Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU STA LA RELANTI
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viper-srt10
SALUT
Am si eu o problema.Am un break din 1991 si am niste probleme legate de faptul ca se intampla la merg si din senin mi se opreste motorul.Daca ii dau cheie merge dar nu mult timp ;chestia eca nu mereu imi face asa se intampla uneori sa mearga bine dar de cele mai multe ori se opreste.
Nu stiu ce sa mai fac am schimbat bujii platini capac de delcou delcoul fisele de bujii si tot asa merge nu stie ce sa mai schimb.
Asa ca daca stiti va rog sa ma ajutati si pe mine.
Multumesc anticipat!
kta
La mine era de la filtrul de benzina wacko.gif

Vezi daca trece usor benzina prin el.

Eventual pompa si conductele de benzina.
apollo
verifica si sita din carburator sa nu fie si aia imbâcsita de gunoaie.

daca nu curata jigloarele si verifica pompa de benzina
Paollo
Mai verifica te rog inca o data platinile si distanta lor si condesatorul sau firul care merge la el.
Gheorghedracu
Varianta carburata, banuiesc. Daca oprirea se petrece la relanti si admitem ca nu exista defectiuni si dereglari in aprindere si verificarea si corectarea problemelor sugerate mai sus (filtru de benzina, pompa, conducte, filtru in carburator) nu aduce nici o imbunatatire a situatiei, se mai poate verifica daca exista apa vreundeva in alimentare (carburator, filtre, rezervor, pompa, etc. O depunere albicioasa tradeaza prezenta apei in carburator). Dupa care daca nici asta nu scoate nimic la iveala, sau nu imbunatateste situatia, trebuie sa suspectezi circuitul de relanti din carburator. Bineinteles, consideram ca filtrul de aer e curat si nu exista obturatii pe traseu.

Jiclerul de relanti e curat si corect calibrat? Pasajele carburatorului sunt obturate? cuiul pontou functioneaza corect (inchide si deschide fara sa se blocheze)?

istvan.t
@Gheorghedracu

cum se calibreaza jigloru de renatiu?
mihai0070
QUOTE(istvan.t @ 16 Feb 2007, 08:14)
@Gheorghedracu

cum se calibreaza jigloru de renatiu?
*




Cumperi altul nou... biggrin.gif
tabek
Verifica diuza, vezi daca ai condens (pasta albicioasa) in busonul de la ulei. E posibil sa fie din cauza asta..se infunda diuza si/sau traseul de aer din carburator, se manifesta exact la fel...nu sta la ralanti.
Gheorghedracu
Nu se umbla la jiclere. Am vrut sa spun ca trebuie verificat daca e marimea care trebuie si daca nu trebuie cumparat unul potrivit, in sensul asta am spus "calibrat". Vezi mesajul lui tabak despre verificare.
Paollo
QUOTE(tabek @ 16 Feb 2007, 10:11)
Verifica diuza, vezi daca ai condens (pasta albicioasa) in busonul de la ulei. E posibil sa fie din cauza asta..se infunda diuza si/sau traseul de aer din carburator, se manifesta exact la fel...nu sta la ralanti.
*



exact, eu nu mai am probleme deastea de cand am furtun scos de la motor si infundat capatul la T de la carb.
C a t a l i n
Tot la capitolul verifică: în ce stare e supapa de pe oala servofrânei? cea în care intră un furtun...
aly
QUOTE(viper-srt10 @ 15 Feb 2007, 17:39)
SALUT
Am si eu o problema.Am un break din 1991 si am niste probleme legate de faptul ca se intampla la merg si din senin mi se opreste motorul.Daca ii dau cheie merge dar nu mult timp ;chestia eca nu mereu imi face asa se intampla uneori sa mearga bine dar de cele mai multe ori se opreste.
Nu stiu ce sa mai fac am schimbat bujii platini capac de delcou delcoul fisele de bujii si tot asa merge nu stie ce sa mai schimb.
Asa ca daca stiti va rog sa ma ajutati si pe mine.
Multumesc anticipat!
*



Jivraj.
Vezi daca iti circula apa prin pata calda.
Pune carton pe jumatate de radiator si in fata carburatorului.
Deasemeni comuta filtrul de aer pe iarna.
O alta cauza poate fi vacuum in rezervor. Incearca sa mergi fara buson si vezi daca mai face.
Cristy
Aceeasi problema o aveam si eu. Cand mergeam cu ea si se incalzea motoru, se oprea smile.gif Daca mai lasam putin sa se raceasca, mai puteam sa merg cu ea si iar se oprea.
Am schimbat condensatorul si totul a fost ok smile.gif
Danny_bb
verifica cum trebuie toata aprinderea. cam am patit ceva asemanator. s-a oprit si n-a mai pornit deloc. noroc ca nu ajunsesem prea departe de casa smile.gif
mihai0070
Cand nu porneste ... verificati daca ii vine benzina si scanteie ... in functie de astea faceti urmatoarele interventii ... la aprindere sau alimentare ... daca nu sta la relanti ... incercati si metoda clasica ... 3-4 pedale sanatoase ... de 5000 rpm si se duce ori ce gunoi ...
apollo
mai nou, asa face si a mea.
moare din senin.merge perfect pana la un moment dat si ma trezesc ca dau sa o calc si nu pleaca.

dupa aia se aprind si becurile in bord.

o pornesc si nu mai face.iar merg iar se opreste.


am observat o chestie, nu poate fi acel fenomen numit jivraj?

adika la un drum mai lung dupa vreo 10km parcursi(extern) daca iau piciorul de pe acceleratie, moare , dar daca intru in oras si stau un 2 minute la semafor si o turez putin, cand iau piciorul de pe acceleratie, nu mai moare.

