Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
MariusWsW
nu stiu, poate echivalentul unui aditiv...zic eu. Oricum spun NU aditivilor, tuturor. Ma gandeam ca avand acelasi SAE, nu ar avea ce sa faca rau, ci doar o imbunatatire a calitatii uleiului. Oricum e prea tarziu. Savarsitu-s-a operatiunea de mix. 4litri + 300ml. Am dat cateva ture si totul e ok.

Spunea cineva tot pe topicul asta ca de cand a trecut la motul trebuie sa mangaie pedala de acceleratie ca incepe sa traga foarte tare masina >

Ei bine, nu e deloc asa. Merge normal, ca si inainte, zgomotul motorului este o idee atenuat, asta poate si pt ca uleiul este proaspat schimbat. Mai vedem peste cateva mii de km cum stam.

Asta a fost ideea mix-ului, dupa ce in prealabil am discutat si cu cativa amici pasionati de auto. Insa v-am impartasit ideea.

km multi tuturor!

PS: am achizitionat uleiul direct de pe site-ul oficial / romania care se afla in incinta Cavar Center / Bucuresti, str. Turnu Magurele.
bossake
De curiozitate cat ai dat pe litru de x-cess si cat pe cel de 300v power?
MariusWsW
BOSSAKE, de curiozitate, ai citit 2 posturi mai sus?
user123
QUOTE(MariusWsW @ 7 Nov 2011, 16:41)
Nimeni nu zice nimic de mix-ul pe care vreau s il fac? Azi mi-am achizitionat zemurile...si inca ma gandesc daca e bine sau nu. Pareri?
*




Rau cu siguranta nu este .....daca as fi carcotas , te-as intreba de ce umblii cu jumatati de masura, de ce nu folosesti doar 300V ?( nu mi-o lua in nume de rau, e clar ca iti ingrijesti masina si tocmai de aceea se poate si putin mai bine - de ce? folosesti XCESS care este sintetic , amestecat cu 300V care este ester ; rau nu face insa puteai folosi direct numai ester )

Mai multe info despre Motul http://www.motul-romania.ro/oferte/oferta.pdf

Si ceva pt amuzament


Sper sa functioneze link-urile smile.gif
dl_dr25
eu sunt la al 3 lea schimb de motul 5/40 si pot sa iti spun ca este super k si zgomotul se reduce dupa 100 - 200 km la primul schimb. Incearca sa pornesti AC sa auzi atunci diferenta.
DMP
Adica?
Vrei sa zici ca daca pui Motul scade si zgomotul de la AC (celebrul zgomot de drujba)?
gabylzr
Ce are sula cu prefectura ca nu-mi dau seama ?
SorinXp
Hai ca si eu sunt tare curios...
MariusWsW
Nu radeti domne' de om...spune ce a auzit...na. Eu de exemplu cand aprind lumina de ceata pe spate imi scade consumul cu 6 litri la 100 de km! Adica mi se umple rezervorul!

Nu, ideea e, cred eu, ce inteleg, ca daca pornesti AC se schimba mersul motorului, adica creste relantiul si fiind in sarcina, caci ca fiindca el invarte oleaca mai greu din cauza impricinatului compresor de-aia creste relantiul, se schimba si zgomotul. Poate la asta s-a referit, si voi sariti la beregata! si sigur e de la MOTUL! sad.gif

ca de n-ar fi fost nici nu s-ar povesti!

Sincer, am cu masina MEA, respectiv in RECTe Sandero 1.5 dci 85 armasari, 93mii km in 2 ani, pe banii mei! Nu vreau sa fac socoteala cat m-a costat motorina si uleiul la fiecare 7500 km plus alte alea...discuri o droaie, placute cu baxul , 3 seturi de gume, jante plus imbunatatiri. Si ca sa raspund colegului care ma intreba de ce nu pun 300V 4,3 litri, spun doar atat: pai ce, am innebunit? e de ajuns ca pun un ulei bun pe care il pot imbunatatii! E clar ca nu ma dau banii afara din casa. Si asa ma ia consoarta la intrebari. Noroc ca nu se pricepe...

