Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
user123

Salutare Plopii !


Da, uleiul american - amsoil si redline - intradevar suna mai infundat motorul...

In materie de protectie, sunt la un alt nivel....as putea scrie dar nu cred ca are rost, mereu apare cate un pacalici care sa zica ca reclama etc etc....


Eu am folosit ff mult Redline.....nu numai la tigaie ( peste 200 000km de RL) dar si la restul utilajelor...

De afara l-am luat cu ajutorul rudelor-canada- sau din Austria cand merg acolo....l-am comandat si pe amazon/net uneori; in tigaie pun ce ramane de la celelalte.....la pret ajung mai ieftin uneori cu 50-100lei fata de romania.....uneori ma "ajuta" si rudele
Kojak
QUOTE(plopii @ 9 Oct 2017, 14:18)
Și eu am vreo mie de km. cu Amsoil 0W40...


E cel la care se recomanda schimbul la 5000mile/8000Km?
plopii
Nu e ăla..este Amsoil Signature 0W40...pe site nu-l au, dar la telefon am rezolvat atunci...îmi spunea că au multe comenzi și nu mai au chef să pună toate sortimentele de Amsoil pe site...suni cel mai bine...
Ăla cu 5000 de mile este la fel de scump cu Redline...eu am dat mai puțin pe Signature 0W40...vreo 60 de lei sticla...
Aveau și formula europeană la același preț parcă, dar după fișă mi s-a părut mai bazat ăsta pur-sânge american...detalii aici

smile.gif
Kojak
Am inteles.

Vad ca intervalul de schimb ptr. conditii severe e dat la 15.000mile si 20.000 ptr. conditii normale.
Cu toate astea cred ca un maxim 12-14mii ptr. conditiile de mers de la noi e sucficient ptr. orice ulei.

Eu am revenit la RL dupa RLI pe care l-am tinut peste 14.000 in motor. mers preponderent extraurban (cca. 80% sau mai mult) indelungat la turatii mari si f. mari.
Deja la rece, dimineata la prima cheie, daca nu lasam putin motorul la ralanti si plecam in primul minut, la accelerari chiar usoare de peste 2000 pana in 2500-3000rpm aveam usoare zgomote metalice, semn ca era timpul sa-l dau afara. Treaba asta a inceput undeva la peste 12.000km parcursi. In rest, se comporta inca f. bine, la cald.
Ca si o comparatie, desi e cu totul in alta liga, cu Elf 5w40, zgomotele metalice incepeau de pe la 6000km, cam la acelasi stil de mers. biggrin.gif

P.S. Am aceasi sursa de aprovizionare ca si tine. smile.gif
surube
Foloseste , Polytron 0w40 , nu o sa mai auzi zgomote metalice , chiar si la 30 mii km , e un ulei Grozav ! rolleyes.gif
user123


Daca tii un ulei 30 000 km iti bati joc si de motor si de bani, indiferent de ulei sau motor


Daca cumperi un ulei ca sa-l tii 30 000 km inseamna ca nu-ti permiti masina


Nici uleiurile heavy duty nu rezista in parametrii atat; si alea sunt pentru flote, nu pt o pocnitoare de masina de rand


Mai bine un ulei mediu schimbat mai devreme....si mai des;


Referitor la Pulytronul ala.....ce are asa special? Un 0w40 mediu in cel mai bun caz, facut de un blender......





Victorine
Am 10.000km de cand masina din semnatura e la mine cu Total Quartz Energy 5w40 si filtru Mahle/Knecht schimbate de mine. As vrea sa fac un nou schimb de ulei inainte de (si probabil doar pentru) sezonul rece, ceva 0W. Aveti o recomandare? Nu ma intereseaza sa fie un nume rasunator, dar sa fie un ulei decent, oricum cred ca la anul in vara inainte de concediu il schimb iarasi cu un 5w40. Sa aiba ACEA A3/B4 si in ultimul timp am cautat uleiuri care au si norma Porsche A40. Multumesc.
IRONICK
In nici un caz noul: Mobil 1 FS 0W40
einstein1984
Yacco lube fr; 32l/litru
Victorine
Mmmm... singurul gasit la ei pe site la pretul ala este 0W20, ori nu o sa pun W20 in motorul asta, chit ca va fi un ulei pentru sezonul rece. Ma gandeam la 0W30 sau 0W40.
andreig1982
QUOTE(andreig1982 @ 2 Nov 2015, 17:16)
de vreo cateva zile am bagat sustina 0w50
anterior premium ultra 0w50 tot de la eneos
*

user123

Ai la yacco 0w40 full PAO -180 lei /4litri parca

Ai Liqui Molly 0w40 iarasi full PAO;


- Liqui Moly 0w30 A3/B4 , cel fara "plus"


- valvoline 0w40, shell 0w40

- catastrol 0w40 si 0w30 dar cele facute in Germany...

