Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Furtunul care atarna sub motor la unele dacii si scoate fum!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Pitzy
Am pus topicu asata in speranta ca s`o gasi vreun expert sa explice pentru ce e furtunu ala tras sub scut la dacie, daca are vreun rost, daca e mai bine pt motor. Intreb pt ca la mine in carburator parca ar fii baie de ulei, parca ar merge masina pe ulei nu pe benzina, si furtunul ala cred ca d`asta se pune...am dreptate sau nu?
cristimm
Da ai dreptate. Daca motorul este uzat atunci creste presiunea in carter cu consecinte negative asupra functionarii. Acel furtun este pus la capacul culbutorilor, si dus sub masina. In mod normal el se imparte in doua printr-un "T", o parte se duce in filtrul de aer si o parte in galeria de admisie.

Dezavantaje: se consuma mai mult ulei, poluare mare, arata penibil.
Pitzy
Deci tre sa duc un furtun din capacul de la culbutori sub masina si vad eu cum il maskez sa nu se vada ca am 2 esapamente....si in T de la carb bag ceva sa il astup sau il las asa sa traga aer curat pe acolo?
cristimm
Categoric astupi si la filtru si la carb. O metoda originala de a masca furtunul este sa il duci pana in spate in apropierea tobei finale. Astfel gazele din carter se amesteca cu gazele de esapament si nu se mai observa asa de rau.
Pitzy
Mah cum adeca sa astup la filtru??? Ce treaba am cu filtru???
notchman
Se astupa stutul din "gatul" carburatorului , cel de deasupra furtunasului de alimentare.

Nu creste consumul de ulei , tocmai daia este scos in exterior, la motoarele cu uzura mare, consumul de ulei este o consecinta, (la aceste motoare din cauza presiunii mai mari, din cauza de segmenti dusi , etx, se face si un barbotaj , mai mare in baia de ulei , iar vaporii de ulei si gazele nearse sunt amestecate si aruncate prin furtunul ala in karburator, de aici consum mai mare de benzina , fummm etx)
stere
Pitzy, te pregatesti si tu de-o segmentare smile.gif
shaq_rose
dimineata aveam mari pb cu pornitul, nu stiam ce sa mai fac, am schimbat tot, am pus baterie varta 74 ah, am schimbat electromotorul (dadea semne de oboseala dimineata, nu prea invartea = impresie doar) pana cand un mecanic de la bloc mi-a spus sa scot putin furtunul care vine de la capacul tachetilor si intra in carb, surpriza, scotea un fum de innebuneai, mi-a zis sa-l prelungesc sub masina si sa-l las asa... masina porneste la prima cheie dimineata, se infige si mai bine, pb e ca sunt dusi segmentii ?? sau altceva? e vreo pb daca mai merg asa? consumul de ulei? de carburant? se mareste? dati-mi amanunte daca stiti de pb
RIon
E semn de uzura a segmentilor, sigur ca porneste mai bine. Si eu am scos furtunul, dar de abea ies aburi. Nu ai ulei peste nivel?
Devils
ci capatul celalalt al furtunului, cel care merge la carb. ce faci cu el? ii pui dop?
freeman30
da ,il infunzi cu ceva ,sa nu traga aer fals
RIon
Astupi cu un dop T-ul care intra in carburator, acolo unde vara o sa pui inapoi furtunul ce vine de la carter.
Devils
Cred ca o sa fac si eu miscarea asta, ca la fel se comporta de la o vreme si a mea wink.gif
os
Domnilor,

printre altele pregatiti-va si de consum ceva mai mare. "Fumul" care iese din carter (pe furtunul descris) contine multe gaze nearse (scapari pe la pistoane) si vapori/ceata de ulei, care ard si ele (da, desi au mai fost mīncate odata).

