Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
annem
Rive:
Pentru 7000km/an mixt, etc, se poate folosi fara probleme Lubrifin 5w30 (60-70lei/4l), identic cu Dacia Oil sau alte semisintetice Elf sau Total 5W30, dar de 2-3 ori mai scumpe. Dacia spune ca nici la 20-30000km/an n-ar fi probleme cu aceste uleiuri, iar unii, utilizatori, sau tot felul de chestii independente in frunte cu lamentabilul, penibilul ADAC, au aratat ca asa e.
maru
atatea pareri si atatea tipuri de ulei ! mai oameni buni daca acei proiectanti/ingineri/mecanici de la o anumita marca va recomanda un anumit tip de ulei de ce voi vreti sa inlocuiti cu altceva ? am vazut supernove si solenze care au facut taxi si au sarit de 400.000 km fara a se umbla in motor si au folosit ulei dacia oil (parca e facut de texaco) sau elf 10w40.. din ce am vazut in postarile voastre incercati cu 5w sau cu w50,60 etc si nu va ganditi ca decat sa dati mai multi bani pe niste uleiuri scumpe mai bine il schimbati pe cel recomandat putin mai des (avand in vedere ca in orasele mari numarul de km nu corespunde cu orele de functionare in traficul aglomerat) adica la 7-8 mii km
cristi.r
QUOTE(maru @ 22 Jun 2014, 13:19)
atatea pareri si atatea tipuri de ulei ! mai oameni buni daca acei proiectanti/ingineri/mecanici de la o anumita marca va recomanda un anumit tip de ulei de ce voi vreti sa inlocuiti cu altceva ?

Nu stiu daca ai observat, dar titlul topicului este "ce ulei de motor folositi?". Adica, daca s-a deschis o astfel de discutie, inseamna ca lumea este interesata si de altceva. Si se pun intrebari in consecinta.

Cred ca este de la sine inteles faptul ca "by default" se foloseste dacia oil.

Inca o data: astfel de discutii nu sunt pentru oricine. "Oricine" poate folosi dacia oil. Este atat de simplu !

Iar in legatura cu proiectantul/inginerul, daca ar fi dupa aia, motorul ar tine si 1 milion de km. Insa aia de la marketing au auzit tot de la ingineri de notiunea de "ciclu de viata a unui produs". Si o baga p-aia ca sa nu moara aia de foame, atat cei de la marketing, cat si inginerii. Si, cum inginerii au vazut ca merge treaba, si-au pus stampila pe ceva mai "loose" in specificatii wink.gif

400.000 km poate tine un motor fara probleme. Insa atunci cand se fac calculele, se tine cont de protectie moderata a motorului pentru o utilizare moderata. Tocmai de aceea, motorul K7J a primit ulei de tip "energy conserving", el nefiind proiectat pentru asa ceva. Ma indoiesc foarte tare ca, la regim de 4000 de ture frecvent, un motor ca cel de 1.2 ar tine 400k km cu un ulei A5/B5 si ala schimbat la 20k km, indiferent de regimul de exploatare... Uleiul este un compromis ca de altfel toate consumabilele unei masini, intre fiabilitate si pret.

Haideti sa nu reducem discutia la "stiu aia mai bine". Bine, nici prea academica nu trebuie sa fie discutia, dar cam asta este punctul de plecare. Unii raman aici si asta stie toata lumea, altii merg pe alte cai. Dupa cum spuneam, discutii de genul asta nu sunt pentru toata lumea.
pistritu


<span class='edit'>22 Jun 2014, 19:26:</span>
QUOTE(icee @ 17 Jun 2014, 23:04)
Si cum se simte 5w30 pe canicula ?
*


uleiul 5w30 ajunge peste tot in motor, muult mai repede decat un 5w40 sau un 0w40, facand transferul termic mult mai repede
dr_mKe
Rată de curgere nu este egal cu vâscozitate sleep.gif

Un 5W-40 poate avea rată de curgere mai bună decât un 5W-30.
cristi.r
QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 18:23)
Un 5W-40 poate avea rată de curgere mai bună decât un 5W-30.

Te rog, explica !

Si ce-i aia "rata de curgere" ?
IRONICK
Adica daca ia o rata (aka autobuz) mai buna, curge mai altfel.
dr_mKe
Pune mana si citeste putin inainte sa faci misto.

Macar fisele tehnice, daca nu fizica.
cristi.r
Nu stiu cui te adresezi dintre noi doi, insa cu mine nu te cunosti atat de bine.

Iar "fisele tehnice" este o notiune extrem de generica. Ar trebui sa facem un "mercurial" cu fiecare tip de ulei de la fiecare producator sa studiem ce si cum.

SAE J300 testeaza ambele uleiuri amintite de tine atat pentru "pumping" cat si pentru "cranking" la aceeasi temperatura, adica -30 de grade celsius (avand acelasi indice W). Insa vascozitatea operationala este:
- la SAE 30 cuprinsa intre 9.3 si 12.5 mm2/s
- la SAE 40 cuprinsa intre 12.5 si 16.3 mm2/s

Deci nu prea au cum sa curga nici macar la cald cu aceeasi "rata".

De aceea te rog sa vii cu explicatii ! Sau macar cu niste exemple, ca poate n-am inteles noi la ce te referi.
dr_mKe
Nu la tine ma refeream. Cele 2 caracteristici nu sunt sinonime.
cristi.r
Iti reamintesc faptul ca tu le-ai introdus. Sau macar tu ai introdus notiunea de "rata de curgere" si ai asociat-o in discutie cu vascozitatea. Asa ca, te rog inca o data, explica !

