Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
bossake
Dupa 2 ani in care am folosit Mobil1 -0w40 schimbul asta o sa folosesc Liqui Molly Synthoil High Tec 5w40. Din cate stiu e 100% sintetic ( nu vrajeala gen tehnologie de sinteza etc). Pretul e incomparabil mai mic decat la Mobil1, si daca nu ma insel in privinta cat de sintetic e nu ar trebui sa fie o alegere proasta. (din cate stiu e un ulei de top de la LM) .

mykissfm
QUOTE(IRONICK @ 21 Nov 2011, 11:28)
Si Motul asta tot un fel de no-name este. Iar unii prefera sa nu plateasca marca. Nu ca as baga eu vreodata Prista sau Lubri..., nope.
*



am folosit un schimb de 8100 xces 5w40 si daca il iei la tarbaca dupa 6000 km se rupe filmul,asta una,alta mai nasoala e destul de prost iarna -36'c punct de curgere.
pentru curiosi studiati fisa tehnica.

si avem asa mobil 1,castrol ,valvoline si elf pentru oameni mai putin pretentiosi.
astea is oloiuri si atat.
alexicuta
salut! de cand am masina din 2005 a mers numai pe Dacia Oil, motorul merge brici nici o problema. dar acuma am sa bag numai Liqui Molly Made in Germany sintetic,e un ulei ok.numai bine!
PaulT
QUOTE(bossake @ 21 Nov 2011, 17:36)
Dupa 2 ani in care am folosit Mobil1 -0w40 schimbul asta o sa folosesc Liqui Molly Synthoil High Tec 5w40. Din cate stiu e 100% sintetic ( nu vrajeala gen tehnologie de sinteza etc). Pretul e incomparabil mai mic decat la Mobil1, si daca nu ma insel in privinta cat de sintetic e nu ar trebui sa fie o alegere proasta. (din cate stiu e un ulei de top de la LM) .
*



