Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reparatie capitala
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tgg2k
modelul e cel din semnatura, dacia 1300, an 1979, pompa de frana simplu circuit cu 3 conducte.

hai sa va zic intai problemele care le are (in cuvintele mele ca nu stiu exact toate denumirile) si apoi intrebarile...

1. etrier stanga - aerisitor rupt - aer pe conducta, franare slaba stanga fata;
2. cursa franei de mana aproximativ 11 dinti (!) daca ridic vreo 5-6 dinti manerul, am frane cat de cat ok, pedala este destul de tare, daca ridic 7 dinti, pedala e beton, dar se duc naibii ferodourile de pe spate, se si incalzesc usor rotile;
3. disc dreapta fata ovalizat, se simte pe masina cand franeaza dar in pedala nu simt nimic la pedala (presupun ca am aer si pe conducta spre dreapta fata si de asta nu simt);
4. telescop dreapta spate rupt, sunt pe arc de vreo 2 saptamani incoace.
5. am reglat culbutorii dupa una din metodele de pe forum (nu mai retin a cuie metoda), cea cu semnul de pe volanta, reglat culbutori 1,2,3 si 5, rotit 360 grade, reglat culbutorii 4,6,7 si 8. bun... 7 si 8 tacane in prostie desi i-am reglat de 2 ori;
6. patineaza ambreiajul, adica fluiera la pecare de pe loc si e ambreiajul, nu sunt rotile. huruie cutia in a I-a si a II-a;
7. de cand i-am facut tabla, am rugina pe alimentare, conductele de tur si retur, sita de la carburator (carfil) ori cedeaza, adica se gaureste prea tare, ori se infunda. filtru am pe tur;
8. ploua in ea... nu chiar dar daca o spal intra apa pe la chedere, la usile din fata si la portbagaj;
9. la decelerare, daca nu o icnetinesc destul de mult, nu pot baga din a II-a in a I-a;
10. surubul de amestec de la carb nu imi influenteaza cu nimic mersul motorului, de la destrans la maxim pana la strans la maxim nu am sesizat nici o diferenta in functinoarea motorului (am facut vreo 15 km cu el strans la maxim, si vreo 10km cu el destrans) unsure.gif
11. papa ulei! si cand zic asta, zic ceva de genul calamina peste toata chiuloasa si consum de ulei de 1L la 2 sapt sau ~800 Km.

buuun... stiu ca e un topic lung dar please help ca incep sa fiu stresat... in august expira ITP-ul... wub.gif

intrebarile...

1. ce merita schimbat cu piese noi si ce merita luat din dezmembrari?!
2. cum se schimba in curte feordourile de pe spate? am nevoie de scule speciale?! nu de alta dar nu vreau sa dau ~ 200 RON pe manopera (cat cer cei de la service). mai bine ii bag in benzina rolleyes.gif
3. cum se verifica/inlocuiesc limitatoarele de frana?
4. cum verific carburatorul? merita sa-l verific la banc?
5. segmentare sau set motor?
6. rampa de culbutori merita schimbata? sau mai bine zis ansamblul de culbutori cam cat ma costa?!
7. si in final... care ar fi si cum se masoara distantele pt inlocuirea incuietorilor pe fata?! nu de alta dar am primit de craciun un kit de IC wub.gif si nu pot sa-l pun ca am butuci pe stil vechi... iar de inventii nu ma apuc acum.

LE: era sa uit, daca ii pun pompa cu dublu circuit, se merita?! e luata de RAR ca imbunatatire sau ca modificare?!
Buyaka
1. Etrierul: se poate schimba numai aerisitorul, daca etrierul nu are rugina pe interior si bineinteles, garniturile.

2. Frana de mana: se modifica dupa ce schimbi ferodourile, personal recomand si inlocuirea cablului.

3. Discurile se inlocuiesc PERECHE. Altfel nu ies franele la ITP.

4. Amortizor... da, se merita sa iei de la desmembrari cu conditia sa fie bun.

5. Culbutorii: incearca si cealalta metoda 1-3; 4-2, nu se merita sa schimbi rampa decat daca are uzura maaaaare... ceea ce nu e cazul.

