Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
cristi.r
Ba unge foarte bine.

0w40 are aceeasi vascozitate la cald ca si 5w40. Ca de-aia este 40-ul ala in coada. Ala da marja de vascozitate a 40-ului. Iar daca baza uleiului este ceva mai "evoluata", s-ar putea ca un 0w40, subtire dupa unii, sa fie mai stabil in pelicula decat un 5w40 sau 10w40.
bvandrei
In cartea mea scrie elf turbodiesel 10w40.....dar am auzit ca nu e asa bun
Cand am fost la service,mi-au pus mobil 1 esp formula 5w30....merge bine doar ca stiu ca 5w30 nu e recomandat la 1.5dci

Acum voi spuneti de 0w40....am vazut 0w40 new life sau european car formula de la mobil1

Nu stiu ce sa fac...sa tinem cont ca am 250.000 si am un oarecare consum de ulei...cineva cu un 1.5dci la km astia nu este?
Ce ulei sa aleg ca si vascozitate care aduce o scadere de consum de combustibil si ulei
nec100
pune cu incredere Shell Helix Ultra 0w40 sau 5w40 in motorul diesel
cristi.r
Incearca sa recitesti recomandarile de mai sus si incearca sa pornesti de la premiza ca unii au ajuns aproape de kilometrajul asta (220k km) si nu au consum exagerat de ulei cu 0w40.

Pentru linistea ta, poti merge si pe 5w40, insa 0w40-ul are cu totul alt comportament.
dr_mKe
Sa avem pardon, dar Mobil 1 0W-40 este un ulei exceptional pentru pretul platit.
nec100
daca nu ai atatia bani ptr schimb, iti pot recomanda un ulei foarte bun , dar mai ieftin
cepsa 5w40 http://www.oilmag.ro/uleimotor/cepsa-star-...-p-1945751.html
sau
http://www.oilmag.ro/uleimotor/total-quart...-p-2070611.html
bvandrei
Cred ca ma voi limita la elf turbodiesel evolution 700 10w40.....macar stiu ca e recomandat de motorul asta plus ca e si mai ieftin
cristi.r
Ca idee, poate te intereseaza, poate nu, norma RN este aproape degeaba. Nu difera cu aproape nimic de standardele din domeniu.

Daca te uitai la un Porsche A40 sau VW 505.01, mai ziceam, dar asa ...

Plus ca acel punct de curgere de -24 de grade ma duce cu gandul la o marmelada pe timp de iarna ... Limita asa ridicata, nu cred ca am mai vazut la un alt 10w40.

In fine, banii tai, masina ta ...

Si apropo, de 10w40, pot sa-ti zic cel putin un ulei cu mult peste elful ala, dar cam la acelasi pret: valvoline maxlife diesel 10w40... Nici asta nu-i rupt din soare, dar are niste capacitati de ungere si un pachet de aditivare mult mai bune decat elful ala. Dar se pare ca faci parte din categoria "e mai gros, deci mai bun" ....
pistritu
QUOTE(cristi.r @ 27 Jun 2014, 23:12)
Si apropo, de 10w40, pot sa-ti zic cel putin un ulei cu mult peste elful

liqui moly 10w40 cu MoS2 este cel mai ok ulei si iti ofera protectie si la axa cu came si culbutori
Plus ca te tzine uleiul o idee mai mult decat un ulei simplu wink.gif
Dar mult mai bine ar fi un 5w40 bun, de marca
bvandrei
Multumesc de sfaturi...ma voi gandi si la asta!
cristi.r
QUOTE(cristi.r @ 28 Jun 2014, 00:12)
Plus ca acel punct de curgere de -24 de grade ma duce cu gandul la o marmelada pe timp de iarna ... Limita asa ridicata, nu cred ca am mai vazut la un alt 10w40.

Apropo de asta, ca mi-am adus aminte, standardul SAE J300, mama si tata standardelor in lubrifianti, specifica vascozitatea la rece pentru 10W cam asa

- cold cranking viscosity - max. 7000 mPa.s la -25 de grade
- pumping viscosity - max. 60 000 mPa.s la -30 de grade.

Dar elful ala TD 10W40 are punctul de curgere stabilit la -24 de grade biggrin.gif. Super tare...