Si, pentru ca observ ca nu toata lumea intelege, si fac referire la colegul de pe pagina anterioara care recomanda 5w50 pentru mers mai sportiv, o sa dau si alte date, adica;

- pentru SAE 50, vascozitatea operationala este cuprinsa intre 16.3 si 21.9 mm2/s

adica este un ulei foarte gros la cald. Asa se face ca folosirea unui ulei mai gros intr-un motor care nu este proiectat pentru asa ceva, se traduce printr-o uzura accentuata tocmai datorita faptului ca uleiul nu ajunge unde trebuie. Nu poate patrunde pur si simplu printre cuzineti si manetoane etc. Pompa de ulei creste doar presiunea in instalatie, insa pe un traseu nu neaparat critic. Sunt destule studii care au demonstrat ca "rata" de reimprospatare a uleiului (care tine de debit) este mult mai importanta decat presiunea lui.

Acestea fiind spuse, daca utilizatorul se crede perfect protejat si isi calca pe coada agregatul in consecinta, nu face decat sa-i grabeasca sfarsitul. Problema este ca uzura nu apare deodata, cresterea tolerantelor in lagare facandu-se treptat. La primul schimb nu prea merge, la al doilea aproape ca merge, iar la al treilea merge perfect. Bine, exagerez mult cu schimburile, perioada poate fi mult mai lunga.

Asa ca, pentru cei care vor mers sportiv, recomand sa caute si sa studieze uleiurile cu procent mai mare de sintetic in baza lor. Dar si aici discutiile sunt "intense" pe alocuri, deoarece:

- grupa III HC a ajuns la niste performante destul de bune, insa cu limitele lor date de polimerizare,

- grupa IV, poli-alfa-olefinele, nu prea pot face treaba daca nu sunt amestecate cu grupa III, deoarece olefinele fug de metale,

- grupa V, esterii, nu prea pot face treaba fara cel putin unul dintre cele de mai sus, deoarece se cunosc multe probleme in interactiunea lor cu elastomerii (cauciucele, semeringurile) sau cu apa de condens din motor.

Deci, alegerea trebuie facuta cu multa grija si necesita multe ore de documentare, iar la sfarsit s-ar putea sa descoperi ca nu esti dispus sa dai atatia bani pentru adevarata performanta. Diferenta se face pana la urma la bani. Dupa cum am mai spus, uzura apare lent, insa banii zboara deodata din buzunar smile.gif.

Asa ca, vizavi de exemplul cu motorul de ford, ala era praf dinainte (bine, nu stim nimic de exploatare, dar... in fine...), iar in legatura cu motorul de cielo, si ala era praf de mergea foarte bine cu 5w50. Stiu destule cielo care au trecut de 200k km cu uleiul 5w30 de reprezentanta, despre a carui calitate nu ma pot exprima.
dr_mKe
Cel mai sigur, se respecta indicatiile producatorului.

Pentru cei doi termeni recomand cel putin Wikipedia.

Oricum uleiul pe care-l folosesc nu-i bun, deci n-am.ce cauta-n discutie.
cristi.r
QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 19:51)
Cel mai sigur, se respecta indicatiile producatorului.

Specificatiile producatorului Renault sunt pana acum 3 la numar RN0700, RN0710, RN0720. Toate trei sunt aproape copy/paste din normele ACEA, combinate cu API SM/CF, combinate cu SAE J300 ("baza" bazelor specificatiilor). Asa ca n-am de ce sa ma inchin la normele lor.

Da, aceste norme RN sunt sigure, pentru ca mai jos de atat nu se poate, si da, sunt sigure pentru o utilizare normala.

Diferenta dintre cele doua standarde ACEA si API, este ca:
- ACEA este Association des Constructeurs Europeens dÁutomobiles, adica cei care chiar produc masini in Europa s-au gandit sa produca un standard, cu care sa se puna cu totii de acord
- API - American Petroleum Institute, care, exceptand faptul ca ar putea fi mituit de toti producatorii de masini din US, este cam independent si cam toti ceilalti trebuie sa respecte ce zic aia.

Un lucru foarte important, certificarea API costa si nu putin, iar ACEA se "indeplineste".

Dar ce ma fac daca in carticica mea imi spune generic ACEA A3/B4, obligatoriu grade SAE cu xW40 si nu specifica nicio norma RN ? Masina este facuta in 2006.


QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 19:51)
Pentru cei doi termeni recomand cel putin Wikipedia.

Daca tot ai intervenit in discutie, de ce ne trimiti la wikipedia ?
Vino tu cu explicatiile !


QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 19:51)
Oricum uleiul pe care-l folosesc nu-i bun, deci n-am.ce cauta-n discutie.

Acuma lamureste-ne. Ne trimiti la wiki, apoi spui ca oricum uleiul folosit de tine nu e bun, ca in final sa nu ai ce cauta in discutie ... Ma rog... cum zici tu ...
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 18:51)
Cel mai sigur, se respecta indicatiile producatorului.

Pentru cei doi termeni recomand cel putin Wikipedia.

Oricum uleiul pe care-l folosesc nu-i bun, deci n-am.ce cauta-n discutie.
*

Deci clar, moleculelele nu au loc cand iau rata. Am citit pe vichipedia.


