Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Izolare fonica la Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
toobzz
Salutare all!Am si eu o intrebare.......Poate sa-mi spuna cineva daca stie in Iasi vreo firma la care as putea izola fonic masina?Sau undeva in imprejurimi?Va multumesc!
2dor
De ce nu o faci tu personal? Ca nu e chiar asa greu.
toobzz
Singur nu prea am chef sa ma apuc.Si am citit si pe forum despre materialele care s-ar putea pune.Nu am ajuns inca la o concluzie.Am incercat cu folie pentru parchet dar nu se simtea mare diferenta.Am inteles ca este un material care exista sub forma de spray sau la tub.Sincer as vrea sa o fac printr-o firma.Nu prea am timp si loc sa-mi desfac toata masina.
ahyle_blue_eyes
ai gasit "blana motor" in iasi?
toobzz
Nu.
ahyle_blue_eyes
Nu gasesti nimic in Iasi sad.gif(
toobzz
Mda.Astept totusi stie cineva ceva.
toobzz
Am inteles din ce am citit pe forum ca se poate izola si cu antifon cauciucat insa trebuie pistol.Sa zic asta nu ar fi o problema.Dar se merita?Se simte ceva?Si inca o chestie.......Chiar nu sunt pasionati de Solenza in Iasi?Vad ca in Bucuresti sunt o multime.Ar fi misto sa ne putem intalni si in Iasi.
benkenobi
am insonorizat cu un fel de dinamat fetele interioare de usi, apoi am dat cu antifon cauciucat peste el. manopera am facut-o cu pensula. chin mare-rezultat pe masura. pe interiorul fetelor de usi am aplicat aluband luat de la selgros. am astupat toate gaurile tehnologice ale fetei de usa, apoi am scos folia de plastic si in locul ei am aplicat prin lipire cu power tape musama de masa groasa. efectul este ca usa se aude infundat si basul dat de boxele de 13 cm este mult mai profund fara vibratii.
capota motorului a demontat-o, am intors-o cu fata in jos si am turnat in toate rosturile antifon cauciucat putin diluat cu benzina ca sa fie mai fluid.
dupa uscarea care a durat doua zile am decupat dupa profilul ramforsarilor capotei mocheta cu baza cauciucata s am lipit-o cu prenadez. in acest fel zgomotul motorului este substantial redus, capota nu vibreaza deloc, greutatea ei s-a marit destul de mult, inchiderea ei facandu-se prin caderea ei libera de la cca 7 cm inaltime. am mai montat si cheder pe lateralele si fata compartmentului motor. satisfactie deplina.
in interior-scos mocheta, turnat antifon cauciucat diluat, cca 5 mm ,aplicat un strat de mocheta inclusiv sub bancheta spate si pe pasajele rotilor spate. apoi remontat mocheta. rezultat: multumitor.
in portbagaj-idem. in plus antifonat lateralele portabagajului cu dinamat s antifon cauciucat si aplicat mocheta de DSN. din nou rezultate bune.
in haion am bagat spuma poliuretanica, iar in spatiide dintre ramforsari am gagat dinamat si am plicat mocheta decupata la dimensiunile acstora. efect-sunet infundat la inchidere portbagaj si efect vizual mai frumos decat cel de fabrica.
free_fiber
Benkenobi, la peretele dintre motor si habitaclu n-ai lucrat deloc? Eu pe ala am mare boala biggrin.gif
nh1980ro
Daca te duci la vreo firma, s-ar putea sa te trezesti ca-ti zdrangane toate prin masina dupa ce le monteaza ei la loc.
Parerea mea e ca mai bine te folosesti de masina si o intretii cum trebuie, dar fara sa bagi bani aiurea in ea sa o antifonezi si altele. Ajungi sa fii sclavul masinii si nu mai apuci sa te bucuri de ea, ca ai sa vrei sa o vinzi. Eu zic ca in Solenza nu e asa mare zgomot, si daca dai si drumul la cass/CD player nu mai ai treaba.
Decat sa dai banii aiurea pe izolare fonica, mai bine iti iei niste cauciucuri ca lumea, sau ii schimbi mai des filtrul de aer, uleiul etc.
marius80_eugen
benkenobi ... se scrie Dynamat ... si Aluband-ul nu este un fel de nimic ... pe langa Dynamat . Alubandul are rolul lui , este fabricat pentru constructii , iar noi romanii il folosim cu un oarecare succes si in auto-solnitele noastre . Despre ce ai facut tu ... daca tu esti multumit atunci e bine . Eu personal nu as fi pus Aluband si peste al sa dau la pensula in interiorul usii cu insonorizant auto ... ala curge la caldura , se crapa la frig si apoi alea nu le mai poti desface vreodata de acolo . Apoi in usi sunt niste gaurele ... de ce ? de cine ? si cu ce ... poate ghicesti tu .
La capota motorului acea vopsea cauciucata in combinatie cu prenadez sunt o combinatie mortala si la propriu si la figurat . Ai mai diluat si cu benzina , ambele produse reactioneaza la diferente de temperatura f mult , nu sunt ignifuge , curg , pica , se inmoaie si se lasa ... sincer nu cred ca ai fost prea constient . Capota nu are nevoie sa fie mai grea la Solenza , ci doar la DSN ! Prin ce ai vrut sa faci , in afara de greutate altceva nu ai rezolvat ! Sunetul poate sa iasa si prin laterale si in fata , nu neaparat prin tabla capotei ranforsata deja din fabrica . Sincer facem proba si vei observa ca un cheder pus pe laterale si fata are de 10 ori efect mai bun decat ce te-ai riscat sa faci tu , fara sa mai vorbesc de murdarie , aspect si orice doresti .
Deci ai folosit peste tot Aluband !!!! Zi asa si gata ! wacko.gif Apoi nu cred ca ai reusit sa pui tu 5 mm de insonorizant !!! Sa-ti reamintesc de faptul ca 1 cm are 10 mm , iar acei 5 mm ar fi trebuit dati in cel putin 4 maini ca sa tina si apoi ca timp de uscare intre "maini" cel putin 30 de minute . Iar dupa o uscare totala , la un strat de 5 mm nu mai poti tu sa-l indoi si sa-l curbezi dupa toate formele alea nici cu patentul. Acum partea bunaeste ca initial , cat este in stare elastica isi face treaba , apoi cand da de putin condens si frig , incepe sa se intareasca , isi pierde din proprietatile elastice , nu mai are nimic de-a face cu un insonorizant daca este dat pe mocheta , nici cu vibratiile nu are treaba , pentru ca el insusi este dur si tare , se crapa cu prima ocazie cand incerci sa desfaci putin mocheta si este destul de greu . Apoi sa nu uitam ca intre mocheta data cu insonorizant si tabla masinii se formeaza condens fara probleme !
Spuma poliuretanica se umfla necontrolat , nu reduce vibratiile decat prin exercitarea unei forte de umflare sau fortare a anumitor parti ale caroseriei .. apa intra , condens se face , fortare cat cuprinde , NU se desfaci nicidecum usor si daca ai vre-o problema prina cea zona ... fac pacate daca spun cum le desfaci .
Este "proiectul " tau , bafta in continuare , sincer - pacat de masina !