Sper din toata inima sa fie o greseala de redactare. Altfel, ala e vaselina iarna...
bvandrei
chiar e un ulei asa prost?....multa lume a folosit asa ceva dar nu am auzit probleme
plus ca mi-l recomanda renault pentru masina mea

Am pus si mobil 1 10w40 dar nu prea ii convenea motorului apoi am pus mobil 1 5w30 si cu asta e ok dar e si nou,am inteles ca e prentu filtru de particule si 5w30 nu este pentru 1.5dci




Chiar asa de prost e elf ala turbodiesel 10w40?
N-a pus nimeni pe aici asa ceva?
pistritu
omule ti s-a zis si alte marci, nu stim de ce esti asa nedumerit. Vad ca o tii pe a ta cu ale tale
Si ca idee elf solaris sau mai nou acelasi ulei rebotezat elf FE 5w30 este ptr dpf. In rest n-are nici o treaba cu dpf.
Plus de asta s-a zis mai sus in celalalt topic de uleiuri, daca n-ai bani de schimb, uleiul bestoil 10w40 ar fi solutia pentru tine in cazul de fata, la care mai adaugi si un filtru de ulei nou
QUOTE(nec100 @ 26 Jun 2014, 14:41)
Pentru cine nu are bani, uleiul Best Oil 10w40 este cea mai buna alegere atat pentru logan diesel cat si pentru benzina
SE GASESTE AICI
http://www.oilmag.ro/uleimotor/bestoil-sup...t-p-848408.html

cristi.r
QUOTE(bvandrei @ 28 Jun 2014, 12:29)
chiar e un ulei asa prost?....multa lume a folosit asa ceva dar nu am auzit probleme
plus ca mi-l recomanda renault pentru masina mea

Chiar asa de prost e elf ala turbodiesel 10w40?

Eu cred ca am spus destul ... Nu cred ca suntem la concurs de pescuit argumente, insa vad ca nada si carligul sunt tot in apa ... Asta e. Cine mai pofteste sa-l convinga pe domnul, este liber sa o faca.
DacMac
Buna ziua stimati colegi si bine v-am gasit !

Urmeaza schimbul de ulei pentru un Logan 1.5 dCi , euro 3 si doresc sa va intreb daca vreun coleg a folosit sau stie cum se '' comporta '' Liqui Moly Synthoil High Tech 5 W-40 ?

Nu am gasit in fisa lui , valoarea HTS ( care din cate am inteles trebuie sa fie de minim 3.5 ).
Atasez fisa uleiului :

Ar mai fi o problema legata de filtrul de ulei , pana acum s-a folosit de origine Renault cu , codul 82 00 768 913 si ma bate gandul sa incerc filtrul de la Mahle. Ce ziceti ?

Multumesc.
cristi.r
M-ai nimerit la fix cu combinatia Synthoil 5w40 + filtru Mahle. Mergi cu toata increderea pe ce-ai zis mai sus. Insa nu mai mult de 8-9000 de km. De fapt, o sa observi tu singur diferente de mers dupa kilometrajul asta. Daca nu observi .... mergi in continuare biggrin.gif. Inseamna ca nu ai urechea inca "formata" si-l tii maxim 12k km.

Iar pentru ca sunt la acelasi pret (undeva in jur de 240 lei bidonul de 5 litri, este ?), recomand Diesel Synthoil 5w40. Este mai potrivit unui diesel.
DacMac
Se poate si un cod pentru filtrul de motorina Mahle ?

Multumesc.
cristi.r
Nu. Pentru asta cauta pe net sau la distribuitori. Specifici clar daca ai sau nu instalatie pentru senzorul de apa.
dr_mKe
tongue.gif cusatura cu ata alba tongue.gif
cristi.r
what ?
DacMac
Scuze , am scris la repezeala.

Vroiam sa spun cod al filtrului de ulei Mahle.

( Referitor la filtrul de motorina - sa fie vreo diferenta intre cel de origine ( care este tot Mahle , dar cu sigla Renault ) si cel Mahle - simplu ?
cristi.r
OC 467.

La motorina nu este nicio diferenta decat aia de pret. Mergi cu toata increderea pe Mahle si la motorina.
dr_mKe
Doar ca din reprezentantele Dacia riscul de a cumpara un produs contrafacut este mai mic decat din magazinele de piese auto.
pistritu
intr-adevar filtrele Mahle de ulei au codul OC 467 atat la diesel cat si la benzina
Iti recomand ca filtrul de aer la diesel sa il lasi pe original, este cea mai ok solutie adoptata
In rest poti pune filtru de polen Mahle.

