Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
apollo
Salut.

Pana acum 3 zile masina mergea frumos,rotund.
Acum, mai nou, de la 900 RPM sta la 500 RPM fara sa-i fi facut ceva, dar nici nu tremura.M-am uitat la cuiul de relanti si nu e infundat.

Azi dimineata, de fapt ieri dimineata, am pornit-o si in 2000RPM intrerupe si da rateuri.Cand se incalzise motorul, si-a revenit.

In seara asta la fel, numai ca nu-si mai revenea.
Ideea e ca si turometrul face urat tare, masina merge la 500RPM si turometrul sta la 0RPM.Cum o turez putin, se ridica turometrul.

Am dat jos aprinderea tranzistoriata si am pus-o pe cea clasica.La fel 400RPM relanti.

Am schimbat delcoul,platina,am verificat fiecare bujie in parte(toate functionau),masina se comporta la fel.

Din carburator nu cred ca e pentru ca n-ar influenta turometrul.
Undeva fura scanteie,cred.

Am mai observat, ca atunci cand apasam cu putina forta pe vacuum, masina se tura.Are toane, cand o las in pace, cu motorul cald, cand tremura toata,cand se tureaza,apoi moare.

Dupa ureche, pot sa zic ca nu exista o corelare intre turometru si turatia reala a motorului.

Carburatorul nu trage aer fals ca sa zic ca e supapa de la servofrana sau furtunul dus.(asa stiam ca se verifica).
Sa fie dusa bobina?

Pentru posesorii de NOVA, in delcou, unde se prinde bratul de la vacuum, de bratul de pe platforma platinei, este o semi-rotita dintata.cum e reglata la voi?
mihai0070
Sal Apollo iti scriu aici ca poate mai au si alti nevoie ...[...] intra pe mess si imi dai detalii ..
1. Ai carburator de 1.4 sau de 1.6 ... te-ai uitat la jiclorul de relanti la 1.6 (trebuie sa dai jos capacul) aia din spate de seamana cu un jiclor este o electrovalava care inchide si deschide complet circuitul de relanti ... verifica ca poate este blocata pe inchis si nu ii vine benzina suficienta ...
2. Intreruperile por fi cauzate de frig ... condens ... dupa ce s-a incalzit motorul s-a incaljut implicit si galeria ... si carburatorul si asa mai departe .... (daca ai de 1.4 ai pata calda ) pozitia filtrului de aer pe pozitia iarna ?
3.FAza cu turometrul ramas la 0 ... banui o problema electrica ...
4.daca masina mergea la relanti de 400 rpm sigur merg toate bujiile ... si nici nu cred ca ai probleme cu aprinderea ... totusi o dacia relanti de 400 si fara dardaiala ... este o performanta ... parerea mea ... vezi si mai regleaza surubul de aer/benzina ... pentru relanti ... si pe urma surubul de actionare al clapetei de acceleratie ... trebuie sa se stabilizeze ... sau poate pur si simplu ai bagat benzina proasta ...
5.problema poate fi si din carburator ... daca este prost reglat sau infundat ... turometrul oscileaza ... faptul ca sta la 0 sigur nu este din carburator ...
6.daca iti fura scanetie poti vedea noaptea cu motorul pornit ... vezi daca se vad mici arcuri electrice pe undeva ...
Supapa de la servo ... scoate furtunul din oala ... si vezi in ce stare se prezinta .... daca este jalnica ... schimb-o este vre-o 2 lei ...
7. Bobina o verifici cu fisa centrala la masa ...
8. la avans si rotita aia nu stiu sa umblu nu am umblat nici odata ... dar are pe ea un punct rosu de vopsea ... si exact acolo este pusa si atinge piesa aia care vine din capsula vacumatica ...adica aproape maxim stanga spre condensator ...

Spor la treaba si la verificat...

Editat moderator: lasa atacul la persoana!!!
AAlpine1
1 verifica/curata carbu
2 noaptea de uiti sa vezi daca fura scanteie pe undeva
3 schimba supapa de la servofrana
4 filtru de aer imbacsit ......
5 ai filtru de benzina, mai schimbal...
diaconuliviu
QUOTE(apollo @ 8 Feb 2007, 01:11)
[...]
Am mai observat, ca atunci cand apasam cu putina forta pe vacuum, masina se tura.

