bogdan3l
6 Aug 2004, 12:57
e normal sa arunce .........sau este arderea incompleta?
motorul nu pare sa fie reglat prost ( desi mi-am bagat mainile in reglaje) :twisted:
northwood
6 Aug 2004, 14:34
Ce iese pe teava de esapament e apa (condens + rezultatul arderii benzinei).
RaduMan
6 Aug 2004, 14:45
Daca face condens e bine, inseamna ca arderea e completa. Daca e altceva, naspa.
TheSaiLor
6 Aug 2004, 14:58
In perioada asta a anului e cam dubioasa treaba. Daca se intampla si dupa ce se incalzeste toba de esapament e cam anormal. Dar atat timp cat masina merge bine nu prea ai de ce sa itzi faci griji. In principiu e un fenomen normal.
bogdan3l
6 Aug 2004, 18:33
merci pentru raspunsuri......ma ingrijorasem .....
bogdan_o
6 Aug 2004, 19:36
Era si un topic pe forum pe care s-a dezbatut problema condesului care apare la esapament. Eu cand am fost la Meridian a pornit aia o masina nou-noua (berlina) s-o duca in service pt pregatirea dinaintea vanzarii si spre suprinderea mea am vazut cum in cateva secunde s-a scurs cam jumatate de litru de apa din toba. Deci sa zicem ca e oarecum normal comportamentul.
paul_damian
7 Aug 2004, 12:35
...si uite asa afli de ce trebuie sa-ti schimbi toba o data la un an-doi...
RALLYMAN
9 Aug 2004, 21:13
teaser
13 Aug 2004, 22:49
Ar mai fi o explicatie: te-ai uitat la lichidul de racire? Nu scade usor? Daca nu e ok dar daca scade inseamna ca ce e pe teava de esapament e lichidul ala si e acolo datorita garniturii de chiulasa care incepe sa te lase.
bogdan3l
14 Aug 2004, 14:45
am observat ca dupa ce se incalzeste nu mai arunca .....deci este normal, cat despre lichidul din instalatia de racire nu imi fac griji pt ca am vazut ca este constant si oricum motorul nu are mai mult de 15000 km decand a fost reconditionat aproape complet
Laurentiuu
14 Aug 2004, 21:34
QUOTE |
...te-ai uitat la lichidul de racire? Nu scade usor? ... daca scade inseamna ca ce e pe teava de esapament e lichidul ala si e acolo datorita garniturii de chiulasa care incepe sa te lase. |
Ar insemna, pt garnitura de chiulasa plesnita, ca in ritmul motorului, in vasul de expansiune sa apara bulbuci - compresia din cilindri refuleaza in instalatia de racire.
teaser
15 Aug 2004, 23:35
Te-ai gandit numai la evacuare dar gabdeste-te si la admisie cand foarte bine poate sa traga apa nu? Si se poate ca intamplator instalatia de racire sa mai aiba un defect si atunci ce refuleaza evacuarea sa nu se vada in vas.Oricum vorbim de un por foarte mic in garnitura. E mai probabil ca pistonul sa traga apa la admisie decat sa refuleze la evacuare in vas si nu pe teava.
chirucornelus
16 Aug 2004, 12:41
salutare.am si eu o rugaminte la voi!si la mine am obs ca arunca ceva picaturi de apa pe teava de evacuare , la pornire, dimineata!si imi scotea si un pic de fum la pornire!sa inteleg ca e in regula asta?!multumesc! :oops:
notchman
16 Aug 2004, 12:53
Nu este nimic in neregula , condens asta este , din cauza de:
*umiditate aer
*apa in benzina
si poate sa apara si la +50 grade afara,
daca te uiti dimineata in carburator dupa ce ai pornit motorul 2,3 minute o sa vezi si acolo condens .....asta nu inseamna ca exista neaparat apa in benzina ........
toata treaba este sa nu scada nivelul lichidului din sist de racire ..........
