marcalogul
2 Mar 2007, 11:55
Salutare!
Doua rugaminti si intrebari.
1. as vrea sa stiu de unde si cum se numeste senzorul si sistemul de avertizare sonora atunci cand nu ai centura pusa.
2. m-ar interesa totodata (nu pt logan) cum se numeste si de unde pot procura sistemul de avertizare sonora pt uitarea luminlor aprinse.
Please help.
C a t a l i n
2 Mar 2007, 12:01
Pentru avertizor faruri aprinse citește aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...+faruri+aprinsePentru centură găsești ceva informații dacă folosești funcția CĂUTARE / SEARCH , dar întrucât nici Loganul nu are așa ceva, e mai greu să aflii ceea ce vrei.
Uite ceva aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=59312&hl=
marcalogul
2 Mar 2007, 14:07
unde se gasesc de cumparat si cum se numesc aceste sisteme? (pt faruri/centura)...eventula sume...
Da' pe topicul mentionat de Catalin Marinarul nu scrie? L-ai citit?
C a t a l i n
2 Mar 2007, 14:15
Ai citit unde am zis și nu ai găsit?
Pentru centuri nu știu dacă poți găsi de cumpărat ceva...dar poți face ușor, chiar dintr-un avertizor de faruri...
Dar dacă ți-e greu să citești, nici nu vei putea face nimic...
marcalogul
2 Mar 2007, 14:17
am citit dar...eu nu sunt prea priceput in ale tehnicii...electronicii...din cate am vazut acolo erau numai "retete" de fabricare a dispozitivului.
marcalogul
2 Mar 2007, 14:18
si pentru centura...mi se par incerte discutiile
marcalogul
2 Mar 2007, 14:30
pentru senzor lumini aprinse m-am dumirit pe un topic de la daewoo insa ramane in picioare senzorul pt centura la logan.
sa-mi spuneti daca topicul e un moft...
mirceateodorescu683
2 Mar 2007, 17:01
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 14 Oct 2006, 16:13)
Si iata ca mi-am pus led de centura de siguranta. Am avut nevoie de:
-teaca si catarama de centura stanga de Cielo (care au inlocuit teaca si catarama de pe centura originala, pe care am pastrat-o)
-alergatura si rabdare.
Teaca si centura le-am luat de la dezmembrari.
Centura originala am demontat-o, am descusut-o, am scos catarama originala si am recusut-o, dupa ce am montat catarama de cielo. Am cusut-o la cizmar, la suveica, foarte solid, cu o capsa suplimentara care sa asigure cusutura.
Teaca de Cielo se poate monta pe scaunul soferului, cu conditia de a torsiona materialul textil, astfel incat acesta sa se infiga pe surubul scaunului si, apoi, sa fie strans de piulita. Totul este acoperit de acea masca de plastic a tecii centurii stangi. Teaca contine un intrerupator, in nici un caz un senzor, care intrerupe circuitul de alimentare a led-ului la infigerea cataramei. Nu este nevoie sa o demontati, ies 2 fire din ea.
Cele 2 fire intrerup masa pentru smd-ul din bord. Teaca din topicul vechi cred cea e totuna cu cupla din topicul actual.
In concluzie, se poate, eu am. Nu vreau avertizor sonor pentru ca stiu ce pateste fratele meu cu Megane-ul.
Pe aceasta cale, ca tot au fost Oscar-urile, vreau sa le multumesc lui Dsign, dydycom, Klaus si Laurentiu!
Poze: fara/cu centura
La logan se poate seta perioada cat tipa buzerul ala (de centura). Dupa ce trece perioada nu mai tipa.
mirceateodorescu683
3 Mar 2007, 09:33
QUOTE(klaus @ 2 Mar 2007, 22:12)
La logan se poate seta perioada cat tipa buzerul ala (de centura). Dupa ce trece perioada nu mai tipa.
Se poate sa indraznesc sa intreb cum?
