Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tudors

Buna,
Sper ca acest post sa fie unul ne-enervant ( sper ca are rost sa il deschid macar asa pt. informarea mea generala), nu stiu altundeva unde sa il pun, loganul avand rubrica Diverse dar CLT nu ( mai are ? ... avand in vedere ca e primul meu post.. doar ca am tot citit pe pe forum on/off d multišor) ...



Intrand in amanunte, de ieri sunt fericitul posesor(,doar ca inca nu cu acte,) a mirificului automobil Dacia 1310 L ( CE INSEAMNA L -ul ??? si , si care sunt restul literelor, si ce semnificatie au si ele, daca stiti, e ceva ce ma framanta ca nu reusesc sa imi dau seama, are tatal meu ceva carte cu daciile mai vechi dar nu o mai gasesc, scria acolo ) .



E o berlina galbena 487 cred culoarea blink.gif , nu e culoarea mea prefarata dar e ok, e mai diferit. Are 40 000 km, si avand in vedere ca e din '93 presupun ca se tine bine. Nici nu a fost scumpa, motorul e de 1400, are 43 Kw ( eu inainte aveam o parere, bineinteles gresita, ca pana in 200x cand berlina s-a incheiat, toate motoarele de 1.3 si 1.4 L aveau aceasi putere ca si la inceput, 54,respectiv 56 d cp, give or take 0.5 or something.. dar am cugetat gresit. Respectivul automobil are 57.898~~ cp , iar al unui amic de al meu, o are din 95 96 ? 1.3 L are 62 sleep.gif .. curses smile.gif . Sunt curios si eu sa stiu cam cum au evoluat motoarele Daciei, si si mai curios daca se poate va rog, cum e cu Dacia cu motor pe injectie or something tongue.gif alea cati cai aveau ? :| )


Am intrat inauntru, prima data bineinteles, era noapte afara.. a desfacut tata capota ( masina nu era pornit anul acesta ) si i-a pompat cva benzina in rezervor, si masina a pornit la prima cheie biggrin.gif . Am ramas placut impresionat de interior, cand am pornit farurile, f bine facut bordul, cu luminile, parca eram intr-o masina straina,vreau sa zic ca am mai fost prin dacii cu bordul respectiv doar ca luminozitatea era altcumva, becurile se aprindeau toate, si era ca si nou mai totul, era diferit biggrin.gif ..( din acela cu turometru, dar volanul era de model mai vechi, adica cum le aveau Daciile de 1310 cu 4 viteze mai vechi) si nu murdarie, nu nimic, ca si noua(almost).. nici urma de rugina.. inca si semnalizatorul click-uie altfel, mai finut.. plus ca, uhm, clapetele ?!?! de anti-orbire de catre soare tongue.gif nu mai stiu cum se numesc, erau intr-un material albastru, adica diferit de catre restul caroserier.. plus ca portierele, la mijloc aveau ceva material tesut.. inca nu ma uitasem bine pe jos dar si acolo erau ceva diferente..plus ca avea niste huse elegante, nu genul de racing, nu ceva flames pe ele si cu rosu.. sau ce sa zic de cele cu michael schumaher( totusi el fiind pilotul meu preferat, dar nu se observa in stilul meu ( am carnet de prin decembrie) ) ... in fine, bordul e al 3lea, in ordine cronologica, dupa 1300, 1310, cel din plastic..lucru interesant, ce nu mai vazusem, undeva pe la nivelul genunchilor erau gaurile de suflu a aerului , nu ca si la bordul de CN4 cred cum le au toate strainele, ci undeva mai jos. Mi-a parut rau doar ca in spate nu am observat nici o boxa, si nici casetofon nu avea.. buhuhu


