user123
5 Dec 2012, 10:21
QUOTE(YRX @ 5 Dec 2012, 09:44)
....
Syntec este versiunea de state a lui Edge, lansat inaintea lui Edge. Mai nou le vor numi si pe cele de state Edge, depinde ce voi gasi in primavara.
W50 numai "stresant" nu este, am utilizat mai multe w50 pana acum si mi s-a parut cea mai buna vascozitate, n-am sesizat reprize mai slabe, ba din contra. Cat despre consum, intre 5w50 si 0w30 diferenta a fost mai nimic.
Da, adevarat- insa nu inseamna ca daca e Egde ( chiar si USA version) e neaparat full sintetic....uitate putin pe specificatii ( si nu numai, de fapt trebuie sa compari
) si o sa vezi ca nu este full sintetic....
w50 este stressant pt pompa de ulei (a loganului) daca este sal compari cu w30-40; nu inseamna ca nu merge, cred ca merge si 20w60 insa gandestete cum e mai usor sa atingi presiune optima ( pompand miere sau pompand apa)?.....
Si sa numi zici de protectie....pt ca ala nu are protectie ca un 0w30 full sintetic atat la rece cat si cald ( vezi VI si HTHS)...
Stii ca si eu am folosit 10w60....si chiar am vorbit atunci, imi manca cu aproape 1-1.5 L in plus; diferenta sa observat numai la turatii maxime si mari si e mult prea mica fata de un full sintetic ( practic doar zgomotul este putin mai infundat)....
QUOTE(user123 @ 5 Dec 2012, 00:05)
Adevarat si argumentele tale sunt bune...nu este nimic rau in a alege un mineral/semisintetic atat timp cat esti constient de limitele lui- si din ce scrii eu cred ca esti
- si mai ales folosesti masina in functie de asta....atitudinea e buna, fiind mineral/semisyn (de calitate medie) il schimbi mai des, inainte de a se compromite.
Totusi, cu atat mai mult cu cat circuli atat de putin cu masina, nu te tenteaza sa pui ceva mai bun?(daca este de calitate, nu cred sa isi piarda proprietatile in 2 ani de utilizare sau in cat timp faci tu 10 000 km...)....te intreb, pt ca tendinta generala este tocmai invers, cei care fac multi km ( cu exceptii bineinteles
) tind sa puna uleiuri ieftine tocmai pt ca le schimba des.....si tocmai prin schimbatul des, practic compenseaza calitatea medie/joasa a uleiului ( de ex taximetristi cu 500 000 km care au mers numai pe dacia oil dar....il schimba la 6-7000km)...
daca as stii ca pot sa-l folosesc 2 ani, timp in care nu-si pierde din proprietati, nu ar fi nicio problema, dar toti producatorii recomanda 1 an sa X mii de km. Pana acum nu am auzit pe nimeni care sa fi mers 2 ani cu un ulei de motor, oricat de bun ar fi. Daca imi recomanda cineva din surse sigure ca ar fi OK si la 2 ani nu as fi facut acest pas inapoi dpv al calitatii uleiului, lucru pe care il recunosc. De exemplu, am masina din august 2006 si abia anul asta prin septembrie i-am schimbat distributia si asta datorita faptului ca stiu multi cu Logan care au mers chiar si 8 ani fara sa schimbe distributia sau sa pateasca ceva la motor ca nu a schimbat-o dupa 4 ani sau 60000 km asa cum scrie in cartea tehnica. Si sa nu mai zic cat de impecabila era cureaua inlocuita ... . In cazul asta am avut incredere sa merg inca 2 ani cu distributia. Asa si cu uleiul de motor.
In orice caz, eu nu simt nicio diferenta cu noul ulei fata de vechiul ulei (tacanit mai tare pe timp de iarna).
user123
6 Dec 2012, 09:11
QUOTE(Schumi @ 6 Dec 2012, 00:05)
daca as stii ca pot sa-l folosesc 2 ani, timp in care nu-si pierde din proprietati, nu ar fi nicio problema, dar toti producatorii recomanda 1 an sa X mii de km...
In orice caz, eu nu simt nicio diferenta cu noul ulei fata de vechiul ulei (tacanit mai tare pe timp de iarna).
