Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calamina si muci
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
randomm
Acum o saptamana am facut schimbul de ulei, am pus Hexol 15W40 si aditiv. Timp de doua zile masina s-a comportat excelent, apoi a reinceput sa trepideze la relanti, scadea presiunea la ulei, tragea greu. Mi-am facut curaj si am dus-o la mecanic. Mi-a spus ca e infundat canalul care lasa sa urce uleiul in rampa si ca tachetii lucreaza pe uscat, trebuie desfacut si desfundat canalul, si rectificate locurile unde intra supapele in chiuloasa. Cand a desfacut motorul a contatat ca la 4 supape era deja alezat cam 6mm, nu mai are de unde sa ia, trebuie sa schimb chiuloasa, dar asta e alta poveste. Ceea ce m-a uimit, a fost cantitatea imensa de muci care era in capac, muci care au aparut in doar o saptamana de cand am facut schimbul si faptul ca 4 din 8 supape aveau calamina pe ele, dar la modul grosier. Celelalte 4 supape aratau foarte bine. Intrebarea mea este: Ce se poate face pentru a preveni aparitia mucilor si a calaminei? In tot ce am gasit legat de muci pe forum, erau solutii pentru indepartarea lor, nu si pentru prevenirea aparitiei. Legat de calamina, nu mi-a dat nici un rezultat relevant.
argon
In primul rand renunti la Hexol, dar mai ales la aditivi, datorita carora s-a infundat canalul.
Mucii sunt de la uleiul prost, calamina e de la benzina in special, si se recomanda alternarea regimurilor de mers ale motorului pentru evitarea ei.


Cum nu ai gasit solutie pentru prevenirea mucilor? este, si anume ulei bun dar mai ales fara c@c@turi de aditivi adaugati ulterior prin el. Probabil in cazul tau a intrat uleiul cu aditivul in reactie si a format mucii aia si galme, care au si infundat canalul. Traiasca aditivii blink.gif
sobolan
mai oameni buni....mucii aia de la ulei se prezinta la toate daciile pe carburator iarna...puteti sa luati si mama uleiului....puneti elv=dispar mucii...GARANTAT...
argon
In cantitate mica apar la oricine, dar daca sunt suficienti sa infunde motorul e alta treaba.
randomm
pana mea.... abia am facut schimbul acum o saptana, trebuie facut fin nou? WTF??? cat am mers cu ulei petrom nu mi-a facut asa probleme.... idiotii naibii, ca am luat Hexol la recomandarea celor de la magazinul de piese auto. aditivul este facut de Liqui Moly, firma destul de cunoscuta. Of ma doare inima numai cand ma gandesc. 3 milioane schimbarea de chiuloasa, inca un schimb de ulei, cred ca dorm pe pres la noapte smile.gif.
Iulik_21
Ia uite-te la nivelul antigelului! Cand antigelul intalneste uleiul, acesta devine ca laptele! Sa nu cumva sa ti se fi intamplat chestia asta!
sobolan
QUOTE(Iulik_21 @ 16 Feb 2007, 18:07)
Ia uite-te la nivelul antigelului! Cand antigelul intalneste uleiul, acesta devine ca laptele! Sa nu cumva sa ti se fi intamplat chestia asta!
*


daca e asa insemna ca se intalnesc pe la garniturile dintre cilindru si bloc sau garnit. de chiulasa impuscata(desi nu prea cred nici asa)....mucii apar la orice dacie pe carburator.....de cand am elv nu mai am treaba cu mucii wink.gif ....
Iulik_21
Chestia cu antigelul si uleiul o stiu de la tata si bunacamiu ( amandoi sunt mecanici )! Masina mea de 32 de ani nu s-a intalnit cu acest fenomen ( muci )! Si in ea a fost bagat numai ulei 20w40 de peco ( insa a fost schimbat la maxim 1 500 km )! smile.gif
Twister
Aparitia "mucilor" in cantitati industriale se datoreaza uzurii motorului, scapa compresie in carter si de aici e simplu de inteles procesul.
Chiar si la un motor nou apare acest fenomen, dar mult diminuat. Solutii: existenta tubului de captare aer cald din jurul galeriilor, folosirea unui ulei sintetic de calitate superioara.
vyper
am vazut ca ai primit indicatii despre muci si de ulei...ce vreau io sa iti zic este urmatoru lucru:multi de pe aici cred ca daca schimba la 2.000 treptele protejeaza motoarele...din contra apare calamina pe ele cum ai vazut si u...sfatu meu...mai dai talpe asa uneori sa se apropie macar de 4.500 adica alterneaza stilurile de condus wink.gif
mihai0070
Nu stiu cum apar mucii astia la voi ... la nova nu am vazut asa ceva ... ueli folosesc de calitate ... (desi cam dispare din motor) nu folosesc carton la radiator ... am elv pe masina ... carburator de 1400 ... consider ca principalul vinovat este uleiul ... si/sau aerul rece care vine in mod ne incetat de la ventilatoarele montate pe fulie
Alex G.
Am patit la fel dupa cum spune initiatorul topicului, chiar cu uleiul HEXOL. Nu recomand nimanui. Am efectuat schimbul de ulei imediat (scadea drastic presiunea la ulei si motorul nu tragea) si acum ruleaza motorul cum trebuie (ca pentru o Dacia 1300...).

