Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Enigma...please help
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
irinel75
va salut dragi forum-isti..mai revin si eu cu cite o problema...

ANUME: merg normal cu masina, motor cald, etc..cind intru intr-o intersesctie, reduc, ambreiaj calcat la fund sau masina pe liber, si aici atentie::cind iau de volan stinga , motorul da sa moara ca la un relanti slab(prost)...mentionez ca de altfel relantiul sta normal..la 750-800 rpm..si merge round..aceasta chestie inervine numai cind iau stinga de volan..tremura motorul..de parca da sa se opreasca..ce sa fie??astept pareri..
FiveThreeFive
QUOTE
cind iau de volan stinga , motorul da sa moara ca la un relanti slab(prost)


Urmareste coloana volanului (in special in compartimentul motor) pana la intrarea in caseta de directie + biletele de directie. Probabil ca interfereaza fie cu un tub de vacuum, fie cu un cablu electric. Spre exemplu, furtunul dintre galerie si servo-frana ar fi cea mai plauzibila explicatie.



OBS: Cand postati intrebari tehnice, incercati sa precizati cat mai exact ce model de masina aveti: Dacia 1310, dar cu carburator, injectie? An de fabricatie?
irinel75
multumesc frumos..acum m-am uitat..nu atinge nimic....masina e pe carburatie d 1310.....ce ar putea sa fie???? :mester:
AC
Asta-i una din cele mai stranii chestii ce le-am auzit. Furtunul de vacum nu trece pe langa axul volanului, asta-i clar. Verifica matale furtunasele si stuturile care ies din pompa.
pcfan
Chestia asta apare si cind stai pe loc ? :shock:
driverx
irinel75,



Woa...daca ai stii ce ras sanatos am avut cand ti-am citit primul post. Nu ma asteptam la asa ceva.



Let's get serious.....e ceva cu carbu, nivel prost, da' ceva nu e ok in camera aia unde e jigleru ala lung....cred ca pe acolo e problema....asta daca nu de la forta centrifuga nu ti se misca firu de alimentare a bobinei si nu mai face contact, sau cine stie ce alte ciudatenii dinastea specifii Daciei smile.gif smile.gif biggrin.gif



La mine in relantiu se tureaza singura pana pe la 900-950.....dupa aia scade...chiar prea mult, dupa aia repede urca iar, parca as ciupio eu din acc ca sa nu moara....zici cai pe injectie defecta.



Sa vezi ce fain ii cand mergi in vit. 4 si cand accelereaza cand e usor in frana de motor.....si eu nu misc pedala



:shock:
irinel75
[quote="driverx"]irinel75,



Woa...daca ai stii ce ras sanatos am avut cand ti-am citit primul post. Nu ma asteptam la asa ceva.





quote]

deci nu e nimic cu forta centrifuga...indiferent de viteza intrarii in curba la fel face..firele sunt ok..nivel la carb la fel..deci pur si simplu apare cum incep sa fac stinga de volan...ce sa aiba furtunele de la etrieri??

sint perfecte nu sint rasucite sau strangulate...

mai astept pareri..va multumesc..cine vrea sa vina sa probeze..este invitatul meu..
driverx
irinel75,



Start the engine, trage stanga de volan (pe loc)....ce face masina?



:shock:
irinel75
acu verific..
irinel75
am pornit motorul, am luat stingade volan, nimic nu se intimpla...numai in mers face asa..sad.gif
driverx
Deci e clara faza, din cauza fortelor laterale care apar asupra masinii atunci cand faci stanga....face ceva cu masina



OK. Mergi cu farurile aprinse si cand faci curba vezi daca nu cumva scad in intensitate. Asta ar elimina un scurtcircuit care s-ar declansa cand apare forta centrifuga...



Daca nu e problema cu electrica, atunci tot carbu ramane....



:shock:
Dyda
Cu motorul pornit si cu masina pe loc incearca sa faci 2-3 pedale frina observa daca tinde sa se opreasca motorul
irinel75
am pornit motorul, am luat stinga de volan, nimic nu se intimpla...numai in mers face asa..
irinel75
QUOTE
Cu motorul pornit si cu masina pe loc  incearca sa faci 2-3 pedale frina observa daca tinde sa se opreasca motorul




nu nene..nu se intimpla nimic..iti dai seama ca in intersectiile in care nu patrund cu viteza nici nu calc frina..si tot face..
driverx
irinel75,



Start the engine....iesi din masina...si impingete in aripa masini....sa o scuturi lateral sa vezi daca incepe sa danseze motorul....poate nu chiar ca si atunci cand virezi...daca daca observi variatii...



:shock:
irinel75
si ??ce ar putea fi sa zicem ca apar variatii???

ce iti trece prin cap??
driverx
irinel75,



Carbu, carbuuuu smile.gif smile.gif 8)



:shock:
teodor
Ciudat face...imi aduce de masina mea dacia 1300 pe carb , cand in iarna nu pornea deloc.....Pai eu as face asa:

-as pornii motorul as merge incet cu ea , altcineva pe langa mine sa vada, sau sa auda zgomote ceva...

-sau motor pornit stationare si as misca , sau incerca sa misc de partea stg.a masinii....ma gandesc la o zgaltaiala puternica.....

-sau as spala carbu';

-ori o ridic cu o macara cu rotile suspendate as trage stg. si dreapta de volan.