6. Ambreiaj+cutie: ambreiajuj se inlocuieste (numai discul sau kit depinde de uzura placii si arulmentului), verifica nivelul uleiului in cutia de viteze.

7. Rugina: o ai in rezervor... trebuie dat jos si spalat altfel n-ai sanse.

8. Ploua: aici se poate rezolva prin strambarea tablei pe care e fixat chederul, iar la portbagaj se mai poate regla din incuietoare sau schimba chederele.

9. E aproximativ normal, si asta din cauza proastei sincronizari a pinioanelor din cutia de viteze, se rezolva (sau nu) prin inlocuirea sincroanelor CV. Pentru cutia de viteze daca vrei s-o desfaci te sfatuiesc sa mergi la un mecanic bun... nu toti se pricep la reglaje.

10. Curata carb-ul altfel nu ai sa ai reglaj niciodata la surubul de amestec, asta bineinteles dupa ce ai curatat restul traseului de carburant, inclusiv rezervorul.

11. Aici depinde cat vrei sa mai tii masina, daca o mai tii max 40000-50000Km se merita sa faci o segmentare, daca vrei s-o pastrezi mai mult set motor.

1'. Din dezmembrari poti lua doar amortizorul si poate o cutie de viteze daca nu vrei sa-ti bati capul cu cea care o ai, oricum sa iei pe cineva care se pricepe cu tine.

2'. Ferodourile se schimba foarte usor: desfaci capacele de la rulmentii spate (bati usor cu ciocanul imprejur), scoti splintul si saiba de blocare (patent pt splint), desfiletezi piulita din fuzeta (cheie de 24) si ai ajuns la ferodouri aici nu ai nevoie decat de o surubelnita si un patent, se scoate arcul de sus si se trag ferodourile in exterior... se pot bate alte ferodouri sau se pot schimba sabotii cu totul.

3' limitatorul de franare se apasa pe el (unde apasa parghia) daca se misca e bun.

4'. Merita sa-l duci si la banc insa monocorpul se regleaza foarte usor si pe masina ai metoda pe forum.

5'. Am zis mai sus...

6'. Idem 5

7' Cum adica "cum se masoara" ??? Iei o rigla, metru, shubler, oca...sau ce mai vrei tu... mergi la o masina noua... masori pe orizontala si verticala fata de o muchie... notezi pe hartie... mergi la masina ta masori ce-ai notat... punctezi, gauresti... si iese pejo 206 biggrin.gif...

Bafta si spor la treaba... si atentie cu franele... nu-i de joaca.

Numai bine!
adnan
mai bine o duci la fier vechi sau la casare biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
tgg2k
hmm.. reparatie capitala ~ 70 mil cu suspensii, frane si motor toate noi... mie imi trebuie masina si imi place masina asta... pe de alta parte, as putea s-o dau ca avans si sa-mi iau magnificul logan pe care am 3 ani garantie si 10 ani tb sa-l platesc... cu casarea ce rezolv?!

multumesc Buyaka pt sfaturi
yo9hrb
Cum naiba ti-au iesit tie 70 mil? mellow.gif
tgg2k
pai sistemul de franare... 900 RON cu totul... pompa, discuri, etriere, conducte, placute, saboti pe spate... boon... 350 RON set motor, chiulasa rectificata, daca nu chiar schimbata(300RON), culbutorii verificati in cel mai rau caz schimbati toti(undeva pe la 200 RON), ambreiaj schimbat, kit ambreiaj 300 RON, suspensii... adica 4 bucati arcuri si 4 bucati telescoape, un telescop era pe la 100 RON, arcul pe la vreo 90 RON, plus instalatia electrica vreo 50 RON, plus chedere cel putin 2 bucati (40 RON - buc), plus doua macarale (45 RON buc), plus o tentativa de spalare si curatare carb, daca nici asa nu merge, schimbat carb-ul (200 RON), plus 5 cauciucuri noi, care, unul decent e cam la 135 RON buc, galerie de evacuare (45 RON), saxofon (90 RON), tobele (intermediara - 45 RON, finala 60 RON) pompa de benzina parca 50 RON, alternator ca e cam gata parca 170 RON, planetare 330 RON buc, plus alte lucruri minore... garnituri, lichide, rectificari si... anyway... masina e varza, motorul la fel... un motor nou de 1300, de uzina, gata asamblat, numai bun de pus pus pe masina e 2500 RON, trebuie doar rodajul si schimburile de ulei facute la timp. plus... cutia de viteze caraie super urat si ulei are destul, e cu ~ 4 mm sub gura busonului... 200 RON la dezmembrari... iar daca mai raman bani dupa toate astea... 500 RON instalatie completa de sunet cu tot tacamul, plus baterie noua mai sanatoasa putin, acum am una de 52A, plus insonorizare, 150 RON toate materialele, plus luneta cu dezaburire, alarma, IC... inca vreo 1000 de roni pt mofturile mele, repet daca raman bani... nu am mai facut calculul de mult dar poate chiar trece de 7000 RON... a, si mi-ar placea sa schimb si tapiteria...

