Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fara apa in borcan..deci nici in radiator..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
papamuntz991
pierd apa pe undeva pe la furtunul ce duce apa la radiator...si am ramas fara apa in borcan(din neatentie) si cred ca am mers ceva...vro 100-2 de km...dar azi i-am pus apa distilata in borcan si a mers extrem de prost motoru...nu statea la relanti cand era rece si facea figuri(nici cand il porneam dupa ce am stat 1 h nu mergea cum trebuie...tot se ineca,se chinuia sa se mentina pornit)...va rog dati-va cu parerea si referitiva si la consecintele functionarii fara apa in borcan...



ps:oare imi mergea mai bine pentru ca se incalzea repede si eu oricum mergeam doar in oras si distante scurte(max.15 km) deci nu se supraincalzea?
apollo
sigur e furtunul de vina?
sa nu fie garnitura si sa-ti bage apa in baia de ulei.asa am mai citit pe aici.
verifica nivelul la ulei.

daca mergi fara apa iti fierbe motorul si sanatate.altul, sau poate ai noroc.
temperatura fiind prea mare, am inteles ca se sudeaza sau se deformeaza ceva in el.

sa iti zica cineva mai priceput, eu ti-am zis in mare.de acum ma depaseste, dar ca idee..
maryus_83
Garnitura de la chiloasa in ce stare o fi? nedumerire.gif
AAlpine1
QUOTE(papamuntz991 @ 17 Feb 2007, 23:55)
pierd apa pe undeva pe la furtunul ce duce apa la radiator...si am ramas fara apa in borcan(din neatentie) si cred ca am mers ceva...vro 100-2 de km...dar azi i-am pus apa distilata in borcan si a mers extrem de prost motoru...nu statea la relanti cand era rece si facea figuri(nici cand il porneam dupa ce am stat 1 h nu mergea cum trebuie...tot se ineca,se chinuia sa se mentina pornit)...va rog dati-va cu parerea si referitiva  si la consecintele functionarii fara apa in borcan...
 
ps:oare imi mergea mai bine pentru ca se incalzea repede si eu oricum mergeam doar in oras si distante scurte(max.15 km) deci nu se supraincalzea?
*



cea mai ieftina scapare a ta ar fi o garnitura de chiulasa...asta in cazul in care nu trebuie sa repari chiulasa.....
papamuntz991
nivelul la ulei e cam scazut...am completat destul azi si zilele astea si inainte era sub limita..deci cu completarile de rigoare am ajuns la nivel normal la ulei...nicideum maxim...(am bagat cam 1 L de ulei si am ajuns la normal....uleiul schimbat acu 700 km...nici cu ala nu stiu ce s-a intamplat...dar deja devin off topic...)
papamuntz991
pe la garnitura de chiuloasa as putea sa pierd apa?!
papamuntz991
cu pierderea apei pe la chiuloasa mi-am dat seama repede ca nu am gandit:/ ...deci s-a ars(intarit,stricat) garnitura de chiuloasa si trebuie schimbata...


Astept in continuare posturi noi,comentarii...
Kojak
Pe langa garnitura de chiuloasa, trebuie neaparat sa mai schimbi si uleiul in cadrul aceleasi operatiuni ( uleiul a participat activ la racirea motorului tau datorita acestei defectiuni - pana mecanica - astfel incat si-a pierdut din proprietati, probabil ca s-a si diluat )

fost posesor de berlina 1310L '95
Slider
Statia asa mai fratilor..repede garnitura de chiulasa schimbata...

Omu' spune ca a avut nivelul scazut la ulei...daca era garnitura ii intra apa in ulei. Deci se marea nivelul. In plus de asta uleiul trebuia sa arate groaznic. Adicatelea sa faca spume!
Papamutz...daca pornesti motorul iti bolboroseste apa in borcan?
Daca ramaneai fara racire la motor nu mai mergeai tu 100-200 de Km...si nici 15 Km in oras...calai motoru' imediat.
vyper
de moment ce nu a mai avut apa in el...sigur cel putin chiuloasa s-a dus! si poti sa mergi si cu ea fara apa daca a fost mai frig afar si daca a facut astia 100-200 de km in distante scurte wink.gif
C a t a l i n
QUOTE(vyper @ 18 Feb 2007, 09:44)
de moment ce nu a mai avut apa in el...sigur cel putin chiuloasa s-a dus!
*



