ionut_val
13 Feb 2007, 15:21
Caz: dupa ce se incalzeste(desi nu este o regula), la o oprire banala, sa zicem la semafor, dupa ce se opreste o scot din viteza, dupa care desi nu e panta sau altceva, se aude un uruit(parca din cutie) si masina(Dacia1310/1999) se smuceste si se duce inainte cam 5cm, dupa care mai sta putin si iar o apuca si tot asa. La apasarea pedalei de ambreiaj tendinta asta dispare(normal zic eu).
Rugaminte: daca stie cineva ceva despre problema asta si poate sa ma lumineze si pe mine ce are si ce anume trebuie schimbat(reglat), ii multumesc anticipat.
C a t a l i n
13 Feb 2007, 15:32
Ambreiajul unde îți "prinde"? Unde cuplează? Bănuiesc că în partea de jos a cursei pedalei. Trebuie reglat să țină la jumătate.
ionut_val
13 Feb 2007, 15:36
Ambreiajul este reglat sa tina putin sub jumatatea cursei pedalei.
AAlpine1
13 Feb 2007, 15:36
QUOTE(ionut_val @ 13 Feb 2007, 15:21)
Caz: dupa ce se incalzeste(desi nu este o regula), la o oprire banala, sa zicem la semafor, dupa ce se opreste o scot din viteza, dupa care desi nu e panta sau altceva, se aude un uruit(parca din cutie) si masina(Dacia1310/1999) se smuceste si se duce inainte cam 5cm, dupa care mai sta putin si iar o apuca si tot asa. La apasarea pedalei de ambreiaj tendinta asta dispare(normal zic eu).
Rugaminte: daca stie cineva ceva despre problema asta si poate sa ma lumineze si pe mine ce are si ce anume trebuie schimbat(reglat), ii multumesc anticipat.
sau dus niste saibe distantiere din c.v sau antretoazele (nu mai stiu cum le zice corect)
nu mai merge cu masina risti sa strici pinioanele si grupu........
AAlpine1
13 Feb 2007, 15:37
QUOTE(Catalin Marinarul @ 13 Feb 2007, 15:32)
Ambreiajul unde îți "prinde"? Unde cuplează? Bănuiesc că în partea de jos a cursei pedalei. Trebuie reglat să țină la jumătate.
daca masina sta pe loc scoasa din viteza ce legatura are ambreiajul ?
C a t a l i n
13 Feb 2007, 15:39
Ai dreptate, m-am grăbit
AAlpine1
13 Feb 2007, 15:43
trebuie data jos c.v., desfacuta, schimbat saibele (15.000 buc si sunt 3 parca) si sa te mai uiti la pinioane daca mai au dinti .
pana rezolvi problema mergi numai cu piciorul pe ambreiaj (adica cand stationezi) iar in timpul mersului sa nu faci socuri chiar daca pinioanele sunt cuplate daca nu mai exista saibele e posibil sa aibe joc sa ramana pinioanele fara dinti......
mihai0070
13 Feb 2007, 16:08
Cum sa ramana fara dinti .........
mie la a 5 a mi-au spus ca sunt uzate ... dar dintii erau intacti ... se vedeau asa frumos inclinati si fermi ... dar tot fluiera ... cand un pinion este uzat are dintii mancati ....
mihai24
13 Feb 2007, 17:21
N-am inteles nimic!
Si totusi e uzat pinionul chiar daca nu se vede?
L-ai schimbat,ai scapat de huruaiala?
AAlpine1
13 Feb 2007, 18:07
QUOTE(mihai0070 @ 13 Feb 2007, 16:08)
Cum sa ramana fara dinti .........
mie la a 5 a mi-au spus ca sunt uzate ... dar dintii erau intacti ... se vedeau asa frumos inclinati si fermi ... dar tot fluiera ... cand un pinion este uzat are dintii mancati ....
iarasi incepem ? vrei sa iti pun poze cu pinioane care nu mai au dinti ?
un pinion poate sa aibe uzura unde calca sincronul, la dinti sau joc la interior.....
Cine se iubeste se tachineaza
Am patit si eu asta vara,desi era la punctu mort, masina zvagnea inainte putin si a fost din cutie o saiba canelata(nu stiu denumirea tehnica)sparta intre pinioanele vit. 1 si 2
mihai0070
14 Feb 2007, 08:04
QUOTE(AAlpine1 @ 13 Feb 2007, 19:07)
iarasi incepem ? vrei sa iti pun poze cu pinioane care nu mai au dinti ?
un pinion poate sa aibe uzura unde calca sincronul, la dinti sau joc la interior.....