freefiber - daca "lucreaza " si acolo cu astfel de idei ... s-ar putea sa nu mai ajunga sa ne spuna rezultatele . radmasa.gif
nh1980ro - stii de ce strugurii sunt acri ? icon_mrgreen.gif
2dor
Eu momentan am lipit aluband pe usa si am scos folia aia care era lipita cu mastic, iar pe interiorul fetei de usa, cea de plastic am lipit mocheta. Rezultatul e incredibil, mai ales ca am renuntat la bandajarea cuielor de la usi. Usa se inchide chiar frumos acum, urmeaza portbagajul si peretele dinspre motor. Ce vreau sa fac e sa lipesc mocheta pe interiorul bordulul, ma refer la partea de sus, si sa mai bag pe unde se poate niste Aluband cu mocheta. Ar trebui sa nu mai sune bordul a gol.
marius80_eugen
Ai bagat Aluband in interiorul usii sau numai in locul foliei de plastic ? Ce rol ar fi avut acea mocheta lipita pe interiorul fetei de plastic a usii ??? Si apoi cum ai lipit mocheta acolo , tinand cont ca nici jumate nu este portiune neteda si are locasuri care ar trebui umplute cu diverse solutii pt rigidizare .
Mocheta pe interiorul bordului ??? Oau ?!? Eu cred ca tu spui mocheta la ceva care nu este mocheta ... parerea mea ... Daca vrei sa faci ceva interesant ... chiar te sfatuiesc sa incerci sa pui Aluband de 10 cm latime pe acel perete dinspre compantimentul aerotermei si habitaclu , dar cu mare antentie . Eu caut dar nu gasesc un fel de burete care nu ia apa si este putin rigid , de vre-o 5-10 cm grosime , ignifug , sau un fel de vata ca sa bag in bord . Asa ceva chiar ar merita bagat !