Fumul la pornire cu motorul rece poate sa fie si de la faptul ca nu se face arderea cum trebe si bineanteles ca mai poate fi si de la uzura setului motor , in principiu roaga-te sa fie doar gaze nearse daca sunt doar la pornire (culmea e ca acum cateva luni cand mi-am schimbat eu setul motor motorul intradevar scotea putin fum doar la pornire dar in rest deloc si cand am desfacut motorul efectiv segmenti erau sparti dar la modul ca nu era bucata mai mare de 2cm, asa ca intreb si eu de ce naiba nu scotea fum desi manca ulei , dar nu scotea pic de fum :?: )
ce culoare are fumul la pornire, albastru sau negru
daca e negru, n-are absolunit nimic, inseamna ca e benzina nearsa, care la pornire e ceva obisnuit (shocul tras, amestec foarte bogat => benzina nearsa)
daca e albastru, inseamna ca arde ulei, deci pe undeva ajunge ulei in camera de ardere:
in principiu ai 2 posibilitati:
1. segmenti dusi, de la ultima oprire a motorului (asta daca iti da cu fum albastru si in mers) a ramas ulei pe camasa. => destul de grav, ar trebui facut setul (sau macar o segmentare)
2. supapele nu inchid "perfect". Dupa ce opresti motorul, pe langa supapele care nu inchid bine, se mai scurge putin ulei care ramane in camera si care este ars la prima pornire a motorului. => nu e grav, defapt a mea (dacia veche) facea asa de cand o stiam, dar ulei nu se simtea ca ar consuma intre 2 schimburi, DAR dadea fum doar la pornire, NU si in mers.
notchman
16 Aug 2004, 13:06
Brrrrrrrr, si mie imi persista in cap ideea ca am ceva segmenti sparti , brrr, numai gandul ma infioara , ca iar trebe sa dau tona aia de motor jos ............
Omu daca ai sparti segmentii de compresie-1, nu papa ulei , si nu scoate fum , asa mult .......cu aia de "radere" este problema ..........dar aia nu se prea sparg , deh la iei nu este caldura asa mare , in schimb aia de compresie trebuie sa suporte si detonatia , si caldura rezultata, ..........., din cauza asta apare si uzura la cilindrii exact in "buza " lor (ai vazut cum fac toti mecanicii , dau cu unghiile din dotare pe acolosa si daca nu agata , cica mai merge nu'i problema , acuma depinde de unghiile fiecaruia...........banuiesc ca daca'i dai un subler desface conserve cu iel ...ca la altceva nu cred sa'i gaseasca trebuinta)
Putin fum la pornire este okkkkkkkk
Ai observat ca si la masinile pe injectie scoate fum la pornire , dar acolosa estem alta treaba , intotdeauna amestecul este mai bogat la pornire , pana masina ajunge in parametrii termici normali de functionare.......
Laurentiuu
16 Aug 2004, 18:04
QUOTE |
Te-ai gandit numai la evacuare dar gabdeste-te si la admisie cand foarte bine poate sa traga apa nu? |
M-am gindit la functionarea motorului - atit la admisie cit si la evacuare. La evacuare am descris fenomenul. La admisie, si mai ales cind e vorba de un por in garnitura, apa (in cantitate mica) ce ajunge in cilindru, se va evapora instantaneu.
QUOTE |
E mai probabil ca pistonul sa traga apa la admisie decat sa refuleze la evacuare in vas si nu pe teava. |
Asta in cazul cind supapele sint deschise dar cind sint inchise, compresia "scapa" prin plesnitura in instalatia de racire.
