Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
einstein1984
Elf 10W 40, nu se pune mineral in renaulturi.
annem
Ba 15W40/15W50 ACEA A3. Vezi 6013A sau o carte de intretinere Logan.
mamba
Deci in concluzie sa mai stau cu Valvoline-ul sau sa il schimb cu ceva adus din USA ?
annem
Stai cu el. Primavara schimba-l tot cu Valvoline de Europa.
einstein1984
QUOTE(annem @ 2 Dec 2010, 13:55)
Ba 15W40/15W50 ACEA A3. Vezi 6013A sau o carte de intretinere Logan.
*


In practica nu foloseste nimeni ceva mai vascos de 10W40 la revizie. Poate prin africa sau Martinica.
annem
Sau Perpignan. Nu stiu din ce motiv, astia vad Logan-ul ca fiind o masina de buget de la cumparare pina la vinzare in absolut toate aspectele.
razvanamza
pus ulei q8 10w40 in toroapa. motorul este mult mult mai silentios, in rest nimic deosebit.
testike
Am comandat ieri ulei Mobil1 0W40 de la un magazin, si m-am mirat ca au adus la pretul de 50 lei/litru (3 cutii de 1 litru). Nu am cutiile langa mine, scria pe ele Mobil1 0W40 New Life.
Pana acum am vazut doar preturi de aprox 70 lei la supermarketuri (in vreo 2 locuri am vazut doar) si inca intr-un magazin, in rest nu se prea gaseste.

Am 10 mii facuti cu Mobil 5W40, si motorul baraie tare, am mers pentru comparatie cu inca 3 logan-uri (bine, unul era nou), si mi-au confirmat si altii - face aproape ca un diesel cateodata, si parca se aude si o bataie ca de metal, ca la motoarele vechi ?!
Trec iar pe Mobil1 0-40 cum am folosit pana acum, si merg la mecanic saptama viitoare sa vada daca nu ar putea avea alte cauze baraitul - am reglat tachetii acum vreo 11000 km vara, si poate fac mai urat la frig ?!
mykissfm
asa am patit si eu cu mobil 5w 40,am crezut ca i-au ceva ieftin si bun ,pana la 5000 km a mers bine,dar dupa a inceput usor usor sa cedeze ajungand sa ma sperii si eu de cum putea sa se auda . sunt forjor de meserie. biggrin.gif
am trecut din nou la valvoline syn power 5w 40 am deja 7000 km la 10 000 il dau jos si as incerca altceva .

ma gandesc la mobil 1 0w 40 sau castrol edge sport 0w 40 . biggrin.gif

cineva de aici o sa-mi sara iar in cap. ohmy.gif
Tudor Badescu
0w40,10W40,15w40 sunt niste marcaje,niste coduri care arata doar limitele de temperatura intre care se poate utiliza uleiul respectiv.De exemplu,10W inseamna doar ca poate fi utilizat si la -25 grade Celsius si atat.Nu exprima calitatile de ungere propriuzise nici intervalul de schimb.Ele sunt legate de rezistenta la sarcina a peliculei de ulei,cifra de bazicitate totala,detergenta,etc.Si sunt exprimate de nivelul de performanta API sau ACEA.Daca nu le specificati macar pe astea(sunt inscrise pe bidoane) in discutii,totul e vorbarie la un pahar de bere.Are si ea,urechea valoarea ei,dar nu poate inlocui testarile lungi si riguroase facute de laboratoarele de specialitate.
Si nici nu e obligatoriu ca un anume ulei sintetic sa fie neaparat superior unuia mineral.Daca cel mineral are un nivel de performanta superior inseamna ca el corespunde mai multor cerinte,deci e mai indicat.Problema e ca e mai greu sa produci un ulei mineral cu plaja mare de temperaturi de utilizare.Nu cunosc de exemplu ulei mineral 10W40(10W30,da).Pe sintetic e mult mai usor,de aceea s-au inmultit asa.Dar am vazut in magazine si sintetice foarte slabe,la nivelul de acum 30 de ani:API:SF/CD.
Desigur,ce spun aici nu se refera la contrafaceri ca la astea scrie pe bidon orice,numai sa le ia omul.
dr_mKe
Normal, aveti probleme la mansarda cu uleiurile si ''forjele'' ohmy.gif
mykissfm
uite cine vorbeste. radmasa.gif
dr_mKe
Dupa cum spuneam, probleme la mansarda wink.gif
eurocristi
Azi am facut si eu schimbul de ulei.Am trecut la Mobil 1 ESP 5w30.Inainte am avut Mobil super 3000 FE 5w30 pe care l-am tinut cam 9000 km.Sunt curios cum se misca asta nou.
Imparatul
ARAL 5W40. Nu renunt la acest ulei in nici un caz.
dr_mKe
Totusi zic sa renunti la el macar o data la fiecare 20.000 km biggrin.gif
cosmin_h82
Castrol EDGE 0W-30. Am aprox 2500 km cu el si inca este galben stralucitor (la fel ca la inceput)
faganezu
tot castrol edge 0w-30 am si eu acum pe timp de iarna. 5000 km si e galbui spre maro.
dr_mKe
Ulei turcesc 0W-40, are 12.000 trecuti, maro deschis, foarte frumos tongue.gif
mykissfm
QUOTE(Imparatul @ 27 Dec 2010, 16:22)
ARAL 5W40. Nu renunt la acest ulei in nici un caz.
*



