catalinux*
15 Jun 2009, 22:14
Acuma depinde si ce Mobil ai pus. De ex. Mobil si Mobil 1 nu este una si acelasi lucru, depinde ce norme indeplinea acel Mobil 1, etc etc etc. Sunt foarte multe aspecte de luat in discutie. Din pct meu de vedere Elf este un ulei bun, care isi face treaba rezonabil, un ulei care nu are caracteristici extraordinare, dar nici nu are puncte slabe.
dr_mKe
16 Jun 2009, 00:22
Cataline, treaba unui ulei este sa unga nu sa curga. Caracteristicile de ungere nu le ofera nimeni in tabele. Conform clasificarii tale uleiul pe care il folosesc eu, Motul 300 V Chrono 10W-40 este inferior multora
desi este un ulei dublu esteric, culmea tehnologiei in materie de uleiuri momentan, esterii astia
Oare cum poate gandi cineva ca un ulei e prima umplere la Porsche sau Merc AMG este slab ? De ce toata lumea se compara cu Mobil 1 ?
De ce nu crapa motoarele de Subaru Impreza STI cu Motul 300 V ?
Clasificarea ta nu este proasta, dar nu este nici pe departe documentata corespunzator. Uleiurile se testeaza urmarindu-se multe alte chestii
care nu vor fi oferite nici o data publicului.
Clasificarea poate avea cel mult un rol orientativ.
Nimeni nu devine inginer citind articolele de pe Wikipedia (care sunt foarte corecte dpv al informatiei oferite).
PS > pentru restul cititorilor, eu si catalin ne stim destul de bine si de ceva vreme, din lumea reala, asa ca un schimb de replici mai taios nu-i ceva neobisnuit
catalinux*
16 Jun 2009, 10:29
De Mobil 1 nu am spus nimic de rau, din contra, doar incercam sa combat oarecum experienta neplacuta a colegului de mai sus. Nu stiu ce ai citit tu! Cat despre 300V, cum am mai discutat, nu neg performantele sale, insa probabil ele au un target precis si este posibil ca in calitate de ulei universal sa esueze in a acoperi "performant" anumite caracteristici. De ce uleiurile din categoria 300V nu sunt normate "standard" ca celelalte uleiuri din gama Motul?
P.S.: Evident ca aceasta clasificare este cu rol orientativ, ca doar nu ma gaseam eu acuma buricul uleiurilor pt motor
einstein1984
16 Jun 2009, 11:53
Nu sunt normate pentru ca sunt "above existing standards".
emanu900
16 Jun 2009, 16:34
Mobil simplu este facut in general la turci. Chiar astazi m-am uitat pe niste bidoane de Super 2000 10w40 si Super 3000 5w40 si scria pe ele Made in Turkey clar prin indepartearea etichetei principale.
Mobil 1 este facut in general in Belgia.
mykissfm
22 Jun 2009, 11:47
pentru sorincis daca ai pus in motor de 1,6/8v valvoline synpower ,e un ulei bun mergi pe el in continuare,eu din fabrica am avut dacia oil pana am trecut pe valvoline,si eu am motorul de 1,68v ,dar asa e motorul asta mai zgomotos asta am observato si la alti asa ca nu o sa rezolvi mai nimic schimband tipurile de ulei,practic nu e bine. din contra la mine dupa ce am renuntat la dacia oil si am trecut pe valvoline ,motorasul merge altfel ,mai linistit si mai cursiv.
problema cu motorul zgomotos este de alta natura si anume ca masina nu este insonorizata .
sorincis
25 Jun 2009, 19:52
Multumesc de sfat mykissfm.
bcristian
26 Jun 2009, 21:38
Eu folosesc Castrol Magnatec 5W40 si sunt multumit. In combinatie cu o benzina buna, aproape ca nu se mai aude motorul in stationare in relanti.
Gusti78
28 Jun 2009, 16:45
Salut Si eu folosesc valvolins synpower 5w40,super multumit de el.
Recomand.
Va salut.
arcadevasile
29 Jun 2009, 01:02
sal all. am 70.000 km pe loganul meu 1,4.trebuie sa schimb uleiul si nu stiu ce sa aleg.am mers cu Halvoline 5W30 pana acum si nu prea sunt multumit. asi dori sa bag altceva si nu stiu ce sa aleg dintre Elf 5W30 si Mobil1 5W30 .Ce ami recomandati ?sau sa raman in continuare pe Halvoline ?
einstein1984
29 Jun 2009, 06:43
Daca ai bani, cauta Mobil 1, ori 10W40 ori 0W30. Daca nu chiar, Mobil Synt s.
eu unu folosesc de la prima revizie ulei Castrol EDGE Sport 0W-40 si sunt foarte multumit de el,oricum orice ulei(gen aral,elf,etc.,nu din ala de 3 lei bidonul) e mai bun decat porcaria aia de dacia oil.parerea mea.
