Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
YRX
Am schimbat de curand Valvoline-ul VR1 5w50 cu Castrol Edge Sport 0w40.
Este diferenta la zgomot, Castrol-ul este mai zgomotos datorita diferentei de vascozitate. La consum nimic, nu remarc vreo schimbare. Ma asteptam parca la mai mult de la Edge, as fi mers tot pe Valvoline dar n-am mai gasit.
vi_escu
Se pare ca nici Aral nu mai este ce a fost odata. Am trecut si eu la Castol, dar 5w40.
history
[quote=sobolan,12 Mar 2011, 13:04]
da,e normal.....anormal e tipul de ulei pus in motorul ala....pune-i 10w40 si o sa fie ok din nou !


[quote=sobolan,31 Mar 2011, 23:59]
acelasi ulei il folosesc si eu....e super !

Acum doua luni erai foarte vehement in ceea ce priveste uleiul 5w40. Intre timp a devenit normal? Poate ar trebui sa fim mai ponderati cand sfatuim pe cineva, sau mai in tema?
vi_escu
0W30 pare nepotrivit banilor si climei din romania. 0W e prea scump (si inutil) iar 30 poate fi prea putin la canicula din orase.
ionutt daniel
Deja ma gandesc totusi ca motoarele de inalta calitate pe care le produce Renault pentru Dacia sunt extrem de speciale si oamenii care le folosesc au microfoane si aparatura audio de mare performanta pentru inregistrarea sunetelor produse de acestea si aparate speciale de verificare a fortei de frecare a materialelor.
Va recomand tuturor sa folositi uleiuri specificate in cartea de utilizare a autoturismului(sau mai bune, tinand cont ca tot ce e scris in cartea de functionare este minim obligatoriu) si sa le inlocuiti conform specificatiilor sau anticipat(nici un producator nu are motiv sa strice motorul inainte de termenul minim).
Restul sunt chestiuni de marcheting si efectul placebo se reflecta in majoritatea. Bagati benzina/gpl/diesel/black diesel/biodiesel/si orice produce lucru mecanic in motoarele voastre si ocupati soselele si autostrazile patriei cu masinile voastre fara a va stresa.
Cred ca autoturismele le cumparam majoritatea pentru placerea/necesitatea de a ne deplasa si nu pentru a ne face sclavii lor. Cred ca dupa atata dicutie poate fi inchis topicul asta sau prelungit la nesfarsit pana un utilizator al unui anumit ulei a ajuns la 15000000km fara reparatii la motor sau altul nu a ajuns la 100000km fara a refacce integral motorul tinut in regim race..
mutulica_ionutz
la prima revizie.. mie mia bagat un valvoline ..biggrin.gif
vi_escu
QUOTE(mutulica_ionutz @ 23 May 2011, 13:44)
la prima revizie.. mie mia bagat un valvoline ..biggrin.gif
*


Ce ția făcut la revizie?
rusugxg
A trebuit sa duc masina in service pt reparatie. Golind portbagajul am gasit bidonul de ulei de la ultima schimbare (septembrie 2010).
Credeti ca e bun pentru motor?? Abia acum am vazut ca scrie C3 sad.gif

Sa-l schimb

Multumesc

Daca nu, data viitoare ce sa pun??

L.E. 1,6 MPI. Ce s-a putut intampla???
george_scala_2004
diesel ? blink.gif daca motorul este dci uleiul este o.k.
daca insa este benzinar... wacko.gif
http://www.acea.be/images/uploads/files/20...l_Sequences.pdf
DMP
QUOTE(rusugxg @ 24 May 2011, 10:58)
...
Abia acum am vazut ca scrie C3 sad.gif
...
*



Si ce e asa rau daca scrie C3?
Uleiul ala e API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3.
Merge foarte bine in MPI-uri.
rusugxg
Pai in carte scrie doar de A1/A2/A3 si A5 (pt MPI). De aceea intreb. Nu am fost atent la bidon. M-am uitat doar sa nu scrie Diesel. In rest seamana cu cel din anii trecuti, dar pe ala scria A3/B4 (cred). Acum ma uit in cartea de intretinere si vad ca cele cu B sunt pentru diesel. Nu mai stiu ce sa cred... Ma mai uit acasa pe spatele bidonului.

Plus ca scrie Fully Synthetic. Pot sa pun dupa asta A3 sau trebuie tot full sintetic??

Multumesc de raspunsuri.
DMP
Are norma A3 este bun pentru motorul tau. Are normele B3/B4 este bun si pentru diesel. Are C3 este bun si pentru motoare benzina sau diesel care necesita un ulei C3.