Verificati sa nu fie īnfundat separatorul de ulei pentru gazele de carter (capacul culbutorilor are un soi de dublura din tabla, din dreptul caruia iese stutul pentru furtunul de recirculare. Destul de des īntre cele doua table se aduna depuneri care trebuiesc curatate==capacul se demonteaza si se spala cu ???).

Daca motorul e in stare tehnica acceptabila, recircularea gazelor de carter nu strica. Īn plus, scade nivelul de poluare.

os.
tatabobu
Ma oameni buni, nu lasati furtunul care iese din carter sa atarne asa, oricum. Pe acolo se elimina suprapresiunea din carter si se scot gazele de carter spre carburator. Dar tot pe acolo se si trage aer cand e presiunea mica in baia de ulei. Asa ca daca-l scoateti, astupati-l sa fie etans, ca altfel va intra tot felul de mizerii in motor. Si ramaneti cu pericolul de a va sari garnitura capacului de culbutori sau a busonului de ulei. Dar cel mai bine aplicati solutia normala, si anume o reparatie capitala a motorului.
diaconuliviu
QUOTE(tatabobu @ 8 Dec 2004, 14:48)
Ma oameni buni, nu lasati furtunul care iese din carter sa atarne asa, oricum. Pe acolo se elimina suprapresiunea din carter si se scot gazele de carter spre carburator. Dar tot pe acolo se si trage aer cand e presiunea mica in baia de  ulei. Asa ca daca-l scoateti, astupati-l sa fie etans, ca altfel va intra tot felul de mizerii in motor. Si ramaneti cu pericolul de a va sari garnitura capacului de culbutori sau a busonului de ulei. Dar cel mai bine aplicati solutia normala, si anume o reparatie capitala a motorului.
*


Dap, mai ales ca ala se scoate atunci cind motorul are uzura, caz in care se creaza suprapresiune SIGUR. Daca il astupi, sare joja biggrin.gif ; verificat
Daca nu e uzura, nu se scoate, daca e, se atirna.
B-34-SGM
Furtunul de recuperare a gazelor se scote fara probleme si se lasa sa atarne pe undeva. Eu nu l-am conectat nici macar cand era motorul nou, pt 100 grame de benzina pe care o economiseste la 100 km, chiar nu se merita sa murdareasca carburatorul aiurea. Sa nu faceti prostia sa il astupati!

De n-am ras cand am citit treaba cu aerul fals pe la T. Aerul fals se refera la aerul care intra fara voia lui, pe sub clapeta carburatorului. Ce ii place romanului sa foloseasca termeni care suna sofisticati, dar nu are nici cea mai mica idee ce inseamna.

Eu am avut o problema, nu-mi pornea motorul, ca tragea aer fals pe sub capota ! smile.gif Glumesc, nu-i asa ca-s rau?
shaq_rose
partea de teu a cabului mi s-a spus sa o las asa sa nu o astup (acolo unde normal intra furtunul dinspre baie)....

... si ulei peste nivel nu am, abia l-am schimbat (ca la carte)
RIon
merg oamenii de zeci de ani cu furtunul scos iarna si nu se intampla nimic (poate cazuri izolate) ce mai tura-vura...?
shaq_rose
politaii nu zic nimik?
cristimm
Depinde ce vrei de la masina. Daca vrei performanta se scoate furtunul cu totul, se astupa gaura din carb. (galerie) unde venea furtunul, se astupa gaura din filtrul de aer unde venea furtunul si se lasa in aer capatul de la culbutori (eventual printr-un filtru sa nu intre praf la culbutori - exista filtre speciale "crankcase breather")

Daca vrei consum redus, fiabilitate, etc atunci furtunul il lasi la locul lui.
diaconuliviu
QUOTE(shaq_rose @ 8 Dec 2004, 17:23)
partea de teu a cabului mi s-a spus sa o las asa sa nu o astup (acolo unde normal intra furtunul dinspre baie)....

