Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
mykissfm
suna mai mult a toba "sparta" ,si a doua lumina de drum ,a ta, nu prea bate bine.

eu merg ore in turatii, nu citeva minute sau depasiri,cine merge frecvent pe autostrada stie cum suna motorul in turatii,te obisnuiesti.

era vorba de mobil 3000 x1 5w 40 si nu de mobil 1 0w 40,dar hai sa ne impacam si sa ne revenim.

dr_mKe
Cand functioneaza motorul este in "turatii". Tu acolo auzi un motor intre 4000-6000 rpm constant, un segment de 1 minut dintr-un drum de aprox 50 km pe dealuri, in treptele inferioare cu pedala la podea, unde-i mult mai usor sa ajungi la temperaturi mari ale uleiului.
Vrei sa te cred ca mergi numai de la 140 kmh in sus pe autostrada ? Ma cam indoiesc la ce consum au frigiderele in regimul asta de viteza. Daca era dci poate inghiteam galusca.

Farurile bat perfect, la fiecare schimb de becuri merg pe la marian-j care mi le verifica, ultima oara acum o luna cand le-am inlocuit. Cel mai probabil ale tale nu bat corect, mai ales daca ai inlocuit vre-unul intre timp.

Vis a vis de uleiuri, la un regim normal sunt convins ca si "umilul" Dacia Oil isi face treaba iar motorul va rula multi km fara hibe. Un plus de protectie nu strica mai ales daca bugetul permite.

Dacia 1310 a rulat 140.000 km cu Elf 10W-40, un ulei ieftin, shimbat la timp, masina nefiind menajata deloc. Nu consuma ulei vizibil, fara fum albastru, fara zgomote suspecte la motor.

Cam la asta se rezuma parerile mele despre uleiuri. Despre cele 2 tipuri de ulei pe care le tot "laud" se cam stie ca-s intr-adevar foarte foarte bune. Poate-s overkill in motorul de 1.6 de Reno, dar nah, fiecare face cum pofteste tongue.gif
mykissfm
merg in limita 140km/h (legal)+ niste varfuri daca trebuie, consumul nu ma intereseaza,oricum se invarte pe la 7 ,asta si in functie de benzina bagata.doar nu o sa merg cu motor de 1,6 cu 100 km/h.
bobo77
Unii or sa ajunga dracu sa schimbe uleiul cum se schimba odata la dacia 1310 din mie in mie, din cauza unor prostii bagate de cineva pe gat sau cum a spus cineva fitile...sa nu mai zicem ca topicul era varza, acum este terci.
PaulT
La stadiul de terci au ajuns din pacate toate topicurile pe tema asta de la diversele modele Dacia. Eu nu pricep de ce nu se inchid, avand in vedere ca orice informatie este postata de 20 de ori si in majoritatea cazurilor se abereaza la greu.. Sa vezi topicul de la CLT...
testike
QUOTE(mykissfm @ 24 Aug 2010, 11:06)
suna mai mult a toba "sparta" ,si a doua lumina de drum ,a ta, nu prea bate bine.

era vorba de mobil 3000 x1 5w 40 si nu de mobil 1 0w 40,dar hai sa ne impacam si sa ne revenim.
*



M-ai pus pe ganduri cu postul asta.
Eu am folosit pana acum Mobil1 0-40, si ultima oara am pus Mobil 5-40 ( de pret, si din comoditate, mai pun intr-un Polo).
Acum, dupa vreo 6-7 mii km de mers cu uleiul asta se aude un zgomot parca as avea toba sparta sau desprinsa un pic, chiar ma gandeam sa merg la mecanic sa se uite.
La tine sigur facea de la ulei?

LE: Cred ca merg oricum la mecanic, numai ca n-as vrea sa ajung la diagnoza etc degeaba, daca motivul ar putea fi uleiul..
A mai observat cineva treaba asta, ca Mobil 5-40 pare a fi destul de folosit?
La Polo am si mai putini km - 3500 in 1.5 ani, si fac revizia in vreo 2 saptamani..
dr_mKe
Sunt si eu de acord ca-i un topic care merita inchis. Scrie foarte clar in cartea tehnica ce ulei sa folosesti !

Replicile a la kissFm sunt pline doar aberatii bulangiste. La 140 kmh stabilizat motorul de 1.6 8v montat pe Logan nu consuma 7%, ci destul de mult peste.

Din moment ce am rulat foarte multi km cu uleiuri esterice, parerile imi sunt indreptatite.