Ok....uite,"gurile rele" spun ca imbuteliat uleiul "tine" maxim 4 ani; de cealalta parte, entuziastii spun ca un ulei imbuteliat ar trebui sa tina nelimitat....ca de obicei( si de bun simt) adevarul e posibil sa fie undeva la mijloc- prin urmare cred ca un ulei bun full sintetic nu ar avea probleme in 2 ani de zile..
Referitor la proprietati....din clipa in care l-ai pus in motor si ai pornit, incepe sa isi piarda propietatile- si asta invariabil, fie ca e mineral sau sintetic grV....Ceea ce te intereseaza ( dealtfel pe toti) este ca sa-si piarda aceste proprietati cat mai "lent" in timp, sa aiba o "rezerva" mare lucru care este considerabil prezent la cele full sintetice....prin urmare sansele ca un full sintetic sa ramana in parametrii 2 ani sunt destul de crescute, fata de un mineral sau un semisintetic....
Ca sa suntezi acest lucru, singura modalitate pt un ulei inferior este sa-l schimbi mai des .....Cand il cumperi, arunca o privire pe caracteristici ( sunt suficiente doar cateva) si poate...chiar si in alta parte
....
Tacanitul iarna este evident de la un ulei care la rece nu asigura ungere optima ( prea vascos-ci are nu ajunge la timp unde trebuie/ sau prea subtire si cu VI +HTHS mic)
IRONICK
6 Dec 2012, 10:29
QUOTE(Schumi @ 6 Dec 2012, 00:05)
abia anul asta prin septembrie i-am schimbat distributia si asta datorita faptului ca stiu multi cu Logan care au mers chiar si 8 ani fara sa schimbe distributia sau sa pateasca ceva la motor ca nu a schimbat-o dupa 4 ani sau 60000 km asa cum scrie in cartea tehnica. Si sa nu mai zic cat de impecabila era cureaua inlocuita ... . In cazul asta am avut incredere sa merg inca 2 ani cu distributia.
Referitor la impecabila, mai toate arata asa cand le scoti. Inainte sa o scoti, avea joc intre dinti si pinioane? Ca diferenta este destul de sesizabila intre una veche si alta noua daca te uiti atent.
QUOTE(IRONICK @ 6 Dec 2012, 10:29)
Referitor la impecabila, mai toate arata asa cand le scoti. Inainte sa o scoti, avea joc intre dinti si pinioane? Ca diferenta este destul de sesizabila intre una veche si alta noua daca te uiti atent.
Nu stiu daca avea joc sau nu, ca mi-a schimbat-o mecanicul in service. Pot sa-ti zic ca am vazut-o si nu era imbatranita iar inscrisurile se vedeau pe ea. Problema nu este asta ci eu am facut doar referire la faptul ca, in acest caz, am avut de unde "sa ma inspir" si sa pot sa mai merg cu masina inca ceva vreme (desi recunosc ca mi-a cam fost teama) iar in cazul uleiului nu am auzit pe nimeni sa mearga cu el mai mult de 1 an sau 1 an si cateva luni.
9 Dec 2012, 23:38:QUOTE(user123 @ 6 Dec 2012, 09:11)
Ok....uite,"gurile rele" spun ca imbuteliat uleiul "tine" maxim 4 ani; de cealalta parte, entuziastii spun ca un ulei imbuteliat ar trebui sa tina nelimitat....ca de obicei( si de bun simt) adevarul e posibil sa fie undeva la mijloc- prin urmare cred ca un ulei bun full sintetic nu ar avea probleme in 2 ani de zile..
Referitor la proprietati....din clipa in care l-ai pus in motor si ai pornit, incepe sa isi piarda propietatile- si asta invariabil, fie ca e mineral sau sintetic grV....Ceea ce te intereseaza ( dealtfel pe toti) este ca sa-si piarda aceste proprietati cat mai "lent" in timp, sa aiba o "rezerva" mare lucru care este considerabil prezent la cele full sintetice....prin urmare sansele ca un full sintetic sa ramana in parametrii 2 ani sunt destul de crescute, fata de un mineral sau un semisintetic....