Bun, cu tata in dreapta mea, pornim la un test drive, ( masina nu are anumite acte necesare asa ca doar prin cartier asa un pic, 4 the feeling ). Adevarul e ca in ziua respectiva condusesem masina tatalui meu, o Dacie 1310 54 cp din 87.. f bine intretinuta, mecanic vorbind, dar cand bag in a 2-a in dacia asta vruum ca simteam o diferenta vizibila, ajungeam la 50 cu a 2a yaya ( ceea ce cu a lui tata deabia cu a 3a dar chinuit tongue.gif ). si cu a 3a mergeam lejer.. doar ca , shock, are doar 4 viteze in fatza GRR. Nu se poate monta o cutie de 5 ? cu cutia respectiva, in a 4a, l 120 e prea najpa ? vit. max. constructiva e 140, ciudat, si dacia tatalui meu, cutie de 4 motor de 54 cai tot asa vit max constructiva wink.gifwink.gifsau necesita prea multe modificari ? Tata nu vrea sa imi zica... Oricum eu pe banii mei o voi intretine b-)

Altfel, cutia parca prindea cand schimbam vitezele.. poate necesita ceva ulei.. si poate ar fi bine sa se schimbe si uleiul motorului? BTW, iarasi partea frontala a masinii era ceea ce urma dupa modelul de 4 faruri in fata, adica 2+ semnalizatoare, dar din acelea mai drepte.. Bun, si tot citesc sa imi pun geamuri electrice si inchidere centralizata, dar asta de dinainte de a sti ca are doar 4 viteze si nici macar un casetofon buhuhu.. As vrea sa imi pun ceva casetofon , nu cd player, ca am o groaza de mp3playere si gageturi peacasa si as pune doar o caseta speciala care se conecteaza la mp3 player.. dar imi va fi greu sa montez boxele habar nu am p unde sa le pun :-s. In fine.



Imi cer scuze daca v-am plictisit, doar ca in sfarsit am avut unde sa imi exprim si eu rezultatul placerii de a avea in sfarsit propriul automobil.. chiar daca accidente de cand eram mic nu am dus lipsa.. si doar prin dacii fiind, totusi, mama are un 206 nou smile.gif tongue.gif .

