Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la temperaturi scazute
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariushi
De cand au inceput temperaturile cu - au inceput sa apara probleme cu dacia mea 1310 ...ma refer la pornire. Ieri am incecrcat s-o pornesc pe la 8:30, frriiiig tare -11 grade, am dat o cheie...a invartit electromotorul dar fara sa cupleze bobina....am mai incercat o data la fel.... a treia oara a inceput sa invarta si motorul...si cam la a 3-4 ture a pornit ... direct pe GPL ca benzina pauza... dupa ce a pornit daca luam piciorul de pe ambreaj automat scadea turatia (normal) si avea tendinta sa plece dupa loc, (cativa cm nu va ganditi la mai mult). Dupa ce s-a incalzit motorul putin si pornirea e OK...nun mai are nici tendinta sa demareze cand e pe liber...isi revine.
E ciudat...ma rog...sper sa treaca temperaturile astea mici mai repede...
vyper
problemele astea le au toate...nu prea ai ce sa ii faci...asa e cand e frig...cel putin ai putea sa umbli la electromotor sa il desfaci daca zici ca nu a cuplat...dar pe frigu asta...las-o asa si incearca sa o scoti asa din iarna!
dany67
Pleaca de pe loc pentru ca uleiul din cutia de viteze este viscos. Cind uleiul se mai incalzeste putin nu mai pleaca de pe loc.
mihai0070
Pornirea pe GPL la -11 grade chiar nu este recomandata ... merge pornita la 0 grade la -3 grade dar la -11 deja cred ca o sa iti cam bati joc de membrana plamanului ...

Si eu o pornesc pe gpl dar nu chiar la -11 ... desi in carte scrie ca pornirea se face pe benzina ... blush.gif
EUROPE_
Si daca ma uit la instalatia voastra de alimentare cred ca e varza toata, si stiti de ce. Pun pariu ca motorul nu a mai vazut benzina de cand aveti gpl.
Eu daca as avea gpl nu cred ca as abuza, poate cand vreau sa fac economie sau nu ar fi fonduri suficiente pentru o anumita deplasare, in rest ce economie as face daca as porni-o la -11 grade pe glp? Cred ca mai mult as putea iesi in pierdere.

@mariushi, stai linistit, asa fac toate.
mihai0070
biggrin.gif Nu stiu cum abuzeaza alti de GPL dar eu merg si pe benzina cel putin 100 km pe luna la vre-o 500 facuti pe Gpl ...
Gpl il folosesc in oras cam 90% in afara folosesc si benzina 50 % dus gpl intors benzina ... ma gandesc si la motor biggrin.gif ...
Desi pornirea recunosc ca se face mai usor pe GPL decat pe benzina ..
Pe gpl porneste la prima cheie ... nu se inceaca motorul ....
pe benzina cand temperatura este sub -5 grade deja incepe ritualul ... pedala si soc porneste in 3 sec moare ... dubla pedala si soc ... porneste si moare .... pedala pana la fund fara soc cheie ... porneste se tureaza cam 3000 iau piciorul de pe pedala pun socul ... si incepe sa mearga ... blink.gif Ritualul pe Benzina ... si nu poti sa zici ca nu am aprinderea pusa la punct ...ca doar pe GPL porneste la sfert la - x grade ... carburatorul deabia l-am scos de pe stand de reglaj de carbotest ...arata ca nou ... dece face asa nu stiu ...
pe GPL ... trag socul jumate dau cheie nu mai mult de 5 sec si merge fara sa se opreasca ... si gata ...e drept ca merg cu socul mai mult tras dar pornesc de zici ca am injectie ...
rolly
cum reusiti voi sa porniti pe gaz la rece, ca eu in viata mea nu am reusit..am alimentarea prin difuzor in capul carburatorului...
mariushi
Am instalatie F. buna dee GPL. Masina o am dee o luna, nici macar nu stiui daca are benzina in rezervor. Stiu ca n-ar trebui sa abuzez de instalatie la temperaturi mici dar nu a fost zi pana acum sa nu reusesc s-o pornesc direct pe gpl. Trebuie sa-i curat carburatorul si apopi s-o fac sa porneasca pe benzina. Si intrt-adevar ...dupa ce se incalzeste...poate sa fie si minus 20 grade...imi merge perfect. Hai ca mai e putin si iesim si din iarna asta smile.gif desi sapt. asta au fost cele mai mici temperaturi dee pana acum.
mihai0070
Instalatie GPL BRC ... 100 Kw montata direct in carburator ... alimentarea cu gaz se face direct sub difuzorul de benzina in carburator imediat deasupra clapetei de acceleratie ... aprindere clasica ... dar instalatia de gaz este dotata cu led antidemaraj ca la injectie ... astepti stingerea becului si dai cheie ...porneste intodeauna din prima ...chiar mai lunga putin ... la temperaturi cu minus ...
Alimentarea cu GPL cu difuzor deasupra carburburatorului nu este asa de buna ... GPL fiind gaz in timpul mersului este aspirat de motor ... cand nu merge motorul nu este aspirat pentru ca nu are ce sa il traga in jos si atunci se ridica ... cand il pui sub difuzor de benzina este simplu sa pornesti la -20 grade ... eu trag socul si inchid aerul pun contactul si astept stingerea becului si in tot acest timp de 4 -5 sec pana se stinge ledul antidemaraj gazul se acumuleaza in galeria de admisie si al prima scanteie face poc si merge motorul ...