Sugita Loganu cu ulei triplu-esteric dupa 6000-7000 km, dar Porschele, AMG-ul si asa mai departe n-au nici pe dracu radmasa.gif Nu-s asa pretentioase la oloi radmasa.gif

Toti aveti ceva cu 6000-7000 km cand oloiu aparent se strica in mod misterios si inexplicabil.
Daca simtiti o schimbare in tonul motorului se datoreaza filtrului de aer care este deja colmatat ! ! ! Cand se pune oloi de regula se schima si filtru de aer, implicit si sunetul motorului radmasa.gif

tribunul
Dupa calculelele mele, nu am consum instant, pe la 140km/h cred ca suge peste 9%.
Am facut un drum pe A1 cam cu 130 (plus-minus), ca nu poti sa mergi constat, si am avut 8,5.

Eu merg pe mobil1 0w40, si acum tot mobil 1 mi-am luat pt. schimb
dr_mKe
Loganul lui einstein sugea la 140 kmh stabilizat, aproape 9%, nu mai stiu fix, ne-o spune el, 16v-ul meu la 130 kmh pe bord suge 7.8%, doara am si pe argon martor.
tribunul
Stabilizat, dar unde poti sa mergi in Romania cu 140km/h stabilizat?
dr_mKe
Sunt destule bucati de drum drepte si relativ plate, unde daca mergi la ora potrivita poti merge si cu cat prinde masina, stabilizat tongue.gif
tribunul
Daaa, sigur, mai ales cand pleci la mare sau la munte in week-end, iar soselele patriei sunt goale.

Cand ati venit duminica seara pe A1, banuiesc ca era pustie.
testike
QUOTE(dr_mKe @ 25 Aug 2010, 11:15)
Sunt si eu de acord ca-i un topic care merita inchis. Scrie foarte clar in cartea tehnica ce ulei sa folosesti !

Replicile a la kissFm sunt pline doar aberatii bulangiste. La 140 kmh stabilizat motorul de 1.6 8v montat pe Logan nu consuma 7%, ci destul de mult peste.

Din moment ce am rulat foarte multi km cu uleiuri esterice, parerile imi sunt indreptatite.

Sugita Loganu cu ulei triplu-esteric dupa 6000-7000 km, dar Porschele, AMG-ul si asa mai departe n-au nici pe dracu  radmasa.gif  Nu-s asa pretentioase la oloi  radmasa.gif

Toti aveti ceva cu 6000-7000 km cand oloiu aparent se strica in mod misterios si inexplicabil.
Daca simtiti o schimbare in tonul motorului se datoreaza filtrului de aer care este deja colmatat ! ! ! Cand se pune oloi de regula se schima si filtru de aer, implicit si sunetul motorului  radmasa.gif
*



Daca te referi la postul meu, nu cred ca ai dreptate.
Am Logan de 6 ani/70 mii, cam stiu cum trebuie sa sune motorul.
Baraie destul de tare, inainte de postul asta chiar acum 2 zile m-am gandit cand sa ma duc la mecanic, si daca oare e cauza toba, sau daca ar merita sa fac si un test la motor.
Pana acum nu m-am gandit ca uleiul ar putea fi cauza, insa din ce spune colegul de forum pare ca s-ar putea sa fie. De aceea am cerut alte pareri.
Filtrul de aer e schimbat la mine la revizie, ma uit dar nu cred ca e colmatat , revizia a fost vreo 3 luni, 3000 si ceva am facut in concediu in Grecia, in conditii relativ bune drum intins fara mult praf.
Te rog lasa misto-ul la care oricine se pricepe, si incearca sa dai pareri avizate, pe cat posibil.
Eu voi merge oricum la mecanic, insa in cazul in care nu gaseste problema, ar fi util sa aflu daca de la ulei face asa sau nu. Niste raspunsuri de la alti utilizatori de Mobil 5-40 ar fi utile.