Ca sa suntezi acest lucru, singura modalitate pt un ulei inferior este sa-l schimbi mai des .....Cand il cumperi, arunca o privire pe caracteristici ( sunt suficiente doar cateva) si poate...chiar si in alta parte
....
Tacanitul iarna este evident de la un ulei care la rece nu asigura ungere optima ( prea vascos-ci are nu ajunge la timp unde trebuie/ sau prea subtire si cu VI +HTHS mic)
Sunt de acord cu tine si cu faptul ca uleiul imbuteliat cred ca ar trebui sa aiba termen nelimitat si cu faptul ca orice ulei incepe sa-ai piarda proprietatile odata cu "prima cheie". Dar cred ca isi pierde din proprietati cu fiecare km parcurs, ceea ce la mine cu 5000km/an eu zic ca este OK sa-l schimb dupa 1 an. Daca era sa cumpar un ulei si mai ieftin, gaseam (nu dau nume ca nu fac reclama nimanui). Eu zic ca Q8, care este facut la mama petrolului, respectiv Arabia Saudita) este bun pt cat merg eu cu masina. O sa ma conving mai tarziu daca m-am pacalit sau nu.
Citez de pe site-ul q8.com:
"We only manufacture products that are equivalent or superior in quality to any product on the market and supply them with a level of service that our customers expect. This quality premium is achieved by using our Kuwaiti crude oil, refined to produce base oils of the highest quality at our Europoort refinery in the Netherlands. These base oils are then used to manufacture lubricants at one of four blending plants in Europe, to rigorous specifications which are monitored by our Research and Development arm, Q8 Research and Technology. All our blending plants have ISO accreditation."
Personal, Megane-ul meu il cam consuma. Acum am trecut pe ELF si nu se mai intampla fenomenul.
Numai bine!
71doru
10 Dec 2012, 23:06
Dacia 5W30 cat a fost in garantie, apoi Elf Evolution SXR 5W40.
cosmin_h82
11 Dec 2012, 09:45
Dacia 5W30 cat a fost in garantie, pe urma Castrol EDGE 0W30 si acuma Mobil 1 0W40.
IRONICK
20 Dec 2012, 12:03
QUOTE(user123 @ 16 Nov 2012, 18:35)
La inceput de sezon "rece" w50? Astept impresii....sper ca ti-ai pus foarte bine la punct "aerodinamica" masinii pt a echilibra vascozitatea aia
.....Am avut si eu experiente gen temp -10 grd si castrol 10w60 si sunt curios cum "raspunde" Mobil 1......
Pai ce sa zic? Pe scurt, porneste ca la carte, fara trepidatii/trosnituri/tacaneli/batai. Iar motorul este silentios. L-a consum nu m-am uitat.
autosiscar
30 Jan 2013, 11:54
Astept parerea voastra despre Uleiul Ravenol
Pana atunci am oferta speciala de Mobil 1 10w 40 la 16lei/l
buna ziua,
am logan din 2005, mpi , 62000 km, medie de 5000 km / an (in ultimii ani)
vreu sa fac schimbul de ulei, voi alege un 5 w 40, stiu ca intra 3,3 litrii ulei
intrebarea mea este : daca fac doar 5000 km pe an si nu consuma ulei intre schimburi, pot sa bag doar 3 litrii de ulei? astfel cred ca voi fi cam la treimea superioara pe joja si nu platesc / raman cu un bidon inceput pe trei sferturi?
o zi buna
testike
4 Mar 2013, 14:41
Sigur ca poti.
Eu asa bag de 4-5 ani, de cand am terminat garantia.
vi_escu
4 Mar 2013, 19:05
Si in garantie tot cate 3 litri am pus.
Pe termen lung iesi mai ieftin cu 5+1 litri!
testike
8 Mar 2013, 17:49
Mie imi bagau nesimtitii de la dealer 4 litri pe gat.
Cred ca si puneau prea mult ulei.
Chiar in primul an mi-a dat uleiul mi-a dat afara pe la garnituri, cand am facut multi km pe autostrada cu viteza mare.