Ca o alternativa la LM Synthoil 5w40, poti pune un ulei mai bun Liqui Moly SynthOil Energy SAE 0w40.
Merge foarte bine un ulei 0w40 in motorul tau
DacMac
Vroiam sa mai spun faptul ca am fost ieri prin vreo trei magazine de piese auto si intreband daca au si la ce pret filtrele , mi-au dat urmatoarele preturi :

filtru motorina Renault , Euro 3 cu senzor de apa 77 01 066 680 = 79 LEI si 82 LEI

filtru aer Renault - cu burete ( pt conditii grele ) 82 00989 933 = 50 LEI si 56 LEI

filtru ulei Renault 82 00 768 913 = 15 LEI si 17 LEI.

La reperezentata Dacia nu era cineva sa imi zica preturi, asa ca a ramas pentru maine.

Acum , un oarecare semn de intrebare in ceea ce priveste preturile , am , legat de magazine , mai ales cand intrebam daca au certitudinea ca sunt originale si NU contrafacute.
Mi se par putin cam mici preturile sau este adaosul la service Dacia enorm ?

Poate de asta inclin spre Mahle in ceea ce priveste filtru ulei si filtru motorina decat filtre
Renault ( cel de ulei este de fapt Purflux si cel de motorina Mahle ) , din cauza contrafacerii celor Ranault. Ma gandesc ca cele Mahle ( nefiind foarte cunuscute ) , ar fii mic sau aproape inexistent acest risc.
pistritu
faci mai multe prospecte de piata la magazinele de piese auto. Ai sa vezi preturi diferite din cauza adaosurilor foarte mari
Pune-ti locatia ca sa te poata ajuta vre-un coforumist
Mahle sunt foarte cunoscute de mult tare, nu le stiai tu

Adaosul Dacia este mare, nu te obliga nimeni sa iei de la ei. Mergi cu piesele tale si ti le monteaza ei, dar e un pic mai mare pretul manoperei, nu cu mult, dar este
cristi.r
QUOTE(dr_mKe @ 29 Jun 2014, 10:59)
Doar ca din reprezentantele Dacia riscul de a cumpara un produs contrafacut este mai mic decat din magazinele de piese auto.
*


Atata timp cat OEM Dacia Renault se gaseste la importatori cu care au legatura magazinele de la mine din sat, Dacia Renault poate sa stea 100 de ani cu adaosurile lor si cu piesele pe stoc. Dar nu prea fac stocuri. Stiu ei de ce biggrin.gif.

OFFtopic: este absolut imposibil ca la dealer Renault, o rotula axiala de megane sa coste 250 de lei, in conditiile in care eu stiu sigur ca ea se gaseste cu maxim 120 de lei la magazine, tot pe OEM. Chestia asta cu contrafacerea a picat de mult, dar nu stii tu.
DacMac
Poate nu m-am exprimat eu prea clar , stiu ca Mahle sunt cu traditie , eu ma refeream la faptul ca , poate , nu sunt asa mult contrafacute ca si Renault.

Reviziile si lucrarile de mecanica oricum nu le fac la Dacia , doar pentru siguranta ca sunt originale unele piese mai apelez la ei , in rest nu ma complic.
cristi.r
Cine dracu contraface piese Renault ? Hai sa fim seriosi. Ele sunt bune sau proaste de la mama lor. Mahle chiar sunt bune.

si, daca se hotaraste careva sa ma contrazica, sa vina si cu argumente. Doua piese identice, etc ...
DacMac
Dar in ceea ce priveste filtrul de motorina Renault (care este de fapt tot Mahle) , cum poate diferi la calitate cu un filtru Mahle ?

Nu este unul si acelasi produs , diferinta fiind de ambalaj , nu ?
pistritu
mergi pe mahle original ca filtru de motorina. Iesi mai ieftin ca ala de dacie,daca stii de unde sa cumperi si nu iei de la primul magazin de la coltu blocului.Repet, trebuie prospectata piata la mai multe magazine si ii prinzi cu ocaua mica !!! Nu au preturile aceleasi fie ca vorbim de piese de origine sau alte marci care ti le aduc pe comanda in 20 minute sad.gif la magazinu lor ...
dr_mKe
Piesele de origine sunt cele mai contrafacute de pe piata, cumparate de la ''magazinul din colt'' cu super preturi.

Intre filtrul de aer Mann care vine in cutia Dacia / Reno cumparata din service cu ~50 de lei (pentru 16v) si cel Mann cumparat din retea foarte serioasa de magazine exista urmatoarele diferente: tara de origine la cel ''Dacia'' este Germania, la cel aftermarket China si este cat se poate de original, cel de China are garnitura de burete ceva mai mica si nu se potriveste la fel de bine. La fel sta treaba cu cel de polen, unde diferentele sunt si mai mari.