majoritatea pieselor vreau sa le iau de uzina, de asta sunt preturile care sunt si de pus, le pun eu in curte, pt ca daca adun piesele, sper ca intr-o saptamana sa fie gata... doar le iau pe toate, scot tot ce-i vechi si pun ce-i nou.

mie mi se pare o afacere muuult mai rentabila decat sa iau o masina nou, mai bine stiu ca ajung la 8500 RON bagati in masina asta si e noua, si are sanse sa tina inca 28 de ani... cat despre fiabilitate si altele, stiu ca asta nu ma lasa in drum, iau un patent, o sarma si un ciocan si garantez ca nu ma lasa in drum, pe cand o masina noua... daca te lasa in drum... ce-i faci?! deschizi capoita, te uiti ce frumos e capsulat motorul si inchizi la loc, suni un prieten si te tracteaza la service...

si in plus... de ce sa ma incarc cu rate pe 10(!) ani si sa-mi iau magnificul logan?! uitati-va un pic la probleme tehnice la LGN si va veti da seama ce vreau sa zic... o problemuta la logan e o problema mare si generala din fabrica, si de care nu scapi cu una cu doua...

a, daca moderatorii cred ca ar trebui mutat topicul la cafeana... be my guest, nu de alta dar deja devine subiect de cafenea...
argon
Sfatul meu, nu-ti fa in nici un caz rate la orice masina, dar mai ales romaneasca, care sa depaseasca garantia, deci maxim 3 ani, pentru ca pe langa rate o sa mai bagi bani in piese, si manopere, si nu sunt ieftine ca la 1300. In plus Loganul o sa-ti fie oale si ulcele in 8-9-10 ani si tu mai ai de platit rate la el, si cand ai gatat cu ratele, dupa n ani, o sa ajungi sa fi dat cu dobanzi cu tot 20 000 euro pe o masina ce la momentul ala nu va depasii 500-1000 de euro sa zicem.
tgg2k
argon... nici eu nu as fi reusit sa o spun mai bine! stiu ca tehnologia e veche, dar am incredere ca ma tin piesele si masina mai mult decat una noua. zgomotul nu ma deranjeaza, scartaielile se accepta, posibilitatile cu masina asta sunt destul de multe si stiu ce trebuie sa-i fac, reglaje si altele de genul ca sa fie silentioasa ca o masina noua, chiar daca e din '79.

topicul l-am inceput pe ideea urmatoare: uite problemele, care piese se merita second si care noi si/sau cum se verifica/inlocuiesc componentele cheie. in prima faza sistemul de franare si suspensiile, iar in a doua faza motorul.

nu pot sa strang 7000 RON pana in august cand expira itp-ul si vroiam sa stiu cum sa-i lungesc agonia pana reusesc sa iau toate piesele.

