Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu presiunea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
The_Saint
sad.gif Salut. Am si eu o problema si nu ma pricep deloc. Poate ma ajuta cineva si pe mine.
Am o dacie 1310 din '90. Motorul imi cam mananca ulei dar nu asta e problema. Azi dimineata cand am pornit-o becurile din bord de la ulei si apa au ramas aprinse iar presiunea la ulei este la 2. M-am speriat si nu am mai pornit-o deloc. Aseara m-am plimbat cu ea prin oras si nu avea nici o pb. In bord nu era aprins nimik iar presiunea era la 4. Ce ma surprinde e ca nu stiu ce a patit asa deodata. Nu am mers tare cu ea si nu pot sa inteleg. Ce ar trebui sa-i fac? Pot sa o pornesc, nu stric nimika? Trebuie sa merg la mecanic sau as putea sa rezolv singur problema? Si cam cat ma ajunge toata distractia asta?
Iulik_21
Verifica nivelul de ulei! Poate ai scurgeri!
vali vtk
Verifica pinionul care antreneaza pompa de ulei s-ar putea sa aiba canelurile duse. Dai delcoul jos si extragi pinionul il verifici daca este cazul(mai mult ca sigur)il inlocuiesti cu altul nou .
EUROPE_
Păi stați puțin, el zice că are presiune la ulei 2 atm. , nu văd unde-i problema?

The_Saint, dacă te referi la martori care se aprind când pui contactul, este normal, dar după ce motorul pornește martorii trebuie să se stingă. La tine cum e?
Din moment ce spui că ai presiune 2 atm. martorii ar trebui să se stingă.
Dreamer
Cati kilometri ai cu uleiul ... nu cumva trebuie schimbat ? wink.gif
yo9hrb
Daca la bord iti arata presiune si totusi becurile sunt aprinse, schimba sonda de ulei. Aia care comanda becul.
Iulik_21
Tu aveai 2 la relanti sau cand accelerai?
ydaniel
sau pompa.cat de uzat e motoru
The_Saint
Pai presiunea e la 2 la relanti dar chiar daca accelerez presiunea tot asa ramane. Nu se modifica deloc. Becurile raman aprinse dupa ce porneste motorul, nu se sting, tocmai asta e problema. Uleiul nu cred ca trebuie schimbat, am cam 1500 km de la ultimul schimb, si am schimbat si filtrul atunci. Motorul intradevar trebuie segmentat dar stau cam prost momentan cu banii. Am verificat si uleiul si e cu 1mm deasupra nivelului. Totusi ma gandesc ca e pompa de ulei dusa. sad.gif . Stie cineva cam cat ma ajunge alta?
mihai0070
Daca ai presiune 2 la relanti nu cred ca este dusa pompa ... ia verifica tu monocontactul si eventual schimba-l ... eu pana am gasit unul bun ... am schimbat vre-o 7 ... mai am 3 in portbagaj ... dar nu sunt bune...
ydaniel
pai am un preten care are motorul facut( radmasa.gif ) si are la 3000rpm 1 bar;)
map3tz2003
Cum zicea Dreamer...cati km ai cu uleiul?si in general nu conteaza numai numarul de km...uleiul are si el niste proprietati care se mai modifica in timp. Sfatul meu:schimba uleiul si o data cu el schimba si filtrul.E foarte important sa schimbi si filtrul in acelasi timp(iti zic din experienta personala biggrin.gif ) Succes. mandru.gif
The_Saint
biggrin.gif S-a rezolvat !!!! biggrin.gif Era pinionul ala de sub delcou foarte uzat. Am luat unul nou si acum am presiunea la 6. Multumesc frumos pentru sfaturi.
AAlpine1
QUOTE(map3tz2003 @ 18 Feb 2007, 19:56)
Cum zicea Dreamer...cati km ai cu uleiul?si in general nu conteaza numai numarul de km...uleiul are si el niste proprietati care se mai modifica in timp. Sfatul meu:schimba uleiul si o data cu el schimba si filtrul.E foarte important sa schimbi si filtrul in acelasi timp(iti zic din experienta personala biggrin.gif ) Succes.  mandru.gif
*



pai la orice carte de reparatii specifica ca la schimbul de ulei sa se schimbe si filtrul de uleiul.........

maine poimaine apare unu care o sa zica ca e bine sa deblochezi volanul inainte sa pleci de pe loc sau sa apesi ambreiajul inainte sa o bagi in viteza cand vrei sa pleci de loc............
autom
QUOTE(The_Saint @ 19 Feb 2007, 15:10)
biggrin.gif  S-a rezolvat !!!!  biggrin.gif  Era pinionul ala de sub delcou foarte uzat. Am luat unul nou si acum am presiunea la 6. Multumesc frumos pentru sfaturi.
*




Salut.........poti detalia operatiunile?

As vrea sa fac operatiunea si eu si nu stiu cum.........nu vream sa am parte de ,,palpitatii,,

Ce costuri au fost?

Cum se ,,pune la punct,, delcoul dupa aia?

Cu ce se extrage pinionul?

