kostin2579
7 Feb 2007, 19:59
Am rezervor de plastic (de pitesti), montat de unchiul meu acum cativa ani... Problema la el este ca sonda nu imi mai indica nimic (nu stiu nici capacit exacta a rezervorului)... Am incercat sa inversez firele pe care le aveam legate la sonda (am atasat schema), dar nu am obtinut nici un rezultat, nu imi aprinde nici macar becul din bord.cum trebuie legate firele(vin 2 dinspre bord si firul de masa este legat la caroserie)... cum trebuiesc masurate firele (vine tensiune pe ele?) si unde le gasesc legate in bord pt a masura continuitatea.
Si inca o intrebare: supraplinul trebuie lasat liber sau obturat? am avut surpriza ca atunci cand am facut plinul sa dea pe afara si m-am gandit prima oara ca s-a spart rezervorul, sa nu mai spun si de mirosul de benzina care imi vine in interior dupa ce alimentez cate 10Litri:D, atunci cand deschid geamul !
mihai0070
7 Feb 2007, 20:09
Faza cu supra plin nu stiu cum vine eu am un furtun undeva sub masina in spate lasat liber poate ala o fi ... desi daca umplu rezervorul full 44 litri nu cruge un gram daca mai pun vre-o 3 ajung la 47 max 48 litri dar benzina sta pana in buza ... nu curge gram ... am si gpl si acolo sta mult si bine ... verifica masa sa fie bine facuta ..(rezervor de plastic deci are traseu se masa in interior ...) saca suntezi furele se aprinde ceva in bord macar martorul de rezervol aproape gol... alimenteazale pe direct ... trebuie sa indice ceva ...altfel bec ars ... sau daca este sau trece prin vre-o siguranta verifica-o si pe aia
C a t a l i n
7 Feb 2007, 20:10
Dintre cele 2 fire necunoscute de tine, unul e de la acul indicator si celalalt de la becul de nivel scazut.
Uneste pe rand cate unul din fire cu masa, si vezi daca se aprinde becul si daca se misca acul, dar sa nu tii mult conectat, ca se poate arde bobina acului
(doar cate un impuls scurt
)
Si pt a indica, trebuie sa ai contactul pus pe motor cand testezi (sau mai bine motorul pornit)
mihai0070
7 Feb 2007, 20:18
Exact ... catalin a descris foarte bine ...termenul "suntezi" spus de mine (merci cata) dar impulsurile alea ...da-le si tu cat mai departe de rezervor sau cu el bine inchis ... ca mai face scanteie si domane fereste ... benzina si scanteia electrica ... rezulta pornire motor in cazul tau poate si altceva ...
dar nu poate fi si acea "bobina" , potentiometrul de vina?
la mine de exemplu cand mai am vreo 4 litri de benzina, nu mai indica nimic, ci se plimba acul de colo-colo ca nebunu.
bygy007
8 Feb 2007, 01:09
desfa sonda sau masoar-o cu un aparat de masura intre masa si cele 2 fire intre unul si masa trebuie sa ai rezistenta (nu mai stiu exact dar undeva pina in 500 ohmi) iar intre celalalt si masa in functie de plutitor ori rezistenta 0 cind nu ai bezina ori ai mai putina si trbuie sa se aprinda becul ori nu da nimic cind ai benzina mai multa de rezerva
pui contactul si pui firele care vin din instalatie si duc la rezervor pe rind la masa si vezi care sint (cind pui firul de bec se aprinde becul de benzina iar cind pui firul de indicatior se duce spre plin) daca tii mai mult nu sre intimpla numic sint calculate pentru 12V
mihai0070
8 Feb 2007, 08:23
Nu stiu daca este la berlina la fel ca la nova dar iti atasez o poza cu rezistenta in ohmi[attachmentid=44875]
gogoasa
8 Feb 2007, 08:50
pe sonda trebuie sa ai un fir de culoare verde, pt ceas; fir maro, pt bec si mai e un fir negru, pt masa . sonda functioneaza ca si un potentiometru maro si verde sunt pentru indicator iar cel negru e pentru bec cand cel maro si cel negru fac contact se aprinde becu in bord.Pe cel maro ar trebui sa ai 12V cel verde va merge la indicator(pe acesta vei avea un curent variabil in functie de lichidul din rezervor), iar pe cel maro vei avea 12V cand esti pe rezerva. Cu alte cuvinte, firul negru e masa, firul maro e pt bec (avarie benzina) iar cel verde este pt indicatorul cu ac ( "ceas" ) bord.