QUOTE |
apa (in cantitate mica) ce ajunge in cilindru, se va evapora instantaneu. |
.... si pe unde o sa iasa vaporii?
notchman
17 Aug 2004, 09:16
Daca garnitura este dusa , sau bloc motor crapat, si apa ajunge in cilindrii , puteti face urmatoarea experienta:
1*Lasati masina 24~48 de ore , in repaus (daca puteti) daca nu dimineata innainte de plecare , dati o "cheie scurta" pana motorul incepe sa o "ia", opriti motorul , scoateti bujiile si vedeti daca sunt umede de benzina sau de apa, ....(dati foc cu o bricheta, daca nu ia foc este apa , sau gustati , iachhhh)pentru ca in mod sigur o sa se prelinga apa in cilindrii , daca exista un por in garnitura ....
2*(mai costisitor) puneti ca lichid de racire apa , porniti motorul , si observati culoarea fumului ,dati drumul la apa si puneti apa/antigel (antigel in concentratie mai mare) si observati iarasi culoarea fumului de esapament , daca se schimba ca si culoare , este clar ca aveti apa in cilindrii ......
3*puneti nitel sulf in radiator , (dar puteeeee), si pe evacuare ar trebui sa dea in plus fata de fum si un miros asemanator cu cel de aragaz(aragaz = gaz nu masina de gatit :twisted: )......iachhhhhh
Scuzati modul empiric de constatare , da sa stiti ca functioneaza......
chirucornelus
17 Aug 2004, 12:21
multumesc in primul rand ptr sugestii!am vazut ca au fost multe persoane care s-au lovit de asa ceva!ca sa fiu mai exact , la mine fumul e albastru si nu apare intotdeauna!doar cand masina se incapataneaza si porneste mai greu.asta dupa cam 2 zile de nefunctionare!in mers nu scoate fum , iar cand va spuneam de vaporii de apa care ieseau pe esapament timp de cam 3 minute de la pornire , ma refeream la faptul ca erau singuri , adica amestecati doar cu gaze arse , nu si cu fum.nu mai scotea nici un pic de fum dupa ce pornea!
p.s. eu ii mai dau cate 2 -3 sprituri ( din pedala , nu de vin!!!) ptr ca nu prea imi porneste la prima cheie altfel!iar cand imi aduc aminte mai tragsi socul sa o ajut si eu cu ceva, ca doar e masina mea
viperfox
5 Apr 2005, 20:42
QUOTE(Ov @ 16 Aug 2004, 13:03)
ce culoare are fumul la pornire, albastru sau negru
daca e negru, n-are absolunit nimic, inseamna ca e benzina nearsa, care la pornire e ceva obisnuit (shocul tras, amestec foarte bogat => benzina nearsa)
daca e albastru, inseamna ca arde ulei, deci pe undeva ajunge ulei in camera de ardere:
in principiu ai 2 posibilitati:
1. segmenti dusi, de la ultima oprire a motorului (asta daca iti da cu fum albastru si in mers) a ramas ulei pe camasa. => destul de grav, ar trebui facut setul (sau macar o segmentare)
2. supapele nu inchid "perfect". Dupa ce opresti motorul, pe langa supapele care nu inchid bine, se mai scurge putin ulei care ramane in camera si care este ars la prima pornire a motorului. => nu e grav, defapt a mea (dacia veche) facea asa de cand o stiam, dar ulei nu se simtea ca ar consuma intre 2 schimburi, DAR dadea fum doar la pornire, NU si in mers.
si la mine problema asemanatoare dar nu identica...: scoate fum totimpu, si la pornire rece si cald, si la relanti si in sarcina (mult mai mult) insa fumul nu e nici negru nici albastru, este alb
si lucru care m-a alarmat este ca scoate mult mai mult decat alte dacii ca a mea (pe carburator); cel mai bine se vede la parcare cu spatele cand urc bordura cu rotile din spate se face un fum in spatele masini de zici ca faci mici
Luca_Stanciu
6 Apr 2005, 09:00
Am avut si eu probleme cu aruncatul pe toba si ma cam speriasem am crezut ca este garnitura de chiuloasa arsa dar nu a fost. Mi-a starns garnitura de chiuloasa bine . (pe toba ce imi arunca mie era condens)
Asta a fost discutia:
Si au avut dreptate unii.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=16096
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.