... si ulei peste nivel nu am, abia l-am schimbat (ca la carte)
*



Se astupa ca sa nu traga aer nefiltrat; aer pentru duza va trage oricum prin traseul filtru-carburator.
make_bd
Eu nu am probleme (inca) cu segmentarea dar m-a sfatuit cineva sa scot totusi un furtun afara de la capacul culbutorilor, in alta varianta.
Am mai pus un teu legat printr-un capat de furtun de celalat T. Dupa ce am pus si furtunul de iesire sub masina, am cuplate toate iesirile/intrarile. Explicatia data era: "afara iese ce-i suprapresiune".

Sper sa nu fi spus prostii deoarece sunt incepator si nu pot argumenta sau sustine aceasta "inginerie".

excl.gif
RIon
hm, interesant...dar poate inutil, alte pareri?
shaq_rose
nu trage aer fals pe la partea de teu ramasa in aer, pe acolo scuipa aer, si cu presiune... masina am observat ca nu consuma mai mult nici benzina , nici ulei. Acum am venit de la Busteni si am alimentat de 500.000 lei si mi-a ajuns sa ma si intorc. Intr-adevar se infige si mai bine.
diaconuliviu
QUOTE(shaq_rose @ 11 Dec 2004, 14:17)
nu trage aer fals pe la partea de teu ramasa in aer, pe acolo scuipa aer, si cu presiune... masina am observat ca nu consuma mai mult nici benzina , nici ulei. Acum am venit de la Busteni si am alimentat de 500.000 lei si mi-a ajuns sa ma si intorc. Intr-adevar se infige si mai bine.
*


Daca scuipa, cum zici, nu e doar aer, is gaze arse, mai ales daca e cu presiune.
Cind motorul e OK, acolo presiunea e mica
shaq_rose
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Dec 2004, 10:23)
Daca scuipa, cum zici, nu e doar aer, is gaze arse, mai ales daca e cu presiune.
Cind motorul e OK, acolo presiunea e mica
*


ok, motorul ar fi varza, desi merge excelent... consum la fel de carburant, ulei nu papa... dar presiunea pe orificiul respectiv e sesizabila (maricica) si fuge bine, am fost la Campulung azi si pe dealurile alea inainte abia urca acum are zvac ca lumea.
michimaus
la faza cu pornitul greu la rece:ai curatat si reglat pt iarna bujiile? platina ce zice? fisele ce zic.iar in ceea ce priveste faza cu scosul furtunului nu cred ca e cea mai buna solutie.furtunul asta se scoate cand ai segmentii uzati f tare dar nu e o solutie pe termen lung.iti recomand o segmentare sau daca ai bani mai multi un set nou.si atunci o sa vezi ce usor o sa porneasca la rece.
shaq_rose
QUOTE(michimaus @ 16 Dec 2004, 10:09)
la faza cu pornitul greu la rece:ai curatat si reglat pt iarna bujiile? platina ce zice? fisele ce zic.iar in ceea ce priveste faza cu scosul furtunului nu cred ca e cea mai buna solutie.furtunul asta se scoate cand ai segmentii uzati f tare dar nu e o solutie pe termen lung.iti recomand o segmentare sau daca ai bani mai multi un set nou.si atunci o sa vezi ce usor o sa porneasca la rece.
*


pai nu prea are treaba starea segmentilor cu prornirea la rece...
johnsws
ba cam are treaba starea segmentilor cu pornirea la rece. uzura mare=>compresie slaba->depresiunea din spatele clapetei scade=>pornire grea, randament scazut, etc.
shaq_rose
chiar poate face dop de gheata pe furtunul scos? de unde?
diaconuliviu
QUOTE(shaq_rose @ 18 Dec 2004, 12:07)
chiar poate face dop de gheata pe furtunul scos? de unde?
*