Daca vrei esteri - Motul 300v , Millers


Daca pui w30, iti trebuie unul destul de rezistent....in functie de picior


Cu FS de la Mobil 1 umbla vorba ca ar fi hidrocrack....

Dar....

Unii au pus si pana acum posirca mai rau hidrocracata de elf 5w40 sau dacia 5w30 fara probleme .....deci mobilul chiar hidrocrack , macar are o puritate mai buna...

Altii zic ca nu este hidrocrack si ca de fapt Mobilul a ieftinit reteta scotand PAO din baza si folosind baze AN care sunt mai ieftine dar aprox la fel de eficiente


Victorine
Lamurit. Probabil Shel Helix Ultra 0w40. Pret decent, performante decente. Ma intreb ce are in plus Liqui Moly de ajunge dublu la pret... Nu mai stau acum sa compar fisele tehnice. Oricum, cred ca un ulei decent schimbat ceva mai des si adaptat sezonului rece/ cald si nevoilor de utilizare face bine la motor. Eu personal n-as da atatia bani pe RL de ex. Prefer sa-l schimb de 2 ori pe an cu tot cu filtru.
user123

Depinde ce doresti si cat esti dispus sa investesti


Iar in cazul tau, da, este nevoie sa compari fise tehnice ca sa stii exact pe ce cheltui banii


Intr-o parte ai un ulei foarte bun, de gr3+, puritate extrema- shell helix 0w40 - dar care are baza organica ( obtinut din materie organica, indiferent ca e petrol sau gaz)


In alta parte ai un alt ulei foarte bun, de gr4 - Liqui Moly 0w40- cu baza sintetica anorganica - PAO-.....de unde si pretul crescut; bineinteles cu ramasite organice


In utilajul tau, ambele pot performa foarte bine; sunt etichetate amandoua ca full sintetice insa orginea bazei lor este diferita


RL este ulei de nisa, fullsintetic, extrem de "dopat" cu tot soiul de aditivi, esteric de gr 5 ;



Orice ulei ai folosi, trebuie sa intelegi ca in timp si in functie de stilul de mers si conditii de mers aditivii si tot ce are prin el se duc, datorita solicitarii mai mari sau mai mici.......si atunci este foarte important cum este obtinuta acea baza, respectiv pt cele cu material organic ( petrol/gaz) cat este de pura

O baza impura, obtinuta prin hidrocracare sau alt procedeu este foarte probabil sa cedeze dupa ce aditivii/dispersantii/etc se duc si de aici diverse probleme gen sludge, uzura etc in motor


O baza sintetica - anorganica- teoretic rezista mai bine in timp, PAO de exemplu sunt cunoscute pt aderenta pe care o au la metal in timp....esterii la fel, insa sunt higroscopici



Deci strategia ta cu schimbatul uleiului mai devreme este buna, cu cat il schimbi mai des cu atat nu risti ca uleiul sa isi piarda din proprietati/aditivi si sa protejeze mai bine
Victorine
Acum sunt foarte lamurit, relativ la nevoile mele o sa mearga foarte bine Shell 0w40. Schimbat in vara, probabil tot cu Shell dar 5w40. Avand in vedere regimul asta de schimb ulei si filtru odata pe sezon, eu zic ca e in regula si pot selecta un astfel de ulei care sa corespunda si cu bugetul.
Multumesc pentru explicatii si ca ti-ai facut timp sa le scrii. Apreciez!
user123


Nu are sens sa-l schimbi in vara cu shell 5w40- de ce?


Gradul 0w asigura cea mai buna protectie la rece.....gradul 5 este inferior gradului 0, mai ales la un ulei de gr3+.....