Cu ddt-ul
Vezi doc2 pus de userul "doctorasul" la capitolul "Oubli centure".
Postul doctorasului este la
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=812658
sebi4fc
3 Mar 2007, 23:56
Pt. uitarea farurilor aprinse sistem de avertizare sonora este in CORA(cluj) i undeva la pretu de sub 10 lei nu mai stiu exact i zice (avertizare sonora faruri aprinse) .Se monteaza foarte usor.
cristio_79
4 Mar 2007, 15:56
Centura ar trebui pusa din instinct,in momentul cand te urci in masina si vrei sa pleci la drum,nu pentru ca se aprinde un bec in bord sau ca tiuie ceva.Este o masura de siguranta.La masina de servici am senzor de centura.In momentul in care depasesc 15-20km/h,incepe sa tiuie de ma scoate din minti si ledul acela clipeste,nu sta aprins continuu.Cred ca dupa un minut se opreste tiuitoarea,dar ledul clipeste in continuare.Oricum,este foarte stresant.Ori pun centura,ori blochez butonul acela portocaliu din teaca cand am opriri dese.
C@talin
4 Mar 2007, 16:10
sau pui centura de dupa scaun ca guta prin clipuri
bertyy
14 May 2011, 11:52
klauss : ma poti ajuta cu inca ceva. in mufa EHI. pt pinul A1, care e responsabil pt centura...
ii trebuie semnal de "-" da? deci daca achizitionez o cupla cu senzor, pe ala il leg un fir la masa, si cealalta in pinul A1... astfel el stie daca e pusa centura sau nu...
corect?
vreau sa fiu sigur ca e "-" si nu "+" pt ca vreau sa fac un simplu test. sa introduc un fir in pinul ala, si sa activez functia din ddt, sa vad daca puie ceva... (stiu ca martoru n-are cum sa se aprinda ca lipseste ledu si rezistenta)
<span class='edit'>14 May 2011, 15:02:</span>
am gasit din alta parte. se ia "-" ... am si incercat, am luat masa de langa tabloul de sigurante si l-am introdus in ehi a1... piuie pt ca crede ca n-am centura.
super
mai ramane sa lipesc led + rezistenta, si sa iau o cupla cu senzor si calbatu
o sa revin in topicu in care se discuta despre asta cu realizarea.
bertyy
20 May 2011, 08:20
am o problema.... am activat functia, am schimbat cupla cu una cu senzor, am legat un fir de la cupla la masa, cealalta in EHI A1, am setat la 10km/h, am lipit SMD + rezistenta 1K pe placa (si este pus bine 100% ca am verificat de 2x) ... cand pornesc de pe loc, buzzeru incepe sa sune... dar martoru pauza. nu lumineaza nici cum. am verificat, ledu e pus bine, rezistenta iarasi... ledu nu e ars ca am verificat si aia... deci care e problema? trabuie tras fir din uch sus la ceasuri? si daca da ... din care pin in care? sau daca nu... ce poate sa fie? ms
trebuie sa fii convins ca e necesar fir intre UCH si bord.
Vezi pe care pin iese contactul de la ledul respectiv la mufa bordului si-l duci la pinul de martor centura de la uch.
Cablajul de logan nu prea are fire in plus fata de dotari.
bertyy
20 May 2011, 11:45
chiar nu a activat nimeni functia pana acuma? asta am gasit pe un tutorial, si in general pe posturi... "4. Martorul de bord pentru centura de siguranta - avertizeaza ca centura nu estecuplata- dupa activarea functiei sunt necesare:- o cupla de centura cu senzor- tras fir de la cupla centura la UCH (pinul EHI-A1)- montarea unui LED SMD si a unei rezistente pentru el in placabordului- martorul se aprinde cu contactul pus si cand masina atinge aproximativ10Km/h iar centura soferului nu e cuplata"
ma gandesc ca trabuie tras fir de la uch la ceasuri dar care? in ducumentatia pusa tocmai de tine, este o singura referire la centura si aia e in uch , mufa ehi, pin A1.... la ceasuri nu zice nimeni nimic de pin centura, sau altceva... :-| super aiurea.