Zic ca il imbunatatesc pt ca in fisele tehnice de la X-cess si 300V se specifica faptul ca pot fi amestecate cu alte uleiuri sintetice si/sau minerale. Si pe bidonul de 300v scrie clar 100% sintetic+ double ester. Deci merge, zic eu. Repet. Si mai e ceva: in fisa tehnica nu e specificata norma RN0710 pt noi. De-aia am si pus asa de putin. Ce imi place, in cei 300 km pe care i-am facut, la fiecare pornire nu mai clantane cum facea inainte....na e si uleiul nou. Mai stam de vb mai incolo cand o sa mai scada temperatura pe afara.

Vroiam doar o parere pt asta din partea voastra.

Mutzam
mk2
Avand in vedere apropierea sezonului rece, am schimbat si eu uleiul la troaca mea si am trecut la 5w40.

Cum am auzit lucuri bune despre Motul, am zis sa incerc si eu. Drept urmare am cumparat 5L XCESS (singurul din gama lor care este certificat RN700) si l-am schimbat.

Impresii: la rece face putin mai incet decat inainte (Mobil 10w40). In mers, parca merge o idee mai rotund, dar s-ar putea sa fie placebo.
Per ansamblu, l-as asemui cu Castrol edge 5w40. Ramane de vazut cum se va comporta in timp.

Oricum, diferentele nu sunt foarte mari. Cine sustine ca e diferenta ca de la cer la pamant, am impresia ca ori exagereaza, ori inainte a avut ulei de gatit in masina.

PS. Sper sa nu se considere reclama, dar eu l-am luat de aici. Pretul mi se pare mult mai mic fata de magazinele din Bucuresti.
dl_dr25
asa cum ne sta noua bine nu citim tot topicul ci de unde intram, eu am spus mai de mult , nu conteaza atunci cind schimbi uleiu toate merg bine, dar dupa un nr de km auzi diferenta.
Cind bagi motul prima data diferenta o simti dupa citeva sute km ( sute nu mii )
iar sula cu prefectura sigur nu are nici o legatura, iar ac cu motorul nu stiu si acum nu ma intereseaza, dar eu am spus o constatare. Acum cind dau drumul la ac este mai putin zgomotos si merge mult mai rotund motorul (asta si inainte si dupa ce am schimbat freonul)
ma mai repet o data masina are acum 65mii
la 6500km schimbat uleiul cu 10w40elf, la 12500km tot elf,20mii km 5w40 edge,la 30mii castrol edge, 40mii 5w40 x cess, 50mii x cess, 60mii x cess asa ca pot sa fac o difernta intre edge si x cess (elful nu il pun fiindca nu am facut mai mult de 6mii pe schimb si masina era noua)
edge dupa 7mii incepea sa rontaie foarte suparator, motul acum se comporta si la 10mii la fel ca la primul km.
deci cind pui prima data motul nu simti nici o diferenta intre el si alt ulei nou, difernta se simte dupa citeva sute de km.
referitor la motul nu vreau sa supar pe nimeni dar doresc sa faca referire la el doar cine la folosit si nu cine isi da cu parerea.
bella
Nu stiu daca este cel mai potrivit loc pentru acest post dar altul nu am gasit...

Exista vreo circulara interna/norma/hotarare/etc prin care un service autorizat Dacia sa iti refuze, in garantie, posibilitatea de a veni cu uleiul/filtrul tau?

Normal, vorbim de produse care respecta normele impuse de ei...
dl_dr25
QUOTE(bella @ 16 Nov 2011, 14:47)
Nu stiu daca este cel mai potrivit loc pentru acest post dar altul nu am gasit...

Exista vreo circulara interna/norma/hotarare/etc prin care un service autorizat Dacia sa iti refuze, in garantie, posibilitatea de a veni cu uleiul/filtrul tau?

Normal, vorbim de produse care respecta normele impuse de ei...
*



eu de un an jumate de cind a iesit din garantie nu am mai fost pe la service autorizat dacia pt revizie, dar pot sa iti spun ca inainte ma duceam cu toate consumabile mele si nu era nici o problema, o singura data au specificat pe carnetul de garantie tipul de ulei si ca am venit cu ele (dacoserv militari numai aici am facut revizile)
bella
Si pana atunci au scris doar vascozitatea?...ca nu inteleg.
dl_dr25
o singura data au scris in certificatul de garantie ca "clientul a adus consumabilele " + "castrol 5w40 edge", restul au semnat si stampilat
mk2
Unii dealeri merg la cacealma cu treaba asta. Teoretic nu prea au voie sa faca treaba asta, dar romanul e usor de intimidat.

