Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incarcare baterie!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ANTIdacie
Nu am avut ce sa fac si mi-am schimbat bordul!Am dat jos bordul vechi am pus unul de cn, am scris pe toate firele cam la ce butoane veneau si le-am pus la loc!
Problema e urmatoarea:
Cand masina sta la relanti acul indicator de incarcare a baterie se duce spre minus!Inainte nu facea niciodata asa!Tin sa precizez ca nu am nici un consumator functional in momentul in cae acul scade spre minus!Cand accelerez acul revine la jumatate(pozitia normala)!
Ma gandesc sa nu fi uitat sa prind eu niste fire pe undeva si sa fire cumva curent sau ceva de genul acesta!Ce sa ii fac?
Multumesc si astept parerile voastre!
$$ilvviu
Ai un multimetru? Daca nu cumpara unul, e in jur de 150 mii si e super util la casa (si mai laes masina) omului. Masoara tensiunea bateriei cu motorul oprit. O baterie incarcata are peste 12.5V.
mihai0070
Sau indicatorul din bord ..care nu are treaba cu incarcarea bateriei (nu ai umblat in motor la alternator sau releu) indicatorul doar citeste niste valori ... care el de la mama lui saracul are niste tolerante foarte mari .. adica mai pe scurt defect de fabricatie ...
ANTIdacie
OK asa poate fi indicatoru defect dar de ce inainte de a demonta bordul nu facea asa?Oricum maine ca azi nu mai am cand o sa masor sa vad tensiune!Poate "fura" ceva curent daca nu am pus cum trebuie instalatia?
mihai0070
Pai ai zis ca ai schimbat bordul ... deasta am dat vina pe indicator ... sau tu ai schimbat doar carcasa si ai pastrat toate ceasurile
ANTIdacie
Exact am schimbat doar carcasa ceasurile si butoanele au ramas aceleasi!
mihai0070
Atunci reverifica firele ... ca acolo s-a strecurat o gresala sau un surub ne strans bine si face masa imperfecta ...
ANTIdacie
Asa am impresia si eu!Oricum maine am sa verific si tensiunea si consumatori!
Daca mai aveti si alte ideei sa imi spuneti!
Multumesc oricum Mihai!
ANTIdacie
Gata am rezolvat mai simplu decat credeam!Firul de la borna de + nu mai facea bine contact si l-am strans mai bine si acum e ok!
Am schimbat si releul deoarece imi incarca peste 15,4 si am pus unul electronic, iar acum imi ajunge la turatie maxima 14,4!
E bine nu?
apollo
dap...e bine 14,4 e in norme biggrin.gif


Mihai, am mai incercat si la mine si la o alta nova.

amandoi aveam exact 14,2V in turatie numai ca el avea acul la jumate si eu putin mai sus de zona hasurata.

stii ce am facut?
am indreptat acul , caci cand am dat bordul jos se observa deformarea.
acum am si eu acul pe jumatate.


ANTIdacie ce valori ai in turatie cu si fara consumatori? smile.gif
mihai0070
Nu este deloc ortodoxa tehnica ta smile.gif ... dar daca te ajuta moral biggrin.gif este ok al meu dimineata a cazut pe rosu ...biggrin.gif
ANTIdacie
Deci nu prea am cum sa vad ce valori am deoarece nu am turometru!
Oricum bateria are 4 ani e "caranda" parca se numeste si nu am avut nicodata probele cu ea!Sper acum sa nu apara probleme pt ca nu ii mai dau asa mult sa pape! biggrin.gif
apollo
eu am avut o caranda.sincer nu prea sunt incatat de aceste baterii.intr-un an jumate m-a lasat de tot.element sulfatat.

mihai, cu releu de incarcare schimbat, blocul de diode schimbat,carbunii la fel si baterie care are o luna si o saptamana si acul tot sa nu stea pe jumate si valorile tensiunii sunt in norme, deja fara discutii e ceasul din bord de vina.

e posibil ca atunci cand am pus ledurile sa-l fi strambat eu putin, caci acum indica bine.