Mobil 1 0w40 este full sintetic si el... Iar cele cu "tehnologie de sinteza" nu sunt vrajeala ci sunt semisintetice... LM Synthoil High Tech 5w40 nu e deloc o alegere proasta.. biggrin.gif
cris06
Va spurcati la lucru bun! Bagati LM ca-i "adevarat"! De curiozitate i-am bagat "rosiei" la 98000 de km un Synth Oil Energy 0W40. Pana acum e foarte tacuta. imbratisare.gif
B997NDL
pana acum am mers cu elf evolution care e tot full synthetic si merge super bine. acum inca mai e in garantie pana in iunie dar si dupa o sa merg tot pe elf. poate o sa incerc si elf excelium care are ca toleranta cateva grade in plus si minus fata de evolution dar in linii mari e la fel. dacia recomanda elf. nu vad de ce ar fi mai bun motul sai LM
cristio_79
Elf evolution nu e nici pe departe full synthetic. Nici 5W-30 si nici 5W-40.
PaulT
Elf Evolution nu e full sintetic... Nici Excellium nu este... Sunt semisintetice.
Victorine
Eu am facut ultimul schimb cu Q8 Formula Excel 5W40, imbuteliat in Belgia. Am cca. 10.000 km cu uleiul asta, iar motorul are 108.000. Asta vara cand am facut schimbul motorul mergea brici, am fost incantat. Acum ca a dat frigul a cam inceput sa clantane cand ma dau mai tare la pedala de acceleratie, chiar si dupa ce intra in regimul normal de temperatura. Zilele trecute am schimbat distributia, pompa de apa, kit accesorii si voiam sa-i reglez si culbutorii, dar am renuntat pentru ca nu aveam timp sa stau dupa motor sa se raceasca, iar mecanicul l-a ascultat si zicea ca nu se cer reglati, ei fac asta doar la cele pe gaz. Omul are o vasta experienta cu Loganurile, asa ca merg pe mana lui. Ma gandesc ca are legatura cu uleiul tacanitul. Altfel, foarte bun pretul la Marty.
IRONICK
Si la tine este necesar un reglaj, dar nu o sa simti mare diferenta. O sa vezi ca doar la supapele de evacuare la cilindrii din mijloc o sa gasesti distante mai mici. Nu o simti diferenta de zgomot si nici de mers mare lucru dupa reglaj.
cosmin_h82
Castrol Edge 0W30. Foarte multumit de el pana acuma. Aprox 8000 km si inca nu si-a schimbat culoarea semnificativ.
G.R
O parere: putem merge cu uleiuri super scumpe, dar motoarele astea tot vor tine mai mult decat caroseria. Ce garantie am ca MOTUL sau Castrol imi vinde un ulei mai bun decat 77 Lubricants sau Prista. Sunt multe fabrici prin lumea asta unde de pe aceasi linie de productie iese si unul si altul. Castrolul care se gaseste pe la noi este produs de MOL. Si??? De ce ne ferim atunci sa folosim MOL?
Mult snobism si subiectivism cu uleiurile. Care vorbiti limbi straine uitati-va un pic pe forumurile straine, ca sa vedeti cat de putin se vorbeste despre marcile de ulei. Ei au invatat deja ca diferenta de calitate dintre marci este infima, difrenta de pret consta in costurile de marketing gen afisarea marcii pe masini de concurs, reclame TV, promotionale. Acestea se reflecta in pretul final. Eu am folosit exclusiv Prista Ultra 5W-40 intr-o Toyota Corolla 1,6 benzina, am predat masina la firma in stare excelenta cu 225.000 km la bord, motorul mergea impecabil. Deci NU marcilor cu renume, care foarte des sunt si falsificate.
bossake
Conteaza mai mult uleiul in sine decat marca. Castrol are o gramada de uleiuri ieftine si slabe, dar si unele de top. La fel si Motul chiar si Liqui Moly si orice producator. Asadar conteaza ce ulei folosim, si nu marca in sine.
fuzzzy
Pentru mine conteaza sa nu fie vreun ulei luat din targ, ma feresc cat pot de "calitatea" produselor din targ, cel putin cele care le consider mai importante pentru masina. Atata timp cat stiu sigur ca uleiul pe care il folosesc este ok si nu diluat cu cine stie ce tampenii si vad si simt ca face bine motorului, il consider ok.

Fiind subiectiv, de vreo 2 ani si ceva(si cateva schimburi) merg pe Castrol Magnatec 10w40. Nu este extraordinar insa isi face treaba...
Leo0608
QUOTE(G.R @ 22 Nov 2011, 20:08)
Eu am folosit exclusiv Prista Ultra 5W-40 intr-o Toyota Corolla 1,6 benzina, am predat masina la firma in stare excelenta cu 225.000 km la bord

pai te cred si eu ca te-a durut in 14, ca nu era masina ta
ia sa fi fost masina ta, iti mai bateai joc cu un asemenea ulei? blink.gif

deci 77 lubricants si prista , alea nu se pot numi uleiuri
dupa aia vine Lukoil si Castrol (fix in ordinea aceasta) tongue.gif
IRONICK
Motoarele din ziua de astazi sunt mai rezistente. Nu mai trebuiesc facute la nici 100.000km ca la berlina. Functioneaza cu toate tipurile de uleiuri, chiar si proaste (Elf).
Leo0608
cunoastem ca sunt rezistente
dar la urma urmei nici chiar asa sa-ti bat joc de ea cu uleiuri de genu ...
dar fiecare face ce vrea,.. pe banii lui
crising
QUOTE(IRONICK @ 23 Nov 2011, 13:00)
Motoarele din ziua de astazi sunt mai rezistente. Nu mai trebuiesc facute la nici 100.000km ca la berlina. Functioneaza cu toate tipurile de uleiuri, chiar si proaste (Elf).
*



