cbogdy
15 Mar 2007, 16:06
cristi.r
"Cel sintetic se preteaza mai bine la mersul pe distante scurte si cu porniri dese si protejeaza mai bine turbina."
Totusi la afirmatia ta, as dori si o justificare stiintifica. Tinand cont ca sunt inginer si lucrez pe domeniul mecanic, mi-ar prinde bine o documentatie sau ceva scris in acest sens. Nu vreau povesti (zvonuri)
.
cristi.r
15 Mar 2007, 17:29
De acord. Uleiul sintetic este "sintetizat" in laborator, nu are nimic de la "mother nature", in speta compusi care se pot "arde". Deci Uleiul sintetic doar aduna depuneri, unge, protejeaza, etc, dar nu se arde ca cel semisintetic, sau, doamne fereste, cel mineral. Se stie ca viata motorului este scurtata foarte mult de drumurile pe distante scurte, atunci cand motorul functioneaza mult la rece; la rece, cand acizii rezultati din arderea combustibilului nu sunt eliminati, ci dizolvati in apa de condens existenta in camera de ardere si care se depun si ei ... pe unde pot. Ei, se pare ca uleiul sintetic se poate "umple" mult mai bine cu acizii astia si protejeaza mai bine motorul. Cat despre axul turbinei, care nu merge "decat" pe la vreo 150.000-200.000 rot/min, acesta este mult mai protejat de filmul de ulei sintetic, care rezista mai bine decat cel semisintetic la fortele/temperaturile care se exercita acolo.
In general motoarele turbo moderne merg pe ulei sintetic. Cam pe la toti producatorii auto am citit treaba asta. Toti producatorii fac dieseluri din ce in ce mai pretentioase, pentru a obtine puteri si cupluri mai mari. Totul are un pret, normal ! Pana si vestitul TDi a devenit "gusa fina" de cand are "PD" in coada.
Insa, mai e un aspect ! Cu ulei sintetic un dCi poate sa tina si 400k. Cu ulei semisintetic el va tine 350k km. Eu, sincer nu sunt curios sa vad cum tine un motor atatea sute de mii de km. Tu, daca ai parc auto, esti interesat de lucrul asta, ca masinile alea sa tina mult.
QUOTE(cristi.r @ 15 Mar 2007, 17:29)
ci dizolvati in apa de condens existenta in camera de ardere
Dar multa apa de condens e in camera aia de ardere. Probabil de la temperaturile scazute din cilindru, de dupa ardere...
cbogdy
16 Mar 2007, 21:15
klaus
Exact!!!
De aia ma miram eu de ce dupa diesel-ul meu nu curge apa din toba, ca la benzinare.
Cred ca nu curge din cauza condensului ars in camera de ardere impreuna cu uleiul semisintetic care nu vrea sa se condenseze.
Multumesc pentru explicatii.
Sunt perfect lamurit
cristi.r
16 Mar 2007, 22:44
cbogdy, stii ceva ? pune de care vrei !
Dar inainte de asta, mai intreaba printr-un service reno, sa vezi ce-ti spun aia ! Bai, numai bascalie peste tot ! Inginerule !
klaus, pai asa ne-am inteles ?
am dat-o si eu pe aratura din greseala ... si tu ... gata ... daca exista acizi, inseamana ca motorina s-a ars deja, si apa se formeaza, evident, dupa aia ... of, of, ... condens, condens, asta o sa repet toata noaptea ca sa nu mai uit ... condens, condens ...
Deci, este apa !!! asta pana se incalzeste motorul ...
Apa din condens poate fi, nu e problema, dar nu mult timp. Eu zic ca se incalzeste destul de repede camasa pistonului, insa nu la fel in toate zonele. Ca una e motorul care sta in soare la Dakkar si altul e motorul care sta iarna pe o strada din Oslo.
Insa tocmai apa asta intra in reactie cu rezultatele de ardere si creeaza acizi. Nu apa interactioneaza cu acizii, ci interactiunea apei cu compusii de dupa ardere produce acizi, atata timp cat exista apa in camera de ardere. Ori apa nu exista pentru mult timp. Insa la porniri reci ea exista si creeaza acizi, acizi la care sunt mai rezistente ueliurile sintetice
gogota_69
17 Mar 2007, 02:17
QUOTE(Adrian78 @ 15 Mar 2007, 00:50)
Pleci in Siberia ?