Inca o data te intreb ce numesti tu mocheta si daca se paote sa pui ceva poze cu ea si impresii la cum se comporta cand o indoi . Si cam ce crezi ca ar face acea mocheta ? ( scade vibratiile , impiedica sunetul sa treaca sau rigidizeaza suprafetele pe care este pusa ???
2dor
Deci e vorba de o pasla de fapt dar ea a fost pusa pe jos pe post de mocheta de aia ii spun eu mocheta. Pe fata usii am lipit-o cu prenadez, iar aluband am pus doar in loc de folia aia de pe tabla, nu am bagat si in usa. Si pe interiorul bordului iti spun ca o sa faca treaba asa cum face si pe usi, nu o mai sune a gol bordul.
klaus
Insonorizant (pasla pe suport de cauciuc) pe interiorul bordului este la Audi.
Ma indoiesc ca l-au pus aia degeaba.
nh1980ro
@marius80_eugen Strugurii imi plac storsi in sticle tongue.gif . Decat sa stau in fata blocului sa tot repar chestii si sa pun tot felul de porcarii prin masina (pentru ca mai apoi sa nu mai pot desface chestii utile de prin masina cum ar fi geamuri electrice, incuietori etc.), prefer sa ma plimb cu masina. Nu am de gand sa devin sluga masinii. Personal mi se pare ok zgomotul din masina si daca dau drumu la CD player chiar n-am nicio problema.

Fiecare face cum vrea, aici fiind un forum, mi-am exprimat parerea.
Decat sa dau banii pe nu stiu ce 'insonorizante' mai bine folosesc acei bani ca sa pun pe masina numai piese de origine si benzina cat de cat buna si sa-i fac reviziile la timp etc.
In felul asta raman si cu mai mult timp liber(pe care l-as fi pierdut desfacand masina si chinuindu-ma cu nu stiu ce materiale, iar efectul....tot n-o sa fie ca la o 'masina').

L.E: Pasla e foarte buna ca absorbant fonic (se folosea pe vremuri la boxele de lemn si avea efecte super). Partea proasta e ca absoarbe si apa, si pe usi nu e o idee buna sa ai materiale care iti tin apa. In interior (daca nu-ti ploua in masina) e ok.
2dor
Aici nu consider ca ai dreptate pentru ca ajuta, dupa ce faci anumite operatiuni la masina chiar esti fericit, depinde acum si daca vrei sa o tii sau urmeaza sa o dai. Si mai depinde si de timp si chef.