ANTIdacie , ma refer sa faci niste masuratori cu un aparat de masura.
vezi cat ai fara cunsumatori cu ea turata si apoi dai drumu la consumatori si o turezi.

deci undeva pana-n 14,4V turata fara consumatori si 13,8V - 13,9V turata si consumatori(faza lunga,aeroterma, vezi tu smile.gif
ANTIdacie
Avea 14,4 turata bine de tot dar nu stiu cate turatii avea deoarece nu am turometru, si cea de genul 13,ceva nu mai tin minte exact!
Oricum cu releul cel vechi cu tot cu faza lunga aprinsa,avarii,... avea 14 si ceva!
miki_stan
Sal, la mine cand sta masina la relanti are lumina mai slaba la faruri si bord, cand accelerez mai mult de 1000 rpm se aprind mai bine, si inca un test stergatoarele au 2 viteze, cand sta la relanti merge la fel de repede viteza a 2 ca prima si daca accelerez peste 1000 rpm creste si viteza a 2 a cum ar trebui sa mearga fara sa turez motoru; concluzie ce poate sa aibe ???



Ce poate sa fie de vina ???/ releul de tensiune e de 3 luni schimbat( din ala cu reglaj mecanic); partea proasta e ca nici nu am aparat de masura digital ca sa vad exact cat curent imi baga in baterie sad.gif


Multumesc pt. raspunsuri

Bafta!! biggrin.gif
$$ilvviu
Vre-o borna oxidata sau slabita, contact imperfect?
Sau poate bateria e prea descarcata si nu mergi suficient cu ea ca sa o incarci zdravan.
Citeam undeva ca la trasee sub 9km nu incarci bateria cu curentul consumat pt pornire, cu alte cuvinte bilantul e negativ.
miki_stan
Sal ssilvviu, se poate sa ai dreptate ca daca merg pana la tara ( 90 Km dus-intors) nu mai face figura cu farurile si eu de regula nu merg prin bucuresti distante mai mari de 5-6 Km sad.gif
si o mai opresc, mai plec din nou; ca bateria e din decembrie cumparata; pe un voltmetru analogic imi arata cam 14.8 maxim si releul l-am dat la minim smile.gif



Bafta All biggrin.gif si ms.
apollo
aici nu tine numai de releu.

eu cand am avut probleme era dinb puntea semi-redresoare.

nu stiu cum e la voi dar la mine releul e pe alternator.

cel mai bine e sa masori si sa vezi.verifica bateria si daca e cazul mai completezi, sau pune-o pe un redresor.
Zaheiu
La mine la Nova cand acul e pe mijloc e belea: incarca 16-17V. Acum incarca bine, adica 14, si musca din zona hasurata.
Cumnatul meu face trasee de max 1km intr-un oras mic si la max 2 sapt se goleste bateria. Asa ca mare atentie, sa nu lipseasca drumurile lungi. Eu cred ca e mai bine sa arzi benzina de 20 de lei decat sa ramai fara baterie dimineata.
randomm
Ca sa nu mai deschid topic nou, si la mine se manifesta ciudat. Cand au fost vineri noapte temperaturile alea crancene, mi-a murit bateria, am tinut-o la incarcat o ora si apoi a pornit la sfert de cheie. Sambata noapte am luat bateria in casa si duminica a pornit bine. Imediat dupa pornire, am simtit un miros ca de plastic incins, dar nu am putut sa imi dau seama de unde vine, dupa un minut s-a dus mirosul si am plecat la drum. Am observat ca daca aprindeam farurile se ducea indicatorul de incarcare pe rosu. Am mers fara faruri cam 50 de km si cand le-am aprins din nou, totul era ok, indicatorul de incarcare statea cum trebuie. Azi am facut prostia si am ascultat muzica cu motorul oprit, aprox 20 de minute si iar s-a descarcat bateria, abia am reusit sa pornesc masina si daca aprind farurile iar cade incarcarea. Oare mi-a murit bateria? Sau mirosul de plastic ars era de pe la releul de incarcare si acum nu imi mai incarca cum trebuie si de asta imi moare bateria asa repede?
bygy007
este un post pus de mine mai demult care trateaza problemele de incarcate si verificare alternator si instalatia alimentare a releului