Alex G.
șoferistul
"Mucii" apar la temperatura scăzută. Fă un drum lung și vei vedea cum se diminuează
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 17 Feb 2007, 19:22)
... am elv pe masina ... carburator de 1400 ... consider ca principalul vinovat este uleiul ... si/sau aerul rece care vine in mod ne incetat de la ventilatoarele montate pe fulie
*



asta e....elv-ul face toti banii....si dupa cum spunea soferistul mucii apar iarna in cazul parcurgerii a distante mici...adica pornit /oprit.....
ferrari
eu folosesc probabil cel mai ""penal"" ulei si nu am nici urma de ""muci"" , dar asa stiu si eu ca din cauza uleiului apar. rezolvarea ar fi probabil un nou schimb de ulei. in legatura cu calamina.......nu stiu ce sa zic ...mai da-i din cand in cand talpa dar asta nu cred ca te poate ajuta acum.

succes
ag02cws
Iulik_21, nu sunt cam putini 1500 km? Din cate stiu, nici nu e recomandat sa-l schimbi asa repede.
Iulik_21
De ce sa nu fie recomandat sa-l schimbi la 1 500 km? Ce se poate intampla? biggrin.gif
De 32 de ani nu sa intamplat nimic cu motorul! smile.gif
randomm
Deci aveam chiuloasa varza, era alezat din ea 6 mm, nu a mai avut ce face mecanicul si a trebuit sa o schimb. Garnitura de chiuloasa era piscata in 2 locuri, e posibil pe acolo sa fi intrat putin antigel si sa apara muci. Uleiul in baie arata bine, nu e laptos, setul motor e in stare foarte buna. Acum se misca cum trebuie, trage calumea, se infinge, nu mai trepideaza la relanti. Legat de alternarea stilurilor de condus..... schimb treapta de viteza intre 2500 si 3000 de ture. Ideea este ca nu stiu cat de bine imi arata turometrul, deoarece eu am cutie in 4 trepte, si in treapta a 4-a la 3000 RPM am 100 km/h (verificat cu un ford galaxy care mergea in paralel). Merg preponderent pe gaz, si parca mi-e mila sa ii dau mai mult de 3200 RPM ca mi se pare ca urc motorul pe capota. Poate e doar o parere si sunt obisnuit cu alte motoare mult mai silentioase, chiar si la RPM mare. O sa ma risc la un drum lung sa ii dau mai multe ture, sa vedem ce iese. Acum, dupa toata povestioara.... AM O PROBLEMA:
Dupa schimbarea chiuloasei, a inceput sa imi picure apa pe undeva, prin fata motorului. Am schimbat pana acum toate furtunele posibile pe unde ar fi putut curge, colierele, mecanicul banuia ca ar fi capacul de la pompa de apa, azi a desfacut, pompa era uscata, a schimbat si furtunul de la retur care intra in pompa, cand i-am dat cheie..... parca tot curgea. Am plecat de la mecanic si am venit la munca si astept sa vad daca mai face balta..... Intrebarea este: In cazul in care mai curge, pe unde naiba mai poate curge? Sa stiu si eu ce sa-i spun mecanicului sa mai caute sau sa mai incerce, ca daca ma iau dupa el, mai schimb jumatate de masina.