LE: Pana acum am avut ulei Dacia schimbat la 5000, apoi Mobil1 0-40 schimbat la 12 (revizia de 1 an in garantie) si 15 mii, deci nu am nici o obsesie cu 6-7 mii..
george_scala_2004
zgomotele pot proveni si de la alte componente. bunaoara de la cutia de viteze...ma gindesc sa fac o verificare si chiar sa schimb uleiul...numai ca aici intervine alegerea...dificila...nu am mai gasit ulei 75w80 gl 5...doar 75w80 gl4...gl 5 am gasit 75w90 sau alte grade...
dr_mKe
Eu fac referire la KissFM care are urechi deosebit de sensibile.
Eu am trecut de 15.000 km cu Mobil1 0W-40 in motor si acolo va ramane pana la 20.000 km. Fii sigur ca nu se defecteaza nimic. In 20.000 km filtrul de aer se inlocuieste cam de 3 ori.
testike
Ai o obsesie cu filtrul de aer inlocuit la 6000? :-D
Eu o singura data l-am scos pe la 8000 si ceva, am zis sa-l inlocuiesc de 2 ori, si era foarte curat. Ulterior mi-am dat seama ca vreo 3-4 mii facusem iar in concediu prin EU pe autostrada majoritatea. Atunci l-am schimbat practic degeaba, si de atunci nu l-am mai desfacut intre revizii.

Eu am schimbat deja si uleiul in cutia de viteze, am pus prima oara unul mai scump, de care am inteles ca e mai bun, dar mergea mai prost, si apoi am pus fix cel recomandat de Dacia.
dr_mKe
3000 km din 6000km facuti in EU radmasa.gif Dupa o saptamana p-afara si cam dublul numarului de km facuti de tine, masina imi era incredibil de curata, cu exceptia jantelor fata NEGRE de la praful de placute.

Uite cum arata un filtru folosit in RO, preponderent la drum intins [attachmentid=1627651228]
Memo
Uleiul si filtrul de aer le schimb la cat recomanda producatorul, nici mai mult nici mai putin: 1 an sau 20.000 km. Si pana acum nu m-a zgariat pe urechi nici un sunet al motorului.
dr_mKe
Om fi noi mai tari de urechi tongue.gif

Filtrul de aer se verifica usor si se schimba la nevoie. La noi este cam mult praf pe drumuri, iar in Cluj, mai ales in partea "noua" a orasului, pe mine ma ia cu ameteala de la cat praf este.
mykissfm
QUOTE(george_scala_2004 @ 25 Aug 2010, 13:08)
zgomotele pot proveni si de la alte componente. bunaoara de la cutia de viteze...ma gindesc sa fac o verificare si chiar sa schimb uleiul...numai ca aici intervine alegerea...dificila...nu am mai gasit ulei 75w80 gl 5...doar 75w80 gl4...gl 5 am gasit 75w90 sau alte grade...
*




zgomot la cutia de viteze doar daca ramai fara ulei ,eu am schimbat uleiul si am pus elf nfj 75w80 gl4+ in schimb se gaseste si valvoline 75w 80 gl 5 ,tre sa cauti.

aproape toti stim cum se comporta motorul cu dacia oil ,mai ales ca zgomot,insa mai sunt si uleiuri care sa zic ca-si pierd stabilitatea dupa un numar de km facuti.

am bagat valvoline-ul pe teava astazi si normal e altceva.

pentru aroganti ,daca mergi sambata dimineata pe a1 sunt doar cativa , si atunci ce faci mergi cu o 100km/h? sad.gif
pina va va face boc autostrada sa treaca pe linga cluj mai dureaza.
Memo
QUOTE(dr_mKe @ 25 Aug 2010, 15:31)
Om fi noi mai tari de urechi  tongue.gif

Filtrul de aer se verifica usor si se schimba la nevoie. La noi este cam mult praf pe drumuri, iar in Cluj, mai ales in partea "noua" a orasului, pe mine ma ia cu ameteala de la cat praf este.
*


Amu na, ai tu ceva dreptate pe acolo. Un filtru de aer imbacsit de obicei inseamna o scadere a puterii motorului, deci implicit un consum mai mare de combustibil, si s-ar putea ca ieftinindu-te la filtrul de aer sa bagi in benzina mai mult decat ar trebui. Dar uleiul? Uleiul pot sa il las pana la 20.000 sau un an? rolleyes.gif
tribunul
QUOTE(mykissfm @ 25 Aug 2010, 15:36)
pentru aroganti ,daca mergi sambata dimineata pe a1  sunt doar cativa , si atunci ce faci mergi cu o 100km/h? sad.gif
pina va va face boc autostrada  sa treaca pe linga cluj mai dureaza.
*



Aroganti sau nearoganti, daca ploua, cu cat mergi?
dr_mKe
Cand ploua io merg legal, adica cu 130 la noi si foarte legal p-afara, sa nu-mi las permisu' la unguri.

