Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Georgianx
Multumesc pentru parere cosmin_h82

Am ales 5w50 in detrimentul 5W40, pentru ca temperaturile pe timp de vara de pe soselele noastre depasesc cu mult 30,35 grade Celsius

Daca mai aveti pareri utile, le ascult cu placere; zilele astea merg sa cumpar uleiul; filtrul de ulei il voi lua de la baieti din service; iar filtrul de aer o sa il iau din comert, dar din acela cu buretele negru si dens (asa am pus de fiecare data, asa era primul filtru de aer al masinii) (am alergat un pic pana l-am gasit ); la baietii din service este din acela cu burete la partea superioara foarte rar, sau deloc.
________________________________________________________________________

Mai am o intrebare .....

Daca pana acum am folosit un tip de ulei, iar de acum in colo voi schimba tipul uleiului ..... este cumva nevoie sa "curat" interiorul motorului inainte de a pune noul tip de ulei ?
PaulT
Nu e nevoie sa cureti absolut nimic. Schimbi ulei+filtru.
Georgianx
Oarecum m-am hotarat sper sa nu ma intalnesc pe drum sau la raftul magazinului cu vre-un "meserias" ca am pus-o.

O sa pun Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 si o sa revin cu un post in cazul in care o sa observ modificari (chiar minore) in functionarea motorului.

Multumesc pentru sfaturi.
ianmatei
Buna ziua. Urmeaza revizia de 90.000 de km si nu sunt hotarat de care sa cumpar : Castrol Edge 5- W40, Elf Turbo Diesel 10 - W40 , Castrol Magnatec 10 - W40 ( acesta nu are norma B4 ). Daca ati folosit unul din acestea si imi puteti oferi informatii va sunt recunoscator.


P.S. s-a folosit pana la acesti km ELF 10- W40 si la revizia de 80.000, Mobil 10 - W40 de care sunt nemultumit.
djasu82
mobil turbo diesel 10w40 nu simplu mobil 10w40 ... eu ti-as recomanda castrol magnatec parca unge mai bine si se reduce si din zgomot.
ianmatei
Multumesc pentru raspuns djasu82. Am uitat sa specific , a fost Mobil Super 2000 10W-40 , nemultumit. Si nu imi dau seama cat influenteaza faptul ca acest ulei NU are norma B4 ( recomandata de Dacia pentru dCi ) ci are doar norma B3.
klaus
QUOTE(djasu82 @ 17 Jul 2010, 19:56)
eu ti-as recomanda castrol magnatec parca unge mai bine
*

De curiozitate intreb, de unde sti ca unge mai bine? Sau macar de unde lasa impresia asta ca unge mai bine?
einstein1984
Ee zic sa revii la elf. E suficient de bun si destul de ieftin.
Astept cu nerabdare un raspuns la intrebarea lui klaus,
ianmatei
Si eu inclin tot mai mult sa revin la

