Buna,
Sper ca acest post sa fie unul ne-enervant ( sper ca are rost sa il deschid macar asa pt. informarea mea generala), nu stiu altundeva unde sa il pun, loganul avand rubrica Diverse dar CLT nu ( mai are ? ... avand in vedere ca e primul meu post.. doar ca am tot citit pe pe forum on/off d multišor) ...
Intrand in amanunte, de ieri sunt fericitul posesor(,doar ca inca nu cu acte,) a mirificului automobil Dacia 1310 L (
CE INSEAMNA L -ul ??? si , si care sunt restul literelor, si ce semnificatie au si ele, daca stiti, e ceva ce ma framanta ca nu reusesc sa imi dau seama, are tatal meu ceva carte cu daciile mai vechi dar nu o mai gasesc, scria acolo ) .
E o berlina galbena 487 cred culoarea
, nu e culoarea mea prefarata dar e ok, e mai diferit. Are 40 000 km, si avand in vedere ca e din '93 presupun ca se tine bine. Nici nu a fost scumpa, motorul e de 1400, are 43 Kw (
eu inainte aveam o parere, bineinteles gresita, ca pana in 200x cand berlina s-a incheiat, toate motoarele de 1.3 si 1.4 L aveau aceasi putere ca si la inceput, 54,respectiv 56 d cp, give or take 0.5 or something.. dar am cugetat gresit. Respectivul automobil are 57.898~~ cp , iar al unui amic de al meu, o are din 95 96 ? 1.3 L are 62
.. curses
. Sunt curios si eu sa stiu cam cum au evoluat motoarele Daciei, si si mai curios daca se poate va rog,
cum e cu Dacia cu motor pe injectie or something alea cati cai aveau ? :| )
Am intrat inauntru, prima data bineinteles, era noapte afara.. a desfacut tata capota ( masina nu era pornit anul acesta ) si i-a pompat cva benzina in rezervor, si masina
a pornit la prima cheie . Am ramas placut impresionat de interior, cand am pornit farurile,
f bine facut bordul, cu luminile, parca eram intr-o masina straina,vreau sa zic ca am mai fost prin dacii cu bordul respectiv doar ca luminozitatea era altcumva, becurile se aprindeau toate, si era ca si nou mai totul, era diferit ..( din acela cu turometru, dar volanul era de model mai vechi, adica cum le aveau Daciile de 1310 cu 4 viteze mai vechi) si nu murdarie, nu nimic, ca si noua(almost).. nici urma de rugina.. inca si semnalizatorul click-uie altfel, mai finut.. plus ca, uhm, clapetele ?!?! de anti-orbire de catre soare
nu mai stiu cum se numesc, erau intr-un material albastru, adica diferit de catre restul caroserier.. plus ca portierele, la mijloc aveau ceva material tesut.. inca nu ma uitasem bine pe jos dar si acolo erau ceva diferente..plus ca avea niste huse elegante, nu genul de racing, nu ceva flames pe ele si cu rosu.. sau ce sa zic de cele cu michael schumaher( totusi el fiind pilotul meu preferat, dar nu se observa in stilul meu ( am carnet de prin decembrie) ) ... in fine, bordul e al 3lea, in ordine cronologica, dupa 1300, 1310, cel din plastic..lucru interesant, ce nu mai vazusem, undeva pe la nivelul genunchilor erau gaurile de suflu a aerului , nu ca si la bordul de CN4 cred cum le au toate strainele, ci undeva mai jos. Mi-a parut rau doar ca in spate nu am observat nici o boxa, si nici casetofon nu avea.. buhuhu
Bun, cu tata in dreapta mea, pornim la un test drive, ( masina nu are anumite acte necesare asa ca doar prin cartier asa un pic, 4 the feeling ). Adevarul e ca in ziua respectiva condusesem masina tatalui meu, o Dacie 1310 54 cp din 87.. f bine intretinuta, mecanic vorbind, dar cand bag in a 2-a in dacia asta vruum ca simteam o diferenta vizibila, ajungeam la 50 cu a 2a yaya ( ceea ce cu a lui tata deabia cu a 3a dar chinuit
). si cu a 3a mergeam lejer.. doar ca , shock, are doar 4 viteze in fatza GRR.
Nu se poate monta o cutie de 5 ? cu cutia respectiva, in a 4a, l 120 e prea najpa ? vit. max. constructiva e 140, ciudat, si dacia tatalui meu, cutie de 4 motor de 54 cai tot asa vit max constructiva sau necesita prea multe modificari ? Tata nu vrea sa imi zica... Oricum eu pe banii mei o voi intretine b-)
Altfel, cutia parca prindea cand schimbam vitezele.. poate necesita ceva ulei.. si poate ar fi bine sa se schimbe si uleiul motorului? BTW, iarasi partea frontala a masinii era ceea ce urma dupa modelul de 4 faruri in fata, adica 2+ semnalizatoare, dar din acelea mai drepte.. Bun, si tot citesc sa imi pun geamuri electrice si inchidere centralizata, dar asta de dinainte de a sti ca are doar 4 viteze si nici macar un casetofon buhuhu.. As vrea sa imi pun ceva casetofon , nu cd player, ca am o groaza de mp3playere si gageturi peacasa si as pune doar o caseta speciala care se conecteaza la mp3 player.. dar imi va fi greu sa montez boxele habar nu am p unde sa le pun :-s. In fine.
Imi cer scuze daca v-am plictisit, doar ca in sfarsit am avut unde sa imi exprim si eu rezultatul placerii de a avea in sfarsit propriul automobil.. chiar daca accidente de cand eram mic nu am dus lipsa.. si doar prin dacii fiind, totusi, mama are un 206 nou
.
ok, toate cele bune..