Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare sport
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
CT-82-MDN
in primul si primul rand salutare la toata lumea. sunt nou pe forumul asta.
sunt curios sa aud niste pareri.
se merita investitia sau nu ?
B-53-SDP
Investitia ar merita daca ai si gasi pe undeva niste arcuri si amortizoare sport speciale pentru solenza sau cel putin eu nu stiu sa existe.

Se potrivesc am inteles de pe la alte masini dar nu stiu sa iti spun exact de la ce masini.

Ideea e ca poti sa le faci singur dar asta presupune destul de multa munca si nu se garanteaza reusita si mai ales fiabilitatea.

Poti sa mai tai din arcuri dar prin taiere se decalesc si trebuie recalite la loc plus ca la alea de spate nu stiu cum ai putea sa le mai tai, singura solutie ar fi comprimarea lor.

In Bucuresti exista un service/atelier unde iti pot face amortizoarele mai tari astfel incat sa iti coboare garda la sol a masinii dar nu stiu sa iti spun exact pretul si nici nu stiu cat de rezistente sunt in timp.
CT-82-MDN
QUOTE(B-56-SDP @ 12 Feb 2007, 03:08)
Investitia ar merita daca ai si gasi pe undeva niste arcuri si amortizoare sport speciale pentru solenza sau cel putin eu nu stiu sa existe.

Se potrivesc am inteles de pe la alte masini dar nu stiu sa iti spun exact de la ce masini.

Ideea e ca poti sa le faci singur dar asta presupune destul de multa munca si nu se garanteaza reusita si mai ales fiabilitatea.

Poti sa mai tai din arcuri dar prin taiere se decalesc si trebuie recalite la loc plus ca la alea de spate nu stiu cum ai putea sa le mai tai, singura solutie ar fi comprimarea lor.

In Bucuresti exista un service/atelier unde iti pot face amortizoarele mai tari astfel incat sa iti coboare garda la sol a masinii dar nu stiu sa iti spun exact pretul si nici nu stiu cat de rezistente sunt in timp.
*



stii de ce am intrebat ... ??? eu am amortizoare sport facute undeva pe la brasov... si le am de ceva vreme ... adica de vreo 2 ani jumatate aproape 3 si nu am nici o probl. cu ele si inca mai rezista. in legatura cu arcurile e o mica problema. pe cele de pe fatza am taiat 2 spire ... si chiar daca tai din ele nu trebuiesc recalite. eu zic asta din propria experientza ca si alea sunt taiate tot de pe atunci, iar cele de pe spate nici o sansa sa le tai pt. ca sunt elicoidale si nu mai ai cum sa le pui la loc daca ai taiat o spira din el. am cautat alte arcuri de spate .. si inca mai caut si nu gasesc.
deci ... incestitia pe care am facut`o cu amortizoarele sport chiar sa meritat si chiar e eficienta... mai ales la cum se aseara masina pe sosea, si mai ales in curbe.
B-53-SDP
Ok nu am stiut ca ai deja amortizoare pentru ca nu ai specificat nimic de ele si nici de arcurile de pe fata.

La cele de spate fie le comprimi fie gasesti sa se potriveasca de la alta masina.

Stiu foarte bine cum se aseaza masina la drum si mai ales incurbe la viteze mari pentru ca am vazut.
george_slz
Dati si voi detalii despre amortizoarele alea "sport". Eu vreau unele mai tari, ca prea-s moi astea de le am acum.
marius80_eugen
Si eu vreau !!!! Deci haideti spuneti de unde , cum sunt si cat ??? O proba inainte de cumparare ???
Zippy
koni parca merg pe slz.era un baiat pe aici cu o solenza nervoasa rau care zicea ca a investit ~ 1000 euro in suspensii si zicea ceva de koni..
B-13-FFA
dc nu vorbiti cu SGM si va face ce amortizoare vreti.......de la barca la unele de zici k e sudata suspensia tongue.gif......garantez calitatea....sper ca la inceputul lui martie sa-mi aranjez suspensia
CT-82-MDN
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Feb 2007, 01:30)
Si eu vreau !!!! Deci haideti spuneti de unde , cum sunt si cat ??? O proba inainte de cumparare ???
*





