miki_stan
10 Feb 2007, 21:35
Sal, cum verific si eu dicul de ambreaj daca mai e bun?? ca imi cam aluneca ambreaju dar nu foarte rau.
Daca ai remarcat ca-ti aluneca, ce mai vrei sa verifici la el?
mihai0070
11 Feb 2007, 19:02
Spre linistea ta ... incearca asa ... baga in viteza ...si pleaca de pe loc cu 1 a vezi unde prinde discul .... pe urma a 2 a si leaaca de pe loc ... pe urma a 3 a pleaca si cu a 3 a de pe loc (chiar patinat ca este normal sa se intimple asa ) incearca si a 4 a ...(tot patinat ) daca masina pleaca de pe loc in toate aceste viteze ... este bun ambreajul ... si cred ca a trebui sa verifici semeringurile de priza si palier ... ca poate iti scapa ulei ...care a ajuns pe disc si rezulta patinajul ... rezolvarea sa verifici daca este ulei ... toarna 250 300 ml de benzina pe disc ... degreseaza ori ce ulei si ar trebui sa mearga brici dupa ....
miki_stan
11 Feb 2007, 19:35
Multumesc pentru sfat mihai0070 cred ca asta o fi cauza dar eu cum sunt incepator nu vad unde e discul de ambreaj
cablu de ambreaj il stiu care e
.
mihai0070
11 Feb 2007, 19:38
imbinarea dintre motor si cutie ... acolo unde este cablul de ambreaz se vede o fanta ... unde vezi un disc alb ... tip aluminiu ... (poate nu este chiar asa de la ulei ) dar toarna mau multa benzina acolo pe langa cablul de ambreaj pana la iminarea cu blocul motor ....
daca e uns a ajuns ulei acolo
, ulei care poate veni de la simeringul de la palier sau de la simeringul de pe priza din cv...in ambele cazuri daca scurgerile sunt mari pana la urma va trebui sa remediezi defectiunea...eu am mers cam un an in conditiile astea deoarece nu aveam timp sa schimb simeringul de la palier...oricum e nasol in panta sau la plecari mai in forta deoarece patineaza...
miki_stan
12 Feb 2007, 12:12
Sal, se poate sa nu fie de la ambreaj; ca dupa 1500 m nu mai face asa si masina pleca cum ridic de pe ambreaj dar cand dau drumu mai sus se intampla chestia asta; probabil ca e ceva de la motor dar nu stiu ce
sa fie de la carburator( furtunase ceva??) ,.
: Am cam deviat de la subiect, sorry( am pus un titlu si acuma spun altceva )
mirceas
12 Feb 2007, 12:39
tot legat de ambreiaj... sa nu deschid alt topic.
uneori desi ridic piciorul de pe pedala normal, fara sa bruschez, in a 2-a sau a 3-a se aude un "buf" si in simt si in masina, ca si cum cuplarea s-ar face violent.
dupa o inspectie vizuala mecanicul a zis ca nu e nimic grav.
vreo idee?
apollo
12 Feb 2007, 13:07
QUOTE(mirceas @ 12 Feb 2007, 12:39)
tot legat de ambreiaj... sa nu deschid alt topic.
uneori desi ridic piciorul de pe pedala normal, fara sa bruschez, in a 2-a sau a 3-a se aude un "buf" si in simt si in masina, ca si cum cuplarea s-ar face violent.
dupa o inspectie vizuala mecanicul a zis ca nu e nimic grav.
vreo idee?
e un TAMPON
exact aceeasi problema o am si eu si ma enerveaza tare.acum ramane sa alfi care e
mirceas
12 Feb 2007, 18:13
cutie? motor?
EUROPE_
12 Feb 2007, 18:33
Cutie cred. Dar mai mult cred că grupul are joc, și el se aude așa. Cam așa face și a mea.
kostin2579
12 Feb 2007, 19:22
Ce se poate intampla daca unul (sau mai multe tampoane), este slabit/uzat? Cum se poate verifica starea lui si este dificil de inlocuit?
p.s. la fel se intampla si la mine daca iau piciorul brusc de pe ambreiaj (mai ales in treapta a 3-a)...
daca se aude bufnituri sub masina cand iei picioru brusc de pe acceleratie eu cred ca poate fi din 2 motive: ori vrun tampon rupt ori e posibil cum zice si EUROPE_ sa aibe joc grupul pe acolo sau ceva prin cutie...a mea face asa si n-am gasit nici un tampon rupt
mirceas
14 Feb 2007, 13:59
tampon nu e ca le-am verificat. inseamna ca ramane sa fie ceva la grup. ceva timp in urma am schimbat rulmentii din cutie, cred ca mi-am facut de lucru...