Sansele sa cumperi ceva contrafacut din reteaua Dacia / Renault sunt infinit mai mici, ai factura si garantia piesei in caz de probleme. De la magazinul din colt, nimic.

Filtrele de motorina si ulei au o importanta capitala pentru longevitatea motorului si sistemului de injectie. Te ieftinesti la filtre, platesti mai tarziu la inlocuit injectoare, reparat pompa de injectie . . . . .

cristi.r
Vorbesti ca un adevarat dealer. In fine, fiecare si le stie pe ale lui, eu nu mai folosesc demult piese din reteaua lor si uite ca minunatul sistem de injectie delphi refuza sa se strice.

Asta nemaipunand la socoteala faptul ca daca iti iei filtrul din reteaua lor si ai ne-norocul sa ti se strice sistemul de injectie, tot iti iei o mare teapa, pentru ca nu-ti repara nimeni pompa/injectoare, toata lumea dand vina pe motorina.

Decat "batut" si cu banii luati, mai bine cu filtru la jumatate de pret (chiar asa, de ce-o fi costand un filtru de carburant 300-400 de lei ?) si cu reparatie in regie proprie in caz de ceva...

Eu cand am tras linie cam la concluzia asta am ajuns ... Si deocamdata n-am niciun motiv sa fac altfel.

Cum o fi aratand un nenorocit de filtru de aer pentru logan contrafacut ? Ca pe cele pe care le-am vazut eu, aratau cam toate la fel ... Si sa ma ierti, dar chiar m-am uitat cu atentie.

Inca o precizare, filtrele folosite de mine nu sunt OEM, ci Mahle, in cutie Mahle. Stiu ca-s marca buna si le folosesc ca atare. Asa ca unde-i contra-facerea ? Mahle sa fie contrafacute ? Nu exclud, dar parca-i prea mare tarasenia ...
DacMac
In postul cu nr. 480 intrebam care ar fi diferentele intre un filtru motorina de origine , Renault ( care este fabricat de Mahle , dar cu insemne si ambalaj Renault ) si un filtru Mahle , sub brand propriu ?

<span class='edit'>29 Jun 2014, 23:02:</span>
Acei microni sau cum le-o zice , sunt diferiti sau ce anume ? Multumesc


<span class='edit'>29 Jun 2014, 23:03:</span>
Intreb doar aspectele legate de calitate.
pistritu
Mahle nu se contraface !!! EXCLUS
cristi.r
Nu este nicio diferenta. Filtrele se vand atat sub nume OEM, dar si sub brandul propriu. Dar sub brandul proriu filtrul trebuie sa indeplineasca aceleasi cerinte, ca doar este facut pentru aceeasi masina, deci aceleasi specificatii. Ia-ti Mahle si nu-ti mai bate capul.

Iar ca sa-ti dai seama cam ce-i cu producatorul asta, pot sa-ti spun ca un filtru de polen cu carbon activ marca Mahle pentru Renault Megane 2, costa undeva in jur de 120 de lei. Cine dracu da banii astia ?
rn3ault
pentru cristi.r
poti reintra linistit pe reno.ro la topicurile de uleiuri, recunosc ca eu Nita Adrian din Slatina si Craiova (darwin acolo) te-am aruncat de pe reno. Poti reintra linistit, ca nu mai am nimic cu tine daca e adevarat ce mi-ai scris. Tind sa te cred 100% ca e adevarat, deci s-a facut pace azi.
darwin
Poate se trezesc si moderatorii si se ocupa de clonele cristi1980/rn3ault/danut1006/nec100 si cine stie cate altele!!!

cristi1980/rn3ault/danut1006/nec100 tu nu ai si tu o viata a ta??? Asta e nivelul maxim la care poti performa social???
cristi.r
darwin, daca tot mi-ai dat PM, este cinstit din partea ta sa ma deblochezi pe acest canal de comunicare, pentru a beneficia de dreptul la replica. Daca tu nu consideri asta, este ok pentru mine. Nu si pentru tine.
RalucaGlisca
5W40 sau 10W40 sunt solutii bune, iar ca si brand recomand gama platinum clasic sau platinum max expert. La Giramex gasesti la preturi bune, in jur de 110 lei 4.5 litri pentru 5w40 si 75 de lei pentru 10w40
40micron
Cum a clonat el nec100 (o jalnica clona) posturile mele de pe logan club si probabil le citeste si pe cele de pe vwforum si apoi "inteligent" vine si le posteaza pe reno si dacia club....
waw....ce istet

adevaratul nec100 de pe loganclub si vwforum.....
user123

Si cine sunteti voi 2 care va tot "bateti" atata in "drepturi de autor" pe sectiuni tehnice?