18 Jul 2010, 19:38:
Scuze , face figuri netu. Si eu inclin tot mai mult sa revin la ELF Turbo Diesel 10W-40 si o sa il schimb din 7000 in 7000 de km cu tot cu filtre si am rezolvat cazul. Ezit sa folosesc ulei cu gradatia 5W - 40 pentru ca au existat cazuri cand dupa folosirea unui ulei 10W - 40 si apoi a celui 5W - 40 sa fie problema cu presiunea uleiului , motorul obisnuindu-se cu cel mai gros.
PaulT
Motorul nu se "obisnuieste" cu vascozitatea unui ulei. Functioneaza cu orice ulei care indeplineste normele minime impuse de constructor.
ianmatei
PaulT , termenul '' se obisnuieste motorul '' era intr-o exprimare mai pe intelesul tuturor si simplista. La asta m-am referit cand am afirmat asa ceva , o explicatie a unui coleg '' patit '' :
'' Cand pui 5W dupa 10W ar trebui sa verifici si presiunea uleiului. Daca merge suficient de mult pe 10W arcul pompei se "obisnuieste" cu acest ulei si poti avea surpriza ca dupa un schimb cu 5W sa ai presiune foarte mica.
Nu spun din auzite, eu sunt patit. ''
Cam asta era ideea.
Tudor Badescu
Nu inteleg cum "se obisnuieste"motorul cu un ulei mai gros sau mai subtire?! Ce,jocurile din motor se redimensioneaza singure cum se schimba uleiul? Arcul pompei isi modifica elasticitatea dupa ulei? Ca sa nu mai spun ca 5W sau 10W arata doar temperatura minima la care vascozitatea ramane acceptabil de mica(-30 grade Celsius la 5W si -25 grade la 10W).Daca a doua cifra e la ambele 40 atunci trebuie sa tina practic aceeasi presiune la cald.Si la cald apar eventuale probleme cu presiunea,nu la rece.
PaulT
ianmatei - Astea sunt mituri.. Asa ceva nu se intampla. Daca faci comparatia intre doua motoare de acelasi tip care functioneaza unul cu 10w40 celalalt cu 20w40 vei observa o diferenta de presiune la rece.. Datorata faptului ca uleiul 20w40 este mai vascos la rece decat 10w40, vei avea o presiune mai mare. Deloc benefic pentru ca 10w40 fiind mai fluid este mult mai usor pus in miscare(si cu efort mult mai mic pe pompa de ulei..) decat marmelada 20w40 si ajunge mult mai repede in tot motorul, protejandu-l. Nu confunda presiunea cu o ungere de calitate. La cald este situatia explicata foarte clar de Tudor Badescu.
ianmatei
Nu sunt mecanic si nu ma contrazic cu cineva. Avand in vedere cele relatate de colegul pe care l-am citat , am crezut ca asa este situatia.
gigel2007
salut
am un 1.5dci 2007 69cp 49.000km, folosit 80% in buc iar restul vara si iarna la mare si munte.
in carnetul de intretinere se specifica ulei 5W40 ACEA A3/B4
intentionez inlocuirea uleiului tot la 10.000km si dupa iesirea din garantie
nu stiu ce ulei s-a folosit pina acum dar cred ca s-a respectat macar tipul 5W40

nu caut performanta extrema, dar nici nu exclud ideea. in principiu as dori un ulei care sa minimizeze uzura motorului la pornirile iarna la munte (-15...-20 ...-25C) si la regim de autostrada vara (2..3 ore la 3500 rpm in 35...40C). nu ma intereseaza zgomot si pret - asta ar fi cazul ideal sa faca mai silentios motorul si sa coste putin

de citeva nopti stau si citesc si trimit mailuri si invat cuvinte noi: castrol edge turbo diesel, motul 8100 xcess, motul 8100 x-clean, q8 formula excel sae, eneos Premium Hyper, mobil 1 nu-stiu-cum, amsoil nu-stiu-de-care
tbn, densitate, viscozitate, ccs, samd (http://hondafan.ro/forum/archive/index.php/t-2972-p-3.html, posturile lui vali_lj)
deja ma doare capul si as vrea sa ajung la o concluzie ca deja s-ar putea ca timpul f*t*t noptile sa coste mai mult decit 5L din cel mai scump ulei...

recomandari? pe baza experientei de preferat...
thanks.
DMP
Eu pana acum, aproape 50.000 km, am mers pe:
- 5.000 km cu Dacia Oil-ul 10w40 din fabrica
- 25.000 km cu Castrol GTD Magnatec 5w40 (3 schimburi de ulei: 5, 10, 20k km)
- 15.000 km cu Castrol Magnatec Diesel 5w40 (2 schimburi; inlocuitorul in gama Castrol al lui GTD).

La 50.000 km o sa pun Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 pentru ca l-am gasit la un pret bun si pentru ca are si norma Renault RN0710.

