Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
dl_dr25
De la un baiat cu magazin moto pe la aurel vlaicu. Apropo am schimbat si uleiul la cutie si a intrat 2.7 litri, nu trebuia sa intre 3.1 ? Acum parca intra mai greu in viteza ( am pus tot elf 70w80 )
gigel2007
am pus motul-ul. se aude un pic mai gros si un pic mai putin zgomotos.
mai vorbim peste 10.000km
dl_dr25
eu pot sa spun acum, dar poate este prea devreme la turatii de 3000 se aude mai putin zgomotos. astept sa o scot la autostrada la 3500-4000 sa vad cum se comporta.
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 5 Aug 2010, 22:10)
eu pot sa spun acum, dar poate este prea devreme la turatii  de 3000 se aude mai putin zgomotos. astept sa o scot la autostrada la 3500-4000 sa vad cum se comporta.
*


eu acum citind prea mult am dat in alta dilema, ce motorina sa-i pun, acum ca am ulei bun. o sa ma mut pe alt thread, probabil ca exista deja unul cu dilema asta... smile.gif
dl_dr25
Dupa 150km prin bucuresti pot sa spun ca sunt super incintat de motul. Si eu si un amic am observat ca avand ac pornit acum (vorba amicului "parca este benzina asa se aude" el fost propietar de 1.6mpi acum de audi a4) merge super misto si se aude la fel asa ca eu spun motullllllll
gigel2007
QUOTE(dl_dr25 @ 6 Aug 2010, 13:32)
Dupa 150km prin bucuresti pot sa spun ca sunt super incintat de motul. Si eu si un amic am observat ca avand ac pornit acum (vorba amicului "parca este benzina asa se aude" el fost propietar de 1.6mpi acum de audi a4) merge super misto si se aude la fel asa ca eu spun motullllllll
*


eu am apucat vreo 50km azi, tot prin bucuresti. nu stiu ce sa zic, ca m-a mincat in fund sa schimb motorina (trebuia sa mai fac inca un plin cu ce aveam pe fundul rezervorului - rompetrol alto55 dar am facut plinul cu mol evo).

efectul este cam asa: simt ca raspunde mai repede la pedala (cu conditia sa nu fie subturata, evident). tot cu a/c-ul si eu pornit, inca nu stiu cum se comporta fara.
daca scap piciorul mai adinc pe ea intr-a doua la 2200rpm se duce pina in 4200...4300 rpm tragind constant pe tot intervalul... si se aude frumos, si preluarea pe treapta a treia o duce rapid la 80km/h... premiera pentru golan am fost pentru o fractiune de secunda lipit de spatarul scaunului...

cert e ca trebuie sa fiu mai grijuliu cu pedala de acum incolo! cum zicea un mecanic, pentru mers legal in oras masinii ii sint suficiente primele trei trepte!
adimrv
am aflat de la mecanici mei la care imi fac eu reviziile ca a aparut un ulei Q8 din Kuveit , gandit sa functioneze in condii grele
ianmatei
Astazi am dat comanda pentru tot ce este nevoie la revizia de 90.000 de km. Mai ramane sa ma hotarasc la ulei , CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W - 40 sau ELF EXCELLIUM 5W - 40 ? Ce imi recomandati ? Danke.
dl_dr25
Nu stiu cum se comporta elful dar castrol dupa cum am spus si mai inainte dupa 7500 o sa faca un zgomot (uf nu pot pune nici un desen fiindca sunt cu tel ) incearca cu multa caldura motul. Azi o sa ma uit la ulei (am facut buc - constanta ) la 3500 -3800 ture constant si a fost super din punct de vedere al zgomotului , mult mult mai redus. Verificat uleiul si nu a papat nici un gram (asta ochiometric ca nu il dau jos sa vad ) asa ca incercati macar sa ascultati un motor ( dci )cu motul.
gigel2007
QUOTE(ianmatei @ 9 Aug 2010, 11:08)
Astazi am dat comanda pentru tot ce este nevoie la revizia de 90.000 de km. Mai ramane sa ma hotarasc la ulei , CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W - 40 sau ELF EXCELLIUM 5W - 40 ? Ce imi recomandati ? Danke.
*


la primul schimb de ulei am rupt ore bune de somn pentru documentare si am ajuns la concluzia ca nu voi pune niciodata ulei despre care nu stiu ce valoare TBN are.

