Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlina de neoprit, de un an merg fara frane, ce sa faaaac??
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Pitzy
De aproape un an cand am skimbat placute, ferodouri, si mai de curand repartitor nu mai am frane decat la 40km/h. M`am obisnuit asa, am fost la mare, la munte, cu inima la 120 bmp. Daca le aerisesc tin bine 2 zile si pe urma iar ca inainte de asta nu le`am mai aerisit demult, in plus mai arunc si banii pe un bidon de likid/saptamana. Dupa ce fac o aerisire likidul in borcan nu scade, pe la roti nu se pierde, dar la 2 zile da aer la greu NUMAI pe spate. Ce sa mai fac, de la ce sa fie ca mooor de nervi! ! ! :evil: :evil: :evil:
Laurentiuu
QUOTE
Daca le aerisesc tin bine 2 zile si pe urma iar ca inainte... pe la roti nu se pierde, dar la 2 zile da aer la greu...


1. Spune-ne sensul (de unde incepi, cu ce continuii si cu ce roata termini) cum faci aerisirea si metoda folosita.

2. Ca sa poti observa pierderea:

curata bine fiecare imbinare; ia o creta alba si freaca bine fiecare imbinare pina se umple cu praful de creta dupa care fa pedale de frina (e bine ca in portbagaj sa pui greutate mare ca sa se deschida limitatorul de frinare); controleaza apoi imbinarile si vezi unde s-a umezit praful de creta. La cilindri rotilor spate nu vei folosi metoda de mai sus ci vei indeparta putin garnitura de praf in partea de jos si vei observa daca e sau nu umeda. Daca din cele scrise mai sus, nu se observa scapari de lichid, inseamna ca defectiunea e in pompa centrala de frina.
Pitzy
1. Adica le aerisesc si pedala sta sus si e tare timp de 1-2 zile. Apoi se lasa aproape la podea si se inmoaie. In mers, dupa 5-6 pedale facute se ridica pe la jumate si pot sa opresc si eu la semafor. Aerisirea o fac incepand cu cea mai indepartata roata de pompa( dr spate) si term cu st fata. Ultima oara aerisesc ai pompa. Metoda folosita e cea clasica stiuta de tot romanu, unu face pedale, unu da drumu la ventile.

2. Nu cred ca mai e nevoie sa dau cu creta pentru ca ce s`ar pierde pe acolo ar disparea din borcan, si acolo e la nivel mereu. Totusi nu pricep pe unde prinde aer, eu cred ca pe la repartitor, pentru ca nu da aer decat pe spate. Dar daca intra aer nu trebuie sa scape lichid?? Si NU scapa deloc......
viulian
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=4466



Exact aceleasi manifestari si la mine, a fost pompa! La 2 zile dupa ce am reparat multe pe la frane, m-am trezit ca nu mai tine deloc pedala.

Schimbat pompa -> de juma de an am frane bune biggrin.gif
driverx
Pitzy,



Problemele sunt: Pompa frana si jeg de lichid naspa romanesc.

1) desfa pompa, verifico daca nu e ovalizata. Daca e, get a new one, daca nu, cumpara garnituri (sa nu te bazezi ca o pompa noua e mai buna, pe mine ma tinut 2 luni una noua)

2) cumpara lichid ca lumea. Eu am pus 2+2 DOT 4 si dintr-o data nu mai am probleme. Doar dimineta nam pedala, da' zilnic face asa......asa ca inainte sa o pornesc...dau 2 sau 3 pedala e dupa aia prinde sus.....rar e cand tre sa repet operatiune in timpul zilei daca stationeaza mai mult.....



:shock:
Pitzy
Pai daca ar fi de la pompa, inseamna ca pompa baga aer nu? Dar cum se face ca baga aer numai pe spate...sau e vorba cu circuitu asta dublu care are 2 pistonase in pompa? Daca prinde doar unul din ele aer tot nu ar avea cum sa bage aer numai pe spate, ca sunt in X. Adica unul e pt fata st+spate dr, iar celalalt pt fata dr +spate st. Deci de unde aer doar pe spate?????