P.S. Cu firul de masa (negru) si cu cheia de contact pusa pe pozitia de alimentare aparate bord, poti determina care ploturi de pe sonda corespund becului si "ceasului".
kostin2579
8 Feb 2007, 19:21
Am o mare problema toate firele sunt albe
, probabil ca au fost schimbate mai demult, trebuie sa merg pe "firul" lor si sa vad unde sunt inadite, pt a vedea culorile care sunt... pot determina care sunt fiecare in parte prin masurarea lor???
kostin2579
8 Feb 2007, 19:26
Ma gandeam la un lucru acum: daca sonda ar fi defecta nu ar trebuie sa indice corect nivelul sau nu s-ar aprinde becul pt rezerva, ori nu mai functioneaza nimic? Ma gandesc sa merg pe fir spre bord pt a vedea daca nu cumva sunt dezlipite sau sa iau deja in calcul defectarea sondei?
bygy007
8 Feb 2007, 19:50
QUOTE(kostin2579 @ 8 Feb 2007, 20:21)
Am o mare problema toate firele sunt albe
, probabil ca au fost schimbate mai demult, trebuie sa merg pe "firul" lor si sa vad unde sunt inadite, pt a vedea culorile care sunt... pot determina care sunt fiecare in parte prin masurarea lor???
procedezi cum am zis eu pui firele pe rind la masa cu contactul pus sau masori cu un aparat de masura pe volti si trebuie sa ai cam 10 - v12V ai trei fire unul aparatul indicator al doilea becul si al treilea masa
succes
o problema am si eu cu sond...din cele trei "casute"-> plin-jumatate-gol atunci cnad raman fara benzina (mi s-a intamplat pana prostului din acest motiv) acul in loc sa treaca peste casuta "gol" ramane excat acolo unde incepe casuta gol ...sper ca inteles cineva ceva...si daca a inteles cineva poate imi spune ce se intampla sa fie oare pompa defecta??
mihai0070
8 Feb 2007, 20:20
Eu inteleg ce vrei sa spui ... poate ca acul s-a blocat sau intepenit undeva ... dar ce nu inteleg este ce treaba are pompa de benzina cu indicatorul ...
neuron
12 Feb 2007, 11:57
ma refream la sonda de benzina dar din neatentie ....
ideea este ca i s-a mutat punctul de zero si ma dernajeaza...merita sa schimb sonda??
mihai0070
12 Feb 2007, 12:03
esti sigur ca s-a dus sonda ... poate s-a bulit acul ... si nu mai indica bine
kostin2579
12 Feb 2007, 20:07
Eu am rezolvat cu legatul firelor, le-am luat pe rand, am schimbat firul de masa pt ca nu mai dadea nimic, contactele erau oxidate, am masurat firele si acum vad si eu in sfarsit cata zeama am... am facut apoi probe cu sonda scoasa treptat pt a cobora plutitorul si acum functioneaza bine. Ce am observat insa, este ca desi aveam sonda goala(fara pic de benzina) nu mi se aprindea beculetul (care in timpul probelor cu firele se aprindea). Este posibil totusi ca sonda sa fie putin decalibrata, sa mai fi ramas benzina in sonda sau plutitorul sa fi ramas putin intepenit? Se poate lubrifia putin peretele sondei cu ceva(ulei, vaselina) sau asa ceva nu este indicat?(nu prea stiu cum asi putea face totusi asa ceva prin gaurica aceea) .