1000 E ... extrem de mult ... smile.gif eu le am facute undeva pe la brasov. nu sunt exagerat de scumpe. cand le`am facut am dat 6.000.000 rol pe ele si garantate 1 an ... si acum .. dupa 2 ani juma ... sunt in aceiasi stare. cu prima ocazie cand ajung prin buc, o cu cine am ocazia sa ma intalnesc ... sa ii arat cat de eficiente sunt smile.gif dar ... cum dau de voi pe acolo ... cei care sunt din buc. ? ? ? sau invers .. cu prima ocazie cand ajungeti in constanta ... puteti sa ma contactati si va fac o proba cu ele sa vedeti cum e smile.gif
speedbump
vb baieti cu sgm-ul....1 mil amortizorul........cu amortizorul tau....poate sa fie praf
EDIT: postul a fost pus de fapt de B-13-FFA dar nu era atant si nu se logase cu userul lui
marius80_eugen
Daca e praf ce mai face cu el ??? Eu as vrea pe ale mele sa le modific ... dar noi sunt 105 ron/buc pe gaz ... Offf.... greu fara bani ....
george_slz
Merg alea pe gaz de supernova pe spate?
david79
merg, dar nu face prostia... o sa cloncane cand masina e goala de o sa te scoata din sartite. Am avut la dsn si era concert in spate.
george_slz
Ok...ma bucur ca m-ai informat!
george_slz
Ok...ma bucur ca m-ai informat! Ma simt mai destept un pic...
Stefan_B
Au facut nemtii de la TUV niste teste de franare pe masini tiunate. Rezultatele au fost ca cele stock franau mai bine.

Poate stiti... sau poate nu: amortizorul+arcul+masa sectiunii de masina suportate fac obiectul unui calcul de optimizare. Tinta acestui calcul e sa se atinga un sistem acordat - adica atenueaza la max oscilatiile. Daca sarcina nu e transmisa corect de la masina la roata, roata poate sa topaie pe asfalt la frane puternice asa ca distanta de franare se mareste... bine, nu face "top-top-top", e vorba de microoscilatii, dar efectul tot ala e.
marius80_eugen
Decat efectul barca ... tu deja vorbesti de micro-oscilatii ... cand noi vedem ca atunci cand punem frana dam cu burta de pamant ... Daca e mai tare , dar nu "sudat" amortizorul , distanta de franare scade , pentru ca nu mai "vine" greutatea din spate peste fata sa te "arunce" si mai in fata . Stiti ca in momentul franarii se ridica de spate si se lasa de fata ... daca nivelul fata de sol se pastreaza cat mai egal fata-spate , atunci si greutatea este distribuita mai uniform . Singurul inconvenient pe ca-l vad este ca , la amortizoare tari , arcurile nu-si mai fac bine treaba si ar trebui si ele putin intarite , apoi daca intaresti tot incep sa se duca toate bucsele si cauciucurile mult mai repede , pentur ca socurile incep sa fie suportate de ele mai mult decat inainte .
Sunt in cautare de firma de intarit amortizoare , dar 1 mil/buc nu am de gand sa dau deocamdata ( 105 ron e unul nou pe gaz cu 18 luni gar ) si apoi nu am de gand sa stau fara masina ... Eventual sa ma duc , ei dau jos , le prelucreaza si le pun tot atunci ... fara alte amanari ... poate intr-o zi fata , in alta zi spatele ... daca nu am timp in acceasi zi .
anndi
Pe spate din cate stiu eu sunt arcuri ca la nova. Se poate taia linistit din ele. Pe fata merg amortizoare si arcuri de R19.
marius80_eugen
Si pe spate ???
Zippy
Nu va suparati pe mine, dar voi chiar n-aveti ce face cu banii? Mie unu mi se par foarte confortabile suspensiile actuale, deci nu vad unde e problema.Am condus si supernova si la gropi lasa impresia ca se rupe in 2. Daca aveam autobahnurile de la nemti intelegeam, dar asa unde vreti sa ajungeti? Mai ales daca folositi masina zi de zi.