cauta posturile mele din acest thread ca sa intelegi de ce raspunsul meu la intrebarea ta este ELF (la care am gasit in specificatii un tbn de 12 - adica te tine mai mult de 10.000km fata de edge cu 7.6 = 7500km)
LE: ATENTIE, valoarea de 12 pe care am gasit-o la elf este pentru ELF EXCELLIUM DID 5W40 (mai e "DID" ala prezent in nume!)
ianmatei
Multumesc gigel2007. Am citit problema legata de TBN si ai dreptate , dar ELF EXCELLIUM DID 5W 40 de care zici , nu are norma B4 din cate am vazut. Caut fisa tehnica de la MOTUL 10W 40 TURBOLIGHT si nu o gasesc. Repecte !
gigel2007
QUOTE(ianmatei @ 10 Aug 2010, 18:23)
Multumesc gigel2007. Am citit problema legata de TBN si ai dreptate , dar ELF EXCELLIUM DID 5W 40  de care zici , nu are norma B4 din cate am vazut. Caut fisa tehnica de la MOTUL 10W 40 TURBOLIGHT si nu o gasesc. Repecte !
*


uite aici am citit despre elf did, si aparent zice ACEA A3/B4
http://www.pacerfuels.com/documents/Elf/Ex...DID_5W40_EN.pdf
LE: grija mare cu altceva decit 5W40, recomandarea producatorului. adica daca pui altceva, sa stii ce inseamna cifrele dinainte si dupa W si ce restrictii impun!
ianmatei
Am cumparat CASTROL EDGE 5W 40 TURBO DIESEL, bidon de 5 Litri = 134 LEI , Made in Belgium - codul de bare incepe cu 541. Chiar daca o sa il schimb la 7500-8000 de km , sper sa fiu multumit de el. Era cat pe ce sa cumpar ELF EVOLUTION SXR 5W 40 , bidon de 4 Litri, Made in Romania - costa 134 LEI + ca mai trebuia un litru = 35 Lei, dar pretul nu mi se pare justificat.

Am cautat MOTUL 10W 40 TURBOLIGHT , dar nu am gasit prin magazine ( multi se uitau ciudat cand intrebam de acest ulei , habar nu aveau despre ce vorbesc ).
Numai bine va doresc si multumesc colegilor care m-au sfatuit.
george_scala_2004
salut,

ai incercat aici ?

bafta,
zfmflorin
Salut,
de la un timp ma gandesc ca la urmatoarea revizie (60.000 km), sa schimb marca uleiului pe care am folosit-o pana acum adica ELF 10w40 Turbo Diesel.
M-am tot uitat prin magazine, am mai citit pe ici pe colo si ARAL (produs in germania), mi-a atras cel mai mult atentia, mai exact (ce scrie pe eticheta):

Aral-Blue Tronic SAE 10W40
-fur benzin(Otto)-und Dieselmotoren mit und ohme Aufladung.
ACEA A3/B4; API SL/CF
MB-Freigabe 229.1
VW 501 01 / 505 00