Ce zici daca-ti spun ca am vazut loganuri cu 200000 km la bord ( taxi ) care au mers numai cu dacia oil....si nu tusesc....
Pana'n 12500 km. am mers cu cel de fabrica la 24000 am pus castrol magnatec 5w-40, iar acum am Motul 8100 x-cess...parca asa-i spune....si poate sunt doar impresi ca motorul merge mai bine....chiar nu stiu ce sa zic in privinta asta.
Oricum pot sa zic ca "troaca" inca merge ca-n prima zi....desi inca nu i-am schimbat bujiile...acum am 42000....
nextwebmaster
1 Jul 2009, 09:48
42.000 cu un set de bujii OE ... cam multisor ... cum stai cu consumul?
Cyrusmddd
1 Jul 2009, 20:34
QUOTE(danic @ 30 Jun 2009, 18:11)
Ce zici daca-ti spun ca am vazut loganuri cu 200000 km la bord ( taxi ) care au mers numai cu dacia oil....si nu tusesc....
Pana'n 12500 km. am mers cu cel de fabrica la 24000 am pus castrol magnatec 5w-40, iar acum am Motul 8100 x-cess...parca asa-i spune....si poate sunt doar impresi ca motorul merge mai bine....chiar nu stiu ce sa zic in privinta asta.
Oricum pot sa zic ca "troaca" inca merge ca-n prima zi....desi inca nu i-am schimbat bujiile...acum am 42000....
Si ti se pare asa mult 200.000 km ??? Mi se pare o perioada relativ mica de exploatare pentru astfel de motoare.
Am avut ocazia recent sa merg cu o masina care avea in jur de 800.000 km fara mari interventii la motor (masina de firma din 1998)
QUOTE(Cyrusmddd @ 1 Jul 2009, 21:34)
Si ti se pare asa mult 200.000 km ??? Mi se pare o perioada relativ mica de exploatare pentru astfel de motoare.
Am avut ocazia recent sa merg cu o masina care avea in jur de 800.000 km fara mari interventii la motor (masina de firma din 1998)
Totusi vorbim de Loganuri....si uleiurile pe care le bagam in ele... din ceea ce am zis eu ideea era alta...
2 Jul 2009, 01:05:QUOTE(nextwebmaster @ 1 Jul 2009, 10:48)
42.000 cu un set de bujii OE ... cam multisor ... cum stai cu consumul?
Pe la 40000 le-am verificat....sunt Equem (sau ceva de genu) am scris codul pe o hartie si tot din acestea o sa-mi pun....
dupa cum am spus merg super bine...saptamana trecuta am fost pana la Praid, eu sunt din TM si conform comp. de bord pana la Praid 6.3 iar la intoarcere 5.9 mentionez ca aprox. pe tot parcursul drumului am avut A/C-ul pornit.....inca sunt multumit de "troaca".
Gusti78
2 Jul 2009, 06:48
Sallut.Eu folosesc valvoline synpower 5w40,sunt multumit de cum merge motorul.Fata de dacia oil.Nici ala nu-i prea rau,dar am preferat sa merg pe acest ulei,valvoline.
KISS 74
4 Jul 2009, 15:10
salutare la toata lumea.eu sunt nou pe acest forum si daca gresesc cu ceva imi cer scuze.as avea si eu o intrebare:e bine sa folosesc la schimbul de ulei de motor un ulei BP 5000? mentionez ca masina este un logan 1,4.multumesc anticipat
Cyrusmddd
4 Jul 2009, 16:40
QUOTE(KISS 74 @ 4 Jul 2009, 16:10)
salutare la toata lumea.eu sunt nou pe acest forum si daca gresesc cu ceva imi cer scuze.as avea si eu o intrebare:e bine sa folosesc la schimbul de ulei de motor un ulei BP 5000? mentionez ca masina este un logan 1,4.multumesc anticipat
E foarte bine sa schimbi uleiul, ce marca e alegerea ta in functie de cat ti la masina si de cati bani doresti sa cheltuiesti pe schimb.
Cat despre BP 5000 5w30/5w40...ar fi okay pentru Loganul tau.