Mentionez ca sonda este cilindrica, aprox 10cm lungime.
alexella
9 Apr 2007, 16:03
Domnilor,
Legat tot de topic-ul asta, a incercat cineva sa-si "stabilizeze" acul de la indicatorul de benzina? Probabil ati vazut cu totii ca acul topaie la frane si la curbe.
Ma gandesc la un condensator, pus in parale cu rezistenta sondei. A incercat careva?
bygy007
9 Apr 2007, 21:08
o sonda cu plutitorul bagat intr-un tub (din cite stiu parca nova are asa ceva dar trebuie sa se potriveasca rezervorul in locul unde intra sonda si ceasurile pentru berlina ) sau dispozitiv anti valuri in rezervor dar asta cred ca este o aberatie (este cam greu de facut asta)
merita incercat si treaba cu condesatorul dar ar trebui tatonat un condesator intre 100 micro si 1000 micro electrolitic cu plusul legat la firul care duce la ceas si minusul la masa
C a t a l i n
9 Apr 2007, 21:25
Da, la Nova există acel cilindru în rezervor, dar, cel puțin la GTi, pompa electrică ocupă interiorul cilindrului, plutitorul acționează în afara lui, deci efect anulat...
Pe de altă parte, cred că oscilațiile acului indicator nu sunt datorate numai mișcării plutitorului, acul mișcându-se și el liber la gropi, neavând un sistem de amortizare...
alexella
10 Apr 2007, 00:33
"anti valuri" exista dar... la rezervoarele mari. Si, in general, nu pe masini. Exista diverse site si lamele dispuse in rezervor astfel ca lichidul din acesta sa nu modifice periculos centrul de greutate al vehicolului care-l transporta.
Revenind la 'tomobil, sper sa NU oscileze (mecanic) si indicatorul. Dar nu e imposibil, stiu cum e facut: acul indicator are un contra-balans, toata treaba trasa de un arculet intr-o parte si de un bimetal (melc) in cealalta parte. Asa ca POATE oscila, in special la miscarile pe laterala ale masinii.
Cred ca o sa merg pe varianta cu condensatorul. O sa ma interesez intai cum e pe la alte masini (Cielo, VW). Multam de vorbe; cum modific, cum postez.
bygy007
10 Apr 2007, 22:53
ceea ce zici tu este la indicatorul de baterie la ceasurile de apa ulei si benzina sint 2 bobine puse inr-un unghi de 90 grde cred una este alimectata direct cu 12V iar cealalta de la + 12 V se inseriaza cu senzorii care sint niste rezistente variabile in functie de temperatura presiune ulei si nivel combustibil la masa
mitu2002
26 Mar 2008, 10:55
Salutari Am si eu o intrebare am vazut ca in schema data de Kostin figureaza 3 fire respectiv : masa indicator si bec ; la mine nu gasesc decit 2 fire unul la indicator(care nu mai merge dupa ce mi-a smuls firul din bord la servis cind mi-a schimbat cablul de la kilometraj si nu stiu unde vine ) si bec 5 l la care nu e legat nimic ...nici un fir Acu intrebarea este daca sonda trebuie sa faca masa cu rezervorul sau nu pentru ca intre timp eu am schimbat sonda dar am izolat bine acolo cu 2 garnituri de cauciuc si silicon rosu si (mirosea tare a benzina )nu cred ca(virgula) corpul sondei mai face contact cu restul caroseriei;Asta presupunind ca masa se face prin contact intre corpul sondei si rezervor Ce sai fac sa trag fir de masa inte corpul sondei si rezervor?????Merci
Hacker
26 Mar 2008, 13:57
am si eu o intrebare, am bord de 1310 bord cu cesurile de temperatura si ulei in dreapta. Asi dori sa stiu si eu daca tipul asta de bord e prevazut cu indicator de nu benzina ( becul galben)??
si daca nu e prevazut cum pot sa il modific??
mitu2002
26 Mar 2008, 14:24
si eu tot tipul ala de bord il am si este prevazut cu bec in partea de jos a kilometrajului dar accesul este dificil trebuie demontata cutia de acte sa poti ajunge acolo probabil ca il ai si tu dar ori este scos din funciune ca la mine (nu are nici un fir la el )sau bec ars
mufa lui difera de cea abisnuita seamana mai degraba cu mufele de la becurile ce lumineaza bordul
Hacker
26 Mar 2008, 14:28
Si merge? Care e becul sa il identific si eu. sa il fac sa functioneze
.