P.S.:-garniturile de la pompa sunt schimbate de max 2 luni, ca a fost ultimul lucru pe care mai aveam sa il skimb :vmad: :vmad: :vmad:
N_E_G_R_U
In mod sigur este de la tzevoiu ala Borla care ti l-ai pus in loc de toba! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
viulian
Pitzy,

QUOTE
garniturile de la pompa sunt schimbate de max 2 luni




La mine au fost simbate cu 2 zile inainte sa ma lase definitiv franele!

Nu stiu cum ajunge aer in spate, dar crede-ma ca simtomele sunt la fel..
driverx
Pitzy,



Da, da, intodeauna pe spate...si eu am simplu circuit....



:shock:
clr
QUOTE
Totusi nu pricep pe unde prinde aer, eu cred ca pe la repartitor, pentru ca nu da aer decat pe spate. Dar daca intra aer nu trebuie sa scape lichid?? Si NU scapa deloc......


La mine repartitorul tragea aer fara sa scape lichid...
driverx
Sau.....lichidu sa faca bule, desi nu stiu care e probabilitatea....deci poti avea sistem perfect etans, dar sa mearga prost...



:shock:
Pitzy
Sa inteleg ca trebuie sa iau o pompa noua. E cam scumpa din cate stiu eu. Credeti ca o pompa de la dezmembrari, una de renault sau ceva care sa se potriveasca e mai avantajoasa decat una noua de dacie?
driverx
Pitzy,



Bah.....ce-am zis? Desfa pompa...daca e buna....schimbi garniturile...PUNCT. Nu arunca banii degeaba..



:shock:
Pitzy
Frate problema e ca nu prea ma pricep io sa imi dau cu parerea daca e buna sau nu. Ca daca stiam imi dadeam seama de cand i`am skimbat garniturile. Stiu si eu ca trebuie ca interiorul cilindrului sa nu aiba santuri si sa nu fie ovalizat. Problema e ca ma uit pa tzeava aia juma de ora si nu prea imi dau seama.....
driverx
Pitzy,



Hehe...pentru a vedea daca e ovalizat trebe scula speciala, sau.....ochi bun biggrin.gif

Duo la mecanic....si daca nenea sare cu schimbatu pompei inainte sa o desfaca, ia corpu pompei si infigel in capu prostului....



:shock:
irinel75
as spune ca e din pompa daca in rest tot circuitul zici ca e bun..are un sistem tip supapa in interior..daca e lichidul nashpa, blocheaza acel sistem..nu am fost atent, ce pompa zici ca ai??
Dyda
De regula limitatorul si cilindri sunt principali vinovati la mai toate daciile purtatoare de asa ceva. De fapt ce se intimpla - in momentul cind se apasa pedala se creeaza presiune cca 80-100 bar. Dupa eliberarea pedalei lichidul revine in pompa si aici este beleaua in momentul cind revine se creaza vcauum ce poate deforma marginile garniturilor de la cilindri receptori sau limitator si in acel moment patrunde aerul - binteles o cantitate fffffff mica dar suficienta ca prin acumulari sa produca deereglari in sistem

Sfatul mea nu umba la pompa ci verifica si inlocuie garniturile de la cilindi receptori roati idem cu limitatorul Si inca ceva ca sa te convingi ca nu este pompa ( daca ai pompa cu dublu circuit ) suspenda circuitul spate prin obturarea cu un dop filetat in lucul conductei si ai sa constati ca pedala este beton fara sa se mai inmoaie
Pitzy
Dyda, asta da idee buna. Macar asa o sa imi dau seama daca este problema pe fata sau pe spate. O sa incerc sa blokez conductele care se duc pe spate. Mersi
RALLYMAN
Pune o pompa cu simplu circuit de aia mica si un repartitor simplu circuit si sa vezi atunci frane (daca ai si servofrana se franeaza masina numai daca lasi piciorul pe pedala cu propria lui greutate..... chestie testata de mine).