a, va dati seama ca urmeaza tutorialele cu poze cat mai multe dupa ce ma apuc de ea... smile.gif
Buyaka
tgg2k... calculul pe care l-ai facut e muuuult prea pesimist... dupa umila mea parere, daca tabla e buna pe masina, se poate scoate functionala si sa treaca ITP-ul cu ...pana in 20 de mil...si suma asta e cu bunavointa din partea mea...
yo9hrb
Si eu sunt de aceeasi parere cu Buyaka. Bine, nu pun la socoteala sisteme audio/video.gps si alte maimute. Cu 2000 ron ii faci un RK la partea mecanica fara probleme. Btw, unde gasesti sistem franare la 900 lei? Sa stiu sa nu iau de acolo.
EUROPE_
@tgg2k, si eu sunt de acord cu colegii de forum, nu au unde sa intre atatia bani, nu cred ca se justifica.
Sa o luam pe rand,
-set motor poti gasi si mai ieftin, asta iti garantez eu;
-arborele poate scapi rectificandu-l;
-ambreiajul nu stiu, daca placa de presiune e dusa, trebuie sa-l schimbi cu totul;
-cutia nu poti stii ce are pana nu o desfaci, poate scapi inlocuind cateva piese, unele poate chiar de la dezmembrari;
-sistemul de franare, nu stiu daca are vreun rost sa schimbi tot etrierul daca singura lui problema e garnitura, etc. ;
-chiulasa, poti gasi si la dezmembrari una buna, daca mecanicul stie dupa ce sa se uite, sau o poti repara pe aceasta, inlocuiesti suapapele, ghidurile etc... in cazul in care iesi mai ieftin decat cumparand una noua.
- culbutorii, si aia ii poti gasi in stare buna la dezmembrari;
- tobele le gasesti si mai ieftine, eu de exemplu am dat 21 de lei pe saxofon;
- restul, planetare, suspensii, macaralele, fetele de usi, faci cum crezi ai de unde alege.

Din cate stiu tablele le-ai facut recent, deci eu zic ca vei iesi mult mai ieftin daca dai o raita prin dezmembrari, e drept, gasesti cam rar piese bune, dar macar merita incercat.
Bafta!
tgg2k
pai, calculul e pesimist, majoritatea sunt preturi la piese de uzina, de asta sunt asa piperate, iar sistemul de franare e la 9 mil, cu totul! chiar si pedala intra in banii astia. smile.gif si in plus, asa sunt eu mai pesimist, cand am luat x piese de firme fantoma si nici bine nu le-am pus ca s-au dus in cateva zile maxim... nu m-as risca inca o data... asa am petit cu un disc de frana... facut de... nu dau nume, facut "de iasi"... s-a fisurat in 1 sapt si am reusit sa rezolv o urma de vreo 50 m pe asfalt cand a cedat... mama ce sperietura...

oricum, RK il fac dupa urmatoarele principii:

1. daca o piesa e bulita rau si se merita inlocuita cu una de dezmbembrari, o iau din dezmembrari, daca nu, o iau de uzina
2. daca sunt unele care pot fi rectificate, ma duc la un service unde le rectifica bine, macar garantie sa am 3 luni de zile, daca nu, regula nr.1

la sistemul de franare... pompa scapa lichid pe la garnituri si pe la una din conducte... am fost la magazin, acelasi tip de pompa se face acum dupa un alt standard, filetul de la conducte are alt pas decat pe pompa veche asa ca l-as lua tot nou ca sa scap de griji... macar pentru vreo 2 ani de zile

probabil ca ies pana in 20 mil... planetarele trebuie schimbate, au fost rectificate deja o data... discurile de frana si ele la fel, motorul... pana nu-l desfac nu stiu exact ce trebuie, oricum o segmentare cel putin ii fac, ultima segmentare a vazut-o anul trecut, prin ianuarie... deci asta cam cere un set motor nou... chiulasa e varza si ea, nu stiu ce se mai poate rectifica din ea.

ieri am analizat masina in amanunt, am realizat ca as avea nevoie de rotule noi la bratele inferioare si superioare fata, rulmenti noi pe toate rotile; am ridicat-o pe elevator si rotile suna ca niste clopotei.

cat despre restul... restul ar cam fi piticii de pe creier, dar se poate trai cu ei pana imi iau itp-ul... sau, se fac si teste pt suspensii la ITP?!
sefu_alx
eu zic sa nu vinzi sa iei alta..in sac fara fund nu se merita sa bagi bani
nu ma injura smile.gif
tgg2k
nu te injur, sunt de acord cu tine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.