23 Jun 2014, 18:57:
QUOTE(cristi.r @ 23 Jun 2014, 18:15)
Problema este ca uzura nu apare deodata, cresterea tolerantelor in lagare facandu-se treptat
*
Asta nu inteleg cei care se dau experti si recomanda tot felul de uleiuri. Gugalul asta si vichipedia a devenit prea mica. Si cand ma gadesc ca si cei care stau sa scrie in ele, tot niste forumisti care se pricep la tot sunt.
pistritu
niste report-uri aicea ptr dr_mke care abereaza ca pe loganclub, poate ar ajuta smile.gif)
Flacau, stiu pe unu din Bucuresti care cu multi ani in urma, nu cred ca aveai logan sau dsn, folosea celebrul Castrol RS 10w60 intr-un oltcit ! Nu vrei sa stii ca 10w60 i-a grabit moartea ambielajului si a cuzinetilor intr-un an si ceva. De la 6,5 cat avea presiunea maxima la rece a ajuns la 4 maxim la rece. Iar intr-o primavara din cauza presiunii i-a aruncat afara simeringul de la distributie de la vibrochen si a pierdut uleiul .
Stim ca esti utilizator de Motul 300v 5w40, daca tot te umflii asa in pene sa stii ca nu e un ulei asa de bine vazut pe alte forumuri. Ptr masina dumneata 1,6 16v un 5w30 Liqui Moly ar fi indicat.
dr_mKe
Sa aduc aminte ca am aproape 220.000 km ? Sa aduc aminte ca pe autostrada merg constant de la 160 incolo ?

Am vazut prea multe masini care merg cu uleiul.asta si nu crapa, in conditii mult mai dure.

Daca de.maine nu s-ar mai gasi 300V sau M1 0w-40 as pune Elf Evo.SXR 5w-40 si au revoir.

Daca as tine in mod ezpres la economie tot Elful ala l-as pune.

Eu nu pun 1-2 schimburi un ulei, apoi altul si asa mai departe.

Nu recomand ce nu am folosit. Nu ma delectez citind fise tehnice de uleiuri, etc, samd si apoi sa ma contrazic pe.forumuri. Eu n-am treaba cu ce ulei foloseste Ironick sau altii. Din partea mea.sa-l.tina motorul 1.000.000 km. Crezi ca mor de ciuda daca al meu pica la 400.000 ? La ce talpa ia, ar fi o buna perfomanta de fiabilitate.

cristi.r
deci, totusi, cum ramane cu "rata" aia ? Chiar sunt curios la ce te referi !
dr_mKe
Ramane sa nu fi chiulit la fizica. Scrie liquid flow rate pe google si te lamuresti fara sa scriu eu aici 2 pagini. Pe.Wiki este foarte bine facut articolul cu pricina.
user123
QUOTE(pistritu @ 23 Jun 2014, 19:31)
niste report-uri aicea ptr dr_mke care abereaza ca pe loganclub, poate ar ajuta  smile.gif)
Flacau, stiu pe unu din Bucuresti care cu multi ani in urma, nu cred ca aveai logan sau dsn, folosea celebrul Castrol RS 10w60 intr-un oltcit
*





Ai dreptate colega insa cu reporturile nu rezolvi nimic; omul e pornit rau....in directia gresita.....cu peste 160km/h wink.gif


Referitor la Castrol 10w60 confirm cele spuse de tine...l-am incercat mai demult in logan, nu lam tinut nici 3000km din cate imi amintesc.....extreme de "greoi" si cu zgomot metallic la rece.....

Am folosit si Motul 300V....si M1 0w40.....personal daca ar fi sa aleg intre cele 2 (strict intre ele) as pune M1; cu Motul am avut experiente total neplacute, in sensul ca efectiv nu rezista in timp si incep sa tzacane

La mine asta e problema cea mai mare.....zgomotul/tzacanitul, aproape toate au picat acest test inainte de 10 000 de km; nu rezista atatia km, unele de pe la 5000...altele la 7-8000.....altele la 3000.....initial incep la cald si turatii mari, ulterior apar si la rece...deja e tarziu....

De asta am tot scris de RL 0w40.....e singurul testat de mine care a dus mai mult de 10 000km; specific RL 0w40 pt ca RL5w30 nu a avut aceleasi performante......
cristi.r
Desi este total nepoliticos din partea ta sa faci asta, din motivul ca tu ai adus in discutie notiunea si acum ma trimiti la google, iti spun ca 5w30-ul sta mai bine la flow-rate decat 5w40.

Mai mult ... astept un link, macar, care sa ma contrazica...

Macar legatura dintre vascozitate si flow-rate.
pistritu
Mare branza cu M1 0w40 nu faci, sa stii. E un ulei super subtire, diluat in stilul caracteristic al filmei Mobil. Deci chiar o tzeapa de ulei as putea spune biggrin.gif

Daca chiar vrei un ulei 0w40, mai gros decat 5w40, iti pot recomanda ca doar a folosit un amic din Bucuresti asa ulei la motoru lui de 1,6 8v de logan, practic era ff gros uleiul la cald . Uleiul in speta se cheama RedLine 0w40 luat cu 75 lei quartz-ul de la cineva din Alba Iulia. Deci o gramada de bani si inafara ca e gros si ar rezista 2-3 ani, dar are de suferit din cauza pompabilitatii si uzezi motoru foarte mult !
cristi.r
pistritu, hai sa nu bagam RedLine in discutia asta, decat daca l-am folosit. Vrei ? Eu pot sa confirm ca 5800 cP la -30 de grade este o valoare foarte buna pentru CCS. Altii dau generic "maxim 6600 cP", adica standardul SAE J300. PetroCanada Duron-E sintetic are 6100. Ma refer la acelasi grade 5w40.

La 0w40, lucrurile stau cumva altfel ...

