Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
Victorine
Bun, si-acum sa revenim la uleiuri. Ca o curiozitate, vad ca se stinge becul cam la fel de repede si la cald si la rece... O idee mai rapid la cald, dar cam pe-acolo.
Kojak
QUOTE(klaus @ 31 Oct 2017, 19:58)
Caci vanity, definitely my favourite sin.
*



Al Pacino in The Devil's Advocate. tongue.gif
YRX
QUOTE(Victorine @ 31 Oct 2017, 20:59)
Bun, si-acum sa revenim la uleiuri. Ca o curiozitate, vad ca se stinge becul cam la fel de repede si la cald si la rece... O idee mai rapid la cald, dar cam pe-acolo.
*


E mai frig afara si e mai vascos... biggrin.gif
Am remarcat si la mine.
user123
QUOTE(Victorine @ 31 Oct 2017, 19:59)
...vad ca se stinge becul cam la fel de repede si la cald si la rece... O idee mai rapid la cald, dar cam pe-acolo.
*




Fara a masura exact presiunea nu ai de unde sa stii precis - asta pt aia care cauta nod in papura


Empiric, pt ca e forum si nu facultate de mecanica sau de chimie, asta e idealul


Ideal nu trebuie sa existe diferente de presiune la cald sau la rece


Asta face un ulei bun.....daca apar diferente notabile inseamna ca nu e bine - un ulei multigrad bun trebuie sa nu se ingroase la rece si sa nu se subtieze la cald - spus grosolan.....asta e sarcina VI- cu cat e mai mare, teoretic cu atat e mai bun


Shell-ul tau chiar daca e natural ( gr3+) se lauda cu o baza pura....teoretic la rece ar trebui sa fie suficient de fluid ca sa protejeze la clima din Ro......mai degraba la cele naturale mi-as face griji vara la cald ( in functie de NOACK, dar asta e alta discutie)....
einstein1984
QUOTE(user123 @ 31 Oct 2017, 17:57)
Falsa modestie este ultimul rafinament al vanitatii  - La Bruyere
Imi placeai mai mult cand erai "soricel".....decat acum presedinte
@ einstein :
si RN 0710 de ce nu? (e mai stricta)
*


RN0720 e si mai stricta dar nu e nevoie pentru motorul lui. Ah, tu era ala cu porsche A040? Ai motor boxer pe logan?

1 Nov 2017, 14:17:
QUOTE(user123 @ 31 Oct 2017, 21:25)
..mai degraba la cele naturale mi-as face griji vara la cald ( in functie de NOACK, dar asta e alta discutie)....
*


E alta discutie la care tot nu te pricepi
user123
QUOTE(einstein1984 @ 1 Nov 2017, 13:15)
RN0720 e si mai stricta dar nu e nevoie pentru motorul lui. Ah, tu era ala cu porsche A040? Ai motor boxer pe logan?

<span class='edit'>1 Nov 2017, 14:17:</span>

E alta discutie la care tot nu te pricepi
*




Am dat quote pt ca ai editat....si poate editezi din nou si trebuie sa se inteleaga ce am zis



In primul rand eu am zis de RN 0710 pt ca omul are benzina

Tu bati campii cu RN0720 care e pt dpf si diesel.....

Ori nu stii despre norma ori nu te-a interesat ce motor are

In al doilea rand, cred ca ma confunzi....nu stiu la cine te referi cu norma porsche A40 si de ce vorbesti despre ea in contextul asta


In al treilea rand te astept cu argumente - daca poti- vis a vis de noack si poate legatura cu uleiurile "naturale"......ca asa fraze aruncate cu aflare in treaba sunt destule

Deci intreaba un prieten sau coleg si scrie argumente....concret
zfmflorin
Fise ulei 5w40, A3/SN/RN 0700,0710 gasite sau care ma interesau in iunie 2017(atasat).
Am acum in motor Q8...
user123
Pt benzinare de la Dacia, norma renault e destul de permisiva

Personal as alege un A3 full SAPS pt o protectie buna; in felul acesta nu te departezi de constructor ( in cartea masinii din 2004 scrie A3 sau A1) si ai o protectie superioara normei RN...