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
ANTIdacie
Chestia cu, curentul la pornire il "regenerezi"in 9 km ma pune pe ganduri!
Eu de obicei fac drumuri scurte cu masina max 7 km cand plec cu ea(ma refer la drumuri in bucuresti).Mai merg si cu casetofonul cu 4 boxe si poate din cauza ca imi incarca bateia la 15,5 nu am avut prob niciodata in 4 ani!E posibil ca acum sa imi inceapa sa imi faca figuri?
ydaniel
QUOTE(ANTIdacie @ 23 Feb 2007, 12:09)
Nu am avut ce sa fac si mi-am schimbat bordul!Am dat jos bordul vechi am pus unul de
*


nici eu! si te-am ajutat icon_mrgreen.gif
randomm
Revin si eu ca un nesimtit pe topicul omului. Am masurat azi tensiunile. Cu motorul pornit, la relanti, fara nici un consumator, la bornele de la alternator am 14,6 la baterie am 14,4. Daca aprind farurile, pe bornele de la baterie scade brusc la 13,4 si scade vertiginos, cam cu 0,1/secunda. Cu motorul oprit, la bornele bateriei am 13,8 si la bornele de la alternator am tot 13,8. Ce anume s-a dus? Eu in nestiinta mea, ma gandesc ca s-a dus releul de incarcare, deoarece nu mi se pare normal sa circule curentul in ambele sensuri (am 13,8 pe bornele alternatorului, cu motorul oprit), altcineva mi-a spus ca e dusa bateria, ca nu se mai incarca cum trebuie.... Nu mai stiu ce sa fac si nici bani de aruncat de aiurea nu am (sa ma apuc sa le schimb, repar pe rand). Din ce am gasit pe forum, nu m-am lamurit de nici o culoare de la ce ar putea fi.
C a t a l i n
QUOTE(randomm @ 28 Feb 2007, 17:11)
Cu motorul oprit, la bornele bateriei am 13,8 si la bornele de la alternator am tot 13,8.
*



Asta nu mi se pare normal...Pentru o baterie încărcată, tensiunea la borne cu motorul oprit este cam 12.5 - 12.8 volți... Da, e normal ca valoarea de la bornele bateriei să fie aproximativ egală cu cea de la bornele alternatorului.

Aparatul cu care ai măsurat e de încredere?
Twister
QUOTE(Catalin Marinarul @ 28 Feb 2007, 18:35)
Asta nu mi se pare normal...Pentru o baterie încărcată, tensiunea la borne cu motorul oprit este cam 12.5 - 12.8 volți... Da, e normal ca valoarea de la bornele bateriei să fie aproximativ egală cu cea de la bornele alternatorului.

Aparatul cu care ai măsurat e de încredere?
*



Probabil a masurat in urmatoarele 2sec dupa ce a oprit mototrul, dureaza cateva zeci de sec pana se stabilizeaza tensiunea.
E normal sa ai tensiune la borna alternatorului si cu motorul oprit, doar e conectat cu bateria.
randomm
Atunci care e cauza caderii imense in momentul in care aprind farurile? O alta faza ciudata.... pe masina am un HU Sony cu 4 difuzoare, HU este alimentat direct de la baterie. Daca stau la relanti, cu volumul la 3/4 nu imi scade incarcarea absolut deloc. Daca pornesc... avaria de exemplu, incepe sa imi scada nivelul de incarcare. Mentionez ca pana la faza cu descarcatul bateriei de la frig, si pana sa simt miros de plastic ars (toata actiunea e cu cateva post-uri mai sus), nu am avut nici o problema de acest fel. Deci ce naiba a crapat atunci de imi face belelele astea?
bygy007
QUOTE(randomm @ 28 Feb 2007, 22:10)
Atunci care e cauza caderii imense in momentul in care aprind farurile? O alta faza ciudata.... pe masina am un HU Sony cu 4 difuzoare, HU este alimentat direct de la baterie. Daca stau la relanti, cu volumul la 3/4 nu imi scade incarcarea absolut deloc. Daca pornesc... avaria de exemplu, incepe sa imi scada nivelul de incarcare. Mentionez ca pana la faza cu descarcatul bateriei de la frig, si pana sa simt miros de plastic ars (toata actiunea e cu cateva post-uri mai sus), nu am avut nici o problema de acest fel. Deci ce naiba a crapat atunci de imi face belelele astea?
*


