Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai trage
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi_21us
aseara am fost cu masina pana la belvedere ( pe drumu de poiana ) 5 persoane in masina cu greutati intre 60 - 80 kg. dupa ce am urcat cam 2 km pe un cu o inclinatie destul de mare am observat ca nu prea mai trage.am fost nevoit sa ii dau 3.masina ( dacia ) este o berlina din 83.motorul ce bun (sub 15000 km rulati ). am observat ca nivelul apei din vasul de xpansiune era ff putin su limita ( minim ). acum doua zile am fost la service de me-au reparat cutia si au schimbat si placa de presiune + rulment + ferodouri la disc de ambreiaj.am observat ca picura si un pic de ulei din cutie.care ar putea fii problema.motorul se incalzise destul de mult dar nu intrase pe portiunea rosie. ce urmari negative ar fi putut avea aspura motorului.
Laurentiuu
QUOTE
am observat ca nu prea mai trage.am fost nevoit sa ii dau 3...au schimbat si placa de presiune + rulment + ferodouri la disc de ambreiaj...


Motorul se tureaza dar masina nu ia viteza?

Motor supraincalzit - verifica termostatul.

Dupa inlocuirea ambreiajului, pedala de ambreiaj "cupleaza" la aceeasi distanta pe care o aveai inainte si unde anume? Dupa apasarea pedalei la podea, inceperea cuplarii ar trebui sa se faca incepind cu 1/3 din cursa totala. Regleaza cursa libera a pedalei de ambreiaj (25-30 mm).
viulian
cristi_21us, din cate zici mi se pare perfect normal sa faca asa. Ce, daca intri cu a 4-a pe un drum la deal cu inclinatie mare si cu masina full, crezi ca motorul o sa poata sa traga mult timp asa ? La inceput ai inertia care 'il ajuta' dar apoi se pierde asta, si trebuie sa treci in treapta inferioara pentru un plus de putere.. e posibil sa urci si cu a 1-a de la un moment dat.



Si e normal in ritmul asta (motor turat in treapta mica, insa si viteza mica) sa nu se raceasca suficient de bine, mai ales daca ai radiatorul partial infundat (cum il am si eu). La mers la drum intins, n-am probleme, dar daca stau mult in trafic sau urc pante lungi cu viteza mica, temperatura creste..



Cu apa in borcan, nu stiu ce sa zic, completeaza si verifica constant daca tot continua sa scada.. Daca e asa, ai pierderi de apa in instalatie, posibil baietii care au lucrat la masina sa nu fi strans bine furtunele de apa si sa picure pe undeva. Verifica atent daca vezi umezeala pe la imbinari.



Faza cu uleiul care curge de la cutia de viteze e destul de generica, caci trebuie sa te uiti fix de unde se scurge.. (la mine de exemplu este ulei pe cutia de viteze, dar nu de la cutie, ci de la garnitura de la baia de ulei care nu mai etanseizeaza bine. Dar.. daca sunt doar cateva picaturi.. intra in ciclul asa face toate.
cristi_21us
Pt Laurentiu : nu se tureaza mortorul fara ca masina sa ia viteza.nu cupleaza la fel.inainate cupla sus iar acum cupleaza un pic mai sus de podea.

pt viulian. radiatorul e posibil sa fie infundat pt ca a fost in service si a intrat tot feluol de mizerii si prin borcan si peste tot.faza cu leiul de la cutie am fost la mecanic si mi-a spus ca curge pe la planetare ( ceva cu semeringuri).dar a zis ca cand o sa ajunga la nivel nu o sa mai curga.

problema e ca cand am inceput sa urca se simtea ca are forta dar dupa o perioada efectiv chiar si la pantele cu inclinattie mai mica nu mai tragea.asta mi sa intamplat acum ca pana acum nu am avut probleme.
RALLYMAN
Cu cat urci "dealul" cu atat este aerul mai rarefiat si deaia nu trage... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
viulian
cristi_21us, mai am o idee..

Inainte (evoluand lent simptomul, fara sa simti) ambreiaju patina usor.. Acum, dupa ce l-ai facut proaspat, cuplajul intre motor si tractiune este mai ferm, si simti mai repede cum scade in turatie motorul cand nu mai face fata. Presupunerea ar fi ca inainte tot schimbai inferior, insa motorul statea turat mai sus din cauza 'semi-patinajului'.



Mmm - bat campii ?