Iar cand motorul de logan merge lejer si cu 10w40, ale carui caracteristici de vascozitate la rece sunt masurate la tepmeratura mai ridicata decat 5w-urile, as zice sa nu-ti faci griji asa tare din cauza asta ...

Si nu stiu de ce am impresia ca oricum, RedLine se plimba cumva altfel prin motor decat un ulei mineral. Ala este din alt film fata de ce stii tu sau eu... Eu pot sa-ti confirm asta. Tu ?

vezi ca s-ar putea ca acel coleg pe care-l stii tu sa fie chiar user123, care a postat mai sus wink.gif.
pistritu
QUOTE(cristi.r @ 23 Jun 2014, 20:22)
vezi ca s-ar putea ca acel coleg pe care-l stii tu sa fie chiar user123, care a postat mai sus wink.gif.
*


nu e omu ala, te asigur. E altul. Omul acela imi e prieten foarte bun. user123 este din Craiova
Cred ca cine a schimbat uleiul, stie sa se si uite cand il schimba daca este gros sau subtire apa cum e castrol edge 5w30 din pacate dupa 1 an de zile
Daca n-ai folosit ulei 0w40 RedLine nu vorbi, omul mi-a spus clar ca uleiul era foarte foarte gros dupa 1 an de folosinta. Haide sa judecam lucrurile drept si la rece. Uleiul acela nu are ce cauta intr-un motor de logan 1,6 deoarece este foarte foarte gros !

Poate cred ca te refereai la RedLine 5w30 care este fluid ! Ala chiar este ce relatezi mai sus wink.gif
cristi.r
Ne trebuie totusi un termen de comparatie.

La cum spui tu, e cam praf motorul... Folosesc RedLine 5w40 si nu mi se pare sa fie mai gros decat alte 5w40-uri folosite. Dar asta e doar o impresie personala, n-am cum sa cuantific in vreun fel sau sa trag o concluzie.

Sau cum ? E mai gros decat atunci cand l-a bagat ?

Poate ne lamureste user123, ca si el a folosit 0w40-ul ...
pistritu
c'mon, 5w40 e mai subtire decat 0w40
Uita-te pe fisele uleiurilor si o sa vezi
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&
si
http://www.redlineoil.com/product.aspx?product=11104
N-am de ce sa mananc rahat ca nu iau apararea nimanui. Am spus doar cele observate dupa 1 an de zile de folosinta in mod obiectiv de catre propietarul masinii.
Uleiul 0w40 RedLine special a fost colectat spre analizare vizuala intr-un pet curat, taiat de 5l de apa
cristi.r
Pai din linkurile tale reiese exact contrariul, ... CCS, vascozitate cinematica la rece, la cald, etc ...

Doar la volatilitate Noack sta mai prost 0w40-ul. Sa fie asta cauza ? N-as crede ...
user123
QUOTE(pistritu @ 23 Jun 2014, 20:39)
user123 este din Craiova


Poate cred ca te refereai la RedLine 5w30 care este fluid ! Ala chiar este ce relatezi mai sus wink.gif
*



user123 NU este din Craiova ......chiar daca uneori ( sau rar) posteaza din Craiova

Cu RL 5w30 desi pare mai subtire, pe la 7-8000 km in stilul meu de mers incepe sa se auda zgomot metallic, mai ales pe la 4000 rpm sau mai sus...

Ulterior si la rece......toate, dar toate 5w mai rasarite testate pana acum de mine in Logan catre sfarsitul vietii incep la rece sa faca asa....



QUOTE(cristi.r @ 23 Jun 2014, 20:43)

Poate ne lamureste user123, ca si el a folosit 0w40-ul ...
*



Am mai scris despre 0w40.....este exceptional, inclusive ca "sunet"....nu am resuit sal fac sa tzacane, oricat as incerca, nici la rece nici la forja.....

Cand il pui in motor iti dai seama ca este efectiv altceva....da un sunet infundat, ragusit....


O singura meteahna....de fapt impropriu spus, este motorul prea anemic pt el: as dori totusi un w30 cu proprietatile acestuia.....

Dupa ce am folosit acum (RLI) o sa revin la Rl....
dr_mKe
O singura problema. Un raport de analiza la ulei n-ai pentru comparatie intre uleiuri. M1 0W-40 este un ulei de top, dara pe forum sunt unii care au reteta originala si este de fapt o zeama de dinozauri aditivata. Ai numa' rabdare radmasa.gif

Mici variatii ale.sunetului motorului sunt normale cu varii uleiuri, dara la ce minune tehnica este distributia la 1.6 8v nu prea sunt inalte pretentii de silentiozitate.

Daca ai folosi masina macar la cursele de amatori, as pleca urechea cu mai mult interes.

Stai tu linistit ca vine acusica mitosu si iti explica ca RedLine este de fapt ulei mineral la suprapret.

Cheers !

PS > eu tot astept.sa.facem.cunostinta pe viu. Miercuri subt din nou la Bucale, cam.presat de.timp.pentru ca trebuie sa ma intorc in aceiasi zi, dar.timp de-un cico si-o shaorma tot.imi fac.
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 23 Jun 2014, 19:51)
Eu n-am treaba cu ce ulei foloseste Ironick sau altii.
*
Daca aduci in discutie vichipedia, este normal sa se faca caterinca de tine. Ca sa te bage lumea in seama, trebuie sa ai argumente. Sau macar formeaza niste propozitii care sa para argumente imbatabile.
dr_mKe
Wiki este cea mai la indemana si cea mai scurta. Apoi, sa stii ca-s corecte > 90% din informatiile de acolo.