INSA, avand in vedere ca tu ai E5 cu dpf, ai grija ca sunt putine uleiuri care sunt certificate ca corespund intrutotul parametrilor ceruti de cei de la dacia/renault.
SorinXp
Eu detin logan pe benzina 1.6 16v ~67.000km, dar de ulei putem vorbi...
Eu pana acum am folosit elf sxr 5w40 schimbat intre 10.000-15.000 km. ultima data am pus elf 5w30 si am constatat ca scazut consumul.Atentie la diesel nu e recomandat 5w30.
Ce pot spune de ulei : nu a mancat ulei pana acum, sesizabil pe joja - stil de mers normal, cand e necesara turatia... o turez, altfel schimb intre 2500-3000rpm mers normal.
Cunosc pesoane care au masina de firma la care se face revizia la 10.000 km la diesel si 15.000km la benzina, masinile au peste 100.000km si nu au probleme cu motorul din cauza uleiului. Probleme au pe la accesoriile, cum ar fi : electromotor, termostat, pompa motorina, bobina de inductie, amortizoare, capete de bara ... dar motorul sa pape ulei => NU si uleiul pus a fost dacia oil 10w40 semisintetic.
Aici mai am de facut o mentiune : Motoarele alea merg mult, adica pe timp de iarna motoarele pornesc reci dimineata si pana seara nu apuca sa se raceasca complet, chiar daca mai au opriri intermediare. Conteaza mult acest lucru chiar daca merg prin oras sau prin tara.
Din punctul meu de vedere consider ca orice ulei gen 5w40 care are norma renault rn700, rn710 este foarte bun... asa ca restul nu mai conteaza. Poate mai sunt printre noi oameni care vor sa depaseasca 500.000 km si atunci poate conteaza, dar pana in 250.000-300.000 km duce orice ulei 5w40 cu norma rn700,rn710 schimbat la timp si condus in conditii normale.
Si acum sincer sa ajung la 250-300k cu masina si caroseria, suspensiile uzate complet... dar motorul brici... parca nu merge.
bella
QUOTE(mk2 @ 16 Nov 2011, 19:24)
INSA, avand in vedere ca tu ai E5 cu dpf, ai grija ca sunt putine uleiuri care sunt certificate ca corespund intrutotul parametrilor ceruti de cei de la dacia/renault.
*



Asa este insa, mai e ceva pana fac 20.000 sau un an.

<span class='edit'>16 Nov 2011, 20:17:</span>
QUOTE(SorinXp @ 16 Nov 2011, 20:14)
Atentie la diesel nu e recomandat 5w30.
*



La Euro 5 cu filtru de particule trebuie folosit 0-5w30, norma RN0720.
cristio_79
Cauta de la Total gama Low Saps, Quartz Ineo 5W-30. Sunt vreo 3 tipuri. Daca merg la VW, Mercedes, PSA, poate merg si la Renault, ca n-or fi astia mai cu moț decat restul lumii.
Sau Liqui Moly.
DMP
Elf Solaris DPF 5w30 e ACEA C4 si RN0720.
Liqui Moly Top Tec 4400 5w30 e ACEA C4 si RN0720.
bella
QUOTE(DMP @ 17 Nov 2011, 10:15)
Elf Solaris DPF 5w30 e ACEA C4 si RN0720.
*



Asa este. Insa, vad ca scrie ca este pentru motoare Euro IV. unsure.gif
[attachmentid=1627764885]
DMP
Pai versiunea fisei respective e din iulie 2007. Atunci era mai greu cu Euro V.
Oricum la Renault ulei de asta baga la toate diesel-urile cu DPF.
MariusWsW
Ma intorc cu precizari noi cu privire la Motul 8100 X-cess. Dupa 5000 km, pornirea este neschimbata, adica buna, insa zgomotul sau clantanitul la rece s-a diminuat cu cel putin 80%. pot spune ca nu se mai aude aproape deloc. Zgomotul motorului la 2750 rpm cu castrol s-a mutat dupa 3000 rpm la motul. Pana acum, numai de bine!
IRONICK
Un ulei nu are cum sa mute o turatie de rezonanta. Te imbeti cu apa rece.
testike
Va consuma la careva ulei motorul?
Daca da, cati km aveti?