Uzura mare si solicitare ai cu motorul rece.....indiferent ca sunt 30 grade sau -30 grade afara, motorul tot "rece" este considerat; pana isi atinge temperatura optima de functionare - motorul, nu uleiul sau apa- este considerat rece si supus uzurii

La rece ai nevoie de fluiditate si pompabilitate.....la cald ai nevoie de fluiditate si rezistenta


In plus 5w40 de la shell este unul din cele mai "subtiri" uleiuri - vezi viscozitate la 100 grd, abia are criteriu de w40....e la limita, poti gasi w30 ff apropiate de viscozitatea aia


0w40 de la shell este mai bun si mai stabil la schimbarile de temperatura - vezi VI mult mai mare; deci daca il schimbi, pui tot 0w40....


Ca idee generala si ca sa nu stati cu ochii prin fise.....am mai scris, e bine sa cautati numai uleiuri 0w ( nu conteaza 0w30 0w40) pt ca asta va asigura ca sunt uleiuri cu adevarat full sintetice relativ bine facute

Gradul 0w este foarte dificil de hidrocracat si "manarit" si de aceea si calitatea mai buna.....la uleiurile 5w deja poti sa iei plase substantiale, poti avea un hidrocracat ordinar extra si ultra aditivat care mimeaza sau depaseste cel mai bun ulei grupa 4 ( vezi specimene Ravenol)
Adrian Frigo
Băieții,deranjez și eu cu o întrebare p'acilea(știu că e topicul de logan dar...tot rudă e)că văz că e interes cât de cât și interlocutorii deștepți care au habar ce și cum.
La un motor de dacie injecție(în mințile lui,fără depuneri,uzură&shit),ce ulei mai de soi mi-ați recomanda?Până acum am folosit după ce am luat-o Kross 15w40(dat jos cam pe la 3000,curat),iar acum am Mobil Super 1000 tot 15w40 cu care am presiune la cald,la ralanti bună.Mașina va circula preponderent mai mult în sezonul cald,extraurban.Precizez că motorul mai vede ture din când în când și de asemenea că nu mă zgârcesc la bani.Numai mineral,să n-aud de sintetic că nu prea se pupă cu motorul Cleon românesc.

Încă ceva:mă tentează să-i bag bisulfura de molibden de la Liqui Molly(prietenul de la magazinul de unde l-aș lua zice că vine direct din Doiciland,nu de pe vapor de la Țân Țân deci n-ar fi tocmai apă de ploaie?)....se merită oare sau mai bine îmi văd de treaba mea?

Mulțam fain anticipat! cheers.gif
Victorine
Pana ii raspundeti lui Adrian Frigo cu problema lui, mai intreb eu scurt:
Iarna 0w30 si vara 0w40? In rest m-am cam edificat.
user123
@ Victorine :

Depinde - nu e corect sa-ti zic ia-l pe ala, pt ca nu stiu cum mergi tu cu ea si ce asteptari ai;

Dar :


- atentie daca pui 0w30....sa fie A3, asta inseamna HTHS >3.5 deci si protectie mare; gasesti mai rar astfel de uleiuri

- sa nu fie ECO.....ECO e un rahat dpdv al protectiei motorului, protejati catalizatorul si Green Peace insa uzati inutil motorul.....deci grija la normele A5 pt benzina

- 0w30 de obicei are TBN mai mic ca un 0w40.....asta poate fi o problema, mai ales cand treceti de 6-7000 km si bagati benzina ieftina....

- nu in ultimul rand, protectie la cald si forja.....desi e mai fluid si are pompabilitate buna, teoretic 0w30 este sub 0w40....

Pe romaneste, ori un 0w30 de "top"......ori un 0w40 mediu

Poti face treaba cu 0w30 iarna, mai ales daca nu o forjezi.....insa de preferat sa-l schimbi cat mai aproape de lunile de iarna,sa fie "proaspat" si cu aditivii intregi cand e rece si ai condens in atmosfera etc etc.....