Vrei sa-ti scanez o carte de fizica ? Nop. Mergi la bilbioteca pentru asta. Parca ai terminat ceva cu profil ingineresc. Ar cam fi trebuit sa stii ca rata de curgere nu este sinonima cu vascozitatea. Daca mai si faci misto pe tema asta, treaba pute rau.

Si chiar n-am nici o treaba daca te tine motorul 1.000.000 km si pe mine doar 400k.

Consider discutia serioasa cand apare cineva cu analize de uleiuri facute in laboratoare specializate. Pana atunci, povesti si caterinca.
cristi.r
Analize de uleiuri se gasesc gramada pe net, macar de la alea ne putem face o idee, nu cred ca ne trebuie altele. Dar de unde si pana unde "analize de uleiuri" ? Este a doua notiune pe care o introduci tu singur, nefiind "provocat" de nimeni. Oricum, alea sunt facute pentru a studia compozitia chimica si mai putin caracteristicile de mecanica a fluidelor. Numai "scula" care masoara MRV-ul costa cateva zeci de mii de dolari. Nu si-o permite oricine. Insa niste reactivi, da.

Pe de alta parte, 5w40 n-are cum sa aiba un flow-rate mai bun decat un 5w30. N-are cum. Eu inca astept relatia de dependenta dintre vascozitate si flow-rate.

*******************************************************
A, si apropo, pentru sanatatea discutiei, ca tot mi-a trecut pe pe ureche de atatea ori si nu stiam ce nu este in regula: flow-rate se traduce in romana prin debit, nicidecum "rata de curgere".
... adica sper din toata inima ca la aia te referi ... altfel, mai avem inca o notiune de explicat...
*******************************************************
dr_mKe
Analiza din uleiul scos de la motorul personal. Pe mine nu ma pasioneaza intr-atat incat sa-mi cheltui banii pe analize de ulei. Faci vre-o 4-5 din astea si mai mai ca ai stricat banii de-un motor second hand de la dezmembrari.

Ma rezum sa folosesc un ulei care face fata mai mult decat este necesar conditiilor de exploatare la care este supus si sa raportez ca la atatia km nu mi-a crapat motorul, ca nu consuma ulei, nu bate, etc, samd, exploatat in conditiile date.

Un ulei cu ~30% baza sintetica si restul hidrocracat (superior sau nu, tot zeama de dinozaur) n-are sa aiba rata de curgere a unuia full sintetic, pentru simplul motiv care are molecule cu o mult mai mare diversitate de marime, chiar daca ambele sunt 5W-40.

Rata de curgere = volumul sau unitațile dintr-un material care trec printr-un punct dat al unui sistem in unitatea de timp, parca asa tin eu minte.

Daca esti amator de analize de ulei, iti trimit 500 ml de ulei Motul 300V 5W-40, rulat cca 15.000 km, din care aprox ~6500 km pe autostrada, in regim de turatie 4500-5000 rpm, mentinut constant. In aproximativ 2 saptamani il schimb, acum are 13.000 km la activ.
user123
QUOTE(cristi.r @ 24 Jun 2014, 07:40)
...... Este a doua notiune pe care o introduci tu singur, nefiind "provocat" de nimeni.

Pe de alta parte, 5w40 n-are cum sa aiba un flow-rate mai bun decat un 5w30. N-are cum. Eu inca astept relatia de dependenta dintre vascozitate si flow-rate.




Daca ar fi a "doua" ar fi bine.....insa sunt mult mai multe, asa se intampla cand scrii din auzite, unele le scrii partial bine, altele de loc.....

Nu-l lua personal, asa e el.....sunt si din astia si forumul ar fi prea plictisitor fara ei, acesta este nivelul lui de cunoastere si de exprimare ( cand nu ai argumente dai report)

Totusi un progres a facut.....wikipedia !!!; este un lucru bun, altii repara masini cu DEX-ul


Referitor la 5w40 vs 5w30......uite ca sa dau o "explicatie" in ton cu aceasta conversatie "minunata" voi scrie ca 5w40 poate avea un flowrate mai bun daca este un PAO-ester iar 5w30 este cel mai slab HC de pe piata....

E ok acum? am impacat capra si varza? pace? icon_mrgreen.gif
GIC
QUOTE(cristi.r @ 24 Jun 2014, 08:40)
Eu inca astept relatia de dependenta dintre vascozitate si flow-rate.
*


Debit (m3/s) = vascozitatea cinematica (m2/s) x diametrul sectiunii de curgere (m) x Reynolds x PI / 4

LE - din viteza am exprimat diametru in m2
cristi.r
QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24)
Ma rezum sa folosesc un ulei care face fata mai mult decat este necesar conditiilor de exploatare la care este supus si sa raportez ca la atatia km nu mi-a crapat motorul, ca nu consuma ulei, nu bate, etc, samd, exploatat in conditiile date.

Pai si de unde stii asta fara o analiza de ulei ?


QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24)
Un ulei cu ~30% baza sintetica si restul hidrocracat (superior sau nu, tot zeama de dinozaur) n-are sa aiba rata de curgere a unuia full sintetic, pentru simplul motiv care are molecule cu o mult mai mare diversitate de marime, chiar daca ambele sunt 5W-40.

Pai stai un pic, ce facem aici ? Comparam mere cu pere ? De unde ideea introducerii moleculei sintetice ?


QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24)
Rata de curgere = volumul sau unitațile dintr-un material care trec printr-un punct dat al unui sistem in unitatea de timp, parca asa tin eu minte.