nu are cineva logan cu functia activata din fabrica, care sa se uite la ceasuri ce fire are trase.... ?
alte pareri?
vi_escu
20 May 2011, 12:14
La primele versiuni, martorul pentru centuri se aprindea odata cu celelalte la punerea contactului (au fost si discutii, evident incinse, pe forum). Treptat au disparut ledul si rezistenta din bord si apoi conexiunea. Trebuie tras fir, asta e sigur, probabil la mufa gri, ca la cea neagra nu e sigur.
bertyy
20 May 2011, 12:18
eu am logan din 2004, decembrie... la martoru ala eu nu am avut led nici rezistenta. le-am adaugat eu. si sunt puse corect 100%. suspiciunea mea este exact ce ai zis si tu. ca trebuie tras fir din uch la ceasuri... probabil la mufa gri... dar care pin? are cineva martoru ala activat din fabrica si ma poate ajuta cu o poza sau ceva la mufa gri + neagra sa vad ce fire are in plus fata de mine... poate imi dau seama care e ala... oricum si daca gasesc firu care trebuie introdus in mufa gri, mai trebuie sa caut si in care pin se introduce la uch.... :-|
te uiti si matale pe cablaj unde se duce legatura de la led,ce naiba...
bertyy
20 May 2011, 13:32
bine, si daca am gasit unde se duce firu de la led pe ceasuri.... imi dau seama la care pin sa leg firu de la ceasuri... si apoi jos la uch... unde il leg? tot in a1?
vi_escu
20 May 2011, 14:47
Daca reanault a pastrat logiga celorlalti martori atunci ledul pentru centura se aprinde prin punerea la masa a pinului corespunzator. La tine cupla cu senzor legata la A1 mufa maro uch nu asta face? Intrerupe legatura la masa la punerea centurii? Pai acolo trebuie legat.
Ledul il legi tot la A1 (am inteles ca buzzerul suna cand ai (-) pe A1, deci comanda ledului va fi pe tot (-). Din cate m-am chinuit sa vad pe o poza SE PARE ca pinul din bord este pin1 din mufa gri (cel mai indepartat pin de pe randul pinului care comanda aprinderea ledului de avertizare usi deschise - pin12), dar ia aceasta informatie doar orientativ, mai sanatos este sa demontezi bordul si sa urmaresti cablajul, duca cum ti-a sugerat si Klaus.
bertyy
20 May 2011, 15:59
QUOTE(vi_escu @ 20 May 2011, 14:47)
Daca reanault a pastrat logiga celorlalti martori atunci ledul pentru centura se aprinde prin punerea la masa a pinului corespunzator. La tine cupla cu senzor legata la A1 mufa maro uch nu asta face? Intrerupe legatura la masa la punerea centurii? Pai acolo trebuie legat.
cred ca m-am exprimat gresit sau tu nu ai citit tot. deci exact asta face. introduc masa in mufa maro din UCH, pin A1. si UCHul stie ca are masa, deci stie ca n-am centura pusa >>> deci buzzeru suna. exact dupa 15km/h cum l-am setat eu din ddt2000. deci se aude buzzeru si/deci stie UCH-ul ca n-am centura pusa! problema este ca martoru din bord nu se aprinde ! desi ledu + rezistenta sunt puse in locu corect, cu polaritatea corecta !
nu cumva trebuie tras vre-un fir din UCH sus la ceasuri? ... ca sa aiba semnal acel led... sa stie cand sa se aprinda.
QUOTE(GIC @ 20 May 2011, 14:52)
Ledul il legi tot la A1 (am inteles ca buzzerul suna cand ai (-) pe A1, deci comanda ledului va fi pe tot (-). Din cate m-am chinuit sa vad pe o poza SE PARE ca pinul din bord este pin1 din mufa gri (cel mai indepartat pin de pe randul pinului care comanda aprinderea ledului de avertizare usi deschise - pin12), dar ia aceasta informatie doar orientativ, mai sanatos este sa demontezi bordul si sa urmaresti cablajul, duca cum ti-a sugerat si Klaus.
o sa incerc sa fac asta. dar mai caut... poate gasesc pe cineva cu martoru acela legat din fabrica sa vad cum e facut de "expertii" din fabrica...