@ Frigo

Banuiesc ca injectia este indirecta si din cate imi amintesc, ai culbutori clasici mecanici....nu hidraulici

Daca este asa, iti trebuie un ulei clasic ( adica nu vechi ) cu mult ZDDP ( zinc, fosfor si multe chestii) cu protectie buna pt asa ceva

Unele uleiuri moderne nu-s facute pt asa ceva, nu inseamna ca nu merg pana la un punct; insa pt un motor de generatie veche iti trebuie norme clasice

Referitor la vascozitate si mineral :

- cea mai buna protectie, indiferent de vreme, o vei avea cu un sintetic.....ordinea protectiei este asa : sintetic, semisintetic, mineral

Deci nu vad de ce nu ai pune cel putin un semisintetic in masina...

Decat un 15w40, as incerca macar un 10w40.....de la o firma cunoscuta, poti gasi semisintetice foarte bune la vascozitatea aceea gen Shell, Motul, Mobil, Liqui molly si chiar Catastrolul....

Ai putea deasemenea incerca si un 5w....care la rece dar si la forja, va fi superior unui 10 w prin pachetul suplimentar de aditivi si prin baza ceva mai pura

Pe vreama cand aveam un oltcit, foloseam in el shell helix 5w40.....asta se intampla cand shellul inca avea benzinarii in romania.....si motorul nu a avut nimic de la treaba asta


Daca vrei ulei de nisa si super protectie, atunci Amsoil Premium Protection 10w40 ( ZDDP) special conceput pt motoare clasice cu culbutori mecanici....este full sintetic, ultra aditivat pt motoare mai vechi

Inclusiv eu l-am folosit in logan si il folosesc de fiecare data cand vreau sa mai incarc motorul cu ZDDP si alte chestii.....motoarele 8V Logan au tot culbutori mecanici

Dezavantajul teoretic al unui semisintetic/sintetic bun este ca va curata ff mult motorul, comparativ cu un mineral....atat de mult incat e posibil sa mai "planga" pe la simeringuri....

Din cauza asta unii interpreteaza gresit ca sinteticul ataca garniturile.....total gresit, practic el indeparteaza mizeria care "etanseaza" simeringul si astfel un simering mai vechi, incepe sa curga....



Referitor la aditivi, indiferent de motor :

- exista, insa eu cred ca daca ai impresia sau esti tentat sa folosesti asa ceva, atunci nu ai uleiul potrivit pt motor

- marile companii de uleiuri nu recomanda folosirea ......si este evident de ce, pot apare diverse reactii, poate sa spumeze, poate sa faca flocoane....si uneori nu apuci sa il vezi, pt ca e in baie


- aditivii astia, ca oricare aditiv se duc in timp...si in functie de conditii si de cum mergi.....conteaza baza uleiului, cu aia ramai si aia menajeaza in timp aditivii....

Stiti.....asta cu pusul de aditivi in ulei.....stiti cum suna?

Suna a ce fac blenderii....adica cumpara o baza ieftina de ulei si adauga un aditiv, fara sa faca teste de compatibilitate etc; adica un "vapor" individual

Luati un ulei serios/decent de la o firma consacrata si evitati blenderii mediocri
surube
Polytron 5w40 ( USA ) / Eurol PLX 5w40 ( Olanda ) / Sort 5w40 ( Spania ) ( ulei verde translucid ,aditivat cu zirconiu ,e un aditiv antiuzura deosebit de eficient,folosit in competitii ,e pentru profesionisti ) costa doar 20 lei litrul .la motoarele Audi ,ww,seat,skoda se baga acest ulei inca din fabrica ! Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca!
BLUE R 19
QUOTE(surube @ 17 Oct 2017, 23:23)
Polytron 5w40 ( USA ) / Eurol PLX 5w40 ( Olanda ) / Sort 5w40 ( Spania ) ( ulei verde translucid ,aditivat cu zirconiu ,e un aditiv antiuzura deosebit de eficient,folosit in competitii ,e pentru profesionisti )
*



Aditivat cu zirconiu sau oxid de zirconiu, ca traducerea mai inseala ? Si sunt lucruri chiar diferite.
user123
QUOTE(surube @ 17 Oct 2017, 22:23)
Polytron 5w40 ( USA ) / Eurol PLX 5w40 ( Olanda ) / Sort 5w40 ( Spania ) ( ulei verde translucid ,aditivat cu zirconiu ,e un aditiv antiuzura deosebit de eficient,folosit in competitii ,e pentru profesionisti ) costa doar 20 lei litrul .la motoarele Audi ,ww,seat,skoda se baga acest ulei inca din fabrica ! Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca!
*





Spor la aburit naivii pe aici !