Nu stiu daca a fost mai bine sau mai rau cu Castrol decat cu Elf insa dupa ce am pus Castrol inlocuind Dacia Oil impresia mea a fost ca motorul a devenit ceva mai putin galagios.
Dupa care am ramas pe Castrol.
dl_dr25
eu 48.000km am pe:
1. elf la 7500km
2. elf la 12500km
3. castrol 5w40 edge de la 20.000km pana acum
ca impresi: castrolul devine mai zgomotos dupa 8.000km si cam tot atunci becul la ulei se stinge ceva mai greu ( asta comapa dar nu prea este corect fiindca daca observi elful nu a stat in motor mai mult de 7500km)
IRONICK
Asta am observat si eu ca de pe la 7500km incep sa se duca pe apa sambetei.
dr_mKe
Mobil 1 0W-40, 13.000 km in Logan, merge ca uns tongue.gif
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 28 Jul 2010, 14:36)
ca impresi: castrolul devine mai zgomotos dupa 8.000km si cam tot atunci becul la ulei se stinge ceva mai greu ( asta comapa dar nu prea este corect fiindca daca observi elful nu a stat in motor mai mult de 7500km)
*



QUOTE(IRONICK @ 28 Jul 2010, 14:37)
Asta am observat si eu ca de pe la 7500km incep sa se duca pe apa sambetei.
*



asadar, corelind ce am citit pina acum (http://hondafan.ro/forum/archive/index.php/t-2972-p-3.html si derulati pina la "revin cu grafice complete") cu specificatiile pentru acel ulei (http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/castrol/PBA-Edge%20Turbo%20Diesel%205W-40.pdf), ceea ce vi s-a intimplat voua e din cauza ca are TBN-ul sub 9. pentru schimb la 10.000km trebuie sa avem ulei cu tbn mai mare, 9..10

28 Jul 2010, 20:42:
Buun, am ajuns la shortlist:

* Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei
Kuweit. Am aflat de el de la resellerul de Eneos din Romania, pe care mi-l recomanda cu caldura in locul altor nume mai populare si/sau mai scumpe. L-am rugat sa afle care este TBN-ul.

* ENEOS Premium Hyper 5W40 - 143 lei.
Japonezi. Tipul de pe forumul cu honda din ale carui mesaje m-am inspirat si l-a ales pe asta in locul lui Motul. L-am contactat si astept sa-mi spuna pe ce criterii l-a ales. Nu gasesc TBN-ul, l-am rugat pe resellerul din Romania sa intrebe mai departe.

* Motul 8100 X-cess 5W40 - 210 lei
Francezi. Cica Motul Romania ar avea un concurs in urma caruia se cistiga fugareala cu masini frumoase si scumpe pe nu's ce traseu prin Constanta.

Din cele enumerate mai sus doar Motul specifica TBN-ul (10.3) si se intimpla sa aiba o valoare tocmai buna pentru schimbul la intervale de 10.000km. Mai era un Motul si mai performant cu schimb mai des si era si mai scump (x-clean), dar si-asa cred ca am ales un ulei mult peste cit considera majoritatea ca ar "merita" motorul de logan.

Am facut alegerea (ultimul) in ideea de calitate, viata lunga si respectarea indicatiilor tehnice din carnetul de intretinere. Sa vedem ce-o iesi!...

Dar inca mai sint curios daca cineva a mers asa de mult in pinzele albe cu uleiul si ce ati mai pus prin motoare...
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 28 Jul 2010, 14:37)
Asta am observat si eu ca de pe la 7500km incep sa se duca pe apa sambetei.
*