ok, toate cele bune..
mihai0070
Sa o stapanesti sanatos ... si sa te bucuri de ea ... "L" vine de la Lux ... "Li" vine de la Lux Injection si "Fi" mai rar vine de la Fuel Injection ... restul de Cli Tx Gt (nova mea ) sau GTi sau GLi nu stiu de unde vin ... ca tot ti-ai luat masina treci la treaba ... Schimb Ulei ...antigel , lihid de frana , ulei cutie ... verifica bucse articulatii ...cauciucuri ... si fa rost de acte si scoate-o la drum ca daia este masina ...bafra ....
C a t a l i n
GTi = Grand Turism injection cool.gif
OAP
Pai la ce ai scris tu acolo mai intai sa iti spun felicitari pentru achizitie si bine ai venit pe forum...Sper ca tatal tau se pricepe si a stiut ce cumpara...Nu mi-o lua in nume de rau dar cred ca esti la inceput intr-ale mecanicii si sfatul meu ar fi sa gasesti mai intai locul unde sa montezi boxele si mult mai tarziu sa te gandesti la schimbat cutia de viteze...oricum la nelamuririle care le ai cauta pe forum si o sa descoperi multe...deci ia-o incet cu imbunatatirile, vezi daca mai intai masina raspunde cerintelor tale si daca merita sa bagi multi bani in inbunatatiri gen geamuri electrice, verifica mai intai franele, motorul , directia, rulmentii...etc
mihai0070
Merci Cata inseamna ca Nova mea este GT = Grand Turism cum de s-au gandit Romanii la asa ceva blink.gif ori cum este tare biggrin.gif
ATM
Dar sa-i raspundem cu ceva mai concret omului:
L=lux. (vorba vine).
1310 = caroseria. Motorul e de 1397 cmc. Probabil ai motorul de 102-14.
Din descrierea ta, rezulta ca ai modelul (de bot) CN1, fabricat intre 1992-1994. Bordul al 3 lea...cred ca te referi la bordul "scoica" - ala umflat (curbat) in sus, fara unghiuri drepte, deasupra vitrinei, si cu butoanele + temporizator + reglaj bataie far inserate toate intr-o placa aflata in dreapta bordului.
Se poate monta o cutie in 5 trepte pe ea, pentru ca in mod normal ar trebui sa ai planetare compatibile. Se spunea pe forum ca respectiva cutie ar lovi un pic in caroserie (podul pedalier), dar daca nu ma inseala memoria, era valabila pentru Daciile 1300. Oricum, da-i cu search ca gasesti sigur. Idem pentru geamuri electrice, desi e chinuiala rau cu montajul si obtinerea de piese.
Obligator schimb de ulei motor si cutie. Nu te zgarci la tarate. Verificat de asemenea nivel lichid de racire si de frana.
Casetofon: pus sub bord, in mod normal , daca ai loc. Boxe - foloseste varianta clasica: 2 ovale in spatele canapelei spate, pe fier, cu magnetul in portbagaj. Boxe fata, daca ai pretentii: in usile fata, partea de inceput a usii. In mod normal, ar trebui sa ai pe fetele de usi buzunare care au un locas pentru asa ceva (boxe micute totusi). Oricum, o sa trebuiasca sa tai cartonul de usa...
PS. Tu ai in talon trecut drept culoare galben 487? Nu doar galben si atata?
Gaurile de suflu ale aerului la nivelul genunchilor - nu inteleg... Daca te referi la grilele alea din bord (stanga/dreapta langa usi), stai linistit ca alea-s doar de forma, nu trece chior de caldura pe-acolo. Daca ai aeroterma suplimentara, e alta treaba.
tudors
iiiiiii va multumesc ca mi-ati raspuns asa de repede biggrin.gif . bun, deci unele lucruri s-au lamurit, adica L-ul .. deci am dacia maybach smile.gif) tongue.gif . full options fara boxe ? am observat ca are pe usile din fata loc de boxe si era si suportul pt casetofon.. il voi pune si pe ala in curand.. si referitor de grilele alea de aer. nu am reusit sa ma uit bine la ele, DAR am vazut ca nu sunt ca si la straine, pe bord, sunt undeva sub volan noh. 2 pe mijloc, 1 pe stanga, si 1 pe dreapta :| . voi face ceva poze smile.gif oricum na nu e mare lucru . aa, a lui tata e TX .. da are ceva casetofon super fain cu suport pentru casete, 6 .. si scrie pe el dacia. si are 2 boxe in spate.. masina mi se pare ca era din ungaria.

apropo, e vreo diferenta intre caroseria de 1310 si 1410 ???

culoarea in certificalul de inmatriculare e doar GALBEN, la peugeotul mamei mele e trecut rosu aden. Scrie GALBEN 493 in alta fisa a masinii,adica in cartea de idenditate a masinii.

Afirmativ ATM , aveti dreptate, e 102 - 14 tipul motorului, dar inca habar nu am ce inseamna acel lucru, poate mi se elucideaza odata smile.gif . puterea e de 42,58 kw * 1.45~~~ face 57, 8~~~ smile.gif si cica zgomotul in mers e de 77 de db ... trebuie sa caut un termen de comparatie sa vad de e veridic .