Ce te faceai daca luai un ulei pe care sa scrie si Diesel/Turbo diesel dar care sa aiba si norma A3 si il turnai in mpi-ul tau??? Ca sunt unele pe care scrie Turbo Diesel dar au norme A3/B3, A3/B4 ...

Dupa asta poti pune orice ulei care sa respecte cerintele motorului. Bine ar fi sa fie tot unul full sintetic.
user123
Dacia recomanda ( mai nou ) norma A5 ( performante exceptionale, consum redus de carburant) sau A3 pt mpi iar pt diesel B4- cu mentiunea ca A2/B2 sunt interzise; prin urmare trebuie ales un ulei cu acele norme si apoi - in functie de clima, stil de mers, etc- alegi un grad al uleiului care iti convine gen 0w30 0w40 5w40 etc......
Clasificarea C ( C1 C2 C3) se refera la cum "reactioneaza" uleiul cu catalizatorul
In cazul tau, uleiul este sintetic norma probabil A3 deci merge pus pe logan cu mentiunea ca......atentie la dopul bidonului - daca e negru atunci e pt diesel , daca e rosu e pt benzina ( la castrol )
Referitor la ultima ta intrebare , ideal ar fi sa pui tot norma A3 (sintetic din moment ce ai tot sintetic pus pe masina ).....ca o parere personala ( si aplicata de atata timp ) daca incepi cu un ulei ( marca ) continua cu acelasi ulei nu face amestecuri ( ai inceput cu castrol , lasal pe castrol ).....

Interesant ca , initial a fost recomandata norma A1 ( pt cele mai bune performante ) ulterior sa adaugat A5 , A1 mentinanduse in continuare.....
IRONICK
QUOTE(user123 @ 24 May 2011, 13:30)
etc- alegi un grad al uleiului care iti convine gen 0w30 0w40 5w40 etc......
A5 este si ELF EVOLUTION SXR 5W30. Si ca sa vezi, este apa chioara, bataie de joc pentru motor. Prea subtire pentru mpi-ul nostru construit cu jocuri maricele.
Steel Tormentor
Ironick, shut up, tocmai ce i-a turnat nea Florin la a mea niste "untdelemn de la bunica" de-asta. Si ii ziceam ca seamana izbitor biggrin.gif
user123
Nu zic nu, nu am folosit niciodata ELF.....am folosit insa Castrol EDGE 0w30 mult timp ( 3 ani fara probleme ) iar actual am Castrol SLX professional C1 5w30 ( A1/A5)- de ce zici ca este "apa chioara"? te intreb pt ca , in pofida unui HTHS scazut la 150 de grade ( specific normei A1 A5 , responsabil pt "consum scazut") fabricantul spune ca rezista si isi mentine filmul....adica da , este subtire insa nu inseamna ca nu protejeaza.....
rusugxg
OK. Multumesc mult pentru lamuriri.
Acum am ajuns acasa si am vazut (cu ochelarii pe nas rolleyes.gif ) scris pe spatele bidonului API SM/CF; ACEA A3/B3, A3/B4, C3. Deci nu prea strica (mai ales ca are dop rosu!!).
E al treilea an cu Castrol si am sa continui tot cu acesta.

Oricum astept si recomandarile lui mutulica icon_mrgreen.gif
vi_escu
Marea noutate a normei C3 este continutul redus de sulf din ulei, mai ales cele destinate masinilor cu filtru de particule. Deci nu are ce sa faca rau, catalizatorul chiar se bucura.
P-A-C-O
am observat ca mai nou uleiurile ELF sunt fabricate/imbuteliate la Total Brasov huh.gif
george_scala_2004
ei nu chiar "mai nou" ci de prin 2004 chiar...
tdan08
eu la revizia de 60.000 am bagat pt prima data mobil 1 5w50. mi se pare mai indicat decat 0w40. este mai vascos decat 0w40. diferente de zgomot la ralanti si in acceleratie se vad clar mai ales la temperaturi ridicate unde inainte auzeam un zgomot metalic mult mai pronuntat.
jelly
Ce parere aveti de uleiul asta? Multumesc!
http://www.automed.ro/index.php?menu=produ...20synthetic--47

