Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor! probleme cu papucul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristianduru
Salut

Am un papuc din 1999, motor 1.6, in jur de 100 000 km. De citeva zile incoace am o problema mare cu el. La ralanti merge aproximativ ok, desi tremura dar imediat ce accelerez pare ca merge in 2-3 cilindri doar. Nu are putere deloc. A mers cineva la service cu ea pt ca am fost putin plecat si nu m-am putut ocupa iar baietii de acolo au spus: e clar, baga si ulei in carburator. trebuie sa schimbi motorul.

Ceea ce mie mi se pare cam ciudat si cam neverosimil. Are cineva idee ce poate fi? Poate pompa de benzina? Poate aprinderea? Desi la ralanti, cind scot fisele de la bujii, se modifica turatia deci ..

Any ideeas? Ceva sfaturi despre unde anume sa ma uit?
AAlpine1
ai putea sa incepi prin a inlocuii bujii, fise, platina, capac de delco etc..... si dupa ce ai pus totul nou mai vorbim
spor la treaba.......
Gheorghedracu
Un test de compresie ar putea fi relevant daca e facut corect. Si citirea bujiilor. Asta inainte de a umbla peste tot la intimplare. Asigura-te ca ai scinteie buna, ca avansul e in ordine, carburatia, samd, dupa care fa testul de compresie si povesteste-ne.
cristianduru
QUOTE(Gheorghedracu @ 20 Feb 2007, 20:18)
Un test de compresie ar putea fi relevant daca e facut corect. Si citirea bujiilor. Asta inainte de a umbla peste tot la intimplare. Asigura-te ca ai scinteie buna, ca avansul e in ordine, carburatia, samd, dupa care fa testul de compresie si povesteste-ne.
*



Sa inteleg deci ca trebuie sa exclud din start pompa de benzina? Baietilor li s-a spus la service cit am fost eu plecat ca exista ulei in carburator. Din cite ma gindesc eu (de altfel habarnist) presupun ca problema ar putea fi acolo, de asta intreb..
tibip
la 100 mii sa schimbi motorul? Buna poanta... primul rand sa verifici starea plutitorului din carburator (la mine asta a fost problema odata, cu simptomele tale) si dupa aia sa verifici daca gazele de carter (din capacul de culbutori) pot iesi in voie spre carburator. Daca se infunda teava aia prin care ies gazele, atunci dupa un timp presiunea e asa de mare ca iti forteaza uleiul afara.
madendre
daca ai numai 100.000km poate dar poate ca sau dus segmentii.iti mananca ulei?ai ulei in carburator?! nare cum sa ajunga uleiul in carburator teau mintit. ieu zic mai bine fati un test de compresie si schimbati ce tiau mai recomandat aici baieti doar numai daca trebuie schimbate ca sa nu arunci bani pe fereastra.

ps:sper sa treci de problema asta.
mihai0070
Defapt ulei poate sa ajunga in carburator ...prin furtunul de reciclare gaze din capacul culbutori ... dar imi vine greu sa cred ..poate ca au vazut ca este mai negru si putin mai uleios si gata au gasit motivul ...
sobolan
QUOTE(AAlpine1 @ 20 Feb 2007, 17:22)
ai putea sa incepi prin a inlocuii bujii, fise, platina, capac de delco etc..... si dupa ce ai pus totul nou mai vorbim
spor la treaba.......
*



daca nu se rezolva nici asa tre sa dai chiulasa jos si sa vreifici daca supapele inchid bine sau nu.....
cristianduru
In primul rind multumesc pentru raspunsurile prompte.

O sa schimb miine cam tot ce se poate (fise, bujii, capac delco), o sa montez o aprindere electronica si o sa ma asigur ca nu din cauza furtunului din carter intra ulei acolo. Oricum masina e relativ obosita, asta e cert dar romaneste vorbind.. sa mai tragem de ea putin.

Va tin la curent functie de ce manifestari mai observ. Miine ma bag tare in ea tongue.gif

Cu stima,
Cristian
Gheorghedracu
De obicei cind exista ulei excesiv in furtunul de aerisire al capacului chiulasei (culbutorilor; merge deasupra carburatorului in racordul de la filtrul de aer) se considera ca segmentii sunt uzati. Asta ar fi verificat testul de compresie. Cu schimbarile pe care vrei sa le faci s-ar putea sa inmultesti necunoscutele si sa iti ia o noua perioada de timp ca sa te obisnuiesti cu toate noile manifestari ale motorului. Daca poti insa exista un mic test pe care il poti face imediat. Scoate busonul de ulei, acopera usor cu palma gaura si ambaleaza usor motorul si vezi daca simti un puls de presiune in palma in ritmul motorului. Eventual blocheaza furtunul de aerisire a motorului (pomenit mai sus). In cazuri de uzura mare a segmentilor, o sa simti ceva. Aia e compresia (presiunea) care scapa pe linga pistoane.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.