Acum la 8.5 ani arata mai bine motorul decat atunci cand era nou.
bogdan_dsn
30 Apr 2013, 09:21
Urmeaza sa fac revizia la sandel. Voi dintre Mobil 3000super 5w40, Elf SXR 5w40 si Motul X-cess 5w40 ce ati alege?
Am acuma in motor mobil 3000 si nu sunt prea incantat de el, e foaaarte zgomotos.
cris06
30 Apr 2013, 16:50
Cati km ai cu uleiul actual de la ultimul schimb?
Pentru "linistea" ta baga-i ceva nemtesc.
Alx1000
13 May 2013, 13:14
Daca tot vrei Aral, mai bine foloseste Aral Hightronic 5w40..
mykissfm
18 May 2013, 05:42
intre timp am bagat si eu, din curizitate si sfatul unui prieten, mobil1 0w40 new life si de bun ce e merg in continuare pe el.
in sfarsit am gasit un ulei , dar prea tarziu, care sa-mi satisfaca pretentiile mele de utilizator logan 1,6 mpi.
la 8000 km rulati se comporta ca nou, cu toate ca s-a innegrit intre timp.
radiantm
13 Jun 2013, 20:35
Am gasit ulei CASTROL MAGNATEC C3 la 5 L -pret f bun aprox 125RON .
E BUN PT LOGAN 1.4MPI (80000km 7,5 ani) ???
Multumesc mult .
13 Jun 2013, 21:40:
Am gasit ulei CASTROL MAGNATEC C3 la 5 L -pret f bun aprox 125RON .
E BUN PT LOGAN 1.4MPI (80000km 7,5 ani) ???
Multumesc mult .
Leo0608
14 Jun 2013, 20:31
ptr 1,4 e perfect
mykissfm
17 Jun 2013, 18:53
evitati sa folositi uleiuri norma c3 acolo unde nu este nevoie, adica filtru dpf, deja se observa ca in timp aceste uleiuri dauneaza axelor cu came.
nu va mai bucurati ca dati putin pe un ulei.
uleiuri bune pentru benzinarele de pe logan sunt urmatoarele, mobil 3000 5w40, total 9000 quartz 5w40 , elf evo 5w40 , elf excelium 5w40, valvoline synpower 5w40 sau the best forever mobil1 0w40 new life uleiuri care indeplinesc norma a3/b3/b4.
corbex
17 Jun 2013, 21:23
Ce prost aam putut sa fiu! De 180.000 km pun tot Petrom 15-40. Cred ca din cauza asta mi-a ramas motorul fata mare.
bobo77
17 Jun 2013, 21:28
QUOTE(mykissfm @ 17 Jun 2013, 19:53)
uleiuri bune pentru benzinarele de pe logan sunt urmatoarele, mobil 3000 5w40, total 9000 quartz 5w40 , elf evo 5w40 , elf excelium 5w40, valvoline synpower 5w40 sau the best forever mobil1 0w40 new life uleiuri care indeplinesc norma a3/b3/b4.
Cine a stabilit ca aceste uleiuri sunt bune si altele nu? de unde aceasta acreditatre...
Iulikk
17 Jun 2013, 23:44
QUOTE(mykissfm @ 17 Jun 2013, 19:53)
Wow...
bogdan_dsn
18 Jun 2013, 07:25
Mobil super 3000 e un ulei bun? Eu am acuma in sandero si asa suna la cald parca ies tachetii prin capota. Cu elf evo 5w40 nu facea asa.
mykissfm
18 Jun 2013, 17:23
QUOTE(bogdan_dsn @ 18 Jun 2013, 07:25)
Mobil super 3000 e un ulei bun? Eu am acuma in sandero si asa suna la cald parca ies tachetii prin capota. Cu elf evo 5w40 nu facea asa.
asta nu am mai auzit-o , pistoanele pot sa iasa prin capota, dar tachetii? cred ca doar o simpla impresie gresita.
astia cu skode si golfuri folosesc in masa asa ceva ,iar la sandero ii zbor tachetii.
