Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
GeKi
Trebuie sa fac al doilea schimb de ulei motor la loganul meu dci si ma interesa ce alt ulei inafara de cel recomandat de dacia as putea folosi?(primul schimb a fost cu uleiul dacia) ce inseamna indicatorii unui tip de ulei ( ex: 5Wx40? 10Wx40 , etc).
Deoarece nu se pune problema banilor pentru achizitionarea unui tip de ulei pt motor ma intereseaza ce marca de ulei si cu ce indicatori ar fi cel mai pun pentru a marii durata vietii motorului? am auzit ceva de Castrol 5Wx40 ? Cei care va pricepeti puteti detalia referitor la acest topic?
l@u
Ia citeste mata putin de pe aici ca sa iti raspunzi singurel http://www.daciaclub.ro/Prima-revizie-1-An...0-km-t9511.html
B-53-SDP
Eu am logan 1.5 dci si la prima revizie care a fost pe la 9000km am pus Castrol 10W-40 Magnatec si merge chiar ok.
GeKi
ok , mersi pentru informatii, o sa mai citesc si pe forum si pe internet. mi-am cam facut o parere cat de cat.
ady85btz
Eu cred ca o sa merg pe Castrol GTD Magnatec 5w40 sau 10w40.
gogota_69
Da de Mobil 1 0w40 made in USA ce parere aveti??
ady85btz
E bun, dar nu e recomandat de Dacia (0w40)
klaus
Daca-l aduci din state, e f. bun. Daca nu stii de unde se aduce, incearca Castrol...
ady85btz
@klaus...de Castrol GTD Magnatec pentru dCi ce parere ai?
doctorasul
Geki,pentru cultura ta 5W reprezinta gradul de vascozitate si 40 temperatura de inghet.
klaus
Cred totusi ca 40 reprezinta altceva
http://www.carbibles.com/viscosity.html

Cifra mica cu cat e mai mica e uleiul mai subtirea iarna (nu se ingroasa), cifra mare cu cat e mai mare e uleiul mai vascos la caldura (nu se subtiaza, in special vara)
Pentru zona temperata de la noi 5W40 sau 10W40 sunt ok.
5W30, dupa parerea mea, nu este bun pentru verile de la noi.
Si mai reiterez o parere personala: Uleiul dacia oil 10W40 este de evitat
tribunul
Exista si 5W50?
gogota_69
QUOTE(klaus @ 2 Mar 2007, 11:03)
Daca-l aduci din state, e f. bun. Daca nu stii de unde se aduce, incearca Castrol...
*


Nu il aduc eu e o firma www.uleiuri.ro care este in zona mea si este importator direct. Pe cutie scrie in limba engleza absolut tot si are lipit pe biton instructiunile in limba romana si actipild cu omologarea RAR;iar ca tara de provenienta Made in USA. Ce parere aveti??? huh.gif
ady85btz
QUOTE(gogota_69 @ 2 Mar 2007, 14:21)
Nu il aduc eu e o firma www.uleiuri.ro care este in zona mea si este importator direct. Pe cutie scrie in limba engleza absolut tot si are lipit pe biton instructiunile in limba romana si actipild cu omologarea RAR;iar ca tara de provenienta Made in USA. Ce parere aveti??? huh.gif
*