Scoate furtunul din capsula de vacuum si obtureaza-l cu degetul; daca turatia se stabilizeaza, verifica-ti capsula de vacuum; pentru asta scoti furtunul si din carburator si-l repui pe capsula. Scoti capacul de la delco, luleaua si acel izolator din plastic, sa ai acces la platoul cu platina. Apoi, in capsula de vacuum, dedesubt, ai o gaurica; o obturezi cu degetul si tragi cu gura din furtunas. Daca cumva platina nu se misca, e membrana sparta.
Daca vacuumul lucreaza, totusi, verifica platina, prin miscarea acelei capsule si ea se deplaseaza, posibil cind apesi sa-i schimbi si ei pozitia.
apollo
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Feb 2007, 11:08)
Scoate furtunul din capsula de vacuum si obtureaza-l cu degetul; daca turatia se stabilizeaza, verifica-ti capsula de vacuum; pentru asta scoti furtunul si din carburator si-l repui pe capsula. Scoti capacul de la delco, luleaua si acel izolator din plastic, sa ai acces la platoul cu platina. Apoi, in capsula de vacuum, dedesubt, ai o gaurica; o obturezi cu degetul si tragi cu gura din furtunas. Daca cumva platina nu se misca, e membrana sparta.
Daca vacuumul lucreaza, totusi, verifica platina, prin miscarea acelei capsule si ea se deplaseaza, posibil cind apesi sa-i schimbi si ei pozitia.
*




Vacuumul e din acela fara gaura in el.membrana e buna.tot asa, cu acel furtunas am tras aer sa vad daca vacuumul misca bratul de la platina si il misca.

am renuntat la aprinderea electronica si acum merg cu cea clasica.
la fel face.si turometrul o ia razna rau de tot.

e posibil sa fie vreun scurt in bord, pe turometru si sa afecteze aprindere?
zilele trecute am dat bordul jos si ma gandesc sa nu fi gresit ceva.

am desfacut si carburatorul.acolo nu e nimic.totul e ok.

are toane, cand merge bine si sta in 800RPM(mai bine i-as zice RIP smile.gif ) cand merge si sta in 500RPM

Sau cand o ia razna, ba se tureaza, ba se subtureaza si moare.in turatii de peste 2000 nu face nimic/
AAlpine1
e din avans
mai ai arculetele in delco??????
apollo
QUOTE(AAlpine1 @ 8 Feb 2007, 16:03)
e din avans
mai ai arculetele in delco??????
*




AAlpine1 sunt toate la locul lor.pur si simplu stau, ma uita la ea si nu stiu ce sa-i mai fac.

avansul la fel, cand dau sa`l reglez, e foarte instabil.

se regleaza.o reglez la 800. sta acolo si o opresc.
dupa ce o pornesc, se da de 2 ori turometrul peste cap si nu mai sta la 800 ci sta la 500, fara ca sa-i fac nimic


cand o turez mai tare, acul revine la 900(unde vreau sa ramane) sta la 900 vreo 5 secunde si apoi usor scade pana la 500 sau pana moare.
mihai0070
Incearca sa schimbi condensatorul .... de pe delco ... vezi daca mai face ... si inca ceva ... ia vezi incarcarea bateriei ... la mine facea asa ca se stricase ceva la releul regulator si aveam fluctuatii mari de tensiune ... incat si in turatie farurile imi palpaiau ... daca nu tot pe la aprindere tre sa fie problema ... scanteia este ferma ... buna sau este mai mama ei ... poate ca atunci cand merge prost nu iti merge vre-o bujie ... sau poate chiar 2 ..si mergi in 2 sau 3 pistoane .... ia scoate bujiile si vezi cum sunt ....
apollo
Mihai, am umblat aseara la ea de am inversat si fisele la bujii.am facut-o pana la urma.

farurile nu-si pierd din intensitate la pornire.
acul la incarcare se duce fix pe mijloc.

cu acel condensator(clasic) sau fara(electronic) la fel face.

am scos fisa centrala si scanteie la greu.se faceau cate 3 arcuri de curent deodata.

cum scot fisele de la bujii, se simte diferenta.motorul merge mai prost.

