Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicatorul Cu "!" aprins
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chrome_noir
Salut am o dacie pe injectie din 2000. De cateva zile imi ramane aprins dupa pornire becul rosu cu "!" pe el (cel dintre kilometraj si martorii de presiune ulei, temp apa, incarcare alternator, benzina, bordul este DCN) Uleiul l-am sch sapt trecuta, placutele de frana au 3 luni si nu mai mult de 2000 Km, apa la motor am. Nu am sch uleiul din cutia de viteze niciodata, sa fie de la asta? De la ce sa fie?
mihai0070
Ia vezi matale cum stai cu nivelul de lichid de frana ...
chrome_noir
in week end am aerisit franele si am lichid
mihai0070
Atunci 100% ai pompa de frana in avarie ... cauta topicul ca este pe aici cu metoda cum se scoate din avarie
yo9hrb
N-ai avarie la frana. Avertizorul a ramas aprins dupa ce ai aerisit? Vezi ca ai pe corpul pompei o sonda care trebuie armata. Ea aprinde beculetul in momentul in care pistonasele au avut o cursa mai lunga decat cea normala (in cazul in care ai pierdut lichid, sau in cazul in care ai aerisit frana). Sonda respectiva contine un mic intrerupator care se armeaza.
argon
Ha? blink.gif ce intrerupator? cum sa nu aiba avarie la frane?

In fine, pompa a intrat in avarie, probabil ai aerisit prin apasare la pedala, scoate sonda, fa cateva pedale sanatoase, si pune-o inapoi, si tine minte ca nu se aeriseste apasand pedala daca ai pompa cu ICP, ci doar prin cadere.
chrome_noir
Multumesc de raspuns, am gasit ceva semanator intrun post, ceva cum ca ar trebui sa scot manocontactul de pe pompa, sa dau 2-3 pedale si sa-l pun la loc. Incerc deseara.
Buyaka
E suficient sa-l desfiletezi si sa-l pui la loc, se stinge si fara pedala...
OAP
cred ca si daca apesi de cateva ori pe "tuturoiu" biggrin.gif de pe capac o rezolvi...daca ai lichid in pompa e monocontactul pe "on"
map3tz2003
Ti-ai schimbat cumva placutele de frana? Pentru ca exista si niste placute care nu sunt "ecologice". Daca iti merge frana nu iti face probleme...si la mine face la fel. Sub capota o sa gasesti un fir cu un papuc care duce la pompa.Scoate acel fir si nu o sa se mai ai probleme. excl.gif
autom
QUOTE(map3tz2003 @ 8 Feb 2007, 17:21)
Sub capota o sa gasesti un fir cu un papuc care duce la pompa.Scoate acel fir si nu o sa se mai ai probleme. excl.gif
*




Nu cred ca este buna ideea....se inlatura efectul nu cauza problemei........
OAP
QUOTE(map3tz2003 @ 8 Feb 2007, 18:21)
Ti-ai schimbat cumva placutele de frana? Pentru ca exista si niste placute care nu sunt "ecologice". Daca iti merge frana nu iti face probleme...si la mine face la fel. Sub capota o sa gasesti un fir cu un papuc care duce la pompa.Scoate acel fir si nu o sa se mai ai probleme. excl.gif
*


NU scoate firele ci rezolva cu monocontactul....fereasca sfantul sa pierzi lichi si sa nu te avertizeze becul ala...
yo9hrb
QUOTE(OAP @ 8 Feb 2007, 16:52)
cred ca si daca apesi de cateva ori pe "tuturoiu"  biggrin.gif  de pe capac o rezolvi...daca ai lichid in pompa e monocontactul pe "on"
*


Nu are "tuturoi" pe capacul vasului de lichid. Are un contact pe corpul pompei. Seamana cu manocontactul de presiune de ulei. Stiu ca si eu am patit-o.
apollo
ce se intampla daca nu am acel fir pus la manocontact sau ICP cum se numeste?

Ideea e ca la mine un etrier pierde lichid de frana, sau cel putin pierdea.
mecanicul mi-a zis ca tot timpul sa urmaresc nivelul la lichidul de frana si sa completez si totul e OK.

probleme cu franele nu am,franeaza chiar foarte bine.

se poate face ceva cu etrierul?care sunt cauzele de pierde lichid de frana?mecanicul nu mi-a zis.
cica nu sunt garniturile ci curge direct din etrier.