De ce ar fi Elf un ulei prost? Dupa parerea ta care ar fi un ulei bun si potrivit loganului?
PaulT
Un ulei bun este potrivit oricarei masini(atata timp cat indeplineste cerintele minime recomandate de fabricant)... Nu exista o marca de ulei anume care sa fie mai potrivita decat alta pentru o marca auto anume...
G.R
QUOTE(total @ 23 Nov 2011, 12:58)
pai te cred si eu ca te-a durut in 14, ca nu era masina ta
ia sa fi fost masina ta, iti mai bateai joc cu un asemenea ulei?  blink.gif

deci 77 lubricants si prista , alea nu se pot numi uleiuri
dupa aia vine Lukoil si Castrol (fix in ordinea aceastatongue.gif
*



Pai tocmai ca nu mi-am batut joc de ea. Il schimbam la intervalul recomandat in cartea tehnica si schimbam toate filtrele in acelasi timp. Uleiul il cumpara firma.
Si nu vorbi in necunostiinta de cauza, ca 77 Lubricants este produs de o firma Olandeza foarte serioasa, care produce si marca Gulf de ex., dar pe langa acesta face AGIP si TOTAL pentru tarile scandinave. Este film de prezentare pe Youtube se poate viziona cautand 77 LUBRICANTS.
Daca nu am auzit de o marca, nu inseamna ca nu exista, daca nu a incercat inca nimeni un produs, nu inseamna ca e de cacao.
Daca te uiti pe www.bevo.mercedes-benz.com si vei gasi la specificatia M.B. 229.3 Lukoil ca produs aprobat de Mercedes Benz. Prista la fel si inca vreo 30 de marci de care nu ai auzit sigur si ai zice ca sunt proaste.
ursamajor
Am citit și aici, am auzit și de la alții de Liqui Moly ăsta. Trebuie să schimb și eu oloiu' și stau în cumpănă: Liqui Moly 5W40 ăla sintetic sau Mobil 1 - 5W30 ESP Formula? Parcă n-aș scăpa oferta de la Selgros cu Mobilu' la 161 lei/4l... Și parcă mai multă încredere aș avea în Mobil. Până acum am mers pe 5W30 Synt S și 5W30 Super 3000 și n-am a mă plânge.

EDIT: am luat Mobil 1. La prețul ăla aș fi luat două bidoane. icon_mrgreen.gif
user123
Atasez mai jos un link, in care se pot face diverse comparatii intre toate normele existente ( ACEA , API etc etc ) ; comparatiile includ parametrii cei mai importanti la un ulei ( evident mai putin pretul smile.gif ) pe care ii aveti in diagrama......veti observa ca anumite norme includ alte norme dpdv al "protectiei" si ca nu tot ce e "nou" inseamna ca si protejeaza mai bine......




http://sas-origin.onstreammedia.com/origin...p/pc/index.html
G.R
Buna scula de comparatie, insa cam tot ce indeplineste de ex. A5/B5 asigura aceasi protectie antiuzura, depuneri etc. Insa ce-mi lipseste, este un test comparativ intre marci, care sa ma convinga ca marca X isi merita mai mult banii decat marca Y. Nici un test comparativ de pana acum nu mi-a spus ca marca X este mai buna in toate privintele decat toate celelalte. Am gasit pe Youtube un filmulet cu o masina sport de vreo 180 CP in care bagau diferite uleiuri si cu o marca oarecare motorul a dezvoltat o putere maxima cu 3 cai mai mare pe dynotest decat celelalte uleiuri. Ei si? Asta nu ma incalzeste cu nimic circuland pe soselele patriei.
adisan
Am schimbat si eu uleiul . am pus CASTROL EDGE 5W30 pret 45/litru. M-ai am de data trecuta aproape 1 litru asa ca , daca e necesar completez.
cosmin_h82
Castrol Edge 0W30 aprox 8000 km, pana acuma foarte multumit de el. Se stinge instant becul la pornirile reci
vi_escu
QUOTE(cosmin_h82 @ 30 Dec 2010, 14:26)
Castrol EDGE 0W-30. Am aprox 2500 km cu el si inca este galben stralucitor (la fel ca la inceput)
*