unchiul meu mi-a zis ceva de un scurt.fura scanteie pe undeva.dar pe unde?

e posibil ca din fabricatie, firul de la platina sa fie prost?sa scape scanteie pe delco?ca daca se intampla asta, asa se explica si de ce face turometrul asa ciudat.

ultima data cand a facut turometrul asa, a fost din cauza unei saibe de textolit de pe delco care nu mai era acolo.
mihai0070
Pai asta cel mai bine vezi noaptea ... dar daca ar fi platina nu-i belea ... ca o schimbi ... macar sa fie aia ... vezi la diseara cand se intuneca ...daca iti fura scanteie undeva ... poate ai vre-o fisa bulita sau poate chair fisa centrala ...
apollo
fisele sunt relativ noi.

o singura fisa, de pe bujia 3 vad o scanteie pe ea.dar o vad de cand am pus fisele.nu cred ca ar fi aia o problema pentru ca daca scot fisa, se simte diferenta
alinushy
aceeasi problema cu turometru am avut-o si eu, si era din cauza ca niste fire de masa nu faceau atingere cum trebuie cu caroseria.
spor
mihai0070
Pai nu fi rau detaliaza si tu ce fire unde erau hai sa incercam sa il ajutam cu cat mai multe informatii tongue.gif
AAlpine1
platina ai schimbat-o ?
mai verifica garnitura de textolid de pe delco, capacul de delco....
apollo
am schimbat platina, am incercat cu nu mai stiu cate capace de delco si tot la fel sad.gif
AAlpine1
ai unde sa ii reglezi tachetii ?
apollo

QUOTE(AAlpine1 @ 8 Feb 2007, 18:24)
ai unde sa ii reglezi tachetii ?
*



wacko.gif blink.gif tacheti?

nu cred ca se ajunge pana acolo.ca nu as vedea legatura.tacheti -> turometru razna.

motorul are 15.000 km de cand a fost facut.
apollo
mai nou, am observat ca are toane.

cand sta in 900 RPM stabil, cand coboara la 500 RPM si oscileaza.

nu stiu ce sa mai cred.

Cand a stat la 900 masina era parcata putin ridicata de spate.

sa inteleg ca trebuie sa o mai inalt putin:) ?
C.C.
refa legaturile cu caroseria. seamana a contact imperfect, probabil s-a oxidat vreun contact. seamana si a scurt. verifica sigurantele. s-a ars vreuna? asa ai putea sa vezi daca ai vreun posibil scurt.
apoi gandeste-te BINE daca chiar n-ai lucrat la ceva cat de mic la ea, inainte s-o ia razna. se-ntampla (ba la audio, ba la aprindere si se duce naibii electrica fara sa-ti dai seama).
apollo
QUOTE(C.C. @ 9 Feb 2007, 01:25)
refa legaturile cu caroseria. seamana a contact imperfect, probabil s-a oxidat vreun contact. seamana si a scurt. verifica sigurantele. s-a ars vreuna? asa ai putea sa vezi daca ai vreun posibil scurt.
apoi gandeste-te BINE daca chiar n-ai lucrat la ceva cat de mic la ea, inainte s-o ia razna. se-ntampla (ba la audio, ba la aprindere si se duce naibii electrica fara sa-ti dai seama).
*




din senin s-a intamplat.a inceput sa scada turatia la relanti.
masa e refacuta intre motor-baterie-caroserie.de curand am pus un cablu gros.
sigurantele nu le-am verificat.am sa ma uit dimineata
la audio n-am umblat deloc.
masina cand merge la 900 cand merge la 500 fara sa-i fac nimic.
multi mi-au zis de un posibil "scurt" sau ca fura scanteie, dar unde?
am izolat si am curatat tot ce insemna contacte sau fire .
a mers bine o luna si ceva si doar am zis sa n-o laud ca se strica iar, si asa s-a intamplat.
si cu aprinderea electronica, si cu cea clasica la fel face si ceea ce e mai ciudat e ca imi da rateuri prin carburator si esapament.
a iesit azi un fum din carburator de am crezut ca ia masina foc.am umblat putin la avans si nu mai dadea rateuri, ci intrerupea si turometrul facea urat.

