Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
KISS 74
Salutari la toti colegii de forum.Astazi am primit un bidon de BP Visco 3000 10W40 de la un prieten care avea o datorie la mine.Intrebarea care o am pt. dvs. este urmatoarea:in motor am Dacia Oil 5W30 cu care am parcurs pina acum 1200 km, pot sa schimb uleiul Dacia cu noul BP unsure.gif Acesta din urma este semisintetic.Multumesc pt. opiniile dvs.
G.R
Salutare,
Nu are rost sa schimbi un ulei dupa 1200 km. Daca era 12000, era altceva. Si sa nu treci de la un sintetic la semi. E pacat. Deci risipa de bani, poluare de mediu si etc, daca schimbi un ulei asa repede. Uleiul poate fi pastrat in bidonul sigilat pana la 5 ani. Eu zic sa-l vinzi la cineva si ramai la sintetic.
bobo77
Cel putin teoretic eu cred ca dacia oil care il ai tu in motor acum este mai bun decit BP Visco 3000 10W40 si chiar daca nu ar fi nu merita sa faci acest schimb la 1200 km.
emanu900
QUOTE(G.R @ 8 Dec 2009, 21:26)
Salutare,
Nu are rost sa schimbi un ulei dupa 1200 km. Daca era 12000, era altceva. Si sa nu treci de la un sintetic la semi. E pacat. Deci risipa de bani, poluare de mediu si etc, daca schimbi un ulei asa repede. Uleiul poate fi pastrat in bidonul sigilat pana la 5 ani. Eu zic sa-l vinzi la cineva si ramai la sintetic.
*


Dacia Oil 5w30 tot semi-sintetic este. Oricum, raman la parerea ta ca nu merita BP-ul in locul astuia. Daca era un Mobil, Valvoline sau Texaco mai mergea, dar asa nu.
adisan
Pentru a citi corect eticheta uleiului, iata un ajutor cu date generale http://www.uleiauto.ro/phpeuri/tehnice.php, unde fiecare intelege si poate sa cumpere tipul dorit.
KISS 74
Salutari.Revin cu noutati si cu ocazia asta tin sa multumesc colegilor pt. opiniile exprimate.Am fost la service pt. a vedea si ce zic dei de acolo si minune nu au fost deranjati ca vreu sa folosesc BP.Ca prima impresie am obs.ca motorul este mai silentios decit cu Dacia oil 5W40,iar la pornire se stinge martorul de ulei instantaneu.
bobo77
Ai bagat BP-ul pina la urma sa intelegem?
KISS 74
Da si motorul functioneaza f.bine. Eu zic ca e un ulei ok.
smile.gif
emanu900
E normal sa fie mai silentios pentru ca este mai gros. Cu cat e mai apos cu atat tacane mai tare, in schimb urca mai usor in ture si chipurile mai scade consumul.
bossake
La a doua revizie, masina avand 19500km, am folosit mobil1 new life 0w40. Am auzit de curand unele pareri (mai mult sau mai putin documentate) cum ca acest ulei nu s-ar potrivi pe motoarele de logan fiind prea subtire, si nu s-ar potrivi nici conditiilor de clima de la noi. e adevarat sau vorbe din folclor?
masina este cea de la semnatura motor k4m 1.6 16v.multumesc.
einstein1984
Vorbe din folclor.
emanu900
S-ar putea vara pe la 30-35 de grade la soare si 4000 rpm sa-ti cante metalic motorul cand mergi constant cu vreo 130-140 daca n-au mai imbunatatit reteta, in rest n-are nimic.
bossake
Multumesc de raspunsuri, in cazul asta am sa il schimb prin aprilie cu un 5w30 sau 5w40.
G.R
Kiss74 si la mine se stinge martorul de presiune de ulei instantaneu. Si un ulei proaspat produce totdeauna senzatia ca motorul merge mai `uns`.
Daca esti multumit, inseamna ca ai facut o alegere buna.
DMP
Cat de repede se stinge martorul de presiune ulei e influentat si de calitatea filtrului de ulei, nu doar de calitatea uleiului.
Liviuta
Astazi am facut si eu schimbul de ulei la loganelul meu . Am folosit acelasi tip de ulei ca si anul trecut , castrol magnatec 5w40 . Nu stiu daca a fost cea mai buna alegere dar am preferat sa merg tot pe acelasi tip de ulei .
einstein1984
QUOTE(emanu900 @ 10 Dec 2009, 17:50)
S-ar putea vara pe la 30-35 de grade la soare si 4000 rpm sa-ti cante metalic motorul cand mergi constant cu vreo 130-140 daca n-au mai imbunatatit reteta, in rest n-are nimic.
*