QUOTE(cosmin_h82 @ 22 Nov 2011, 09:57)
Castrol Edge 0W30. Foarte multumit de el pana acuma. Aprox 8000 km si inca nu si-a schimbat culoarea semnificativ.
*


QUOTE(cosmin_h82 @ 23 Dec 2011, 13:35)
Castrol Edge 0W30 aprox 8000 km, pana acuma foarte multumit de el. Se stinge instant becul la pornirile reci
*



dar la pornirile calde?
Ampt
Aici i-ai dat "sah" ! smile.gif
cosminsz
cei de la dacia ce ulei folosesc?
ELF?
Parca asta imi zicea un mecanic...
nu retin dar "parca" acest ulei imi si recomanda... ( inca schimburile le-am facut in reprezentanta )
user123
QUOTE(vi_escu @ 23 Dec 2011, 21:54)
dar la pornirile calde?
*





Nu a fost diferenta intre pornirile la rece si pornirile la cald , cel putin pt mine, cat timp am folosit edge 0w30 ; nu am nici acum probleme cu becuri rosii sau de alte culori aprinse prin masina - am folosit edge 0w30 aproape 100.000 km per total, de cand am masina altceva decat castrol nu a vazut ( diverse vascozitati)
In general, nu este deosebire foarte mare ( sau mai bine zis nu se "simte" atat de clar ) intre edge 0w30 si edge sport 0w40 de ex ( adica ce folosesc acum) la fel cum nu sa simtit cine stie ce nici cand am folosit edge 5w30 sau magnatec 5w40 ( in "tinerete") ; ce se simte putin diferit la edge 0w30 este faptul ca accelereaza putin mai usor ( si un consum mai mic ) insa doar atat; singura diferenta efectiv "notabila" simtita cand am schimbat uleiul a fost cand am folosit edge sport 10w60 ( accelera mai lent la turatii mici si consum sensibil mai mare).......conteaza cred prea putin vascozitatile comparativ cu faptul ca in primul si in primul rand un ulei trebuie sa fie de calitate ( adica original )
Leo0608
QUOTE(user123 @ 24 Dec 2011, 19:39)
insa doar atat; singura diferenta efectiv "notabila" simtita cand am schimbat uleiul a fost cand am folosit edge sport 10w60 ( accelera mai lent la turatii mici si consum sensibil mai mare)
*


10w60 e prea vascos ptr motoarele acestea de generatie mai noua
cel mai bine e cum zici 0w30 , dar mai ok ptr RO este 5w30-5w40, deoarece se potriveste cu clima noastra si e mai accesibil la tot romanul de rand!
sarbatori fericite!
eurocristi
Sunt la al doilea schimb cu Mobil 1 5w30 ESP.Cred ca pentru o vreme o sa raman la acest ulei.
Daca are relevanta timpul in care se stinge martorul de ulei,la rece, se stinge cel mai tarziu odata cu martorul releului de incarcare iar la cald se stinge inaintea acestuia.
In rest,cred ca este un ulei foarte O.K pentru ligheanul din semnatura.
SorinXp
"Motoarele din ziua de astazi sunt mai rezistente. Nu mai trebuiesc facute la nici 100.000km ca la berlina. Functioneaza cu toate tipurile de uleiuri, chiar si proaste (Elf)."