Ii reamintesc stimabilului ca am consumat si 11.5% la drum intins wub.gif
mykissfm
cu 80km/h-100km/h ,in ultima perioada nu prea a plouat . biggrin.gif deci am mers cam tare.
tribunul
QUOTE(dr_mKe @ 25 Aug 2010, 16:00)
Cand ploua io merg legal, adica cu 130 la noi si foarte legal p-afara, sa nu-mi las permisu' la unguri.
*



Pe A1, cand ploua, zici ca mergi legal cu 130....
Pe autostrada cand ploua viteza maxima legala este 80.
dr_mKe
Am precizat "la noi" si foarte legal afara tongue.gif

Se pune ca-n iarna am ajuns in Bucale cu masina alba ? Mers pe autostrada cu zapada la fel ? rolleyes.gif Multi de pe forum au vazut cum arata masina proaspat sosita in capitala.

Evident depinde de trafic, daca-i liber sa crezi tu ca merg cu 80 tongue.gif Daca-i trafic, se schimba datele problemei.
madhorsefuzzy
QUOTE(Memo @ 25 Aug 2010, 15:37)
Amu na, ai tu ceva dreptate pe acolo. Un filtru de aer imbacsit de obicei inseamna o scadere a puterii motorului, deci implicit un consum mai mare de combustibil, si s-ar putea ca ieftinindu-te la filtrul de aer sa bagi in benzina mai mult decat ar trebui. Dar uleiul? Uleiul pot sa il las pana la 20.000 sau un an?  rolleyes.gif
Esti sigur ca un filtru de aer retine toate particulele de praf sau ai o mica indoiala ca ceva particule de praf ajung si in motor, implicit in ulei?
dr_mKe
Deci, un filtru de aer schimbat mai des si mentinut curat prelungeste si viata uleiului, pe langa consumul corect de carburant.
brigada_diverse
eu am bagat castrol magentec 10W40...asta au pus si data trecuta la un service unde nu au mai trecut revizia in carnet

la fel am pus si anul asta..tot 10w40 castrol magnetec cu filtru original(alea de cooperatie crapa)...
filtru de aer de cooperatie, la 15 lei....

testike
Nu mai foloseste nimeni Mobil 5W40?
madhorsefuzzy
Eu, dar n-am simtit nici o diferenta la schimbarea uleiului la 10.000Km (Mobil 5W40 vechi -> Mobil 5W40 nou ambele de Turcia), deci implicit nici o diferenta dupa 6000-7000Km.

Schimbul de ulei s-a facut fara schimb de filtru de aer. Cand am schimbat ulterior filtrul de aer s-a simtit doar la consum nu si la zgomot.
testike
Multumesc pentru raspuns, va rog sa mai scrieti cine mai are.
Ma duc oricum la mecanic, insa n-as vrea sa trec inapoi pe mobil1 0W40 fara motive intemeiate, mi-e mai comod asa..

Ce-o fi cu anuntul asta, e aproape la jumatate de pret fata de magazin http://www.okazii.ro/catalog/39554322/ulei...UA.html#galerie ?
vi_escu
Ia legatura cu omul ca sunteti consateni. Apoi ne luminezi si pe noi.
Memo
QUOTE(testike @ 26 Aug 2010, 13:36)
Multumesc pentru raspuns, va rog sa mai scrieti cine mai are.
Ma duc oricum la mecanic, insa n-as vrea sa trec inapoi pe mobil1 0W40 fara motive intemeiate, mi-e mai comod asa..


La sfarsitul lunii trecute i-am pus si eu Mobil 3000 x1 5W40. Sunt multumit si de ulei si de pretul lui.
testike
Multumesc, as fi vrut sa aflu totusi de la cineva care foloseste de mai multi km. smile.gif

>Ia legatura cu omul ca sunteti consateni. Apoi ne luminezi si pe noi.
Pai daca ma gandesc mai bine, nu prea are rost sa sun, nu am incredere in chilipiruri si lucruri cumparate de la persoane. Ce sa intreb: e bun uleiul? Si cum il verific?
Voi lua din magazin ulei..

LE: Am sunat, e din Gherla.
Parea destul de serios, parca.. Zicea ca livreaza si personal in CJ si prin curierat, importate din SUA, si bidoanele sunt de cate un quartz (cam 0.95 litri). Spunea ca pot sa verific bidoanele - ce as putea verifica la ele..?
Am auzit de un caz de la o benzinarie, de unde se scotea continutul cu o seringa (gaura o faceau undeva in partea de jos, sa nu se observe) ,puneau ceva posirca in loc, si apoi astupau gaura..