depinde.... daca ai EGR sau nu naughty1.gif
IRONICK
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 21:08)
* Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei
  Kuweit. Am aflat de el de la resellerul de Eneos din Romania, pe care mi-l recomanda cu caldura in locul altor nume mai populare si/sau mai scumpe. L-am rugat sa afle care este TBN-ul
Pe mine tot incerca cineva sa ma convinga sa bag asa ceva in motor. Bine, cu mult sub pretul ala, ca cica este oferta. Ca nu zdrangane motorul, ca presiune buna cu el, ca este scos la 10.000km si nu este la fel de negru (moda cu detergentii care face cat mai multe victime, ...), bla, bla
ianmatei
A folosit cineva MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W40 ? Pareri pozitive , negative ?
gigel2007
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 20:08)
* Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei
  L-am rugat sa afle care este TBN-ul.
* ENEOS Premium Hyper 5W40 - 143 lei.
Nu gasesc TBN-ul, l-am rugat pe resellerul din Romania sa intrebe mai departe.
*



QUOTE(IRONICK @ 28 Jul 2010, 22:13)
Pe mine tot incerca cineva sa ma convinga sa bag asa ceva in motor. Bine, cu mult sub pretul ala, ca cica este oferta. Ca nu zdrangane motorul, ca presiune buna cu el, ca este scos la 10.000km si nu este la fel de negru (moda cu detergentii care face cat mai multe victime, ...), bla, bla
*



Am primit raspuns de la reseller:
"Ambele marci au valoarea TBN intre 10,8 si 11,2 mgKOH/g." ...ceea ce m-ar cam pune pe ginduri. Oricum, orice as alege din astea 3 e ok!
IRONICK, la citi bani e "oferta" ?
IRONICK
Sub 100RON, dar nu asta era important in privinta uleiului.
gigel2007
QUOTE(IRONICK @ 29 Jul 2010, 09:48)
Sub 100RON, dar nu asta era important in privinta uleiului.
*


poti sa detaliezi putin, te rog? ca nu m-am prins daca esti pro sau contra lui Q8 smile.gif
IRONICK
Nu sunt nici pro si nici contra, nici macar nu am vazut cum arata lichidul ...
SorinXp
TBN-ul este in stransa legatura cu sulful din combustibil. Sulf - la benzina : Euro 4 are mai putin decat euro 3 si din acest motiv s-au marit intervalele de la 15.000 la 20.000km si la diesel de la 10.000 la 15.000km.
Acum la pompa se gaseste euro 5, un combustibil cu mai putin sulf decat euro 4, daca bagati benzina gen 98, +99, 100, 101 continutul de sulf e si mai mic comparativ cu 95.

Cautati pe net sa vedeti ca aceste uleiuri pe care le folosim noi in unele tari cu apa calda sunt tinute 30.000km. Conteaza foarte mult cat mergi pe timp de iarna si cate porniri la rece ai -> pana ajunge motorul la temperatura optima in motor exista condens care impreuna cu sulful din benzina (in urma arderiii ...) ar rezulta acizi -> TBN ii neutralizeaza. Asta e un aspect al uleiului printre multe altele...


Pana una alta eu folosesc ELF 5w40 SXR, viteza medie pe 54xxkm este de 30.6km/h si il schimb pe la 12.000km ( in carte scrie ca daca mergi bara la bara, mult praf, ... sa-l schimbi la jumatatea 20.000 /2 = 10.000 km - eu pun un ulei recomandat de constructor dar de calitate superioara lui DACIA OIL, deci ~12.000km mi se pare super ok. Acum nici sa-l schimbi mai devreme, ca daca ma tine 300k km in felul asta sun super multumit, sa ma tina caroseria atat. Apropo in carte scrie Durata medie de utilizare 8 ani pentru masina
Obs : Sunt loganuri de firma care schimba la 20.000 km cu dacia oil 10w40 si au peste 100k km si motorul nu mananca ulei si merge foarte bine.