Offtopic: Pe de alta parte piesele de origine sunt de evitat si asta din cate am patit eu personal, poate unii au fost fericiti cu piese de origine. Eu chiar dau bani mai multi pe piese de neorigine numai sa fie bine pentru masina, si este clar diferenta nu numai de bani.
nh1980ro
Dupa cum am spus eu n-am probleme cu zgomotele de prin masina, nu mi se pare ca se aud asa tare (n-am probleme de auz rolleyes.gif ). Si n-am nici timp prea mult liber.
Off-topic: Piesele de origine nu mi-au facut probleme pana acum (adica s-au incadrat in parametrii de functionare, de fapt bujiile cred ca au 47.000km si inca merg bine), si le-am schimbat la revizii cand a fost nevoie. In plus la piesele de origine ai garantie 18 luni.
benkenobi
pntru cei ce au placerea sa discute civilizat:
-fiecare face ce vrea cu masina sa
-la izolarea fonica am folosit dynamat extrem luat de la Sprint 2000-nu fac reclama ca este foarte scump dar rezultatele sunt foarte bune. foaie autoadeziva de 50X50 cm.
-da, am turnat 5 mm de antifon cauciucat in capota motor, dupa intarire nu curge deloc. peste acest strat am alicat prin lipire mocheta cu baza cauciucata. am deja un an de cand am facut acest lucru si nu s-a desprins nici macar 1 cm patrat. daca aveti dubii va stau la dispozitie oricand pentru a va dumiri.
-peretele d foc nu l-am izolat inca si nu stiu daca v-oi face acest lucru.
-in bord si in carcasa schimbatorului de viteze-pe interiorul lor- a lipit dynamat si apoi mocheta. bordul se incinge foarte tare vara de la soare dar nu curge nc macar o picatura de dynamat.
pentru marius80_eugen: daca citeai cu atentie vedeai ca am turnat antifonul cu cutia nu am dat cu pensula. si da, stratul este de 5 mm. din fericire pentru mine sunt inginer TCM si stiu ce vorbesc. si mai am si un frate mecanic auto. si inca ceva: aceleasi operatiuni le-am efectuat si la DSN -ul sotiei mele. si nu a curs nimic.
pentru oricine vrea sa se convinga de cele spuse-ne putem vedea si va pot arata.
marius80_eugen
Dynamat-ul Original rezista se pare spre 380-400 ' C , iar cel Extreme pana pe la 450 ' C , deci nu de Dynamat imi faceam eu griji ! Poate ar trebui sa ne intalnim cativa care au mai facut cate ceva la masina ... sa-si faca si ceilalti o parere si pate invatam unii de la altii . Daca si voi va hotarati faceti un topic si da-ti cate un link prn topicuri . Va repet : pentru cei interesati de ceva imbunatatiri , deci fara cerculete si alte prostii !
benkenobi
-dynamatul rezista dupa cate stiu eu pana la 120 grade celsius la expunere directa. deci in aceste conditii se poate aplica si pe peretele antifoc.
-antifonul cauciucat nu crapa la frig si nu curge la cald dupa intarire. si acesta se poate folosi cu efecte foste bune la peretele de foc si pe fata inerioara a capotei motor.
-sunt adeptul intalnirilor pentru schimbul de pareri. stabiliti voi locatia si data. ma puteti contacta si la tel 0748134702.
marius80_eugen
PAREREA MEA este ca antifonul cauciucat odata intarit pe o suprafata , cand aceasta este miscata si se creaza o anumita tensiune , acesta se crapa cu pocnituri destul de serioase si cu cat stratul de antifon este mai gros , cu atat ruperea este mai puternica . Daca nu ma credeti , dati pe o bucata de mocheta de 10 cm un strat de vre-o 2-3 mm grosime , il lasati sa se usuce bine vre-o 2-3 zile pe balcon sau unde aveti voi mai liber , il bagati in congelator vre-o 2 zile ( pt a simula trecerea printr-o iarna ) , il lasati inca o zi pe afara si apoi incercati sa vedeti ce pateste . In cazul in care nu sunteti destul de lamuriti va pot face o demonstratie pe viu .
Dynamatul rezista la mult mai mult ... poate Alubandul sa reziste doar pana la 120'C . Vara usile se incalzesc mai tare de 120 'C la soare , tinand cont ca temperatura aerului in interior depaseste 45-50' C ( nu poti tine mana pe capota sau usile laterale ca frig rau ) si totusi Alubandul nu cade de pe fata de usa !
nh1980ro
@marius80_eugen Ai zis ca nu poti TINE mana pe capota ca frige rau. Pai apa are 100 de grade cand fierbe. Poti sa bagi mana in apa care fierbe?
free_fiber
Mda... pe peretele antifonic mi-a picat necazu cand am mers o perioada de timp fara partea de sus a bordului montata. Atunci motorul se auzea mult mai tare in interior. Ideea e ca un rahat de plastic poate reduce zgomotul motorului destul de mult; deci daca izolezi fonic cum trebuie pe acolo, rezultatul ar fi foarte mare.
benkenobi
sincer ma gandisem ca la vara sa dau tot bordul jos (inclusiv partea inferioara) si sa aplic pe peretele interior dynamat apoi sa dau cu antifon cauciucat in doua-trei straturi. cu pensula bineinteles. dar nu stiu daca am atata rabdare. voi vedea. pe peretele antifoc din compartimentul motor cred ca nu este suficienta aplicarea dynamatului. in acest caz cred ca trebuie aplicat un fonoabsorbant (gen pasla) care sa reduca propagarea undelor sonore catre habitaclu. dynamatul nu ar face decat sa preia din vibratiile transmise de motor sub forma de unde transversale in mediul solid reprezentat de caroserie.
wind
pt o insonorizare a usilor si performante sa zicem audio
ce parere aveti de acest kit ??
http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_in...dKill_Door_Kit/