Exemplu: o tineam turata la 2000.turometrul arata 2000 dupa care sarea la 5000, revenea la 3000 sau scadea la 0 si masina era inca turata.
in momentul cand luam piciorul de pe acceleratie, statea la 900 dupa care urca iar la 5000 si deodata cobora la 0 si se oprea motorul.

inca ceva, in mers sa zic ca sunt in a 3 a la 2500RPM cand calc ambreiajul acul revina la 900RPM , sta vreo 10 secunde si apoi usor usor coboara pana la 500.
ea are tendinta de a ramane la 900RPM dar nu poate.nu inteleg de ce?

scuze de postul asta asa lung, dar sper ca am explicat mai detaliat, sa ma fac inteles.
diaconuliviu
QUOTE(apollo @ 9 Feb 2007, 00:45)
[...]
Cand a stat la 900 masina era parcata putin ridicata de spate.
[...]

Nivelul in cnc?

Apoi, acele rateuri in carburator si esapament arata scintei ratate, amestec neconform, avans aiurea.
Ca si turometrul salta in acelasi timp, ma face sa cred ca pe traseul de aprindere ai oarece. Daca cu adevarat nu ai platina impuscata (dar verificata prin demontare, nu prin departarea contactelor direct pe delco si tras concluzia "nu vad dar pare buna"), vexi de scurturi, mase, bobina (primar in speta).
Acuma, e posibil ca acel scurt aleator sa fie si pe traseul de semnal al turometrului care e comun cu - bobina.
apollo
am luat fiecare fir si posibilitate.nu sesizez nici un scurt.am si schimbat din fire.

eu am avut bordul dat joc.ma gandesc daca e posibil sa fie un scrt prin bord si sa bage bobina in scurt.de aici rezultand intreruperile.


platina e pusa de ieri.sa zic ca are 20km rulati cu ea smile.gif

si aprinderea clasica si cea tranzistoriata, amandoua fac la fel.

cred ca ramane sa schimb fise,bujii,alte cabluri si sa ma uit putin prin delco.

cnc-ul e bun.
aer fals nu trage.am scos supapa din servo si a murit instantaneu.
mihai0070
Ia mai incearca si desfa bordul si vezi daca nu cumva nu ai infipt bine mufele alea in spate ... sau poate une este mai largita ...
diaconuliviu
Ia scoate firul de turometru de pe - bobina; daca face in continuare urit, e din aprindere si/sau carburatie, daca nu, e de prin interventia ta la bord sau, poate din ceva scurt intre firul de semnal turo si masa (nu doar acea sirma ci poate si traseele alea de pe imprimatul din vitrina cu ceasuri)..
yo9hrb
Eu am patit o chestie asemanatoare de la amaratul ala de izolator de la delco prin care trece surubul pe care se prinde firul care merge la bobina si condensatorul. Era carbonizat.
apollo
Mersi pentru informatii.

eu cred ca trebuie sa fac rodaj la platina.prin minune si-a revenit, dar cu o problema.Turometrul arata cu -200RPM fata de turatia reala a motorului.

a mea la 2000RPM scotea un sunet pe esapamanet, acum il scoate la 1800
se poate face ceva cu turometrul?se poate calibra, cat de cat sau ma apuc de indoi acul smile.gif

yo9hrb , amaratul ala de izolator mi-a facut si mie figura.acum am 3 saibe de textolit si una de plastic.sper ca l-am aranjat de tot smile.gif

Ideea e ca la bord si la acel circuit imprimat am umblat cu grija.

unde erau becurile de lumina turometrul si vitezometrul am pus leduri albastre de 10mm cu rezistenta de 470ohmi.

am umblat cu foarte mare grija de a nu strica altceva.
restul indicatoarelor functioneaza perfect, numai turometrul nu.

am sa-i verific acea mufa care intra in el.sa nu sa se fi deplasat putin.