Mi-ar placea sa citesc info tehnice aici, pt "aflare in treaba ca metoda de lucru" exista alte topice sau sectiuni.....
surube
smile.gif Salut! Folosesc ulei de la firma Mobil 1 / 0w-40. Cu acest ulei ,motorul urca mult mai usor in ture si are acceleratii ,,fulminante" dar mai conteaza si tipul de motorina care il avem in rezervor , folosesc numai motorina OMV MaxxMotion .Inainte foloseam ulei dacia 10w-40 dar si motorina mult mai slaba cumparata tot de la aceeasi firma OMV dar un sortiment mai ieftin si masina nu mergea asa bine ca acum ,era lenta si motorul nu tragea (smucea) asa bine . Masina are 150 000 km si nu consuma ulei deloc. Concluzia : cati bani dai atata face ! tongue.gif
valioglu
Nu conteaza uleiul la cat de usor urca in ture motorul. Nici macar un procent. Cat despre motorina, cel mai probabil placebo. Probabil ai reparat ceva, schimbt filtrul de aer etc.
40micron
QUOTE(surube @ 5 Dec 2014, 12:28)
smile.gif  Salut! Folosesc ulei de la firma Mobil 1 / 0w-40. Cu acest ulei ,motorul urca mult mai usor in ture si are acceleratii ,,fulminante" dar mai conteaza si tipul de motorina care il avem in rezervor , folosesc numai motorina OMV  MaxxMotion .Inainte foloseam ulei dacia 10w-40 dar si motorina mult mai slaba cumparata tot de la aceeasi firma OMV dar un sortiment mai ieftin si masina nu mergea asa bine ca acum ,era lenta si motorul nu tragea (smucea) asa bine . Masina are 150 000 km si nu consuma ulei deloc. Concluzia : cati bani dai atata face !     tongue.gif
*


CORECT 0w40 are cel mai bun timp de penetrare in motor la pornire pana la incalzire completa unde este PANA LA 75% din uzura motorului, in primele secunde pana la inundarea motorului cu ulei pistonul face sute de curse fara ungere doar cu pelicula fina ramasa de la aditivii de onctuozitate de la uleiul scurs in baie dupa oprire.
0w40 e mai scump si are baze mai bune decat 5w30,si timp de penetrare mai bun la rece decat 5w30,si vascozitate de forfecare in cuzineti mai buna.
Cea mai buna norma de uleiuri benzinar LOGAN si LOGAN dci FARA DPF este MB 229.5 cu bune cerinte pt baza uleiului ,cat si aditivare long life...
E NORMA ACCEPTATA si in unele propulsoare de avion ...deoarece este ff restrictiva si calitativa in cerinte...

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_de.html

Astept mecanicul de locomotiva "copy paste" stie el care si OLTCIT-arul din TIMIS sa cloneze postarile....
iuliu m.
Mult succes!
surube
rolleyes.gif Ulei Triax SHD ecellion 5w40 (se comporta ca un 0w60 ,extrem de rezistent la forfecare,porneste la - 40 usor, rezista peste 30 mii km in baie de 4 litri ) are Tbn foarte mare 17 deci poate fi folosit fara filtrul de aer , sau cu filtru de aer sport ,e plin de molibden solubil si bor ,curata si scoate toata zgura din motor,permanent,nu doar la inceput ! Filtru de ulei cu capacitate mare de retinere a mizeriei( pilitura,zgura,particule de praf ) marca champion COF 100112 S ,are 14cm inaltime /combustibil folosit motorina 80% + benzina 20%+ulei de drujba albastru huskvarna !
tatabobu
QUOTE(surube @ 25 Aug 2018, 19:05)
combustibil folosit motorina 80% + benzina 20%+ulei de drujba albastru huskvarna !
*



In ce ai bagat cocktailul asta?
surube
Dacia 1500 ( se subantelege ca e logan 1.5dci 65 cai .....veche) 
einstein1984
cu regret te anunt ca nici uleiul demotor nici filtrul ala nu protejeaza pompa de injectie care la tine oricum e pilaf
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.