Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu berlina prin Europa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Gheorghedracu
Am facut o mica excursie prin Europa recent cu masina tatalui meu (Berlina, 2003, 28000km cind am luat-o). Si iata ce s-a intimplat:

Chiar inainte sa plec am gasit un furtun crapat in doua locuri, e un furtun subtirel, de ventilare a capacului chiulasei cred, cu o jonctiune in "T" vulcanizata, intra in baza carburatorului, in capacul chiulasei, si in racordul gros de cauciuc de la filtrul de aer, deasupra carburatorului parca.

Intrerupatorul stergatorului de parbriz s-a stricat imediat ce am ajuns in Italia si a inceput sa ploua. Am ramas doar cu viteza a doua a stergatorului. L-am desfacut din disperare si n-am reusit sa vad ce are, totul parea in regula, numai ca blestematul nu voia sa mearga.

Un pic mai tirziu, in Germania, am gasit cureaua alterantorului slabita rau (nu stiu cum a mers pompa de apa, masina nu s-a incalzit, deci a mers ea cumva). Am intins cureaua, am strins surubul de fixare, s-a ras filetul surubului, piulita nu mai putea fi scoasa, n-am avut cu ce sa demontez, am tras de surubul de intindere cit am putut, am mers asa, prin Olanda am gasit surubul de intindere rupt, cureaua slaba iarasi, surubul de fixare slabit bineinteles, caci nu se putea stringe iar o a doua piulita nu incape pe capat. Si surubul cu pricina e si M7 care e greu de gasit. Am scos un M6 nici nu mai stiu de la ce altceva si l-am strins pe sina de intindere a curelei, sub surubul de fixare, astfel incit sa nu-i mai permita acestuia sa mai coboare, slabind cureaua. A stat asa pina in tara, unde am ajuns dupa inca 3000 de km. Surubul de fixare cu capul gaurit prin care trece surubul de intindere bineinteles ca nu exista de cumparat nicaieri, Dacia nu il mai produce. Marele mester la care a mers tata nu s-a complicat el cu subtilitati, a mai pus o piulita pe surubul respectiv si a strins-o. Asa cum am spus mai sus, piulita nu incape de fapt, a prins probabil in vreo doua ture de filet, si va distruge filetul la urmatoarea intindere a curelei sau cind ii vine ei chef, ca bineinteles ca nu s-a gindit nimeni sa foloseasca loctite macar. Dar bineinteles ca mesterul doarme linistit ca doar n-o sa ramina el pe drum la dracu cu carti!

Tot in Olanda, toba finala s-a hotarit sa-si caute o viata mai buna pe autostrada spre Amsterdam. Teava era ruginita groaznic am observat la o examinare mai atenta. Masina a inceput sa urle bineinteles ca un bivol ranit de moarte, de m-a intrebat vamesul la intrarea in tara cam o luna mai tirziu, ce motor are masina? Ce motor sa aiba, unul prost, i-am raspuns.

Atunci a aparaut o noua problema, si anume, masina a inceput sa nu-si mai tina relantiul. Se mai intimplase de citeva ori prin Koln parca sa observ ca motorul parca vrea sa moara, dar m-am gindit ca cine stie, vreun gunoi in benzina, ma rog cum speram cu totii ca masina n-are nimic. Problema s-a agravat insa, masina facea ca un leu turbat, si pornea din ce in ce mai greu. Pe la Sibiu, pe drumul de intoarcere, am crezut ca iau trenul. S-a dovedit ca servomecanismul care actioneaza clapeta la mersul la relanti se stricase (Bosch, ma asteptam la calitate mai buna).

Am observat si alte probleme cu masina. Nu tine directia bine, volanul nu revine la pozitia neutra singur, orice corectie a directiei la viteze mai mari (peste 100km/h) dar si la viteze moderate, induce o flendurire a masinii pe directia de mers de parca ar avea tractiunea pe spate si ar merge pe gheata. Acelasi lucru se intimpla pe drumuri denivelate (vezi Brasov-Deva). Suspensia e foarte proasta, intra in rezonanta cu denivelarile regulate ale soselelor (in special in Austria mi s-a intimplat sa observ asta, caci am avut o sectiune mai lunga de autostrada de beton neasfaltata) si te oboseste sa te tii cu disperare de volan zece ore. Geometria suspensiei mi se pare de vina, probabil unghiul de caster e prost, nu stiu daca Dacia a modificat suspensia pe care o aveau masinile vechi, caci stabilitatea pe directie si controlul volanului sunt de-a dreptul sinucigase. Nu stiu cine a permis vinzarea masinilor astora pe piata, dar ar trebui pus sub acuzare numai pentru vraistea din suspensie si directie daca pentru altceva nu. Si ma compar cu masina veche a tatalui meu, Dacie 1300 standard promotie 1974, care n-are (nici acum) nici una din aceste probleme.

Usile se inchid atit de prost incit ploua in masina. Odata inchise refuza sa se mai deschida. Am gasit si zapada inauntru la Predeal unde am ajuns cind a fost prima ninsoare mare, cind au inchis drumul intre Posada parca si Brasov. In Amsterdam am gasit apa in masina, dupa o ploaie marunta, care a durat cu tot cu intreruperi vreo trei zile. De altfel de cum incerci sa deschizi usa, se observa ca "cade" in balamale, parca ar fi cu trei numere mai mici buloanele. Si masina e relativ noua, asa cum am spus. Usa deschisa poate fi ridicata cu mina vertical vreo cinci milimetri.

Butonul lampilor de ceata din spate a ramas la un moment dat in bord, n-a mai vrut sa iasa inapoi. L-am lasat acolo.

Controlul ventilatiei e o bascalie. Vara ai o singura varianta: cald de te sufoci. Iarna, ai doua: cald de te sufoci (daca pornesti incalzirea) sau frig de ingheti. Punctul de trecere e imposibil de gasit si de fapt cred ca se schimba aleator dupa fabrica de tuns oua. Oricum, parbrizul se abureste instantaneu cind vrei sa mergi undeva si nu ai incotro, ori deschizi geamul si mergi asa, ori dai caldura si ventilatorul la maxim. Sau rogi pe cineva sa te tracteze.