Nu e neapărat așa grav! La mașină din semnătură de cel puțin 3 ori a fiert apa, a fost aruncată toată din rezervor și probabil multă și din instalație, și s-a mers cu el secat, iar garnitura de chiuloasa este intactă.
Sigur, să mergi fără apă nu e deloc recomandat, eu nu aș fi facut așa, dar nu era mașina mea atunci biggrin.gif!
Slider are dreptate, nu e neapărat așa de gravă situația.
OAP
Nu ai verificat nivelul in radiator? faptul ca nu aveai apa in borcan nu implica obligatoriu si lipsa apei din circuitul de racire. e drept ca nu e in regula, dar s-ar putea sa nu aiba nimic masina
yo9hrb
Pana la urma, cum arata uleiul? Negru sau albicios? (vezi subiectele despre "muci"). Daca-i albicios (pe joja) atunci e clar cel putin garnitura de chiulasa, daca nu si garniturile de sub cilindri. Daca-i negru, ai avut bafta. Am patit-o si eu (am ramas fara apa in vas, aveam un por la radiator si am uitat sa completez), dar vedeam cand sta temperatura putin mai sus ca de obicei. Nu am ajuns sa raman fara apa in bloc sau radiator.
papamuntz991
uleiul eu zic ca e negru...l-am verificat azi...
deci ar trebui sa schimb garnitura de chiuloasa si uleiul?
bygy007
mie imi pierdea pe la garnitura si o scotea pe esapament completam cu apa o acceleram 10min si intimpul asta se golea borcanul si scotea vizibil pe teava de esapament multa apa cam o cana in 2 minute dar mergea foarte bine daltfel ma refer la motor totusi umple borcanul pina la semn si fa o aerisire si vezi dupa aia daca scade nivelul este posibil sa piarda si prin alta parte coliere furtune si sa piarda ciund este cu motorul pornit cind este presiune in instalatie
papamuntz991
cum se face aerisirea? (sa-mi fie rusine ca nu stiu)cumva se da jos un capacel de pe radiator cand e motoru portnit si se lasa putin apoi se pune la loc?
bygy007
depinde de modelul de borcan daca este de sticla si furtunul care vune de la capac la radiator este deasupra se procedeaza in felul urmator se desface capacul se scoate furtunul ala mic si se pune capacul la loc se porneste motorul si se asteapta deschiderea termostatului cind a deschis (furtunul decare se duce la radiatot cel de sus incepe sa sa incalzeasca) se ridica borcanul cu funul in sus si la inaltime cit permit miinile (in funcie de inaltime sau lungimea furunului) in borcan incep sa iasa bule de aer aerisirea este terminata cind nu mai ies bule atunci se stringe furtunul care duce de la borcan la radiator ca sa nu ia aer se desface capacul se pune furtunul mic se completeaza cu apa , antigel se pune capacul la bprcan apoi se da drumul la furtun
daca este bircan care are iesire prin fundul lui se riduca un sus si se tine in sus pina nu mai ies bule de aer
in timul aerisirii caldura trebuie sa fie deschisa se mai desfac suruburile de aerisire de la teu (cele trei furtune subtiri unite printr-o piesa de metal sau plastic) si de la iesitea din calorifer pina iese apa fara bule de aer sau intreruperi