Din acelasi loc de unde se face acea pasta alba - de la vaporii din aer; avind furtunul in bataia aerului rece, vaporii chiar calzi au condensat pe furtun cu efectul stiut.
shaq_rose
foarte ciudat... e prima oara cand aud asa ceva sa inghete acolo
elro
QUOTE(shaq_rose @ 20 Dec 2004, 17:56)
foarte ciudat... e prima oara cand aud asa ceva sa inghete acolo
*



puneti si voi un furtun cu diametrul mai marisor putin sau in capul furtunului montati ..........nuhtiu ceva mai mare biggrin.gif sa nu inghete
dorucioby
Eu am motorul segmentat de 3000 km si tot am scos dedesubt acel furtun. De ce? pentru ca pe timp de iarna nu si tinea relantiul masina datorita condensului. Acum porneste si merge excelent si consumul de ulei nu a crescut. Pe acel furtun scoate numai aburi
tunderbird
Sistemul acesta asigura ventilatia carterului motorului si recircularea gazelor reziduale care sunt mult mai toxice decat gazele de esapament.

In timpul functionarii, pe langa segmenti au loc scapari de gaze in carterul motorului. Debitul de gaze depinde de gradul de uzura a ansablului piston-segmenti-cilindri.

La motorul Dacia acest sistem numit pe scurt si reniflard, are trei ramnificatii care se intalnesc in T-ul din plastic aflat pe carburator deasupra camerei de nivel constant.
Prima ramnificatie pleaca de la capacul culbutorilor, prin ea realizandu-se evacuarea gazelor reziduale din carter, a doua ramnificatie este chiar ramura principala a T-ului prin care cea mai mare parte din debitul de gaze se recircula in traseul aerului proaspat de admisie (difuzorul carburatorului) si ultima ramnificatie este celebrul "furtun cu duza" care recircula un debit mai mic (prin orificiul calibrat al duzei) in traseul amestecului combustibil (galeria de admisie).

La motoarele uzate debitul de gaze arse reziduale (amestec de HC, gaze arse si vapori de ulei si apa) este foarte pronuntat, proportia in amestecul proaspat fiind apreciabila. Acest lucru conduce la functionare defectuoasa a motorului: lipsa de putere, murdarirea carburatorului si a galeriei de admisie, ancrasarea bujiilor, etc.

Din acest motiv multi posesori de Dacia trag furtunul de la capacul culbutorilor in afara compartimentului motor in scopul eliberarii gazelor din carter direct in atmosfera. Bineinteles ca se constata o ameliorare pronuntata in functionarea motorului, pentru ca in acest caz, admisia se realizeaza numai cu aer proaspat si in plus nu se mai murdareste nici carburatorul, dar trebuie tinut cont de un lucru foarte important: la circulatia in regim de frana de motor se poate aspira praf in carterul motorului.

Si in plus gazele de carter sunt foarte toxice, deci va aduceti un aport important in poluarea atmosferei. Atentie cu sticletii ca se vede foarte bine de la distanta, dara de fum (gen Trabant).
FLEX
thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator)
Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm).
E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi.
tunderbird
QUOTE(FLEX @ 22 Feb 2005, 15:46)
thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator)
Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm).
E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi.
*



Exista niste separatoare de "muci" (cum le zici tu).

Eu am montat pe D1300 din 1981 asa ceva.
Nu stiu unde se gasesc, eu il am de pe vremea lui Ceasca.... foarte bun.
Numai ca masina are 250000km cu RK facut la 138000km prin '91 deci destul de obosita.... se cerea neaparat un separator.
In schimb la D1100 care are 76000km reali si la Break CLi care are 18000km n-am constatat prezenta "mucilor".
In ceea ce priveste D1310 cu 200kkm fara RK da-mi voie sa-ti spun ca motorul este totusi obosit, iar D1310 segmentata la 90kkm chiar daca ti se pare tie ca merge bine este doar o iluzie de scurta durata.

