Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tabla cu probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sumi_nos
Am o dacie din 1980 si a fost reparata ultima data(tablaria)in 2002,si in 2003 am cam abandonat masina in curte la tara fara garaj o mai porneam la 3-4 luni si in ianuari am rezolvat toate actele si am inceput sa circul cu ea pana sa investesc bani in acte am verificat tabla am urcato pe rampa si era stas nu avea aproape de loc rugina.Acu 4 zile am fost pe un drum de pamant sa o alerg un pic prin namol sa fac ceva scheme cu ea cand am ajuns acas am spalato si am constatat ca e plica de gauri adica pe la oate spate e rupta intra toata apa care o arunca roata in porbagaj podul pedalier fata spate,contra aripi e cam toata mancata cum sa rupt tabla si a ruginit in halul asta toate alea in 2 luni??? MASINA NU A STAT IN GARAJ A STAT IN NINSOARE,SOARE,PLOAIE,VANT ETC dar pe sub ea nu avea cum sa ajunga apa ceva sa rugineasca
Cristy
Poti sa ii faci tinichigeria, dar daca pe partea cealalta e ruginita, o saiasa rugina in timp sad.gif Cum e la mine portbagajul, pe afara revopsit, si doar uleiul bagat printre table intrauntru pe interior il mai tine in viata!
sumi_nos
pai da dar cum sa intamplat asa repede?e posibil sa fi fost ruginita pe sub antifon si acu sa dezlipit antifonul si se vede rugina??
mihai0070
QUOTE(sumi_nos @ 23 Feb 2007, 11:53)
pai da dar cum sa intamplat asa repede?e posibil sa fi fost ruginita pe sub antifon si acu sa dezlipit antifonul si se vede rugina??
*





Exact inainte de antifonare nu a fost bine curatata ... sau depinde unde ai facut-o prima data ... poate nici nu au curatat-o spalat si dat antifon sad.gif
sumi_nos
nu ma tata am facuto eu cu tata ca el a fost tinichigiu si am curatato unde era ruginita si am sudato unde nu era nevoie de curatare si sudat am dat cu antifon peste ala vechi,deci stie cineva un raspuns concret la intrebarea mea?( cum sa rupt tabla si a ruginit in halul asta toate alea in 2 luni?)
Albert Einstein
Nu s-a intamplat nimic miraculos.....Ideea e ca nu a fost facuta cum trebuie. Adica trebuia curatat tot grundul si antifonul, facuta tabla (era mai bine daca era schimbata si nu sudata) apoi dat din nou gu grund si antifon, in straturi multe si groase. Daca a fost facuta superficial, e normal sa se degradeze relativ repede. Rugina a lucrat pe dedesubt. Acum 2 luni nu ai observat, poate ca acum cu cu "figurile" in noroi a cazut rugina cu tot cu antifon si grund si asa au aparut gaurile.
alex-mun
sa stii ca antifonul lucreaza foarte bine cu rugina, si face gauri de te crucesti.
mihai0070
Si sa stii si tu ca sudura pe masina nu face bine ... este cam pacatoasa ... nu imi vine acum in minte dar pe masina se sudeaza cu ceva special ... la sudura clasica stiu ca nu mai prinde bine vopseaua grund sau ce o fi ...
sumi_nos
da se sudeaza la autogen sau cu CO2 si tata a facut cu CO2 si nu a carpito a schimbat unde era de schimbat dar pentru 3 cm de rugina grava nu avea rost sa schimbe toata bucata(ex2m-1,5m)
gti98
Bre, intreaba-l si pe tinichigiul din familie!

Eu nu cred ca e vorba de o reparatie voit superficiala, dar:
1 Tabla care s-a gaurit, e subtiata si in rest si va ceda destul de repede "alaturi" de reparatie (petic). Valabil mai ales la partile "nevazute" (podele, pedalier, pasaje roti)
2 In multe locuri caroseria e o structura spatiala, in sensul ca piesele de tabla formeaza "casete" mai mult sau mai putin inchise; la exterior se vopseste, dar atacul se produce "din spate"
3 Protectia anticoroziva (care e ceea ce se aplica la exterior si lipit prima de tabla in interior, antifonarea are sens doar la interior) e o chestie...delicata. Aderenta e punctul nevralgic; daca pojghita e in realitate desprinsa si intre coaja si tabla intra apa (eventual sarata!).....
Succes la reparatii!!!
CriSTI68
am dus ieri 98-ul la schimbat prag si aripa spate , au dat jos aripa stanga fata pt inlocuire si spre uimirea mea contra aripa stanga mancata de rugina de practic rupeai cu mana tabla de parca era dn carton, mentionez ca a fost schimbata acum 8 luni, tabla de conex iasi dupa cat am observat este cea mai proasta
tatuci
daca ai inlocuit parti din caroserie la ultima reparatie este posibil sa fii folosit elemente facut de pacatosii aia de chinezi...acum ceva ani au intrat pe piata niste piese chinezesti de dacie, aro si roman executate dintr-un meterial execrabil

este posibil sa-ti fi luat teapa din cauza mirajului pretului exagerat de mic (veneau in port la sub un sfert din pretul de ep piata)..datorita concentratiei reduse de fier din tabla rugina manaca f rpd...chiar shi pe sub vopsea daca nu s-a aplicat un (sprit) chit
CriSTI68
tablele sunt luate de unde le iau mereu cik de fabrica de la astia de la meridian, pe ele au timblrul acela CONEX
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.