in cazul tau cred ca este contactul electric de la cheie sau un fir slab pr undeva dar dupa masuratori este ok instalatia este cam asa +baterie (unde ai doua fire unul gros si unul subtire ) cel subtire se duce la alternator borna + de acolo se duce la blocul de lumini iar de la bloc la contactul electric de acolo cind pui contactul se duce printr-un fir subtire la +bobina de inductie si + releu incarcare de obocei acel fir este subtire si nu poate asigura un curent suficient de mare si aunci apare o cadere de tensiune intre +baterie si +releu care se traduce intr-o tensiune mai mare la bornele bateriei exact cu caderea de tensiune care este intre +baterie si +releu (aceasta se masoara asa +aparatului se pune pe + baterie iar - se pune pe +releu aparatul se pune pe 2V sau tensiune apropiata indicatia trebuie sa fie de maxim 0,200 - 0,300 la un aparat pus pe 2V ) adica nu mai mare de 0,3V nu te lua dupa indicatorul de bord poate indica eronat cel mai sfint este un aparat de masura masoara cu consumatori (faruri avarii stergatoare etc ) si fara tensiunea de pe baterie nu trebuie sa depaseasca valoarea de 14,4V recomandat 14-14,2V masurtorile pentru tensiunea de pe baterie se fac si cu motorul turat la 2500 ture valorile nu trebuie sa depaseasca valorile mentionate de mine
diaconuliviu
Bygy, omul afirma ca are, la relanti, 14,6 V pe ALTERNATOR si 14,4 pe baterie. Caz in care as banui legatura dintre borna si baterie, masa sau un scurt sau scurgere de curent.
As zice sa mai verifice si puntea de diode.
randomm
Am dat azi jos alternatorul... un fir de la puntea de diode nu facea contact bine si firul de la.... chestia aia anti-paraziti care se pune intre + si - avea firul cam parlit. Neavand cu ce sa masoare diodele, mecanicul a refacut lipiturile la fire si a pus alternatorul la loc, sa vedem cum reactioneaza. Cat am stat la el cu masina la relanti, a inceput sa incarce, 2 ore mai tarziu cand am plecat la servici, nu mai urca incarcarea deloc. Se ridica putin acul, dar nu ajunge pe zona hasurata si asta fara nici un consumator. Am sa iau bateria unui prieten sa o pun pe masina, sa vad cum se comporta, ma gandesc sa nu fie bateria aproape goala si sa nu faca fata alternatorul la incarcare. Alternatorul eu zic ca lucreaza, ca daca scot si bag firul fluctueaza turatia cu aprox 200 rpm. O sa scot maine puntea de diode si o sa ma duc sa le masoare. O alta intrebare.... mecanicul a lasat chestia aia anti-paraziti la locul ei. Daca aia e moarta imi poate crea probleme? Sa o scot? Sa o las acolo? Sa imi tai venele? Sa le las lungi? Ca ma aduce la disperare masina asta. Mai am jumatate de motor si cutia de viteze..... si am schimbat tot ce se putea schimba pe ea.
diaconuliviu
Faptul ca sta acul pe jumatate sau pe rosu nu e relevant. La mine sta pe rosu spre hasura si tensiunea e 14,3 V in orice regim.
Sa-ti verifice puntea. Condensatorul ala daca e intrerupt, nu face rau dar nici bine, e ca patrunjelul in zeama, daca insa e partial strapuns, consuma.
randomm
Am iesit acum 2 ore in parcare si am vazut ca aveam 2 fire de la puntea de diode dezlipite. Am plecat la mecanic, le-a lipit, am dat contact si s-a topit instant fludorul. Am desfacut puntea de diode. Mirosul ala de plastic de sambata venea de la o pastila care s-a ars (sau naiba stie ce a facut ea), ideea este ca a topit ebonita din jur si s-a lipit de suport. Cu greu am scos ce era pe acolo si am inlocuit pastila respectiva. Restul le-am verificat si sunt OK. Verificarea a fost cam neortodoxa, da merge (luate pe rand pastilele puse pe borna minus de la baterie, pus un bec deasupra si un fir de la bec la borna plus. Intr-un sens se aprindea becul, in celalalt nu => pastile OK). Acum la relanti imi sta acul intre zona rosie si zona hasurata, la 2000 rpm imi urca la nivelul normal de incarcare. Mecanicul a spus ca e normal deoarece am bateria descarcata. Eu nu stiu ce sa spun smile.gif.
@liviu eu ma iau dupa indicator pt ca pana acum arata destul de bine. La mine cand acul sta la capatul zonei hasurate inseamna ca incarca. Daca e mai jos imi fac griji. M-am uitat cand am ajuns inapoi la munca si toate firele sunt la locul lor, in schimb s-a incalzit alternatorul ca naiba. Si asta intr-un drum de 6 km. E normal?!?!?!
Problemele care mi le ridic eu acum sunt: De ce s-a ars dioda respectiva si daca e posibil sa mai am si alte probleme pe partea de incarcare. Stiu ca sunt stresant, dar daca ma duc ca innecatul la mecanic, ma arde ala de imi merg fulgii. (Mistocarii nu va ganditi la prostii, ma refeream la partea financiara).
bygy007
puntea care o ai sint cu diode mici are la mijloc un suport de plastic in care intra diodele iar apoi vin radiatoarele acea punte nu este foarte grozava se defecteaza mai des si nu are putere prea mare sfatul meu este daca se mai strica sa o schimbi cu o punte cu diode RA 220 diodele sint mai mari si mai fabile