Pai aia e debitul, stimabile !!! Deci ne-am lamurit ... adica dV/dt... biggrin.gif Si nu este printr-un punct, ci printr-o suprafata de valoare definita apriori.


QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24)
Daca esti amator de analize de ulei, iti trimit 500 ml de ulei Motul 300V 5W-40, rulat cca 15.000 km, din care aprox ~6500 km pe autostrada, in regim de turatie 4500-5000 rpm, mentinut constant. In aproximativ 2 saptamani il schimb, acum are 13.000 km la activ.
*


Nu, multumesc. Si nici nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau sa fac analize de uleiuri. Dupa cum ti-am mai spus, ele exista deja. Iti trebuie un pic de timp sa le gasesti ...


QUOTE(GIC @ 24 Jun 2014, 09:28)
Debit (m3/s) = vascozitatea cinematica (m2/s) x diametrul sectiunii de curgere (m2) x Reynolds x PI / 4
*


In sfarsit. Am lamurit-o si pe asta.

Urmatoarea parte a rationametului: ce ne facem cand diametrul ala al sectiunii variaza intre cativa milimetri si cateva zecimi de milimetru ?
dr_mKe
Pai tocmai asta este problema, deschiderile foarte mici prin care uleiul trece, rata de curgere / debitul diferind substantial de la un mineral / semi-sintetic / sintetic veritabil, din cauza marimii moleculelor componente, desi vascozitatea este clasata ca identica

Nu comparam mere cu pere, dar la 5W-40 se gasesc uleiuri care au in cel mai bun caz 30% baza sintetica, altele hidrocracate superioare, diverse amestecuri si sintetice veritabile. Evident ca rata de curgere prin spatii atat de mici cum sunt cele din motor, este mai buna la uleiul sintetic veritabil si la cel hidrocracat superior, decat la cele care-s predominant minerale (mai ordinare) cu baza sintetica.

Un motor de generatie mai veche, cu tolerante mai mari va fi in principiu mai zgomotos si cu posibile zgomote suspecte cand se pune aceiasi vascozitate de ulei, dar in varianta sintetica veritabila, pentru ca rata de curgere este mai buna si uleiul ''scapa'' mai repede din lagarele, gaurile, etc, prin care trebuie sa treaca.

Doreii de la mecanica au sesizat empiric acest aspect, dar nu pricep fenomenul corect.

Analize de ulei se gasesc pe multe forumuri, dar aici vb de motoarele Reno montate pe Dacia. Cine-i atat de paranoic, poate sa-si faca analiza la ulei, costa doar cateva zeci de euro. Eu gasisem cu vre-o 80 de euro, evident ca n-am avut chef sa cheltui suma asta.

1.6 16v este cel mai silentios la ralanti cu ELF Evo SXR 5W-40. Cu Motul 300V 5W-40 se aude un usor zgomot la tacheti, desi sunt cu compensare hidraulica a jocului. Nici macar nu trebuie sa ajunga turatia la 1000 rpm si dispare, iar cu ELF nu o are. In conditiile date este absolut normal.

Se confunda foarte des presiunea cu lubrefierea corespunzatoare. Din acealai ciclu cu rata de curgere / vascozitate.

Uleiul 300V 5W-40 este conceput pentru conditii dure de utilizare, pe care motorul de strada le atinge doar ocazional, pentru durate scurte de timp. Il torn in motor pentru ca vreau sa fiu sigur ca-i in parametri optimi 15.000 km si pentru ca mi-l permit. Daca nu mi-as permite Motulul 300V as pune ELF -ul si probabil l-as schimba mai des daca l-as forjali la fel de rau. Simplu.

Mie nu imi place sa pun alt ulei la fiecare schimb, sa-l schimb mai repede fara rost,sa umblu la masina sa vad de ce merge asa de bine, etc, samd.

cristi.r
Cum spui tu ... oricum, pana la tine, discutia era cumva alta (vorbeam strict de 5w30/versus 5w40) ... deci ... da.
pistritu
QUOTE(cristi.r @ 23 Jun 2014, 20:50)
Doar la volatilitate Noack sta mai prost 0w40-ul. Sa fie asta cauza ? N-as crede ...
*


asa, sa raspund acuma tongue.gif
NOACK e un test de volatilitate a uleiului, măsoară ca procent din greutate cât din ulei se pierde prin evaporare în niște condiții standardizate de test la temperatură înaltă.

Evaporarea uleiului se traduce prin scăderea nivelului pe jojă pentru că scapă pe la îmbinări, simeringuri sau în traseul de admisie, prin circuitul de eliberare a suprapresiunii din carter (la diesel) sau cel de recirculare a gazelor de carter (la benzinară).

Ulei rămas e mai vâscos pentru că a pierdut parte din fracțiile mai ușoare.

Cel ce are NOACK-ul mai mare este un ulei proportional mai "dopat" cu aditivi care sa "dreaga busuiocul" formularii lui precare, respectiv sa imbunatateasca comportamentul uleiului "nativ" care iese din instalatie, pur, fara vreun fel de "imbunatatitori" de vascozitate,s.a.m.d., mai "slabut". Deci NOACK mare=ulei de baza mai prost=pachet de aditivi "extins" si care nu unge nimic, se evapora la cald, etc., deci face numai "rele", mai putin ceea ce trebuie sa faca pentru a tine uleiul "mai prostovan", "in functiune".. Relatia merge pe principiul proportionalitatii (si) in aceasta directie.
cristi.r
Vorbim totusi de RedLine. Ar fi interesanta o justificare un pic mai inginereasca vizavi de acest ulei.