O alta presupunere este ca baietii la service (ii cunosti, ai incredere in ei?) ti-au umblat si la reglaje poate neconvenindu-le urechilor lor cum se aude. Se intampla.. mai ales cand sunt tineri si dornici de afirmare (dar si batrani si ramoliti care stiu ei cum e mai bine si sa fii recunoscator ca masina ta e atinsa de maiestria lor).
cristi_21us
a doua presupunere nu evalabila.ca am stat langa ei.prima ar putea fii.in seara asta am mai urcat o data.aceasi problema.problema e ca motorul se incalzeste ff tare.nu stiu la cat ca am martorul in bord si nu e gradat.oricum nu ajunge pe rosu dar e cam pe la treisferturi. unde pe e pe desen linia trasa cu rosu.
cristi_21us
ce ziceti e periculos.ce se poate intampla daca temp este prea mare.nu am mers asa ff mult.pana intr-un 1 km.se poate defescta motorul.nu de alta dar chiar nu am bani de bagat in motor.la o temp mai mare nu scad performantele motorului?
Pedro
Eu unul nu vad nici o problema la faza cu urcatu, e perfect normal ceea ce ti se intampla tie . Exista doua limite la urcare, nu e bine sa turezi nici motorul prea tare (in patru trepte peste 50 km/h, la mine cel putin), dar nici sa mergi cu el subturat (incercand sa mergi intr-o treapta de viteza superioara), undeva intre motorul se asaza , circuitul de apa intra in regim normal , temperatura ramanand constanta. Eu unul am radiatorul aproape colmatat, infundat de-a binelea si totusi am reusit intr-o saptamana sa fac 2000 km , printre care de doua ori transfagarasanul si dintr-o parte si din cealalta . Prima data am incercat sa merg cu ea mai subturata si nu prea mi-a placut cum s-a comportat bineanteles (cu urcare prin Cartisoara) , a doua oara (cu urcare prin Arges) am mers mai (foarte) sportiv prin padurea aia imediat dupa Vidraru mergeam si cu 50 -60 in treapta treia pe serpentine si cu urcare si cu coborare,temperatura apei ramanand la 83g C . Bineanteles ca in Bucuresti asa ceva nu s-ar intampla , in Bucuresti mi-ar exploda radiatorul, s-ar cala motorul imediat . Sunt mai multi factori , temperatura mediului ambiant, puritatea lichidului de racire, tipul radiatorului dar nu neaparat, gradul depunerilor pe circuit, vechimea setului motor (eu cand am schimbat setul motor, m-am minunat cand am scos camasile, erau inca o data in grosime din cauza depunerilor si asta se simtea cu adevarat in sarcina la temperatura), bineanteles termostatul, aerisirea instalatiei e iarasi un factor important etc caci mai sunt destui factori.



A...si am uitat sa spun ca in momentul cand am inceput sa urc de-a binelea temperatura era in medie 87 grade si se mai intampla sa ajunga maxim 92 (am ceas), (am doua ceasuri) 8)
viulian
Temperatura aceea este IDEALA smile.gif acolo trebuie sa stea acu in mers normal. Nu te speria, nu este nimic alarmant in asta. Vez sa nu ajungi la rosu.. acolo devine periculos.



La mine se duce si in zona neagra dedesuptul liniutei rosii, adica destul de alarmant sus.
cristi_21us
ok.inseamna ca m-am speriat degeaba.am sa incerc sa merg mai sportiv.pe drum drept se composrta super bine motorul.nu stiu ce sa intamplat de nu mai trage la deal.in a 3 la 60 aproape ca nici nu o simte motorul.nu stiu ce sa mai zic.cred ca e si de pe la reglaje.carburator, avans ceva pe acolo.o sa il pun pe taicamiu sa se uite un pic la motor.nu prea pot sa ii zic de faza cu urcatu pt ca imi face scandal.ca toata ziua merg cu masina si ca e taxiu etc. se poate sa se fii defectat ceva la motor in 3000 km.i-am dat de vre-o cateva ori mai turat.de doua ori am ajuns la 6000 rpm in o doua, o data i-am dat la 140 km avea in jur e 4800 rpm dar nu am mers mai mult de 1 km si in rest pana in 5000 rpm.nu cred ca sa stricat ceva in el.ca motorul nu are multi kilometri ( vre-o 15000 ) .ce ziceti de "forja pe care i-am dat a putut avea efecte negative asupra mototului.presiunea la ulei daca conteaza e pe la 3 la relantii si la 6 ( ca atat are gradat ceasul ) pe la 1600 - 1800 rpm cand e motorul cald ( asa cum era si in poza )eu tot sper sa fie numai din reglaje. imi cer scuze daca am fost mai cicalitor dar chiar nu vreau sa strice motorul ca o sa am o gramada de probleme cu tata si cu banii.oricum eu va multumesc ca imi raspundeti si sper ca nu v-am stresat prea tare. 10x
viulian
Forja la motor nu cred ca ti-a facut probleme imediat.. adica motorul e nou si nu cred ca simte inca.