verificarea puntii a facut-o foarte bine ca este posibil ca unele diode sa aiba rezistenta directa mare sau sa fie strapunse

se pot strapunge din cauza solicitarii si a vechimii in cazul tau cred ca s-a intimplat in felul urmator din cauza vechimii si a solicitarii in timp dioda fiind mai mica se incalzeste in timpul funcionarii mai tare la un moment dat cedeaza si se ard , in functe de consumatori prin ele trec curent chiar si de 30-40A
n3m0
Uite caici ceva date:
diaconuliviu
QUOTE(randomm @ 1 Mar 2007, 16:38)
[...] s-a incalzit alternatorul ca naiba. Si asta intr-un drum de 6 km. E normal?!?!?!
[...]

As zice ca nu e tocmai normal. Unii vor spune ca e bateria descarcata si de aia; as zice ca in numai 6 km nu e chiar normal. Mecanicul ala ti-a MASURAT tensiunea de incarcare? Eventual si curentul rezidual?
99% as spune ca nu. Ori mai ai o dioda strapunsa ori un scurt prin rotor sau prin instalatie.
mihai0070
Si daca acul sta in zona hasurata (la nova) si pe baterie am 12.8 si la 3000 rpm am 13 ... daca aprind toti consumatorii ... am acul in zona rosie minus ... si pe baterie am undeva 11 volti sad.gif alternator verificat schimbat rulemnti (desfacut complet) relet incarcare nou electronic ... masina porneste la prima cheie ... punte diode verificate ... de la ce sa mai fie ... alternatorul a primit verdictul OK ... este bun ...
daca merg noaptea in bucuresti ... si la semafor cu faruri muzica si aeroterma pe pozitia 3 deja scade turatia cu vre-o 300 ture ... daca pun frana si mai mult daca mai aprind proiectoare risc sa moara motorul ... sad.gif masa este verificata ... si refacuta ok sad.gif nu ii mai dau de cap ... pe moment am gasit solutia ... un relanti la cald de 1300 rpm si cu tot cu consumatori noaptea la relanti scade la 900 blush.gif alt ceva nu stiu sa ii fac ...
n3m0
Totul este ok, mai putin alternatorul care nu este defect dar nu poate asigura amperajul necesar pentru consumatori. Solutie: altul mai puternic !
mihai0070
Nu cred .... este alternator de 50 A original Dacia Nova .... bateria este Rombat calciu de 66 Ah ... si instalatia electria ca a suferit modificari de genul neoane sau alte chestii ... proiectoarele sunt in fabrica ... deci nu am adaugat nimic in plus la consum ... casetofonul este unul de tip 4 x 45 cu CD dar boxe nu am decat pe spate si sunt de 20w ori cum nu il dau tare abia la 25 % volum ... deci ????
ce sa fie bateria ... care are 66 Ah si alternatorul de 50 A ... sa incerc una de 55 Ah sa vad cum o incarca ??? sau nu are nici o traba un cu alta ...
Beteria de 66 Ah este trecuta in cartea tefhinca ca fiind cea mai puternica care se poate pune ... dar nu scrie nimic de modul de incarcare .. ca tot 12 v are si asta
n3m0