ideea era referitor la problema mea de la viteza a 5 a care nu mai intra deloc ... (sincron dus) pinioanele aratau perfect sau cel putin nu se vedea nimic pe ele tip urme de uzura ... desi mie imi fluiera ... posibil sa fie din cauza sincronului nou (SH) pe care l-am pus .... masina merge ok cu a 5 a dar fluiera enervant ... ma gandeam ca poate scap doar cu un sincron ..dar de data asta nou
QUOTE(SiloS @ 13 Feb 2007, 20:53)
Cine se iubeste se tachineaza
SiloS vrei sa intri in club
AAlpine1
14 Feb 2007, 09:17
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 08:04)
ideea era referitor la problema mea de la viteza a 5 a care nu mai intra deloc ... (sincron dus) pinioanele aratau perfect sau cel putin nu se vedea nimic pe ele tip urme de uzura ... desi mie imi fluiera ...
posibil sa fie din cauza sincronului nou (SH) pe care l-am pus .... masina merge ok cu a 5 a dar fluiera enervant ... ma gandeam ca poate scap doar cu un sincron ..dar de data asta nou
SiloS vrei sa intri in club
daca umbli cu piese SH cam asta se intampla......
pinion nou de a 5, sincron nou si verifica si grupul (posibil sa fie dus)
mihai0070
14 Feb 2007, 09:20
AAlpine1
14 Feb 2007, 10:09
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 09:20)
ba mai vazut ca scriu mai mult pe forum si acum incepi cu intrebari ?
e vorba de cuplu si turatie....... adica de fortele la care e solicitat grupul si pinionul
eu ti-am zis in cazul in care schimbi pinionul si sincronul cu unele noi si tot fluiera atunci grupul e de vina ........
mihai0070
14 Feb 2007, 10:16
Scuza-ma AAlpine1 dar asta chiar nu am inteles din postul tau "daca umbli cu piese SH cam asta se intampla......
pinion nou de a 5, sincron nou si verifica si grupul (posibil sa fie dus)"
AAlpine1
14 Feb 2007, 10:22
stiu ca sunt la munca si ma grabesc sa scriu .............
de aceea am raspuns mai departe.....
diaconuliviu
14 Feb 2007, 11:43
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 08:04)
[...] pinioanele aratau perfect sau cel putin nu se vedea nimic pe ele tip urme de uzura ... desi mie imi fluiera ...
[...]
Tu cum ai vrea sa arate un pinion uzat? Cu dintii stirbi, urme de pitting si alte semne vizibile? Uzura poate fi si uniforma, dantura sa "arate bine" dar sa provoace interferenta, zgomote. Ceea ce e posibil sa se intimple la tine.
AAlpine vorbea de ce se poate intimpla la cutia altcuiva in cazul ruperii unei antretoaze.
mihai0070
14 Feb 2007, 11:57
Offtopic ... cuvantul "antretoaze" nu l-am gasit in dex ce inseamna mai exact macar sa nu mor prost ....
AAlpine1
14 Feb 2007, 12:30
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 11:57)
Offtopic ... cuvantul "antretoaze" nu l-am gasit in
dex ce inseamna mai exact macar sa nu mor prost ....
in dex se gasesc si cuvinte din auto ??? intreb ca sa nu mor prost !
diaconuliviu
15 Feb 2007, 08:06
http://dexonline.ro/search.php?cuv=antretoaza4 rezultate
ANTRETOÁZĂ, antretoaze, s.f. 1. Fiecare dintre grinzile transversale care leagă grinzile principale ale unui pod.
2. Bară care servește la legarea a două piese dintr-un mecanism și la menținerea lor fixă la oarecare distanță. 3. Piesă metalică, cilindrică, goală în interior, folosită pentru consolidarea pereților unui cazan cu abur. – Din fr. entretoise.
antretoáză s. f. (sil. -toa-), g.-d. art. antretoázei; pl. antretoáze
ANTRETOÁZ//Ă ~e f. Legătură între grinzile transversale ale unei construcții, care face mai rigid ansamblul construcției. /<fr. entretoise
ANTRETOÁZĂ s.f. Piesă de lemn, de fier etc. așezată între alte piese pentru a le lega sau a le susține. [Pl. -ze. / < fr. entretoise].
ionut_val
15 Feb 2007, 15:18
Desi problema era ca o masina pleaca singura si de ce anume se intimpla treaba asta, s-a ajuns sa se discute de faptul ca o cutie nu intra in viteza a cincea, grup conic, semantica cuvintelor, antretoaze etc.
Problema s-a rezolvat in service cu schimbatul sincronului vit.1/2 si a unei rondele canelate.
Ca sa inchei, multumesc celor ce m-au ajutat precum si celor ce au vrut sa ma ajute.
AAlpine1
15 Feb 2007, 15:53
rondea canelata = antretoaza ?
diaconuliviu
16 Feb 2007, 09:00
Sa zicem si asa "in extenso".
Antretoaza in descrierea cutiei am intilnit doar ca cutia cu 4 trepte, unde "antretoaza" era numit doar acel distantier de la arborele primar care se afla intre capacul cutiei si rulmentul conic.
Acele saibe canelate erau denumite "saibe" sau "distantier"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.