Numai bine !
ghiocel
6 Jul 2009, 20:42
Am cumparat azi, pentru Loganul din semnatura, din targul Vitan 5 litri de Castrol Magnatec 5W40, in ambalaje de cate un litru. Am observat ca pe ele nu scrie nimic in limba romana asa cum am vazut ca scrie pe cele din supermarketuri (ma refer la eticheta originala). Doar in germana, daca nu ma insel. Este intradevar lipita o eticheta din hartie alba in care sunt trecute lotul, volumul, importatorul (anume SC REICO EXIM SRL, Tartasesti, Dambovita) si altele. De asemeni vad ca dau, spre deosebire de cele din supermarketuri, 5 ani garantie fata de 4. Ce parere aveti, este ceva dubios sau il pot pune in motor. Ca pret, 33 lei /litru. A mai cumparat cineva din Vitan? a fost ok? Multumesc!
nextwebmaster
6 Jul 2009, 22:37
Pe internet vad ca pretul variaza intre 35 si 47 RON / litru. Daca e sigilat, pare sa fie ok. Daca nu e sigilat, mai bine nu-l bagi in motor.
PS: Eventual vezi data fabricatiei, trebuie sa fie inscrisa pe undeva pe bidon, si sa nu fie mai vechi de 2-3 ani, desi nu cred sa fie asa vechi.
ghiocel
7 Jul 2009, 06:40
De sigilat este sigilat iar data de fabricatie este inceputul anului 2009. A mai cumparat cineva?
KISS 74
8 Jul 2009, 18:28
salutare la toata lumea.am si eu un of si as vrea sa ma linistesc in privinta astasi anume ca astazi am facut schimbul de ulei la motor si am folosit dacia oil 5w30 inainte de asta am avut castrol 10w40 magnatec.ce rugaminte am la dv. e sa-mi spuneti daca am procedat corect sa pun acest tip de ulei pe care vad ca toata lumea il vorbeste cam de rau.astept raspunsurile si parerile sau eventual sfaturile dv. multumesc.
stai linistit, n-a crapat nici un motor care a mers cu ulei dacia oil (cat au fost in garantie, marea majoritate a masinilor au mers cu acel ulei)
Doar ca puteai sa alegi ceva mai bun
fixxxer
9 Jul 2009, 00:00
Dacia Oil este recomandat de producator pentru ca asigura standardele minime pentru motoarele de pe lgn. Acum poti sa ramai la standarde minime sau sa treci peste ele. Alegerea fiecaruia.
nextwebmaster
9 Jul 2009, 09:34
QUOTE(KISS 74 @ 8 Jul 2009, 19:28)
salutare la toata lumea.am si eu un of si as vrea sa ma linistesc in privinta astasi anume ca astazi am facut schimbul de ulei la motor si am folosit dacia oil 5w30 inainte de asta am avut castrol 10w40 magnatec.ce rugaminte am la dv. e sa-mi spuneti daca am procedat corect sa pun acest tip de ulei pe care vad ca toata lumea il vorbeste cam de rau.astept raspunsurile si parerile sau eventual sfaturile dv. multumesc.
Probabil e un pic cam "subtire" pentru temperaturile de canicula (un 5w40 ar fi mers mai ok, parerea mea), dar atata vreme cat nu "forjezi" motorul, nu ai de ce sa-ti faci probleme.
Eventual, verifica sa nu cumva sa "pape" ulei, mai ales daca circuli mai mult in mediu urban.
mykissfm
10 Jul 2009, 13:31
pentru cine vrea sa inteleaga si anume treaba cu uleiul cu gradul de vascozitate la cald ,mai ales pentru cei care stau in orase aglomerate cu trafic intens gen bucuresti ,un 5w40 face toti bani si protejeaza motorul la maxim.la noi vara e pacatoasa (cred ca mai putin asta din 2009) temperaturile ajung la umbra in jur de 40grdC ,oare motorasului nu-i trebuie si lui un ulei pe masura.
nextwebmaster
11 Jul 2009, 09:49
Pai in ziua de azi, ai sa gasesti uleiuri 5W30 care au acelasi indice de vascozitate, alcalinitate si vascozitati la cald/rece apropiate de 5W40 ... depinde de ce e in bidonul ala de Dacia Oil "Premium"...
LuluMOB
11 Jul 2009, 09:56
Vreau sa-mi iau ulei Mobil 2000 10w40. 4l=80lei. Spun unii pe aici ca e facut la turci.
