Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere ciudata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45
sad.gif sad.gif Salut! am observat mai de mult ca ordinea de conectate a fiselor de bujii e un pic cam ciudata la motorul meu..(1397 - 1999). Din cate se stie ordinea corecta a aprinderii este 1-3-4-2. Avand in vedere modul de conectare al fiselor la mine s-ar parea ca este 3-4-2-1.
S-a incercat ca aprinderea sa fie pusa normal (1-3-4-2) dar masina a mers extrem de prost...nu se tura cand apasam acceleratia, motorul nu avea putere, nu statea la relantiu sau daca statea tremura puternic...... As dori sa stiu cum pot remedia problema, pentru ca desi motorul functioneaza, mai sunt unele probleme care ma scot din pepeni.. cum ar fi datul in nas, in special in viteza a 5-a, pornire greoaie pe timp rece si uneori relatiu instabil....
vijelie
Si din 1999 pana cand ai observat fenomenul cum a mers masina?
AAlpine1
scoti delcoul afara, scoti pinionul intermediar pompa de ulei -- axa cu came -- delcou si il pui corect la loc sau mai simplu il rotesti cu 180 de grade si iti va merge bine motaurul....
unikat45
masina e intr-adevar asa de cand am luat-o, din aprilie 2006, de la primul proprietar..care era multumit de ea.. dar nu prea stia el mare lucru despre asta ca avea mecanic la care se ducea (fostul proprietar era preot).... asa a fost probabil pusa de mecanicul la care se ducea .. dar prima data cand am spalat motorul si baietii de la spalatorie au avut toata grija la componentele sensibile la umezeala au asezat fisele in ordinea normala... raspunsul masinii a fost ca nu a vrut sa mai porneasca.... mai pe urma cu ocazia catorva lucrari de intretinere (schimbat ulei, curatire bujii, reglaj tacheti, carburator aprindere).. aprinderea a fost pusa iar la pozitia normala 1-3-4-2 si masina a pornit ok din prima cheie.. problemele au aparut la primul drum mai lung (onesti -iasi).. pe care in calitate de incepator si in ale soferiei si in ale doamnelor dacii l-am facut in 7 ore (cu tot cu opriri si asistenta tehnica prin telefon + trecut pe rosu la un semafor in roman dupa 7-8 chei date pentru pornire.. plange.gif death.gif ). cum am ajuns in iasi un amic a schimbat fisele si surpriza la urmatorul drum masina s-a comportat aproape normal sau cel putin asa mi s-a parut mie pentru ca nu mergeam cu viteza prea mare..
unikat45
am sa fa cum mi s-a sugerat mai sus... multumesc! de fapt poate chiar o inlocuire cu unul nou deoarece din cate stiu eu ala a fost deja rotit dar e interesant de ce s-a dus la loc...?
dacia98
salut colegi,
am si eu problema similara cu cea mentionata de colegul de mai sus, si anume: si la mine la motor ordinea fiselor este tot 3-4-2-1. Daca pun fisele la locul potrivit da rateuri si merge prost. Asta vara am umblat la pinionul delcou.Oare am pus invers? Deci trebuie sa invart su 180 de grade?
Astept raspunsurile voastre...
val2011
Nu e asa si la tine?
pcostica
asta e pozitia normala 1-3-4-2! numaratoarea incepe de la capsula vacuumatica in sensul acelor de ceasornic iar cilindrul 1 este cel de langa volanta.
Bafta!
dacia98
Am reusit sa pun la loc...Era problema la pinionul delcou. A trebuit sa invart cu 90 de grade sa fie in pozitia corecta.(conform descrierii technice, cand cilindrul nr. 1 este pe punctul mort superior)Am pus fisele corect (asa ca pe imaginea alaturata)si a pornit la sfert. Insa din pacate nici acuma nu merge motorul ca la carte. Nu-i dau de cap ce o fii problema?Merge in suturi. Am schimbat delcou, bobina si am si bujii noi.Nu stiu ce are, dar mai citesc aici prin topicuri.
Oricum va multumesc pentru ajutor.
Eventual daca are cineva vreo idee va rog sa ma ajutati.
Black%Snake
QUOTE(dacia98 @ 28 Dec 2013, 18:35)
Am reusit sa pun la loc...Era problema la pinionul delcou. A trebuit sa invart cu 90 de grade sa fie in pozitia corecta.(conform descrierii technice, cand cilindrul nr. 1 este pe punctul mort superior)Am pus fisele corect (asa ca pe imaginea alaturata)si a pornit la sfert. Insa din pacate nici acuma nu merge motorul ca la carte. Nu-i dau de cap ce o fii problema?Merge in suturi. Am schimbat delcou, bobina si am si bujii noi.Nu stiu ce are, dar mai citesc aici prin topicuri.
Oricum va multumesc pentru ajutor.
Eventual daca are cineva vreo idee va rog sa ma ajutati.
*



singuru lucru ce ti-a ramas e carburatorul, acolo este problema ta... dupa toate aceste modificari trebuie sa umbli si la reglajul lui neaparat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.