Oricum decat sa bag mizerie in motor prin furtunul ala de sub masina, prefer sa spal carburatorul mai des.
ydaniel
bine ai zis thunder,dar uite eu am acus un ulei de iti vine sa-l arunci si cand am tras furtunelul afara motorul merge multm mai prost(50.000 la bord)
tunderbird
QUOTE(ydaniel @ 22 Feb 2005, 20:33)
bine ai zis thunder,dar uite eu am acus un ulei de iti vine sa-l arunci si cand am tras furtunelul afara motorul merge multm mai prost(50.000 la bord)
*




Nu prea inteleg ce vrei sa spui...
FLEX
thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu.

Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara?
clau lcf
Intr-o iarna , imi dadea in nas.A mai mers vreo 3km si sa oprit,stiam ca papa ulei.Am desfacut laba de urs de la carbulator.M-am speriat cat ulei era in carburator.Am sters uleiul si am pus un furtun la capac culbutori ,si am mai mers vreo luna.Pregateste-te de segmentare
tunderbird
QUOTE(FLEX @ 23 Feb 2005, 20:53)
thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu.

Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara?
*




Se gasea in comert... este o chestie cilindrica din plastic cu niste sicane la interior....cam ca o toba de esapament in miniatura.

La unele motoare diesel, separatorul asta are in interior o plasa de sarma identica ca buretii aia metalici de spalat vase.

Deci daca vrei sa-ti faci unul ti-ar trebui o carcasa cilindrica cu doua stuturi la capete si cu burete metalic in interior pe care sa-l speli periodic cu benzina.
goad
Ia unul de OLTCIT !
Are trei iesiri (daca e nevoie astupi una ...) , se poate demonta...!
CiprianPJM
Capacul de la culbutori se curata asa: Dai capacul jos, il intorci cu gura in sus, torni niste benzina in el si ii dai foc. Asa a facut un mecanic batran pe care l-am vazut. Il umezesti bine cu benzina si ii dai foc. Sa vezi cum iese ORICE urma de jeg. MARE GRIJA sa nu uitati ceva care se topeste pe el, cum ar fi capac pt. ulei, etc... Dupa aia trebuie sa il vopsesti again. Al meu e rosu acum... Kitch-ul de pe lume wub.gif


Vezi sa nu ii dai foc in timp ce il tii in mana, ATENTIE LA TIGARI. Il pui undeva jos si ii dai foc cu o hartie, ceva... gun3.gif
Ciombe
Nu e mai simplu sa iei juma de litru de diluant, sa-l lasi bine la inmuiat si apoi sa il speli frumusel cu o pensula??? Ma gandesc ca daca ii dai foc - tabla aia din care e facut- s-ar putea sa se deformeze de la caldura si sa ai surpriza sa nu se mai potriveasca apoi la loc!

Numai bine!
onyx-20
Se potriveste fii fara grija!! Bine-nteles ca am incercat si eu sa-l spal cu o solutie ceva, diluant, benzina, motorina dar fara efect!! Tot n-a scapat de foc!! Si a iesit brici!
diaconuliviu
Am citit cindva o referire la adaptarea unui separator de ulei tip Oltcit; NU o gasesc. As vrea sa adaptez; imi spune cineva cum? Adica, unde se poate lega al treilea stut, cel de golire?
diaconuliviu
QUOTE(goad @ 25 Feb 2005, 18:32)
Ia unul de OLTCIT !
Are trei iesiri (daca  e nevoie astupi una ...) , se poate demonta...!
*


A adaptat cineva de Oltcit?dar fara a astupa al treilea stut, ci prin cuplare la motor, sa curga uleiul in baie.
cristidb
QUOTE(tunderbird @ 22 Feb 2005, 17:00)
trebuie tinut cont de un lucru foarte important: la circulatia in regim de frana de motor se poate aspira praf in carterul motorului. 
*



A mai fost o discutie pe tema furtunului, si nu m-a crezut nimeni ca trage praf pe acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.