E vreo problema?
razvan_3asy
11 Jul 2009, 12:19
5w40 Elf.
mariusciprian78
11 Jul 2009, 18:49
ptr lulumob:decat mobil mai bine mai pui ceva bani peste si-ti iei castrol si mergi linistit.iti sp din propria experienta cu mobilu.mie il papa pana apr de minim de la un schimb la altu si nu mergeam cu el mai mult de 6000km
Eu am schimbat Dacia Oil cu mobil 1 esp 5w30 si am deja 3000 km. Pot sa spun ca diferenta ar fi o scadere a consumului cu un 0,2 - 0,5 % conform cb. In rest nu ma pot pronunta. Dar poate diferentele se vor vedea in timp(vorba unui coleg forumist).
O sa vedem. Pana atunci numai bine.
laur_vd
20 Jul 2009, 14:11
a treia revizie am executat-o la un service particular si de data asta am schimbat uleiul texaco 5w30 folosit la reviziile precedente si am trecut la elf 5w30 cu norma acea a5. singura diferenta sesizabila in timp real este zgomotul motorului...se aude mai frumos. pana acum s-au pus 3.3 l ulei, dar pt. ca este putin peste maxim am hotarat sa pun 3.15 l , dar este putin peste maxim .... cat ulei trebuie in motorul asta de 1.6?!?
vi_escu
20 Jul 2009, 17:32
Teoretic cat si in cel de 1,4 (practic ceva mai putin). Puneti la un schimb 3l. Cei 2-3mm ai nivelului sub maxim pe joja va vor face sa fiti mai linistiti decat 1mm peste.
Cyrusmddd
21 Jul 2009, 17:08
QUOTE(mariusciprian78 @ 11 Jul 2009, 19:49)
ptr lulumob:decat mobil mai bine mai pui ceva bani peste si-ti iei castrol si mergi linistit.iti sp din propria experienta cu mobilu.mie il papa pana apr de minim de la un schimb la altu si nu mergeam cu el mai mult de 6000km
Indiferent de tipul de ulei motorul nu are cum sa-ti ,,pape" asa de mult
mariusciprian78
21 Jul 2009, 19:52
ptr cyrusmddd
chiar a papat cat am spus.nu am de ce sa mananc........
acum am castrol magnatec diesel in ea si nu a papat deloc.am deja in jur de 2000km cu uleiul asta
laur_vd
21 Jul 2009, 20:27
ma gandesc ca trebuie sa existe o volum fix, nu? astia de la reprezentanta mi-au bagat numai 3.3 l pana acum.... voi colegi cu motor de 1.6 cat bagati exact?
vi_escu
22 Jul 2009, 10:38
Cum am mai spus, 3l.
Depinde foarte mult de cum se scurge uleiul vechi.
Ca sa nu va pacaliti merge aplicata urmatoarea metoda:
-puneti 2,5 litri direct
-asteptati un pic (5 min) si verificati joja, ar trebui sa fie sub minim
-turnati si urmatoarea jumatate de litru pana la 3. Asteptati iar 5 min si verificati joja. Ar trebui sa fie undeva in partea superioara a intervalului
-porniti motorul, lasati-l in relanti pana se incalzeste, apoi lasati-l vreo 2 ore si verificati din nou joja. In functie de nivelul pe joja se mai completeaza. Eu personal il pun la semnul de maxim pe joja.
Cyrusmddd
22 Jul 2009, 18:21
QUOTE(mariusciprian78 @ 21 Jul 2009, 20:52)
ptr cyrusmddd
chiar a papat cat am spus.nu am de ce sa mananc........
acum am castrol magnatec diesel in ea si nu a papat deloc.am deja in jur de 2000km cu uleiul asta
Nu stiu ce sa zic...ciudat oricum referitor la combinatia Mobil v Castrol....
Ma bucur insa ca acum nu-ti mai ,,papa" uleiul
Gusti78
23 Jul 2009, 09:17
Salut.Eu am gasit valvoline synpower5w40 la 120lei 4 litri.
E un ulei foarte bun,sa schimbat si sunetul motorului.Il am de 3000km.si merge mult mai frumos motorul.In privinta consumului de carburant nu am vazut nici o schimbare.Eu am si remapare facuta la motor.
Salutare.
laur_vd
23 Jul 2009, 14:01
prin urmare... am incalzit motorul 2-3 min, am folosit un set de perfuzii si in cateva minute am scos 100 ml. nu am mai verificat nivelul pe joja pt. ca ma grabeam dar ar tb. sa fie ok acum
am tot incercat sa gasesc o concluzie la tot ce se scrie aici... ce ulei ar fi mai bun si care nu ar duce la o uzura prematura... dar nu am reusit sa gasesc una
.
