Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mesterire masina la service.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DAN_DANIEL
Salutare. Am o dacie Break din '98 si trebuie sa ii fac urmatoarele
La cutia de viteze: schimbat pinion a 2-a, furca, si ce o mai trebui pe acolo, oricum trebuie data cutia jos + ulei de cutie
La motor: imi nenoroceste mereu bujia 1(aia dinspre parbriz), am inteles ca tre schimbate niste garnituri pe acolo.
Daca tot da cutia jos, schimb si discu de ambreiaj, cablu, soare ca am cam distrus ambreiaju prin Bucuresti cu forje in a 1-a si apoi direct a 3-a si pe serpentine prin Sinaia, cand am urcat la cota 1400, pe zapada , fara lanturi, cu 4 insi in masina prin procedeul mai sus amintit.
Imi trage dreapta, vreau sa imi fac unghiu de fuga si echilibrarea la roti.
Placute de frana pe fata si ferodourile din spate trebuiesc si ele schimbate si daca tot le schimba sa imi faca si o aerisire.
Aripa stanga fata e indoita din cauza unei vite proaste cu un logan care a binevoit sa dea cu spatele in benzinarie si m-a cam infundat, are si putina rugina, dar numai putina sus, cred ca se poate rezolva de catre tinichigiu, am auzit ca aripile astea de pe piata nu cad la linie+ e hayonu un pic infundat, se poate rezolva si asta cu ajutorul catorva ciocane, o mana de chit, etc+ are putina rugina la praguri, dar e rugina cauzata de juliri, se rezolva cu smirghel si chit.. problema e cu vopseaua, e gri sobolan, costa mult? unde ma pot duce sa imi faca o vopsea identica cu cea a caroseriei, sa nu se vada tiganie???

Intrebarea mea este: cam cat m-ar costa toate minunile astea? piese + manopera.
MULTUMESC
DAN_DANIEL
Am uitat sa specific faptul ca imi lasa ulei pe asfalt, completez o data la 2 saptamani (300-400km) cam 300 de ml. De fiecare data au zis baietii la service ca e alta si alta garnitura, le-am schimbat pe toate si lafel face. Am inceput sa ma resemnez cu ideea.Dar daca tot ma duc la service ii schimb si filtru de ulei si uleiul ca am mai bine de 5000 de km cu ele. As schimba si filtru de aer, ca are si el vr-o 5000 si ceva km.
Iulik_21
Eu zic cam 500-600 RON
DAN_DANIEL
Alte sume? va reamintesc ca piesele ce trebuiesc inlocuite vreau sa fie de origine...
argon
QUOTE(Iulik_21 @ 13 Feb 2007, 18:09)
Eu zic cam 500-600 RON
*




Cred ca glumesti, minim 200 de ron este numai manopera sa desfaca cutia, plus piesele si restul enumerate treci lejer de 1000 ron, eu zic vreo 1500 in mare, sa nu iasa de mantuiala. Cel mai bine vezi la fata locului.
DAN_DANIEL
Pai la el in Constanta, e lumea mai buna, se merge pe prietenie si cumetrie. preturile sunt mult mai mici
argon
Depinde ce-i cu bujia aia de o nenoroceste, eu zic ca-i de la segmenti, trebuie desfacut motorul, alta manopera, alta distractie, depinde ce gaseste inauntru..depinde si la ce service mergi, la negru sau legal, la negru iesi mai ieftin, dar nu ai garantie nici la piese nici la manopera...riscul tau.
DAN_DANIEL
Ma gandeam sa ma duc la vr-un nea sorine din asta, dar, dupa cum ziceai si tu, nu am nici o garantie. m-am mai dus la un "mecanic", de mi-a desfacut cutia in spatele blocului de mi-a schiimbat pinionu de a 5-a, dar a tinut numa 3 zile.. Mai bine ma apuc si studiez manuale de dacie si in 3 ani prind experienta si o repar eu tongue.gif
Iulik_21
Dar de ce nu te apuci si faci tu o parte din reparatii? Macar schimbul de ulei si filtrul de aer! Si mie imi curge ulei pe la buson, dar nu mult! I-am pus si garnituri si degeaba!
$$ilvviu
Eu cu rabla mea am invatat mecanica de nevoie. Sfatul meu ar fi sa studiezi fenomenul si sa te apuci singur de treaba. La service cred ca dai 1000 lei manopera daca e sa desfaca si motorul.
Totul e sa ai un canal in care sa poti lucra.
mihai0070
Daca zici ca este o bujie poate scapi doar cu un reglaj de tacheti si fise noi ... scoate fum in spate ... albastru ... ca sa te gandesti la segmentate ... sau poate bujia e de vine schimb-o ...
Dreamer
Pe la 1500 RON ... daca te pricepi, franele poti sa le faci singur, sa mai reduci din costuri.
Twister
Tre sigur segmenti sau chiar set motor (sper sa fie prima varianta spre binele buzunarului tau) daca iti ancraseaza bujia si mai si pierzi ulei pe la semering-uri.
Poti sa schimbi zilnic semering-urile, daca motorul iti scapa compresie, in carter se creeaza presiune care se evacueaza parte prin epurator, parte pe la semering-uri, bastonase baie ulei, pe unde poate. Se insinueaza chiar si pe langa axul delcou-ului si ai sa observi o pelicula fina de ulei pe contactele platinate.
Fa motorul, cea mai sanatoasa masura.
DAN_DANIEL
mersi de sfaturi. schimbatu filtrului de aer costa 4 ron, schimbu de ulei e si ala 10 ron.. placutele, 10 ron (manopera). Ma gandeam ca decat sa ii las lu nea mecanicu spaga 20 ron sau asa ceva, mai bine ii dau sa imi schimbe si astea, nu?
ydaniel
pe putin 1200.e 50 lei ora de manopera.mai bine le faci cu un nea gigi.
DAN_DANIEL
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 09:25)
Daca zici ca este o bujie poate scapi doar cu un reglaj de tacheti si fise noi ... scoate fum in spate ... albastru ... ca sa te gandesti la segmentate ... sau poate bujia e de vine schimb-o ...
*



Nu scoate tati nici un fum albastru sau alb. fisele sunt noi...ma gandesc ca or fi si saraciile astea de bujii ordinare...
ydaniel
o fi ghidu de la supape,segmentii.
DAN_DANIEL
lmaine o duc la doctor huh.gif .. o sa va anunt ce si cum dupa ce termina operatia. sa imi tineti pumnii. (a se observa ca nu am scris "tine-ti") cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.