in acest timp in borcan trebuie sa existe neaparat apa sau antigel (nu trebuie sa ramii fara apa in borcan in timpul aerisirii)
papamuntz991
atat?nimeni nu mai spune nimic cu privire la acest topic?
mihai0070
Pai si ce vrei sa mai spunem ... povesteste ce ai facut cu masina si cum se comporta ...tongue.gif
papamuntz991
rusinica... sad.gif nu i-am facut nimic...am pus apa...si am mers cu masina...no problem...mi-a incalzit-o bine...a mers cum trebuie...fara schimbat garnitura chiuloasa...dar stiu ca aia trebuie neaparat mai ales ca nu e scumpa...mai pierde apa pe undeva...pt ca a mai scazut nivelu din borcan...dar nu mult...o sa verific eu exact pe unde pierd...dar acu sunt cu bordu in pioneze...mi-am montat leduri si acu imi arde siguranta 6...cred ca imi face un scurt prin spate(aproape sigur)...am incercat azi pe sub bord sa izolez dar nimic...trebuie sa dau maine jos iar...si izolat mai bine si sa vad ce mai e pe acolo....
Danny_bb
ai grija cu racirea ca-s costisitoare repartiile. eu am mers cu un prieten 30 km fara pompa de apa (curea rupta) pana s-a oprit si n-a mai pornit. am avut noroc chior ca n-am calat motorul.
bygy007
QUOTE(Danny_bb @ 23 Feb 2007, 20:32)
ai grija cu racirea ca-s costisitoare repartiile. eu am mers cu un prieten 30 km fara pompa de apa (curea rupta) pana s-a oprit si n-a mai pornit. am avut noroc chior ca n-am calat motorul.
*



ce ghinion ca erai cu prietenul daca erai cu prietena ii dadeai ciorapii jos si ii foloseai inlocul curelei wink.gif


rog a se sterge cele doua de mai sus
mihai0070
QUOTE(bygy007 @ 24 Feb 2007, 00:04)
blink.gif
*




Ce-i cu fata asta pe tine nu stii ca sunt buni la asa ceva ... trebuie sa ai o una bucata in trusa de reparatii....
papamuntz991
si eu am auzit asta dar nu am probato...sper sa nici nu am nevoie...(si nu o sa imi pun in trusa de scule...ciorapi de dama...)...
diaconuliviu
Mai bine tii in trusa curea de schimb. In caz de necesitate, pe distante relativ scurte, cu verificare periodica a starii, se pot folosi ciorapi de dama. Se impletesc/rasucesc ambele "picioare", se innoada cit mai strins si cit se poate de intins. capetele nodului se taie cit mai aproape de nod, asa incit sa nu se blocheze prin canalul fuliilor dar nici sa nu de desfaca nodul.
Am probat de nevoie si functioneaza; o sa va puteti deplasa macar pina la primul magazin de piese sau la prima benzinarie.
tavykbt
Salut! Am si eu o problema cu racirea sad.gif Mi se umple borcanul cu amestec si temperatura motorului creste pe marcajul rosu(becul nu se aprinde). Am aerisit instalatia, nivelul in borcan in urma aerisirii e intre min si max(borcanul e din plastic, cu gaura jos, si dop fara gaura, ermetic). In timpul aerisirii temperatura motorului e normala, pe la 90grade si daca plec cu el cald nu am probleme. Insa daca se raceste si plec cu masina, dupa 2-3 km acul de la temperatura e la maxim, trece si de zona rosie iar daca deschid capota, borcanul e plin cu lichid. Nu mai stiu ce sa-i fac(termostatul e nou, merge) sad.gif( Ceva idei? Mersi biggrin.gif
argon
De unde stii ca e etans capacul? Si eu am borcan de ala, si are niste fante pe langa filet, si desi pare etans , nu e. Pune un capac cu supapa, nu trebuie nici sa rasufle, nici sa fie etans.
tavykbt
Daca nu strang capacul, si rasufla, mi se umple borcanul si da apa afara din el. Ce sa fac??? Unde o fi problema?

10 Dec 2007, 20:40:
Toata problema a plecat de la faptul ca auzeam apa in caloriferul interior, si cu motorul pornit am desfacut capacul la borcan, si atunci s-a umplut borcanul. Nu ma poate nimeni ajuta? sad.gif
slaiciprian
daca se rupe cureaua, cat mai poti circula? mai poti ajunge pana la primul magazin cu ciorapi de dama?
p.s. se recomanda lycra?
tavykbt
Inca astept o idee. Sunt cam disperat ca imi fierbe motoru sad.gif
slaiciprian
scoate termostatul. vezi sa nu se fi blocat. mai bine mergi o zi fara el. fa o aerisire ca la carte. e un topic mai vechi aici unde se explica in detaliu. nu cred ca vei mai avea probleme.
tavykbt
Am aerisit-o iar, dar la relanti nu mi se incalzeste, sta temperatura la normal. O sa vad daca am rezolvat ceva cand plec cu ea. Ma gandesc ca daca tot imi da apa in borcan, e din cauza ca imi intra aer pe undeva prin instalatie, nu?
In vara am bagat ceva praf in radiator ca imi curgea. Se poate sa-mi fi infundat ala ceva si sa fie asta cauza?
Azi am vaz ca imi picura radiatorul interior sad.gif si am bord CN. Ma gandesc ca s-a creat o presiune in instalatie si l-a cam fortat.
slaiciprian
simtome de termostat care nu functioneaza:
1. creste temp peste 80 de grade. la relanti trebuie sa stai mult si bine sa atingi viteza asta.
2. cand temp trece de 90 de grade, iese apa in borcan, poate da si pe dinafara. cand opresti, de obicei, in maxim un minut intra singura inapoi in instalatie.

