Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi pierde ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutctn
Am si eu urmatoarea problema: de ceva vreme am observat cand verificam nivelul uleiului pe joja ca era din ce in ce mai scazut (verificam dimineata dupa ce a stat toata noaptea nepornita). Am intrebat si eu prieteni care sunt mai tehnici ca mine si ei vezi doamne' consuma ulei, e motorul dus gata mi l-a distrus GPL-ul. Il intreb pe taica-meu zice sa ma uit pe unde pierde, trebuie sa piarda pe la vreun simering ceva; in conditiile in care la ultimul schimb de ulei imi arata pe joja nivelul la jumate intre minim si maxim iar dupa 1600 km imi arata nivel minim, am fost nevoit sa completez si avand bidon de 1 L in portbagaj, am pus cca 300 ml ulei.
Si ca sa nu va mai povestesc atat, am luat urmatoarele masuri: am urcat-o pe un fel de rampa, impropriu spus oricum puteam sa ma bag sub ea si acolo am vazut ca se prelinge ulei din spatele fuliei de la motor. Eu stiu ca piesa in cauza se cheama simeringul de la palier sau imi cer scuze daca ma aflu intr-o grava eroare. Acum am intrebat iar in stanga si in dreapta daca simeringul acela de la palier se poate schimba prin tragere afara inspre radiator iar parerile sunt impartite care mai de care ca trebuie dat jos motorul ca ala se schimba numai prin interior, nu se trage in afara.
Va rog sa ma ajutati cu problema in cauza: se poate schimba prin scoatere in exterior bineinteles dupa ce se da jos fulia de la motor???? A mai patit cineva? Cum ati procedat?
Va multumesc.
EUROPE_
Dai baia de ulei jos iar după aceea desfaci capacul distribuției și îl schimbi. Cred că va trebui sa dai și radiatorul jos, sau poate poți lucra și fără să dai radiatorul jos. Baftă!
OAP
Simeringul respectiv este de la distributie...ala de la palier este intre motor si CV...Se schimba relativ simplu:
1. dai scutul jos
2. dai cureaua de la ventilator jos
3. desfaci "racul"...surubul ala din capul arborelui care tine fulia pe motor
4. extragi fulia afara
5. cu o surubelnita extragi simeringul vechi
6. pui simeringul nou
7. remontezi totul la loc .....(vezi cu fulia ca are "cheie", o crestatura in care vine o pana asezata pe arbore)

Edit: ca o completare...au patit-o mai toti , nu te speria...
AAlpine1
QUOTE(EUROPE_ @ 12 Feb 2007, 09:38)
Dai baia de ulei jos iar după aceea desfaci capacul distribuției și îl schimbi. Cred că va trebui sa dai și radiatorul jos, sau poate poți lucra și fără să dai radiatorul jos. Baftă!
*


?????????????????????????????????
se da jos fulia si se schimba semeringul

daca nu stiti nu mai scrieti, puneti oamenii degeaba la munca inutila........
DAN_DANIEL
Simeringu de distributie se schimba usor. nu te baga, du-te la un mecanic, iti ia 5 ron si in 2 minute n-are ce face. un simering di ala e niste lei amarati. am fost si eu la mecanic sa il intreb de ce gasesc ulei pe asfalt dimineata cand plec cu ea si a zis ba ca e simeringu de distributie, ba ala de palier ba nu stiu ce garnituri, pana la urma le-am schimbat pe toate in timp si tot curge. de la ce sa fie oameni buni? ma dispera ca la saptamana tre sa torn ulei in ea.. o fi buna pentru motor situatia asta?
OAP
Nu e greu de schimbat dar nici nu simplificati atata....nu e tot timpul floare la ureche..pe langa faptul ca se da cureaua la ventilator jos si trebuie reglata cand o remontezi, mare atentie ca pe arbore e o pana fara de care fulia s-ar roti pe vibrochen, pana care uneori are prostul obicei sa mai sara de acolo si daca o scapi in interior sa vezi bucurie pe urma...