Uite poporu! Daca in conditiile astea un ulei 5W40 merge altfel decat un 0W40 eu il beau cald.
Mobil 1 e un ulei f bun, nu-l schimba aiurea.
Pietoro
Mi-am pus un ulei elf evolution 5w30. Pare foarte bun, dar cand ma uit la joja dupa vreo 2 zile a scazut 3 mm poate 4 . E normal? Nu cred ca sunt scurgeri, nu se vede nimic. Problema e ca nu stiu cat inseamna cei 3 - 4 mm.
ionutt daniel
Daca ai masurat cu joja in aceleasi conditii(motor oprit de cel putin 5 minute, pe loc drept, de preferat acelasi loc) nu este normal. Pana acum ai avut probleme la consumul de ulei, cati km are masina?
dacis
QUOTE(cris06 @ 9 Nov 2009, 15:14)
.... fata de preturile din Iasi
*

Zi-mi mie pe unde ai gasit uleiuri Liqui-Moly in Iasi, ca trebuie sa fac revizia si as vrea sa trec pe acest ulei. Asa ca te mai intreb inca ceva: merita?...
andreiy
QUOTE(Liviuta @ 11 Dec 2009, 13:55)
Astazi am facut si eu schimbul de ulei la loganelul meu . Am folosit acelasi tip de ulei ca si anul trecut , castrol magnatec 5w40 . Nu stiu daca a fost cea mai buna alegere dar am preferat sa merg tot pe acelasi tip de ulei .
*


Castrol magantec(10w40) folosesc si eu de cand a iesit masina din fabrica,nu stiu de ce ai bagat 5w40 si nu 10w40 cum recomanda producatorul?
george_scala_2004
QUOTE
Zi-mi mie pe unde ai gasit uleiuri Liqui-Moly in Iasi, ca trebuie sa fac revizia si as vrea sa trec pe acest ulei. Asa ca te mai intreb inca ceva: merita?...


incearca aici:
http://www.elen-mar.com/
daca nu gasesti faci comanda. succes,

p.s.:
http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/liqui_moly.php
http://www.autoovarom.ro/Produse.aspx?Page...0&ProductId=392
http://www.recbt.ro/uleiuri.html
http://www.ciclop.ro/produse/Uleiuri.htm
http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-...0-p-433718.html
http://www.uleimotor.ro/
einstein1984
A amestecat cineva Elf Evolution SXR 5W 30 cu Competititon 10W40? In fisa tehnica nu zice ca ar fi interzis si ma gandeam ca e ma ieftin sa refolosesc semisinteticul ramas de la ultimul schimb decat sa las 0,7 litri de sintetic daca iau 4 litri acum.
In teorie ar trebui sa mearga fara probleme, insa sunt curios daca a avut cineva experiente negative cu un alestec de genul asta (3litri sintetic si 0,3 semisintetic).
IRONICK
Cand faci un schimb de ulei crezi ca nu mai ramane nimic din vechiul ulei? 0.3 chiar nu mai conteaza.
einstein1984
Asa ma gandeam si eu. Daca nu se scruge prea bine, mari sanse sa nu fie nevoie de aia 0,3.
IRONICK
De aia 0.3 ai nevoie ca sa fie la nivel, eu voiam sa spun ca amestecarea uleiului in cantitate asa de mica la un schimb nu conteaza chiar asa de mult.
G.R
einstein1984, poti amesteca uleiuri de diferite marci, dar nici o data sa nu amesteci uleiuri cu indici de vascozitate diferite. Deci daca bagi 10W40, poti completa cu alta marca 10W40, e si mai bine daca verifici clasificare API ca sa fie identice, si ACEEA si atunci mergi la sigur 100%
Si eu cumpar totdeauna numai 3 litri de ulei. Ajung.
tkx
QUOTE(Pietoro @ 29 Dec 2009, 15:27)
Mi-am pus un ulei elf evolution 5w30. Pare foarte bun, dar cand ma uit la joja dupa vreo 2 zile a scazut 3 mm poate 4 . E normal? Nu cred ca sunt scurgeri, nu se vede nimic. Problema e ca nu stiu cat inseamna cei 3 - 4 mm.
*




de la primul schimb am pus elf 5w30 si niciodata nu a scazut nivelul. cel putin nu sesizabil la ochi. probabil nu ai "citit" bine joja, mai ales cand uleiul e transparent...
mykissfm
salut cer si eu un sfat bun ,din mai multe motive vreau sa trec pe 10w40 fac schimbul des pina in 8000km iar kilometrii astia exact in 6 luni ca la carte si nu mai renteaza sa dau banii pe un sintetic cand pot folosi si un semi sintetic.
cei care aveti 1,6 mpi si folositi 10w 40 ce im recomandati . multumesc anticipat. rolleyes.gif
vectorinterauto
incearca 10-40 magnatec un bidon 4l costa119lei
G.R
Ia-ți orice marcă de ulei care are specificația API SG sau SL la un preț mediu. Ce ai folosit inițial?
cris06
Poate API SJ. Norma SG e de mult depasita! smile.gif
Sigur nu se mai produc uleiuri dupa specificatiile acestei norme. Ungere eficienta!
G.R
cris06 ai dreptate, am gresit.
mykissfm
am sa folosesc tot din gama valvoline si anume durablend are api SL ,si e cel mai aproape de un sintetic punct de curgere la rece -36 */c ,asta e cea mai buna varianta pt mine si mai economica .
mykissfm
sau elf competition 10 w 40 mie unul mi sa luat de la atat sintetic .
G.R
Mda, Valvoline Durablend 10W40 cu TBN de 10.1 si punct de inflamabilitate de 225 grade C față de 200 de grade C la un ulei la preț mediu. Vâscozitate cinematică la 100 grade C 14,1 mm2/s, indice de vâscozitate 152