30 May 2011, 20:00:
Merge la logan?
corbex
Am auzit ca e cam uleios.
DR.M
De ce nu cauti un ulei recomandat de producator sau agreat de Renault. Unul care sa indeplineasca cerintele RN0700, RN0710. Nu scrie nimic despre normele ACEA sau API. Si este mai scump ca cele din magazine sau benzinarii. Proprietatile SEAMANA cu ale uleiurilor ce ineplinesc normele Renault. Mol, OMV au uleiuri ce pot fi utilizate pe unele modele (WV) pina la 50.000km. Acesta poate doar 15.000km!!!. La Renault Symbol 1.2 16v intervalul de service si schimb de ulei este la 30.000km. La Logan facelift la 20.000km. Eu nu as pune acest ulei in Loganul meu. Mai degraba as lua de la Lukoil sau Petrom, dar sa indeplineasca normele Renault. Sau as pune Dacia Oil, ca oricum e promotie.
PaulT
Sigur ca decat un ulei Mobil 1 din SUA e mai bun Dacia Oil...
klax
Te poti orienta si la altele gen Motul. Eu zic ca Mobil, Castrol au multa reclama in comparatie cu minunile pe care le fac.
Si eu am mobil esp 5w30 in motor si sunt la al doilea schimb, dar cred ca ma reorientez spre motul. Diferenta s-a simtit clar cand am pus mobil 1 fata de dacia oil dar...
sobolan
5w30 nu prea e ok la motorul benzinar de logan.....da-l pe 5w40 sau 0w40....evita cifra 30 wink.gif
Dacia Oil e Lubrifin,nu-i rau dar nici stralucit nu este.... pe symbol am pus numai Castrol Magnatec 5w40 si pe golan pun tot de asta....e mult peste ELF,Dacia Oil,Total si multe marci !!! si ELF-ul romanesc e imbuteliat(cica) tot de lubrifin deci.....m-as risca sa-l schimb doar cu Valvoline sau Repsol.....
Motul 0w30 racing&shit radmasa.gif am pus in Honda,inca nu am apucat sa trag o concluzie dar pare ok pana acum tinand cont ca aveam o mica "bataie" la "linie" dimineata la pornire vreo 2 sec pana se stingea martorul la ulei,o fi fost si filtrul de ulei de kko sau supapa din el huh.gif ...acum cu Motul si cu alt filtru nou Mann tace complet.... smile.gif
jelly
De aproape 6 ani de cand am masina am folosit numai mobil 1 5w30 cumparat de la Dacia, supermarketuri, sincer cam scump dar am zis ca nu e mare paguba o data pe an sa dau acesti bani si cineva mi-a recomandat aceasta firma de unde am luat tot mobil 1 5w30 dar original din Belgia cel putin asa scrie pe bidon si mi-a placut ca este mult mai ieftin fata de unde cumparam deobicei cu 60-65 lei/litru
http://www.automed.ro/index.php?menu=produ...%20belgium--294

Si uitandu-ma pe site am zis sa trec pe mobil 1 5w40 poate o fii mai bun cu toate ca eu cred ca e mica diferenta intre ele.
klax
E adevatat ca 30 e la limita folosit, mai ales vara in bucuresti. O sa trec si eu pe w 40. Din cate am citit toti recomanda 5w30 la masinile noi pentru ca este mai putin vascos si e eco - se invarte motorul mai usor, consuma mai putin etc. Dar se pare ca e mai indicat 5w40.

Cat despre mobil din cate stiu eu nu are rafinarie proprie si ia de la alti producatoti si il impacheteaza. Calitatea lui este buna dar se pare ca nu atat de buna pe cat este promovarea.
jelly
Tin sa mentionez ca nu am avut nici-un fel de problema cu acest ulei, nu mananca ulei, fum nu scoate si vreau sa zic ca motorul nu pre l-am menajat in toti anii astia, deci nu prea cred eu ca nu e bun mobil 1 5w30. As incerca mobil 1 5w40 sau 0w40 doar din curiozitate sa vad cum merge motorul
klax
Nu cred ca m-am exprimat corect in postul anterior. Nu a zis ca nu e un ulei bun ci doar vroiam sa evidentiez ca exista ulei mai bun la cam aceiasi bani. Si eu a mobil 1 de 30k si nu am avut nicio problema. Nici cu dacia oil nu am avut nicio problema 60k. Eu cred ca un test bun de ei este la peste 100 k cu acelasi ulei.
Voi incerca acum la 90 k motul 300v 5w40 sa vedem daca se simte ceva diferenta.
tkx
Pana acum am mers pe elf 5w30. O sa trec pe dacia oil ca e mai ieftin. Oricum il schimb la 7500.
madi
Va rog sa ma ajutati si pe mine , nu stiu ce data de fabricatie are uleiul pe care l-am luat, initial credeam ca e fabricat in 2010 dar acum sunt in dubii.
Uleiul este elf evolution srx 4w50 fabricat si ambalat afara
(franta) . Cifrele tiparite pe bidon sunt urmatoarele: 1019061101210 02304
Kojak
QUOTE(madi @ 2 Jul 2011, 00:07)
Uleiul este elf evolution srx 4w50
*