Pt exemplificare poti gasi uleiuri Mid-saps sau C 3-4 cu aprobare RN.....dar care sunt inferioare ca protectie unui Full Saps A3


Singurul dezavantaj al unui full saps este -teoretic- afectarea catalizatorului.....in realitate, eu inca am catalizatorul original cu noxe in parametrii la benzina.....si am folosit full SAPS destul de grele in masina
zfmflorin
intre uleiurile din acel tabel, dupa parerea ta care ar fi cel mai ok ? - le-am comparat cu 0w40 mobil 1.
sau o enumerare: 1=xxx; 2 =yyy.....
multumesc!
user123

Nu prea e corecta o comparatie, unul e 0w iar restul sunt 5w...

Teoretic 0w protejeaza din start mai bine la rece..

Apoi tot corect ar fi sa vorbesc despre ceva ce am folosit....din lista ta am folosit doar mobil 1 shell si valvoline...

Daca ar fi sa aleg ( strict personal) as alege Mobil 1, Valvoline, Shell....

Mobilul il aleg oricand pt ca in Ro are raportul pret calitate disponibilitate exceptional

Pt cat face e cel mai accesibil pe piata.....face mult, dar poate fi si contrafacut


Valvoline il aleg pt pachetul de aditivi ff bun de la Lubrizol....si pt faptul ca au o sg fabrica in europa - olanda

Shell-ul las alege pt baza pura pe care o are...e un ulei cinstit dar mie mi-a parut prea subtire si un pic cam "zgomotos" la cald...


Toate uleiurile enumerate de tine sunt organice (naturale) - Ravenol pretinde ca ar fi PAO ( adica grupa 4) dar ma indoiesc mult.....uleiurile care au PAO sunt scumpe, cu atat mai mult cu cat Ravenol e doar un blender....

In plus am avut o experienta mai ciudata cu un ulei de-al lor (alta viscozitate) si sincer nu as mai incerca ceva de la ei...

Asta spus in mare.....daca vrei, discutam si dpdv al parametrilor ( vi pp hths etc)
Victorine
Cu Shell 0w40, sa stii ca chiar mi se pare zgomotos motorul la 3000rpm...
user123


Stiu....si mie mi-a parut la fel insa cu 5w40 dar in 8v

Afirmatiile tale insa sunt "grele" cu atat mai mult cu cat vin de la cineva cu 16v ( culbutori hidraulici)


Totusi, chiar daca e mai zgomotos, nu inseamna ca nu protejeaza in conditii normale.....ai grija la forja insa nu cred ca esti genul

Daca te deranjeaza zgomotul, data viitoare pui M1 - tot il ai pe stock


Si ca sa fie totul in regula, trebuie sa urmeze si ironii vis-a-vis de zgomotul de care zici.....
Victorine
Zgomotul e real, nu-mi pasa de ironii. Cand am luat masina, nu stiu ce ulei avea in motor, probabil ceva Elf din reprezentanta, insa comparativ cu vechiul 8V mi s-a parut incredibil de silentios... Intre timp am facut un schimb cu Total Quartz Energy 5w40 (cam acelasi lucru cu Elf, din cate am citit despre ele) iar acum Shell. Insa acum asta ramane pana la primavara. Nu o sa stranga prea multi Km, o sa-l consider mai de sacrificiu asa... dimineata pana la lucru cand sunt in jur de 0 grade afara nu prea ajunge la 4 pavele apa, eventual daca am de ajuns la o ora mai dificila, cu aglomeratie mare, si-atunci sta mult la ralanti. Si o sa fie multe situatii dinastea la iarna, din pacate. Nu am mijloc de transport in comun convenabil fara sa schimb si fara sa fac cu 15-30 minute mai mult. Iar de bicicleta nu prea poate fi vorba pana la primavara, la 10 grade, pana ajung la lucru mi se innoada mucii cu lacrimile la ceafa, vorba unui clasic...
zfmflorin
QUOTE(user123 @ 1 Nov 2017, 23:28)
Nu prea e corecta o comparatie, unul e 0w iar restul sunt 5w...
....din lista ta am folosit doar mobil 1 shell si valvoline...
Daca ar fi sa aleg ( strict personal) as alege Mobil 1, Valvoline, Shell....
Valvoline il aleg pt pachetul de aditivi ff bun de la Lubrizol....si pt faptul ca au o sg fabrica in europa - olanda
Shell-ul  las alege pt baza pura pe care o are...e un ulei cinstit dar mie mi-a parut prea subtire si un pic cam "zgomotos" la cald...
Toate uleiurile enumerate de tine sunt organice (naturale) - Ravenol pretinde ca ar fi PAO ( adica grupa 4) dar ma indoiesc mult.....uleiurile care au PAO sunt scumpe, cu atat mai mult cu cat Ravenol e doar un blender....
Asta spus in mare.....daca vrei, discutam si dpdv al parametrilor ( vi pp hths etc)
*