Inca mi se pare ciudat ca viteza maxima ( constructiva ) e la fel ca cea a tatalui meu, 140 km\h , eu avand cu cativa cai mai mult ca el si evident masina merge mai bine :| . Poate atat da cutia cred ca .. oricum daca e asa, si daca masina merge bine, pt. ca are doar 40 000 km l bord numai, oare cu 120 ii prea mult pt. ea ? !!!!!!


in legatura cu aeroterma, din cate imi aduc aminte, si masina tatalui meu inainte nu ii mergea bine caldura, dar a facut el ceva peacolo si acum daca motorul e incalzit se face super cald in masina, si stiu ca la maini, la degete, cum conduci vine o briza de aer cald si cum aveam mainile inghetzate era lux smile.gif si apoi si la picioare dadea.


de verificat nivelurile lichidelor si schimbatul uleiului de cv si de motor aia voi face cu tatal meu, apoi si cauciucuri si bucsi si dealea ca deh, e dacie.. but i have a good feeling about this smile.gif . in leg. cu uleiul, pana la urma care ii cel mai bun pentru dacie ca am vazut ca e un post de genul " ce ulei de motor de preferabil pt. motorul de dacie " si are vreo 20+ d pagini. Dar din cate stiu eu e de preferinta sa se foloseasca tot acelasi ulei ( cred ca era shell ).


apropo de GTi -uri ... era vorba ca mai e si gasoline turbo injection .. dar in general e gran tourismo ( ca si jocul ) oricum din cate stiu eu e pt. variantele mai de top ( aka VW Golf Mack 1,2,3,4,5..adica GTi uri.. dar nu toti folosesc GTi pt sportive. is SI M, sau AMG etc ) in fine oricum era specifica pentru benzinare, doar ca a aparut pejoul 206 1.6 HDi ( i cu rosu ) GTi ...


recunosc ca sunt la inceputuri cu ale mecanicii dar mi-am luat mecanica cu 6, din prima, in sesiunea asta smile.gif deci stiu ceva peacolo cu rotile dintate si alea alea. Oricum, cred ca masina mi se potriveste, adica, se potriveste bugetului actual, nu imi permit sa imi iau un bolid mai feroce si ca si aspect ii ok no rust no worryes+ ca e ff curat in interior si miros proaspat.. si avand in vedere cati bani aveam pt. a imi lua o masina, decat o straina folosita mai bine o patrioata buna smile.gif . oricum, saftey first, dupa ce voi baga ceva electronice in ea.. m-am convins d multe ori.


ceva de ce sunt curios ,adica doar curiozitate e aici, ca deh, credeam ca de cand au luat UAP motorul de pe Renault 11 era ? ma gandeam ca nu au modificat nimic si tot ala e pana ce au facut motorul cu injectie.. cum eram pe strada prin cj auzeam la Daciile mai noi ca motoarele, la unele suna asa mai fin.. adica mai modern .. ma gandeam ca alea sunt pe injectie si restul sunt normale ? .. si sunt curios sa stiu cam ce a putut face UAP cu motorul ala ? pana la ce putere l-au adus ? si cati cai avea NOVA 1600 pe injectie ? smile.gif
mihai0070
Novele fie GT fie GTi sau (foarte rar monelul GLi)
GT = motor 106.20; cm3 1557; 53 Kw respectiv ~ 75 CP
GTi = la fel ca GT doar ca are injectie monopunct BOSCH...
GLi = difera mult ... are motor de 1.4 l si are tot injectie monopunct BOSCH ... nu stiu ce putere are motorul de GLi
Twister
Motorul 102.14 are mai putini cai decat 102.13 deoarece are raport de compresie mai mic. Nu ma intreba de ce tocmai la acest motor, inginerii Dacia au decis sa treaca la ambreiaj de 200 si alt model de tampoane motor.
102.14 s-a montat de prin '96 daca nu ma insel, asa ca e putin probabail sa fie montat pe masina ta din '93. Sau ...cine stie... la Dacia nu exista reguli. blink.gif
argon
QUOTE(Twister @ 12 Feb 2007, 09:20)
Motorul 102.14 are mai putini cai decat 102.13 deoarece are raport de compresie mai mic.
*




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=807620
ATM
Diana mea e din 1994 si a avut din fabrica motor de 102-14. Dar si ambreiaj de 180. Ma rog, asa a zis mesteru cand l-a schimbat...dupa 12 ani, mai mult ca sigur ca nu-i originalul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.