Stie cineva care-i diferenta intre Mobil si Mobil1, sunt firme diferite, sau game de produse diferite de la aceeasi firma?
Ce ar fi mai bun sa pun in masina Mobil1 0W40 sau Mobil1 5W40, ambele am inteles sintetice?
madhorsefuzzy
Aceeasi marca game diferite de calitate si pret: nu exista Mobil 1 5W40 ci doar Mobil simplu fara 1.
testike
Cum nu exista Mobil1 5W40?
Asta ce-i : http://www.homeparts.ro/pages/shop/mobil-1...formula-78.html ?

LE: Am mai gasit la o firma din Cluj Mobil 0W40 la 40 lei ?!
http://www.uleidemotor.com/index.php?main_...6&products_id=8
Nu inteleg, cum poate fi aproape jumatate pret ca in alte locuri..?!
Nu mai caut, imediat gasesc mai ieftin ca si cel de la Dacia.. biggrin.gif
tdan08
la selgros este MOBIL 1 PEAK LIFE 5w50 la promotie 180 ron 4 litri.
madhorsefuzzy
QUOTE(testike @ 27 Aug 2010, 12:31)
Cum nu exista Mobil1 5W40?


My bad.

In cazul asta as baga oricum 0W40 daca diferenta de pret nu este.
testike
QUOTE(tdan08 @ 27 Aug 2010, 12:07)
la selgros este MOBIL 1 PEAK LIFE 5w50 la promotie 180 ron 4 litri.
*



Cica astea din gama PEAK LIFE ar fi pentru motoare ce au peste 100 mii:


M1 New Life 0W-40, destinat motoarelor între 0 și 100.000 km, ar contribui, spun producătorii, la minimizarea uzurii, protejând împotriva formării de nămol și de lac. Următorul în gamă este M1 Peak Life 5W-50 (+ 100.000 km), cu o aditivare puternică care minimizează formarea de nămol și de depuneri pentru a întârzia îmbătrânirea motorului, având în el și antioxidanți pentru prelungirea vieții uleiului. Veteranul gamei este M1 Extended Life 10W-60 (+ 150.000 km) cu tratament suplimentar pentru garnituri cu scopul de a preveni scurgerile de ulei având și o vâscozitate mai mare, fosfor mai mult pentru a proteja motoarele vechi și a reduce consumul de ulei.
vi_escu
QUOTE(testike @ 27 Aug 2010, 08:55)
Zicea ca livreaza si personal in CJ si prin curierat, importate din SUA, si bidoanele sunt de cate un quartz (cam 0.95 litri). Spunea ca pot sa verific bidoanele - ce as putea verifica la ele..?
*



Un quartz de ulei sintetic in state este 9-10 usd la benzinarie, asta il da cu aproape 13. Poate are o afacere, pentru un produs vandut pe net (fara factura, taxe, etc) pretul poate fi corect.


Off topic.
Ce preturi sunt in state la gaz/ulei! Poate merge tot amaratul cu masina.
PaulT
Si mai sunt si de calitate...
testike
Am fost la mecanic, era filtrul de aer, a mai pus niste saibe sa stea mai strans si acum nu mai baraie.
Deocamdata ramane uleiul asta, mai am 4l cumparati pe care ii pun si in Polo, si apoi daca mi se pare de incredere firma asta care vinde Mobil1, probabil iau de la ei.
mykissfm
mi-a revenit inima la loc cu valvoline syn power 5w 40,cine mo fi pus sa schimb aiurea nu stiu. icon_mrgreen.gif
vi_escu
up.gif și nouă!
ydaniel
eneos 5w30.
dobre_alex
Salutare. Sunt posesorul unui Logan 1.4 Laureate din luna martie. Masina are acum 7700 km si vreau sa ii fac prima revizie avand in vedere ca o treime din acesti km sunt facuti in regim de bara la bara in Bucuresti iar restul in afara cu turatii si viteze mari. As vrea sa trec pe Mobil 1 0W-40, dar nu stiu ce vor zice cei de la reprezentanta, in carnetul de intretinere al masinii fiind mentionate doar 5W si 10W.
vi_escu
QUOTE(ydaniel @ 8 Sep 2010, 17:54)
eneos 5w30.
*


semisintetic?
dani com
Ce se intampla daca depasesti termenul de un an de la ultimul schimb, dar nu faci decat 8000 km cu uleiul din motor? Fratele meu are 1an si 6luni de la ultimul schimb, si zice ca il lasa pana la 10000 km. Are ulei DaciaOil 5w40.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.