Nu stiu acum nu mai am ideei ......Bafta multa
irinel75
asa am zis si eu sa o urc pe un elevator..pornesc si ma joc la volan..insa uite ca nu prea e timp de mers pe elevatoare..dar chiar nu stiu ce sa fie..doar roata nu atinge in absolut nimic..si de ar atinge , nu ar avea legatura cu mersul motorului ea fiind pe liber..altceva??din cutie??sa zic ca daca se invirte grupul conic, cind virez sa forteze planetara??si prin pinionul de atac sa infrineze motorul?? :roll:

inca mai atept pareri va rog frumos..
viulian
Daca ambalezi in curba la stanga (in timp ce da sa moara) cum se comporta ?



Si eu sunt de parerea lui driverx.. tie ti se pare ca masina merge incet cand iei curba lent, dar incearca (de curiozitate) sa tii langa tine o sticla cu ceva lichid si sa vezi cum se bastacaie ala cand iei tu virajul.
irinel75
se tureaza fara nici o problema..oare am nivelul in carb prea mic??

si la viraj sa ramina fara gaz??nu prea cred..
bogdan_o
Daca nu ma insel, racordurile pentru iesirea benzinei din rezervor sunt pe partea stanga. In momentul in care tu iei stanga de volan, benzina se deplaseaza spre dreapta rezervorului (de vina e forta centrifuga), motorul ramanand fara gaz, vorba ta. Insa, carburatorul are o camera de nivel constant care ar trebui sa asigure suficienta benzina pentru astfel de cazuri. Este posibil ca la tine plutitorul sa fie spart sau sa fie reglat prost astfel incat in acea camera de nivel constant sa ai prea putina benzina.
paul_damian
Sau ridica masina pe elevator pe o parte - da' nu o rasturna! >:); eventual chiar pe cric. Si inca ceva: benzina destul ai in rezervor?
Pitzy
Si eu am o problema asemanatoare, daca aveti idee de la ce e sa`mi ziceti. In mers normal, treapta V , 80-90 km/k daca iau usor stanga de volan parca am alta masina laugh.gif laugh.gif laugh.gif .Nu se mai aude uruitu ala cu care m`am obisnuit si care credeam ca e normal. Sa fie de la planetare?
Ghidioneanu
Ca vechi detinator de dacii am constatat ca nici un uruit nu e normal decat in capul mecanicilor din Dacia-Service , dupa ei asa face toate . :vmad:



De la planetara ar trebui sa se auda mai tare in curbe , si nu e uruit ci bataie pe care o simti la picior :roll: .



Uruitul de regula e de la rulmenti , fie fata , mai rar , dar cel mai frecvent spatele , ramai fara vaselina pe rulmenti pt ca roata se incalzeste , mergi cu frana de mana trasa sau cablu de frana de mana defect si poti ajunge sa cumperi o punte noua daca mai mergi mult asa !



Poate fi si un uruit din cutie , dar asta se verifica mai usor cu masina pe cric si motorul pornit ,schimbat viteze, ambalat ,etc
bogdan_o
Planetarele nu au cum sa fie de vina. La alea auzi batai daca iei de volan intr-o parte sau in alta. Cutia daca huruie (rulmentii prastie) se aude stand pe loc, in zero. De vina ar mai ramane rulmentii dar aia ar trebui sa huruie indiferent de pozitia volanului. Vezi poate ti se freaca roata de ceva.



Off: eu auzeam niste batai in fata si cand m-am dat jos sa verific am vazut ca mi se lipisera de roata niste ciorapi de dama. Trecusem peste o zona unde se turna asfalt si probabil era bitum pe jos dupa care cum necum trecusem peste niste ciorapi. Cand am fost in mers nu s-a auzit in prima faza. Dupa ce am oiprit masina si s-au intarit bine ciorapii de la bitum abia atunci am auzit.
irinel75
multumesc celor ce si-au batut capul cu problema mea..dupa cum au spus cei mai de sus ,cu carburatorul cred ca de acolo e..si anume ce am gasit:plutitorul cu tija lui, in capacul carbului nu sta bine deoarece o ureche din alea 2 in care sta tija plutitorului este rupta..decise provoaca acolo o inclinatie datorita nivelului din carb, iar tija nefiind fixata va dati seama ce joc face pe acolo si balarii...in consecinta tre sa imi caut un capac de carb(APROPO CINE ARE DE DAT SA MA ANUNTE...PLATESC!!!)

urechea aia mi-a rupt-o un deshtept care chipurile voia sa o mai stringa sa nu iasa tija in stinga sau dreapta...deci cam asta e...

inca odata multumiri..
RALLYMAN
Cel care a pomenit de nivelul din camera de nivel constant a intuit foarte bine ...

Problema e din carbelitor ...

Curata,schimba ce e defect/uzat si regleaza carburatorul si nu o sa mai ai probleme...
Laurentiuu
QUOTE
...masina pe liber, si aici atentie::cind iau de volan stinga , motorul da sa moara ca la un relanti slab(prost)...


Ai nivel mic in CNC (Camera Nivel Constant). Regleaza plutitorul la 6.5mm cu capacul in pozitie verticala (garnitura montata pe capac). Banuiesc ca se intimpla asta doar cind masina e in miscare. Daca stai pe loc, se intimpla aceeasi faza?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.