Nu plec nici eu nici masina
dar la bani pe care i-am dat pe ulei eu zic ca se merita si chiar daca era mai scump tot cumparam tinand cont ca nu-l schimb in fiecare zi
.Ciao
cbogdy
17 Mar 2007, 14:45
cristi.r
Imi cer scuze daca te-am jignit.
Dar precum eu fac 30k km/an, asta inseamna 3 schimburi de ulei/an.
Si de aceea nu vad (din punct de vedere economic si mecanic) de ce sa pun un ulei sintetic.
Din acest motiv eu pun unul semisintetic si de preferat ce recomanda producatorul masinii.
Pe la 9000 km am avut o problema la furtunul de la turbo. Cand au venit cei de la Pitesti sa-mi schimbe furtunul, mi-au luat si mostra de ulei pentru analize. Eram tare curios sa vad ce se intampla, daca aveam in motor altceva decat ceea ce indica producatorul (masina era in garantie).
Daca as face un singur schimb/an, atunci cred ca as opta pentru un ulei sintetic (mai ales din punct de vedere mecanic si chimic), se stie ca uleiul isi schimba in timp proprietatile, chiar daca nu este folosit (adica masina nu functioneaza).
Asta este opinia mea si numai a mea, fiecare are dreptul sa faca cum stie.
Mult noroc tuturor!
cristi.r
17 Mar 2007, 18:14
klaus, eu citisem altceva, dar cred ca ai dreptate ...
QUOTE(cbogdy @ 17 Mar 2007, 14:45)
cristi.r
Imi cer scuze daca te-am jignit.
No problem ! Stai linistit ...
QUOTE(cbogdy @ 17 Mar 2007, 14:45)
Dar precum eu fac 30k km/an, asta inseamna 3 schimburi de ulei/an.
Si de aceea nu vad (din punct de vedere economic si mecanic) de ce sa pun un ulei sintetic.
Din acest motiv eu pun unul semisintetic si de preferat ce recomanda producatorul masinii.
Pai incearca sa vezi un pic "pe dos" problema ! Tocmai pentru ca faci asa multi km pe an ar trebui sa pui sintetic ! Daca as avea un dCi as pune tot semisintetic, pentru ca fac maxim 15 mii ... de fapt asta este o alta problema, ca am avut un dCi pe mana si imi venea sa ma duc si pana la paine in coltul strazii tot cu masina
...
Economic, zici ? Pai in ce scop folosesti masinile alea ? Nu ca sa faci bani ? Nu crezi ca ar trebui sa le protejezi ca sa tina mai mult ? Eu, pe a mea, o folosesc ca agrement ! Prea multi bani nu "mananca". Pe cand la tine ... Tocmai pentru ca masina este folosita intensiv, ea trebuie portejata.
QUOTE(cbogdy @ 17 Mar 2007, 14:45)
Pe la 9000 km am avut o problema la furtunul de la turbo. Cand au venit cei de la Pitesti sa-mi schimbe furtunul, mi-au luat si mostra de ulei pentru analize. Eram tare curios sa vad ce se intampla, daca aveam in motor altceva decat ceea ce indica producatorul (masina era in garantie).
Pai tocmai asta este problema, ca nu cred ca astia de la Dacia ar accepta asa ceva ! Dealerul Renault mentionat chiar a spus ca nu e nicio problema. Baiatul si-a cumparat ulei de la Metro si l-a dat alora din service sa-l puna in motor. Repet, masina era (inca este) in garantie !
Totusi, mai cred ca e si ceva politica de marketing pe aici. Sa puna doar ulei Texaco la Dacii ..., desi, daca stai si te gandesti, si astia fac ulei sintetic, dar, ma rog ...
QUOTE(cbogdy @ 17 Mar 2007, 14:45)
Daca as face un singur schimb/an, atunci cred ca as opta pentru un ulei sintetic (mai ales din punct de vedere mecanic si chimic), se stie ca uleiul isi schimba in timp proprietatile, chiar daca nu este folosit (adica masina nu functioneaza).
Iarasi trebuie gandit "invers"
!!! Tocmai pentru ca ai face asa putini km pe an, n-are rost sa pui ulei sintetic ... dar asta este legata de prima afirmatie. Stai linistit, pentru ca uleiul semisintetic isi schimba el proprietatile, dar nu se face apa de ploaie intr-un an ... merge fara probleme ...
Sunt intr-un mare dubiu am 1.5 dCi si fac reviziile la 7500 km la care schimb ulei, filtre si placute pt ca merg foarte sportiv placutele ajung la limita la 7500 km.
