Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fasait ciudat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius-Costelus
Va salut din nou

Mi s-a intamplat ceva tare ciudat (cred eu-necunoscator fiind) in ultimele 3 zile cu masina..

Cu bateria moarta (chiar daca pe aparatul de masura arata 12,6V, baterie Caranda 45A) si cu unele probleme la instalatia electrica am reusit si am pornit masina trasa, sambata (cand a fost frigul ala naprasnic, cel putin la mine); in cativa metri a pornit.
Toate bune si frumoase, am lasat-o sa mearga o vreme ptr a incarca bateria, apoi am oprit-o/pornit-o de 2 ori si am lasat-o parcata.

Seara am luat bateria in casa (ptr ca se anuntase si mai frig), dar inainte sa o iau in casa am incercat sa o pornesc. 1a cheie am dat-o fara soc (pur si simplu am uitat de el) si nu a pornit si apoi am mai incaecat de 2 ori cand s-a intamplat ciudatenia: pornea motorul, statea pornit 2-3-4 secunde, aparea un fasait destul de puternic (parca golea cineva o butelie cu gaz langa masina mea) si se oprea motorul.

Am luat bateria si am plecat.

A 2a zi aceasi chestie (pornea si se oprea si se auzea si fasaitul), doar ca am dat la cheie pana a murit bateria.. asa ca am impins-o (si tot nu a pornit) apoi am tractat-o si tot nu a vrut sa porneasca.

Am du-s imediat la un mecanic, care a pus ieri seara o baterie mai buna pe ea, eu personal am dat cheie, si a pornit din 1a. Iar fasaitul nu mai era ohmy.gif

A mai patit cineva asa ceva?
Sau aveti vreo idee ce-mi fasaia?
ageana
Mie imi fasaia in ultimul hal cand mi s-a rupt furtunul de la servo.
E un furtun lung ce pleaca de la servofrana si se duce la capacul de la culbutori.

LE: acum am vazut ca masina ta e din `78. Ai servofrana pe ea?
Marius-Costelus
Nu. E fara servo.. fara nici o servo.. cam originala.. scuze, am uitat sa precizez de la inceput.
mihai0070
QUOTE(ageana @ 27 Feb 2007, 15:42)
Mie imi fasaia in ultimul hal cand mi s-a rupt furtunul de la servo.
E un furtun lung ce pleaca de la servofrana si se duce la capacul de la culbutori.

LE: acum am vazut ca masina ta e din `78. Ai servofrana pe ea?
*


Furtunul de la servofrana intra in galerie nu capac culbutori ...
apollo
acel fasait e posibil sa se auda de la compresie.

daca tu ai bateria slaba, iti invarte motorul cat are putere dupa care moare si motorul va mai face o tura , doua fara scanteie.

eu asa cred...acum nu stiu.
Marius-Costelus
Inca un amanunt uitat (sper ca e ultimul uitat): fasaitul se auzea in partea din spate a masinii..

apollo
care spate?esapamentul?
Marius-Costelus
din zona spate, nu stiu exact de unde.. pana ajungeam in spate nu se mai auzea nimic.. si oamenii care m-au ajutat sa o imping au zis ca se auzea de prin zona spate a masinii dar nu a putut preciza nimeni de unde
Uncle-Sam
Asa am patit si eu cand incercam s-o pornesc impinsa/tractata. Mi-a zis cineva ca erau rateuri sau amestecul care iesea nears pe esapament. Bag mana in foc, ca nu e asta cauza
apollo
ori ai toba infundata cu vreun cartof smile.gif

atunci pune pe cineva la volan si impinge tu la masina ca sa iti dai seama de unde vine fâsâitul.

sa nu fie vreo sita din toba.cine stie.amanunte poti da?
Marius-Costelus
Fix la chestia cu site din toba ma gandeam si eu.. la mine face condens.. mare..

Si ma gandeam ca sambata (frig tare afara) am pornit-o .. curgea apa pe toba.. si apoi am oprit-o. Abia seara am incercat din nou sa o pornesc cand se facuse si mai frig.. si a inceput sa fasaie..

Asa ma gandeam.. dar totusi, am intrebat aici din cauza ca sa nu cumva sa fie ceva mai grav.. n-am idee ce..

Alte amanunte.. nu mai stiu ce sa adaug, dar raspund la orice intrebare.

Uncle-Sam: n-am inteles ce ai vrut sa zici
apollo
nu cred ca are treaba amestecul cu fasaitul, ca la urma urmei e vorba de aer si presiune care oricum vine pe esapament.


Marius...iti face asa mereu?ma gandesc sa nu iti inghete in esapament apa aceea care se face de la condens.

parcheaz-o si tu pe o gura de canal ca sa nu mai inghete si vezi cum se comporta.

ma gandesc totusi sa nu se fi pus ceva contra pe gaura in esapament.
Uncle-Sam
Practic daca nu exista ardere in motor, el functioneaza ca un compresor, si anume trage aer+benzina si il da afara pe esapament. Din cauza asta S-AR PUTEA sa auzi fasaitul ala. Sau s-ar putea sa aiba mici detonatii in interiorul tobei (datorita faptului ca amestecul nu a luat foc in motor).
Asta mi-a zis tipul ala, asa ca nu dati cu pietre si nu ma puneti la bula biggrin.gif
Marius-Costelus
Condens.. cam tot timpul imi face.. de cand am cumparat masina (in iunie, anul trecut, deci e 1a iarna care o (pe)trece la mine).

Pana acum nu fasaia, mergea ok.. am compresia slaba (asta stiu, de cand am cumparat-o).. mai tarziu s-ar putea sa fiu nevoit sa o segmentez, imi zicea un soi de mecanic (nu e chiar mecanic)..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.