Am comparat si cu eticheta Elf-ului pe care il folosesc si vad ca are aceleasi norme.
Intrebare: Ce parere aveti despre acest ulei (mai ales de la cei care-l utilizeaza) si daca este OK pt motorul meu?
Multumesc
bobo77
Mai eu nu-l folosesc si nici nu sunt mare specialist in ala uleiurilor, avem altii care se pricep dar cum corespunde normelor si pretul ar fi bun, m-as risca cu aral-ul.
cris06
Caracteristicile elfului sunt mai bune decat ale aralului (conform datelor din fisele tehnice). Asa ca, nu vad motivatia de a schimba marca de ulei doar pt. ca pe eticheta scrie si "Made in Germany".
zfmflorin
si care sunt acele caracteristici mai bune, la uleiul indicat mai sus?
Daca pe elf scria ca este produs in franta, asa cum scria pana acum ceva timp, nici nu ma gandeam la o inlocuire a marcii, dar asa nu prea sunt cu inima impacata.
cris06
Fisa tehnica Elf: http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&c...VxYoBciisAyUTGQ

Fisa tehnica Aral: http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&c...QkyCj52zs_klHYg , vezi "Safety Data Sheet".
zfmflorin
cred ca ai dreptate din ce am vazut si parca si TBN-ul elfului (11)este mai mare fata de aral (10.2). Multumesc de informatiile suplimentare.
cris06
Cu placere! Din multe forumuri stiu ca Aralul face depuneri. Nu stiu daca mai face si acum de cand e sub brandul BP. Eu mi-am format o regula: daca martorul la presiune mica ulei se stinge repede dupa pornirea motorului, daca nivelul uleiului nu scade intr-un interval de schimb in limitele impuse de constructor, daca tachetii nu bat (la Diesel cam greu ii sesizezi), daca uleiul nu isi pierde proprieatile de ungere raman pe marca respectiva. Bineinteles sa respecte caracteristicile minime impuse de constructor. Si sa coste decent.
Valman
QUOTE(cris06 @ 29 Nov 2010, 23:26)
Din multe forumuri stiu ca Aralul face depuneri.
Nu stiu daca mai face si acum de cand e sub brandul BP.

Poa' sa fie folclor la greu.
Aral e sub BP de prin 2002.

Ceva bun de citit : http://www.automobiletv.ro/event.php?id=319
DMP
Am citit ce scrie nenea Heimann.
Cred ca mai interesant ar fi articolul care prezinta analiza ADAC, daca e postat pe undeva pe net.

Recomandarea din final, cu 10w sau 15w, intr-un diesel cu DPF este cam periculoasa.
Tudor Badescu
De ce e periculoasa?
dl_dr25
eu va recomand MOTUL, incercati si nu o sa va para rau (eu folosesc asa ceva)
Valman
QUOTE(DMP @ 30 Nov 2010, 09:54)
Cred ca mai interesant ar fi articolul care prezinta analiza ADAC, daca e postat pe undeva pe net.

Recomandarea din final, cu 10w sau 15w, intr-un diesel cu DPF este cam periculoasa.

Intr-adevar, era de dorit articolul in original, dar nu l-am gasit. Insa ar fi plauzibil si nimic nou in ceea ce spune, deoarece testul a vizat rulajul urban, adica cel considerat sever. Caz in care e normal ca uleiul sa se uzeze mai rapid si sa fie schimbat mai repede.

Argumentul lui e ca scade vascozitatea initiala in cazului rulajului urban/sever, iar prin urmare ar trebui un ulei c-o vascozitate mai ridicata, daca se ruleaza urban in cea mai mare parte a utilizarii automobilului. Ceea ce la multi se si intampla.
"Din acest motiv o parte insemnata a combustibilului astfel injectat nu arde si intra in masa de ulei conducand la degradarea acestuia si implicit la micsorarea vascozitatii. Astfel uleiul isi pierde caracteristicile initiale mult mai repede, folosirea acestuia in continuare ducand la o uzura prematura a segmentilor, cuzinetilor etc. Testul arata ca vascozitatea uleiului motor a scazut cu pana la 20% la motoarele testate."
QUOTE(dl_dr25 @ 1 Dec 2010, 09:03)
eu va recomand MOTUL, incercati si nu o sa va para rau (eu folosesc asa ceva)