Te rog insa, daca ai probleme cu banii, nu-i mai da forja.. merge OK pana la 4000rpms, dar nu trece peste, caci:

- echilibrarea la dacii este nashpa, si peste o anumita turatie uzuza creste f. repede fara un plus simtitor de putere (de exemplu decat sa te chinui tu sa duci motorul de la 5000 la 6000 ai putea sa schimbi in treapta superioara, coborand astfel turatia spre turatia de cuplu maxim => ambalezi mai repede si sa treci de cel cu care te intreci)

- ungerea XXge, si iar apare uzura prematura.

- consumul de benzina e foooarte mare in momentele alea.



Forja ar fi putut deregla tachetii si astia sa aiba ceva joc acum, ducand la scaderea puterii motorului.. mai ales daca nu s-a bagat nimeni sa-i regleze (eu de ex. mi-i reglez de 2-3 ori pe an (deci cam la 10.000Km)).

Un alt simtom al dereglarii tachetilor (ce l-am sesizat la mine - nu stiu cat de generic e) este ca plecarea la rece, de pe loc, trebuie facuta cu socu tras, caci masina 'da in nas' altfel. Dupa ce mi-i reglez, e ok, pot sa plec si fara soclu.

Tachetii sunt dereglati sigur daca ii auzi batand ascutit.



Iar, un comportament asemanator (presupunand ca avansul era reglat bine) este ca s-a impuscat platina. Asta schimba avansul (chiar daca delcoul nu e miscat stanga dreapta). Trebuie sa te uiti si la asta, si daca da, schimbi platina (20.000lei) si rereglezi avansul (de preferat cu stroboscop din ala primar).



O alta chestie (banui ca ti-au dat motorul jos) ar fi sa fi atins baeitii delcoul in timp ce manuiau motorul cand l-au dat jos sau cand l-au montat la loc. Nu l-au deplasat mult, dar suficient cat sa simti lipsa de putere.



Incearca sa dai de un mecanic priceput (intreaba si tu pe la prieteniit ai care au dacii, poate afli de un nene care se pricepe). Chestia asta de reglat nu dureaza mai mult de o ora, si manopera nu trece de 100.000 lei. Mergi la el, explica-i, zi-i sa-ti puna la punct aprinderea si intreaba-l cam cat o sa coste. Ti-am zis, referinta e 100.000 lei.



Lipsa de putere care o descrii tine de reglaje, si nu de defecte la piesele din motor (simtomul ar fi atunci prezent mereu si acut, plus la tine motorul e nou.)
cristi_21us
cred ca la mine uzura a fost mai mica in momentele de forja pt ca folosesc Mobil 1 20w50 si nu avea mai mult de 2000km ulei.cred ca asta ma mai ajutat.tachetii au fost reglatii nu cu mult timp in urma vre-o 2 lunii la service de la Seat.cu astia nu am probleme.motorul nu a fost dat jos.am sa caut un mecanic dar nu stiu unde naiba gasesc un mos dinasta ce e super priceput la care sa ma duc sa se ocupe de motor.oricum in doua zile sigur am sa gasesc eu pe cineva si va tin la curent.sa vedem ce o sa faca.
Danken
Salutare. Am si eu o problema la Dacia mea am observat acum cam 2 saptamani,dar deocamdata nu am bani de service si de piese nustiu cat de scumpe :cry: . Citind acest subiect, cam asta e si problema mea.



Faza proasta e ca nu observ tot timpul chestia asta la masina. Normal cand is singur nu prea am problema, dar cand e masina full sau ... marog, simt ca nu trage masina,cum calc mai tare pe acceleratie se tureaza motorul n-are probleme,dar nu are viteza!!! De multe ori si in treapta 4 cand is la 60 deja,si calc mai brusc pe acceleratie se simte cum se tureaza motorul :vmad: . In treapta 2, 3 sa nici nu mai vorbim.



Mi-a spus cineva ca discheta de ambreaj alneca,sau asa ceva.Eu nu-s un geniu,si nici mecanic, mi-ati putea da niste informatii despre asta.



Ce e de vina, ce trebue schimbat?Cam cat e piesa respectiva,si cam cat ar costa manopera?



Mersi anticipat!



Salutare.
Ov
iti patineaza discul de ambreiaj



ca sa il schimbi trebuie dat jos motorul (sau cutia) deci, mai ales daca nu te pricepi, service (sau un mecanic care sa-l stii) scrie pe tine. Operatia in sine nu e complicata, dar te cam usuca la manopera.

Daca tot te apuci de ea, e bine sa schimbi pe langa disc si placa de presiune si rulmentul de presiune. Piesele te duc in jur de 1,5-2 mil, iar manopera dupa bulan, poate sa fie intre 1si 2 mil.





bafta.





P.S. este totusi posibil sa nu fie reglat bine cablul de ambreiaj, oricum, du-te la cineva care se pricepe, sau tot asa, poate sa fie un semering dus si sa ajunga ulei pe discul de ambreiaj, oricum, putin probabil
Danken
:vmad: 1.5 mil? cineva mi-a spus ca sa cumpar un disc de ambreaj si el poate da jos cutia de vit. si mi-l schimba el gratis. Am intrebat cam cat ii o discheta de ambreaj, mi-a spus ca vreo 200.000 lei.