Acel mobil 0w, l-am pus doar pt comparatie . Adica , sa gasesc un 5w mai aprope de caracterisicile unui sintetic.
In tabel este marcat cu culoare verde caracteristicile care am crezut ca se apropie de acel mobil (index vascozitate, pour point,..) .
Am vrut neaparat 5w40, norma RN, A3, SN si fara C3(4).
Astfel ca in clasamentul realizat de mine pe locul:
1-Q8 Formula Excel (belgia);
2-Ravenol VST (germania)
3-Valvoline SynPower;
4-Elf evolution 900SXR si Shell Helix Ultra;
5-Havoline Ultra Deposit Shield

Date despre hths nu prea am gasit, dar din ce am spicuit pe ici pe colo, par sa fie ok. Acel mobil 0w , are vi de 186, iar restul parametrilor se cam invart pe acolo. Din tabel, acel Q8 are vi-ul cel mai aproape de mobil.
Am omis ceva ?
user123
Problema cea mai mare actuala este ca, daca vrei sa cumperi un sintetic veritabil (gr4 PAO) risti mai putin cumparand un 0w decat un 5w
De ce? Pt ca tehnica e evoluat atat de mult incat poti foarte usor sa hidrocrachezi un 5w si sal faci sa para sintetic veritabil la indici
Si la 0w se poate dar mai greu...si mai scump
Intrucat ff multe masini ies cu 5w ca recomandare din fabrica, 5w este hidrocrack la greu
Nu ca ar fi rau, dar eu vreau sa fie real ceea ce cumpar....nu bataie de joc- cred ca si restul la fel
Revenind la analiza ta, Q8 poate sa aiba VI mai mare dar totul trebuie interpretat in context....pt ca un indice deriva din altul samd...
Uitate la pp lui Q8 si comparal cu valvoline...
Q8 are pp mai ridicat, si asta poate trada baza organica.....VI ridicat in cazul asta poate fi chiar de la aditivi meniti sa imbunatateasca pp care oricum nui grozav...
In general un VI ridicat e un semn bun, dar in context
Daca uleiul are doar VI mare iar restul indicilor sunt mediocrii asta poate arata ca baza uleiului e slaba si ca a fost intens aditivat ca sa dea bine pe hartie
Prin comparatie valvoline are pp -48....si VI 167 sau cat e.....asta arata o baza sintetica buna datorita pp bun si care nu a avut nevoie de extra aditivare - datorita VI mediu...
La uleiurile cu pretentii PAO e ff usor so dai in bara.....ma refer la Ravenol
La PAO amestecurile se fac ff dificil si sunt alt tip de aditivi si tehnologie mai scumpa.....pt o companie e mult mai usor sa faca un ulei organic bun excelent aditivat (M1) decat un PAO bun...
La PAO daca nu se respecta proportii si aditivii nu sunt compatibili iese mai urat decat la organice....de aici si faptul ca pao sunt rare si scumpe iar organicele sunt pe toate drumurile
Ravenolul e cunoscut- vezi forumuri rusi si nemti- ca schimba retetele ca pe sosete...tocmai de la fapt ca e greu sa imbini PAO cu aditivi samd.....
Iar pt inconsecventa asta unii fac diverse prin motor....spuma etc etc
einstein1984
QUOTE
La PAO daca nu se respecta proportii si aditivii nu sunt compatibili iese mai urat decat la organice....de aici si faptul ca pao sunt rare si scumpe iar organicele sunt pe toate drumurile