Marca buna dar totusi nejustificat de scumpa (la unele produse din gama), dupa parerea mea, intr-o utilizare echilibrata a masinii. Daca nu vrei sa tii masina un sfert de secol, poti baga si altceva mai ieftin. smile.gif
dl_dr25
nu vreau sa o tin mai mult de 5 ani si citi km o sa fac atunci ( acum am 4 ani si 52mii km) , dar atata timp cit o am ii pun ce pot mai bun, fiindca nu stiu ce ma asteapta si poate nu pot sa o schimb sau imi cade ceva din cauza ca nu am avut grija de ea ( acesta este principiul meu )
ps: in motor motul 5w40 , lichid frina motul, caseta tot motul biggrin.gif , sunt deja fan motul )
Valman
Cu alt ulei ceva mai ieftin n-o sa-ti cada nimic. Banii bagati acum in ea nu-i recuperezi la vanzare. Asa ca placerea ta se cheama, din punctul meu de vedere, risipa. Dar poti sa te pui cu placerea omului ? laugh.gif Faci cum doresti. Era doar un sfat pe care oricum ai sa-l intelegi singur mai tarziu. wink.gif Si eu bagam in prima masina toate scumpaciunile de pe piata si dupa cativa ani cand a trebuit s-o vand, piata auto a dictat pretul si nu cat bagasem eu in ea si mergea brici. Mai degraba conteaza la vanzare vizual (interior/exterior) decat mecanic, daca desigur nu sunt evidente probleme grave. Si daca o intretii cu un buget normal si la timp, n-ai cum sa ai probleme mecanice.
Danny_bb
Diferenta de bani intre un ulei mediocru si unul bun este foarte mica raportata la alte costuri. De exemplu, eu am dat pe 4 L de DaciaOil vreo 90 de lei cred. Pai la 120 lei gasesc lejer Motul. Deci de o diferenta de 30 de lei la 10000 km. 30 lei inseamna nimic pe langa costurile cu carburantul de exemplu.
Eu am preferat la momentul respectiv Daciaoil pentru ca pana atunci numai tipul asta l-am folosit. La urmatorul schimb habar nu am ce o sa-i bag.
Aceeasi poveste este si cu filtrele. Daca iti cumperi petarde scutesti 20-30 lei, adica aproape nimic.
Valman
Pai da, dar stii care-i problema ? Ca Dacia Oil e prea scump. Ala n-are voie sa treaca de 20 lei pe litru. Pe de alta parte, nu cred ca gasesti 4 litri de Motul 5W30/40 la 120 lei. smile.gif
Danny_bb
Io-s tractorist, fan 10w40, deci la ala ma refeream. smile.gif
Valman
Da, Motul 6100 Synergie+ 10W40 il gasesti pana in 130 lei/4 litri. In acest caz ar trebui sa comparam cu alt 10W40. De exemplu, un Valvoline DuraBlend Diesel 10W40, il gasesti in jur de 100 lei 5 litri. smile.gif
george_scala_2004
QUOTE(Valman @ 1 Dec 2010, 11:23)
Pai da, dar stii care-i problema ? Ca Dacia Oil e prea scump. Ala n-are voie sa treaca de 20 lei pe litru. Pe de alta parte, nu cred ca gasesti 4 litri de Motul 5W30/40 la 120 lei. smile.gif
*



daca cauti gasesti...nu 4 litri ci 3 la 120 de lei...
http://www.daciashop.ro/ulei-antigel wink.gif
Valman
Acolo vad 6100 Synergie+ 10W40 doar la bidon de 4 litri la 130 lei.
god
Am folosit:
- Elf Turbo Diesel 10W40 20.000 km (100 lei/5L)
- Castrol Magnatec Turbo Diesel 10W40 30.000 km (125 lei/5L)
- Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 schimbat de 3500 km (138 lei/5L)

EDGE-ul mi s-ar parea ca a schimbat putin zgomotul motorului fata de celelalte dar pana acum cam atat, altceva nu am observat si nici nu cred ca o sa fie cazul ca nu prea are ce sa faca atat de diferit.