Pana acum am folosit doar ELF Excelium 5w40
1. Merg foarte foarte sportiv
2. Aud sunetul motorului destul de tare culbutorii sau nujt exact
dar sa tinem cont de mers si ca masina de la 65 de cai am 83.5 pe dyno..
Deci azi 19-martie tre sa-mi fac revizia astept un raspuns promt sa continui cu acest ulei sau sa folosesc altceva
VA MULTUMESC
CT34FLO
20 Mar 2007, 16:21
Parerea mea este sa folosesti tot ELF dar 10w40, scuze dar am uitat cum se numeste . Precizez ca aste doar un sfat, tu faci ce doresti, ok?
Pai am pus pana la urma Excellium 5w40 si acum alta intrebare nenea ala mecanicu mi-a pus doar 4 l a zis ca 4 l 400 sunt prea mult
cbogdy
20 Mar 2007, 19:38
Confirm ce a zis 74r12.
La revizia de 10k km - 4,5 l, la 20 k km - 4,5 l, la cea de 30k km - 4l.
Explicatii nu am primit.
Am verificat pe joja si este bun nivelul, asa ca ma gandesc ca nu merita sa ne facem probleme.
Valoarea corecta de ulei la loganul diesel este 4 litri si 4,1 litri cu inlocuirea filtrului.
Anexez un tabel cu valorile corecte de lichide pe logan
Acest tabel provine de la o sursa oficiala (uzina)??
In manual nu l-am gasit.
blackout
21 Mar 2007, 08:43
este din "alt" manual
donraulo
27 Mar 2007, 08:37
am schimbat ieri uleiul la laureate 1.5 Dci, - 5060 Km si am bagat
Castrol 5w40 magnatec gtd - 4L
am cumparat 5 L din carrefour orhideea sambata 24.03 cu 200 Ron
mecanicul a spus ca e un ulei foarte bun
SUPERCAR
27 Mar 2007, 08:48
QUOTE(donraulo @ 27 Mar 2007, 08:37)
am schimbat ieri uleiul la laureate 1.5 Dci, - 5060 Km si am bagat
Castrol 5w40 magnatec gtd - 4L
am cumparat 5 L din carrefour orhideea sambata 24.03 cu 200 Ron
mecanicul a spus ca e un ulei foarte bun
dupa parerea mea e cel mai bun ulei pentru dci-urile noastre,si eu in al meu numai de asta voi baga de acuma in colo,chiar daca e mai scump si trebuie schimbat la fiecare 10 000km,da stim ca e bun mai ales pentru cei ce merg mai sportiv
pedrovl
4 Apr 2007, 09:01
Asta vara am fost in Franta si am intrebat la Renault - Logan cum fac ei schimburile de ulei. La MPI din 30 in 30 de mii de km si la diesel din 20 in 20 de mii de km. Tot atunci schimba si toate filtrele (implicit cel de motorina la diesel). Credeti ca dupa ce ies din garantie as putea sa fac schimburile din 15 in 15 k date fiind conditiile de Romania ? Face sau a facut cineva chestia asta?
Ma gandesc ca oricum un Elf 5w40 sau un Gtd Castrol merg fara problema 15 k iar filtrul de motorina ar fi bucuros sa fie schimbat din 15 in 15 k.
dupa ce iesi din garantie nu cred ca te opreste nimeni sa faci schimb din 1.000 in 1.000 km, daca asa vrea muschiuletul matale.
costi_g
22 Apr 2007, 10:09
Cei de la reno care foloseste uleiul mobil pe baza ca este cel indicat si ca elful este scump......
Sa intampla altceva.ei au contract cu mobilul si trebuie sa vanda acel ulei si atunci baga placa ca elful nu este bun.
mihaix82
26 Apr 2007, 11:29
salut
ce parere aveti de uleiul REPSOL
precizez ca in spania,aici nu e asa frig ca la noi sunt cam max -5 grd in schimb vara urca la 45 grd
han_1.6 mpi
26 Apr 2007, 16:14
eu schimb uleiul la 7500 km si folosesc aral 5w40. mi se pare bun. parca se aude mai putin metalic motorul.posibil sa fie din cauza densitatii mai mari decat cea de la "dacia oil" 5w30.
insa nu prea avem cum sa ne dam seama cat de bun este un ulei fata de altul decat in laborator. treaba cu ce "ni se pare" e relativa.