18 Jun 2013, 17:27:QUOTE(corbex @ 17 Jun 2013, 21:23)
Ce prost aam putut sa fiu! De 180.000 km pun tot Petrom 15-40. Cred ca din cauza asta mi-a ramas motorul fata mare.
la roaba nici nu e cazul sa te stresezi , voucherele au valoare in ziua de azi si poate prinzi un logan nou.
radiantm
21 Jun 2013, 21:19
QUOTE
evitati sa folositi uleiuri norma c3 acolo unde nu este nevoie, adica filtru dpf, deja se observa ca in timp aceste uleiuri dauneaza axelor cu came.
nu va mai bucurati ca dati putin pe un ulei.
Sa inteleg ca norma C3 nu prea e pt Loganul benzinar?
Oricum pe bidon apare ca respecta normele a3/b3/b4(ceva de gen) cerute in manualul Loganului.Ce nu e in regula cu 5w40 C3 ?
Oricum Castrol Magnatec 5w40 normal ( ca alt termen n'am) am mai pus in Logan...
Respect
vi_escu
21 Jun 2013, 22:57
QUOTE(mykissfm @ 17 Jun 2013, 18:53)
evitati sa folositi uleiuri norma c3 acolo unde nu este nevoie, adica filtru dpf,
deja se observa ca in timp aceste uleiuri dauneaza axelor cu came.
un exemplu, ceva?
Iulikk
22 Jun 2013, 00:27
Eeee i-a zis lui Nea Alecu de la pese outo
nikuniku
22 Jun 2013, 19:36
ce le face,musca din ele,mai documenteazate colegu
eu daca nu am DPF pe masina si folosesc ulei pentru motoare cu DPF inseamna ca se topeste motoru
mykissfm
10 Jul 2013, 05:46
QUOTE(nikuniku @ 22 Jun 2013, 19:36)
ce le face,musca din ele,mai documenteazate colegu
eu daca nu am DPF pe masina si folosesc ulei pentru motoare cu DPF inseamna ca se topeste motoru
teoretic da mai trebuie demonstrat practic pentru ca la unele motoare deja au inceput sa apara problemele, oricum masina ta e cobai in situatia asta ca de e mai usor sa ne luam la misto decat sa citim , asteptam doar pomana sa puna unu un tabel ceva si apoi om vedea ce o mai fii.
nikule pina sa pari inteligent documenteaza-te ce inseamna diferenta dintr-un tbn mic si unul mare, incepe de aici.
tataieb12
11 Jul 2013, 20:51
salut a primit contra cost dar ieftin tare ceva ulei de la un prieten si anume patru bidoane de castrol toate sigilate si inca in garantie
a.castrol edge profesional OE 5W-30 - 2 bidoane
b.castrol edge profesional longlife III 5w-30 - 1 bidon
c. castrol SLX profesional b4 5w-30 - 1 bidon
ce varianta de combinatie sa aleg pentru a face un schimb de ulei la loganu meu 1.6 mpi+gpl
tataieb12
13 Jul 2013, 14:59
salut baieti , ma indruma si pe mine cineva
user123
13 Jul 2013, 17:11
QUOTE(tataieb12 @ 13 Jul 2013, 14:59)
salut baieti , ma indruma si pe mine cineva
Eu as alege pe cel cu norma ACEA A3/B3/B4 (adica ultima poza).....sunt ok si cele fuel economy (A5) insa pt peace of mind mai ales pe temperaturi ridicate si/sau "forja" un A3/B3/B4 este mult mai potrivit ( datorita HTHS + VI garantat mai mare).....
QUOTE(tataieb12 @ 11 Jul 2013, 21:51)
salut a primit contra cost dar ieftin tare ceva ulei de la un prieten si anume patru bidoane de castrol toate sigilate si inca in garantie
a.castrol edge profesional OE 5W-30 - 2 bidoane
b.castrol edge profesional longlife III 5w-30 - 1 bidon
c. castrol SLX profesional b4 5w-30 - 1 bidon
ce varianta de combinatie sa aleg pentru a face un schimb de ulei la loganu meu 1.6 mpi+gpl
Daca e sa combini, a + c si adaugi pina la nivel b.
Alx1000
6 Aug 2013, 13:19
Eu zic sa nu le amesteci. Nu stiu sa iti spun exact ce se poate intampla daca faci asta, dar cam de pe la toti mecanicii pe care ii cunosc, am auzit ca nu prea e bine deoarece au norme diferite.