E foarte bun.Daca are instructiuniile lipite in RO inseamna ca, chiar e adus de la mama lui wink.gif
gogota_69
Maine ma duc sa-mi achizitionez 5 litri de ulei Mobil1 0w40 wink.gif
2dor
Interesant ca si mecanicul meu mi-a spus aceiasi chestie legat de Mobil si Castrol. Daca nu iau Mobil de la mama lui atunci sa bag Castrol. Momentan am Mobil si il schimb luna asta cu Castrol.
GeKi
inca o intrebare legata de filtrul de ulei. cum se catalogheaza ? sunt specifice unui anumit model de autoturism? Au anumiti parametrii? Cei de la service dacia ce filtru monteaza? Daca imi cumpar ulei Castrol Magnatec GTD 5W-40 ce filtru trebuie ? ei bine sunt mai multe intrebari nu numai una smile.gif
74r12
Desi Renault/Dacia recomanda Elf, cand m-am dus la prima revizie le-am cerut sa-mi puna exact ce pun ei de obicei la Clio&Megane dCI.
Si miau zis ca ei lucreaza numai cu Mobil, ca cica Elf-ul care se gaseste pe piata aici in .ro ar fi "botezat", si ca daca ar aduce din ala original din franta ar fi prea scump si n-ar avea clienti pt.el.
Asa ca, pana iese din garantie masina, merg pe Mobil, sa nu fie discutii.
gogota_69
azi mi-am achizitionat 5 litri Mobil 1 0w40.Pret=135Ron.
l@u
Uitati-va putin http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=832551
DMP
la fel mi s-a intamplat si mie cu Elf. Am sunat pentru programare la revizie si le-am zis ca as vrea sa pun Elf. Ei mi-au zis ca imi pun ce vreau eu dintre Dacia Oil, Mobil, Castrol, Elf si Aral dar nu recomanda Elf decat daca e de afara. Pana la urma am pus Castrol 5w40 GTD Magnatec.
LUYgescu
salut...
la ce va referiti cand spuneti ca uleiul ELF ar fi "botezat" ?

eu am facut pana acum 2 schimburi cu ulei ELF Turbo Diesel 10w40 si e ok....

numai de bine...
DMP
daca e cineva care lucreaza in domeniu poate ne spune si noua cum vine uleiul elf in Romania. poate vine in butoaie si este pus in bidoane aici in Romania si stiti si voi ca romanul e inventiv si se descurca. poate de aici zvonul ca e "botezat".
mie la Dacoserv mi-au zis ca nu imi recomanda Elf. de pus imi puneau daca asa vroiam eu.
klaus
QUOTE(daniel_p @ 8 Mar 2007, 09:18)
poate vine in butoaie si este pus in bidoane aici in Romania
*
Nu poate, chiar asa vine, in butoaie.
ady85btz
Daca pe bidon scrie Made in E.U clar e ceva suspect.Trebuie sa scrie Made in USA(Castrol),Made in France(Elf),etc....alea originale au instructiunile in RO lipite peste instructiunile in alte limbi.
74r12
QUOTE
la ce va referiti cand spuneti ca uleiul ELF ar fi "botezat" ?

Exact asa mi-au zis la service, mustacind si zambind cu subanteles...mai multe n-am intrebat. (Initial si eu optam pentru Elf Turbodiesel 10w40).

QUOTE
Trebuie sa scrie Made in USA(Castrol),Made in France(Elf)

Pe bidonul de Mobil scrie "made in Belgium".
LUYgescu
pe bidonul de 5 L de ELF Turbo Diesel 10W40 scrie Made in France...eticheta este si in limba romana....ieri, m-am uitat din curiozitate si pe un bidon de 4 L de Castrol Maganetec 10W40 si am constatat accelasi lucru...scrie si in romana....

tot din curiozitate m-am uitat si pe bidoanele de 1 si 4 L ELF EXcellium LDX 5W40....pe cel de 1L nu scrie nimic in romana, iar pe cel de 4 L scrie...

ca si informatie...importator in Romania pentru Elf este Liquid Tehnology...stie cineva ceva despre ei?

numai de bine...
Adrian78
QUOTE(74r12 @ 8 Mar 2007, 12:01)
Pe bidonul de Mobil scrie "made in Belgium".
*


Unde ai gasit Mobil sa scrie pe el Made in Belgium?
tunderbird
Cand se alege un ulei de motor (si nu numai) trebuiesc luate in considerare doua elemente:

- cifra de viscozitate (10w30, 15w40, 20w40, etc)
- indicele de performanta (CF, CG, CI, etc).

Cifra de viscozitate se alege in functie de zona climatica, iar indicele de performanta se alege in functie de solicitarile termice/mecanice specifice fiecarui tip de motor in parte.

Fabricantii de motoare dau in cartea tehnica tabele cu diverse cifre de viscozitate aferente anumitor temperaturi ale mediului ambiant, lasandu-i clientului responsabilitatea alegerii, pe de alta parte insa, se insista foarte tare pe indicele de performanta al uleiului care este absolut obligatoriu pentru asigurarea garantiei.

Personal va recomand (si nu vorbesc din carti) Mobil 15w40 CI-4... il folosesc regulat pe motoarele 1.5 dci de pe kangoo-urile de la munca cu rezultate absolut uimitoare.