ICP-ul daca-l schimb, obligatoriu trebuie facuta aerisire dupa aceea?
daca il schimb, are vreo pozitie anume cum sa-l pun la loc?sau pur si simplu il infiletez acolo?

nu radeti de mine smile.gif dar treaba asta chiar nu o stiu.prefer sa intreb decat sa-mi bag eu nasul si sa am probleme cu franele(Doamne Fereste).
mihai0070
Icp se infileteaza simplu ca si monocontactul de ulei ... nu am auzit sa curga direct din etrier ... ori la furtun ori la garniturile pistonului ... sa nu imi spui ca ai etrierul spart ...
OAP
QUOTE(yo9hrb @ 8 Feb 2007, 22:58)
Nu are "tuturoi" pe capacul vasului de lichid. Are un contact pe corpul pompei. Seamana cu manocontactul de presiune de ulei. Stiu ca si eu am patit-o.
*


asa e ...am confundat eu modelul...scuze
mihai0070
Pai si eu care am si acel "tuturoi" si ICP (monocontactul) ce pompa de frana am ... daca apas pe tuturoi se aprinde un bec in bord ... care se aprinde si la monocontact banuiesc ca doar nu sunt 2 becuri ...
diaconuliviu
La tine ai legate fire si la sonda cu "tuturoi", si la ICP. Probabil cindva ai avut pompa cu 3 conducte.
Pompele care au ICP, au patru conducte.
La pompele cu 4 conducte se monteaza rezervor dublu dar mic, cu "stuturile" de lichid inclinate. Rezervoarele duble dar mai mari si cu sonda pe capac au fost montate la pompele cu 3 conducte, dublucircuit.
Dreamer
Atentie la pompa de ulei ... cand am patit asa ceva, imi arata ca presiunea era putin peste a 2 gradatie a ceasului, toate becurile aprinse ( am crezut ca era un scurt, umblasem cu o zi inainte in bord ) si intr-o saptamana s-a bulit motorul, toti cuzinetii erau dusi sad.gif
OAP
cand e presiunea de ulei se aprind toate becurile rosii...adica becul de ulei, de apa si ala cu "!"
apollo
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Feb 2007, 10:56)
La tine ai legate fire si la sonda cu "tuturoi", si la ICP. Probabil cindva ai avut pompa cu 3 conducte.
Pompele care au ICP, au patru conducte.
La pompele cu 4 conducte se monteaza rezervor dublu dar mic, cu "stuturile" de lichid inclinate. Rezervoarele duble dar mai mari si cu sonda pe capac au fost montate la pompele cu 3 conducte, dublucircuit.
*




stai asa ca n-am inteles.
deci eu am rezervor mare dublu(cum zici tu) cu sonda pe capac.asta inseamna ca am pompa cu 3 conducte?

ideea e ca pompa mea are patru conducte si are si ICP din ala la care ii caut firul cu papuc de 6 luni.
acum ca tot veni vorba, pe unde s-ar afla firul ala? e posibil sa fie unu din firele de pe capac?
C a t a l i n
apollo
Eu am pompa cu 4 conducte, capacul rezervorului are sonda de nivel, si am si sonda ICP pe corpul pompei...
Dar, ca si tine, am doar 2 fire electrice cu papuci...
La mine, din cate imi dau seama, sonda ICP nu a fost niciodata legata in circuit...
apollo
QUOTE(Catalin Marinarul @ 10 Feb 2007, 18:53)

La mine, din cate imi dau seama, sonda ICP nu a fost niciodata legata in circuit...
*



e clar.am cautat firul ala de cand am luat masina.mai era un fir care nu stiam unde se duce, dar am aflat.era firul de la electrovalva de pe solex.

Catalin, deci ma pot opri din cautat.Ramane ca de acum cand se aprinde becul in bord sa verific nivelul la lichid.

Mersi smile.gif
autom
QUOTE(apollo @ 10 Feb 2007, 18:55)
e clar.am cautat firul ala de cand am luat masina.mai era un fir care nu stiam unde se duce, dar am aflat.era firul de la electrovalva de pe solex.

Catalin, deci ma pot opri din cautat.Ramane ca de acum cand se aprinde becul in bord sa verific nivelul la lichid.

