Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sfatuiti-ma va rog ca nu stiu ce sa ii mai fac
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cosmin snake
salut.am incercat sa caut solutii la problema mea dar nu am gasit mare lucru.am o dacie 1310 din 97.intr-o zi am observat ca acul de la temp apei era sus de tot dar becul rosu nu se aprindea.am schimbat termostat nou de vaslui.dar nici atunci nu am facut nimic.dupa cateva minute acul se duce sus iar furtunul de la radiator e rece ca si radiatorul de altfel.termostatul l-am incercat in casa si de schide.ce sa mai fac?
thirsty
aerisire .
paulp
aerisesti ca lumea, si daca tot asa face, e cazul sa te gindesti la o garnitura de chiulasa noua wink.gif
cosmin snake
am fost astazi si am incercat 3 termostate noi noute.doar la unu era putin cald radiatorul..dar deschidea cand apa era sus de tot.am fost la un mecanic si a tinuto mereu accelerata pana aurcat apa aproape de rosu.dar becu nu se aprindea.mi-a zis ca nu indica sonda bine,ca la taemp asta trebuia sa sara apa din borcanu ala.Da e ciudat ca la temp care o ijndica radiatoru era rece.Sa fie din garnitura de chiulasa chiar daca am doar 32000 mii de km cu ea reali
vyper
crek e din sonda care iti indica temperatura la motor...sau posibil ceasu care iti indica temperatura...dar mai rar! daca zici ca acu arata pe rosu si motoru nu era foarte cald deci nu sarea apa din borcan inseamna ca nu era foarte incins asa cum arata ceasu...deci ceasu minte wink.gif
adostar
Schimba mai intai sonda..de obicei se cam duc biggrin.gif, si eu am schimbat la dacie vreo doua.
OAP
verifica sa nu ai furtunele infundate, radiatorul infundat si fa airisirea ca lumea
workarea
Ce mi-a spus ieri un mecanic: becul rosu s-ar aprinde la 115 grade, temperatura la care ar cam incepe sa se deformeze chiulasa. Dupa cum stim, apa+antigel fierb la 110 grade (100 grade daca e doar apa). Ce pot eu sa spun din experienta e ca, de vreo 2 ori, cind mi-a dat in fiert la un moment dat, becul nu s-a aprins (am oprit si am racit). Acul se apropiase de ultima linie (capatul scalei), dar nu o atinsese. Deci cam asa ar sta treaba cu becul.

Poate vreun coleg mai priceput sa infirme sau sa confirme? Din experienta sau din carti, nu dat cu presupusul!
autom
QUOTE(workarea @ 25 Feb 2007, 16:37)
Dupa cum stim, apa+antigel fierb la 110 grade (100 grade daca e doar apa).
*