Intreb pentru ca la un prieten a inceput sa-i consume tot mai mult, si acum ii mananca aproximativ 1 litru la 3000 km. Are cam 190 mii km. Un mecanic i-a schimbat segmentii, apoi i-a zis ca trebuie schimbata chiuloasa - n-am inteles exact de ce. Mi se pare cam putin, parca dieselurile trebuiau sa tina mai mult decat benzina.. Parca si la mine a scazut un pic uleiul, dar nu prea sunt sigur deocamdata, pentru ca nici nu am pus cat trebuia (parca 4.4l), am pus doar 4l.
IRONICK
QUOTE(testike @ 13 Dec 2011, 11:23)
Parca si la mine a scazut un pic uleiul, dar nu prea sunt ...
Daca a cazut in baie, este bine.
mk2
Sa revin si eu cu precizari depre Motul xcess.
Dupa aprox. 2 mii de km:
- la rece este mai silentios fata de inainte (aici se poate vorbi si de faptul ca acum am 5w40 fata de 10w40);
- la cald insa, am o mica "bataie" in genul cum faceau motoarele de oltcit. Nu pot sa zic ca o fi vina neaparata a uleiului (am toate injectoarele reconditionate), dar inainte cand aveam Mobil sa zic ca nu facea (sau nu facea asa de rau).

O alta precizare: dupa o mie de km, uleiul nu se innegrise decat aprox. 50%, ceea ce ma face sa ma indoiesc de calitatile de deteregent foarte bune ale acestuia.
george_scala_2004
pina la 10.000 km mai are timp sa curate cum trebuie...
MariusWsW
Subscriu MK2, cu precizarea: schimba uleiul la 7500km-8000km si nu mai ai nevoie de ulei detergent. Parerea mea. Parca as spune ca ciupeste ulei, sa zic in 5000 km cam 200 ml. asa as zice pe joja. Si aviz lui Ironik, prietene poate tu folosesti apa in loc de ulei, dar eu vorbesc din experienta a 90 mii de km cu castrol edge 5w40 si 5000 de km cu motul. Mai avizat ca mine nu esti ca sa vorbesti. Experimenteaza si tu si mai vorbim. A, am uitat, poate mai trebuie sa treaca vreo 10 ani sa ajungi sa faci 90mii cu masina. Eu ii fac in 2 ani. Asa ca treci la alt topic. Cu tot respectul dar stiu ca ai ceva personal cu mine si te tratez ca atare
IRONICK
QUOTE(MariusWsW @ 13 Dec 2011, 16:06)
Si aviz lui Ironik, prietene poate tu folosesti apa in loc de ulei, dar eu vorbesc din experienta a 90 mii de km cu castrol edge 5w40 si 5000 de km cu motul. Mai avizat ca mine nu esti ca sa vorbesti. Experimenteaza si tu si mai vorbim. A, am uitat, poate mai trebuie sa treaca vreo 10 ani sa ajungi sa faci 90mii cu masina. Eu ii fac in 2 ani. Asa ca treci la alt topic. Cu tot respectul dar stiu ca ai ceva personal cu mine si te tratez ca atare
*
Sa il impuste cineva pe frustrat!

Acum poti sa imi explici ca un om cu experienta ce esti (bla, bla... ste de mii de km si ce mai zici tu pe acolo), cum se muta o rezonanta din cauza uleiului? Sa inteleg ca ai masurat macar cu un microfon si ai facut o cumparatie pe frecventa/nivel? probabil de aici vin cei 80%. Chiar sunt curios ce ai obtinut in jur de 100Hz. Nu de alta, dar producatorii se chinuie cu diverse greutati atasate de motor, suporti sau esapament si tu ai rezolvat problema din ulei. Ce prosti, puneau Motul si scapau de ea din plaja de utilizare. Ma mir cum nu te-au cautat pana acum.
AR-18-MOS
QUOTE(IRONICK @ 13 Dec 2011, 16:16)
diverse greutati atasate de motor, suporti sau esapament si
*