Acelasi tip de ulei (atentie, este ulei pentru motoare Diesel) l-am pus intr-un motor destul de obosit de D1300 foarte murdar pe interior... am fost extrem de placut surprins de capacitatea de curatare a acestui ulei dupa un rulaj de cca 1000 km.

Imi permit sa va sugerez sa tineti minte un lucru foarte important : gradul de curatenie al motorului prelungeste cu mult viata acestuia; motorul se mentine curat folosind un ulei cu nivel de performanta ridicat (care bineinteles este si mai scump, motiv pentru care norma CI-4 nu se comercializeaza in supermarket-uri).



Pentru mai multe detalii dati un serch pe net sau gasiti ceva si aici:
http://www.losado.ro/Ghid.htm

l@u
Stau si ma intreb :ce inseamna rezultate absolut uimitoare ????? asteapta nervos.gif
tunderbird
Sper ca nu te astepti ca motorul sa aiba reprize mai bune sau sa creasca viteza maxima a masinii.

Eu personal, sunt foarte multumit de gradul de curatenie al interiorului motorului (de 10 ani tot desfac motoare diesel si am idee despre ceea se poate gasi in interior).

Un coleg de-al meu spune ca nivelul de vibratie la mers in gol este sensibil ameliorat, iar in regim de sarcina motorul este mai silentios.

LE
A propos de prelungirea vietii motorului:

Am desfacut un motor diesel care avea 22000 ore de functionare, la care clientul a folosit numai ulei de acest tip si am desfacut un alt motor similar la 11000 de ore de functionare dar la care s-au folosit mai multe tipuri de ulei.

La cel cu 22000 ore a fost necesara doar segmentarea, la celalalt s-a schimbat setul motor.

In mare, cam asa se pune problema referitor la calitatea uleiului de motor.

Daca doresti spor de putere, exista tuning/resoft.
l@u
Eu pot sa iti fac un motor varza in mai putin de 11000 asa ca nu este relevanta treaba de mai sus ....conteaza mai mult soferul decat uleiul spus de tine mai sus

PS am subliniat faptul ca ai zis absolut uimitoare nu asteptam altfel de explicatii........
tunderbird
Adica ai intrat si tu in vorba...sper ca in final ti-am satisfacut curiozitatea.
l@u
Da !!!!
LUYgescu
salut... revin cu o intrebare...daca am facut pana acum 2 schimburi de ulei cu un ulei semisintetic, are ceva daca la urmatorul schimb trec pe unul sintetic ?

numai de bine...
C a t a l i n
Se poate trece de la mineral spre semisintetic și / sau sintetic (deci să urci calitativ)... Știu că nu e recomandat invers...
l@u
Asa stiam si eu ca regresul chiar si in acelasi grupa de ulei (mineral,semi sau sintetic) nu este recomandat
sergiu_q
QUOTE(gogota_69 @ 2 Mar 2007, 14:21)
Nu il aduc eu e o firma www.uleiuri.ro care este in zona mea si este importator direct. Pe cutie scrie in limba engleza absolut tot si are lipit pe biton instructiunile in limba romana si actipild cu omologarea RAR;iar ca tara de provenienta Made in USA. Ce parere aveti??? huh.gif
*



Este adus chiar din SUA . John , tipul care are uleiuri.ro este roman cu cetatenie americana de peste 20 de ani si imi spunea ca pretul uleiurilor este la jumatate in SUA . Stiu ca umbla anul trecut sa le faca omologarea .
gogota_69
QUOTE(sergiu_q @ 11 Mar 2007, 22:20)
Este adus chiar din SUA . John , tipul care are uleiuri.ro este roman cu cetatenie americana de peste 20 de ani si imi spunea ca pretul uleiurilor este la jumatate in SUA . Stiu ca umbla anul trecut sa le faca omologarea .
*


OFFTOPIC: Daca nu ma insel e machidon daca e aceiasi persoana si are mustata, o nevasta blonda(cred) si un baiat pe nume alex(cred) si magazinul e pe colt pe Vatra Luminoasa unde mai e cu boxe tel si florarie si parca un mic xerox.Ciao
concurent
tunderbird,
te rog spune-mi cam care e echivalentul in km, a 22 000 ore de functionare.
multumesc. smile.gif
tunderbird
La motoarele in cauza, pentru aplicatia "on-highway" (adica pentru tractiune auto), echivalentul a 400 ore de functionare il reprezinta 24000 km (parcursi cu o viteza medie orara de 60km/h)
Dar atentie... motoarele respective se fabrica in gama 250 - 3000 CP, ceea ce fac cei de la Renault sunt jucarele... ganditi-va la filmele americane cu camioanele acelea nichelate pe 80% din suprafata cabinei.