O sa spui ca e mai bun dublu circuit ca ... bla bla bla ... dar ce folos sa ai dublu circuit care nu te ajuta cand e in buna stare daramite cand s-o defecta... nici atat ...

Bafta !
viulian
RAR-ul oracaie daca faci asa ceva smile.gif
RALLYMAN
Sant sigur ... dar cand ajungi la Rar ... nu mai ajungi tu ca deja ai vandut cotetzu'... ca acolo mergi numai la schimb de propietar si alte dati mai putin intalnite ... si chiar si acolo merge aia ca "lucrurile unse merg mult mai usor..."
cristidb
Am patzit la fel la Nova. Pe la limitator/repartitor (la nova e o singura piesa) prindea aer in circuitul spate. La 3-4 zile dupa aerisire nu mai aveam frane deloc.
Laurentiuu
QUOTE


1. Aerisirea o fac incepand cu cea mai indepartata roata de pompa( dr spate) si term cu st fata...unu face pedale, unu da drumu la ventile.

2. eu cred ca pe la repartitor, pentru ca nu da aer decat pe spate.


1. Aerisire o faci gresit, atit ca ordinea rotilor cit si ca principiu. Roata cea mai departata de pompa centrala de frina este stinga spate, urmeaza dreapta spate, dreapta fata si ultima este stinga fata. Aerisirea se face punind pe capatul aerisitorului un furtun transparen iar celalalt capat al furtunului se pune intr-un vas cu lichid de frina pt a nu trage aer in timpul aerisirii.

2. Repartitorul este o simpla cruce ce distribuie presiunea din conducta principala spre rotile din stinga si din dreapta. Piesa ce se defrecteaza si pe unde poate trage aer este limitatorul de frinare.
Ghidioneanu
Daca nu te ajuta atatea sfaturi , atunci fa-ti o trapa in podea si franeaza ca Fred Flinstone ! :mrgreen:
Pitzy
Mah nu gasesc nimik sa se potriveasca in gaurile alea de la pompa, in locul la tzevi, ca vreau sa suspund spatele sa vad daca mai prinde aer asa. Aveti voi idee ce se poate infileta acolo fara sa stric filetu din pompa??? :roll: :shock:
Laurentiuu
QUOTE
Aveti voi idee ce se poate infileta acolo fara sa stric filetu din pompa???


Scoate teava, taie o "pastila" de cauciuc, pune-o in interior si infileteaza teava la locul ei. Astfel vei optura traseul spre spate.
Pitzy
Ideea ta e buna, mersi mult. Vad ca ai renuntat si la caterinca. O sa incerc asa cum ai zis tu si sper sa nu fuga cauciucul in tzevi...

:up:
Laurentiuu
QUOTE
Vad ca ai renuntat si la caterinca.


:!: :!: :!: Fa-ma sa inteleg.
Pitzy
Mi`ai zis pe alt topic: "Poate masina ta merge si singura, fara motor. Asta n-ai incercat?"
calin.c
nu suspena.daca ai regla bine ferodourile si tot asa face schimba cilindri receptor si nu o sa mai ai probleme
Pitzy
Zi`mi si mie te rog cum se regleaza ferodourile ca sincer habar n`am. Dar stiu ca sunt autoreglabile, mai e nevoie sa le reglez eu? Ce ar putea sa aiba cilindrii pe spate? Crezi ca pe acolo prinde aer?
Laurentiuu
QUOTE
\"Poate masina ta merge si singura, fara motor. Asta n-ai incercat?\"


Mai, de gluma nu stii ?? Pai, la cite scoti de pe masina si ea tot merge, m-am gindit sa te intreb si daca fara motor functioneaza fara probleme. smile.gif
Laurentiuu
QUOTE
Zi`mi si mie te rog cum se regleaza ferodourile ca sincer habar n`am. Dar stiu ca sunt autoreglabile...Crezi ca pe acolo prinde aer?