merita banii ?
marius80_eugen
iulian - e bun acel kit ... dar oare atat vrei sa dai doar pentru usi ?
free-fiber - eu iti recomand sa pui pe tot acel perete dintre habitaclu si compartimentul aerotermei Aluband , apoi in toate acele spatii goale sa cati si sa bagi vata sau burete . Se va simti diferenta imediat . Eu inca mai caut vata si burete de bagat acolo . NU merita sa irosesti Dynamatul pe acea zona ! Peretele anti-foc este mult mai jos si acela se izoleaza pe afara si nu prin interior !
benkenobi - iti aprinzi paie in cap daca dai jos si partea inferioara a bordului si sincer nu cred ca stii la ce munca te pui ! Incearca sa te limitezi doar la partea superioara ! Daca tot vrei sa pui Dynamat de ce il distrugi de tot acoperindu-l cu o porcarie ... si in bord , unde iti va mirosi oribil de fiecare data cand va incepe sa bage caldura aeroterma !
Offf , uneori exagerati cu grija catre "liniste" , alterori ignorati adevaratele surse de zgomot . wacko.gif
benkenobi
stiu ce munca este pentru dat jos si remontat tot bodul. dar sper s- fac totusi. iar peste dynamat dau cu antifon cauiucat pentru ca acesta din urma creaza o pelicula care actioneaza ca un liant peste folia de dynamat. daca ne vom intalni vreodata iti voi arata ca sa intelegi. din toate probele pe care le-am efectuat am constatat ca la caldura dynamatul aplicat pe perete vertical sau pe plafon se dezlipeste in timp.
stiu o sa zici ca nu ae voie, dar este un adevar trist. ei bine apolicarea acestui strat de antifon cauciucat nu-i permite sa se dezlipeasca deloc. in sfarsit l-am pacalit, mama lui de dynamat. cat despre miros dispare in cateva zile. cand am insonorizat podeaua masinii pe interior, asa cum am mai spus am turnat cu cutia un strat de cca 5 mm de antifon care s-a uscat in cateva zile, perioada in care a cam mirosit, dar si dupa ce a disparut mirosul.......
benkenobi
scuze daca postez consecutiv. iata pozele cu insonorizarea capotei. sub mocheta este turnat antifonul cauciucat. si inca odata scuze pentru marimea pozelor.
marius80_eugen
Mocheta nu este ignifuga ! Nu stii cu va reactiona la caldura mai mare sau vapori de antigel / ulei / chiar benzina . Si imi poti spune cam ce fel de izolare ai facut ? Adica faptul ca ai pus mocheta intre nervurile capotei ce ar trebui sa faca ? Vibrau nervurile de tabla capotei ? Era prea usoara capota ? Tine de cald la iarna ? Cum va reactiona antifonul cauciucat la atatea diferente de temperatura si vibratii ? Dupa o iarna si o vara ce crezi ca se va intampla ? Dar dupa o spalare a capotei la spalatorie ( sau chiar a motorului , desi nu se recomanda ... o data pe an nu are nimic daca esti atent ) .
Gusturile nu se discuta ... dar eu personal nu as aplica metoda ta .
celebris
Eu capota am izolat-o cu bucati de fonomin, decupate dupa forma nervurilor, peste care am aplicat un adeziv aluminizat rezistent la temperatura gen banda izolir.De 1,5 ani nu s-a intamplat nimic, capota este mai grea, iarna motorul se incalzeste mai repede, si tine caldura mai mult. O sa revin cu poze...
ps: peretele antifoc l-am izolat cu un sandwich din 2 bucati de fonomin, lipite cu silicon de tabla in compartimentul stergatoarelor de parbriz.
benkenobi
pentru toti cei care nu cred in metoda folosita de mine pentru insonorizarea capotei: au trecut 2 ani de cand am facut aceasta operatiune. nu a luat si va lua niciodata foc acea mocheta. nu s-a dezlipit si nu se va dezlipi niiciodata. da-tine motorul cald iarna (zapada de pe capota se topeste foarte greu, deci pierderile de caldura prin capota sunt reduse serios). in doi ani au trecut doua ierni si doua veri si nu s-a intamplat nimic daunator masinii, cred ca in acest interval de timp am spalat masina si implicit capota (chiar si pe interior) de n ori si mocheta se incapataneaza sa stea la locul ei. o fi bine, o fi rau?
nu recomand nimanui sa faca acest fel de insonorizare a capotei ca va avea discutii cu marius80 care le cunoste pe toate.
motorul nu-l spal niciodata, il suflu cu pistolul cu aer comprimat in fiecare duminica. la fiecare trei luni verific geometria, verrific si echilibrez rotile.
marius80_eugen
Discutii ... ma rog , daca asta vrei si anume discutii ... fiecare face ce vrea la propria masina , eu incerc sa-mi expun punctul de vedere , parerea mea . Ciudat cum benkenobi are cont din 13 aprilie 2006 , pana acum 2-3 sapt abia scrisese cateva posturi si acum le-a facut pe toate "perfect" la masina , fara nici o problema de ani de zile si ciudat cum nu ne-a impartasit si noua atunci cand s-a apucat de ele , ci abia acum , dupa ani de zile ... Si a mai terminat si "rezistenta materialelor " .. deci e pe felie ... wink.gif
Oricum am inteles ideea si promit sa nu va mai impartasesc impresiile mele si imbunatatirile pe care le fac , nu cumva sa deranjez pe cineva care le-a facut de ani de zile , dar nu le impartaseste la acel timp , ci dupa cativa ani ...