Reamintesc faptul ca normele europene stabilesc un noack de maxim 13%, 5w40-ul RedLine are 6%, iar 0w40-ul de la acelasi producator are 9%.
user123



Mai mult decat atat, RL este printre putinele marci care afiseaza noack-ul.....uleiurile comune folosite (castrol, mobil,elf etc) si chiar unele laudate( motul) nu afiseaza noack ....de fapt, la unele trebuie sa cauti serios pt date considerate de bun simt (cum ar fi VI si HTHS)....

Insa la marketing RL sta prost....cel putin asa consider cand ma gandesc la romani;celelalte desi sunt deficitare ( cel putin ca info cu privire la compozitia lor...) sunt mult mai cautate si folosite
cristi.r
Redline nu sta prost la merketing, pur si simplu nu este pentru toata lumea. Multi dintre cei cu care am vorbit ma intrebau asa, retoric, ce poate sa aduca nou un astfel de ulei, oameni care au testat multe in cariera lor. Eu, cel putin am vazut diferenta si am vazut si DE CE nu este pentru toata lumea. Insa pana nu il testezi pe agregatul propriu, nu ai termen de comparatie.


Supun atentiei uleiul Pennzoil, care sigur este grupa III, GTL, dar care se lauda cu un noack de 6-7, de indice de vascozitate 170-180 la 5w-uri si 190 la 0w-uri, sau HTHS de 3.9 la 5w40-ul european. Deci, daca acest producator publica tipul asta de date, banuiesc ca e de bine.
nec100
CEA MAI PERFORMANTA norma ulei cu indice 5w30 PT BENZINA SI DIESEL astazi 2014 in EUROPA
este norma PORSCHE C30(echivalenta cu vw50700) dar testata suplimentar pe circuit Nurburgring minim 100 ore si apoi analiza ulei si uzura componente.
Este mult peste norma de medie performanta RENAULT RN 700 RN710 RN720
norma PORSCHE C30 produce o uzura pe cama de max 75 micron in RADIONUCLID TEST si rezista 650 ore pe secventa de test cama fata de 250 ore normele imediat urmatoare.Deci pentru cei ce doriti sa utilizati ulei 5w30 benzina si diesel nu exista nimic mai bun aprobat si testat in Europa pt masini pasageri astazi.
Pentru cei ce doresc 5w40 pt benzina cea mai buna norma astazi este PORSCHE A40 iar liste cu PORSCHE A40 oils gasiti pe net garla important este sa scrie si pe bidon PORSCHE A40 atentie nu Porsche simplu.
Pt doritorii de ulei diesel 5w40 (numai motoare DIESEL FARA DPF) IDEAL al fi sa folositi ulei 5w40 aprobat simultan
PORSCHE A40 si VW50501 diesel (VW 50501 FIIND CEA MAI PERFORMANTA norma diesel la vascozitatea vascozitatea 5w40 ce exista la masini autoturisme pasageri . exista uleiuri cu aceste doua norme simultan daca cautati la FUCHS si MOTUL....SI ALTII.

PT utilizatorii DE 10W40 ca sant si din acestia f multi INCERCATI SA NU CUMPARATI ULEIURI 10w40 API SL sau SJ gunoaiele vechi de norme ce se vand in est la uleiurile 10w40.
CI INCERCATI SA CAUTATI NORMELE SN sau SM la 10w40
ULEIURLE SL SJ au prescriptie maxima uzura pe cama 120 micron
ULEIURILE SN SM au prescriptie maxima uzura pe cama 90 micron (SN e mai performanta la curatenie pe piston fata de SM )

deci concret
pt benzina cautati un ulei 10w40 API SN
exista ULEIURI SN CEPSA MANNOL si altii
brandurile de ULEIURI de calibru vand 10w40 in vest cu specificatia SN in Romania vand cu vechile norme slabe SL,SJ.

PT DIESEL discutia e simpla
cel mai bun ulei 10w40 este uleiul 10w40 norma de flota MB 228.5 pt motoare DIESEL fara DPF
SI LE GASITI IN LISTA DE AICI
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/228.5_de.html

cu aceste uleiuri norma MB228.5 un Microbuz Mercedes diesel se duce spre 800000km lejer aproape 1milion km fara probleme.

Pentru cine nu are bani, uleiul Best Oil 10w40 este cea mai buna alegere atat pentru logan diesel cat si pentru benzina
SE GASESTE AICI
http://www.oilmag.ro/uleimotor/bestoil-sup...t-p-848408.html

la MOTOARE de autoturism diesel CU DPF trebuie sa folosim n-avem de ales ne ducem pe 5W30 Porsche C30
cea mai buna norma motoare diesel cu DPF pt pasageri.

pt studiu...

DE CITIT CU RABDARE.

COMPARARE PRIMARA NORME ULEI PASAGERI

Lubrizol tools

se da click pe sagetile nergre mici si se compara paianjenii normelor
paianjen mai mare =norma mai buna.

http://origin-qps.onstreammedia.com/.../pc/index.html

PRESCRIPTIILE INDUSTRIEI LA NORMELE DE ULEI

http://www.aftonchemical.com/Lists/B...n_Handbook.pdf

Am folosit, masina rupe asfaltul in doua dupa ce l-am pus la un plin de motorina intradevar o reusita a CHEVRON -TEXACO super aditiv cu 7 componente pt prelungirea NR DE ORE a sistemelor de injectie DELPHI conditia de baza OBLIGATORIE e folosirea doar a filtrului de motorina Delphi original Renault si a uleiurilor NORMA RN0720 PT EURO 5 SI RN 710 PT cele fara DPF
Eu am luat aditivul de la firma care repara injectoare de la piciorul podului de langa fabrica URSUS de la BUZAU cu pretul de 100 ron flaconul mai gasiti si pe site-ul POLMOT. Aditivul se foloseste odata la 6 luni. probat testat functioneaza impecabil motorul. Nu luati motorina din surse necunoscute. SISTEMELE DE INJECTIE DELPHI lucreaza cu microni SI PRESIUNI DE MII DE BARI si sant ff sensibile. Daca respectati aceste reguli depasiti 200000 km fara interventii la sistemul de injectie.