Dar inca ceva,cum mi-ai zis tu de cablu si de ulei. Cand prima data am obs. treaba asta eram la cluj in oras.Masina FULL si asa dintr-odata la un semafor am simtit ca nu ma porneste asa cum trebe. Dupa vreo 1km cand sa ma parchez am avut si un durdefect! mi-sa spart si anvelope de mi intra pumnu (in ziua aia am mai avut si o tamponate,nu grava dar ... ASTA ERA INTRO-O ZI DE 13!!!). Vroiam sa zic ca m-am oprit si am dat un tel la unu, a zis sa ma uit la cablu de ambreaj,am mai surubat ceva acolo.poate l-am dereglat si nu mai tine calumea? dar ambreajul tine la jumate pedala aproape.



Inca ceva, sub baia de ulei tot timpu se aduna cate o picatura de ulei, undeva scapa, nu mult dar ...



Cam astea sunt.

Dar treaba asta cu 1.5 + inca atat m-a dezamagit
Ov
200.000 te costa doar ferodourile

intr-adevar, daca n-ai bani si manopera e moca, atunci poti sa-ti cumperi ferodouri+nituri si sa le schimbi de pe disc si atat.



daca vrei treaba calumea, un disc e vreo 600, o placa vreo 700 si un rulment vreo 2-3 sute.
viulian
Dar nu e musai sa schimbe placa de presiune.. Eu am schimbat 2-3 discuri pana acum, si placa de presiune e cea cu care a venit masina.
Danken
Daca am inteles bine, ferodourile is prinse cu nituri pe discheta de ambreaj.



-200.000 ma coasta doar ferodourile (ce apoi tre nituit pe disc,dar cu ce nit?se da cu ferodo?si poate oare face unu care se pricepe putin mai mult ca mine laugh.gif :roll: )

-600.000 e discheta completa cu ferodouri cu tot.

-dar care-i treaba cu placa aia? si cu rulmenti, se intampla ceva daca nu le schimb? sau ce castig daca le schimb?



Si as vrea sa va multumesc ca-mi raspundeti asa rapid.
Ov
1. da, niturile se dau de regula cu ferodourile

2. da, un disc complet e in jur de 600

3. nu se intampla nimic daca nu le schimbi, dar avand in vedere complexitatea sa zicem, a reparatiei, adica nu umblii acolo in fiecare zi, ai putea sa le schimbi





P.S. NU mai scrie/spune DISCHETA de ambreiaj, ci DISC :wink:

P.S. 2 completeaza-ti si tu profilul cu locatia
Danken
Acum am inteles tot, adica aproape :roll: nu stiu daca e mare lucru sa schimb doar ferodourile pe "DISC" :wink: deci e complicat de nituit?



P.S. Am completat profilul, si nu mai zic discheta laugh.gif
Ov
nu e mare lucru, io mi le-am schimbat singur la mine la vechea masina, dar in rest am avut ajutoare (mai exact eu am fost ajutorul mecanicului :mrgreen: ), dar m-a lasat pe mine sa "bat" niturile
Danken
OK. mersi mult fratilor mei in Dacie laugh.gif laugh.gif



M-ati ajutat mult. M-am lamurit. Va felicit pt. tot ce faceti pe acest forum. Sunteti TARI!
Ov
inca ceva, mai intai scoate discul de pe masina, si abia dupa aia mergi cu el in sacosa sa-ti iei altul (sau ferodouri), pt ca sunt de mai multe dimensiuni, in fct de an, trepte, cap motorului, nu stiu exact ....
Danken
mersi mult Ov, m-am linistit putin,ca inainte credeam ca la motor s-o fi intamplat ceva si e ceva mai grav.



Poate e offtopic dar vazand ca esti beton in chestiile astea te mai intreb ceva laugh.gif . Imi poti spune niste idei cam ce modificari sau schimbari (dar sa nu fie prea scumpe, si sa nu consume mai mult) pot sa-mi fac masina sa mearga mai bine.Am auzit undeva ca schimbat bujii,micsorat distanta intre elecrozi la acestea. Reglat eventual la carburator sau mai stiu eu ... :roll: :roll: :roll:
Ov
mai intai fa-o sa mearga bine, si dupa aia apuca-te sa modifici, dar orice modificare o sa duca si la cresterea consumului.



Singurul lucru care se merita facut din plin (si nici nu o sa creasca consumul, ba dimpotriva o sa scada dar insignifiant) este sa-ti pui aprindere electronica.



Vezi ca e un topic de vreo 10 pagini despre asta si despre alte modificari.



Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.