Nu stiu de unde ai ajuns la concluzia asta? Eu zic ca e un uleiul de calitate buna (nu foarte buna, dar departe de calitate slaba).
Stiu masini de firma care au pus un ulei slab (Dacia oil 10w40 semisintetic) si au intre 150.000 si 200.000km (3 masini) si nu au probleme. Toate sunt benzina 1.4MPI. Una din ele papa un pic de ulei, in sensul ca dupa 15000km ajunge uleiul de la maxim la jumatate jojei. Celelalte papa mai putin.
Dar si asa sunt sigur ca vor atinge 250.000km si daca voi completa la km aia cu 0,5-1 l nu vad o problema grava. Sunt altii cu masini noi care umbla cu uleiul in portbagaj si culmea e ca il si folosesc pana la revizia urmatoare. Atentie am zis NOI.
Daca se punea un ulei decent, cum ar fi 5w30 sintetinc... motoarele tin mult si bine. Totusi nu dorec sa schimb caroseria si suspensia ... si motorul inca sa mearga bine. Accesoriile ?...
Puneti un ulei decent si in rest km multi fara probleme.
user2000
in opinia mea , pentru mpi, cel mai bun ulei , pentru conditiile noastre climatice , este 5W40 sau 5W30 , eu m-am dat pe 5W40 , pana anul trecut am pus numai 5W30 de acum pun 5W40 (castrol , sper sa nu se considere reclama ) + filtru mann
IRONICK
QUOTE(SorinXp @ 26 Dec 2011, 20:37)
Nu stiu de unde ai ajuns la concluzia asta? Eu zic ca e un uleiul de calitate buna (nu foarte buna, dar departe de calitate slaba).
Stiu masini de firma care au pus un ulei slab (Dacia oil 10w40 semisintetic) si au intre 150.000 si 200.000km (3 masini) si nu au probleme. Toate sunt benzina 1.4MPI. Una din ele papa un pic de ulei, in sensul ca dupa 15000km ajunge uleiul de la maxim la jumatate jojei. Celelalte papa mai putin.
Elf este acelasi drac cu Dacia. Iar 5W30 este un ulei prea subtire pentru climatul nostru.
QUOTE(SorinXp @ 26 Dec 2011, 20:37)
Totusi nu dorec sa schimb caroseria si suspensia ... si motorul inca sa mearga bine. Accesoriile ?...
Nici tu nu stii ce spui.
D-Ice
De ce? Ca asa ai hotarat tu? Ia citeste aici.
P-A-C-O
QUOTE(IRONICK @ 3 Jan 2012, 12:34)
Elf este acelasi drac cu Dacia.

pe banda, in UMD, se pune ulei in motoare (la pistol) din bidoane de 200L pe care scrie TEXACO wink.gif

on topic: motorul meu se-ntelege bine cu Mobil 1 Fuel Economy 0W30 (doar pentru perioada octombrie - aprilie) blush.gif
user2000
cum de v-ati dat voi seama ca uleiul pe care-l puneti voi in motor ,isi face treaba ? (intreb si eu) pur si simplu isi face treaba , pentru ca nu s-a gripat inca motorul ?
IRONICK
O mostra din calitatile uleiului Elf:

QUOTE(ion razvan @ 4 Jan 2012, 11:42)
uleiului din motor care era un elf 10w 40 pe care il aveam de nu exagerez 5000 km si motorul suna ca o cutie de cuie trantita pe scari[...] la alt ulei() culoarea este un maro deschis iar cand pui pe mana se simte gras uleios . elf 10w 40  dupa 5000 km nu mai avea nici o treaba era apos nu mai avea nici un fel de proprietati lubrifiante

alessandroK4M
ELF Sport 4 Campione 10w60 il folosesc de aproape 600 km
PaulT
Ulei recomandat pentru motociclete sport in 4 timpi?

http://www.martinisrl.it/schede/10615.pdf
alessandroK4M
exact.

este folosit la motorete supersportive, in Cupa Dacia, la s1600, la s2000
IRONICK
Mobil 1 5W-50 ce avea?