Si toate astea s-au intimplat dupa ce am facut un service masinii de la bara la bara, i-am luat patru cauciucuri noi de iarna, echilibrate, etc, etc. Ma intreb pina unde ajungeam daca nu o bagam in service. Au gasit inca de atunci o bieleta de directie cu joc, treaba pe care o banuiam, caci masina tragea dreapta un pic.

Concluzia mea este ca daca aveti o asemenea masina, responsabilitatea dumneavoastra civica e sa va inregistrati ca posesor de arma si sa o tineti sub cheie. Cine stie la ce neilegalitati se dedau aceste creaturi cind nu tinem ochii pe ele.
argon
Am impresia ca tatal tau ti-a pregatit o rabla...plus un ghinion chior.
Oricum spune-le la toti ca nu s-a luat nimeni ca ai 3 prezoane, ca aici e tara barfelor biggrin.gif
mihai0070
Interesant postul tau ... la cat de adormit sunt era sa il ciresc de doua ori tongue.gif (stii tu dece) eu cred ca tu esti un mare ghinionist ...si imi pare rau sa aud asta . sunt de acord cu tine ca berlinele nou sunt mai proaste decate cele din promotia '1975 pana in 1989 ... unde unde eu consider ca dacia se facea cu simt de raspundere ...

Bine zis argon ... faza cu prezoanele ... si ori cum berlina are prezoane ... sau are niste piulite care se prind pe suruburi ... si in 2003 dacia mai fabrica berlina cu 3 prezoane ...?????????
argon
pana in 2004...care'i dezavantajul? ai vazut sa se rupa? ai mai putin de lucru la schimbatul rotii.
mihai0070
Exact ..+ ca se ghideaza roata faorte bine cand o pui pe acele suruburi ...biggrin.gif la cele cu prezoane stai sa te chinui sa nimeresti gaura ... (cei neinsurati abia se descurca ... radmasa.gif )
EUROPE_
Ghinion, ce pot as zic, bine ca nu s-a defectat altceva...
vyper
si eu cred ca ai avut putin ghinion...problema se mai pune si cum ai avut grija de masina pe parcursul drumului...ca daca te-ai vazut pe autobahn si tzio fi zis hai sa vad ce poate si i-oi fi dat pana pe la 150.... icon_mrgreen.gif oricum felicitari pentru curaju tau!
Gheorghedracu
Trebuie sa recunosc un lucru bun totusi care tradeaza inca rasa buna din care se trage masina. Motorul e cel mai fiabil lucru din ea, caci asa e, am ajuns pe la vreo 150, fortat de imprejurari (trafic, idioti care vor sa te dai la o parte neaparat cind vrea muschii lor, samd), dar am incercat sa nu o imping peste 140km/h. Cel mai mult am rulat pe la 130, unde desi e zgomotos (mai ales cu usile cum v-am spus, desi de la 90km/h in sus, nu mai e mare diferenta de zgomot) e relativ lejer. Consumul la 100km/h sta sub 8l/100km multumita injectiei, peste asta, sare la 10. Am consumat si un litru de ulei in primii 3000km sau cam asa ceva pina am ajuns la Amsterdam (ruta a fost Bucuresti-Viena-Roma-Amsterdam).
O particularitate neasteptata este ca motorul (de fapt injectia) e foarte inflexibila, daca schimbi viteza la viteza nepotrivita, nu trage, pur si simplu, ceea ce e foarte surprinzator pentru injectie. Te-ai astepta de la un carburator sa faca chestii de genul asta, dar toate masinile mele carburate trag la orice viteza. de exceptie, Honda nevesti-mii (Civic ED 1988, dublu carb) poate demara de pe loc si intr-a cincea! Si nu ca treapta a cincea ar fi scurta, caci la 170km/h are cam 4500ture/minut.

Nu cred ca cineva mi-a vrut raul ci cred ca taica-meu e cam ghinionist, caci a luat masina cum am spus cu 25000km la bord si veche de doar trei ani. Si a mai si dat 3000euro pe ea. La un moment dat l-am intrebat mai in gluma, mai in serios daca l-ar deranja daca "pierd" masina p-acolo, caci gasisem un Golf II frumos in Viena si voia doar 750de euro (negociabil!) pe el. Daciei ii facusem asigurare totala, ne-ar fi despagubit cam 2000euro in caz de furt. Acum trei ani cind am venit prima oara am cumparat un alt Golf II dar diesel (din '92) care mi-a lasat o impresie de nesters. Si p-ala chiar l-am alergat de i-au mers fulgii. Si avea deja mai mult de 230000km la bord. Am folosit-o si pe aia trei luni si am abandonat-o in Romania cind am plecat, nu's ce s-o fi ales de ea.
Twister
Mie motorul mi se pare cel mai prost reper al Daciei. Nu te lua dupa viteza, poti prinde 150km/h si cu setul varza, insa fiabilitatea motorului e de-a dreptul rusinoasa.
La motorul se putea folosi piese din materiale mai bune si nu crestea cu mult pretul final al autoturismului. Nu a existat interes, oricum masina se vindea, Dacia inca este cocolosita de stat si protejata de masuri care tin in puf fabrica de la Pitesti si golesc buzunarul clientului.
argon
Da' ce are motorul? e foarte bun, nu am avut nici o problema cu el...normal ca daca ii pui ulei prost ca romanu' nu te tine wink.gif
mihai0070
Pentru informarea ta ... dacia nova ... cu carburator de 1.6 sau 1.4 (modificat) pleaca de pe loc in ori ce viteza .. chiar si a 5 a ... dar iti cam bati joc de ambreaj ... chiar eu am testat asta ... NOVA GT carburator de 1.4 model standard berlina ...
Twister
QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 11:18)
Da' ce are motorul? e foarte bun, nu am avut nici o problema cu el...normal ca daca ii pui ulei prost ca romanu' nu te tine wink.gif
*



Stiu zeci de masini care au avut numai Castrol GTX3, apoi Magnatec, si tot borasc compresie intr-o veselie. Poate ai avut tu bafta cu masina, dar esti un caz rarisim.
Parerea mea strict personala e ca motorul cu tije si ax cu came in bloc ar trebui interzis ca e un afront la adresa tehnologiei sec XXI. Cum naibii sa faci zeci de tije si parghii care fiecare induc jocuri, cand e atat de simplu sa montezi axa cu came direct in chiulasa.
argon
QUOTE(Gheorghedracu @ 14 Feb 2007, 04:27)
Am facut o mica excursie prin Europa recent cu masina tatalui meu (Berlina, 2003, 28000km cind am luat-o). Si iata ce s-a intimplat:

Chiar inainte sa plec am gasit un furtun crapat in doua locuri, e un furtun subtirel, de ventilare a capacului chiulasei cred, cu o jonctiune in "T" vulcanizata, intra in baza carburatorului, in capacul chiulasei, si in racordul gros de cauciuc de la filtrul de aer, deasupra carburatorului parca.