Exemplul pe care l-am dat se referea strict la testarea calitatii uleiului pe doua motoare asemanatoare utilizate in mod similar ... trebuie luat in considerare doar faptul ca la cel de-al doilea motor viata s-a scurtat la jumatate...se subintelege ca motoarele Renault nu vor rezista fara reparatii majore, peste 1000000 km, nici macar cele de camion...
GeKi
am facut revizia la 10 000 km la Auto Marcu Grup langa Cora Pantelimon si domnul mecanic(am uitat numele) a fost foarte de treaba, m-a luat sa-mi arate tot ce face si cum face. Am pus ulei Castrol Magnatec GTD 5W40 si mi-a zis ca e foarte bun. Mai era un domn care l-a laudat. Filtru de ulei si aer am pus de DACIA diesel cumparate de la ei ca nu m-am priceput de care sa cumpar singur. Masina merge mult mai bine ca inainte. La relanti si in turatii ridicate se simte ca este mai silentios motorul.
concurent
multumesc tunderbird.
Am constatat la motor un zgomot asemanator cu tachetii de la oltcit.
Crezi ca uleiul indicat de tine rezolva problema fara sa afecteze secundar ?
tunderbird
Este posibil, numai daca tacaniturile sesizate de tine nu provin de la injectie.

Efecte secundare nu exista.
sergiu_q
QUOTE(gogota_69 @ 12 Mar 2007, 02:10)
OFFTOPIC: Daca nu ma insel e machidon daca e aceiasi persoana si are mustata, o nevasta blonda(cred) si un baiat pe nume alex(cred) si magazinul e pe colt pe Vatra Luminoasa unde mai e cu boxe tel si florarie si parca un mic xerox.Ciao
*


tot of topic smile.gif Intradevar sta pe vatra luminoasa aproape de magazin . nevasta e bruneta si are 2 fete (Navada & Liberty[de 2 luni smile.gif ] ) . cel de care zici tu cred ca e proprietarul .

pana la urma ce ulei e mai bun ? sintetic sau semisintetic ?
gogota_69
biggrin.gif eu am pus full sintetic 0w40
Adrian78
Pleci in Siberia ? biggrin.gif
concurent
Nu el, doar masina. biggrin.gif
cristi.r
Nu stiu de ce n-or fi recomandand astia de la Dacia sintetic pentru dCi ! Am pe cineva care pune numai Elf Excellium LDX 5W40 intr-un Clio dCi de 65 de cai si merge de nu se poate masina aia. Cei de la APAN Braila i-au pus ulei d-ala pentru ca el le-a zis ca face foarte multe drumuri in oras. Cel sintetic se preteaza mai bine la mersul pe distante scurte si cu porniri dese si protejeaza mai bine turbina.

LE: Uitai, masina aia, Clio este inca in garantie !!!
cbogdy
Am citit acest topic de la un capat la altul.
semisintetic, sintetic, 0w40, 5w40, 10w40... s.a.m.d.

Acum parerea mea:
Eu totusi raman pe cel semisintetic 10w40, dar cat de cat de o firma cunoscuta, chiar si Dacia Oil (Texaco sau Elf).

Motivatia:
Il schimb la 10k km si nu am de gand sa tin masina pana trece de 150k km (tinand cont ca fac 30k km/an, asta inseamna maxim 5 ani).

Cel sintetic este mai scump si pe langa asta schimbat la 10k km, inseamna ca si-a facut doar 1/4 (un sfert), maxim 1/3 din treaba care trebuie sa o faca.
Un ulei sintetic trebuie schimbat la cel putin 25k km sau 30k km.

Asa ca eu, in acest moment, consider ca este pacat sa arunc cu banii pe un ulei sintetic, asta doar in caz in care o sa tin Loganul peste 300-400k km.

Asta este parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.