Informatii pe care le-am gasit pe net pentru motorina (informatii de prin 2004, dar ca idee):
La Rompetrol zice :
Euro Diesel - 0.05%(m/m) sulf;
Euro 3 Diesel - 0.035%(m/m) sulf;
Euro 4 Diesel - 0.005%(m/m) sulf.
cris06
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 02:29)
salut
am un 1.5dci 2007 69cp 49.000km, folosit 80% in buc iar restul vara si iarna la mare si munte.
in carnetul de intretinere se specifica ulei 5W40 ACEA A3/B4
intentionez inlocuirea uleiului tot la 10.000km si dupa iesirea din garantie
nu stiu ce ulei s-a folosit pina acum dar cred ca s-a respectat macar tipul 5W40
(...)
nu caut performanta extrema, dar nici nu exclud ideea. in principiu as dori un ulei care sa minimizeze uzura motorului la pornirile iarna la munte (-15...-20 ...-25C) si la regim de autostrada vara (2..3 ore la 3500 rpm in 35...40C). nu ma intereseaza zgomot si pret - asta ar fi cazul ideal sa faca mai silentios motorul si sa coste putin

recomandari? pe baza experientei de preferat...
thanks.
*



La km pe care-i ai cu masina poti folosi un 0W40 iarna si 5W40 vara.
Fara reclama, incearca un Liqui Moly. Vezi siteul lor (www.liqui-moly.de sau www.limorom.ro). Ungere maxima!
PaulT
De ce ar alterna 0w cu 5w in functie de anotimpuri? Intrebare valabila in general, nu neaparat in cazul de fata.
george_scala_2004
QUOTE
Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia. La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente, la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei existenta in piesele motorului. Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este un indicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase, respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge.
Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte omponente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0, dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului. Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti. Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna). Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.


link

uleiurile 0w40 sint mai fluide pe timp rece sau foarte rece. un exemplu aici putind fi utilizate pina la in jur de -60 grade celsius.

uleiurile 5w40 sint utilizate pina la in jur de -40 grade celsius iar uleiurile 10w40 pina la in jur de -30 grade celsius

chevron
PaulT
Multumesc... Eu eram curios ce raspunde cineva care da sfaturi de genul asta. Ca stiu despre ce e vorba.. radmasa.gif
SorinXp
Am atasat o poza cu tipurile de ulei si temperaturile minime (Pentru a clarifica 0w40 5w40 10w40).Aceasta poza este generala, acum fiecare marca are valori in jurul acestora.
Temperaturile minime din poze sunt pentru cazul cand uleiul nu devine marmelada - adica inca il pompeaza pompa in conditii relativ ok
Tudor Badescu
Nu trebuie confundat punctul(temperatura) de picurare cu temperatura minima de utilizare.Uleiul poate inca sa picure la o anumita temperatura foarte joasa,dar sa fie deja atat de vascos incat electromotorul sa invarta greu motorul.Asta e o problema in primul rand la pornirile motoarelor Diesel.Iar o vascozitate mare mareste timpul in care uleiul ajunge in lagare la o pornire.Depresantul impiedica uleiul sa se faca"marmelada"dar ramane totusi foarte vascos marind totusi marja de utilizare.De exemplu un ulei 20W garanteaza pornirea pana la -9 grade,dar ramane fluid si pe la -15 sau chiar mai jos,insa e asa de vascos ca abia se mai invarte motorul.Asta era problema tipica la Dacii pe vremuri iarna.
Si inca ceva: 10W merge totusi bine si la -25 de grade daca ne uitam in tabelul cu vascozitati,iar 15W la -18.Tabelul din postul anterior e cam restrictiv in aceste cazuri. 5W "duce" la -30 grade ,iar 0W la -35 daca nu exista alte precizari speciale in acest sens pe bidon.
gigel2007
QUOTE(PaulT @ 29 Jul 2010, 22:02)
Multumesc... Eu eram curios ce raspunde cineva care da sfaturi de genul asta. Ca stiu despre ce e vorba.. radmasa.gif
*