ce poate ingheta pe carburator?sau unde ingheata ca m-am saturat s-o trag pe dreapta ca sa se dezghete.
mihai0070
Carton in fata la radiator ... pe partea cu carburatorul ... personal nu am pus ca nu a fost nevoie ... si nici nu am intilnit fenomenul ... nici in afara nici in oras ... poate sunt norocos ... tongue.gif
apollo
Pe mine m-a terminat fenomenul asta.

cred ca mai am oleaca si am sa termo-izolez carburatorul.

ma gandeam ca iar face figuri aprinderea ca deja masina merge cum merge.inca n-am parale de service biggrin.gif
diaconuliviu
Jivraj: filtrul de aer trecut pe pozitia "iarna"; carton in fata carburatorului. Se taie un carton de 15x15 cm, se scoate furtunul d ela carburator, se gaureste acel carton asa incit sa intre stutul prin ea iar partea de jos a cartonului sa fie pe "tava". Se pune cartonul, furtunul dupa, sa-l tina.

Vezi de benzina in acelasi timp.
La radiator n-am si nu jivreaza.
Totusi, vara pun termostat de 82 grade, iarna de 86.
apollo
liviu smile.gif motor transversal.

am prins ideea, am avut carton si la fel.fitrul e cu termostat pe el inca nu am inteles principiul de functionare.
daca aerul e prea cald de la galerie termostatul ala deschide o clapeta si aerul cald se combina cu aerul rece.
daca e prea rece, se inchide clapeta... si tot asa.




diaconuliviu
In cazul asta recomand carton indoit la 90 grade, sa acopere si partea dinspre ventilator, si pe cea dinspre grila.
Pai ba ai inteles principiul de functionare, era folosit parca si la Golf, se amesteca aer cald cu aer rece cit combinatia sa nu depaseasca x grade, sa ai umplere buna.
mihai0070
Asta explica dece masina mea dimineata abia sta la relanti si merge ca draq pana se incalzeste apa putin (cam 50 grade cel putin) dupa care merge ca unsa ... cum pot sa fac sa se incalzeasca apa mai repede ... termostatul este bun este nou ... si nici pe loc nu se incalzeste asa repede ... poate in 15 min sa se incalzeasca ...
apollo
mihai , ciudata chestia asta.

de ce a mea se incalzeste mai repede ca a ta?

daca o pornesc si imediat plec cu ea..in 5 minute de mers in oras ajunge apa la 93 si se deschide termostatul, dar dupa aia, pe vremea asta nu mai urca mai mult de 70 de grade.
$$ilvviu
Pe timp de iarna eu scot ventilatorul.
Normal ca e recomandat unul electric, dar nu mai investesc nimic in ea.
mihai0070
A mea nu a mai ajuns din decembrie la 90 grade mai mult de jumatate nu trece (decat uneori cu maxim 3 mm)... poate ca se incalzeste ea mai greu dar nu vad dece ??? termostat bun si nou ... aerisita perfect ... caldura baga ok ... lichid racire nou ... daca nu ar ajunge asa de greu la jumate acul ar fi si mai bine ca ar merge mai economic (fara soc prea mult) ...
apollo
mihai, eu tin sa cred ca tu ai indicatorul de temperatura a apei stricat, sau il am eu.

dar la mine cand arata ca fierbe, pai fierbe smile.gif

motoarele astea functioneaza in temperaturi mari.
la drum lung, acul sta la jumatate.
in oras , deja imi porneste si electroventilatorul.sta undeva la 90-95 grade.

acuma nu stiu ce sa zic.trebuie sa ma interesez mai bine.am sa caut toti posesorii de nova si le cer pareri.

ce buna era acum sectiunea aceea de nova smile.gif blush.gif
mihai0070
Indicatorul este bun ... si temostatul deschide bine (dupa ceas) si termocupla se deschide exact cu 1 mm inaintea ultimei dungi albe ... exact cum trebuie ... arata bine nu am probleme dar se incalzeste greu de zici ca am cooler la fiecare piston radmasa.gif

ps intra pe mess ... scuze de off topic...
Player7
Eu aveam probleme cu a mea ca odata pornea, odata nu, la relanti uneori murea motorul ... extraordinar de stresant cand esti in trafic.
Am fost cu ea la X mecanici si toti au lucrat ceva la platina, la una, la alta si ziceau ca masina e buna, merge si tot asa pateam.
Pana si contactul l-am scimbat in disperare de cauza.

In final un "ajutor de serif" de la garaj si-a adus aminte ca "ceva tanti din Satu Mare avea pb asemanatoare cu bobina de inductie". Dupa ce am schimbat-o a mers ca noua masina. Si am cheltuit o gramada pentru tot felul de chestii din cauza unei bobine care "mergea, da' nu mergea bine"...
apollo
QUOTE(Player7 @ 27 Feb 2007, 15:24)
...cu bobina de inductie".  Dupa ce am schimbat-o a mers ca noua masina. Si am cheltuit o gramada pentru tot felul de chestii din cauza unei bobine care "mergea, da' nu mergea bine"...
*




Bobina are 3 saptamani smile.gif

sunt atent cu aceste mici detalii si consumabile sa zic asa...dar de acum...is probleme care ma depasesc.
mihai0070
Bobina nu se schimba decat daca da scanteie proasta blush.gif
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 27 Feb 2007, 15:33)
Bobina nu se schimba decat daca da scanteie proasta  blush.gif
*




avusesem acele intreruperi si de asta am schimbat-o.

oricum...mai am inca 3 in masina in caz de ceva biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.