Tot ce am inteles este ca trebuie sa spal motorul daca trec de la ulei mineral la ulei sintetic ( si ma cam bate gandul ), dar nu am inteles cum se face asta.
Momentan am dacia oil ( cel standard banuiesc... doar m-am uitat la cutia din portbagaj si am vazut ca scrie dacia oil si parca 5w30 ). Sa inteleg ca asta este ulei mineral?!
Din ce am tot citit ma tenteaza ca si ulei:
- Motul ( ce model si ce indici... chiar nu imi dau seama pentru ca mai mult m-a ametit topicul.. unu spune ca 5w40 e ok... vine altu si spune ca 0w40 e si mai bun, dupa care mai apare cineva si le spune tuturor ca se inseala )
- Mobil 1 5W50 ( am vazut ca recomanda cineva :-? )
- Castrol GTX 3 Magnatec ACEA A3
Pana la urma ce ulei sintetic ar fi mai bun pentru mine si cu ce indici? Mentionez ca o mai calc pe coada cand ies in afara orasului asa ca ar fi de preferat unul care sa lubrifieze cum trebuie.
Raman dator cu o bere virtuala ( trimit pe mail
)
daca vrei sa treci la un ulei mai bun, incearca sa bagi Mobil 1 Peak Life 5W-50 sau Mobil 1 New Life 0W-40. sunt noile tipuri de uleiuri 100% sintetice lansate de putin timp de mobil. nu cred ca te vor dezamagi.
http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil_1_New_Life_0W-40.aspx4 Aug 2009, 11:55:QUOTE(rtBK @ 4 Aug 2009, 10:37)
Raman dator cu o bere virtuala ( trimit pe mail
)
PS- pastreaza berea, ca iti trebuie banii pt ulei.
madhorsefuzzy
4 Aug 2009, 11:21
QUOTE(rtBK @ 4 Aug 2009, 10:37)
Tot ce am inteles este ca trebuie sa spal motorul daca trec de la ulei mineral la ulei sintetic ( si ma cam bate gandul ), dar nu am inteles cum se face asta.
Daca treci de la Dacia Oil 5W30 la orice 5W40
NU trebuie sa speli motorul.
In general la trecerea de la mineral (Dacia Oil 5W30
nu este mineral) la sintetic nu trebuie spalat motorul.
Eu iti recomand un 5W40 de la un producator cu un nume cunoscut. Este optimul pret/performanta. 0W40 lasa o gaura mare in buzunar, pentru mai nimic.
In categoriile 5W30 si 5W40 este un mix de uleiuri sintetice 100% si sintetice 66% (semisintetice) in functie de producator.
Nu ti-as recomanda sa pui ceva cu xW50.
Cel mai bine e sa schimbi uleiul la 10.000Km si sa pui cel mai ieftin 5W40 de producator cunoscut (Castrol, Elf, Mobil, etc.).
Tu de exemplu ce ulei ai acum?
madhorsefuzzy
4 Aug 2009, 18:23
Elf 5W40 (10.000Km si e inca in motor), inainte Mobil Synt S 5W40 (7500Km), inainte Mobil Synt S 5W40 (7500Km), inainte Elf 5W40 (7500Km) inainte Dacia Oil 5W30 (7500Km) si din fabrica Dacia Oil 5W40 (7500Km).
Si nu am simtit nici o diferenta intre ele. Si nici intre asta la 10.000Km si celelalte pana la 7500Km.
Din fabrica vine cu Dacia Oil 5w30 nu 40...
madhorsefuzzy
4 Aug 2009, 22:17
Da ai dreptate 5W30, am gresit mai sus.
costinasd.
6 Aug 2009, 21:13
Cel mai nemultumit am fost de Mobil SyntS 5W40 (echivalent din noua gama cu SuperS 3000).
Diferentele intre uleiuri nu le veti simti niciodata la un mers normal.
Dupa forje repetate cu SyntS 5W40 in turatii ridicate scotea un zgomot metalic (lucru intalnit si la alti utilizatori), plus ca la prima cheie, martorul de ulei statea o clipa aprins dupa pornirea motorului.
De ~37000 km merg pe Mobil1 5W30 ESP Formula si sunt foarte multumit, rezista la forje, motorul nu mai scoate zumzait metalic, suna ''gros'' , becul se stinge instantaneu, si nu il consuma.
Daca l-as schimba vreodata, l-as schimba cu Mobil1 0W40, asta doar ca sa maresc un pic vascozitatea la cald.
In prezent nu cunosc vreo marca de masina la care se mai face prima umplere cu 5W40, e de nici o culoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.