*




esti sigur? unsure.gif

QUOTE(Twister @ 14 Feb 2007, 11:23)
Stiu zeci de masini care au avut numai Castrol GTX3, apoi Magnatec, si tot borasc compresie intr-o veselie. Poate ai avut tu bafta cu masina, dar esti un caz rarisim.
Parerea mea strict personala e ca motorul cu tije si ax cu came in bloc ar trebui interzis ca e un afront la adresa tehnologiei sec XXI. Cum naibii sa faci zeci de tije si parghii care fiecare induc jocuri, cand e atat de simplu sa montezi axa cu came direct in chiulasa.
*



nu stiu ce masini ai vazut tu, dar probabil umblate 10 ani pe ulei de Peco, si in al zecelea ceas bagat Castrol...in cazul asta poti sa te speli cu Castrolu' pe cap.
Daca ii pui ulei bun schimbat la timp si nu mergi ca descreieratul cu ea, tine minim 150 000 km, fara sa scape nici o compresie, si sa pape ulei.

Pun pariu ca o ambalezi iarna la pornire si o ti numai in sprituri, sa nu-ti moara...daca vrei sa te tina motorul nu faci romanisme d'astea...de obicei asa fac toti, si pe urma se mira de ce le scapa compresie la 50 000 km.
amc
Eu nu te cred ca ai mers prin toate tarile insirate de tine!
argon
Teoretic nu il retinea nimic..practic...asteptam niste poze icon_mrgreen.gif
AAlpine1
dar ce te-a facut sa pleci cu berlina din tara ? (de curiozitate)
eu zic ca ai scapat bine ; puteai sa ramai fara frane, sa se rupa o planetara, ambreiaj........dar colac peste pupaza te-a adus inapoi in tara ? ti-ai facut treaba ?
nu stiu de ce unii au impresia ca dacia berlina este o masina de la care sa ai pretentii, totusi pretul de noua la care o cumparai era undeva pe la pretul unei masina sh veche de peste 10-15 ani........ si masinile tot nu se puteau compara intre ele.....
dacia berlina este o masina cu care sa iti faci treaba zi de zi si de la care in nici un caz sa ai pretentia sa zici ca e masina sau sa ai pretentii de la ea de orice fel. (parerea mea) (pt cei care nu ma stiu am dacie berlina).....
argon
QUOTE
dar ce te-a facut sa pleci cu berlina din tara ?


Ce-i face pe altii sa treaca Atalnticul cu canoe, sau sa zboare cu balonul in jurul lumii, sau sa ajunga la Vladivostok cu berlina...motive sunt...
Twister
QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 11:26)
esti sigur? unsure.gif
nu stiu ce masini ai vazut tu, dar probabil umblate 10 ani pe ulei de Peco, si in al zecelea ceas bagat Castrol...in cazul asta poti sa te speli cu Castrolu' pe cap.
Daca ii pui ulei bun schimbat la timp si nu mergi ca descreieratul cu ea, tine minim 150 000 km, fara sa scape nici o compresie, si sa pape ulei.

Pun pariu ca o ambalezi iarna la pornire si o ti numai in sprituri, sa nu-ti moara...daca vrei sa te tina motorul nu faci romanisme d'astea...de obicei asa fac toti, si pe urma se mira de ce le scapa compresie la 50 000 km.
*



Nu mai pune atat pariu ca nu s-au cumulat la tine toate cunostintele despre Dacia. Stiu caracteristicile uleiurilor, a sitemului de ungere, si prin urmare nu o turez la rece. Mi-am facut totul singur la masina, inclusiv motor, cutie, am permis din '95, nu ma confunda cu baietii care emit idei "din ce am vazut la mecanicul meu".
Nu neg ca motorul poate duce si 150.000 fara sa scape compresie, insa doar in cazuri rare si daca mergi batraneste. Cand am sa vad Dacie la 150.000, fara interventii la motor, care nu scapa compresie si nu bate am sa iti dau dreptate. Si m-as bucura sa fie asa ca m-am saturat de jeg si maini belite in motor.
Eu stiu ca tu sustii ca nu ti s-a stricat nimic pe masina de cand a iesit pe portile uzinei, dar eu nu cred asa ceva. Daca e cum spui tu sa ne intalnim la 150.000km fara piese schimbate si fac cinste cu vin sa-ti sanctificam masina. tongue.gif
argon
QUOTE(Twister @ 14 Feb 2007, 12:10)
Cand am sa vad Dacie la 150.000, fara interventii la motor, care nu scapa compresie si nu bate am sa iti dau dreptate.
*




144 000 km iti ajung? esti invitatul meu cand vor muschii tai.
mihai0070
Sunt de acord cu Argon biggrin.gif berlina 1310 '85 300.000 km la bord cu un singur set schimbat ... merge de rupe ... si tu te invit la o demonstratie dar de luna viitoare cand imi aduce tata masina ...
argon
hai sa terminam cu offtopicul, domnul Gheorghedracu din Australia, tare ne-am bucura daca ai pune niste poze din calatoriile tale rolleyes.gif
AAlpine1
QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 12:06)
Ce-i face pe altii sa treaca Atalnticul cu canoe, sau sa zboare cu balonul in jurul lumii, sau sa ajunga la Vladivostok cu berlina...motive sunt...
*


din plictiseala sau din motive de aventurier ?
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Twister
QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 12:25)
Sunt de acord cu Argon  biggrin.gif berlina 1310  '85  300.000 km la bord  cu un singur set schimbat ... merge de rupe ... si tu te invit la o demonstratie dar de luna viitoare cand imi aduce tata masina ...
*