laugh.gif
ti-as fi dat "like" la comentariul tau daca eram pe facebook radmasa.gif
dl_dr25
hai ca tot ce am citit pe aici ma facut sa schimb uleiul( si asa nu eram prea multumit de el CASTROL 5W40 EDGE si in trecut l am recomandat cu caldura sad.gif ) nu prea stiu ce sa aleg din aceste 2 firme ENEOS sau MOTUL ? treaba este ca nici una dintre firme nu are un ulei 5w40 dedicat pt diesel asa ca.... poate ma ajuta cineva sa inclin balanta. multam
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 2 Aug 2010, 16:04)
hai ca tot ce am citit pe aici ma facut sa schimb uleiul( si asa nu eram prea multumit de el  CASTROL 5W40 EDGE si in trecut l am recomandat cu caldura sad.gif  ) nu prea stiu ce sa aleg din aceste 2 firme ENEOS  sau MOTUL ?  treaba este ca nici una dintre firme nu are un ulei 5w40 dedicat pt diesel asa ca.... poate ma ajuta cineva sa inclin balanta. multam
*



eu am cumparat motul (210 lei) ca au un concurs; daca nu era sa fie concursul, urma sa decid intre q8 si eneos (138/143 lei).
la modul general vorbind, probabil ca cel mai important totusi e respectarea tipului de ulei si a intervalului de schimbare prevazut in carnetul de intretinere, motorina de buna calitate, controalele regulate odata iesita masina din garantie, nesolicitarea in mod nejustificat, samd.

revenind la dubiile tale, nu-ti fa griji daca nu scrie "for diesel". uita-te cum am spus, la citi km ai fugit cu acelasi ulei vs ce scrie in carte + tipul recomandat (la mine scrie ACEA A3/B4 si 5W40). daca vrei sa te doara capul, cauta ce am zis de tipul cu honda si cauta-i mesajele si tabelele. sa vezi atunci dubii...

LE: si nu uita sa-l schimbi la 1 an, chiar daca tu faci doar 2.000 km pe an.
dl_dr25
dupa cum vad la tine tot dci 1.5 am si eu. pana la 20mii km am pus elf 10w40, dupa 5w40 castrol edge schimbat la 10mii km. fac cam 15mii km pe an asa ca nu sta el un an, treaba este ca am inceput sa ma dau la ea si in oras si vreau ceva bun asa ca.... uite acum pe langa MOTUL - ENEOS - am mai adugat si Q8. Sincer conteaza si pretul dar daca sunt diferente mari intre ele nu ma mai uit la bani 090.gif 090.gif plange.gif post-336-1110552439.gif
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 2 Aug 2010, 18:04)
[...]  uite acum pe langa MOTUL - ENEOS - am mai adugat si Q8. Sincer conteaza si pretul dar daca sunt diferente mari intre ele nu ma mai uit la bani  090.gif  090.gif  plange.gif  post-336-1110552439.gif
*


pai... pune si tu q8 sau eneos si pina ajung eu la 60.000 cu motul tu o sa faci deja cite un schimb din fiecare (ca inteleg ca mergi mai mult decit mine) si-o sa impartasim impresiile biggrin.gif laugh.gif

LE: nu stiu daca am voie cu nume/linkuri de firme, asa ca pentru a nu scrie direct numele celor cu care am discutat pe mail (distribuie si q8 si eneos) ii gasesti la primul rezultat dupa cautare pe google "distribuitor eneos romania"
dl_dr25
ma uit la postul tau si in minete in vine urmatorul lucru, eu zic ca pot sa bag q8 sau eneos ca tot este mai bun ( sau cel putin am garantia ca nu este facut pe vapor fiindca sunt niste marci necunoscute pt 90% din romani) decit castrol. asa ca ma mai gindesc tongue.gif biggrin.gif
ianmatei
dl_dr25 , de ce ai fost sau esti nemultumit de Castrol EDGE 5 W 40 ? Mersi.
dl_dr25
pai cum am spus si mai sus, cam dupa 8mii km incepe becul de la ulei sa se stinga ma greu si zgomot mai puternic
ianmatei
Inseamna ca ori ELF 10W 40 ori Castrol EDGE 5W 40( cel putin in cazul tau ) , tot asa se comporta in jurul a 8.000 km dupa sckimb , nu ?
gigel2007
QUOTE(ianmatei @ 3 Aug 2010, 00:11)
Inseamna ca ori ELF 10W 40 ori Castrol EDGE 5W 40( cel putin in cazul tau ) , tot asa se comporta in jurul a 8.000 km dupa sckimb , nu ?
*