Faci legatura din tabloul de bord mufa GRI pin 1 la uch A1 si se aprinde led-ul din bord sigur. Succes!!! Lasa faza cu expertii...
kotto_logan
23 May 2011, 08:11
setezi la ce viteza sa faca si de cate ori si cat timp si ai rezolvat problema cu DERANJUL...
bertyy
23 May 2011, 08:56
QUOTE(kotto_logan @ 23 May 2011, 08:11)
setezi la ce viteza sa faca si de cate ori si cat timp si ai rezolvat problema cu DERANJUL...
este setat tot... de piuit piuie, doar martoru nu lumineaza, dar azi fac legatura din pin 1 gri in pin A1 EHI UCH... si o sa vad ce iese
poate imi explodeaza masina
mutulica_ionutz
23 May 2011, 13:41
senzor centura ..
)
bertyy
23 May 2011, 17:02
QUOTE(mutulica_ionutz @ 23 May 2011, 13:41)
senzor centura ..
)
?
bertyy
25 May 2011, 22:32
am reusit.
ms pt ajutor
klaus ,
kti ! si
zetlog ! intradevar, semnalu de " - " lipsea din bord, de la mufa gri, pinul 1. acuma functioneaza tot.
o sa revin eu zilele astea cu un tutorial !
ms again
antoniodan
22 May 2012, 11:27
Salut! Am montat si eu senzonrul pt centura, am tras fire, am activat functia in uch, merge dar buzer-ul se aude cam incet. Se poate face sa se auda mai tare??
marian_ariciuc
21 Jan 2013, 17:12
n-a mai venit cu tutorial...
21 Jan 2013, 17:16:QUOTE(bertyy @ 20 May 2011, 15:59)
deci exact asta face. introduc masa in mufa maro din UCH, pin A1. si UCHul stie ca are masa, deci stie ca n-am centura pusa >>> deci buzzeru suna. exact dupa 15km/h cum l-am setat eu din ddt2000. deci se aude buzzeru si/deci stie UCH-ul ca n-am centura pusa! problema este ca martoru din bord nu se aprinde ! desi ledu + rezistenta sunt puse in locu corect, cu polaritatea corecta !
nu cumva trebuie tras vre-un fir din UCH sus la ceasuri? ... ca sa aiba semnal acel led... sa stie cand sa se aprinda.
o sa incerc sa fac asta. dar mai caut... poate gasesc pe cineva cu martoru acela legat din fabrica sa vad cum e facut de "expertii" din fabrica...
QUOTE(zetog @ 21 May 2011, 09:00)
Faci legatura din tabloul de bord mufa GRI pin 1 la uch A1 si se aprinde led-ul din bord sigur. Succes!!! Lasa faza cu expertii...
QUOTE(bertyy @ 25 May 2011, 22:32)
am reusit.
ms pt ajutor
klaus ,
kti ! si
zetlog ! intradevar, semnalu de " - " lipsea din bord, de la mufa gri, pinul 1. acuma functioneaza tot.
bertyy
21 Jan 2013, 18:13
n-am mai postat un tutorial pt ca erau toate informatiile in topic
PetreD
18 May 2013, 23:42
Pe paca mea de bord, sub locul pentru smd-ul martor centura nepusa exista doua locuri pentru rezistenta. Pe care loc o trebui pusa rezistenat ?
PetreD
21 May 2013, 15:40
Cele doua locuri pentru rezistenta sunt numerotate R320 si R321. Imi poate cineva spune unde se monteaza rezistenta SMD de 1KOhmi. La R320 sau la R321, sau poate la amandoua?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.