Ca sa fiu on topic , extrem de ciudat , va propun sa folositi un ulei bun la motor , pentru a reduce frecarea in interiorul componentelor mecanice din interiorul motorului , reducand astfel zgomotul produs de motor in timpul functionarii si astfel reducand nevoia de izolare fonica . ( pe de alta parte se mai economiseste si putintica benzina ! )
benkenobi
[quote=marius80_eugen,6 Apr 2007, 12:36]
Discutii ... ma rog , daca asta vrei si anume discutii ... fiecare face ce vrea la propria masina ,

daca stii sa citesti am terminat TCM nu rezistenta materialelor, care este doar materie studiata timp de doi ani in cadrul acestei facultati.
din nou , daca stii sa citesti, am scris anterior ca studiez acest forum de cca doi ani, perioada in care am anlizat ce a facut fiecare la masina sa si am prelut ideile vostre pe care am incrcat uneori sa le imbunatatesc.
despre uleiuri, inca o data parerea ta este pe nicaieri. Eu am studiat uleiurile in cadrul aceleeasi facultati la cursul de tribologie ( parca un semestru) si tot nu am curaj sa ma avant in discutii asa ca tine. ami bine studiaza si apoi da-ti cu parerea. nu vreau sa te superi dar este bine pentru tine.
nu am postat mult timp crezand ca nu intereseaza pe nimeni ce am facut masinii mele, dar la o analiza mai profunda am ajuns la concluzia ca schimbul de pareri este cel mai constructiv. Cu conditia sa discutam aceeasi limba si la obiect nu din auzite sau simple pareri de neavenit.