Adrian78
1 May 2007, 00:20
QUOTE(han_1.6 mpi @ 26 Apr 2007, 17:14)
insa nu prea avem cum sa ne dam seama cat de bun este un ulei fata de altul decat in laborator. treaba cu ce "ni se pare" e relativa.
Interesantă idee ... dar pe unde găsim un laborator să ne mai testăm și noi uleiurile din motor din când în când?
pai si in laborator ce s-ar verifica? daca proprietatile uleiului conform analizelor de laborator coincid cu cele declarate de producator???
Ciumpalac
3 May 2007, 11:11
Ce spuneti de chestia asta ?
"Uleiurile de spalare
Sunt acele uleiuri destinate special spalarii motorului intre schimburi. Au vascozitatea mult mai scazuta decat a uleiurilor obisnuite, cumva similara cu cea a apei de la robinet. Sunt in general 0-W20, semn ca nu sunt facute sa reziste in trafic.
Cum se foloseste? Se goleste motorul de uleiul vechi, nu se scoate filtrul vechi si se pune uleiul de spalare. Se lasa omtorul pornit un interval de 20 minute apoi se goleste motorul si de acest ulei si gata, aveti un motor curat.
Inainte de a face aceasta manopera, ganditi-va bine si la dezavantaje: s-au vazut cazuri de motoare care au mai rezistat cateva luni dupa spalare. Motivul? Depunerile vechi ajutau la etansare..."
Adrian78
3 May 2007, 17:53
QUOTE(daniel_p @ 3 May 2007, 10:21)
pai si in laborator ce s-ar verifica? daca proprietatile uleiului conform analizelor de laborator coincid cu cele declarate de producator???
Asta ar fi o verificare. Altă verificare ar fi dacă există ceva standarde universal acceptate pentru anumite tipuri de uleiuri (de ex. 5W40, standard API Sx, standard ACEA Ax/Bx) ... dar există posibilitatea de a verifica într-un laborator?
ady85btz
4 May 2007, 14:18
Fratilor
,unde as putea gasi CASTROL-MADE IN USA??? Pe la toate magazinele de piese,hipermarketuri,etc unde am fost scria "Manufactured in E.U"
gogota_69
6 May 2007, 01:30
sti unde este Sos. Vatra luminoasa. Daca da cand vi dinspre capatul lui 104 pe col se afla un magazin mix(florarie, electronice, uleiuri si cred ca si xerox) in care se gaseste si uleiul dorit de tine. Ciao
Adrian78
6 May 2007, 12:48
Dar putem fi siguri că este același bidon sigilat care a ieșit pe poarta fabricii din America sau ... pe drum ... sau poate nici nu vine din America ... numai scrie așa ...
gogota_69
7 May 2007, 00:24
asta chiar nu stiu dar daca e sa fim asa de "optimisti"eu zic sa-l producem acasa ca e mai sigur dar daca si atunci produsele din care se extrage uleiul sunt contrafacute atunci tr sa ne facem si plantatie
.
OFFTOPIC: Inainte de logan am avut o Dacie 1310 an 90 si masina aia a vazut doar ulei RO3 plus filtru si un aditiv 2+2 si schimburile le faceam la 5000Km si cand am dat-o la 120000 nu consuma gram de ulei si pot sa zic ca si fugea. Asa ca nu mai despicati firu in 4 ca daca e contrafacut ca nu mai stiu ce; tot ce conteaza sa-i faci schimbul de ulei si consumabile la timp. Si in general uleiurile semisintetice si sintetice sunt garantate 15000 de Km. Numai bine.
Adrian78
13 May 2007, 23:45
Și până la urmă cum rămâne cu laboratorul ăla? Unde ne putem testa și noi uleiul?
concurent
23 Jun 2007, 00:14
am o mica dilema.
am cumapart din Carfour Elf tubodisel 10w40 (bidon 5 L), iar de la un magazin de piese auto am mai cumparat unul (datorita pretului mai mic).
Diferenta am vazut-o acasa.
Cel din magazinul de piese are gura mai mare in diametru si ii lipsesc colantele cu RAR si specificatia tehnica.
In care sa am incredere?
Va multumesc
cbogdy
23 Jun 2007, 22:01
Azi, revizia de 40k km.
Pus 4l ARAL BlueTronic 10w40.
Am facut 100 km... pare ok... mult mai ok decat ELF-ul pus de ei pana acuma.