Daca-l luai cu batator acustic, rupea banda de net. mellow.gif
Marty
Draga MariusWsW, multe poti spune, da' numa' nu-l acuza pe IRONICK ca habar n-are ce vorbeste! Nu stiu ce experienta ai matale cu posirca aia numita Motul, dar iti pot vorbi despre experienta mea cu produsul ala de mare rahat si scump ca dracu'. In 50 de mii de km. am folosit urmatoarele: 0W20 DiaQueen (echipare de fabrica), Mobil 5W40 (diverse tipuri: 3000, Synth bla bla bla, etc.), Valvoline 5W40, Motul Xcess 8100 5W40. Motulul l-am bagat dupa capul meu, celelalte au fost date de reprezentanta. Motul Xcess 8100? Un rahat umflat cu pompa si scump de te doare mintea! Iarna, la pornirea la rece, batea motorul, dar faptul care m-a speriat de-a dreptul a fost ca mi-a consumat motorul ulei (1 litru la 10 mii de km). Am pus mina de am cautat pe net si...surpriza: mai multa lume se plinge de consumul de ulei Motul, unii chiar recomandind schimbarea acestuia la maxim 5000 de km.! Acum am in motor Q8 Formula Excel 5W40, am peste 8000 de km. cu el si n-a papat gram.
Pe linga MOtulul asta, pe care categoric nu-l recomand, va recomand SA NU CARE CUMVA SA FOLOSITI VALVOLINE!!!!! In conditiile verilor de la noi, la condus in oras, devine foarte subtire si motorul capata un zgomot accentuat de diesel. Chestia asta am observat-o atit la Lancer cit si la SLZ.

Despre uleiul detergent... TOATE uleiurile auto contin detergent, nu conteaza cum le cheama si ce specificatie au! Daca uleiul auto nu ar contine detergenti, culoarea uleiurilor uzate ar fi aproape identica cu cea a uleiurilor noi. Vreti ulei de motor fara detergent? Mergeti voi frumusel si cumparati ulei de aviatie (pentru motoare cu piston), ala n-are gram de detergent in el, fiind folosit exclusiv pentru lubrifierea motorului.
vi_escu
Cum ziceam p'alalt topic despre uleiuri, am folosit motul la motocicleta. De ala adus din state. Am incercat si cu fratuzisme d'astea din comert de la noi dar sunt o porcarie, nici macar nu aduce..., asa am ajuns la repsol. Si nu vad vreun motiv pentru care uleiul auto motul sa fie mai breaz.
Dar vad la uleiuri e ca la fotbal, fiecare tine la posirca sa, oricat ar fi de proasta.
gabylzr
QUOTE(MariusWsW @ 13 Dec 2011, 16:06)
Mai avizat ca mine nu esti ca sa vorbesti. Experimenteaza si tu si mai vorbim.
*


Vai de noi radmasa.gif , daca tu esti avizat , ai postari din ce in ce mai penibile in care nu faci decat sa te dai rotund .
dl_dr25
QUOTE(vi_escu @ 13 Dec 2011, 22:05)
Dar vad la uleiuri e ca la fotbal, fiecare tine la posirca sa, oricat ar fi de proasta.
*


radmasa.gif eu cu motul tin si zic ca este campion tongue.gif
vi_escu
O fi ala de la mama lui tongue.gif
DMP
QUOTE(Marty @ 13 Dec 2011, 21:38)
....
Pe linga MOtulul asta, pe care categoric nu-l recomand, va recomand SA NU CARE CUMVA SA FOLOSITI VALVOLINE!!!!! In conditiile verilor de la noi, la condus in oras, devine foarte subtire si motorul capata un zgomot accentuat de diesel. Chestia asta am observat-o atit la Lancer cit si la SLZ.