user posted image
ursamajor
Eu m-am ghidat mereu după diagrama din foto. Totuși, România nu e la tropic sau Ecuator, e țară temperată. În afara unor "derapaje" de genul valurilor de căldură, vara temperatura nu depășește 30-35 de grade (rar). De aceea, prefer un ulei bun 5W30 (eu folosesc dintotdeauna Mobil, dar n-aș refuza altul), care să-și mențină proprietățile cheie la temperaturile înalte de funcționare. Aaa, am uitat, am 60.000 km la bord. Contează și asta.
IRONICK
QUOTE(ursamajor @ 4 Jan 2012, 16:31)
vara temperatura nu depășește 30-35 de grade (rar). De aceea, prefer un ulei bun 5W30 (eu folosesc dintotdeauna Mobil, dar n-aș refuza altul)
*
Sa faci urmatorul schimb de ulei la vara, cand sunt caldurile cu motorul cald. Sa vezi cum iti curge ca apa din motor ...
P-A-C-O
QUOTE(PaulT @ 4 Jan 2012, 14:38)
Ulei recomandat pentru motociclete sport in 4 timpi?

http://www.martinisrl.it/schede/10615.pdf
*



pai si el ce-a zis bre, nu vezi ca are K4M?.. wacko.gif
ursamajor
Nu știu cât e de relevant, atât timp cât nu sunt afectate proprietățile de ungere. Adică, vâscozitatea e una (adicătelea, caracteristică de curgere), iar puterea de ungere e o caracteristică omonimă, dată de proprietățile tensioactive și de rezistență la presiune ridicată. Vezi în pdf-ul atașat. adică, degeaba e un ulei mai vâscos dacă unge mai prost. Pe românește. Ba chiar uneori e de dorit un ulei mai "apos", că intră peste tot. Mai ales dacă motorul e nouț.
IRONICK
Gresesti ca separi onctuozitatea de vascozitate. Uleiul trebuie sa aiba o anumita vascozitate ca sa aiba aderenta la suprafata metalului, sa fie stabila, nu sa se transforme in apa chioara la temperatura.

5W30 de la Mobil 1 este un ulei foarte bun, dar iarna.
ursamajor
Păi, nu greșesc eu, greșesc ei, atunci, cei care teoretizează. De fapt, ei utilizează vâscozitatea cinematică pentru a caracteriza un ulei, chiar dacă ochiometric, noi zicem că e apă chioară. Știe el uleiul cum se comportă la temperatură/presiune ridicate.
Dar e adevărat, uleiul e un tot. Nu trebuie separate caracteristicile. Doar spuneam că sunt uleiuri și uleiuri. Unele devin apoase și neonctuoase, altele devin așa-zis apoase, dar își păstrează caracteristicile de ungere.

5W30 e bun la motorul meu și vara. Poate la altele hărtănite nu mai e bun. În condițiile în care, de pildă, anul trecut n-a fost așa arșiță mare, nu văd de ce n-ar fi bun. Dacă dorim să împingem discuția spre teoretizare, e adevărat că asfaltul la peste 50 de grade are și el o oarecare influență, dar... temperatura de lucru a uleiului e cea din motor. Oricum, relevant e cum se comportă el la 100 de grade și cât de stabile sunt proprietățile sale. Se vede în fișe, dacă sunt corecte și cred că sunt. Cu o vâscozitate cinematică (asta ține seama și de influența temperaturii) de > 12 la 100 grade C, 5W30 de la Mobil 1 face față cu brio și vara.
alessandroK4M
QUOTE(P-A-C-O @ 4 Jan 2012, 16:51)
pai si el ce-a zis bre, nu vezi ca are K4M?..  wacko.gif
*



K4M este codul motorului 1.6 16v de la Renault

da am Logan 16v in care am bagat ulei de motocicleta

5w30 vara la 35 grade ??? no way incercati cateva forje repetate la 6000 6500 si lasati motorul la ralanti. zici ca e diesel tzac tzac tzac
ursamajor
Da' ce mi-a făcut motorul ăla să-l duc la 6000-6500 și repetat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.