Ma iertati daca aveti impresia ca vreau sa va tai avantul, dar chiar nu inteleg unele "imbunatatiri".
marius80_eugen
Zippy ai dreptate , dar eu de ex cum mai luam pe cineva in masina si intalneam niste gropi sau santuri , sau vroiam sa ma salt peste vre-o bordura imediat auzeam scutul harjaindu-se de denivelari . Iarna nu mai spun si nici la vre-o partida de pescuit . Apoi din punct de vedere al stabilitatii la curbe era barca ... ma arunca pe geam cand trageam la volan sau eram peste pasagerul din dreapta . Acum pot lua cu 50 curbe care inainte nu le luam nici cu 30 ! Nu ca ma arunc ca disperatul ni curbe , dar numai ca sa intelegi ! Cel mai bun exemplu este serpentina din iteriorul pasajului catre Carefour Militari ... inainte mai mult de 20 ma arunca in exterior .. acum o iau cu 40 fara nici o jena . Apoi la plecari de pe loc masina nu se mai intalta de bot in halul ala , iar la franari si mai tine sa-si lase spoilerul pe asfalt .
Daca as fi fost singur mai era ceva , dar cu inca o persoana in masina de vre-o 80 de km era chiar nasol de mers in localitate . Este ceva problema cu gropile , dar rulmentii sunt schimbati ( de la teci ) , setul de bucsi de la bara de torsiune este schimbat si ... altceva nu prea are ce sa se duca . Nu este rigida rau , in timp se mai lasa putin si apoi cand mai sunt cu o persoana in masina se comporta bine .
Acum pe spate inca nu sunt hotarat sa le intaresc si pe astea ... m-as risca sa iau noi ... dar sunt iar prea moi . Eu le-am incercat la mana , asa ca nu ma luati ca sunt rigide ca nu sunt ! ( vb. de Bilstein ) Ideea este ca acum daca o fortez la curbe tinde sa ma fure de spate si nu de fata cum facea inainte , dar trebuie sa schimb si cauciucurile pe spate cu 175/65/14 ( asa cum le am pe fata ) si in rest totul va fi ok .
wwilly
Sa nu deschit topic nou... Am nevoie de amortizoare, toate 4. Am posibilitatea de a aduce de afara (Germania) dar nu stiu exact ce sa cer. Am inteles ca pe fata ar merge cele de R19. Pe spate?... As dorii informatii mai concrete adia ceva de genul R19 model fabricat intre ani 19xx si 19xx (in cazul in care s-au fabricat mai multe modele). Daca am aceste imformatii atunci o sa pot afla preturi de la diferite firme. Multumesc anticipat!
marius80_eugen
Si eu am auzit ca s-ar potrivi de R19 ... pe spate este mult mai usor decat pe fata ... Daca gasesti ceva interesant da si tu nste preturi !
C8V5S
Marius ti-ai facut ceva la amortizoare? Eu am tot cautat sa scap de efectul de barca si pana acum n-am gasit decat Bilstein si Monroe, cat despre koni, am sunat la heba si mi-au spus ca nu se potivesc si nu stiau nici daca se potrivesc cele de R19 mad.gif Ideea e ca n-am gasit nici o solutie ca sa imbunatatesc tinuta de drum si comportamentul intr-un eventual mers mai sportiv. Poate stiti voi ceva ? blink.gif
marius80_eugen
Da , le-am intarit ! Mai multe detalii vb pe PM !
george_slz
Zi-mi si mie ce le-ai facut, si unde, si cat a costat!
dj_sweat
Faza cu optimizarea este pe bune legat de mesajul de la Stefan_B, ma uitam pe discovery ieri sau alaltaieri la testele pentru mustang si au urcat masina pe un stand care zdruncina masina pe un interval de frecvente si aflau daca sunt probleme cu suspensiile, verificau pneurile, amortizoarele si arcurile, pana obtineau un nivel minim de oscilatii pe tot intervalul.
Dacia este o masina de tara, are probleme pe drumurile neasfaltate daca are suspensii intarite.
romanvs
Masina are probleme oricum pe, drumurile neasfaltate cu amortizoare stock.S-a mai discutat,masina e clar de asfalt.Eu am amortizoare pe gaz si sunt multumit de tinuta de drum a masinii,fiind stabila la viteza mare si in curbe.Se poate evita destul de bine cu ea la viteze de 100-120 km /h spre deosebire de Cielo de ex. care se leagana ca barca.
Ar fi interesant daca s-ar potrivi amortizoare de calitate ,de la firme de calitate pt ca ce se gaseste pe la noi(Bilstein,Monroe) lasa de dorit.
Amortizoarele sport garanteaza o tinuta de drum imbunatatita,franare mai buna,inconvenientul fiind confortul.Eu prefer prima varianta in detrimentul celei de a doua.
In general trebuie sa ne orientam pe achizitonarea de piese de schimb de calitate produse afara compatibile cu turismele noastre pt ca ce fac srl-urile de la noi din tara sunt de calitate inferioara.
alinushy
pana la urma a aflat careva ce amortizoare "mai de firma" se potrivesc?
Boris08
Am auzit ca ar exista un "caiciuc"care se pune intre spitele arcului pt al intari.....Stie careva ceva???????
shobo2020
daca vrea cineva adresa atelierului unde se pot intari si scurta amortizoare de orice masina dati un telefon 0720546237
AR-18-MOS
QUOTE(shobo2020 @ 27 Feb 2009, 21:36)
daca vrea cineva adresa atelierului unde se pot intari si scurta amortizoare de orice masina dati un telefon 0720546237
*


Daca vrei sa-ti faci reclama, posteaza la Bursa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.