...
*



Distributia uleiurilor Valvoline pe Europa de Sud Est au luat-o bulgarii de la Prista Oil.
Eu zic ca sunt ceva riscuri ca in bidoane sa nu mai fie zeama produsa in Olanda ci ceva zeama de prin Bulgaria.
G.R
QUOTE(DMP @ 15 Dec 2011, 11:37)
Distributia uleiurilor Valvoline pe Europa de Sud Est au luat-o bulgarii de la Prista Oil.
Eu zic ca sunt ceva riscuri ca in bidoane sa nu mai fie zeama produsa in Olanda ci ceva zeama de prin Bulgaria.
*



O informatie total eronata! Prista a renuntat la distributia de Valvoline incepand din octombrie 2011! Uite cum sunt manipulati oamenii cu informatii aiurea.
Eu zic ca sunt ceva riscuri in a culege informatii de pe forumuri!
bella
E o lege nescrisa asta.
DMP
@G.R:
Ok, ok. Ai dreptate. Nu am avut intentia sa manipulez pe nimeni. smile.gif

Vad ca acum pe site la Valvoline Europe la distribuitor pentru Romania apare Valtec Lubricants.
Citisem mai demult stirea ca din octombrie 2009 distributia produselor lor e luata de Prista Oil.
Din ce am cautat pe net, acum dupa ce am vazut postarea ta smile.gif, vad ca nu exista o stire in care sa spuna ca au renuntat la Prista insa exista stirea prin care spun despre noii distribuitori pentru unele tari din Europa de Est. Stirea asta.

Personal chiar ma bucur ca au renuntat la Prista.
Din ce am citit pe forumuri smile.gif, impresiile despre Valvoline Synpower 5w40 sunt pozitive si il pusesem pe lista uleiurilor pentru revizie insa m-a dat inapoi distributia prin Prista.
Acum il voi lua in calcul cu siguranta la urmatoarea revizie.
G.R
Ca daca pune Prista mana pe Valvoline, il desface si scuipa in el??? smile.gif) Groaznice prejudecatile care ne domina gandirea!
Cred ca faptul ca am mers cu Prista Ultra 5W-40 iar acum cu 77 Lubricants SM 5w-40 (Olanda) ma face sa fiu catalogat de catre unii tampitul nr. 1 din lume. radmasa.gif
ssandulescu
Uleiul se alege in functie de uzura motorului dc ai pana in 100000 5w30
IRONICK
ssandulescu, am inteles goana dupa posturi.
testike
Nu stiu ce ulei sa mai bag in dci..
La benzina si pe frigul asta la -16 becul de ulei se stinge instant cu Mobil 1 0W-40.
La diesel sta becul aprins cam 1-2 secunde tot timpul, chiar daca e mai cald, e cam enervant..
mariuscond
Intotdeauna becul de "la ulei" (la diesel) a mai stat aprins dupa pornire 2-5 secunde...
zfmflorin
mai demult la dacia 1310 am folosit un ulei care ii zicea Q8 si de care am fost f. multumit.
Acum am dat de acest ului pt diesel:Q8 Formula Advanced Diesel 10W-40, dar nu reusesc sa dau de fisa tehnica a lui. Poate cineva mai indemanatic reuseste.Multumesc
G.R
Gasesti pe eticheta tot ce este mai important pentru tine si pentru masina ta.
zfmflorin
Pe eticheta sunt trecute informatii generale si sunt OK, dar vreau si niste caracteristici ale acelui ulei ( densitate, TBN, vascozitate, punct de curgere...).
Multumesc

testike
Mi se pare ciudat ca se stinge becul la ulei mai repede in ultima vreme - nu stiu daca e de la frig (e mai gros uleiul), sau pentru ca am schimbat uleiul de vreo 2000 km?
Ieri am pornit masina dupa o pauza de vreo 2 zile si becul a stat aprins doar o secunda. Inainte statea cam 2 secunde de obicei.

In mod normal nu m-ar interesa lucrul asta, dar mi-a consumat cam 500g ulei/9000 km la ultimul schimb.
Mecanicul spunea sa incerc sa pun ulei 10W-40.
Are vreun sens? Am doar 40mii km. La un prieten care are 180mii i-a zis sa nu puna 10W-40, ci 5W40..

Sau poate am avut noroc de ceva ulei mai prost data trecuta?
Ampt
QUOTE(testike @ 16 Feb 2012, 14:18)
Mi se pare ciudat ca se stinge becul la ulei mai repede in ultima vreme - nu stiu daca e de la frig (e mai gros uleiul), sau pentru ca am schimbat uleiul de vreo 2000 km?
Ieri am pornit masina dupa o pauza de vreo 2 zile si becul a stat aprins doar o secunda. Inainte statea cam 2 secunde de obicei.
*


Și la mine se întâmplă la fel, deși nu am schimbat uleiul smile.gif (luna viitoare merg la revizie) !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.