Nu exista asa un ulei. Poate vrei sa zici: Elf Evolution SXR 5W-40
Data de fabricatie apare langa cod. De unde ziceai ca ai cumparat uleiul?
madi
Scuzati, m-am ratutit, uleiul este 5W40, fabricat in Franta pentru Elvetia si este scris exact cifrele din postul meu, oricum m-am dus si l-am schimbat pe un elf evolution srx 5W30 , la asta am putut citi data de fabricatie.
Uleiul este luat dintr-un magazin de piese auto din orasul meu (Campulung).
vi_escu
srx, sxr tot un drac, nu?
tkx
Am pus dacia oil cum am scris mai sus. Acustic motorul merge la fel ca si cu elf 5w30. Becul se stinge repede deci totul e ok.
82ADR
ELF 5w30
sobolan
QUOTE(tkx @ 11 Jul 2011, 10:54)
... Becul se stinge repede deci totul e ok.
*



la rece ! wink.gif
history
Cat despre mobil din cate stiu eu nu are rafinarie proprie si ia de la alti producatoti si il impacheteaza. Calitatea lui este buna dar se pare ca nu atat de buna pe cat este promovarea.

Hai sa nu vorbim prostii! Mobil1 este un produs Exxon, foarte important la nivel mondial. poate nu au rafinarie, au rafinarii, aici ai dreptate.
Eu la Citroen folosesc Mobil1, 0W40 New Life, sunt multumit. Foarte! Ei „recomanda” Total, eu n-am fost de acord.
Asta nu inseamna ca alegerea mea este infailibila.
vi_escu
La ce e buna rafinaria in tehnologia uleiurilor sintetice?
history
Iti cer prea mult daca te rog sa citesti ceva mai sus? Sau sa te abtii? Daca se poate...!
klax
QUOTE(history @ 17 Jul 2011, 20:55)
Hai sa nu vorbim prostii! Mobil1 este un produs Exxon, foarte important la nivel mondial. poate nu au rafinarie, au rafinarii, aici ai dreptate.
Eu la Citroen folosesc Mobil1, 0W40 New Life, sunt multumit. Foarte! Ei „recomanda” Total, eu n-am fost de acord.
Asta nu inseamna ca alegerea mea este infailibila.
*




Nu am sustinut ca mobil 1 este un produs slab calitativ. Nici de departe. este printre cele de top. Sustineam doar ca motul e mai bun dupa parerea mea si dadeam si un argument.
Repet: Mobil 1 nu este un ulei slab calitativ.
PaulT
Si care ar fi fost argumentul ala? "Chestia" cu rafinaria? nedumerire.gif
klax
da - in ideea in care in doua bidoane de mobil 1 poate fi calitate diferita - din loturi diferite - (2 rafinarii diferite pot produce 2 uleiuri de calitati diferite - nu obligatoriu). Personal si eu am mobil 1 in masina de 30 k km si s-a simtit diferenta enorma de la dacia oil. Nu contest calitatea lui mobil 1 ci vreau doar sa spun ca mult din pretul sau de la raft e reclama. La aceeasi bani se poate lua un ulei putin mai bun.
vi_escu
QUOTE(PaulT @ 18 Jul 2011, 11:46)
Si care ar fi fost argumentul ala? "Chestia" cu rafinaria? nedumerire.gif
*



Nici una, chestie de țâfnă. Exact produsele de rafinare sunt esențiale la un ulei sintetic.
PaulT
Exact asta e si parerea mea. Intrebarea era pusa mai mult in gluma, ca argumentele erau clar inexistente biggrin.gif ... Si, pe langa faptul ca vorbim de uleiuri 100% sintetice, totusi, Exxon detine o gramada de rafinarii...
noo_yd
masina are 70.000 km pana acum am pus numai ulei castrol magnatec ...5w40 si as vrea sa pun alt ulei , ce ulei imi recomandati ? pot pune alt ulei sau trebuie sa "spal" motorul cu solutie din aia speciala care se baga in uleiul vechi ...ce imi recomandati ? sa trec pe alt ulei sau tot pe asta ?
vi_escu
Te-a suparat cu ceva de vrei sa-l schimbi? Mai ales ca au scos C3 care pare a avea o reteta imbunatatita. E un ulei bun pentru o exploatare normala la un pret decent.
PaulT
noo_yd - niciodata nu e necesara spalarea motorului cu porcariile alea de flush-uri.. Magnatec-ul 5w40 este un ulei foarte bun. Poti ramane la el, la fel de bine cum poti trece la gama Edge sau la Mobil 1. Asta in cazul in care vrei neaparat sa il schimbi... Dar, repet, uita de flush...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.