Masina este cea din semnatura ... Nova GT carburator dar instalatie este mai de doamne ajuta ...biggrin.gif
mariushi
La mine furtunul de alimentare cu gaz intrta pe deasupra carb. nu a fost data gaura in corpul carb. ... ma rog..la mine merge dar prefer sa se termine iarna ca sa pot sa-mi bag nasul mai mult in masina smile.gif
EUROPE_
QUOTE(mihai0070 @ 25 Feb 2007, 13:59)
Nu stiu cum abuzeaza alti de GPL dar eu merg si pe benzina cel putin 100 km pe luna la vre-o 500 facuti pe Gpl ...
Gpl il folosesc in oras cam 90% in afara folosesc si benzina 50 % dus gpl intors benzina ma gandesc si la motor
*


Bravo tie si cred ca-mi dai dreptate, sunt foarte multi posesori de gpl care uita ca masina lor e proiectata sa mearga cu benzina.
CriSTI68
QUOTE(mariushi @ 25 Feb 2007, 11:17)
De cand au inceput temperaturile cu - au inceput sa apara probleme cu dacia mea 1310 ...ma refer la pornire. Ieri am incecrcat s-o pornesc pe la 8:30, frriiiig tare -11 grade, am dat o cheie...a invartit electromotorul dar fara sa cupleze bobina....am mai incercat o data la fel.... a treia oara a inceput sa invarta si motorul...si cam la a 3-4  ture a pornit ... direct pe GPL ca benzina pauza... dupa ce a pornit daca luam piciorul de pe ambreaj automat scadea turatia (normal) si avea tendinta sa plece dupa loc, (cativa cm nu va ganditi la mai mult). Dupa ce s-a incalzit motorul putin si pornirea e OK...nun mai are nici tendinta sa demareze cand e pe liber...isi revine.
E ciudat...ma rog...sper sa treaca temperaturile astea mici mai repede...
*



Aceeasi problema o au toate, eu ii trag socul, ii dau contact sa o pornesc si ii dau vreo 3-5 pedale si porneste
bygy007
QUOTE(EUROPE_ @ 25 Feb 2007, 18:29)
Bravo tie si cred ca-mi dai dreptate, sunt foarte multi posesori de gpl care uita ca masina lor e proiectata sa mearga cu benzina.
*