Probabail schimbat la 270.000km, dupa ani de zile de consum ulei si batai. Acum , la 30.000 normal ca se numeste ca motorul are 300k si e OK. radmasa.gif
vyper
sincer sa fiu si mie mi se pare cam mult 150.000 cu o berlina cu un singur set...am vazut cu motoru original la 100.000 da sincer cred ca masina aia nu a sarit de 3.000 si nu a fost fortata deloc...in rest io mai am o vorba...masina e sa iti faci treaba cu ea nu sa fii sluga ei mereu!
os
Domnule,

eu am mers 135kkm cu o berlina cu motorul de 1397. Pe la motor am inlocuit asa: radiator (neetans); parca si pompa de apa cu aceeasi ocazie. Kit de ambreiaj.

In rest nimic, motorul mergea bine. Nu am "protejat" masina in nici un fel, dar nici nu am facut "liniute" cu ea - cu alte cuvinte am folosit masina pur si simplu: intretinere la termen si (in afara de ce am pomenit mai sus) atit.

Partea frumoasa abia acum urmeaza: am vindut masina, care a mai mers cu motorul ei inca 8 ani pina la reparatie (cum o fi fost motorul cind a fost reparat, nu stiu). Anyway: experienta mea arata ca e posibil.

ag02cws
Masina mea a mers cu ulei romanesc, pe care tata uita sa-l mai schimbe. A segmentat motorul la 91.000 de km. Problema a fost ca segmentii de uzina nu s-au potrivit pe pistoane pt ca erau prea grosi. Cei de la service au zis ca n-au mai vazut asa ceva. S-au potrivit niste segmenti polonezi, care abia au fost pusi ca sa nu crape. Am mai mers cu ei pana la 115.000, cand am schimbat setul.

In concluzie, eu cred ca daca ii pui ulei ca lumea si il schimbi la timp, ajungi cu motorul pana la 150.000.
Gheorghedracu
Am plecat cu ea pentru ca mi-am spus ca n-are motive sa nu mearga. Am mai mers cu o dacie acum 25 de ani pina la Paris si inapoi de doua ori, si pentru prima oara am vazut 140km/h in masina tatalui meu atunci, in Germania pe autostrada. Cu patru persoane in ea, si cutie cu patru trepte. Cind am vazut-o p-asta noua m-am cam ingrijorat, motiv pentru care am bagat-o in service cum am spus, sa i se faca tot. Se vede treaba ca specialistilor le-a scapat ceva, desi era o reprezentanta serioasa a fabricii, bariera Bucov (drumul Ploiesti-Buzau), oameni foarte profesionisti, dar greseala mea a fost ca l-am luat pe tata cu mine care a inceput sa le explice oamenilor ca e coleg cu patronul si alte faze d-astea, ca sa iasa mai ieftin, samd. Cind am schimbat cauciucurile (el n-avea doua la fel si toate erau resapate) nu l-am mai luat cu mine.

Ce sa zic, Argon, nu mai stiu exact, dar ceea ce stiu este ca furtunul este un "T" din care doua capete mai groase si unul mai subtire, vulcanizat la mijlocul celuilalt. Acela subtire merge in baza carburatorului. Astea sunt faptele sigure. Celelate doua capete, am zis si eu cum mi-aduc aminte. Daca vad o poza il identific imediat.

Uleiul l-am schimbat inainte de a pleca si inca o data pe drum, dimpreuna cu filtrul de ulei ambele dati. S-a uitat la mine omul ala in Neuchatel ca la martieni verzi cind i-am cerut filtru de ulei de Renault 12, dar l-a adus in 24 de ore de la comanda. Ulterior mi-a povestit de patronul magazinului care fusese pilot de curse in tinerete pe un Alpine A110. Simpatic batrinelu. Uleiul folosit a fost Elf sintetic nu stiu cum, 15w40 parca sau cam asa ceva, acelasi pe care mi l-a recomandat si il foloseste tata. Facut in Austria parca, sau Germania. Se gasea peste tot in Romania, caci am plecat cu el de-acasa.

Pentru cei care nu ma cred, ce sa le spun, n-au decit. De fapt pot sa va spun unde sa va duceti sa gasiti toba de esapament in Olanda ca dovada ca masina a fost acolo. A, si inca un detaliu hazliu. In Amsterdam mi-am dat seama ca platind parcarea sau amenda e acelasi lucru cu conditia sa te prinda cam dupa trei zile de parcare frauduloasa si am incercat sa vedem daca ne iese. Ne-a iesit in sensul ca dupa trei zile ne-am trezit cu o clampa pe roata si biletel in geamul soferului care zicea in trei limbi de circulatie internationala nu plecati cu masina ca aveti o clampa pe roata si o sa va stricati masina. Grijulii, olandezii. Haios era ca la rubrica din biletul amenzii unde inspectorul de parcare trebuia sa treaca marca masinii era scris foarte clar "ONBEKEND" ceea ce seamana cu unbekannt in germana si dupa cita germana stiu eu asta inseamna necunoscut. S-a prapadit de ris fi-meu ca ne-am adus aminte de bancul cu bolidul necunoscut care "gonea nebuneste pe urmele unui mercedes si claxona sa i se faca loc" (un trabant ramas in pana e tractat de un mertan spune bancul si soferul trabantului, speriat de viteza il claxoneaza pe alalalt sa mearga mai incet, in New York sau asa ceva, si asta ar fi scris ziarele a doua zi dupa ce-au intrat in panica cetatenii). Care va sa zica noi umblam creanga pin ioropa cu masina onbekend. Se si potrivea iar dac-ar fi auzit-o cum face fara toba... Ar merita sa ii facem titlu de glorie din asta.

Dar la un moment dat m-am saturat, si la o luna dupa ce plecasem din tara, din nou in Viena, am inchiriat un Megane 1.7dci cu care am fost la Paris prin Bruxelles si inapoi in Viena din nou prin Elvetia si pasul Arlberg. Alta viata. Alta poveste. Dacia deja nu mai avea toba, trebuia sa stau cu piciorul in acceleratie la stopuri, era un cosmar. Abia am ajuns acasa, cum va spusei cu Viena-Ploiesti intr-o singura zi, la trei dimineata pe 25 decembrie.