Mersi smile.gif
*




Sau......daca vei sa montezi si contactul ICP-lui in circuitul de avertizare poti sa pui in derivatie un fir cu cel de la traductorul de deplasare de pe capacul rezervorului de fichid de frana.
apollo
QUOTE(autom @ 10 Feb 2007, 19:06)
Sau......daca vei sa montezi si contactul ICP-lui in circuitul de avertizare poti sa pui in derivatie un fir cu cel de la traductorul de deplasare de pe capacul rezervorului de fichid de frana.
*




mai exact?
adica unu din firele de pe capac trebuie pus pe ICP?
care din ele smile.gif sau zi culoarea ca e unu maro si unu negru
C a t a l i n
cel maro.
diaconuliviu
Sau, mai exact cel care pus la masa cu motorul pornit provoaca aprinderea becului (!)

Ce spuneam mai sus curezervorul era pe dos: ai rezervor de pompa cu 3 conducte montat pe pompa cu 4; motivul? Ai avut pe masina pompa dublu circuit cu 3, iar cel ce a inlocuit-o nu te-a mai pus sa cumperi si rezervor specific.
mihai0070
QUOTE(diaconuliviu @ 11 Feb 2007, 13:12)
Sau, mai exact cel care pus la masa cu motorul pornit provoaca aprinderea becului (!)

Ce spuneam mai sus curezervorul era pe dos: ai rezervor de pompa cu 3 conducte montat pe pompa cu 4; motivul? Ai avut pe masina pompa dublu circuit cu 3, iar cel ce a inlocuit-o nu te-a mai pus sa cumperi si rezervor specific.
*




Da-mi voie sa te contrazic ... pe Nova au fost montate pompe cu 4 conducte dublu circuit ...cu rezervor de pompa cu 3 conducte ... pompele de frana de pe nova au 4 conducte "tuturoi" pe capac si ICP ... si acel By-pass ... care nu stiu ce face ...[attachmentid=45348]
diaconuliviu
Daca e asa cum zici si pe "sonda tuturoi" din capac exista cele doua fire legate, iei firele pe rind si le atingi de masa cu motorul pornit. Unul din fire este el insusi "masa", caz in care prin atingerea lui de masa nu va produce efect, celalalt este firul "cald" care prin atingerea de masa va provoca aprinderea becului (!). Pe acel fir mai legi o bucata de fir cu papuc la capat si-l infigi la acea sonda ICP. Ca urmare, vei avea indicatie dubla: la scaderea lichidului in borcanel atit cit plutitorul tuturoi sa faca contactul si la acele defecte semnalizate de sonda ICP-pompa in avarie, lipsa lichid circuit fata. De ce spun asta?
Tuturoiul e montat in borcan in partea fata a lui, care corespunde circuitului spate. Din cite imi amintesc cele doua semiborcanele sint separate intre ele cu o sicana, caz in care scaderea nivelului pe partea din spate a lui (recte circuitul fata) nu va fi semnalizata de tuturoi ci de ICP prin "avarierea" pompei; am pus ghilimele pentru ca nu e o avarie propriuzisa ci o semnalizare de avarie.

Iar pe poza atasata de tine rezervorul este cu capac simplu, tipic rezervoarelor inclinate de pe pompele cu 4 conducte, nu cel cu tuturoi de care spui.
mihai0070
Uffffff ala este desenat in manual uite o poza cu motorul meu si se vede mai exact ... o sa pun si una exact cu pompa de frana ...(dar siti spun sigur ca ce am scris in postul de mai sus) poate confirma ori ce posesor de nova ....[attachmentid=45398]
diaconuliviu
Pai si care e problema? Procedeaza la lungirea/ramificarea firului "cald" cum ti-am spus si se rezolva dubla monitorizare. Ba, poti face chiar tripla daca pe acelasi fir pui si fire cu papuci de la eventuale "placute frinare cu senzor de uzura".
mihai0070
Am mai vazut o chestie la pompa de frana ... pe langa tuturoi ... 4 conducte ... ICP ... mai are chiar langa ICP ..o mica supapa ...care seamana cu cea de la etrieri ... un mic tamburusi sa ii zic asa ... chiar in stanga ...ICP ... pun o poza mai tarziu ca acum este groaznic de frig afara ...
argon
SI care e problema? nu trebuie sa pui nici o poza, ca e aerisitorul de la pompa, nu'l ai numai tu..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.