Mai las-o nene in papusoi. Organice aditivate sunt pe toate drumurile ca fac fix aceiasi treaba in majoritatea motoarelor ca si PAO si la pret mai bun. Merg unii cu W5à sau W60 hidriocrack la curse si nu le cade ralantiul in baie....
klaus
Ma scuzati ca intreb, ce se intelge prin ulei organic?
Ca eu formulare asta am auzit-o la baietii de vand uleiuri alimentare sau de masaj care mai de care si o baga pe asta cu "organic".
Ce inseamna de fapt la uleiurile auto?
ca as vrea sa le dau peste nas la toti pulifricii de-mi ofera "uleiuri organice".
user123
QUOTE(einstein1984 @ 3 Nov 2017, 10:53)
Mai las-o nene in papusoi. Organice aditivate sunt pe toate drumurile ca fac fix aceiasi treaba in majoritatea motoarelor ca si PAO si la pret mai bun. Merg unii cu W5à sau W60 hidriocrack la curse si nu le cade ralantiul in baie....
*




Pai si eu ce am zis mai sus colegu :


QUOTE(user123 @ 3 Nov 2017, 10:32)
...pt o companie e mult mai usor sa faca un ulei organic bun excelent aditivat (M1)  decat un PAO bun...

*




In al doilea rand, la curse e altceva - alte tolerante ale motoarelor ( in functie de cursa si de motor poti merge cu w30 w40 sau w60)

In al treilea rand, la curse conteaza ff mult rezistenta uleiului si mai putin capacitatea de curatare.....pt ca uleiul ala nu-l tii poate nici 1000 km.....


In al patrulea rand, se foloseste Hidrocrack pt ca e mult mai usor sa ai o asemenea baza ca solvent.....multe lucruri poti combina cu hidrocrackat-ul decat cu cel sintetic....poti pune si PAO in cantitati mici, poti pune esteri sau alte chestii.....



@ Klaus :


Ce e cu intrebarea asta? Credeam ca se subintelege raspunsul, altfel ne intelegem ca turcii.....

Si mai rau e ca nu intreaba nimeni....



Ulei organic e ala care are baza organica......indiferent ca e petrol, titei, parafina sau gaz ( gas to liquid- shell) este organic

Practic ulei organic inseamna Grupele 1-2-3 ; tot ce este rafinat din materie organica, chiar daca e ultra mega extra rafinat, tot organic e


Ulei sintetic veritabil inseamna ceva care nu are NIMIC organic in el adica grupele 4 (PAO) sau 5 (POE esteri, glicoli etc)


Exista avantaje si dezvantaje ale ambelor grupe; sinteticele veritabile sunt scumpe si pretul nu justifica decat partial anumite calitati.....cat mai ales tehnologia de obtinere


Organicele sunt mai ieftine, pt ca materia prima e mai usor de gasit ( petrol, gaz etc ) insa pot uneori dpdv al calitatii sa egaleze sau chiar sa intreaca grupa 4.....grupa 5 nu cred, acelea sunt uleiuri de nisa


Victorine
Probabil Klaus voia sa se lege de faptul ca si esterii si glicolii SINTETICI de care vorbesti sunt tot de natura organica, din moment ce contin atomi de carbon, chiar daca nu-s din zeama de dinozaur.
user123
Nu cred, dar daca asta vroia sa zica atunci sa lamurim lucrurile

Orice poate fi alcatuit din atomi de carbon


Ideea este provenienta bazei - respectiv materie organica - petrol, impur care trebuie rafinat....facuta de "mama natura"

Sau materie anorganica - sintetic - care nu mai are nevoie de rafinare..... facuta de om


Asta e diferenta.....se discuta la nivel macromolecular, nu la nivel de atom


Este chimie la nivel de liceu.....




einstein1984
sulful e anorganic si e natural.... la nivel de liceu.
YRX
Las' ca cine vrea sa inteleaga a inteles deja ...
klaus
Am intrebat pentru ca eu avea impresia ca uleiurile organice sunt cele produse din organisme inca (aproape) vii (masline, seminte etc) si ca uleiurile pe baza de petrol (chiar daca petrolul provine din descompunerea plantelor in special in perioada paleozoica) sunt uleiuri minerale, nu organice.
Si tot asa avem impresia ca uleiurile sintetice au la baza tot rafinarea petrolului, dar acum inteleg ca de fapt sunt produse din materii prime care nu sunt derivate din petrol.
BLUE R 19
QUOTE(klaus @ 3 Nov 2017, 18:52)
dar acum inteleg ca de fapt sunt produse din materii prime care nu sunt derivate din petrol.
*



Nu derivate, dar sintetizate se poate...si din petrol si din carbune si din multe altele. Adica sintetic inseamna ca nu mai este produs prin procedee de rafinare, purificare, extragere, inseamna ...recompus, il ametesti pana nu mai stie de unde a venit.
Nooxy
Salut,
Pentru un 0.9 tce ce ulei recomandati ?