Cu cat bateria este mai "mare", cu atat se mareste si timpul de incarcare deoarece alternatorul furnizeaza (prin releul regulator) o tensiune-curent teoretic constante. O baterie cu un amperaj mare se va incarca intr-un timp mai lung dacat una mai mica, la aceiasi parametrii de incarcare, apoi mai intervin consumatorii (mai ales aeroterma) care lungesc acest timp.

PS: masurarea performantelor alternatorului se face cu motorul cald.
C a t a l i n
n3m0, sunt de acord cu ce spui tu, însă la Mihai e o problemă, întrucât și pe mașina mea am avut baterii de 62Ah iar acum am de 60Ah, și se încarcă fără nici o problemă, iar tensiunea la bornele bateriei la ralanti este de 14,3 volți, cu faza scurtă și aeroterma ajungând la 14,1 volți...
Cred că alternatorul de 50A ar face față cu brio, însa la el este o problemă undeva...
n3m0
Si la postul #34 de mai sus ce este in poza din dreapta?
C a t a l i n
Știu ce este în poză biggrin.gif
Voiam să arăt faptul că alternatorul meu asigură o tensiune suficientă și la ralanti...
Cu alte cuvinte, cu o instalație electrică fără probleme, nici alternatorul de 50A nu e prea mic, nici bateria de 66Ah prea mare cool.gif
$$ilvviu
Mihai, poate bateria ta e prea descarcata si nu mergi suficient cat sa o incarci. Pune-o pe un redresor o noapte sau fa un drum de vre-o 100-200 km si apoi masoara din nou.
mihai0070
Am refacut masuratorile acum 5 min ...
Cu masina ne pornita ...12.8 v
Cu ea pornita la relanti de 600 - 700 rpm (era rece motorul) 13.8
cu ea turata fata consumatori ... 14.4 (turata la 2500)
cu ea turata cu consumatori ... 13.8---14 v
la relanti cu consumatori 13v
dar la relanti cu tot ce inseaman comsum testat acum ... faruri faza de intilnire aeroterma vit 3 proiectoare si cass ... scade turatia cam cu vre-o 300 ~ 400 ture ...

rezulta ca sistemul de incarcare este mai mult decat BUN ... dar separe ca acul din bord la o tensiune de 14.4 nu urca mai mult de inceputul zonei hasurata ... deci ori este bulit ori asa indica ... si acum trebuie sa verific unde am caderea de curent in bord de imi fura atat de mult curent consumatorii de imi scade turatia, la rece daca pornesc consumatorii ... nu am sanse sa plec de pe loc ca moare motorul ...are cineva idee unde sa ma uit ... sa fie un scurt undeva dupa contact ... sau fie o masa imperfecta undeva ... in motor am verificat tot ce tinea de masa ...
consum cu masina oprita ... ~ 55 mA ... stand by cass si alarma ... deci ok ...
randomm
QUOTE(diaconuliviu @ 2 Mar 2007, 07:23)
As zice ca nu e tocmai normal. Unii vor spune ca e bateria descarcata si de aia; as zice ca in numai 6 km nu e chiar normal. Mecanicul ala ti-a MASURAT tensiunea de incarcare? Eventual si curentul rezidual?
99% as spune ca nu. Ori mai ai o dioda strapunsa ori un scurt prin rotor sau prin instalatie.
*


