cazut si sincronul ...
ydaniel
8 Feb 2007, 17:42
se uzeaza in timp si cu cel mai bun ulei:(
Mirciulik
9 Feb 2007, 19:06
vesti mai noi....am verificat uleiul in cutie....era suficiet si destul de bun...avea o culoare albastruie....nu negru. Totusi eu aveam deja pregatit 2 litri de ulei nou si l-am schimbat. Al meu era mult mai vascos si m-am gandit ca poate e mai bun pt pinioane. Suieratul ese simte mai putin dar nu suficient incat sa fiu eu multumit...asa ca maine dimineata am vorbit cu cineva sa dau cutia jos.
Putin mai devreme am observat ca relantiul este usor neuniform si se aude un zgomot dinspre cutie..chiar intre scaune. Cand calc ambreajul dispare aproape complet acel zgomot. Asta poate fi si de la rulmentul de la placa de presiune? sau ambreaj?.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.