nu stiu de ce va derajaza ca unii merg numai pe GPL ci ca porneste usor la temperaturi mici masina mea nu a vazut benzina de vreo trei ani si merge perfect am cu GPL de 25 000 Km si nu am avut probleme conteaza sa ai aprinderea foarte bine pusa la punct .Si apropo compresia masurata cam la 24 000de km era de 10 Atm sau bari la toate pistoanele post-336-1110552489.gif
$$ilvviu
Subscriu si eu... pe GPL porneste mai bine decat pe benzina. Nu mai uda bujiile. Totusi la temperaturi de -15 nu cred sa o mai pornesc.
La -5, -10 chiar porneste, dar problema e ca ingheata instalatia de gaz daca nu o trec imediat pe benzina.
CriSTI68
merita GPL pe berlina ?
$$ilvviu
De ce nu? Economisesti cam 1000 lei/km. Fa si tu un calcul.
La 10000km/an deja esti in castig.
mihai0070
GPL merge pus pe ori ce masina...incluziv pe injectie Mpi ... cea mai avansata in momentul de fata la dacia
ssilvviu Vaporizatorul ingheata daca nu ai apa calda trecuta prin el ... la mine a inghetat de 3 ori cand nu circula apa prin el si inghetarea s-a produs cam dupa 5 km de mers aproximativ 15 min in bucuresti deci nu inchiata niciodata daca pornesti cu GPL pentru ca nu are timp ...apa ajunge in motor la cel putin 20 grade in primele 3 min de pornire ...
Apropo de mersul numai pe GPL ... masina mea are cam 40.000 km mers combinat GPL si benzina ... dar nu a fost protezata de fostul proprietar adica a mers cu ea si in 6000 ture ... si a cam frecat motorul ...dar merge bine inca ... i-am aplicat trata ment special ...ulei mai bun bujii mai bune ... benzina cat de cat mai buna ...
Adrianno stiu ca asa fac toate dar sa stii ca ledul ala anti demaraj ajuta mult la GPL pacat nu nu exista si pe benzina un sistem la carburatoare ma refer biggrin.gif
mariushi... in dublu corp nu poti da gaura sad.gif ca nu ai cum sa nimeresti si sub difuzorul camerei 1 (care este diferit decat difuzorul carburatorului 1400 si mai trebuie sa ajungi cu gaura si in camera 2 )...
n3m0
[quote=ssilvviu,25 Feb 2007, 20:18]
Subscriu si eu... pe GPL porneste mai bine decat pe benzina. Nu mai uda bujiile.

Eu n-am GPL. Merg numai cu benzina si porneste la prima cheie, fara pedala de sprit, numai cu soc tras la jumatate. mai jos atasez poza unei bujii verificate azi la ora 13:50. wub.gif
mihai0070
Arata ca bujiile mele pe GPL dupa 10.000 km .... daca bujia aia este asa pe benzina este excelent ... motorul tau
$$ilvviu
Felicitari. Aia da bujie. Eu cred ca am amestecul prea bogat.
Apropo... cum saracesc amestecul la un carb monocorp? De surubul de aer nu mai am ce sa actionez ca deja sta sa cada. Daca scad nivelul in CNC mai mult da in nas.
Treaba e ca am furtunul de la filtru la carb prea ingust si unul mai mare nu gasesc.
mihai0070
ssilvviu prietene ...ti-as recomanda un test pe stand la carburatorul tau ...risti sa il faci mai varza decat este daca zici ca ai amestec prea bogat ... ori cum surubul de amestec nu mai stiu sigur (trebie sa caut in manualul de nova) este ori langa electrovalva undeva la cativa mm de ea ... ori cel din talpa in spate de tot chiar in talpa ...
n3m0
Bujiile mele au peste 20.000 km si sunt Champion 87 LY. S-au comportat perfect. Distanta intre electrozi este de 0.8mm. Folosesc aprindere AT01. Carburatorul este nou (cam o luna).
apollo
QUOTE(ssilvviu @ 25 Feb 2007, 21:46)
Eu cred ca am amestecul prea bogat.
Apropo... cum saracesc amestecul la un carb monocorp? ...
*