EUROPE_
QUOTE(AAlpine1 @ 13 Feb 2007, 15:58)
?????????????????????????????????
se da jos fulia si se schimba semeringul

daca nu stiti nu mai scrieti, puneti oamenii degeaba la munca inutila........
*


Asta mi-a spus mecanicul cu care am lucrat la motor, eu ma contraziceam cu el, dar el o tinea tot pe a lui ca trebuie sa dau baia jos, de asta am scris asa. Inseamna ca vroia sa ma traga pe sfoara ...
mihai0070
QUOTE(DAN_DANIEL @ 13 Feb 2007, 17:21)
Simeringu de distributie se schimba usor. nu te baga, du-te la un mecanic, iti ia 5 ron si in 2 minute n-are ce face. un simering di ala e niste lei amarati. am fost si eu la mecanic sa il intreb de ce gasesc ulei pe asfalt dimineata cand plec cu ea si a zis ba ca e simeringu de distributie, ba ala de palier ba nu stiu ce garnituri, pana la urma le-am schimbat pe toate in timp si tot curge. de la ce sa fie oameni buni? ma dispera ca la saptamana tre sa torn ulei in ea.. o fi buna pentru motor situatia asta?
*




ia bagate sub masina si vezi pe unde ai urme de ulei ... ca tu sigur ai pierderi mari ... daca ai completat cu ulei .. nu face rau la motor ..depinde cu ce si cat ai completat ... acum a tu schimbi uleiul la saptamana ... sau ii imbogatesti proprietatile la saptamana rau nu face ... (vreifica sonda de bec ...are srostul sobcei sa se sparga si asa am patir si eu ...la saptamana bagam ulei ...)
AAlpine1
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Feb 2007, 20:38)
Asta mi-a spus mecanicul cu care am lucrat la motor, eu ma contraziceam cu el, dar el o tinea tot pe a lui ca trebuie sa dau baia jos, de asta am scris asa. Inseamna ca vroia sa ma traga pe sfoara ...
*



crezi u ca vroia ala sa te traga pe sfoara ?????
EUROPE_
Da, pentru ca la o alta dacie pe care am avut-o, imi curgea pe la semeringul de la distributie si am zis ca vreau sa-l schimb, si mi-a spus ceea ce am scris, asta ma face sa cred ca vroia sa-si bata joc de mine.
Bujor Stefan
Desurubezi racul de pornire, pozitionezi taietura de la fulie in sus ca sa fii sigur ca sta acolo siguranta si nu-ti cade in baia de ulei, masori si tu cu degetul cam ce adancime ai pana la arborele cotit si pui 2 simeringuri - unul impins atat cat sa mai ramana cativa mm liberi pentru urmatorul simering care vine imediat peste.
Ungi cu putin ulei, bagi fulia avand grija la siguranta ei, strangi racul, pui cureaua si gata.
OAP
QUOTE(EUROPE_ @ 14 Feb 2007, 10:19)
Da, pentru ca la o alta dacie pe care am avut-o, imi curgea pe la semeringul de la distributie si am zis ca vreau sa-l schimb, si mi-a spus ceea ce am scris, asta ma face sa cred ca vroia sa-si bata joc de mine.
*


Nu cred ca vroia sa isi bata joc ci doar sa te taxeze suplimentar.... wink.gif
NicuEne
problema mea (sa nu mai deschid alt topic) ....ma roaga un prieten ,posesor de dacia berlina sa intreb pe forum :i-a curs ulei pe la baie ....a dat cu mastic rosu ...a curs ...a dat cu mastic negru ...a curs ,in final dupa ce a dat baia (la service )de 8(opt ) ori jos ,a schimbat baia . Nu a mai pierdut pe acolo dar a inceput sa piarda pe la semeringul de distributie ...l-a schimbat .A inceput sa piarda pe la semeringul de la palier ...l-a schimbat .Rezultatul ? acum curge si pe la distributie si pe la palier .Ce sa-i mai faca la taraba ?
iulian.bisty
ar mai putea fi o uzura la fulia de pe arbore .

iar la palier cred ca nu s-a facut treaba buna la inlocuire ori se mai scurge ulei vechi din carcasa ambreajului.

dar puneo pe o groapa si vezi exact de unde curge cu o lampa
unikat45
nu e o parere de specialist... asa am patit si eu...din lipsa de bani si mai ales de timp am schimbat semeringul de distributie si cel de palier.. baia am lipit-o (asta e termenul cel mai potrivit sper pentru operatiunea asta..) cu silicon victor reinz... rezultatul? nu mai pierde asa mult ulei cel putin nu pe la baie sau semeringuri... dar tot gasesc patat asfaltul..posibil sa piarda si pe la cutie....... dar la mecanic nu mai ma duc pentru problema asta....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.