Si pot sa va spun, n-as da la o parte ocazia sa mai merg o data cu dacia, dar cred ca as prefera sa fie vara. Si ca amintire a timpurilor bune, m-am dus la tara unde zace si se face Roscata pulbere fina, si i-am salvat volanul si capul schimbatorului de viteze. Le am cu mine, aicea, si vor fi puse pe masina din semnatura mea in memoria unei masini mari, care ne-a servit cu credinta 35 de ani. Putine lucruri din viata mea mai supravietuiesc de atuncea.

In peregrinarea mea am intilnit o amica din Germania care e maniaca cu masinile si locuieste in acelasi satuc linga Kaiserslautern unde isi duce veacul Walter Rohrl. am avut ocazia sa vad acolo la o reuniune a masinilor de epoca a lor printre altele un R12Gordini care mi-a furat ratiunea, frumos ca un bibelou. Nu e exclus sa fie al meu intr-un viitor oarecare.

Despre poze ce sa zic, am mai incercat sa pun poze cu alte ocazii, si nu prea mi-a iesit. Mai incercam. Am impresia ca trebuie sa fie puse undeva pe internet ca sa poata fi incluse intr-un post, si al mele sunt in calculatorul lui fi-meu deocamdata. pozele mele sunt diapozitive (chiar pe film), si asta deja e o filozofie intreaga sa le scanezi. Daca cineva are vreo sugestie insa despre pozele digitale, va rog sa nu va sfiiti.
amc
Eu tot nu te cred!
mihai0070
Esti Toma necredinciosul ... ce are daca a mers cu berlina prin europa ... la urma urmei daca mergi linistit si calm ... este ca si cum ai merge in tara ..diferenta ...este calitatea drumului ... si bine inteles cat mergi cu ea ... dar sa stii ca un drum de 1000 sau 1200 km il poate face ori ce masina ... mai mult nu poti merge pe zi cu ea ca ...nu ai cum ... cat conduci ... 12 mers fara oprire cu 100 la ora ...
ydaniel
super;) daca pun eu poze cu ce masina am fost prin europa si cu remorca;golf 2 diesel.dacia E parfum:))
argon
QUOTE(amc @ 14 Feb 2007, 15:14)
Eu tot nu te cred!
*




Dar ca locuieste in Australia , de unde si posteaza pe forum il crezi? eu da...
adostar
Dovezi d-le..dovezi ! Baga poze sau daca nu lasa-ne ! biggrin.gif
amc
Argon poti sa-mi zici si mie de unde postez eu?
Gheorghedracu
Cred ca aici nu e locul sa dovedim unii altora lucruri fara relevanta. Chiar daca sunt sau nu in Australia, ce importanta are? Domnii care au grija de forum pot la urma urmei sa gaseasca adresa de IP a oricarui computer de la care se posteaza daca chiar vor. Eu in locul lor nu mi-as pierde vremea. Pe de alta parte forumul este un loc unde nu vad ce sens are falsul. In fond suntem toti anonimi. Spre exemplu eu nu cred ca pe Argon chiar il cheama argon, dar nu vad de ce i-ar pasa cuiva de asta, samd. Daca ajungem sa suspectam tot ce se spune din principiu, am pierdut libertatea fundamentala a unui forum, si nu vad ce cautam p-aicea. Altcineva cere poze, desi nu vad nici asta cum ar demonstra ceva daca suspiciune e principiul de baza, in fond sunt poze girla pe internet care pot fi copiate si aduse aici. Iar data de pe poze (ale mele chiar n-au data) poate fi falsificata oricum.

Si oricum toata discutia e alaturea cu drumul. Aicea am vrut sa arat ca se poate merge cu Dacia pe unde vrei, dar exista niste riscuri si e bine sa fii pregatit daca vrei sa ti le asumi. Si apropo de unn comentariu de mai sus, de acord, realizarea motoarelor cu piese de calitate probabil ca nu ar fi cerut cheltuieli mai mari din partea firmei, si calitatea produsului ar fi crescut, dar sa nu uitam, Dacia cred ca a vrut sa realizeze un produs care sa le imbunatateasca cash-flow pe termen scurt, nu cred ca a fost o strategie pe termen lung, dovada ca exista deja piese care nu sa mai fabrica dupa patru ani de la fabricarea masinii si probabil vreo trei (nu stiu cind s-a produs ultima Berlina) de la ultima masina produsa. In situatia asta este ca si cum ai inlocui becurile arse intr-o casa care urmeaza sa fie vinduta saptamina viitoare: nu costa mult, dar ce rost are? Valoarea casei nu creste cu banii cheltuiti, iar daca e vreo problema, las' sa-si bata capul noul propietar! Aceasta atitudine a fabricii e mai degraba dezamagitoare (desi asa cum am spus, probabil justificabila dpdv economic cind lichiditatile sunt mici) decit faptul ca calitatea e slaba. In fond daca nu asiguri un serviciu de calitate (reparatii, piese) post garantie, risti sa pierzi pe termen lung. In ziua de azi, cind cumperi o masina nu cumperi doar masina, ci si piesele de schimb de care vei avea nevoie in viitor ca sa o intretii, si serviciul de reparatii, si garantia ca vei putea revinde masina la un pret rezonabil, astfel incit sa merite sa o cumperi, sa o folosesti si cind tragi linia si aduni cifrele sa poti spune cit te-a costat masina sa o ai in folosire pe kilometru rulat. Sistemul de leasing foarte popular in RO in momentul de fata impinge lucrurile irevocabil pe panta asta. Si nu e rau, caci daca masinile se dau in leasing, atunci producatorul stie ca trebuie sa faca masina sa mearga fara probleme pe o perioada cel putin egala cu termenul de leasing, altminteri nici o firma nu va dori sa ofere in leasing o masina care stie ca va costa mult sa fie reparata sau nu va putea fi reparata cu usurinta. Astea sunt cheltuieli pe care nimeni nu si le doreste, si firmele de leasing au mai multa putere decit un consumator pe cont propriu. Aceste firme vor prefera deci sa spuna, pai masina asta n-are garantie decit un an, dup-aia cine o repara daca cade? Mai bine o iau p-aia care are garantie cinci ani si dupa cinci ani oricum expira termenul de leasing, nu mai e treaba mea. Dacia trebuie sa se gindeasca serios la problemele astea daca vrea un loc serios pe piata.