Din cremaliera dintata (partea de jos), reglezi (muti sectorul dintat superior fata de cel inferior) in asa fel incit tamburul sa se poata monta usor. Dupa ce se va actiona frina de la pedala sau levierul frinei de mina, acesta se va autoregla.



Indeparteaza putin garniturile de protectie de la cilindri in partea de jos si daca este umed, inlocuieste garniturile de presiune din cilindri.
Pitzy
In seara asta am mai incercat o aerisire. Pe la roata st-spate a dat aer non stop, si am bagat aproape 1 litru de likid numai la roata asta. Am pus un furtunas pe ventil ca sa nu pierd atata likd. Nu inteleg cum poate sa bage atata aer. Practic nu am aerisit nimic pt ca s`a plictisit tovarasu de la volan sa mai faca pedale.....si acum am frane chiar mai proaste ca inainte. Inca ceva ...pedala nu se duce la fund cand fac aerisirea decat daca tin eu cu mana apasat pe limitator. E normal? Maine plec la mare, daca nu mai postez inseamna ca..... sad.gif
driverx
Pitzy,



Eu nu inteleg cum bagi tu 1L in toata instalatia....



So...change si repartitor si cilindri pe spate. Astia, cand pistonul de la pompa se retrage, creaza vid si unul din astea (repartitor, cilindru) trage aer la greu. So...change them.



Si 2 la mana, meri la cineva care are rabdare si le face in ordinea corecta.....



:shock:
Pitzy
Pai....fii atent... unul statea cu bidonul in mana si completa likid in borcan, unul facea pedale si febra musculara si eu eram pe sub masina la roata st-spate, cu o mana impingeam in repartitor si cu alta dadeam drumul la likid. Si uite asa....asteptam sa iasa curat, fara aer...si s`a terminat bidonu de 1 litru si aer tot mai venea :shock: :shock: :shock: :shock:
driverx
Pitzy,



Eu cred ca is atent, si daca am inteles bine ce ai facut, aia numa' aerisire nu e. Du-te la un mecanic. Is proaste piesele de la sistemul de franare, si eu am avut probleme, dar ce e mult, e mult. Ce faci tu e bataie de joc fata de masina si fata de ceilalti participanti la trafic.



:shock:
driverx
Deci pe bune meri la mecanic, uite ce patitam eu.



Am schimbat cilindru stanga spate. Dupa nici 2 luni ramaneam fara frane. Merg la alt mecanic. Ce constata: un sabot pus invers (si pe aceasta cale urez toate cele "bune" vechiului meu mecanic) si cilindrul NOU dadea semne de moarte. Rugineste partea din interior a cilindrului si acolo e loc de tras aer / scapat lichid. A luat ala frumos un smirghel si a frecat baiatu ceva. Tre sa iti spun ca de atunci am scapat de probleme majore la sistemul de franare. Ma mai lasau garniturile de la pompa la 2-3 luni, dar de cand am bagat 2+2 DOT 4 in ea, am scapat si de beleaua asta. Eu am aruncat destui bani cu sistemul de franere, nu repeta greseala. Ia frumos totul la puricat (nu tu, mecanicu) si pune garnituri noi si pune lichid ca lumea in ea (nu romanesc, orice ar fi). Vei avea frane acceptabile dupa miscarea asta...



:shock:
calin.c
daca o curatat cu jmirghel cilindrul sint curios cit o sa tina
raig
io cred ca ar trebui sa tina ca ala inchide pe o garnitura si acolo conteaza mai putin diametrul exact al cilindrului si mai mult sa fie suprafata cat mai curata si fara asperitati, banuiesc ca a folosit tipu un smirghel f fin sa nu lase zgarieturi
calin.c
daca curata pistonasu nu era bai dar asa...
Laurentiuu
QUOTE
... unul statea cu bidonul in mana si completa likid in borcan...si s`a terminat bidonu de 1 litru si aer tot mai venea


Poate punea lichid in vasul de expansiune smile.gif .