am scris aici aici de ce banuiesc ca face asa dupa 7500 km. are TBN-ul mic. nu e uleiul prost, ci e conceput sa fie schimbat la 7500km. de aia pe shortlistul meu am pus uleiuri cu tbn 10, corespondenta pentru schimb la 10.000km. sursa informatiilor aici, derulezi la postul cu data/ora 05-01-10, 17:59.
dl_dr25
In posturile de mai sus am spus ca elf a fost doar la inceput si acela nu a stat mai mult de 7500km. Este vorba de castrol 5w40 edge la care am observat aceste probleme pt mine mentionez ca pe acesta il schimb la 10mii km. Acum ma reorintez spre alceva. Ps: scuze pt unele posturi cum sunt scrise dar eu mai mult intru dupa tel pe net
ianmatei
Danke pentru clarificari.
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 3 Aug 2010, 08:24)
In posturile de mai sus am spus ca elf a fost doar la inceput si acela nu a stat mai mult de 7500km. Este vorba de castrol 5w40 edge la care am observat aceste probleme pt mine mentionez ca pe acesta il schimb la 10mii km. Acum ma reorintez spre alceva. Ps: scuze pt unele posturi cum sunt scrise dar eu mai mult intru dupa tel pe net
*


linkurile mentionate refereau presupunerea/deductia ca o anumita caracteristica a uleiului detrermina la citi km il schimbi, castrol edge avind acea valoare care corespunde schimbului la 7500. e inclusiv un tabel acolo cu diverse uleiuri si tbn-ul lor.
dl_dr25
cumparat azi motul 8100 x cess 5w40 la 34lei litrul miine il arunc in motor tongue.gif
Tudor Badescu
Baieti,daca incepe becul martor de la presiunea uleiului sa stinga mai greu dupa pornire,nu prea e treaba uleiului ci inseamna ca se goleste filtrul de ulei la stationare.A obosit supapa(membrana)de cauciuc care mentine uleiul in filtru(de ce nu or face umplerea pe sus? ).Asa ca se schimba filtrul.Sau,daca spatiul permite,se realizeaza o flansa intermediara care sa il umple pe sus si asa nu se mai goleste de tot.
gigel2007
QUOTE(Tudor Badescu @ 4 Aug 2010, 23:06)
Baieti,daca incepe becul martor de la presiunea uleiului sa stinga mai greu dupa pornire,nu prea e treaba uleiului ci inseamna ca se goleste filtrul de ulei la stationare.A obosit supapa(membrana)de cauciuc care mentine uleiul in filtru(de ce nu or face umplerea pe sus? ).Asa ca se schimba filtrul.Sau,daca spatiul permite,se realizeaza o flansa intermediara care sa il umple pe sus si asa nu se mai goleste de tot.
*


aha, nu stiam. de fapt cred ca trebuie sa iau la citit manualul de utilizare, ca explica fiecare beculet biggrin.gif

QUOTE(dl_dr25 @ 4 Aug 2010, 22:45)
cumparat azi motul 8100 x cess 5w40 la 34lei litrul miine il arunc in motor  tongue.gif
*


heh, si eu la fel, tot maine smile.gif adica azi, ca e trecut de 0:00 smile.gif
PS: de unde l-ai gasit cu 5 x 34 = 170 ron / 5L ? ca eu am dat 210 pe el la racing nick...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.