Ca sa nu mai spun ca in ziua de azi motoarele sunt considerate de la sine inteles ca trebuie sa fie bune, si realitatea e ca 99% din motoarele de pe piata sunt bune. Nici nu se poate pune problema sa te indoiesti ca un motor te duce peste 200000km. Daca tu ca constructor nu poti sa oferi asa ceva, mai bine te apuci de facut gogosi sau covrigi! Diferentele de pret vin de la dotari, mici detalii, tot felul de factori subiectivi, reclama, etc. Tin minte ca cineva spunea aicea ca la lansarea unei masini noi (aici in Aus) s-au cheltuit nu stiu cite sute de milioane de dolari, o cifra care insemna ca 10% din pretul masinii acoperea cheltuielile de publicitate! Si asta nu era ceva neobisnuit. Pentru mine, om din lumea a treia, a fost un soc, dar asa functioneaza industria de automobile, si trebuie sa recunoastem cum spunea cineva, daca comparam calitatea masinilor cu alte produse de pe piata, ne dam seama ca la masini competitia e intr-adevar pe viata si pe moarte. (Imaginati-va ca masina s-ar defecta la fel de frecvent ca sistemul de operare Windows; pai ar trebui sa oprim si sa rebootam masina din ora in ora!)

Ca o concluzie fie chiar si provizorie, masina mi-a lasat impresia unei masini facute din piesele ramase pe linia de asamblare de la alte masini. Nu ca motorul ar fi nemaipomenit in comparatie cu alte motoare, dar in comparatie cu sa zicem aspectul bordului masinii, butoanele de control, functionalitatea sau aspectul interiorului, sau chiar calitatea tablariei, pai motorul e parfum!
Twister
Subscriu la parerea antevorbitorului meu, cu o mica exceptie, motorul mi se pare la nivelul masinii.
argon
Depinde de masina, foarte multa lume se plange cum ca unele serii de berline de dupa 2000 sunt dezastruoase. Sunt si ani buni..ca la vin, de exemplu la a mea din 1996 nu am avut nici o problema din cele enumerate, nu are pic de rugina niciunde, si sunt multumit. Asta e o problema la Dacia, nu au fost consecventi la calitate..cand le venea lor cred ca faceau masini in bataie de joc.
ydaniel
am un vecin are o dacie cu 255.000km cu motorul neumblat in el.bine nu cred ca a depasit 90km/h cu eA>
FLP
a mea are 97 de mii si nu papa ulei ... deci se poate sa fie si dacii bune ... care sa nu te lase la greu ..
ydaniel
si cu cat mergea ex proprietaru?20 in rampa si 40 in panta.bine nici tu nu esti departe;)))
alecsz99
Cred ca ai avut foarte mult ghinion. Eu am 50.000 km cu o berlina din 2003, plecari frecvente in afara (rute destul de lungi pentru tara noastra de genul Bucuresti - Botosani) si nu am avut probleme majore.
Problema cu furtunul cu jonctiune in forma de "T" de care spui tu e intalnita des. Din cauza temperaturilor la care este expus cauciucul furtunul cedeaza. La mine au fost mici fisuri la 40.000 km.
Faptul ca nu tine bine directia este o problema grava dar cauza cu siguranta nu este modul de fabricatie ci mai mult ca sigur cauza e alta - joc in directie, roti dezechilibrate, uzura pivoti, bascula, bielete, bucse, etc. Aici sa nu injuri (numai) fabrica ci si responsabilii pentru starea drumurilor. Sa spui ca "stabilitatea pe directie si controlul volanului sunt de-a dreptul sinucigase" este o mare exagerare.
Plus ca zici ca inainte ai facut o revizie...au remediat tot ce avea joc/dereglaje in sistemul de directie? Tare imi vine greu sa cred...
Apa in masina...alta problema veche la dacia...trebuie sa te stresezi tu, proprietarul, sa o rezolvi...aici sunt total de acord cu tine...FOARTE FOARTE JENANT!
Despre problemele la inchiderea usilor, mie nu mi s-au intamplat niciodata. La fel si cu ventilatie...in afara de lipsa A/C vara nu pot sa ma plang (si totusi berlina nu e singura masina din lumea asta fara A/C!). Iarna dezaburirea este ireprosabilia atat pentru parbriz cat si pentru luneta...daca stii sa le folosesti. Cat despre caldura excesiva sau din contra deloc iar trebuie sa te contrazic. Se poate regla o temperatura acceptabila in masina iarna fara efort.
Problemele la calculatorul injectiei de care vorbesti tu iar imi sunt straine. Fara probleme in 50.000 km si nu s-a intamplat nicioadata sa nu porneasca LA PRIMA CHEIE (totdeauna astept stingerea martorului de injectie de pe bord).
Butonul lampilor de ceata...am auzit de probleme de astea...totusi, destul de usor de remediat.
Toba pierduta pe o autostrada in Olanda...iar revin la faimoasa revizie dinaintea plecarii. Tu zici ca era asa de ruginita incat pur si simplu s-a desprins total si uite asa a ramas ea, toba romaneasca, pe asflat olandez. La revizia aia nu au observat nimic? Intai apare o crapatura, se aud zgomote generate de scaparea de gaze, etc...Imposibil sa nu dea nici un semn si pur si simplu sa cada! Totusi, tabla din care e fabricata toba e slada. Dar asta nu inseamna ca te lasa asa, de-odata, fara nici un fel de simptome anterioare (care sa iti dea suficient timp pentru o remediere fara batai de cap).
Cureaua de la alternator slabita...clar poate fi o problema mai ales daca ai ghinionul pe care l-ai avut tu!
Cat despre cei care tot zic ca nu te cred ca ai facut drumul asta eu zic asa - un drumul de asta e 100% posibil de facut cu o Dacia Berlina. De ce nu ar fi? Cine crede ca in afara se circula numai cu >180 km/h se inseala amarnic. In Germania or fi numai limuzine de ultima generatie? Toate masinile lor vechi sa fi ajuns in Romania? Sa aiba tot germanul sange de pilot F1?
"Concluzia mea este ca daca aveti o asemenea masina, responsabilitatea dumneavoastra civica e sa va inregistrati ca posesor de arma si sa o tineti sub cheie. Cine stie la ce neilegalitati se dedau aceste creaturi cind nu tinem ochii pe ele." - parerea ta.
Concluziile mele ar fi urmatoarele:
1. ai avut ghinion in calatoria asta (ghinion ce poate aparea in cazul oricarei calatorii, doamne fereste sa fii in avion!).
2. in lipsa de bani (necesari pentru achizitionarea unui Bentley) si berlina e masina. Si merge ca oricare alta, tinand cont de raportul calitate/pret.
Sau cumva ati uitat cu totii cum e sa mergi cu tramvaiul???