Masina are 11 000 de km si 4 schimburi de ulei Dacia Oil 5w30 pana acum, ultimul schimb a avut loc in octombrie la 9000 km pe bord , in reprezentanta, dar doresc sa ii pun ceva mai bun in primavara asta.
Incepand de anul asta o sa faca in jur de 12000 km pe an , cam 35-40 km pe zi naveta din provincie , intrare Bucuresti.
Ce recomandari aveti ?
Multumesc !

einstein1984
Mobil 1 , Yacco lube FR in vascozitatea precizata de tine
Nooxy
Am vazut ca Yacco mai are 2 variante 5 w 40 :VX 1000 FAP - SAE 5W-40 PREMIUM si VX 1000 LL - SAE 5W-40 PREMIUM pe langa LUBE FR SAE 5W-40

Diferenta in bani la ambalaj de 5 litri e de 9 lei, si nu stiu care e varianta cea mai buna de la yacco.
Trebuie neaparat sa aiba norma RN 710 ?
Sau sunt si norme mai bune care sunt ok pe motorul asta ?
Multumesc !
plopii
Eu am pus Amsoil 0W40 Signature la 60 de lei litrul.

Sunet înfundat la pornire, silențios, rezistent...foarte mulțumit.

Singurul defect: prețul mai mare blink.gif

Transport gratuit de pe Boutique Oils.
Kojak
Urmeaza Redline 0w40 la urmatorul schimb, sau ramai pe Amsoil?
plopii
Amsoil e pragul de sus...mai mult nu mai merg...60 de lei pe litru e maxim...

Deja am mai luat 3 litri și cu unul rămas ( din care am luat 200 ml.) de data trecută...abia aștept să-l schimb...mai am vreo mie jumate și fac 10 000.

cool.gif
einstein1984
nu stiu cat de frig era azi la 8, dar motorul a pornit si suna ca si cum ar fi fost cald afara, yacco lube FR 5W40. Uitandu-ma pe specificatii, anul asta cred ca iau 5 litri si pun si la scuter aceiasi zeama.
Kojak
Azi a fost relativ cald, -4...-5 in oras.
Ieri dimineata trebuia sa fii atent la eventualele zgomote, au fost -15...-16.
iuliu m.
@plopii: Un sincer "Bravo!" pentru alegerea făcută. Se pare că sunt și oameni deciși să se diferențieze în bine de uriașa masă "cuminte" a utilizatorilor docili, captivizați de mecanismul șmecheresc al normelor "de producător". Ce-aș putea să-i mai transmit este că are în motor un lubrifiant aflat în top 3 mondial în ceea ce privește calitatea/performanța/exclusivitatea ce nici nu se compară cu poșircile hidrocracate aflate în marea majoritate a motoarelor mașinilor aflate în posesia " publicului larg", din păcate pentru el, ignorant.
Așa că, acestea fiind zise, poate continua să-l țină în motor, mult peste 10 000 de km. Acel ulei este garantat spre a fi folosit fără vreo scădere a performanțelor sale, 15000 de mile/24000 de km în regim sever și 25000 de mile/40000 de km în regim normal de utilizare a autoturismului, sau 700 de ore de funcționare a motorului. Mult peste cele 200-250 de ore oferite de "biata așa-zisă concurență". Normal, aș zice, doar este un produs al specialistului nr. 1 worldwide în ceea ce privește " long drain"-ul. E adevărat că garanția este oferită folosind filtrele lor cu mediu de filtrare sintetic, EaO. Handicapul poate fi depășit ușor schimbând doar filtrul normal, la 10000 de km, și lăsând mai departe uleiul în motor.
Încă o dată, felicitări! E reconfortant să descoperi că încă mai există oameni care gândesc!
Drumuri bune!
einstein1984
Daca ii dai adidasii lui usain Bolt lui tataie de la vaslui nu-l faci sa alerge suta in 10 secunde, sau 14.. sau 20.
user123

Bineinteles ca trebuia sa apari tu sa dai cu mucii-n fasole.... radmasa.gif


Ai terminat cu aberatiile cu relantiul dincolo cu YRX si ai venit aici cu offtopic.....

einstein1984
Macar n-am insultat 3:4 din membri forumului zicand ca sunt niste moroni care nu gandesc...
user123

Despre ce insulte si "moron" vorbesti si unde am scris asta ?