In schimb pentru Logan merge edge profesional OE 5W-30.
Iti mai cumperi diferenta si aia este.
QUOTE(annem @ 13 Jul 2013, 23:51)
Daca e sa combini, a + c si adaugi pina la nivel b.
asa as face si eu.
cristy_m_a
29 Aug 2013, 20:25
Buna, am avut in masina elf 5w30 si mi-a mancat in 10000km cam 1 litru de ulei (cred ca mai mult in ultimii 2000km vara), mi-am dat seama ca ceva nu e in regula cand lampa de la ulei se stingea cu intarziere de 1 sec. E posibil sa fi fost prea slab uleiul la temperatura de afara si sa se fi ars? Acum am pus elf 5w40 masina are 65000km
Se intampla si la case mai mari. Ai facut alea 2000km in alte conditii decat circuli de obicei (vacanta, drum lung, eventual pe autostrada)? Cand nu ai consum de ulei VIZIBIL inseamna ca exista un echilibru intre cantitatea de ulei consumat si cantitatea de benzina ce ajunge in ulei.
Cipsvx
16 Oct 2013, 13:03
Pentru motorul 1.2 16V euro5 ce vascozitate recomandati 5w30 sau 5w40?
corbex
16 Oct 2013, 13:21
Ti-a recomandat deja fabricantul, in cartea tehnica. Da' ce stie el!
Bobo1973
4 Jan 2014, 19:00
A venit timpul sa fac schimbul de ulei la Logan
, modelul Prestige 1.6 16v, pana acum am folosit doar Texaco Havoline 5w40 Sintetic, nu pot ma pot plange de el, motorul arata impecabil fara depuneri la 120.000 Km, dar in aceasta toamna cand am luat drumul strainatatii si l-am alergat pe autostrazile Greciei am observat ca undeva intre 130 si 140 km/h motorul devenea foarte zomotos, de altfel inca face la fel intre aceste valori, pana in 130 si dupa 140 este Ok, in acest interval insa este galagios, peste "normalul" cu care eram obisnuit. Nu mi-a crescut consumul de carburat si nici nu imi "mananca" ulei.
L-am pus pe tester si este in regula, singurul lucru la care m-am gandit ca ar influenta zgomotul la turatii mai mari este uleiul, poate ca gresesc, dar de aceea apelez la detinatorii de logan de pe acest forum, poate cineva s-a mai intalnit cu asemenea manifestari. Masina este super verificata fiind pregatita sa plece oricand pe distante lungi de ordinul miilor de km si la viteze de croaziera de autostrada.
Va rog ceva sugestii si pentru ulei daca si voi considerati ca ar putea fi el cauza.
Multumesc!
Nu are nicio legatura uleiul cu acel zgomot. pur si simplu este o rezonanta specifica acelei viteze. la masina mea de exemplu un zgomot intensificat face intre 95 si 105 km/h in rest toate bune
IRONICK
5 Jan 2014, 01:11
QUOTE(Bobo1973 @ 4 Jan 2014, 18:00)
A venit timpul sa fac schimbul de ulei la Logan
Incearca
Mobil 1.
QUOTE(iulic' @ 4 Jan 2014, 20:16)
Nu are nicio legatura uleiul cu acel zgomot. pur si simplu este o rezonanta specifica acelei viteze. la masina mea de exemplu un zgomot intensificat face intre 95 si 105 km/h in rest toate bune
Rezonanta este la mpi si tine de turatie, nu de viteza.
Bobo1973
5 Jan 2014, 12:36
Da si eu m-am gandit la Mobil 1, sunt curios sa vad daca uleiul a fost cauza. Multumesc de sugestie.
IancuMIC
5 Jan 2014, 12:50
Dupa Elf 5w40, de cca 8.000km, am M1 New Life. Schimbari semnificative in functionarea motorului sau alte perceptii de genul zgomot mai mare sau mai mic, nu am constatat.
Raman la parerea ca M1 0w40 e mai mult o "piesa" de marcheting; un tip de ulei pe care nu-l folosesc constructorii la prima umplere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.