P.S. Interesant era sa dai si cateva detalii despre calatoria in sine, ruta alea, tari vizitare, km parcursi, etc. Asa poate nu mai ziceau altii de aici ca nu te cred ca ai fi facut drumul asta...
Gheorghedracu
Ruta a fost Bucuresti-Viena-Padova-Roma-Zurich-Neuchatel-Kaiserslautern-Amsterdam-Viena. Am abandonat Dacia acolo, am inchiriat un Megane si am plecat mai departe ; Viena-Bruxelles-Paris-Besancon-Neuchatel-Viena. Am recuperat Dacia, Viena-Bucuresti.

Asa cum am spus, masina a trecut printr-o revizie generala din bara in bara. Cauciucuri noi noute, echilibrate, etc. directia raparata si aliniata, in service-ul Dacia autorizat al uzinei, sucursala Ploiesti, bariera Bucov. Daca atit au reparat, probabil ca mai mult nu se poate cere. Cred ca problemele au rezultat din doua surse: inspectie tehnica rasolita, calitate proasta a masinii, care s-a vazut in momentul in care am pornit la drum lung cu viteze relativ mari, solicitatre la care masina nu face fata cu usurinta, evident. Imi pare rau sa constat, dar este jenant. Pina si un Cielo (marca pe care din principiu o consider la nivelul inferior al calitatii, si nu numai eu) n-ar fi avut probleme. Ca sa nu mai vorbesc de alte masini modeste si chiar mai mici decit Dacia (Opel Corsa bunaoara, sau cine stie ce alte cutiute d-astea pe roti). toate ca toata dar e inacceptabil sa deschizi usa si ea sa cada in balamale. Sau sa o inchizi si sa nu se mai poata deschide.

Iata si niste poze de chichi, ne-a intrecut un 2CV in Italia, noi aveam 130km/h. Dar asta nu e de mirare. Ne-a intrecut un Smart Fortwo care cred ca avea peste 150km/h, pentru ca am incercat sa ma tin dupa el, dar m-am lasat pagubas la 140-145km/h. Se ducea prea tare pentru sanatatea mea mintala. Am vazut acest frumos Golf2 4x4, superba masina, in Germania. A treia poza e pentru necredinciosii care pot incerca sa ghiceasca ce-i aia.

Imi pare rau n-a incaput a treia.
Gheorghedracu
Iata aici
mariushi
Sunt curios la vama...ceva probleme : "unde mergi tu cu masina asta?" sau "asta ce masina mai e?" ...pura curiozitate
argon
Nu te intreaba nimic la vama pentru ca vamesii stiu foarte bine, doar nu crezi ca e prima Dacie pe care o vad in meseria lor? blink.gif , chestia cu "ce masina e asta" pateam si eu din partea a diversi cetateni, dar numai dupa Austria, ca pana acolo stiau ca au mai vazut. In Germania si Danemarca am patit diverse faze ca se uitau ca la urs biggrin.gif
Gheorghedracu
Ba da, m-a intrebat un vames cind reintram in tara si a a uzit zgomotul infiorator al motorului, ce motor e ala? Ce sa-i spun? I-am spus ca e un motor prost. Cred ca isi imagina ca cine stie ce motor modificat am eu acolo.

Am mai intilnit pe cineva care m-a salutat in Roma, si m-a felicitat ca am ajuns pina acolo cu dacia. M-au luat dupa numere bineinteles.

La un punct de plata pe autostrada m-am dus la ghiseul gresit (unde bariera se deschidea automat daca aveai un soi de permis citit electronic de scanerele lor) si fara sa stiu ce trebuie sa se intimple am apasta pe un buton mare si rosu unde scria ca pot primi asistenta (de la un operator, banuiesc). Bineinteles ca nu s-a intimplat nimic si ma uitam aiurit in jurul meu cind apare un camion mare pe linia alaturata din care soferul striga "sefu' da-napoi si du-te pe la alea cu incasatoare ca aia nu se deschide daca n-ai cartela". Avea numar romanesc bineinteles, parca de Baia Mare (MM). El avea bineinteles cartela.
In rest nu, nici o intrebare. Mi-a fost frica doar cind am intrat in Elvetia ca ma da afara cu rablamentu ala jegos, zgomotos si neidentificat. dar nici n-au ridicat sprincenele. Cred ca pasportul australian la o persoana cu masina evident din Romania era o surpriza mult mai mare pentru ei. Dar de fapt nu prea-i intereseaza. Si de altfel toata cultura occidentala e asa, nu te-ntreaba nimeni nimica, nu-i intereseaza. Cel putin atita cit nu incalci legea. S-au mai uitat prin portbagaj dar fara un interes special.