CataOlar
In alta ordine de idei, care sunt punctele " nevralgice " la care trebuiesc interventii pentru a percepe cat mai putin zgomot in habitaclu? Cat la suta din zgomot e produs de motor, cat de trenul de rulare, cat de transmisie, cat de aerodinamica masinii?
marius80_eugen
CataOlar ... cred ca un studiu referitor la acele procente este interesant , ci un studiu la cum se rezolva acele zgomote , iar acele studii s-au efectuat de obicei de firmele producatoare de materiale fonoabsorbante , insonorizante si din industria de sonorizari auto . Nu trebuie sa reinventam roata , ci poate sa incercam sa gasim cateva posibilitati de a imbunatati "linistea" si auditia intr-un autoturism , fara a cheltui niste sume destul de mari pentru buzunarul unora . Produsele dedicate topicului "Izolare fonica " exista , dar desi sunt performante si garantate , sunt si scumpe si daca facem o mica socoteala ar insemna sa mai bagam inca aproape un sfert din pretul masinii in aceste produse si lucrari .
S-a discutat si a fost si un studiu in ziare si la tv despre nocivitatea plasticelor si a materialelor folosite in autoturisme si normal ca aceasta scadea odata cu cresterea pretului masinii . Materialele studiate erau bordul , tot ce tine de plastice in masina , fetele de usi , tot habitaclul , covorasele de cauciuc ( multe extrem de toxice !!! ) . Practic orice ar fi intrat in interactiune cu omul si mai ales cu aerul respirat de el . Tot ce vedem in masina ca imbatraneste , plasticul , cauciucurile si absolut tot din masina practic se descompune in aer , in apa , la atingere si frecare , la diferente de temperatura . Acum revenind la subiect , ganditi-va cam cu ce va insonorizati masinile , ce substante contin , cum se usuca , ce substante si gaze elimina , ce perioada de garantie au si cum se pot comporta in anumite situatii limita .
Oare e mai bine sa izolezi compartimentul motor sa nu-l mai auzi cum troncane si urla sau sa incerci sa folosesti piese si consumabile de calitate , astfel incat el nici cu capota deschisa sa nu mai faca un zgomot suparator . E adevarat ca motoarele fac zgomot , dar uneori un zgomot de motor poate fi placut , alteori suparator !
Oare e mai bine sa dai muzica mai tare sa nu mai auzi troncaniturile de pe spate , sau sa te gandesti ce poti face ca acele troncanituri sa dispara ?

P.S. Toti avem pareri , mai bune sau mai rele , mai adevarate sau sf-uri , din experienta sau din calcule , mai credibile sau incredibile . Eu nu vreau sa fiu ascultat de toti si nici macar crezut , pentru ca ar fi prea imposibil si plictisitor , dar cat timp sunt constient ca pot ajuta pe unul care stie mai putin si imi pot spune parerea , o voi face , indiferent de parerea unora sau altora . De asta este un forum , de asta cu unele persoane ne intelegem , iar cu altele nu . Fiecare are cateva drepturi si cateva obligatii , iar cat timp respecta obligatiile are parte de drepturi . O zi buna tuturor !

Hristos a inviat ! si Paste fericit !
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Apr 2007, 15:00)
Produsele dedicate topicului "Izolare fonica " exista , dar desi sunt performante si garantate , sunt si scumpe si daca facem o mica socoteala ar insemna sa mai bagam inca aproape un sfert din pretul masinii in aceste produse si lucrari
*
Depinde, daca iei o masina cu 300 de euro o insonorizare buna te poate costa si dublul pretului masinii...
Eu zic sa nu exageram cu "un sfert din pretul masinii". Asta daca vorbim de masini si nu de cazane.
marius80_eugen
klaus . sincer ma gandeam la o valoare de 4000 - 4500 euro ( unde se invart de obicei Solenze-le ) , la care pretul produselor profesionale si ale manoperei ar ajunge cam la 1000 euro . Vorbesc despre o insonorizare profesionala , cu produse profesionale !
han_1.6 mpi
baieitii cu loganuri au reusit sa insonorizeze cu bani putini si mana de lucru proprie. poate ar fi practic sa aruncati un ochi pe inbunatatiri logan, antifonare...