sa nu te auda argon,ca incepe iar cu depunerile.
testike
Am schimbat Mobil 5W40 cu Mobil 0W40, dar degeaba motorul tot baraie, face fix la fel.
Voi deschide topic la probleme tehnice. Mecanicul a verificat si cureaua de distributie care cica era prea moale (eu nu prea am sesizat diferenta inainte si dupa), dar tot baraie.
ramsen
de peste 30mii km folosesc si vara si iarna acest ulei de motor la solenza...ELF EVOLUTION SXR 5 W 40 (2,8 L )...sint foarte multumit de el cum isi face treaba in motor...filtrul de ulei Renault - Purflux ...bun si asta...acest ulei il schimb prin jurul a 12-13 mii km...si culoarea la el cind il dau jos din baia de ulei este un pic schimbata fata de cum l-am pus prima data...ceva corect ca el sa se schimbe la culoare...
testike
Revin cu raspuns in legatura cu postul meu de mai sus: problema era si de la reglajul tachetilor, deci am avut 2 probleme: tacheti reglati aiurea si curea de distributie stransa aiurea. Uleiul de motor Mobil 5W40 cred ca a fost in regula si zgomotul nu a fost de la el.
Oricum, tinand cont ca am gasit ulei Mobil1 0W40 cu 50 RON/litru, cred ca merita luat.

Mai am o intrebare in legatura cu uleiul mentionat si in postul de mai sus:

Am pus si eu Elf Excellium SXR 5W 40 intr-un logan diesel 85cp.
E normal sa stea becul de ulei aprins cam 1-1.5 secunde dupa pornire?
La benzina cu ulei Mobil1 statea mult mai putin, vreo 0.1-0.2 sec, de-abia clipea un pic becul.
Nu am mers cu alt diesel, asa ca nu stiu daca e normal sau nu.
Am mai folosit ulei Dacia in motorul pe benzina vreo 5000 km si cu ala se stingea mai greu becul de ulei pe frig, tot asa cam 1 secunda cateodata.
Poate cineva sa imi spuna daca e normal sau nu?