p.s. daca e ceva in neregula, iese apa, nu intra aer si atat. a zis-o arhimede.
tavykbt
Salut! Am mai facut o data aerisirea, pana am scos ultimu strop de aer. Am plecat cu masina, dupa ce s-a incalzit a ajuns pana la limita acul, sub portiunea rosie, dupa care a coborat vreo 3-4 mm, banuiesc ca in momentul asta s-a deschis termostatul. E nou, poate sa nu fie bun? E normal sa-mi faca asa? Nu ar trebui cand se deschide acul sa ramana unde era?
slaiciprian
o secunda. aerisirea cand se face, se tureaza motorul pana urca temp la peste 80 de grade. si mai ai de aerisit.
1. pe la cele doua suruburi, incepe sa mai iasa aer, lasi sa iasa pana incepe sa fie numai apa.
2. strangi furtunul mare de la radiator la termostat cu mana, in leica sau ce folosesti la aerisire ies ule de aer. repeti pana urca si coboara nivelul la lichid si nu mai apare aer.
3. strangi bine furtunul, eventual il tii strans cu patentul, si il bagi in borcanul in care este lichid pana la nivelul marcat maxim. urmaresti 2-3 zile nivelul din borcan, va mai scadea. completezi.

tu probabil ai aer in instalatie care se aduna in fata termostatului si temperatura apei se transfera mai greu la acesta.
p.s. eu deja am aruncat un termostat anul acesta, a functionat doua saptamani, si brusc, nu a mai deschis.
p.p.s. sunt niste termostate romanesti care in dreptul bulbului care se pune in jos are niste tije. acestea trebuie sa nu fie indreptate spre gaurile de apa, caci declanseaza greu.
tavykbt
Asa am facut aerisirea. Dar nu inteleg de ce mi se creeaza presiune in borcan dupa ce merg ceva cu masina! Daca deschid borcanu imi vine lichid in el.
Si in continuare mi se aude apa in radiatorul interior dupa ce pornesc motorul sad.gif. De acolo cum scot aerul???
slaiciprian
capacul de la borcan in pozitie normala nu e ermetic!
in timpul mersului nivelul de apa in borcan nu e constant. la mine cu motorul cald, nivelul e cu 1 cm mai sus. cand se raceste, intra la loc. pare logic, apa se dilata si trebuie sa se duca undeva.
tavykbt
Si ce inseamna in pozitie normala? Eu il strang si gata. Dupa ce il deschid se aude cum iese aerul(cand e motorul cald) si creste nivelul de lichid din el.
slaiciprian
adica cu gura in sus! capacul ala are o fanta care e de fapt supapa. cand e cu gura in sus intra-iese aer, cand e cu gura in jos ar trebui sa se inchida, tocmai ca sa nu mai folosesti leica. nu trebuie sa fie ermetic! pune capacul de forma, fara sa-l insurubezi si mergi asa. vezi ce se intampla.
tavykbt
Na am mers cu capacul destrans=> nu mai se face presiune in borcan, dar tot circuitul se goleste, vine apa in borcan, furtunele goale, motorul supraincalzit, nu am caldura deloc in masina. Banuiesc ca imi intra aer in circuit pe undeva.
Ce sa-i mai fac???sad.gif
slaiciprian
scoate o zi termostatul. al meu nu mai deschidea deloc, iesea apa in borcan si urcam la 95. opream, apa intra singura la loc. zgomot mare precum cel pe care il face apa in tevi la calorifer. poate al tau deschide partial, sau cu intermitente. nu are cum sa intre aer fara sa iasa apa. si vei vedea ud acolo unde curge. sau aburi tasnind cand e motorul fierbinte.
p.s. daca pompa de apa lucreaza bine, trebuie sa simti presiune puternica in furtunul acela mare de la radiatorla motor.
tavykbt
Pai se simte presiune dupa ce aerisesc si e apa in el, dar daca merg se goleste.
Termostatul numa ce l-am luat. Daca nu merge tot ar trebui sa am caldura in masina si sa nu se auda apa in calorifer. Pe unde poate sa-mi intre aer in circuit? Am inteles ca daca e dusa garnitura de chiuloasa intra aer in circuit. Asa e?