Merci anticipat,

Autom
diaconuliviu
QUOTE(AAlpine1 @ 19 Feb 2007, 15:27)
pai la orice carte de reparatii specifica ca la schimbul de ulei sa se schimbe si filtrul de uleiul.........

maine poimaine apare unu care o sa zica ca e bine sa deblochezi volanul inainte sa pleci de pe loc sau sa apesi ambreiajul inainte sa o bagi in viteza cand vrei sa pleci de loc............
*



E o teorie ca un filtru se poate schimba o data la doua schimburi de ulei daca nu se circula prin praf sau in conditii "majoritar oras" sau zone cu mult praf sau temperaturi ridicate ale motorului SI DACA se foloseste la schimb ACELASI tip de ulei (Era si prin acel vechi Ordin 14 al MTTc, cu consumurile specifice scris). In acele carti, daca citesti, scrie ca se pun 3 l la schimb cu filtru si 2,75 l la schimb fara filtru. Sau, capacitatea baii si capacitatea filtrului, deci este acceptabila asta. La cit costa un filtru, chiar daca ar rezista filtrul ala doua schimburi de ulei, mai bine SU+SF concomitent, din motive de prevedere.
Acele teorii ar functiona in cazul unui motor bun, ulei bun si filtre de calitate. La calitatea filtrelor de la noi, mai bine il schimbi odata cu uleiul.
AAlpine1
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2007, 09:54)
E o teorie ca un filtru se poate schimba o data la doua schimburi de ulei daca nu se circula prin praf sau in conditii "majoritar oras" sau zone cu mult praf sau temperaturi ridicate ale motorului SI DACA se foloseste la schimb ACELASI tip de ulei (Era si prin acel vechi Ordin 14 al MTTc, cu consumurile specifice scris). In acele carti, daca citesti, scrie ca se pun 3 l la schimb cu filtru si 2,75 l la schimb fara filtru. Sau, capacitatea baii si capacitatea filtrului, deci este acceptabila asta. La cit costa un filtru, chiar daca ar rezista filtrul ala doua schimburi de ulei, mai bine SU+SF concomitent, din motive de prevedere.
Acele teorii ar functiona in cazul unui motor bun, ulei bun si filtre de calitate. La calitatea filtrelor de la noi, mai bine il schimbi odata cu uleiul.
*



de ce te rezumi numai la carti tehnice scrise de romani sau pentru dacie ??????????????????????????????????????

ai citit vreo carte de bmw (chiar de prin 79), mercedes, renault, pejo, sa vezi ce scrie la revizii ???????
tabek
@autom: Mai intai aliniezi volanta la semn, astfel incat pistonul 1 sa fie in compresie. Ca sa stii asta, scoti capacul delco si te uiti daca luleaua se afla in dreptul fisei 1. Desfaci surubul care tine delcoul, scoti delcoul, dupa care scoti pinionul cu un surub lung de 12. Ai grija cand pui pinionul nou, acesta are crestatura excentric. Cand montezi pinionul crestatura sa fie perpendiculara pe axa cu came si plasata in stanga axei geometrice a pinionului.
Montezi delcoul la loc, strangi surubul si...atat.
Nu este greu, dar si eu am patit-o cand am facut prima data...n-am aliniat volanta la semn, si bineinteles n-am mai stiut care a fost pozitia delcoului si nici a pinionului. Daca esti atent, e simplu. smile.gif
Bafta
diaconuliviu
QUOTE(AAlpine1 @ 20 Feb 2007, 10:16)
1.de ce te rezumi numai la carti tehnice scrise de romani sau pentru dacie ?
2. ai citit vreo carte de bmw (chiar de prin 79), mercedes, renault, pejo, sa vezi ce scrie la revizii ???????

1. Pentru ca dadeam o explicatie la acea teorie a schimbarii filtrului la doua schimburi de ulei despre care ai lasat sa se inteleaga ca nu exista. Ei bine, exista, asta voiam a scoate in evidenta. Dupa care am spus ca se recomanda schimbare simultana.
2. La cit se schimba uleiul la acele masini straine?
AAlpine1
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2007, 10:34)
1. Pentru ca dadeam o explicatie la acea teorie a schimbarii filtrului la doua schimburi de ulei despre care ai lasat sa se inteleaga ca nu exista. Ei bine, exista, asta voiam a scoate in evidenta. Dupa care am spus ca se recomanda schimbare simultana.
2. La cit se schimba uleiul la acele masini straine?
*



2 la mert cobra (parca este mercedes 123 sau 124 tipul) schimbul de ulei + filtru de ulei + filtru de aer + filtru de motorina (nu visati filtru de polen) la 5000 de km recomandat de fabrica sau 7500 maxim.... asa e si la bmw,audi,vw, volvo.....modele mai vechi dar aceeasi generatia cu dacia (ma refer la ani nu la tehnologie)
diaconuliviu
Hehe, la noi, cel de aer parca la 15000. Bine, nu sustin ca la noi e praf mai putin, dar acea necesitate este si functie de acele zone cu praf, fara praf, "brazda", etc.
Se pare ca ceilalti is mai precauti, lucru care nu strica.
Bine, citeam pe undeva pe la "muci" parca, de cineva care schimba uleiul la 1500 km, circulind cu 20W40 RO, ordinar. Pai pe ala il costa mai mult filtrele decit uleiul.
AAlpine1
cand dadeam jos filtru de aer la mercedes dupa 5000 de km de mers in bucuresti si prin tara era imbacsit din galben era negru........cred ca gura prin care tragea aerul era mult mai mare.......

la motorul de alpine cand aveam 4 carburi nu am avut deloc filtre si nu am avut probleme niciodata cu praful......dar numai ture isi lua saracu motor dar ma tinut numai 35000 de km de rupt in doua.....
diaconuliviu
Pe al meu (de aer) cindva l-am "simtit" cind a aparut un strat fin de praf/namol pe clapeta de soc. De atunci, schimb la 10-15 mii, sa n-am probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.