Zi unde e legat si de unde vine, te rog
mitu2002
26 Mar 2008, 14:38
normal tinind cont de felul in care arata mufa ar trebuii sa intre 2 fire pe ea unul este semnalul de la sonda iar celalat ......... habar nu am poate cineva care stie exact ce si cum (eu presupun ca este un - acolo pt +ar trebuii sa-l ia din sonda dupa capul meu)
becul e sub kilomeraj nu mai stiu exact stinga sau dreapta dar e singura mufa cu papucei ...tata ...in care sa intre firele de mai sus
eu astept un raspuns de la domnul bygy care mereu a dat explicatii super complete si a oferit solutii la majoritatea problemelor electrice cu care m-am confruntat
Hacker
26 Mar 2008, 14:51
Hmm, sunt foarte curios, sper sa imi mearga si mie becul. O sa vad daca e bagat.
mitu2002
26 Mar 2008, 15:04
daca demontezi sami zici si mie ce si cum e cu becu ala adica ce fire intra in el unu e de la sonda clar dar celalat....?????
daca reusesti sa-l identifici ziimi si mie
Hacker
26 Mar 2008, 15:17
Probabil -
mitu2002
27 Mar 2008, 09:35
nimeni ?
nici o parere nimic?
Merced
27 Mar 2008, 10:23
Ma bag si eu aici cu o intrebare: care e cea mai simpla modalitate de a verifica daca acul indicator functioneaza corect, si sonda nu?
O perioada imi mergea oarecum, cel putin de la plin la jumatate indica ok, apoi "pica" la zero, si cand ajungea pe la rosu, "sarea" acul inapoi si-mi indica ca incep sa raman fara benzina. Mai nou n-a mai "sarit", si nu cred ca s-a adunat benzina in rezervor, deci probabil a crapat de tot ceva, ori sonda, ori ceasul. N-am chef sa dau bani pe sonda si sa constat ca tot nu merge, deci cum verific?
mitu2002
27 Mar 2008, 12:03
desfaci mufa din portbagaj de la sonda si pui pe rind la masa un fir ar trebuii sa-ti aprinda becul iar celalalt sa-ti indice rezervor full
daca nu iti indica nimic indiocatorul este dus si sonda e buna ....sau invers daca indica rezervor plin
Merced
27 Mar 2008, 16:02
Eu am doar firul de la ac, n-am niciun bec care sa se aprinda cand raman cu putina benzina in rezervor.
mitu2002
28 Mar 2008, 07:10
cred ca ai dar e ars sau ca la mine nu are legaturi facute ;ce fel de bord ai ?clasic?3 cadrane rotunde separate ?
Merced
28 Mar 2008, 09:31
E bordul clasic O-O-O, dar zic ca n-am bec pentru ca doar un fir se prinde pe sonda.
Hacker
28 Mar 2008, 13:34
daca ai un fir e simplu, faci masa cu caroseria si trebuie sa indice pe bord. daca nu indica inseamna ca e defect la bord.
Mitu2002@ Am aflat cu dezamagire ca am doar un fir la sonda, iar bec in bord nu am. Oare ce e de facut in cazul asta fara sa schimb sonda ( e buna si indica prea bine) ???
mitu2002
28 Mar 2008, 13:45
eu sigur am pt ca am gasit mufa cu becul dar fara fire o sai fac o poz sa vezi cun e la mine eu pe sonda am 2 fire
problema e ca nu p[rea am timp renovez bucataria si le am pe toate cu susul in jos
bygy007
29 Mar 2008, 10:47
o schema gasesti
aici si o explicatie , mai multe nu am ce sa spun alimentarea o ia prin ceas , la bec are circuit separat
mitu2002
29 Mar 2008, 18:19
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.