La VAG-uri in mod sigur nu se pune Pulytron, la TFSI si FSI mele scrie shell pe eticheta la motor.....si la o troaca de 1.2 de la VAG scrie Catastrol.....

Nu pun nici macar Rivanol.....daca ziceai Fuchs, poate te mai credeam.....la unele


La 20 lei/ litru numai bun pt competitii este !......competitii intre motoare cu tema " care face primul sludge" sau care rupe primul arborii cu came....


Documentati-va mai intai, inainte de a face reclama sau de a scrie ce va spun altii....


Uitati-va cat costa un Motul 300 V ....ulei mediu de competitii fara mari pretentii....

Uitati-va la Millers......sau peste ocean la ce folosesc americanii....

Uitati-va la Motul NISMO cat costa - veritabil pt competitii.....nu mai zic de RL/ Joe Gibbs...


Pana si elf HTX ( special pt competitii ) este 70 $......


Ce crezi ca are asa de special in el, la 20 lei/litru?....
Victorine
Din pacate Shell Helix Ultra 0w40 e de negasit, am dat telefoane si se pare ca fiind cererea mica nici macar nu mai apare in portofoliul importatorilor mari pt. Romania. Desi apare inca pe cateva situri.
Asa ca urmatoarea alegere este... Valvoline sau?... La un pret comparabil, ca Liquy Moli e mai scump...
user123


Bugetul fiind ? ( aprox )
Victorine
Nu stiu, initial ma gandeam la 150-180. Apoi am vazut preturile, ma gandeam ce mi-e 180, ce mi-e 200. Iar de la 200 la 250 cat e poate un LM... nu e mult. Dar totusi, avand invedere ca fac 2 schimburi pe an in intervalul a 15.000km, as zice sa revin cu picioarele pe pamant si sa iau ceva pe la 150, daca gasesc ceva multumitor.
user123


Cel mai bun raport pret/calitate/ accesibilitate il are in romania M1 0w40

Dar nu ala cu FS...sau ESP....ci ala classic new life


Cifrele cele mai bune pe hartie, in practica destul de ok....se gaseste peste tot si e relativ ieftin


Ar mai fi foarte apropiat, Catastrolul 0w40 edge.....si asta e destul de accesibil


Valvoline 0w40...ca sa fii sigur ca e produs numai in Olanda...cu cifre bune, dar mai greu accesibil


Toate astea de mai sus, desi sintetice sunt cu baza organica....deci cam gr3+


Daca urci in buget, trecem la un PAO decent gen Liqui Moly 5w40 synthoil high tech ( strict asta ca restul nu-s sintetice 100% )....sau un PAO mai bun gen yacco 0w40 galaxie RS ( 200 lei 4 litri)...
Sau motul 300v 0w40 cu ester dar ala NU e indicat sa-l tii peste 10 000 km


As zice ca orice alegi sa nu-l tii 15 000


Daca nu-l tii 15000 si vrei mai ieftin dar bun, as alege M1 0w40 sau Catastrolul etc


Daca vrei 15 000 musai atunci ia un PAO veritabil gen Liqui Moly 0-5w40 cum tiam scris mai sus....

Poti sa incerci si cu organice gen M1 valvoline etc sa le tii 15 000 dar......eu consider prea mare intervalul, depinde si cum mergi si conditii de mers.....pt my peace of mind nu tin nici un ulei peste 10 000 maxim...
Victorine
Comandat Mobil1 new life 0w40. Din pacate nu am gasit decat la 4+1 L si vin pe cai diferite. Sper sa fie acelasi lucru, nu stiu pe unde se fabrica/ ambaleaza sau care e nivelul de contrafacere la uleiurile astea... Evident, litrul ala in plus e la pret dublu, plus ca platesc si vreo 20 de lei transport. Total vreo 200, deci ma apropii de un LM. De retinut si invatat...
user123

Teoretic chiar daca e Turkey unii zic ca au cele mai dotate instalatii din europa....

Cand il primesti sa revii cu data fabricatiei......