mihai , omul a zis de monocorp?ce treaba are electrovalva pe monocorp smile.gif

te gandeai prea departe deja tongue.gif


mihai0070 said : "ori cum surubul de amestec nu mai stiu sigur (trebie sa caut in manualul de nova) este ori langa electrovalva undeva la cativa mm de ea ... ori cel din talpa in spate de tot chiar in talpa ..."
mihai0070
ssilvviu scuze .... gresala mea
Apollo merci de interventie ... blush.gif
surubul de amestec la monocorp este pozitionat in stanga clapetei de acceleratie in spate ... dar ala stiu ca este mai nasol de reglat ca poate il dereglezi si mai rau
mariushi
totusi...cred ca la temperaturi mici gazu se duce cam repede... sad.gif am facut plinul acum vreo 250km si deja imi palpaie al trei-lea led din 4 . sad.gif asta e... vad totusi ca se mai incalzeste (sper) smile.gif . La benzina nu cred ca era problema...de fapt masina tatalui meu pornea bine la rece pe benzina. Tind sa cred ca motorina bate GPL-ul...cel putin la motoarele relativ noi 1,5dci ...etc
mihai0070
Nu zau ... Clio DCI 1.5 dimineata a pornit la a doua cheie lunga ... sad.gif sad.gif si masina este noua are 1300 km ...
AAlpine1
QUOTE(mariushi @ 25 Feb 2007, 10:17)
De cand au inceput temperaturile cu - au inceput sa apara probleme cu dacia mea 1310 ...ma refer la pornire. Ieri am incecrcat s-o pornesc pe la 8:30, frriiiig tare -11 grade, am dat o cheie...a invartit electromotorul dar fara sa cupleze bobina....am mai incercat o data la fel.... a treia oara a inceput sa invarta si motorul...si cam la a 3-4  ture a pornit ... direct pe GPL ca benzina pauza... dupa ce a pornit daca luam piciorul de pe ambreaj automat scadea turatia (normal) si avea tendinta sa plece dupa loc, (cativa cm nu va ganditi la mai mult). Dupa ce s-a incalzit motorul putin si pornirea e OK...nun mai are nici tendinta sa demareze cand e pe liber...isi revine.
E ciudat...ma rog...sper sa treaca temperaturile astea mici mai repede...
*




e din categoria asa face ele .........

pune un ulei mai subtire in motor (15w40) si in c.v la fel (mai subtire) sau mai de calitate un castrol, aral etc....
AAlpine1
QUOTE(mihai0070 @ 26 Feb 2007, 09:21)
Nu zau ... Clio DCI 1.5 dimineata a pornit la a doua cheie lunga ...  sad.gif  sad.gif  si masina este noua are 1300 km ...
*




bujia incandescenta de slaba calitate.....si motorina proasta...
mihai0070
QUOTE(AAlpine1 @ 26 Feb 2007, 12:27)
bujia incandescenta de slaba calitate.....si motorina proasta...
*




motorina proasta ca doar o femeie a alimentat clio ala ... si nu ma mira ca nu porneste de nou biggrin.gif sper sa nu se supere formistele pe mine ....
aly
[quote=n3m0,25 Feb 2007, 21:38]
[quote=ssilvviu,25 Feb 2007, 20:18]
Subscriu si eu... pe GPL porneste mai bine decat pe benzina. Nu mai uda bujiile.

Eu n-am GPL. Merg numai cu benzina si porneste la prima cheie, fara pedala de sprit, numai cu soc tras la jumatate. mai jos atasez poza unei bujii verificate azi la ora 13:50. wub.gif
*

[/quote]


Cati km ai mers cu bujiile alea? Din poza nu se vede prea bine dar par a arata ca mergi cu amestec sarac ceea ce nu e chiar asa de bine.
O aprindere pusa la punct trebuie sa lasa bujiile brun-roscate si fara depuneri.
n3m0
QUOTE(aly @ 26 Feb 2007, 14:45)
Cati km ai mers cu bujiile alea? Din poza nu se vede prea bine dar par a arata ca mergi cu amestec sarac ceea ce nu e chiar asa de bine.
O aprindere pusa la punct trebuie sa lasa bujiile brun-roscate si fara depuneri.


Am zis mai sus ce si cum. Faptul ca poza nu are calitate de studio se datoreaza telefonului cu care a fost facuta. De, n-am camera foto.
Depuneri, unde ai vazut depuneri pe bujia aia?.

PS: Maine cand vin de la munca fac poze la toate bujiile, poate se vede mai bine hiptnotizat.gif
n3m0
Asa cum am promis atasez trei poze cu bujiile mele. Dupa un drum de 3km (azi dimineata), le-am pus sa zambeasca la mine. Concluziile le trag specialistii ! 38.gif
EUROPE_
Asa sunt si ale mele icon_mrgreen.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.