bluevip3r
3 Jun 2007, 14:54
Salut
mie imi patineaza ambreaju in veselie
vreau sa stiu cum schimb si eu cum centrez discu intre volanta si placa
si daca pot sa pun disc de 180 in placa d 170 p o dacie 1300 cu 4 trepte
si cap p unde gasesc semeringurile sa le schimb si p alea pt orice eventualitate
cam la c ar trebui sa fiu atent cand fac aceasta reparatie
e prima data cand umblu la ambreaj
multam fain
mirceas
3 Jun 2007, 15:14
vreau si eu detalii, cred ca data viitoare imi schimb singur ambreiajul. ma rog, cu ajutor...
aalinte
3 Jun 2007, 16:13
pai ar trebui putin ajutor in primul rand ca singur e cam greu dar nu imposibil. se da cutia sau motorul jos acum depinde cum preferati este cam la fel(io am dat cutia ca sa nu mai arunc antigelul din motor plus multe furtune..)se desface placa de presiune se scoate discul si se inlocuieste. aveti grija la montaj cum centrati discul si placa.exista o scula speciala dar daca nu o aveti io nu am avut-o am folosit un ax de cutie de viteze cel mai sfant. se baga akul se strange placa si se monteaza cutia. aveti grija sa montati spinturile la planetare. ambreiajul se regreaza sa debraieze cam pe la jumatatea cursei pedalei si cea mai sfanta reglare este in felul urmator: se strange cablul si se porneste motorul si se baga in marsarier daca nu caraie este ok daca caraie se mai strange. ATENTIE nu schimbati simeringurile daca nu curge pe langa ele. exista sansa sa curca dupa schimbare si ce rost a mai avut munca si banii cheltuiti. dava schimbati rulmentul de presiune (care daca nu are joc nu il schimbati) aveti grija cum il montati!! are doua urechi si daca nu vin exact la locul lor exista posibilitatea sa spargeri carcasa de la ambreiaj. io asa am patit pentru ca desteptul de mecanic l-a pus stramb si masina debraia de 2 ori si trebuia iar sa strang cablu...
v_razvan_c
3 Jun 2007, 22:31
"si daca pot sa pun disc de 180 in placa d 170 p o dacie 1300 cu 4 trepte"
Asta stiu ca este posibil,dar trebuie schimbata si volanta.
Disc de 170 merge pe placa de 180.
Asa am eu acum............
Cand am schimbat ambreajul era noapte si mizam pe faptul ca era de 180 discul dar.............era de 170 . Merge bine daar se va uza mai repede...........
Cu stima...........
ydaniel
4 Jun 2007, 07:54
TAMpon cv-18 lei
tampon motor 30 lei
hai sa o luam cu inceputul:
placa+disc+volanta merg perfect daca sunt de 180 sau de 170, deci kit-ul ambreiaj sa aiba aceeasi dimensiune. daca nu ai chef si pofta sa schimbi volanta, poti schimba numai discul si placa de presiune(poate chiar si rulmentul).
bufniturile de sub masina... motivul nu e neaparat un tampon rupt, poate fi slabit sau mai trebuie sa strangi piulitele. oricum, daca se rupe, cutia va sta intr-o parte si depinde de care tampon se rupe risti sa ramai fara unele din viteze. exemplu concret: mie mi s-a rupt tamponul din dreapta de la cutie si am ramas doar cu a I-a si a III-a, nu intra complet in a II-a, a IV-a si marsarier. daca se rupe un tampon de motor... e foarte nasoala situatia!
bun. astea fiind zise, citeste postul
asta si urmatorul (al lui EUROPE_) ca sa afli cum se schimba ambreiajul prin ambele metode (dat jos cutia sau motorul). eu de obicei dau cutia jos ca mi-e mai simplu, fara groapa.
spor!
Salut, postez si eu problema mea :
Cred ca am o problema cu ambreiajul in sensul ca in momentul in care ridic de pe ambreiaj trepideaza masina ptr cateva secunda (se scutura masina din toate incheieturile). Partea mai funny e ca am observat ca nu face asa rau dupa ce se inclazeste motorul... Poate sa fie si de la altceva afara de ambreiaj ?
ydaniel
4 Jun 2007, 09:12
nu stiu:) vino la mine.tot ai o tura datorie;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.