ps: este esentiala izolarea tablierului ( zona de sub pedale si picioare pasager )si peretelui antifoc( peretele care desparte compartimentul motor de habitaclu ) , apoi capota motor si coloana esapament.pentru sunetul de rulare se izoleaza oalele rotilor si podelele.
se poate folosii cu succes material bituminos( antifon sau benzi dedicate ) si pasla . apoi pus peste astea un strat de material cu calitati reflexive gen cauciuc sau folie pee . apoi se pune la loc mocheta masinii si se conduce cu mare placere .
mark``
Parerea mea e ca toate antifonarile astea nu fac altceva decat sa ingreuneze masina si prin urmare sa creasca consumul si altele. Eu cred ca mai bine se face intr-un service specializat.
han_1.6 mpi
radmasa.gif ingreuneaza masina cu 15 kg aproximativ. ca doar nu izolezi fonic cu placi de beton sau asfalt.

ps: si de ce crezi ca la service izolarea fonica nu ingreuneaza masina ?

daca vrei o masina cat mai usoara scoti si mocheta si presurile cum fac cei de la formula 2. eventual conduci descult ca pantofii au si ei un kg. wub.gif
marius80_eugen
Pai si ce limuzinele nu consuma mai mult ??? icon_mrgreen.gif
P.S. Fostele mele presuri cantareau impreuna 14 kg !!! ( fata + spate ) si au tinut cam 2,5 ani , actualele sunt cam 8 kg , s-au patruns in 8 luni ...
han_1.6 mpi
cel mai mic consum il obtii in panta cu frana de motor, nu scotand cateva kilograme de pe masina. cu cat iti va consuma mai mult daca ai 15 kg in plus in urma antifonarii ? sau daca nu or fi 15 or fi 25.dar nu mai mult. sa nu exageram acuma.in felul asta renunti si la a mai merge la cumparaturi cu masina ca o ingreunezi.


o izolare fonica da senzatia de confort si in primul rand drumurile lungi devin mai putin obositoare. solenta nu e o masina izolata fonic prea bine. se aude prea metalic , prea pe "inalte" motorul.
2dor
Am facut si eu operatiunea de antifonare a bordului. Am dat jos partea de sus si pe spatele ei am lipit cu prenadez pasla, am lipit cam pe toata suprafata unde nu impiedica asezarea bordului la loc. Am mai lipit Aluband pe tabla dinspre motor unde am putut, pe tubul care conduce aerul la aeratorul din dreapta si pe tavanul torpedoului care se vede cand dai jos bordul. Pe plasticele acestea am lipit Aluband ca sa nu mai intre in rezonanta. Efectul este satisfacator, nu ca aveam zdranganele in bord dar cateodata vibra urat.
free_fiber
Bravo! Astept vara sa fac si eu aceasta operatiune. Eu intentionez sa dau TOT bordul jos si sa izolez cat mai mult posibil.
george_slz
Am izolat bordul asa de mai mult de un an. Merita daca ai timp liber si pofta de munca!
YoMan
V-ati gandit ce se intampla daca umpleti ranforsarile cu tot feluri de chestii?
Se va comporta metalul ca si plastelina...
sharkky
Dezvolta un pic te rog ... Fii mai explicit
2dor
Pentru cei cu zgomote ciudate in bord, adica vibratii recomand verificarea scheletului de fier care sustine bordul. Eu de exemplu am pus Aluband la greu pe o bucata de fier din partea dreapta jos, de sub bord, de fapt sunt doua bucati de fier prinse intre ele cu un surub. E acolo se manifesta un zumzait enervant, momentan am scapat. Pe partea de sus a bordului peste pasla am pus si un strat de Aluband sa fie, iar acum chiar e liniste in bord. Oricum acolo unde se imbina partea de sus a bordului cu cea de jos este pus mastic(din ala de arata ca o guma de mestecat) si orice frecare nu se face plastic pe plastic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.