Va rog sa-mi spuneti daca se poate si care ar fi efectele becului aprins mai mult timp (poate dauna motorului?) si in cazul in care nu e din cauza uleiului, care ar mai putea fi cauza.
In rest motorul merge bine, consum foarte bun.
sobolan
QUOTE(testike @ 12 Mar 2011, 08:54)
....
Am pus si eu Elf Excellium SXR 5W 40 intr-un logan diesel 85cp.
E normal sa stea becul de ulei aprins cam 1-1.5 secunde dupa pornire?
.....
*



da,e normal.....anormal e tipul de ulei pus in motorul ala....pune-i 10w40 si o sa fie ok din nou !
Leo0608
salut, ce parere aveti de uleiurile Repsol?
http://www.repsoloil.ro/products.php?cid=2&lang=ro

sa incerc asa ceva la logan?
testike
QUOTE(sobolan @ 12 Mar 2011, 12:04)
da,e normal.....anormal e tipul de ulei pus in motorul ala....pune-i 10w40 si o sa fie ok din nou !
*



Multumesc pentru raspuns.
Ceva explicatii in plus se poate sa primesc?
Am cumparat masina de curand second hand, si nu am si manual de utilizare.
Din ce am citit in topicul cu uleiuri, foarte multi foloseau si recomandau Elf 5W-40, am inteles ca e sintetic, corespunde normelor, si ar fi mai bun decat 10W-40 care e semisintetic. Ce nu am inteles bine?
E problema ca se stinge becul dupa 1-1.5 sec, sa mai tin uleiul sau sa il schimb - l-am pus de 1000 km numai?
Marche
Pana acum am folosit Mobil Super 3000 5W40 pe care il schimbam de obicei la 10.000 km. Acum sunt rulati 12.000 km cu acest ulei, pentru ca intre timp a trebuit sa ies cu masina din tara...momentan fiind in Lausanne, CH. Aici caut de ceva timp niste ulei, singurele doua branduri mai cunoscute pe care le-am gasit fiind Castrol 5W-40 C3 (85 Fr, 4L) si Valvoline SynPower 5W-40 (60 Fr, 4L). In Romania preturile sunt cu siguranta mai mici decat aici...dar asta este, nu am incotro. Astfel, am luat Valvoline SynPower 5W-40 si un filtru de ulei Bosch (15 Fr)....cu care am sa merg intr-un service obisnuit (cost manopera: 70 Fr). Initial am spus sa merg la reprezentanta Dacia de aici...numai ca dupa cum v-am spus preturile sunt total diferite fata de acasa...cost filtru, ulei Agip 10W-40, manopera: 350 Fr.
tomageorgian
Fratilor puneti ce ulei vreti de care aveti bani ca toate is bune biggrin.gif .
Eu nu cred ca tineti mai mult de 200.000 de mii km masina asa ca daca puneti orice tip de ulei la intervale regulate nu are ce sa strice.
Nu tineti voi masinele pana se duce motorul asa ca orice ulei e binevenit in afara de Unisol biggrin.gif
De ex. unchiul meu are un Vectra din '93 1,8benzina adusa din Germania cu aproape 200.000, pe bord in realitate cine stie cat avea, si a facut vreo 300.000 pe un bord, ia luat foc bordul asa ca l-a schimbat si pe ala a facut vreo 300.000, avand in total peste 500.000 pe bord cu aceasta masina.
Bun a pus si omu un ulei bun ca na merge mult cu ea si cand a vazut ca papa ulei a pus 1L de ulei pt. tractor si acum masina nu mai papa ulei si are si peste 500mii si mere peste 100km/zi fara reparatii la motor si cu un consum de 6% biggrin.gif
history
QUOTE(sobolan @ 12 Mar 2011, 13:04)
da,e normal.....anormal e tipul de ulei pus in motorul ala....pune-i 10w40 si o sa fie ok din nou !
*


Lasa-l acolo! E un ulei foarte bun, pentru dieselul tau 5w40 este OK, ti-as sugera alta marca si un ulei special pt. diesel. Intarzierea la stingerea becului la ulei este normala, depinde de ulei , filtru dau senzorul de presiune.
sobolan
QUOTE(history @ 14 Mar 2011, 00:43)
Lasa-l acolo! E un ulei foarte bun, pentru dieselul tau 5w40 este  OK,......Intarzierea la stingerea becului la ulei este normala....
*



la DCi-ul de reno se pune Elf tubodisel 10w40 adica semisintetic....
cu un ulei adecvat,intarzierea e normala pe dracu.... smile.gif
testike
In manualul de utilizare ce scrie? Eu nu il am.
Si care ar fi efectul ca sta becul aprins 1-2 secunde ? Se uzeaza mai tare motorul? Cat de tare?