DMP
QUOTE(Tudor Badescu @ 1 Dec 2010, 00:15)
De ce e periculoasa?
*



Uleiurile care se folosesc in diesel-uri cu DPF nu au vascozitati de genul 10wX sau 15wX.
Ele sunt fie 0wX fie 5wX, unde X este cam peste tot egal cu 30, si au caracteristici care sa satisfaca cerintele unui motor cu DPF.
De exemplu, pentru motor de Renault cu DPF iti trebuie ulei de norma RN0720 si uleiurile cu norma RN0720 sunt de vascozitate 5w30.

Daca producatorul cere pentru motorul lui cu DPF sa folosesti uleiuri care safisfac o anumita norma si acele uleiuri nu sunt de vascozitati de genul 10wX sau 15wX eu consider ca e periculos sa pui in motorul ala uleiuri de vascozitati 10wX sau 15wX.
george_scala_2004
QUOTE(Valman @ 1 Dec 2010, 11:48)
Acolo vad 6100 Synergie+ 10W40 doar la bidon de 4 litri la 130 lei.
*



of, valmane...
http://www.daciashop.ro/ulei-antigel?product_id=51

1 Dec 2010, 16:32:
http://www.silena-auto.ro/index.php?option...id=88&Itemid=71
Valman
QUOTE(george_scala_2004 @ 1 Dec 2010, 16:30)
of, valmane...

Of, George. Sa ne intelegem. Eu vorbeam cu Danny de Motul 10W40 la 4 litri bidonul si luasem ca reper 6100 Synergie+. Am zis ca-i scump si dadusem o alternativa si mai ieftina si in mai mare cantitate. Deci dublu avantaj. smile.gif
Am crezut ca-n primul link pe care mi l-ai dat, gasisei ulei Motul 10W40 la 3 litri bidonul, cand de fapt era, conform celui de-al doilea link, Motul 5W40 la 1 litru. Plus ca aia 3 la 120 lei tot erau mai scumpi si mai putini decat 5 litri la 100 lei. Omul nu dorea 5W40. Deci noi de mere, tu de pere. smile.gif
QUOTE(DMP @ 1 Dec 2010, 15:07)
Uleiurile care se folosesc in diesel-uri cu DPF nu au vascozitati de genul 10wX sau 15wX. Ele sunt fie 0wX fie 5wX, unde X este cam peste tot egal cu 30, si au caracteristici care sa satisfaca cerintele unui motor cu DPF. De exemplu, pentru motor de Renault cu DPF iti trebuie ulei de norma RN0720 si uleiurile cu norma RN0720 sunt de vascozitate 5w30. Daca producatorul cere pentru motorul lui cu DPF sa folosesti uleiuri care safisfac o anumita norma si acele uleiuri nu sunt de vascozitati de genul 10wX sau 15wX eu consider ca e periculos sa pui in motorul ala uleiuri de vascozitati 10wX sau 15wX.

Ai dreptate. Insa sunt curios daca producatorul specifica vascozitatile in functie de utilizarea masinii. Daca nu, zic eu ca ramane la latitudinea utilizatorului sa evalueze corect situatia si sa decida in consecinta. Ca daca frantuzul are in minte drumurile, aerul si combustibilii din Hexagon, atunci s-ar putea sa se schimbe treaba pe plaiurile mioritice. smile.gif
dl_dr25
am avut elf 10w40 , castrol edge 5w40 si acum motul 5w40.
primul masina prea noua nu am putut sa imi dau seama ( eu am pus decit la 6mii si 12mii), al doilea la 20mii-30mii-40mii ( dupa 6-7mii un zgomot foarte neplacut) si motulul la 49mii ( a schimbat mersul si sunetul motorului de prima data in ffffoarte bine si momentan este la fel , acum am 53mii).
treaba este ca si eu cind am masina pornita imi da si o senzatie de placut din prisma mersului foarte frumos si placut, acum fiecare cum crede ca este mai bine pt el.
ps eu sunt constient ca nu imi scot bani la vinzare si nu imi fac o problema din asta
chupamyth
motul 6100 10w40 4L e si la 89 ron
http://www.car-parts.ro/piese-auto/ulei-mo...nergie-10w40-4l
testike
Am citit topicul si nu prea m-am lamurit care ulei e mai bun pentru diesel, si la cati km sa schimb (nu am manual de utilizare)?
As fi tentat sa pun Elf Excellium SXR cu TBN de 10,4 http://www.oilshop.ro/specs/elf/ELF%20EXCE...LDX%205W-40.pdf.
Ar fi OK de schimbat de 12 mii km, cam 5 mii mers prin oras?