Elf Competition ST 10W40 nu gasesc TBN, punct de inflamabilitate 224 Grade C, vâsc. cin. la 100 grade 14,81 mm2/s, indice de vâscozitate 149.
einstein1984
Adica pe scurt: cam aceiasi chestie.
G.R
Așa este. De aceea spun că diferența de preț e doar marketing. Valvoline Castrol etc sunt un picuț mai scumpe. Un picuț mai mult.
Aș fi fost curios ce valoare TBN are Elf. Această valoare cu cât e mai mare cu atât este alcalinitatea uleiului mai bună. Deci face față mai bine la acizii care se formează în motor din cauza combustibilului cu conținut de sulf ridicat și pornirile la rece, și are durata de viață mai lungă.
mykissfm
am gasit pe un site tbn -ul elfului 10w40 are 10,4 iar valvoline 10,1.
DMP
Tinand cont ca tu schimbi uleiul la maxim 8.000 km, cum ai scris mai sus, practic TBN-un e irelevant pentru tine.
mykissfm
cam asa este ,respect si eu manualul pe care l-am primit + ca acolo ma incadrez 6 luni 7500 km /8000 km si binenteles orasul asta plin de praf si de toate alea.
media anuala fiind 22 000km .
ioonell
vreau si eu niste pareri despre mobil super 3000x1 5w40 fully sintetic.l-am primit de la un prieten si asi vrea sa-l folosesc
YRX
Pe asta l-am bagat in MCV ultima data. E destul de slabut, tacane masina la pornire pana se incalzeste. L-am luat pentru ca era promotie la Norauto, 4 litri 99 lei si exact atata face... biggrin.gif
G.R
Mobil 3000 x1
API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502.00/505.00, MB 229.3, BMW Longlife 98, Opel GM-LL-B-025
Vâscozitate cinematică la 100 grade 14,1, punct de aprindere 220 grade, punct de picurare -39 grade tec.
Numai bun pentru Logan! De țăcănit țăcăne fiecare la pornirele la rece.
bleumineral
Dar de uleiul 15W40 Aral ce părere aveți? Am văzut pe niște grafice care au fost postate pe forum că se încadrează între -15 grade și 40 de grade la proprietăți. A pus careva, e bine să fie pus sau nu?
Vă mulțumesc.
bossake
Chiar atat de uzat e motorul tau incat sa mergi pe 15w40? Un 5w40, sau hai 10w40 cred ca ar fi cele mai indicate;
annem
Ce treaba are viscozitatea uleiului mai mare la rece cu uzura motorului? Daca motorul e mai uzat pui un ulei mai viscos la cald nu la rece, dar decizia e destul de subiectiva. 15W40 este cam la fel de viscos la cald cu 0W40, 5W40, 10W40.

Renault/Dacia recomanda pentru motoarele 1.4, 1.6 pe benzina ulei ACEA A1, A3, A5, in lipsa API SJ, SL, SM, sau mai sus, viscozitati la rece 0-15W si la cald 30-50.
argon
un motor mai uzat consuma ulei mai mult cand e rece, deci un ulei mai gros il consuma mai greu.

Pe de alt aparte 15w40 e mineral, 5w40 e sintetic, un ulei sintetic isi pastreaza mai bine proprietatile, deci nu te mira daca 5w40 e mai bun si la cald decat 15w40. Personal nu as baga ulei mineral in nici un motor, doar daca nu e al meu.
vi_escu
QUOTE(annem @ 19 Jan 2010, 11:56)
Renault/Dacia recomanda pentru motoarele 1.4, 1.6 pe benzina ulei ACEA A1, A3, A5, in lipsa API SJ, SL, SM, sau mai sus, viscozitati la rece 0-15W si la cald 30-50.
*



Cum adica in lipsa de ACEA merge API? Astea sunt moduri diferite de a exprima calitatea unui ulei. (primul in europa si celalalt in sua)
einstein1984
DAp, asa zice manualul. Daca uleiul nu are clasificare ACEA, merge amles si conform clasificarii API.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.