Am mai intrebat un vecin care ar fix acelasi motor ca si mine (85 cp), si foloseste ulei 10W-40, si spunea ca i se stinge repede becul de la ulei.
Eu as pune cel mai bun ulei - in cel pe benzina pun Mobil1 0W40.
Am sunat si mecanicul si zicea ca e normal, ca la dieseluri nu se face asa repede presiunea ca e altfel motorul, sau asa ceva ?!
sobolan
pune-i 10w40 si ai sa vezi ca se stinge imediat becul....nu mai merge cu ulei ptr. benzinar in diesel!
testike
Pe cutie scria ca e ulei pentru diesel, si din cate am citit normele corespund pentru motorul asta.
Am intrebat de cartea de utilizare pentru ca nu o am, si poate scrie ceva ce nu stiu.
Am inteles care e parerea ta, dar as vrea si niste argumente.
sobolan
ai sa vezi tu argumente la motor dupa mult mers si mai ales in turatii mari.... laugh.gif
becul se stinge greu din cauza ca se "amorseaza" mai greu circuitul de ungere/ulei necorespunzator/linia praf(motor dus).....
sunt destule topicuri de uleiuri,lectura placuta !
testike
Pai uleiul cred ca este corespunzator si motorul nu cred ca este dus la 32mii.
Ce se intampla dupa mers mult?
Cat de mari turatii? La 90 km/h am 2000 rpm, la 130 , 2900 rpm. Deci voi merge cu vreo 3000-3300 max, ocazional mai mult in depasiri.
Am citit destule topicuri, nu am timp sa citesc mai multe, de aceea am intrebat aici.
Tudor Badescu
Stingerea cu intarziere a becului poate proveni de la filtrul de ulei care se goleste(supapa de retinere in neregula).Pana nu se reumple filtrul nu e presiune,iar uzura motorului,in special la lagare,se accelereaza.Sigur ca un ulei prea vascos,inghetat,poate da si el fenomenul,dar cu uleiurile in discutie aici nu poate fi cazul.As schimba filtrul. Iar uleiul poate sa provina si din noroi,nu conteaza din ce e facut,daca satisface specificatiile din cartea masinii e perfect,face fata cerintelor motorului in toate situatiile de functionare.
sobolan
QUOTE(Tudor Badescu @ 17 Mar 2011, 20:50)
Stingerea cu intarziere a becului poate proveni de la filtrul de ulei care se goleste(supapa de retinere in neregula).Pana nu se reumple filtrul nu e presiune,iar uzura motorului,in special la lagare,se accelereaza.......
*



aici ai dreptate 100%.....cam acelasi lucru i-am scris si eu mai sus...dar....n-ai cu cine... laugh.gif
dar discutia asta merge aiurea la infinit si aici e un topic deschis pentru uleiuri de benzinare iar testike pune intrebari cum fac copii si eu nu mai scriu NIMIC legat de asta...
testike
Eu nu vad unde ai scris ca ar putea fi din cauza filtrului de ulei.
Singurele lucruri pe care le-ai scris au fost ca uleiul pe care il folosesc nu e bun (cu toate ca corespunde normelor) si sa pun 10W40 ca atunci dispare problema, si altfel mi se strica motorul la turatii mari(?!).

OK nu mai postez aici, fiind topic pentru uleiuri de benzinare.
Am postat doar pentru ca pe alt topic cu uleiuri de diesel nu am primit nici un raspuns vreo 2 saptamani la vremea respectiva. Dar se pare ca a inceput sa fie ceva activitate si acolo in ultimele zile.
Multumesc pentru raspunsuri.
Leo0608
ok, intreb si eu din nou ca .. poate poate voi primi si eu vre-un raspuns biggrin.gif