Castrol Edge am vazut ca are TBN de 7.6, am inteles ca ar trebui schimbat la 7-8000, poate si mai repede in oras..

Sau sa pun Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, TBN de 11.8?
E OK pentru motorul asta? Motorul cred ca nu mananca ulei, inca nu am prea mers cu el.. smile.gif
Din specificatii pare cel mai bun:

Mobil 1 0W-40 11.8


Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Advanced Performance Synthetic Diesel Engine Oil
Product Description

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is an advanced performance synthetic diesel engine oil designed to help provide ultimate cleaning power, wear protection and overall performance. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 meets or exceeds the requirements of leading industry and car manufacturers' standards required for newer modern diesel powered automobile engines. The Mobil 1 Technology is race proven and the choice of NASCAR racing. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is perfect for all types of vehicles where an oil is recommended, and has the performance reserve to protect when conventional engine oils may not
Features and Potential Benefits

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is made with a proprietary blend of ultra high performance synthetic basestocks fortified with a precisely balanced component system. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40's wide viscosity range helps to provide unsurpassed levels of protection, good fuel economy, and an overall smooth driving experience. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 helps to keep engines starting in Arctic extreme cold and cleans deposits, sludge and varnish often formed in high temperature operating conditions. Meeting or exceeding many global industry standards and major leading builder requirements is the cornerstone of the performance reserve that lets Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 helps to keep performing well after conventional oils may not. Key features and potential benefits include:
Features Advantages and Potential Benefits
Active cleaning agents Helps to prevent deposits and sludge build-up to enable long and clean engine life
Outstanding thermal and oxidation stability Helps to reduce oil aging allowing extended drain interval protection
Low oil consumption Less hydrocarbon pollution
Enhanced frictional properties Aids fuel economy
Excellent low temperature capabilities Quick cold weather starting and ultra fast protection
Helps to extend engine and electrical system life
High Viscosity Index Excellent overall lubrication and wear protection performance for all driving styles and conditions, from mild to severe.


Applications

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is recommended for all types of modern vehicles, especially high-performance turbo-charged, supercharged diesel multi-valve fuel injected engines found in passenger cars, SUVs, light vans and trucks.

* Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is especially suitable for extreme conditions, where conventional oil often may not perform.
* Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is not recommended for 2-Cycle or aviation engines, unless specifically approved by the manufacturer.

Specifications and Approvals

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 meets or exceeds requirements of the following industry specifications: 0W-40
API CF/SM/SL/SJ X
ACEA A3/B3/B4 X

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 has the following builder approvals: 0W-40
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.5 X
OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025 X
BMW LONGLIFE OIL 01 X
VW 502 00 X
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X

According to ExxonMobil, Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 is of the following quality: 0W-40
SAAB X
FIAT FIAT 9.55535 - M2 X
FIAT FIAT 9.55535 - N2 X
FIAT FIAT 9.55535 - Z2 X