Testul final este cum se comporta in motor....
Victorine
Sigur.
Nu ma intereseaza prea mult tara in care e fabricat, atata timp cat nu e pe vapor sau in vreun garaj...
YRX
QUOTE(Victorine @ 19 Oct 2017, 20:32)
Din pacate Shell Helix Ultra 0w40 e de negasit, am dat telefoane si se pare ca fiind cererea mica nici macar nu mai apare in portofoliul importatorilor mari pt. Romania. Desi apare inca pe cateva situri.
Asa ca urmatoarea alegere este... Valvoline sau?... La un pret comparabil, ca Liquy Moli e mai scump...
*



0w40 nu se importa oficial în România, au avut un singur lot vechi.
Doar 5w40 găsești oficial.
Victorine
Fiu!... Bine ca n-aveau, daca zici ca era rânced! icon_mrgreen.gif
surube
Cel mai bun ulei ,disponibil pentru Romania la ora actuala este POLYTRON Ow40 sau 5w40 ,realizat in Olanda ,dupa o reteta Americana ! E impresionant ,nu are concurent ! Cred ca e peste Triax oil pentru camioane !
klaus
Si cam ce il recomanda pe acest ulei?
Care ar fi argumentele (preferabil tehnice) pentru care e "cel mai bun ulei disponibil in Romania"?
Victorine
E un postulat... biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(user123 @ 17 Oct 2017, 22:05)
@ Frigo

Banuiesc ca injectia este indirecta si din cate imi amintesc, ai culbutori clasici mecanici....nu hidraulici

Daca este asa, iti trebuie un ulei clasic ( adica nu vechi ) cu mult ZDDP ( zinc, fosfor si multe chestii) cu protectie buna pt asa ceva

Unele uleiuri moderne nu-s facute pt asa ceva, nu inseamna ca nu merg pana la un punct; insa pt un motor de generatie veche  iti trebuie norme clasice

Referitor la vascozitate si mineral :

- cea mai buna protectie, indiferent de vreme, o vei avea cu un sintetic.....ordinea protectiei este asa : sintetic, semisintetic, mineral

Deci nu vad de ce nu ai pune cel putin un semisintetic in masina...

Decat un 15w40, as incerca macar un 10w40.....de la o firma cunoscuta, poti gasi semisintetice foarte bune la vascozitatea aceea gen Shell, Motul, Mobil, Liqui molly si chiar Catastrolul....

Ai putea deasemenea incerca si un 5w....care la rece dar si la forja, va fi superior unui 10 w prin pachetul suplimentar de aditivi si prin baza ceva mai pura

Pe vreama cand aveam un oltcit, foloseam in el shell helix 5w40.....asta se intampla cand shellul inca avea benzinarii in romania.....si motorul nu a avut nimic de la treaba asta
Daca vrei ulei de nisa si super protectie, atunci Amsoil Premium Protection 10w40 ( ZDDP) special conceput pt motoare clasice cu culbutori mecanici....este full sintetic, ultra aditivat pt motoare mai vechi

Inclusiv eu l-am folosit in logan si il folosesc de fiecare data cand vreau sa mai incarc motorul cu ZDDP si alte chestii.....motoarele 8V Logan au tot culbutori mecanici

Dezavantajul teoretic al unui semisintetic/sintetic bun este ca va curata ff mult motorul, comparativ cu un mineral....atat de mult incat e posibil sa mai "planga" pe la simeringuri....

Din cauza asta unii interpreteaza gresit ca sinteticul ataca garniturile.....total gresit, practic el indeparteaza mizeria care "etanseaza" simeringul si astfel un simering mai vechi, incepe sa curga....
Referitor la aditivi, indiferent de motor :

- exista, insa eu cred ca daca ai impresia sau esti tentat sa folosesti asa ceva, atunci nu ai uleiul potrivit pt motor

- marile companii de uleiuri nu recomanda folosirea ......si este evident de ce, pot apare diverse reactii, poate sa spumeze, poate sa faca flocoane....si uneori nu apuci sa il vezi, pt ca e in baie
- aditivii astia, ca oricare aditiv se duc in timp...si in functie de conditii si de cum mergi.....conteaza baza uleiului, cu aia ramai si aia menajeaza in timp aditivii....

User123,mulțumesc de răspuns! cheers.gif În ceea ce privesc aditivii m-am lămurit pe deplin.Mai am o întrebare,ce părere ai de Amsoil *15w40 Premium(ăla de zice că e de diesel)?M-am uitat pe tabelul ăsta [attachmentid=1628074090] și cam ar fi aceleași cantități de zinc și fosfor ca la 10w40.