Am iesit din garantie, de asta mi-am permis sa-mi pun uleiul meu
.
A mai cochetat cineva cu ARAL la diesel?
ady85btz
23 Jun 2007, 22:13
Peste 3 saptamani ma duc si eu la prima revizie si cred ca o sa-mi iau Castrol GTD 5W40.Daca si-a mai pus careva GTD sa-mi zica si mie cum se comporta.Mersi
daciafan
23 Jun 2007, 22:33
QUOTE(ady85btz @ 23 Jun 2007, 22:13)
Peste 3 saptamani ma duc si eu la prima revizie si cred ca o sa-mi iau Castrol GTD 5W40.Daca si-a mai pus careva GTD sa-mi zica si mie cum se comporta.Mersi
cumpara-l nu vei regreta
borkanel
24 Jun 2007, 09:50
am bagat Castrol GTD Magnatec 5W40 la 10.000 km. singura certitudine: motorul e mai silentios decat cu Dacia Oil.
daca asigura super protectie si are molecule ce adera la metal cum zice Castrol ca face nu ma pricep sa iti zic.
ady85btz
24 Jun 2007, 12:53
mersi pentru prima informatie:e mai silentios
!
astept si alte pareri/opinii in continuare.
bloodem
27 Jun 2007, 10:34
QUOTE(ady85btz @ 24 Jun 2007, 12:53)
mersi pentru prima informatie:e mai silentios
!
astept si alte pareri/opinii in continuare.
Si eu am vrut sa bag Castrol Magnatec dar nu au acceptat cei de la service caci, citez: "motorul e recomandat doar cu uleiul DACIA". Insa pot sa iti spun altceva, dupa schimbul de ulei de la 10 000, punand tot ulei Dacia, a devenit mult mai silentios... deci nu devine silentios numai daca pui ulei Castrol, ci orice fel de ulei "proaspat" o sa aiba rezultate asemanatoare. Si dimineata la ralanti este foarte silentios, inainte de a schimba uleiul se auzea un "tacanit" si un mers neregulat.
Adrian78
27 Jun 2007, 11:14
Dar cât de repede își va pierde proprietățile (se va uza) uleiul Dacia și cât de repede Castrol? Ca să nu mai vorbim și de alte calități ale unui ulei de motor bun ... nu numai cele care se reflectă în "silențiozitatea" motorului ...
gogota_69
30 Oct 2007, 13:16
A pus cineva in motorul lui Mobil 1 Turbo Diesel 0w40? Eu am folosit tot Mobil 1 NASCAR 0w40 made in USA. Daca da astept pareri. Sau daca stiti care este diferenta intre cele doua. Multumesc.
cristi.r
2 Nov 2007, 00:28
Da' de unde moda asta cu ulei "made in USA" ? Stiti voi exact ca ala e din state si alalalt e din floriol ars sau de pe vreun vapor ? Sau stiti ca veti gasi pe toata durata de exploatare a autovehiculului aceeasi marca de ulei ? Daca peste 1 an sau 2 da ala faliment ce faceti ? Alergati cu limba scoasa dupa ulei made in USA ?
SUPERCAR
2 Nov 2007, 11:06
QUOTE(gogota_69 @ 30 Oct 2007, 13:16)
A pus cineva in motorul lui Mobil 1 Turbo Diesel 0w40? Eu am folosit tot Mobil 1 NASCAR 0w40 made in USA. Daca da astept pareri. Sau daca stiti care este diferenta intre cele doua. Multumesc.
eu nu am vazut pe piata Mobil 1 Turbo Diesel 0w40 ?...poate imi zici si mie unde ai vazut?
cauta si tu pe google ca sigur exista si in Romania. uleiurile se mai pot cumpara si din alte locuri decat din Carrefour/Cora/Metro.
as posta un link dar cred ca ar fi reclama asa ca ai PM cu un site care vinde uleiul ala.
ady85btz
2 Nov 2007, 12:59
cristi.r
2 Nov 2007, 17:18
"[...] Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 keeps engines starting in Arctic extreme cold [...]"
Adevaru' e ca sunt niste zvonuri despre o noua era glaciara ...
Adrian78
5 Nov 2007, 23:14
De ce ai această atitudine pe ambele topicuri despre ulei?
cristi.r
6 Nov 2007, 11:38
Pentru un barbat asa ca tine, cu 642 la reputatie, nu e bine sa dai nastere la un flame.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.