Typical Properties

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 Value
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85
testike
Am pus Elf Excellium SXR 5W 40.
Am o intrebare: e normal sa stea becul de ulei aprins cam 1-1.5 secunde dupa pornire?
La benzina cu ulei Mobil1 statea mult mai putin, vreo 0.1-0.2 sec, de-abia clipea un pic becul.
Nu am mers cu alt diesel, asa ca nu stiu daca e normal sau nu.
Am mai folosit ulei Dacia vreo 5000 km si cu ala se stingea mai greu becul de ulei pe frig, tot asa cam 1 secunda cateodata.
Poate cineva sa imi spuna daca e normal sau nu?
DMP
La mine sta sub o secunda aprins dupa pornire.
La ultima revizie am pus Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 si filtru de ulei "de origine" (codul 8200768913).
Anterior am mers pe Castrol Magnatec Diesel 5w40 si filtru Mann (codul W75/3) si becul se stingea o idee mai tarziu decat in prezent.
testike
Cat sub 1 secunda mai exact?
La mine ar fi cam 1 secunda sa zic. Asta mai ales la pornirea de dimineata, la pornirile ulterioare parca sta mai putin , trebuie sa mai urmaresc.
Oricum, comparativ cu fractiunea de secunda (clipeste becul f. scurt) de la benzina cu Mobil 1, e foarte mult. Ulei Dacia am folosit la benzina.
Care ar fi problema cu becul aprins - se uzeaza mai tare motorul in timpul asta, pana se stinge becul?

LE: Din ce am citit, Castrol Edge ar trebui schimbat pe la vreo 7-8-9 mii km, pt ca are TBN mult mai mic ca si restul uleiurilor pomenite aici ( ex Elf si Mobil).
DMP
Nu stiu exact cat, apreciez undeva la 0,5 - 0,6 sec la prima pornire.

Am citit si eu discutia cu TBN si interval de schimb de aici de pe forum. Parerea mea e ca nu se poate face o corelatie directa intre TBN si interval de genul interval de schimb=TBN*un numar de km.
Pe masura ce un ulei isi face treaba in motor TBN-ul uleiului respectiv scade. De unde rezulta ca intervalul de schimb depinde atat de TBN-ul initial al uleiului cat si de viteza cu care scade acest TBN pe masura ce uleiul respectiv face kilometri catre schimb.

La Elf TBN de 10,4 avea LDX 5w40 (cel din fisa din link-ul tau). Insa LDX nu se mai fabrica.
In prezent SXR 5w40 are TBN de 9.
Edge Turbo Diesel 5w40 are TBN de 7,6

Atat SXR cat si Edge Turbo Diesel 5w40 au norma Renault 0710 ceea ce este suficient pentru motoarele noastre.
testike
Am urmarit mai atent uleiul, si sta aprins mai mult timp la prima pornire de obicei.
Azi a stat vreo 1.5 sec dimineata (nepornit de 1.5 zile), si apoi cand am pornit iar peste 3 ore s-a stins instant.
Pornit iar peste vreo 4 ore a stat vreo 2 secunde aprins.
Se pare care nu prea este regula, dar de obicei la prima pornire sta aprins mult timp totdeauna.

Spuneau unii ca nu e bine sa pui ulei 5W40 dupa 10W40 - poate asta o fi problema? Nu stiu ce ulei era inainte in el, nu am luat masina de noua.
bobo77
Eu zic sa stai linistit ca nu-i nici o problema.
ovidiu87
Conteaza mult si filtrul de ulei, la pornire .
testike
Filtrul de ulei e original (si cel de motorina).
Cateodata am observat si ca "palpaie", adica se stinge un pic, si se aprinde iar un pic.
DMP
Ieri de dimineata, ora 10 deci ceva mai cald afara, m-am uitat cu si mai mare atentie la becul de ulei la prima pornire ( masina era nepornita de cu o zi in urma de pe la ora 15) si am vazut ca becul ala s-a stins dupa peste 1 sec ca popa, undeva la 1,5 sec poate chiar 2 sec. blush.gif laugh.gif
Dar are si momente cand la prima pornire se stinge repede, sub 1 sec.

O las in legea ei atata timp cat ii pun filtru de origine si ulei de norma RN0710. Probabil ca nu duce caroseria cat duce motorul si oricum nu o sa o tin atat de mult sa il vad decedand ... laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.