*Parcă n-aș vrea să schimb vâscozitatea,am o oarecare reținere...



QUOTE(surube @ 17 Oct 2017, 23:23)
Polytron...( USA )... Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca!
QUOTE(surube @ 23 Oct 2017, 19:01)
Cel mai bun ulei ,disponibil pentru Romania la ora actuala este POLYTRON ..... realizat in Olanda ,dupa o reteta Americana ! E impresionant ,nu are concurent !

Da,da,confirm,am văzut și eu aseară la radio! biggrin.gif
BLUE R 19
'giaba, cel mai bun ulei, se stie, este uleiul de rapita sfintit la biserica...de popa Pomohaci, in special.
user123

@Adrian Frigo :

As zice ca nu prea pt ca :

- e ulei pt diesel special, deci ii lipsesc aditivii benzinei

- da, are ZDDP apropiat, dar un ulei nu se reduce numai la asta....iti trebuie si baza si ceilalti aditivi care lipsesc din motivul de mai sus


- e ulei heavy duty, adica conceput pt motoare industriale....astea nu vad ture mari cu atat mai mult cu cat sunt diesel

Heavy duty inseamna ture mici si sarcina mare.....tie iti trebuie pt masina ture mari si sarcina mare - grosso modo zis


Chestia e ca multi folosesc uleiuri heavy duty in masini personale......dar oficial si din motivele de mai sus nu le pot mentiona pt ca exista oricand riscul sa fie probleme

Adica cei care o fac isi asuma un risc......


Cand am vb cu un tip de la Petro Canada despre uleiurile lor Duron sintetice, mi-a zis ca el pune asa ceva in masina personala dar nu recomanda pt ca nu are aprobari si nici specificatii pt asa ceva


Deci as zice pt peace of mind , lasati heavy duty si cu atat mai mult cele pt diesel, deoparte.
BLUE R 19
QUOTE(user123 @ 23 Oct 2017, 21:57)
Deci as zice pt peace of mind , lasati heavy duty si cu atat mai mult cele pt diesel, deoparte.
*



Atunci, pt. pistonate de avion, astea sunt bune, recomandari, posibilitate de procurare...pret ?
user123

Adica o recomandare pt motoare de avion ? Pt ca nu inteleg...


La avioane treaba e ff sensibila....depinde foarte mult de tipul de motor si de tipul de carburatie

Tipul de carburatie ( injectie sau carburator) iti da dilutia cu carburant a uleiului si de aici si norma


In plus, un motor de avion are tolerante mai mici ca omologul lui pe benzina, asta zis in general.....adica norma e sfanta !


Deci depinde de motor si ce norma cere !

La masina daca nu respecti norma....in cel mai rau caz vei cala motorul.....la avion daca calezi motorul.......
BLUE R 19
In ideea de a folosi ulei de avion la turism pe benzina, daca nu e prea gros...tot dorea Adrian sa foloseasca pt. utilaje diesel, zic ca mai bine de la avioane, daca e compatibil (banuiesc sa varieze mult...doar sunt avioane si avioane) si accesibil. Cand procuri asa ceva esti sigur ca nu mai e contrafacut...nu mai spun de perfornanta.

E adevarat, ca japonezii au folosit in razboi ulei din ficat de rechin, la avioane ?
user123
La motoarele de aviatie se folosesc vascozitati ceva mai mari, comparativ cu auto...

Adica acolo nu cred ca gasesti nici macar vascozitatea 10w.....frecvent au 15w50


In al doilea rand, pt o cifra w, se foloseste vascozitatea cea mai mare;


De ex, pt un grad w40 sa zicem....viscozitatea variaza intre 13.0- 15.5 la 100 grade.....ei bine, daca la auto ai uleiuri cu w40 cu 13.3 la 100 grd ( sau cat avea M1 0w40 de ex) la cele pt avioane o sa ai din start numai limita superioara gen 15-15.5....


Asta la o masina obisnuita se traduce prin lucru mecanic suplimentar, scaderea demarajului si cresterea consumului si a sarcinii......cu putin mai multa protectie sa zicem...