Apropo , e posibil ca si bujiile sa fie de vina.sa scape ele scanteie din cauza izolatorului care s-o fi dus.
Ideea e ca am bujiile de 6 luni si ceva.Is BRISK si sincer, is chiar multumit de ele.
cmres80
QUOTE(apollo @ 9 Feb 2007, 18:17)
Apropo , e posibil ca si bujiile sa fie de vina.sa scape ele scanteie din cauza izolatorului care s-o fi dus.
Ideea e ca am bujiile de 6 luni si ceva.Is BRISK si sincer, is chiar multumit de ele.
*


Verifica pt ca si eu am avut Brisk(relativ noi si destul de multumit de ele) dar am schimbat la platini si am reglat la avans si chiar am curatat pana la urma si carburatorul ca sa rezolv problema mea discutata pe forum(mergea neregulat de pe la 90km/h in sus).Dupa ce am curatat si carburatorul si am vazut ca face la fel am decis sa pun si vechile bujii Bosch pe care le tin de rezerva(au multi km facuti) si ca prin minune treaba cu mersul neregulat s-a rezolvat. Bafta
apollo
am renuntat la aprinderea gotronic.asa de repede cedeaza.o am de 3 luni.
am schimbat bobina de inductie,fise si am pus sinteroame.pe delco am 2 condensatoare.asa am vazut la unu si am incercat si eu.e mai bine.putere si demaraj ceva mai puternic.dar deja cred ca tre sa schimb iar platina.

nu imi mai intrerupe.cu gotronic-ul nu vrea sa porneasca deloc.
apropo, am incercat sa o pornesc si nu voia si am tinut la automat vreo 30 de secunde si am oprit-o.dupa aceea am incercat iar si mi`a dat rateu sa zic asa.
in ce sens rateu, adica mi-a aruncat busonul pe unde pun ulei si joja si din carburator iesea fum.
din ce cauza?

stie care daca se gaseste tamponul la nova care vine sub caseta de directie si un pret?e acel tampon mare care seamana cu oala de la servofrana.

inca ceva.de o vreme se aude pe sub masina cum bate ceva.ce sa fie?
am verificat gratarul in care sta roata si nu e, nici esapamentul.

e vreo bucsa ceva pe acolo?sau poate sa fie din roata ca am un mic joc de la rulment.
se aude pe partea stanga spate.


inca un edit.am uitat sa zic ca mi-a dat azi un rateu de mi-a aruncat si joja si busonul de la ulei.
mihai0070
Apollo nu este bine daca ti-a aruncat si busonul si joja de ulei ... sa iti arunce busonul si mai rau joja ... asta inseamna ca ai presiune in baia de ulei ... si inca ce presiune sad.gif ai grija si mergi in service si vezi de unde este problema ...sa nu te trezesti cu baia in asfalt ... acelas lucru si cu capacul de umplere ... acolo ai loc de eliminare ( reciclare gaze ) care duce in carburator ... vezi sa nu fie infundat ... rateurile sunt date in carburator (in mod mai normal ) si sunt cauzate de supape ... cand supapa de admisie ramane deschisa si ... are loc evacuarea ...
apollo
mihai, ai dreptate cu supapele.

ieri am aflat ca supapa nr 2 e problema.la relanti nu lucreaza deloc.masina merge in 3.in turatie se simte ca merge in 4.

zgomotul acel de pe spate, e un telescop.e scump unu?
mihai0070
Nu am idee cat este un telescop dar este scump ... cred ca ajunge cam la un milion ...
Supapa aia cum ti-ai dat seama ca nu lucreaza deloc ... vezi tachetul ... si al mine era asa cu supapa de evacuare ...(prima de langa pompa de apa) un mic reglaj la tachetii si s-a rezolvat ...
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 12 Feb 2007, 12:55)
Nu am idee cat este un telescop dar este scump ... cred ca ajunge cam la un milion ...
Supapa aia cum ti-ai dat seama ca nu lucreaza deloc ... vezi tachetul ... si al mine era asa cu supapa de evacuare ...(prima de langa pompa de apa) un mic reglaj la tachetii si s-a rezolvat ...
*




Cumatrul meu,care e mecanic, ieri s-a uitat la ea.si a a scos fisa de la bujia 2 si nici o diferenta.a scos de la celelalte bujii si murea motorul.deci merge in 3.

doar un milion telescopul?ata?eu ma gandeam pe la vreo 3 milioane, ca daca un amortizor pentru hayon e 80RON.

