Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum rezolv un ambreiaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
diaconuliviu
Am schimbat ambreiajul la o Dacia 1310, asta insemnind rulment, disc si placa de presiune.

Fata de pozitia placii veki, al carei arc "soare" avea o forma usor conica, la acesta, dupa montaj,lamelele sint drepte,nemaiavind acea conicitate usoara...

Problema este ca indiferent ce compensatori as folosi, ambreiajul meu decupleaza "la fund" si asta doar daca reduc acel joc in rulment la zero..adica acel asa zis "rulment atacat"... Poate cineva sa-mi spuna de ce? sau ce ar trebui sa fac? evident, NU as prefera solutia "schimba ambreiajul"...

Discul l-am montat corect..deci nu e de acolo..

Ma poate ajuta cineva?
Gusti
intre placa de presiune si volanta se baga niste saibe distantiere de aprox 1 mm grosime (7 bucati daca tin eu bine minte)

asta cit placa este noua

peste vreo 2-3-4 ani (depinde cit te tine placa pe tine) le dai jos si gata
Porta
QUOTE
intre placa de presiune si volanta se baga niste saibe distantiere de aprox 1 mm grosime (7 bucati daca tin eu bine minte)

asta cit placa este noua

peste vreo 2-3-4 ani (depinde cit te tine placa pe tine) le dai jos si gata


Unde se baga asa ceva????

Am demontat ceva ambreiaje la viata mea....dar de ideea asta nu am mai auzit!
RALLYMAN
[quote]intre placa de presiune si volanta se baga niste saibe distantiere de aprox 1 mm grosime (7 bucati daca tin eu bine minte)

asta cit placa este noua

peste vreo 2-3-4 ani (depinde cit te tine placa pe tine) le dai jos si gata[/quote]

Daca faci asa nu mai cupleaza ambreiajul in veci (o sa mearga patinat sau deloc).
RALLYMAN
Verifica astfel :

1. Verifica gaura din pedala de ambreiaj unde intra boltul de la cablu deoarece e sigur ovalizata si fura din cursa ambreiajului.

Remediu -->astupat cu sudura si dat alta gaura sau schimbat pedala si boltul si poti sa schimbi si cablul ca se poate sa se fi intins.

2. Bucsa de cauciuc de la capatul invelisului cablului la partea dinspre motor se taseaza sau se inmoaie cauciucul si fura din cursa.

Remediu --> se schimba bucsa de cauciuc.

3. Furca ambreiajului are ghearele de atac uzate sau bucsele prin care trece axul furcii in carcasa ambreiajului uzate.

Remediu --> se inlocuiesc piesele uzate.

Bafta !
RALLYMAN
[quote]

Fata de pozitia placii veki, al carei arc "soare" avea o forma usor conica, la acesta, dupa montaj,lamelele sint drepte,nemaiavind acea conicitate usoara...

[/quote]

Este normal sa fie asa !

Cu cat se uzeaza discul si se subtiaza, "soarele" placii va prinde acea conicitate si lamelele se vor apropia de rulmentul de presiune si cursa libera la pedala se micsoreaza si dispare.

De aia se zice ca jocul la pedala de ambreiaj e singurul care se micsoreaza si dispare prin uzura !
diaconuliviu
QUOTE
Verifica astfel :

1. Verifica gaura din pedala de ambreiaj unde intra boltul de la cablu deoarece e sigur ovalizata si fura din cursa ambreiajului.

   Remediu -->astupat cu sudura si dat alta gaura sau schimbat pedala si boltul si poti sa schimbi si cablul ca se poate sa se fi intins.

2. Bucsa de cauciuc de la capatul invelisului cablului la partea dinspre motor se taseaza sau se inmoaie cauciucul si fura din cursa.

   Remediu --> se schimba bucsa de cauciuc.

3. Furca ambreiajului are ghearele de atac uzate sau bucsele prin care trece axul furcii in carcasa ambreiajului uzate.

   Remediu --> se inlocuiesc piesele uzate.

Bafta !




Multumesc..o sa verific tot ce s-a mai scris pe aici.. sper sa rezolv.. de fapt..am incercat sa las totusi acel joc, sa nu risc uzura rulmenturlui... si intra dar.. cu ambreiajul "la fund" si uneori nu tocmai ferm..apare un "ciriit" de sincroane.. dar daca umblu ca si cu ouale (nu ale lui nastase).. merge..
george_d
Total offtopic. Vreau sa schimb cutia de viteze si am inteles ca la montarea pe masina trebuie inclinat putin motorul (ca sa intre cuita mai usor). E adevarat si daca da cum?
RALLYMAN
Bagi cricu' sub fulia de pe arborele cotit (in fata motorului) si ridici pana se inclina motorul sa poti sa "infigi" cutia usor.

Nu trebuie sa fortezi ca sa nu rupi tampoanele de cauciuc pe care se sprijina motoru'.

Bafta la surubareala !!! biggrin.gif
george_d
Sa fie!!!
diaconuliviu
Gataaaaaaaa.. am rezolvat.. am skimbat cablul.. asta nou are "camasa" mai lunga.. si in loc de busca din cauciuc am montat una din metal..inainte avea doua, cea din metal si cea din cauciuc.. acum am si "joc" normal si si decupleaza bine..

Multumesc tuturor celor ce mi-au raspuns..
johnsws
ce tarife mai sunt pe la schimbatul placii de presiune? adica datul cutiei jos, ca ce schimbi conteaza mai putin...ca tare ar trebui sa schimb si eu placa de presiune, sa nu mai imi trepideze la cuplare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.