Cu Megane-ul a fost interesant ca m-au oprit francezii dupa ce am trecut dinspre Bruxelles, mergind spre Paris. Eram deja in Franta de vreo 20 de minute, si mi-am dat seama ca eram singura masina cu numar de alta tara decit Belgia, Franta sau Olanda (masina era inregistrata in Austria). I-am dat omului pasaportul si ceva s-a derutat in mintea lui caci m-a intrebat de doua ori de unde vin, caci desi citise in pasaport Australia, masina avea pe ea A de la Austria! Cred ca voia sa se asigure ca nu a interpretat gresit inmatricularea masinii. Austria-Australia, Austria-Australia, Aus....pina la urma minte lui a iesit din fibrilatie si mi-a cerut sa deschid portbagajul pe care cind l-a vazut intesat pina la refuz cu corcoate, cred ca s-a intrebat daca o sa mai pot sa-l inchid la loc. S-a inchis cu oarece efort ca eram deja obisnuit, dormisem o noapte in Germania si stiam cum sa-l fentez.

Si trebuie sa spun, n-am cuvinte indestule sa laud masina aia (Megane). Era absolut nou-nouta. Cred ca abia venise de la Paris din fabrica in Viena unde a fost norocul ei ca cineva a luat-o si a readus-o pe meleagurile natale. Mergea linistita, nici o soapta de zgomot inauntru, motiv pentru care am ajuns la 190km/h fara sa imi dau seama. M-am speriat un pic dupa care am zis, pai daca merge, de ce nu? Nu stiu daca am batut vreun record dar nu m-a depasit nimeni de la Viena la Paris. N-am mai vazut asa masina manierata si prietenoasa. Nici un fel de ezitare, nici un fel de semn de confuzie, nimic. Inghitea kilometri intr-o liniste si cu un calm de pasare de noapte care isi ucide prada inainte sa-i dea ocazia sa scoata un chitait. Cind a fost lansat modelul mi s-a parut cam aiurea luneta aia curbata si fundul ala bombat. Nu imi mai pasa acuma. O masina care merga ca aia poate sa arate oricum, n-are nici o importanta, nu ma intereseaza daca arata ca o jumate de om calare pe-o lumate de iepure schiop. V-o recomand din toata inima. Daca va permiteti, luati-o. Nu veti regreta nici o secunda. Motor 1,7 diesel, mi se pare ca scria pe ea dci, sau cam asa ceva. Consum infim, bineinteles. Un singur lucru m-a deranjat. Pedalele de acceleratie si frina sunt prea apropite pentru picioarele mele late (aveam si niste pantofi latareti) si mai agatam marginea frinei cind reveneam pe acceleratie dupa ce mai schimbam vitezele sau cine stie ce. Tunelul transmisiei este exact in dreapta si pantoful meu nu incapea fara sa agate frina un pic, cit un fir de par, dar clar. Poate pedala de frina poate fi mutata un milimetru-doi mai in stinga?

ydaniel
eu daca as avea $ si maine dimineata as pleca cu dacia;)
Twister
QUOTE(ydaniel @ 28 Feb 2007, 19:48)
eu daca as avea $ si maine dimineata as pleca cu dacia;)
*



Iti place aventura radmasa.gif
nh1980ro
Tata are o berlina din 2000 si acum masina are 38.000 km. Si s-a trezit ca ii dispare apa din borcanul de antigel. Bineinteles ca apa se ducea in motor (Ulei de motor Helix sau Aral). Garnitura de chiulasa si camasile duse. In rest am schimbat la ea un cap de bara pe dreapta si suspensiile (suspensiile mai mult de chichi, ca si astea noi sunt la fel).
Pana in 2000 avea o berlina din 89 care a depasit 100k, motorul nu prea a avut nimic (in afara de carburator infundat, etc), in schimb am schimbat bucse si pivoti la ea de am innebunit. Ambele masini au fost conduse off-road cel putin 20k km din numarul total de km de la bord.
Ambele masini au vazut peste 120km/h numai cu mine la volan ..smile.gif, si asta insamna un numar redus de km.
Concluzia: Cred ca tre sa ai noroc ca sa te poti bucura de o Dacia berlina.
ydaniel
QUOTE(Twister @ 28 Feb 2007, 20:20)
Iti place aventura  radmasa.gif
*


pe bune;) rolleyes.gif nu se stie;)
Gheorghedracu
Asa cum am spus si eu mai sus, nu m-as da inapoi de la a pleca inca o data cu Dacia, desi e obositor sa faci 1200km pe zi cu ea, dar nu as mai pleca cu o masina cu problemele care le are aia la stabilitatea pe directie. Asta e chiar inconstienta. Ca merge incet, zgomotos, samd, ma rog, da-o incolo, ca ajungi pina la urma. Dar daca atunci cind esti intr-o curba incepe sa-ti fuga fundul de-a droanga si nu poti sa-l controlezi, atunci s-ar putea sa nici nu mai ajungi, sau si mai rau, sa ajungi in alte parti pe unde n-ai vrea.

Si prima masina a tatalui meu a tinut exceptional, prima reparatie la motor a fost facuta mult dupa 200.000km parcursi si tata n-a mers numai la 60km/h (am fost cu ea in 77 pina la Berlin, iar in 79 si 81 pina la Paris cind am batut 140km/h in Germania, cu patru persoane in ea si incarcata ca la Romania), dar sa nu uitam, ala era un motor facut de frantuji in 1974, si intretinerea i s-a facut dupa carte, fara ezitari. In 79 am fost nevoiti sa schimbam pompa de apa la Metz si ne-a costat, stiu si acuma 130FF ceea ce era o bogatie pentru niste amarasteni ca noi. Se stricase deja din Germania, dar am tras de ea ca n-am reusit sa gasim un service Renault. Si de fapt ala a fost cel mai bun motor al ei saraca, ca dup-aia nu cred ca a mai tinut vreun motor pe care l-a avut peste 100000km. Ba chiar stiu un motor pe care l-a tinut doar 20.000km! Asta e bataie de joc. Mai rau ca un trabant.

Dar apropo de aventurieri, a vazut la o a doua iesire dupa revelion la Kaprun in Austria un Matiz din RO. Ala da curaj. O fi Dacia cum o fi, da macar are patru locuri si cit de cit metal de jur imprejur. Cu Matizul ar trebui sa primesti un premiu de la constructor daca te aventurezi la mai mult de 100km de casa, iar pentru conditii de iarna, ar trebui sa te sponsorizeze macar cu o asigurare pe viata decenta.

Dar oamenii se dau batuti greu. Un Trabant sa vad traversind Australia si nu mai am nimic de zis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.