La avion nu conteaza cele de mai sus, oricum unele motoare sunt mai turate si nici rezistenta la inaintare nu e ca la masini


Deci practic se pot folosi, dar beneficiu/cost nu e favorabil - repet, nu vad de ce sa cresti sarcina inutil in motor (practic) doar de dragul unei protectii mici in plus ( teoretic !)



Nu stiu ce foloseau japonezii.....dar poate fi o explicatie avand in vedere ca aveau si kamikaze smile.gif))...... pt reducerea costurilor totale
BLUE R 19
Multumesc pt. informatii.

Inseamna, ca un 15W50 din asta ar fi bun la Dacia clasic.

QUOTE(user123 @ 24 Oct 2017, 10:29)
Nu stiu ce foloseau japonezii.....dar poate fi o explicatie avand in vedere ca aveau si kamikaze smile.gif))......
*


Poate ca aditiv de fluiditate la rece.

up.gif
surube
Uleiuri de camion ,care ung incet si uleiuri de autoturisme care ung repede ........sunteti tare amuzanti ......... radmasa.gif
Victorine
Cum spuneam mai sus, Elgeka zice ca ei nu mai au in portofoliu Shell Ultra 0w40 dar nu exclud sa mai aduca vreun importator mai mic un tir... Asta am aflat dupa ce am facut comanda si am vorbit la mai multe magazine online si ziceau ba ca nu au ba ca tre sa caute prin depozite dar nu stiu sigur.

Asa ca am lasat balta Shell si am comandat Mobil1 New Life 0w40.

Si uite-asa, dintr-o eroare de comunicare m-am trezit cu doo uleiuri, pentru ca unul din magazinele online unde cautasem Shell nu a mai revenit cu confirmarea stocului, desi zicea clar ca o comanda se finalizeaza doar dupa telefon.

Deci acum problema este care din cele doua intra in perioada imediat urmatoare in motor? biggrin.gif

Pentru User123: data fabricatiei bidon 4L/ 1L este
Shell iunie/ august 2017
Mobil1 aprilie/ ? 2017 (pe bidonul de 1L nu se poate distinge imi pot da seama din vreun cod?)

Nici eticheta la uleiurile Mobil1 nu e chiar identica, ceea ce ma face sa cred ca cel de 1L e mai vechi...
IRONICK
Eu zic ca este 2016, ultimul lot intrat de M1 0W40.
user123

Poate sunt subiectiv dar as pune Shell-ul intai...

Imi place filtrul Mahle....
YRX
Shell-ul ala arata bine, este cel cu PurePlus. Cand am cautat eu 0w40 aveau doar fabricat inainte de a introduce chestia asta (cred ca inainte de 2011).
L-or aduce altii...

Filtrul Mahle e fabricat in Romania cumva?
Victorine
Parca si eu tot cu Shell as incepe. E luat de la un magazin ceva cu piesa, daca va intereseaza.

Am o cunostinta care lucreaza la fabrica Mahle de langa Timisoara si cica fac numai filtre industriale aici. Nu stiu daca asa e. Mai sunt si alte fabrici Mahle la noi? O sa ma uit pe cutie dar nu la ora asta. Revin.

Ce-mi puteti spune despre Mobil1 si ambalajele usor diferite? O fi vechi cel de 1L? Ma enerveaza ca nu pot citi data am si dat vreo 62 de lei cu transport pe el, a venit separat de la evolube. Vad ca pe siteul lor scrie ca FS 0W40 inlocuieste 0W40... Bine macar ca ala de 4L e ce trebuie, poate la vara mai iau 1L iar asta il bag in motosapatoare...
user123

Daca l-ai luat de la evolube nu prea sunt sanse sa fie contrafacut, aia nu se complica cu nimicuri de genul...

Cel mai probabil e putin mai vechi insa si asta poate fi un avantaj pt ca ai formula veche , nu e "botezat" cum se zice ca e asta nou FS...


Vis a vis de filtre Mahle....la masini cand am cumparat, de fiecare data a scris Made in Austria.......romania never

Faptul ca fac filtre industriale confirma ca e printre putinele firme care chiar si produc si fac filtre.....nu doar ambaleaza
Victorine
Si la mine erau toate fabricate in Austria, la fel si asta, am verificat acum.
Deci pastrez litrul ala si il amestec cu ceilalti 4?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.