<span class='edit'>26 Jun 2014, 14:43:</span>
Lichidul TECHRON este cel mai bun aditiv astazi 2014 pt curata injectia benzine si diesel folosit DE BMW firma de autoturisme premium ce recomanda oficial doar 2 produse pt curatat injectie TECHRON si REDLINE .

PT CEI CE RECOMANDA R720 atat poate C4 LA UZURA
https://www.lubrizol.com/EngineOilAd...CEA-C4-10.html


<span class='edit'>26 Jun 2014, 14:46:</span>
iata cum testeaza o baie de ulei PORSCHE pana o aproba..

https://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
cam asa chinuie si uleiurile pt benzina.. norma PORSCHE A40 pana le aproba

ARGUMENTUL tehnic pentru mai buna performanta a normei C30
iata cum este inglobata total NORMA RN720 de norma PORSCHE C30 LA PERFORMANTA.

Comparatorul de performante primar al LUBRIZOL

LUBRIZOL Nr 1 mondial ...4 MLD USD cifra afaceri ce furnizeaza pachete de aditivi pt (blenderii) fabricantii de uleiuri (mai sant si altii ORONITE , RHEIN CHEMIE ,INFINEUM etc)

http://tinypic.com/view.php?pic=jtlb8w&s=8#.U514kKjWLX9


<span class='edit'>26 Jun 2014, 14:49:</span>
norma PORSCHE A40 la motoare benzina sat mai bine si la uzura si la curatenia pe piston fata de RN700 RN710

Daca oamenii de rand ar fi pusi sa aleaga pentru o diferenta mica de ron intre un ulei 5w40 RN700 fara certificare suplimentara PORSCHE A40
si un ulei de exemplu fara intentia de reclama...
SHELL HELIX ULTRA 5w40 cu aprobarile oficiale pe bidon RN 700 PORSCHEA40 si FERRARI pe bidon ce ar alege?Care credeti ca uzeaza mai mutl motorul in timp.....
uleiurile pT benzina PORSCHE trec suplimentar urmatoarele teste

Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
Cum exista uleiuri benzina cu certificare RENAULT dar au si norma conform testelor de mai sus merita pt o diferenta mica in ron pt o protectie suplimentara a motorului
user123

Exact acelasi mesaj l-ai pus si pe forumul celalalt dedicat Loganului.....

Iar acum aici.....de ce?
IRONICK
Poate mai invatati si voi ceva despre uleiuri si curatarea motorului!

QUOTE(nec100 @ 27 Jun 2014, 11:46)
Pentru ca sa curatati de uleiul vechi cel mai bine scurgi uleiul din motor, pui motorina si lasi cu motoru pornit la relanti pana ajunge la 50 grade. Dupa care scoti motorina si pui uleiul nou.
*


AR-18-MOS
up.gif
nikuniku
pai de ce sa mai dai jos motorina din motor,ca litru de motorina este mai ieftin decat unu de ulei,asa ca se poate merge si cu motorina,pana explodeaza motoru
cristi.r
QUOTE(IRONICK @ 27 Jun 2014, 18:39)
Poate mai invatati si voi ceva despre uleiuri si curatarea motorului!

Asa... si era musai nevoie sa-i faci publicitate ... vezi ca omul are 30 de ani de experienta in domeniu.
bibinel
Salutare,

Am citit si tot citit. Aici se dau teze de doctorat in uleiri auto... Fain... biggrin.gif Creierul meu e ..gata
Am si eu o intrebare simpla. Logan 1.5 dCI E4, 85 CP. Primii 5-6 ani am folosit Catrol Magnatec 10w40. Apoi am trecut pe Motul 8100 x-cess 5w40 ptr ca iarna vroiam sa porneasca mai usor....
Dupa trecere am observat ca vara in schimb cam țăcăne tacheții, cu ăsta mai subțirel.... am fost un pic dezamăgit, ptr că plătisem bine peste Castrol și rezultatul a fost ...țăcănitul...!!! icon_mrgreen.gif
Acum aș vrea să trec pe Ravenol VSI 5w40....cu norma RN corespunzatoare... căci VSD văd ca nu are norma RN...
Merită trecerea ?!!! ..sau rămân pe Motul.... mă gândeam că poate cu Ravenolu nu mai sună așa tacheții...
Să nu-mi ziceți să trec înapoi la 10w40 că nu-mi place pornirea iarna cu el....
După ce am citit o replica pe forum ca astea cu "xx..OL" ..care se termina cu ol ar fi uleiuri reciclate, "reșapate"...acum chiar am un cui....si cu asta blink.gif
nec100
Motorul este cu FAP? sau ...
Daca nu este cu Fap, iti recomand uleiul Shell Helix 5w40
bibinel
fabricatie 2007 motor k9k-87, E4, din cate stiu E4 nu are filtru de particule... doar de la E5 încoace s-a pus... FAP... rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.