Vezi ca topicul "cafenea" e in alta parte, semneaza condica acolo....


Nu as fi intervenit daca nu as fi stiut despre ce user e vorba, intamplator il stiu chiar "personal" si omul stie ce vorbeste.....

Din partea mea, poti sa scrii ce doresti si unde doresti - si restul la fel - nu ma mai intereseaza iar cei care va cred si procedeaza asa nu au decat sa plateasca pretul.....


Totusi, interesanta ideea ta cu Yacco.....astept sa testez Galaxie RS din plictiseala



P.S: ce chestii ai putut scrie cu presiunea in colector radmasa.gif .......sau "admisie care nu se inchide arunca gaze in admisie " coolspeak.gif coolspeak.gif
einstein1984
QUOTE(iuliu m. @ 4 Mar 2018, 19:08)
@plopii: Un sincer "Bravo!" pentru alegerea făcută. Se pare că sunt și oameni deciși să se diferențieze în bine de uriașa masă "cuminte" a utilizatorilor docili, captivizați de mecanismul șmecheresc al normelor "de producător". Ce-aș putea să-i mai transmit este că are în motor un lubrifiant aflat în top 3 mondial în ceea ce privește calitatea/performanța/exclusivitatea ce nici nu se compară cu poșircile hidrocracate aflate în marea majoritate a motoarelor mașinilor aflate în posesia " publicului larg", din păcate pentru el, ignorant.
Așa că, acestea fiind zise, poate continua să-l țină în motor, mult peste 10 000 de km. Acel ulei este garantat spre a fi folosit fără vreo scădere a performanțelor sale, 15000 de mile/24000 de km în regim sever și 25000 de mile/40000 de km în regim normal de utilizare a autoturismului, sau 700 de ore de funcționare a motorului. Mult peste cele 200-250 de ore oferite de "biata așa-zisă concurență". Normal, aș zice, doar este un produs al specialistului nr. 1 worldwide în ceea ce privește " long drain"-ul. E adevărat că garanția este oferită folosind filtrele lor cu mediu de filtrare sintetic, EaO. Handicapul poate fi depășit ușor schimbând doar filtrul normal, la 10000 de km, și lăsând mai departe uleiul în motor.
Încă o dată, felicitări! E reconfortant să descoperi că încă mai există oameni care gândesc!
Drumuri bune!
*


am bolduit, poate nu ai observat exact partile ingrijoratoare... Over and aout pentru mine, poate vede vreun moderator offotpicu.
user123


O duda, fix pix, vax sau ce mai vrei!

Esti rautacios un pic......

Nu fac pe avocatul, insa dai alt sens vorbelor lui......se refera la cei care gandesc "outside the box" daca tot o tii pe englezisme....


Iar acolo e scris cuminte, nu "cu minte".....

Practic omul e incantat ca a descoperit un pasionat - plopii- eu asta inteleg, dincolo de cuvintele lui....

Eu nu ma simt jignit in nici un fel de acel mesaj, nu m-am simtit jignit nici cand am fost jignit direct de unii de aici ( parca si tu ....sau ma insel?), trebuie sa fie cineva foarte important incat sa imi pese.....restul sunt vorbe....


Daca este vorba de acelasi user ( si cred ca da), uitati-va de curiozitate la ce a scris pe softpedia.....asta daca vreti sa stiti ce "referinte" are.....