Asta daca sistemul de racire este presurizat....nu? sau gresesc?
cosmin snake
oricum un lucru e clar:indiferent daca sonda nu indica bine ea tot ar trebuie sa bage apa in radiator cand se incalzeste.lucru pe cre nu il face.Ca presupun ca asta nu conteaza de sonda?acum vreo 2 luni am schimbat capacul de la pompa de apa am luat rulmenti si am facuto.Sa aibe vreo implicatie capacul asta sa nu mi=l fi facut mecancu ala bine?
$$ilvviu
Pai fie ca indica bine sonda fie ca nu dupa 10-15 km tot trebuie sa se incalzeasca radiatorul. Cel putin furtunul care duce in el trebuie sa fie fierbinte.
Daca nu deschide termostatul trebuie sa fiarba apa in borcan. Nici asta sa inteleg ca nu se intampla?
Astia pe la service nu au cu ce masura temp apei din borcan?
gti98
Salut!
Din experienta:
Daca furtunul spre radiator nu se incalzeste, nu deschide termostatul; cauza foarte probabila: inca mai este aer in cotul ala (care e destul de greu de aerisit) (mai ales daca ai schimbat mai multe termostate)
Dar ceea ce te intereseaza e : SOLUTIA!
Personal iti recomand sa alegi, din multitudinea de marci pe cea care are o gaurica de 1-2 milimetri diametru, alaturi de clapeta care controleaza curgerea lichidului de racire (sau poti sa o faci tu, dar e de ajuns 1-1,5 mm ) Prin gaurica aia se elimina aerul mult mai repede, si curentul "initial" de lichid asigura transmiterea temperaturii spre capsula termostatului foarte prompt si eficient.
Arderea garniturii de chiulasa sau, mai rau deformarea chiulasei se produce doar daca ai mers "tare" fara racire; asa, la probe cu ochii pe indicator si motorul pe loc, destul de putin probabil sa se defectat (ars) garnitura. (Intr-o iarna, pe la -20 de grade, mi-a inghetat apa in radiator - da, aveam apa, ca prostu' - si motorul a ajuns sa-mi aprinda becul (cu sonda de 115 grade!!!) Practic nu aveam ce-i face! Am oprit motorul, s-a racit cat de cat, si m-am deplasat pana acasa, unde am dezghetat radiatorul, apoi am inlocuit doar uleiul Atentie, la asemenea supraincalziri, uleiul se deterioreaza. Am schimbat si sonda de bec cu una de 95 de grade.)
Parca se moaie si gerul, asa ca Bafta!!
cosmin snake
IN SFARSIT:pare sa se fi rezolvat.Am mers la cineva:Am inlocuit capacul pompei de apa cu altu-nu era nici din asta;Am curatat radiatorul crezand ca era infundat:nici asta;Am incercat termostatul in vas un deam pus un termometru si la 75 de grade sa deschis complet.Deci singura problema e legata de sonda.Ce mi-a mai ramas de facut sa pun un aparat electronic pe sonda sa vad care e temp,si atunci vad cum stau lucrurile.
ydaniel
LA termostate recomand NUMAI vernet.facute in franta.alea made in ro sunt f slabe calitativ
tgg2k
nenea, apa+antigel in amestec 40/60, fierbe la peste 130 de grade, indiferent de baza antigelului! apa chioara fierbe la 100, daca e facuta aerisirea bine, fierbe la 110 ca e presurizata (teoretic cel putin). eu am ceva antigel care cica fierbe la 168 de grade, unul albastrui. oricum... daca tot ai vazut ca nu-ti merge indicatorul, de ce te-ai complicat cu mecanici de la coltul blocului cu buzunare sparte in loc sa verifici din start indicatorul?!?

si ontopic:
daca tot ai vazut ca toate sunt reci si ca indicatorul arata ca fierbe apa... puteau fi 3 posibilitati: becul, sonda, indicatorul! mergi la magazin, sau la dezmembrari, cumperi o sonda, un indicator si chiar si un bec, nu cred sa fie mult, max 30 RON. mergi acasa si le schimbi, daca tot la fel face, hai cu rezultate.

fara suparare dar de vreo 5 ori ai schimbat termostatul... de ce?! daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?!
diaconuliviu
QUOTE(tgg2k @ 27 Feb 2007, 12:51)
[...] daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?!

Nu, eu unul verific tensiunea de incarcare biggrin.gif Dupa aia verific mai multe, in primul rind prin masuratori.
Uncle-Sam
Cel mai bine pornesti motorul, tii capota deschisa, scoti capacul de la vasul de expansiune si stai cu ochii pe motor. Cum vezi ca incepe sa dea semne ca ar fierbe, il opresti. Daca nu da semne, inseamna ca e sonda busita.
Inainte sa faci asta, aeriseste bine instalatia
ydaniel
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
mihai0070
QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2007, 16:50)
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
*




Pui putin praf MAGGI ciorba de antigel si gata masa radmasa.gif
cosmin snake
n-am verifaicat prima data acul pt ca at cand scoteam termostatul acul indica bine temperatura aproape de prima linie.Deci nu trebuia sa iau in calcul doar acu
cosmin snake
indicatorul ala se schimba greu?
yo9hrb
QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2007, 16:50)
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
*


Antigelul este de fapt etilen-glicol. Sau asa era pe vremea mea. Ala simplu fierbe sub 100 grd la presiune atmosferica (parca 70...80, da' nu bag mana in foc). Apa (chioara) la 0,5 bar fierbe pe la 120 grd. Sonda cu bec semnalizeaza la 110....115 grd. Totul e perfect daca ai presiune in sistem, adica supapele de la borcan chiar functioneaza, si atunci, chiar daca s-a aprins beculetul, in circuit ai apa, fara vapori.
alecsparvu
de unde se poate lua un termostat vernet???
$$ilvviu
Pe la mine la piese auto numai din alea au. Costa cam 20 lei. Atat am dat eu asta vara pe unul de care sunt foarte multumit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.