QUOTE(total @ 12 Mar 2011, 16:41)
salut, ce parere aveti de uleiurile Repsol?
http://www.repsoloil.ro/products.php?cid=2&lang=ro

sa incerc asa ceva la logan?
*


DMP
De ce nu?
E ulei de prima umplere la Seat. De ce ar tusi un logan de la el?
Plus ca, dintre uleiurile mai raspandite pe la noi, Repsol vine direct in bidoane, nu la butoi dupa care il pun romanii in bidoane. Ca si Liqui Moly si Motul.
elm
Ca sa va destind putin, ulei Repsol pentru 2T am folosit eu la Ij si nu pricepeam de ce cu un ulei de inalta performanta, tehnologie smoke-free, etc lasam ditamai norul de fum gros in urma...
Pai pentru ca reglasem carburatorul dupa muzicala mea ureche si halea Iju 25% radmasa.gif
Acelasi ulei folosit cu un carburator reglat corect nu mai scotea nici pic de fum, mergea motorul excelent...
Leo0608
apropo as mai putea sa iau ulei wolf ,eneos sau q8
Uleiuri Wolf(fabricate in Belgia), detalii pe, site-ul producatorului (http://www.wolfoil.com/en/bedrijf.aspx), unde puteti gasi cataloage electronice si multe multe detalii.

Sa revenim la ce ne intereseaza pe noi, mai exact ulei ptr logan...

10w40 Wolf
4 litri
5 litri

5w40 Wolf
5 litri

5w50 Wolf
1 litru

sau
Eneos si Q8.
10w40
Eneos 4L
Eneos 1L
Q8 4L
Q8 1L

10w50 racing formula
Q8 4L
Q8 1L

http://www.eneos.eu/product/index.html

http://www.q8oils.com

ce sa aleg?
comisaru'
Salut.
Sunt nou pe site - prima postare.

Folosesc de 70000km (dupa iesirea din garantie) Castrol Magnatec 5W40 pe care-l cumpar din Germania la bidon de 5l. Costa aproximativ 50eur, adica acelasi pret pe litru ca si in Ro. Acum masina are 85.000km si nu am sesizat nici o problema la motor. Il schimb la 10000km sau 1 an.
Toate schimburile / reviziile le fac la Dacia Service. Uleiul este acel Castrol iar filtrele ulei/aer sunt Male. Aproape de fiecare data verific masina integral, inclusiv cu laptop-ul - nimic la motor.
Pe joja nu se vede ca ar scadea nivelul dupa 10000km. Becul de ulei se stinge imediat ce motorul ia turatie. Indiferent de temperatura de afara motorul porneste "la sfert".
bossake
Stie cineva, sau ma poate lamuri exact de ce in cartea tehnica de la logan ph1 e recomandat 0w40 iar la logan ph2 nu mai apare? (vorbesc de motoarele pe benzina).

Ma gandesc ca degeaba nu il scoteau, nu?
sobolan
QUOTE(comisaru' @ 31 Mar 2011, 20:38)
.....  Folosesc de 70000km (dupa iesirea din garantie) Castrol Magnatec 5W40 .....
*



acelasi ulei il folosesc si eu....e super !
cosmin_h82
castrol EDGE 0W30
paul_damian
Cand am fost la revizie m-au intrebat ce ulei sa puna in motor, oferindu-mi alternative. Erau ok toate, cam in aceeasi gama de pret. Pana la urma am zis ca Mobil. Dupa revizie mi-au dat inapoi ce mai ramasese din lichidul de racire, ulei, etc. Azi am trecut prin pivnita si mi-au cazut ochii pe bidonul de ulei, si am vazut ca au pus Mobil Super 3000 / 5W-40 / Full Synthetic blush.gif . O fi bine, o fi rau, nu stiu ce sa zic.
mikey_gtx
paul_damian, e ok uleiul. am asa ceva in motor si merge bine. totusi, am impresia ca s-a murdarit mai repede decat castrol. ceea ce pare a fi un lucru bun, semn ca detergentii isi fac treaba. sau e un lucru rau ca s-a 'ars' mai repede.
IRONICK
MOBIL 1 PEAK LIFE 5W-50 (adica fostul Mobil 1 Rally Formula 5W-50)
ydaniel
Lubrifin 5w30.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.