Acum serios vorbind, mergi la un mecanic bun si fa o revizie a intregii instalatii. Te joci cu frina, te joci cu viata ta si a altor nevinovati. In toata instalatia intra 300 ml de lichid de frina.
Pitzy
Uraaaaaa, am reusit sa ma intorc de la mareeeee!!! biggrin.gif

Aveti dreptate ce spuneti voi cu franele. Astept o zi insorita si deasemeni ziua de salariu si o sa iau totul la mana de la pompa pana la saboti...

Sper sa rezolv ceva. Ma gandesc la o combinatie , si anume sa scot limitatorul ala basit, sau repartitorul cum ii zice... si sa il sudez la autogen sa stea mereu deskis, sa scot piesele din el si sa stea asa acolo pe post de T-eu. O sa se uzeze repede sabotii?

Cat de repede ar putea sa se uzeze? Daca as stii ca nu o sa mai am probleme i`as skimba de 2 ori pe an.
Ov
fara repartitor, daca pui frana intr-o curba, s-ar putea sa te trezesti invartindu-te :roll:
driverx
Pitzy,



Am tot vrut sa iti dau credit, dar nu stiu de ce, imi pari doar un alt romanas vesel, care sia pus praguri false, acuma a avansat la mecanica, dar habar nu are ce se intampla pe acolo. Serios omule, daca nu tii la viata noastra, macar respecto pe a noastra, ceilalti participanti la trafic



Citeste de 100 ori ce a scris Ov cu mentiunea ca in loc de "s-ar putea sa te" ai putea citi "o sa te"



Repet a n-a oara pe acest thread. Du-te la un mecanic, ca habar nu ai, iar o sa termini un litru de lichid degeaba. Sistemul de franare la masina nu ii o perfuzie care tot inghite, ci e un sistem inchis cu o capacitate limitata. Tot fara frane vei ramane. Urmeaza pasii mei descrisi in alt post, sau....lasa-te de masina.



:shock"
driverx
raig,



Indeed. unul foarte fin si frecat mult si cu rabdare. Oricum, atunci mi-am pus si saboti noi, si acuma garniturile calca intrun cu totul alt loc in cilindru. Chiar nu am mai avut probleme de atunci. Pana la reparatia asta doar cilindri plangaciosi am avut, ca erau noi sau vechi...



:shock:
Pitzy
Driverx, nu o sa ma duc niciodata la mecanic, tocmai pt ca am fost demult si am plecat de la el cu roata stransa de mana, iar altul cand batea in bascula a mai dat putin si in aripa sa scuture vopseaua. Cunosc foarte bine Dacia si o repar singur de cand am luat`o. Am sckimbat la ea singur cam tot ce se poate skimba, inafara de piese din motor, unde pana acum nu a fost nevoie sa umblu. Cu franele am insa o problema si nu pot sa ii dau de cap. Am intrat pe forumul asta tocmai pt asta....
driverx
Pitzy,



Sincer, nu stiu ce crezi despre tine, cat de bun te crezi, dar 1 L de lichid nu iti trebuie nici de faci spalatura la instalatie. Asta zice mult despre ce stii tu. Am vazut prea multi "specialisti" ca tine. Nu te supara.



...sincer, is curios cum arata masina aia....



:shock:
george_d
Pitzy, daca blochezi repartitorul pe deschis iti va bloca mai intai rotile din spate si distanta de franare se va mari considerabil plus ca va fugi de spate rau de tot. Daca nu reusesti sa o faci tu mai bine du-te la mecanic bun, recomandat de cineva. Nu te zgarci la bani pentru piese si mecanic pt ca daca nu ai frane...... :inger:
Laurentiuu
QUOTE
Pitzy, daca blochezi repartitorul pe deschis iti va bloca mai intai rotile din spate...


MARE gresala faci...........in exprimare. Daca blocheza repartitorul, nu mai are frina de nici un fel pe spate. Repartitorul, repartizeaza presiunile pe rotile singa si dreapta spate. Limitatorul, limiteaza presiune de frinare pe puntea spate in functie de incarcarea masinii. Daca elimina LIMITATORUL pateste ceea ce ai spus tu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.