am sa ma duc sa vad si cu tachetii si cu supapa,care se afla in chiuloasa.(eu zic ce am auzit)

e posibil sa se deregleze cu timpul?cica supapa n-ar mai calca bine si se poate rectifica.
mihai dar acel tampon care vine pe cutie si se prinde de podul pedalier cat e?e sub caseta de directie.
mihai0070
Pai daca motorul mergea in 3 ..ca bujia 2 nu functiona ... atunci cand a mai scos o bujie motorul merge in 2 si deasta moare ... tamponul al anu stiu cat costa ... dar si eu trebuie sa vad si ma interesez ... ca si eu am 2 busite ... primul ala de langa caseta ...si al 2 lea este cel dinfata langa cablu ambreaj ... sad.gif ala chiar este putin crapat ...
inseamna ca am ramas in urma cu preturile ... poate o fi cum spui tu ... dar totusi cred ca este exagerat de scump un telescop de hayon ...la 80 ron ... s-au tampit astia ...
apollo
oare cat o sa ma ajunga mana de lucru pentru reglarea tachetilor/supapa, pentru schimbarea tamponului si a telescopului si pentru punerea la punct a aprinderii?

ma intereseaza in special aprinderea sa mi-o faca si pistonul 2
mihai0070
tachetii toti se regleaza cu maxim 15 ron ... schimbare tampoane motor ... daca ai ranga si un prieten care sa te ajute ... o poti face chiar tu ... si telescopul la fel dar cred ca iti trebuie elevator ...
apollo
asa ieftin ptr reglatul tachetilor?
tamponul il schimb daca e tot in service.

la tara voi schimba si arcurile si telescopul.am mai schimbat arcuri la DSN.

ce inlocuitor de arcuri se pot pune la NOVA.se potriveste ceva de la alte masini si sa fie si mai ieftin? smile.gif
mihai0070
tachetii in service ii faci cam cu 30 ron ; eu iti spun preturile undeva dupa blocuri ... cu 10 sau max 15 ron ... tachetii reglatii ... arcuri de DSN merg pe nova ...
apollo
e posibil sa fi cedat supapa din cauza rateului care mi l-a dat de mi-a aruncat si joja si busonul la ulei?

cu tamponul am rezolvat-o.trebuie sudata o ureche.de amortizor am dat comanda.

bataia in volan e de la cuplu volan inferior.

de la ce se poate auzi o pocnitura la roata dreapta fata la plecarea de pe loc sau in mers la viteza mica pe un drum denivelat?
mihai0070
bucsa sau pivotul ...
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 13 Feb 2007, 13:48)
bucsa sau pivotul ...
*




doar bucsele de la bascula , ca pivotii au o saptmana de cand i-am schimbat.
apollo
poate cineva sa-mi raspunda si mie?

de ce imi merge in 3 la relanti si merg toate 4 in sarcina.

acel rateu de mi-a aruncat busonul de ulei si joja, din ce cauza a fost?unde mi-a scapat presiunea?
care ar putea fi consecintele?e ceva grav?masina are demaraj si viteza numai ca la relanti e problema.

e posibil sa fie vreun tachet dereglat?sau trebuie desfacut tot motorul.
o sa fie scumpa mana de lucru?se poate rezolva cu reglarea tachetilor?
bygy007
QUOTE(apollo @ 15 Feb 2007, 19:55)
poate cineva sa-mi raspunda si mie?

de ce imi merge in 3 la relanti si merg toate 4 in sarcina.

acel rateu de mi-a aruncat busonul de ulei si joja, din ce cauza a fost?unde mi-a scapat presiunea?
care ar putea fi consecintele?e ceva grav?masina are demaraj si viteza numai ca la relanti e problema.

e posibil sa fie vreun tachet dereglat?sau trebuie desfacut tot motorul.
o sa fie scumpa mana de lucru?se poate rezolva cu reglarea tachetilor?
*


ai cumva instalatie GPL pe masina ? daca da atunci explicatia este simpla aprinderea reglata prost sau joc mare la axul delco ( eu am patit-o de mai multe ori)

daca o ai pe benzina atunci mai implica si altceva (dar nu stiu sa-ti spun mai multe)
apollo
Nu am GPL pe masina.

scanteie am pe bujie numai ca nu se simte nimic cand scot fisa.e ca si cum merge in 3.
Ciudat fenomen.
Ramane sa ma duc la mecanic sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.