LE: Acum am fost pana la masina si deja a facut balta sub ea. Asta in decurs de o ora jumatate. E vorba de aproximativ 100g antigel (estimata cantitatea ochiometric). Deci intrebarea este: Pe unde mai poate curge?
Paollo
QUOTE(randomm @ 19 Feb 2007, 16:59)
LE: Acum am fost pana la masina si deja a facut balta sub ea. Asta in decurs de o ora jumatate. E vorba de aproximativ 100g antigel (estimata cantitatea ochiometric). Deci intrebarea este: Pe unde mai poate curge?
*



Poate pe la furtunul ala gros in care intra termostatul, desupra pompei de apa, schimba-l daca nu l-ai schimbat, iar daca e schimbat desfa-l si prinde bine cele doua coliere de deasupra pompei apa, colierele de etansare a furtunului/a termostatului in furtun
Paollo
Daca vreti sa preveniti calamina mai schimbati vitezele si la peste 3500 , nu va speriati de sunetul motorului ca nu se intampla nimic, dacia mea vede aproape in fiecare viteza 3500 ture, uneori 4000, efectul: de 3 luni de cand o conduc asa nu am avut probleme niciodata cu bujiile, tot timpul sunt curate smile.gif
Spre deosebire de dacia lu tata la care nu-i schimba niciodata mai sus de 2900 si din cauza asta tot timpul are depuneri pe bujii.
mirceas
@randomm: acceasi problema cu antigelul o am si eu de cand am pus un radiator nou. am schimbat cu aceasta ocazie si toate furtunele, colierele noi bine stranse. dar din cand in cand ma trezesc cu antigel improscat in zona pompei de apa si totusi fara sa pierd lichid semnificativ (nivelul in borcan e ok).

initial am dat vina pe radiator, m-am speriat ca am nimerit unul cu defect si are vre-un por. eu cred ca se creeaza presiune la pornire si arunca undeva, dar nu imi dau seama unde.
mihai0070
QUOTE(Paollo @ 20 Feb 2007, 11:42)
Daca vreti sa preveniti calamina mai schimbati vitezele si la peste 3500 , nu va speriati de sunetul motorului ca nu se intampla nimic, dacia mea vede aproape in fiecare viteza 3500 ture, uneori 4000, efectul: de 3 luni de cand o conduc asa nu am avut probleme niciodata cu bujiile, tot timpul sunt curate  smile.gif
Spre deosebire de dacia lu tata la care nu-i schimba niciodata mai sus de 2900 si din cauza asta tot timpul are depuneri pe bujii.
*




Si daca in afara mergem la 3000 sau 3500 cu a 4a sa zicem este mai bine decat "doar sa schimbam vitezele"
Paollo
QUOTE(mihai0070 @ 20 Feb 2007, 13:11)
Si daca in afara mergem la 3000 sau 3500 cu a 4a sa zicem este mai bine decat "doar sa schimbam vitezele"
*



Corect,
Mai mult, eu incep sa cred ca dacia a fost proiectata sa mearga bine atunci cand o folosesti la capacitatea maxima, nu sa o menajezi atata biggrin.gif
mirceas
pe mine mecanicii la service m-au criticat in mai multe randuri ca merg cu ea subturata. "da-i talpa nene ca e dacie... ce mama ei!?!!"
mihai0070
Am intrebat pentru ca si mie mi-au spus la fel ... in bucuresti sa reduc consumul sa schimb undeva la 2500 dar in afara sa merg mai turat ca nu pateste nimic .... asa ca am inceput sa merg pe la 3000 - 3500 rpm ... rezultatul ... a crescut consumul putin in afara ... dar parca merge mai frumos masina ... la bujii nu m-am uitat (probabil sunt curate pentru ca porneste la prima cheie dimineata ... + daca stiu eu bine un mers subturat (ceva de genul 4 la 50 k/h ) nu asigura o ungere foarte buna motorului ...
alex-mun
sobolan, ce ulei e elv? sau elf?zi-mi si mie ca m-ai facut curios. as pune si eu de asta. eu pun numai castrol gtx3 magnatec, da ma rupe frate, e scump
mihai0070
vrei sa spui ca tu pui "castrol gtx3 magnatec" in dacia 1300 ... biggrin.gif fara sa te superi dar cred ca masina aia nu are nevoie de uleiul asta asa de scump ...
argon
QUOTE(alex-mun @ 21 Feb 2007, 22:37)
sobolan, ce ulei e elv? sau elf?zi-mi si mie ca m-ai facut curios. as pune si eu de asta. eu pun numai castrol gtx3 magnatec, da ma rupe frate, e scump
*




nu e ulei biggrin.gif e electroventilator.
mihai0070
Ai dreptate Argon ... la ELV nu m-am gandit ... radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.