13 Dec 2007, 21:34:
Nu mai are nimeni nici o parere? Sunt cam agitat sad.gif, imi e sa nu mai mi se strice si altceva cu incalzirea motorului...
slaiciprian
si eu numai ce l-am luat si s-a stricat. daca nu merge, nu mai ai timp sa simti caldura. ca fierbi motorul. chiulasa ciupita: bule in borcan, ulei albicios cu spume, apa din borcan murdara de la ulei.
tavykbt
Pai imi face bule cand aerisesc uneori, cand accelerez, dar nu continuu. uleiul e cafeniu spre negru, si daca scot capacul la ulei sunt spume, dar banuiesc ca de la condens(in fiecare iarna face asa). n-ar trebui? apa din borcan e rosie, de culoarea ruginii. Deci?
slaiciprian
uleiul pe joja e alb cu spume.
pana la urma tot lka termostat ajungi. doar nu o sa incepi cu garnitura de chiulasa.
tavykbt
Deci ce sa fac? Sa mai incerc la termostate? Ala vechi l-am scos l-am curatat si l-am pus la fiert, se deschidea, da am zis ca daca tot am scos sa iau unu nou ca poate nu mai deschidea la temperatura care trebuie. Pe asta nou nu l-am mai probat, l-am pus direct. E tot de 86 ca si ala vechi facut la vaslui. Asta nou e Speedo sau ceva de genu. Am vrut sa iau original dacia dar nu aveau de 86, doar de 87-89...
mad_biker
Nu e neaparat sa fie ciupita garnitura de chiuloasa. Am vazut ca in service-urile dacia cand se schimba o garnitura de chiuloasa nu se duce chiuloasa la verificat. Asa am patit si eu imi manca apa multa si uleiul era curat. Dar m-a invatat cineva sa ma uit dimineata inainte sa pornesc masina la busonul de jos pe unde se scoate uleiul, sa desurubez un pic si sa vad daca prima picatura e lichid de racire sau ulei. Asa ca la mine buba era la garniturile de la camasi, alea de cupru (la modelele mai vechi sunt din carton). Asa ca am desfacut tot motorul si surpriza, garnitura de chiuloasa era intacta in schimb a trebuit sa rectific chiuloasa, pentru ca atunci cand am pus linealul pe ea se vedea rasaritul prin mijloc, iar nea gigel de la service a zis ca e in regula ca merge asa. De atunci am mai facut 20.000 km, asta in mai putin de un an si masina merge perfect, temperatura sta la nivel normal nu urca mai mult de jumatate.
De schimbat o garnitura de chiuloasa nu dureaza mult si nu e nici foarte greu, singura chestie e sa ai dinamometrica si un garaj ca e cam frig afara; iar daca dai jos chiuloasa mergi cu ea sa vezi daca trebuie rectificata ca e pacat.
cosmin_bojin
Mai intai verifica sa nu fie caloriferul spart,dar dupa cum zici tu e clar garnitura ciupita.Sfatul meu e sa schimbi garnitura de chiulasa.Daca nu risti sa strici motorul si e pacat.Schimbarea garniturii implica si planarea chiulasei.
bygy007
am avut si eu probleme de genul asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=951809 daca ai rebdare sa citesti biggrin.gif
slaiciprian
eu am preferat sa merg o zi fara termostat, sa-mi dau seama de unde vine problema. si al meu acela de fect in oala deschidea. c'est la vie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.