Liviu ai avut dreptate. Ce am invatat azi? Un mecanic care iti poate desface masina, sa o puna la loc si sa o faca sa toarca ca o pisica, nu e obligatoriu sa stie care e treaba cu circuitul electric al masinii. Am ajuns azi dimineata la electrician, toate diodele erau OK, numai ca aia care am schimbat-o cu mecanicul, era pusa invers, de unde rezulta incalzirea extrema si lipsa incarcarii. Acum cu problema rezolvata: tensiune in baterie cu motorul oprit 12.8, tensiune la pornire fara consumatori 14.4, cu consumatori 14,1 - 14,2, tensiune cu consumatori motor turat la 2500 RPM 14,4. Eu zic ca e bine, inafara de baterie care ar mai avea nevoie de ceva curent, dar o sa-l primeasca zilele astea. E mult mai bine acum, pot merge cu muzica pornita, un sunet mult mai placut decat al traficului inconjurator
bygy007
QUOTE(randomm @ 2 Mar 2007, 15:04)
Liviu ai avut dreptate. Ce am invatat azi? Un mecanic care iti poate desface masina, sa o puna la loc si sa o faca sa toarca ca o pisica, nu e obligatoriu sa stie care e treaba cu circuitul electric al masinii. Am ajuns azi dimineata la electrician, toate diodele erau OK, numai ca aia care am schimbat-o cu mecanicul, era pusa invers, de unde rezulta incalzirea extrema si lipsa incarcarii. Acum cu problema rezolvata: tensiune in baterie cu motorul oprit 12.8, tensiune la pornire fara consumatori 14.4, cu consumatori 14,1 - 14,2, tensiune cu consumatori motor turat la 2500 RPM 14,4. Eu zic ca e bine, inafara de baterie care ar mai avea nevoie de ceva curent, dar o sa-l primeasca zilele astea. E mult mai bine acum, pot merge cu muzica pornita, un sunet mult mai placut decat al traficului inconjurator
*


ce pacat ca nu ai citit lincurile date de mine ca ti-l reparai singur daca urmareai pasii
randomm
QUOTE(bygy007 @ 3 Mar 2007, 00:01)
ce pacat ca nu ai citit lincurile date de mine ca ti-l reparai singur daca urmareai pasii
*


Crede-ma ca am citit link-urile date de tine dar..... sa spunem ca nu am un skill prea bun la surubareala. Si oricum, eu am schimbat dioda aia, mecanicul mi-a dat alternatorul jos si imi mai dadea cate o indicatie. Si a iesit ce a iesit smile.gif. Oricum eu sunt de parere ca fiecare trebuie sa traiasca, si cand o situatie ma depaseste prefer sa las pe cineva care este in domeniu sa rezolve problema. Am intalnit prea multe sisteme busite de useri care habar nu aveau ce faceau, dar totusi se bagau si stiu ce inseamna sa repari dupa altul care da din umeri cand il intrebi ce anume a facut el. Forumul Dacia este oaza mea de relaxare si locul in care aflu lucruri noi si utile despre masina mea. Din toate indicatiile pe care le-am cerut si primit aici, prea putine am si pus in aplicare, deoarece ma simteam depasit de situatie. Oricum e mult mai bine cand te duci la mecanic sa ai idee ce face si cam cat o sa te coste, decat sa stai langa el si sa te uiti dejeaba.
bygy007
crede-ma ca stiu ce zici eu nu ma bag la ce ma depaseste la masina mai ales la ce tine de demontare mator bucse si frine mecanica fata , eu de meserie sint electrician dar nu auto am cautat sa explic cit mai pe intelesele tuturor si pas cu pas ce trebuie sa se faca este cum ai da next la instalarea tnui program cu ochiul.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.