Iar cu paratul la moderatori nu vad de ce, in plus aici moderatorii sunt net mai "calitativi" decat pe forumul celalalt alt marcii........remember ce ti-au facut dincolo? wink.gif
MariusWSG
Va salut,
Eu in momentul de fata la logan 1.6 16v, + gpl tocmai i-am pus Ravenol FDS 5w30, recunosc ca nu sunt un priceput ci doar un pasionat novice care invata din mers.
Asadar va intreb : e k varianta asta de ulei? Am vazut diverse recomandari, insa sincer nu stiu pana la urma daca e in regula sau nu alegerea facuta?
Mentionez ca tot din discutii, sfaturi si oarece documentari am facut alegerea Ravenolului, deci ce parere aveti..ce sfat pe viitor aveti?
P.S. Logan MCV 2008 1.6 16v + gpl...200.000 km.
user123



Poti sa pui orice ulei doresti in motoarele aspirate Renault, nu vor crapa atata timp cat il schimbi cand trebuie ( cel mult 10 000km) si conduci relativ normal ( nu forja etc etc)


Daca scrii ca esti "pasionat novice", atunci puteai sa te mai documentezi in plus si sa vezi ca pot fi alegeri mai bune la Ravenol decat "fuel economy A1/A5" ales de tine...

Dpdv al protectiei motorului ( ai si GPL, stress suplimentar) iti convine un FULL SAPS (A3), eventual sintetic sau semisintetic dar totusi un full saps.....


Insa ideea generala la Renault aspirate este ca poti pune orice.....schimbat la timp sau ceva mai devreme, te iarta indiferent de posirca folosita.....mai ales la mers obisnuit
plopii
M-ar interesa o analiză de ulei...a încercat cineva ?

Aș vrea să aflu TBN-ul și eventual HTHS-ul la uleiul care îl schimb zilele astea...

wink.gif
iuliu m.
Este o dorință extrem de justă, având în vedere că așa poți prelungi fără niciun risc pentru motor și cu maximă exactitate, intervalul de schimb al uleiului.
Așa se face în țările cu apă caldă la robinet.
Mult succes!
MariusWSG
Cam asta mi-au raspuns cei de la RAVENOL !..[attachmentid=1628082980]
user123

Ce vad eu acolo este un raspuns clasic de marketing

Da, ai cumparat un produs de"top" cu rn0720 (nuti trebuie dar ma rog..)..

Alte argumente? .....

Nu conteaza ce zic vanzatorii, conteaza ce norme cere producatorul motorului

De la normele astea pornesti si iti alegi ceva calitativ sau buget


Daca esti pasionat, studiaza intai despre subiect - la straini de preferat, la noi nu prea ai unde- vezi norme ACEEA , vezi ce arata fiecare indici la un ulei.....

Daca faci asta nu o sa mai ai nevoie sa intrebi acel vanzator......nu cere peste, invata sa pescuiesti


Zicea cineva mai sus de analize la ulei.....

Da, se face in romania, e un laboraror la ploiesti parca......scrisese cineva pe softpedia ca facuse o analiza acolo si era cam scump....

Pe langa scump era si incompleta pt ca nu pot face analiza completa cum fac cei de la Blackstone de ex....

Din curiozitate am trimis si eu mail si nu am primit raspuns...

Deh seriozitate maxima....
YRX
Terraverde Ploiesti.
Nu costa extraordinar de mult, pleaca de la 130 de lei si ajunge pe la 250 de lei cu TBN si vascozitate.
user123


Deci o analiza "completa" ar fi cam la 200-250 lei......


Sa vad eu care de pe aici - sau din alte parti- e dispus sa plateasca atat, in conditiile in care unii se agita pt 160 lei/4 litri ulei si prefera sa faca revizie completa cu 100 lei......


Asta nu e discutie de forum, aici se vrea ieftin si "carpeala" - nu judec si nu e rau, insa mi se pare inutil si chiar ridicol sa scriem, nu am dispozitie sa dau apa la moara la mistocareli si tampenii.....


Deci parerea mea este ca orice puneti ( chiar si din ala la 10lei/5 litri) daca il tineti pana in 10 000 km maxim la un benzinar aspirat, pica caroseria inaintea motorului.....


Drumuri bune !
einstein1984
pai asta ziceam si eu mai devreme, si ai sarit ca trebuie musai amsoil din ulei de agave sintetice... Si am vazut si loganuri hingherite pe circuit, alea nu desfaceau motorul un sezon si foloseau motul sau repsol mai vascos si era de ajuns. Blana juma de ora continuu (pe drum public nu ai unde sa o faci in halul ala) la 40 de grade afara.
YRX
Tu esti zgarcit, ca doar esti prieten cu Argon biggrin.gif
einstein1984
doar cu doctorul, cu argon nu. Argonu nsh ce zeama baga in masina, cred ca elf la leguma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.